Overtakelse - Newcastle United

Svar
Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Re: Overtakelse - Newcastle United

Legg inn av Lumanza »

Exclusive: James Tarkowski expected to become one of Newcastle United's new owners' first signings | @LukeEdwardsTele https://t.co/sdtSHDr6t1

Yesil

Legg inn av Yesil »

Klodrik skrev: lør okt 09, 2021 2:42 pm
startelver skrev: lør okt 09, 2021 1:11 pm Newcastle om 5 år

Bilde
Tipper Pogba og KDB har blitt for gamle for det ypperste selskap om fem år. Kanskje Pedri og Ansu Fati i stedet? Som et tankeeksperiment, da... håper iallfall Haaland velger bort "Mister Bone Saw United". Men, med Raiola i bildet så kan han vel fort ende opp der
Det er jo uansett sinnsykt å ta med en spiller som Pogba i et slikt selskap. Han er dog en spiller som muligens faktisk kan hentes med rett manager. På utgående kontrakt og neppe den helt store konkurransen (Juventus og kanskke PSG?) om hans signatur. Dersom Newcastle får på plass en solid manager ganske fort og kan lokke med spinnville lønninger er det neppe helt umulig. City hentet jo en del slike typer i startfasen. Store navn som egentlig ikke er så gode. Robinho og gjengen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

City og Chelsea raser mot oppkjøpet ja. Klart det.
Og Everton har latt seg kjøpe av FSG og Liverpool og raset de også.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

markantovertak skrev: lør okt 09, 2021 8:13 pm City og Chelsea raser mot oppkjøpet ja. Klart det.
Og Everton har latt seg kjøpe av FSG og Liverpool og raset de også.
Selvsagt galt ja, og hadde de ikke rast mot oppkjøpet hadde det vært galt det og. Alt er feil uansett nok en gang.

Yesil

Legg inn av Yesil »

caliblue skrev: lør okt 09, 2021 9:25 am

Klopps tapping up av van Dijk mangler sidestykke og var grisestygg. Hadde sannsynligvis medført poengtrekk om ikke Liverpool la penger nok på bordet til at Southampton skulle trekke klagen til PL. Hadde Pep opptrådt slik Klopp gjorde der hadde det blitt et helvetes leven og Liverpool-fansen ville krevd utestengelse fra engelsk fotball.
Av alt det bitre, er denne best. Jeg tar kortversjon: Nei, denne saken mangler ikke sidestykke. Alle driver på slik. Var vel TKK som snakket litt om dette i en podcast for kort tid siden. Det er knapt en overgang som skjer uten "tapping up".
Forskjellen på denne og andre saker, er at det ble gjort lite/ingenting for å skjule det og Southampton valgte derfor å reagere. Og så ble klubbene enige. Jeg tipper Southampton hadde vært sur i bittelitt lengre tid enn 3 mnd dersom denne saken var så ille.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Yesil skrev: lør okt 09, 2021 7:39 pm
Klodrik skrev: lør okt 09, 2021 2:42 pm
startelver skrev: lør okt 09, 2021 1:11 pm Newcastle om 5 år

Bilde
Tipper Pogba og KDB har blitt for gamle for det ypperste selskap om fem år. Kanskje Pedri og Ansu Fati i stedet? Som et tankeeksperiment, da... håper iallfall Haaland velger bort "Mister Bone Saw United". Men, med Raiola i bildet så kan han vel fort ende opp der
Det er jo uansett sinnsykt å ta med en spiller som Pogba i et slikt selskap. Han er dog en spiller som muligens faktisk kan hentes med rett manager. På utgående kontrakt og neppe den helt store konkurransen (Juventus og kanskke PSG?) om hans signatur. Dersom Newcastle får på plass en solid manager ganske fort og kan lokke med spinnville lønninger er det neppe helt umulig. City hentet jo en del slike typer i startfasen. Store navn som egentlig ikke er så gode. Robinho og gjengen.
Souness, er det deg?

Yesil

Legg inn av Yesil »

greyserpent skrev: lør okt 09, 2021 8:34 pm
Yesil skrev: lør okt 09, 2021 7:39 pm
Klodrik skrev: lør okt 09, 2021 2:42 pm Tipper Pogba og KDB har blitt for gamle for det ypperste selskap om fem år. Kanskje Pedri og Ansu Fati i stedet? Som et tankeeksperiment, da... håper iallfall Haaland velger bort "Mister Bone Saw United". Men, med Raiola i bildet så kan han vel fort ende opp der
Det er jo uansett sinnsykt å ta med en spiller som Pogba i et slikt selskap. Han er dog en spiller som muligens faktisk kan hentes med rett manager. På utgående kontrakt og neppe den helt store konkurransen (Juventus og kanskke PSG?) om hans signatur. Dersom Newcastle får på plass en solid manager ganske fort og kan lokke med spinnville lønninger er det neppe helt umulig. City hentet jo en del slike typer i startfasen. Store navn som egentlig ikke er så gode. Robinho og gjengen.
Souness, er det deg?
For at man reagerer på at noen setter opp et lag med 10 enten verdensklassespillere eller spillere som har potensiale til å bli det. Og Pogba, på samme lag?
Pogba er sannsynligvis den mest oppskrytte fotballspilleren gjennom alle tider. Det vil si, hypen treffer når han er på sitt beste. Da er han skikkelig god. Men det er jo ca. like ofte som måneformørkelse.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Pogba drar selvsagt ikke til Newcastle.

Jeg tipper det blir b-spillere ala Rice, Tarkowski, Koulibaly, Pope og noen andre. Så krydrer de det til med folk som Raphinha, Aouar, Lautaro, Coman, Sanches, Tielemans.

Blir også spennende å se hvem det blir av Conte, Potter og Gerrard.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Yesil skrev: lør okt 09, 2021 8:43 pm For at man reagerer på at noen setter opp et lag med 10 enten verdensklassespillere eller spillere som har potensiale til å bli det. Og Pogba, på samme lag?
Pogba er sannsynligvis den mest oppskrytte fotballspilleren gjennom alle tider. Det vil si, hypen treffer når han er på sitt beste. Da er han skikkelig god. Men det er jo ca. like ofte som måneformørkelse.
Pogba har vært stabilt god og en av de beste spillerne helt siden han ble skadefri i fjor. F.eks. ingen på Liverpool sin midtbane som har vært like bra eller bedre utenom Thiago.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Knaxern skrev: lør okt 09, 2021 8:48 pm
Yesil skrev: lør okt 09, 2021 8:43 pm For at man reagerer på at noen setter opp et lag med 10 enten verdensklassespillere eller spillere som har potensiale til å bli det. Og Pogba, på samme lag?
Pogba er sannsynligvis den mest oppskrytte fotballspilleren gjennom alle tider. Det vil si, hypen treffer når han er på sitt beste. Da er han skikkelig god. Men det er jo ca. like ofte som måneformørkelse.
Pogba har vært stabilt god og en av de beste spillerne helt siden han ble skadefri i fjor. F.eks. ingen på Liverpool sin midtbane som har vært like bra eller bedre utenom Thiago.
Pogba er jo faktisk helt enorm når han får spille under de rette omstendelighetene. Synd at Man Utd aldri får det bedre frem.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Knaxern skrev: lør okt 09, 2021 8:48 pm
Yesil skrev: lør okt 09, 2021 8:43 pm For at man reagerer på at noen setter opp et lag med 10 enten verdensklassespillere eller spillere som har potensiale til å bli det. Og Pogba, på samme lag?
Pogba er sannsynligvis den mest oppskrytte fotballspilleren gjennom alle tider. Det vil si, hypen treffer når han er på sitt beste. Da er han skikkelig god. Men det er jo ca. like ofte som måneformørkelse.
Pogba har vært stabilt god og en av de beste spillerne helt siden han ble skadefri i fjor. F.eks. ingen på Liverpool sin midtbane som har vært like bra eller bedre utenom Thiago.
Hehe

Yesil

Legg inn av Yesil »

Chromeback skrev: lør okt 09, 2021 8:51 pm
Knaxern skrev: lør okt 09, 2021 8:48 pm
Yesil skrev: lør okt 09, 2021 8:43 pm For at man reagerer på at noen setter opp et lag med 10 enten verdensklassespillere eller spillere som har potensiale til å bli det. Og Pogba, på samme lag?
Pogba er sannsynligvis den mest oppskrytte fotballspilleren gjennom alle tider. Det vil si, hypen treffer når han er på sitt beste. Da er han skikkelig god. Men det er jo ca. like ofte som måneformørkelse.
Pogba har vært stabilt god og en av de beste spillerne helt siden han ble skadefri i fjor. F.eks. ingen på Liverpool sin midtbane som har vært like bra eller bedre utenom Thiago.
Pogba er jo faktisk helt enorm når han får spille under de rette omstendelighetene. Synd at Man Utd aldri får det bedre frem.
Så kan man jo spørre seg hvor god en spiller som bare fungerer under helt perfekte forhold, faktisk er? Han er på sin 6. sesong i Man Utd (etter returen), og har han hatt én skikkelig god sesong?
Men jeg er enig, når alt blir lagt til rette er Pogba fryktelig god. Det blir en kamp her og en kamp der.
Uansett, dette er ikke en Pogba-tråd, det var bare en betraktning til et tenkt lag.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Newcastle kan visst handle for 205 millioner pund i januar.Ikke all verdens de kan handle for det,med de spinnville prisene som er nå.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Hesja skrev: lør okt 09, 2021 9:48 pm Newcastle kan visst handle for 205 millioner pund i januar.Ikke all verdens de kan handle for det,med de spinnville prisene som er nå.
Kjøpers marked. Flere klubber som er i økonomisk trøbbel etter covid og som må selge spillere.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Tja.Hvilken klubber sikter du til?

Saliph

Legg inn av Saliph »

Hesja skrev: lør okt 09, 2021 9:56 pm Tja.Hvilken klubber sikter du til?
Han sikter til Everton, og jeg ville ikke akseptert det hvis jeg var deg.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Hesja skrev: lør okt 09, 2021 9:56 pm Tja.Hvilken klubber sikter du til?
Flere i La liga, Ligue 1, Serie A f.eks.

Så har du spillere som enten er på utgående kontrakt nå til sommeren, eller som har en kontrakt som går ut juni 2023.

Hesja

Legg inn av Hesja »

De fleste storklubbene selger nok ikke,nå som alt kommer tilbake til normalen.Så de som evnt kommer inn er typer som vi har sløst vekk milliarder på.

startelver

Legg inn av startelver »

Ryktene om Gerrard som neste manager er jo ganske interessant. Dette kan bli hans inngangsbillett til PL.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Trist å se hvordan Newcastle supporterne feirer dette kjøpet. Partering av journalister er visst innafor.

Er det noen land som skulle hatt embargo, så var det den klyngen der nede.

Kent

Legg inn av Kent »

greyserpent skrev: lør okt 09, 2021 8:34 pm
Yesil skrev: lør okt 09, 2021 7:39 pm
Klodrik skrev: lør okt 09, 2021 2:42 pm Tipper Pogba og KDB har blitt for gamle for det ypperste selskap om fem år. Kanskje Pedri og Ansu Fati i stedet? Som et tankeeksperiment, da... håper iallfall Haaland velger bort "Mister Bone Saw United". Men, med Raiola i bildet så kan han vel fort ende opp der
Det er jo uansett sinnsykt å ta med en spiller som Pogba i et slikt selskap. Han er dog en spiller som muligens faktisk kan hentes med rett manager. På utgående kontrakt og neppe den helt store konkurransen (Juventus og kanskke PSG?) om hans signatur. Dersom Newcastle får på plass en solid manager ganske fort og kan lokke med spinnville lønninger er det neppe helt umulig. City hentet jo en del slike typer i startfasen. Store navn som egentlig ikke er så gode. Robinho og gjengen.
Souness, er det deg?
Hehe, det er faktisk noe jeg kunne sett for meg Souness reagere på.

Kunne sikkert erstattet De Ligt og Rice med enda dårligere spillere som f.eks Stefan Strandberg og Fred, men fokuset ville likevel vært på Pogba.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Utfra politiske dogmer er dette fullstendig feil.
Men ser vi litt utenfor boksen er det en bro mellom Araberverden og vestlige verdier. Tror noen at Afghanistan ville involvere seg i den vestlige verden ? Nei. Saudi Arabia har tatt noen små steg i retning vestlige verdier,. ikke store, det tillater ikke maktapparatet.
Det er på en måte det omvendte av snikislamifisering, for å bruke et norsk begrep. En måte å innføre vestlige verdier hvis Newcastle sine kamper blir vist på tv der. På tribunene i England er det både menn og kvinner og det er nok ikke vanlig i araberverdenen og ihvertfall ikke uten tildekking av kvinners ansikter og hoder.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Hva er egentlig forskjellen på Newcastle i forhold til andre klubber som eies av folk med 100 talls milliarder ?
Er menneskerettighetene så mye bedre de andre stedene ?

Yesil

Legg inn av Yesil »

Kent skrev: søn okt 10, 2021 1:51 am
Hehe, det er faktisk noe jeg kunne sett for meg Souness reagere på.

Kunne sikkert erstattet De Ligt og Rice med enda dårligere spillere som f.eks Stefan Strandberg og Fred, men fokuset ville likevel vært på Pogba.
Dette laget var "om 5 år". Disse to er i dag 22 år. 27 år når dette laget var tenkt. Potensielt 2 av verdens beste spillere i sine posisjoner om 5 år.
Pogba vil være 33 år da, og sannsynligvis langt svakere enn det han er nå, i sin beste alder. Og la oss da være ærlige, det er jevnt over ikke veldig imponerende nå heller, selv om toppene er høye.

Forøvrig også rart å ha med De Bruyne som vil være 35, men han er i det minste så stabilt god og har vært det lenge, at valget gir mening.

Sånn, da skal jeg gi meg med å diskutere rundt det "laget". Oppklaring måtte til da det ikke så ut til at alle hadde fått med seg at forutsetningen for det laget var "om 5 år".

Det jeg føler meg ganske sikker på, er at det er en god del som vil bli overrasket over hvilke spillere Newcastle vil tiltrekke seg, dersom de over natten kan tilby spillere giga-lønninger. Jeg tror en stor andel spillere går der det er best betalt, uten å dra det så langt som å reise til Kina og Quatar. Jeg tror de kan sikte langt høyere enn spillere som Tarkowski og Watkins.

Edit: Skal sies at jeg er usikker på hvor mye Newcastle har muligheten til å kjøpe og lønne spillere for. Om de ikke kan minst matche de største pga. regler som stopper de, så må de nok nøye seg med hylle 3 og 4.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Yesil skrev: søn okt 10, 2021 7:30 amEdit: Skal sies at jeg er usikker på hvor mye Newcastle har muligheten til å kjøpe og lønne spillere for. Om de ikke kan minst matche de største pga. regler som stopper de, så må de nok nøye seg med hylle 3 og 4.
De kan naturligvis bruke så mye de vil. Om det er to milliarder eller to hundre milliarder er knekkende likegyldig, da FFP ikke gjelder uansett. Worst case får de en bot. Tenker Muhammad bin Salman al-Saud skjelver i turbanen av det.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Når man vet hva kronprins Mohammed Bin Salman og resten av diktaturet i Saudia-Arabia er villige til å gjøre for å få det som de vil så ville jeg begynt å se meg over skuldrene hvis jeg var stjerne på en av de andre PL-lagene.

At Bin Salman bare vil sitte stille å se på at andre lag slår hans milliard-investering tror jeg ikke noe på. Her vil det begynne med bestikkelser og korrupsjon og hjelper ikke det så vil det dukke opp trusler.

Å slippe et slikt monster inn i fotballen kan få langt alvorligere konsekvenser enn mange tror.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

oddvar_kjempebra skrev: søn okt 10, 2021 12:11 pm Når man vet hva kronprins Mohammed Bin Salman og resten av diktaturet i Saudia-Arabia er villige til å gjøre for å få det som de vil så ville jeg begynt å se meg over skuldrene hvis jeg var stjerne på en av de andre PL-lagene.

At Bin Salman bare vil sitte stille å se på at andre lag slår hans milliard-investering tror jeg ikke noe på. Her vil det begynne med bestikkelser og korrupsjon og hjelper ikke det så vil det dukke opp trusler.

Å slippe et slikt monster inn i fotballen kan få langt alvorligere konsekvenser enn mange tror.
Dette er allerede sluppet inn i fotballen. Lekkasjene knyttet til City og deres FFP-juks inneholder nok beviser på slik adferd, men dessverre kan også "rettsprosesser" kjøpes for penger.

Med tanke på den historikken bør eierne til Saudi Arabia ignorere FFP, kjøpe alt de kan finne og så bli "renvasket" i rettssystemet om 6 år ( 5 års foreleldelsesfrist for FFP...)

Yesil

Legg inn av Yesil »

oddvar_kjempebra skrev: søn okt 10, 2021 12:11 pm Når man vet hva kronprins Mohammed Bin Salman og resten av diktaturet i Saudia-Arabia er villige til å gjøre for å få det som de vil så ville jeg begynt å se meg over skuldrene hvis jeg var stjerne på en av de andre PL-lagene.

At Bin Salman bare vil sitte stille å se på at andre lag slår hans milliard-investering tror jeg ikke noe på. Her vil det begynne med bestikkelser og korrupsjon og hjelper ikke det så vil det dukke opp trusler.

Å slippe et slikt monster inn i fotballen kan få langt alvorligere konsekvenser enn mange tror.
Blir ikke akkurat overrasket dersom det er en og annen spiller, manager eller trekningsansvarlig som blir offer for trusler og det som verre er. City-eierne har jo allerede banet vei. Når de først er inne, gjør de som de vil.

startelver

Legg inn av startelver »

Big George skrev: søn okt 10, 2021 4:54 am Hva er egentlig forskjellen på Newcastle i forhold til andre klubber som eies av folk med 100 talls milliarder ?
Er menneskerettighetene så mye bedre de andre stedene ?
Forskjellen er vel at han russiske eieren i Chelsea er privat eier , selv om han kommer fra et land med tvilsomme menneskerettigheter.
S-Arabia kan godt kalle det en privat affære med Newcastle, men det er oljestaten S-Arabia som eier selskapet. En vesentlig forskjell.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»