Overtakelse - Newcastle United

Svar
Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Re: Overtakelse - Newcastle United

Legg inn av Lumanza »

Yesil skrev: søn okt 10, 2021 12:35 pm
oddvar_kjempebra skrev: søn okt 10, 2021 12:11 pm Når man vet hva kronprins Mohammed Bin Salman og resten av diktaturet i Saudia-Arabia er villige til å gjøre for å få det som de vil så ville jeg begynt å se meg over skuldrene hvis jeg var stjerne på en av de andre PL-lagene.

At Bin Salman bare vil sitte stille å se på at andre lag slår hans milliard-investering tror jeg ikke noe på. Her vil det begynne med bestikkelser og korrupsjon og hjelper ikke det så vil det dukke opp trusler.

Å slippe et slikt monster inn i fotballen kan få langt alvorligere konsekvenser enn mange tror.
Blir ikke akkurat overrasket dersom det er en og annen spiller, manager eller trekningsansvarlig som blir offer for trusler og det som verre er. City-eierne har jo allerede banet vei. Når de først er inne, gjør de som de vil.
Dømmingen i PL er jo allerede forferdelig. Skal ikke se bortifra at truslene er der allerede.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Big George skrev: søn okt 10, 2021 4:54 am Hva er egentlig forskjellen på Newcastle i forhold til andre klubber som eies av folk med 100 talls milliarder ?
Er menneskerettighetene så mye bedre de andre stedene ?
Er du seriøs?

For å ta noe enkelt: Det er ganske klart at UAE og SA var blant de som finansierte IS i 2013/2014.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

startelver skrev: søn okt 10, 2021 1:48 pm Forskjellen er vel at han russiske eieren i Chelsea er privat eier , selv om han kommer fra et land med tvilsomme menneskerettigheter.
S-Arabia kan godt kalle det en privat affære med Newcastle, men det er oljestaten S-Arabia som eier selskapet. En vesentlig forskjell.
Det har blitt hevdet at Roman ble delvis instruert å gjøre Chelsea-oppkjøpet for å fremme russiske interesser i Vesten. Uansett om det er sant, så er det ikke heldig at en eier av PL-klubb beviselig har hatt tette bånd til russiske statsledere. Han skal ha vært close til Jeltsin, og det hevdes han faktisk var en viktig stemme ifm at Putin kom til makten.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Big George skrev: søn okt 10, 2021 4:54 am Hva er egentlig forskjellen på Newcastle i forhold til andre klubber som eies av folk med 100 talls milliarder ?
Er menneskerettighetene så mye bedre de andre stedene ?
Gjengen som tar over Newcastle er absolutte verstinger. Alt fra slakting av homofile (offentlig halshugging), drap av journalister og til å finansiere terroristgrupper (IS skal bl.a ha fått penger derfra). Dette er de verste av de verste menneskene på jorden. Disse er altså Shearer, Owen og resten av gjengen jublende glade for å få inn i klubben. Det er så ufattelig trist. Fy faen.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Da blir det kjøpefest uten sidestykke. Har tross alt en lang vei å gå med noen år før de kan konkurrere om CL-plass.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Knaxern skrev: søn okt 10, 2021 2:31 pm
Big George skrev: søn okt 10, 2021 4:54 am Hva er egentlig forskjellen på Newcastle i forhold til andre klubber som eies av folk med 100 talls milliarder ?
Er menneskerettighetene så mye bedre de andre stedene ?
Er du seriøs?

For å ta noe enkelt: Det er ganske klart at UAE og SA var blant de som finansierte IS i 2013/2014.
USA og vestlige land er også på samme lag som disse, så ingen overraskelse at de allierer seg også i fotballverdenen.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Hetfield skrev: søn okt 10, 2021 3:26 pm Da blir det kjøpefest uten sidestykke. Har tross alt en lang vei å gå med noen år før de kan konkurrere om CL-plass.
Spennende å se hvilke spillere fra dagens Newcastle som ikke mister plassen sin, om det i det hele tatt er noen. Snakker om et par transfervinduer

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Big George skrev: søn okt 10, 2021 4:54 am Hva er egentlig forskjellen på Newcastle i forhold til andre klubber som eies av folk med 100 talls milliarder ?
Er menneskerettighetene så mye bedre de andre stedene ?
I alle dager??

Prøv å ta med deg dama de på ferie til USA. Etterpå kan dere reise til Saudi Arabia. Da vil dere nok fort merke forskjellen. Er du homofil kan du selvsagt bare glemme å reise til sistnevnte.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Kent

Legg inn av Kent »

WaltonBR skrev: søn okt 10, 2021 4:34 pm
Big George skrev: søn okt 10, 2021 4:54 am Hva er egentlig forskjellen på Newcastle i forhold til andre klubber som eies av folk med 100 talls milliarder ?
Er menneskerettighetene så mye bedre de andre stedene ?
Prøv å ta med deg dama de på ferie til USA. Etterpå kan dere reise til Saudi Arabia. Da vil dere nok fort merke forskjellen. Er du homofil kan du selvsagt bare glemme å reise til sistnevnte.
Du kommer ihvertfall ikke hjem igjen fra den ferien.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

startelver skrev: søn okt 10, 2021 12:15 am Ryktene om Gerrard som neste manager er jo ganske interessant. Dette kan bli hans inngangsbillett til PL.
Gerrard takker nei til denne jobben på politisk og moralsk grunnlag.

startelver

Legg inn av startelver »

Steve Bruce hadde vel allerede ryddet kontoret når han hørte om overtagelsen.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Knaxern skrev: søn okt 10, 2021 5:12 pm
Ragnick er en dyktig fyr. Det arabiske kongehuset vil ikke kødde rundt med sin første store sportslige satsning.

Er redd det blir en suksess om noen år dessverre.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Hvem Newcastle klarer å overtale til å bli trener vil være avhengig om suksess eller ikke. Og ting må gjøres i rett rekkefølge. Får Newcastle inn dyktige folk, så vil nok suksessen komme, men det er ikke noe 123 opplegg.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Hva blir det nye stadionnavnet ?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Yesil skrev: søn okt 10, 2021 7:30 am
Kent skrev: søn okt 10, 2021 1:51 am
Hehe, det er faktisk noe jeg kunne sett for meg Souness reagere på.

Kunne sikkert erstattet De Ligt og Rice med enda dårligere spillere som f.eks Stefan Strandberg og Fred, men fokuset ville likevel vært på Pogba.
Det jeg føler meg ganske sikker på, er at det er en god del som vil bli overrasket over hvilke spillere Newcastle vil tiltrekke seg, dersom de over natten kan tilby spillere giga-lønninger. Jeg tror en stor andel spillere går der det er best betalt, uten å dra det så langt som å reise til Kina og Quatar. Jeg tror de kan sikte langt høyere enn spillere som Tarkowski og Watkins.

Edit: Skal sies at jeg er usikker på hvor mye Newcastle har muligheten til å kjøpe og lønne spillere for. Om de ikke kan minst matche de største pga. regler som stopper de, så må de nok nøye seg med hylle 3 og 4.
Watkins er allerede en del av et vinne PL prosjekt!

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Spennende å se hvilke managere som sier nei til Newcastle. Den som sier ja vil få voldsom negativ oppmerksomhet.
Men det er utrolig hva penger gjør med folk.

Pep har jo allerde vist sin mangel på etisk refleksjon så jeg blir ikke veldig overrasket om han lar seg overtale.
Men sannsynligvis vil City match budet fra Newcastle. Dette er jo en prestisjekamp mellom morderstater.

Det samme gjelder forøvrig stjernespillere. Haaland står jo øverst på blokka til samtlige pengesterke klubber i Europa, men jeg tviler på at han vil la seg lokke.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Skremmende å se hvor fort denne "men se på Standard Chartered" eller "er andre eiere så mye verre?" osv dukker opp. Dette er som tatt ut av alle reglene for hvordan sportsvaksing fungerer, og det tok ikke mange timene før sosiale medier var fylt opp med forsvar av Saudiene. De har vel fått igjen for investeringen sin allerede med den støtten de plutselig har der supportere legitimerer de med å si at "de er jo ikke så ille, bare se på de og de som er minst like ille".

Kent

Legg inn av Kent »

Verre enn Saudi Arabia er det vel ikke mulig å være.

Absolutt bunn i bøtta.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Klaumb skrev: man okt 11, 2021 9:35 am Skremmende å se hvor fort denne "men se på Standard Chartered" eller "er andre eiere så mye verre?" osv dukker opp. Dette er som tatt ut av alle reglene for hvordan sportsvaksing fungerer, og det tok ikke mange timene før sosiale medier var fylt opp med forsvar av Saudiene. De har vel fått igjen for investeringen sin allerede med den støtten de plutselig har der supportere legitimerer de med å si at "de er jo ikke så ille, bare se på de og de som er minst like ille".
Verden er full av nyttige idioter. Og det ser ut til at det er en voldsom opphoping blant Manchester City-supporterne.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Voldsomt mye whataboutism (gjerne på et pinlig lavt nivå a la "UK deltok i Irak-krigen, ergo er briter diskvalifisert fra å kritisere Saudi for Jemen/Khashoggi/dødsstraff osv") i SoMe-forsvaret av oppkjøpet, ja.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Kan umulig være noen som seriøst mener at noe(n) er verre en disse eierne som er kommet inn i fotballen siste 15 årene. Men en bør heller ikke lukke øynene å kun se den ene veien fordi der er det noen som er dem verste av dem verste. Fotballen har alvorlig lenge hatt en dårlig utvikling, og den har toppet seg med eierne som har kommet inn. En kan gjerne si det er skremmende når en skal begynne å sammenligne ting og tang, men uansett så er sannheten det at ting har utviklet seg feil retning og før eierne kom inn og gjorde dette sjukt mye verre. Sponsorbidraga var og er veldig suspekte og det gjelder veldig mange klubber. Inntoget av PL og CL gjorde forskjellene enormt store. Bare se på hvilke lag som var mest giret på Super League. Eierne som er kommet inn kan fort sies å være nådestøtet, og selv om det sikkert nok vil bli enda mer av dette, så vil jeg påstå at Europeisk Fotball er ødelagt. FIFA og UEFA som skal holde kontroll på ting og tang er også gjennomsyret av korrupsjon. Og opp i alt dette så punger mange ut store summer for å se på dette. Joda fortsatt kjekt å se Premier League, men herregud for et utvannet og hjelpeløst produkt det er blitt. Jeg betaler ikke en krone for å se det lenger og bidrar derfor ingenting til denne runddansen med jævelskap.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 10:06 am Kan umulig være noen som seriøst mener at noe(n) er verre en disse eierne som er kommet inn i fotballen siste 15 årene. Men en bør heller ikke lukke øynene å kun se den ene veien fordi der er det noen som er dem verste av dem verste. Fotballen har alvorlig lenge hatt en dårlig utvikling, og den har toppet seg med eierne som har kommet inn. En kan gjerne si det er skremmende når en skal begynne å sammenligne ting og tang, men uansett så er sannheten det at ting har utviklet seg feil retning og før eierne kom inn og gjorde dette sjukt mye verre. Sponsorbidraga var og er veldig suspekte og det gjelder veldig mange klubber. Inntoget av PL og CL gjorde forskjellene enormt store. Bare se på hvilke lag som var mest giret på Super League. Eierne som er kommet inn kan fort sies å være nådestøtet, og selv om det sikkert nok vil bli enda mer av dette, så vil jeg påstå at Europeisk Fotball er ødelagt. FIFA og UEFA som skal holde kontroll på ting og tang er også gjennomsyret av korrupsjon. Og opp i alt dette så punger mange ut store summer for å se på dette. Joda fortsatt kjekt å se Premier League, men herregud for et utvannet og hjelpeløst produkt det er blitt. Jeg betaler ikke en krone for å se det lenger og bidrar derfor ingenting til denne runddansen med jævelskap.
At fotballen har hatt en negativ utvikling slik jeg kjenner den og ønsker den over lengre tid er det liten tvil om. Og at det er mange suspekte eierskap der ute er også helt åpenbart. Men det er vidt forskjellig ,motivasjon for disse eierskapene. Anbefaler virkelig å lytte til podcasten "fotballfortellinger" og de første 10 episodene de lagde som handlet om eierne i de store klubbene i PL. Da får man et godt innblikk i hva som er forskjellen i motivasjonen til disse eierne og hvorfor ikke "sportsvasking" som motivasjon skal blandes med kyniske markedskrefter fra USA. Så er heller ikke det siste ønsket blant supporterne i England, men disse personene utnytter supporterne for å tjene penger. Ikke for å forsvare de og legitimere deres handlinger.

Ironisk nok er jo Super League disse klubbene sitt verste mareritt. Man City var jo med, men de ønsket det jo ikke. Det ville jo fratatt de konkurransefordeler de har i dag. I en Super League var det jo klare begrensninger på lønn og bruk av penger som ikke hadde vært like enkelt å komme seg ut av som FFP. Nå er jeg også en stor motstander av Super League, og det er en helt annen diskusjon, men Super League hadde vært et opprør mot Man City, PSG og nå Newcastle. Men begge de to første slapp unna hele konseptet og klarte samtidig å bruke konseptet til å styrke sin egen merkevare og prosjekt. Nasser Al-Khelaifi har vel aldri hatt en sterkere posisjon enn akkurat nå og plutselig fremsto PSG og Man City (som trakk seg først ut av konseptet de hadde null å tjene på å være en del av) som engler i dette selskapet mot kyniske markedskrefter fra USA og desperate Italienske og Spanske klubber.

Men som jeg har sagt før er ikke dette et angrep på supporterne til disse lagene. Det kunne skjedd alle i samme situasjon og en Man City supporter er ikke dummere enn en annen supporter fordi om han ender opp med å støtte regimet på Twitter. Han er bare en fotballsupporter som fotballsupportere flest. De forsvarer eget lag som om det er et personangrep på seg selv om det kommer kritikk. Men jeg skulle bare ønske man kunne støtte laget sitt og samtidig kritisere egne eiere, bue på de, vise forakt osv... Da hadde man i alle fall ikke latt seg utnytte akkurat slik de ønsker. Men at klubber som PSG, Man City og Newcastle ble valgt ut til dette er ikke tilfeldig. I klubber som drives godt fra før ville ikke dette blitt akseptert. Men alle disse klubbene var på sårbare steder på forskjellige måter når de ble kjøpt opp og hadde supportere som var villig til å akseptere det meste for å endre på ting. Newcastle er jo ekstremtilfellet med en forhatt eier og en klubb som ikke har levd opp til potensialet på lang tid.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Klaumb skrev: man okt 11, 2021 10:32 am
Men som jeg har sagt før er ikke dette et angrep på supporterne til disse lagene. Det kunne skjedd alle i samme situasjon og en Man City supporter er ikke dummere enn en annen supporter fordi om han ender opp med å støtte regimet på Twitter. Han er bare en fotballsupporter som fotballsupportere flest. De forsvarer eget lag som om det er et personangrep på seg selv om det kommer kritikk. Men jeg skulle bare ønske man kunne støtte laget sitt og samtidig kritisere egne eiere, bue på de, vise forakt osv... Da hadde man i alle fall ikke latt seg utnytte akkurat slik de ønsker. Men at klubber som PSG, Man City og Newcastle ble valgt ut til dette er ikke tilfeldig. I klubber som drives godt fra før ville ikke dette blitt akseptert. Men alle disse klubbene var på sårbare steder på forskjellige måter når de ble kjøpt opp og hadde supportere som var villig til å akseptere det meste for å endre på ting. Newcastle er jo ekstremtilfellet med en forhatt eier og en klubb som ikke har levd opp til potensialet på lang tid.
Godt innlegg og jeg kunne sitert alt, men det blir så lange avsnitt å bla gjennom. Jeg er enig i alt du skriver. For min del så kunne og burde jeg sikkert gjort mer som City supporter. Men en kommer tilbake på det at jeg er en enkel fotballsupporter, men som og gradvis har mistet mer og mer av interessen. Det er ikke bare på kun på grunn av eierne, men totalen som har vært med på og drepe dette produktet. Mange tror meg nok ikke, og det er ikke så viktig, men jeg har sagt tidligere, City midten på 90 tallet var ræva, men jeg savner faktisk den tiden. I fotball er det ikke som den gang tilfeldigheter lenger. Nå snakker vi om et produkt som er ødelagt og tilgriset. Når det handler om dette med å forsvare laget en er supporter av. Jeg har aldri snakket negativt om laget jeg har vært supporter av. Selv om en sikkert burde tatt "kampen". Det som utløyser dårlige diskusjoner er som regel inngangen som alltid er, "du støtter massemord og City supportere er både dumme og idioter" Og så virker det som at det er utrulig merkelig at det ikke går an å ha en diskusjon med oss når dette er det som går på repeat. Det er flere sårbare klubber, og det vil bli flere oppkjøp av dette kaliberet tror jeg.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 10:06 am Kan umulig være noen som seriøst mener at noe(n) er verre en disse eierne som er kommet inn i fotballen siste 15 årene. Men en bør heller ikke lukke øynene å kun se den ene veien fordi der er det noen som er dem verste av dem verste. Fotballen har alvorlig lenge hatt en dårlig utvikling, og den har toppet seg med eierne som har kommet inn. En kan gjerne si det er skremmende når en skal begynne å sammenligne ting og tang, men uansett så er sannheten det at ting har utviklet seg feil retning og før eierne kom inn og gjorde dette sjukt mye verre. Sponsorbidraga var og er veldig suspekte og det gjelder veldig mange klubber. Inntoget av PL og CL gjorde forskjellene enormt store. Bare se på hvilke lag som var mest giret på Super League. Eierne som er kommet inn kan fort sies å være nådestøtet, og selv om det sikkert nok vil bli enda mer av dette, så vil jeg påstå at Europeisk Fotball er ødelagt. FIFA og UEFA som skal holde kontroll på ting og tang er også gjennomsyret av korrupsjon. Og opp i alt dette så punger mange ut store summer for å se på dette. Joda fortsatt kjekt å se Premier League, men herregud for et utvannet og hjelpeløst produkt det er blitt. Jeg betaler ikke en krone for å se det lenger og bidrar derfor ingenting til denne runddansen med jævelskap.
Det siste man trenger akkurat nå er den klassiske whataboutismen fra City-supportere som liksom tar avstand fra eierne. Akkurat nå har fotballen et enormt problem. Eierne til City, Chelsea, PSG og Newcastle (og Atletico Madrid, men i noe mindre grad). Hvorfor ikke ha fokus på det helt uten å snakke om at dette var på gærne veier før det her? Uansett hva man mener om utviklingen pre-Roman. Det var da det smalt. Det er en total, og helt meningsløs, avsporing å snakke om en uheldig utvikling før Roman. Sponsorbidragene fra den lokale vaskemaskinselgeren som førte Candy, som Liverpool fikk, var helt sikkert skrevet på pølsepair. Men asså!

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

markantovertak skrev: man okt 11, 2021 11:27 am
Det siste man trenger akkurat nå er den klassiske whataboutismen fra City-supportere som liksom tar avstand fra eierne. Akkurat nå har fotballen et enormt problem. Eierne til City, Chelsea, PSG og Newcastle (og Atletico Madrid, men i noe mindre grad). Hvorfor ikke ha fokus på det helt uten å snakke om at dette var på gærne veier før det her? Uansett hva man mener om utviklingen pre-Roman. Det var da det smalt. Det er en total, og helt meningsløs, avsporing å snakke om en uheldig utvikling før Roman. Sponsorbidragene fra den lokale vaskemaskinselgeren som førte Candy, som Liverpool fikk, var helt sikkert skrevet på pølsepair. Men asså!
Ok det, og ganske bra du skriver det du skriver. Det poengterer en del av det jeg skrev. Bra jobba Minus. Du får fortsette med din klassiske fremtoning som gjør at ganske mange sliter å diskutere noe med deg.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 11:34 am
markantovertak skrev: man okt 11, 2021 11:27 am
Det siste man trenger akkurat nå er den klassiske whataboutismen fra City-supportere som liksom tar avstand fra eierne. Akkurat nå har fotballen et enormt problem. Eierne til City, Chelsea, PSG og Newcastle (og Atletico Madrid, men i noe mindre grad). Hvorfor ikke ha fokus på det helt uten å snakke om at dette var på gærne veier før det her? Uansett hva man mener om utviklingen pre-Roman. Det var da det smalt. Det er en total, og helt meningsløs, avsporing å snakke om en uheldig utvikling før Roman. Sponsorbidragene fra den lokale vaskemaskinselgeren som førte Candy, som Liverpool fikk, var helt sikkert skrevet på pølsepair. Men asså!
Ok det, og ganske bra du skriver det du skriver. Det poengterer en del av det jeg skrev. Bra jobba Minus. Du får fortsette med din klassiske fremtoning som gjør at ganske mange sliter å diskutere noe med deg.
Du må forsøke å ha et annet fokus enn meg. Jeg er ikke viktig her.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Hvem blir første spiller inn?

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Spent på om Newcastle-spillerne skal fortsette å knele mot rasisme og i toleransens navn.,

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

markantovertak skrev: man okt 11, 2021 12:11 pm
Du må forsøke å ha et annet fokus enn meg. Jeg er ikke viktig her.
Det har du rett i. Du er veldig lite viktig sådan, så egentlig litt synd du får oppmerksomhet. Men den dagen du evner å ta til deg det folk skriver, og ikke snur/vender på alt den veien som passer deg og din agenda best, så kan jo den hende det vil skje. Så lenge ditt opplagte hat til City og din fremtoning av City supporterne er som den er, så må du fint tåle at du får i retur. Og hugs, det er jo ikke fordi du er viktig, sånn at vi ikke blander korta alt for mye her. At en City supporter skriver sine tanker må vel være greit uten at det handler om whataboutisme.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»