STÅ PÅ EMMA - si nei til SUPERSTRAIGHT!!

Svar
PapaSmurf

Re: STÅ PÅ EMMA - si nei til SUPERSTRAIGHT!!

Legg inn av PapaSmurf »

Dette er jo egentlig ganske enkelt. De som føler for må få lov til å skifte kjønn eller identifisere seg som hvem/hva de vil.

Men det må også være innenfor at de som er tradisjonelt anlagt må få lov til å ikke ha lyst til å ha samkvem med noen som har byttet kjønn.

Friheten må gå i alle retninger.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Fredo86 skrev: tor sep 23, 2021 1:45 pm Off-topic:
Jeg for min del lurer på hvor lang denne bokstavreglen skal bli:
Det begynte som LHB (?)
Så ble det LHBT
Så LHBT+ (?)
Så LHBTQ+
Nå er det LHBTQIA+
Uansett hvor lang den reglen blir så er det alltid noen som vil føle seg utelatt. Kan vi ikke bare kalle det Skeiv? Straight og Skeiv. Så kan vi heller bruke energien vår på å redde klimaet og bekjempe fattigdom.
Jeg vet om mange homofile personer som er imot transer og mener det er feil å bli satt i samme bås som transer, fordi de har ulike mål. Den ene gruppen kjemper for å bli godtatt slik den er, den andre skal radikalt endre utseende ved hjelp av plastisk kirurgi og hormoner og vil at samfunnet skal endre språk. Mange homofile kjenner seg ikke igjen i transer. Seksualitet og kjønnsdysfori er IKKE det samme. Homofile blir fornærmet av mennesker som tror det er det samme. Og selv om homofile menn er feminine og lesber er butche betyr ikke dette at de er transer eller bare et steg unna. Det er helt feil. Homofile kjemper imot nok fordommer som det er uten å blande inn kjønn.

Og forresten er det mange homofile som føler seg tvunget til å skifte kjønn pga et homofobt samfunn som ikke godtar biologiske menn eller kvinner utenfor en smal kjønnsstereotypi. Tenker da først og fremst på at "kvinner er mennesker med pupper, langt hår, sminke og kjoler", "menn er mennesker med kort hår, går med mannlige klær, sminker seg ikke" osv. Men fakta er at kjønnene er så mye mer enn det som er synlig. Kjønnet er en del av oss. Vi kan ikke vite hvordan det er å være det andre kjønn, fordi vi aldri har opplevd det. Selv kvinner og menn vet ikke hva det vil si å være det ene eller det andre. Kjønn er biologi, en del av vårt DNA. Vi kan ikke endre kjønn. Vi kan ta så mange operasjoner vi vil, men vi vil aldri kunne endre kjønn. Å tro det er som å tro på julenissen. Det finnes to kjønn, man er født med det setter kromosomer man er født med.

Til slutt vil jeg fortelle litt om hvordan homofobe foreldre transer sine barn, ved å gi de hormoner som blokkerer puberteten fordi de vil ha et falskt hetero barn enn et sunt homofilt barn. Spør deg selv hvor sunt det er å pumpe barn full av hormoner, støtter du at unge jenter kutter av seg brystene? Er dette bra? Hva med gutter som er så unge at de ikke har utviklet kjønnsorganene sine fullt enda, allikevel har de en kjønnsoperasjon. Er dette ok? Hva hvis jeg forteller deg at mange av disse barna blir sterile. Støtter du fortsatt at de skal ha medisiner og operasjoner? Se på dokumentaren om Jezz Jennings. Det var en homofil gutt som ble oppfordret til å skifte kjønn av foreldrene sine.

Mange steder er det nå mer akseptert å være trans enn homofil. I vesten transer man homofile barn. Og mange homofile som faller utenfor kjønnsbåsen transer seg selv for å bli mer akseptert av samfunnet. En tenåring på tiktok sa at faren hans kalte ham "f-ordet" og sa han ikke hadde en homofil sønn. Den homofile sønnen ble ikke akseptert. Den samme faren aksepterte datteren sin når sønnen transet seg selv til å bli jente. Dette er realiteten for mange. Ta for eksempel Iran. Homofile der får to valg: enten ta kjønnsoperasjon eller bli drept. Hva ville du ha valgt?

Igjen... homofile og transer er ikke det samme. Seksualitet og kjønn er ikke det samme. Å mikse disse gruppene sammen er feil. Mange LHBT organisasjoner er nå også 100 % for transer. Mange homofile føler seg glemt. Dette er ikke bra. Er ikke lenge siden en homofil mann i Spania ble drept, han ble banket opp og døde senere av skadene. De som drepte han ropte homofobiske skjellsord. Det er feil å fokusere helt på transer når homofile fortsatt blir diskriminert, spesielt når de føler at de må transe seg selv for å bli akseptert av samfunnet. Er ikke slik det skal være. Homofile og transer bør ha egne organisasjoner hver for seg. Seksualitet og kjønn er ikke det samme.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tor sep 23, 2021 2:43 pm Dette er jo egentlig ganske enkelt. De som føler for må få lov til å skifte kjønn eller identifisere seg som hvem/hva de vil.

Men det må også være innenfor at de som er tradisjonelt anlagt må få lov til å ikke ha lyst til å ha samkvem med noen som har byttet kjønn.

Friheten må gå i alle retninger.
Dette roer seg nok greit ned etterhvert. Nå er vi i en slags frigjøringsfase for mange, da blir det mye styr. Så venner alle seg til dette, og ting blir mer normalisert og rolig. Tror jeg.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

oddvar_kjempebra skrev: tor sep 23, 2021 12:48 pm
TheBaseline skrev: tor sep 23, 2021 12:40 pm Emma kan identifisere seg slik hun vil, men hun vil ALLTID være mann. Hun er født mann. Du kan ikke endre kromosomene dine. DNA er umulig å endre. Hun er biologisk forskjellig fra andre kvinner, og det er ikke transfobisk å påpeke dette. Kvinner har også sine rettigheter.
Hun vil alltid ha XY-kromosomer ja. Om det er så viktig er jo en annen sak. Slik jeg ser det er dette først og fremst et spørsmål om hva hun føler seg som.
Og så er det fritt opp til andre å vurdere hva de føler hun er. Men gjør det med respekt.

Å kreve at andre skal tiltrekkes av henne blir jo derimot veldig sært.

De aller fleste mennesker (både kvinner, menn og transer++) føler jeg ingen tiltrekning i mot. Kommer til å fortsette å stole på mine egne følelser der også framover.

Ellingsen sier at begrepet superstraight får henne til å ikke føle seg kvinne nok. Jeg kan trøste henne med å si at de aller fleste kvinner (født sånn eller blitt sånn) ikke er kvinne nok for meg når det kommer til rene seksuelle preferanser. Det betyr ikke at jeg ikke liker dem på alle andre måter.
La oss da diskutere dette: hva er det som definerer en kvinne? Hvordan kan man føle seg som en kvinne? Hvordan vet man hva det vil si å være kvinne når man aldri har vært det? Jeg kan aldri bli mann. Jeg vet ikke hvordan det er å være mann fordi jeg aldri har vært en. En kvinne er så enormt mye mer enn utseende og kjønnsorganer. Men det er dette transmafiaen tror definerer en kvinne. Det er jeg imot og mener dette er direkte feil. Det minimerer kvinners levde opplevelser og erfaringer. Synes det er meget interessant at transkvinner kan "føle" hva det er å være kvinner når kvinner selv ikke vet hvordan det føles. Kvinner bare er. Vi eksisterer. Kjønnet er en del av oss. Du kan ikke separare kjønnet fra mennesket. Det er dette som blir så feil med tanke på transideologien. Det handler om biologi. Kjønnet kan aldri endres. Derfor synes mange det er tragisk med disse overfladiske operasjonene, akkurat som det endrer noe som helt. Sannheten er at det ikle gjør det. Man kjønnslemlester barn fordi de tror de er født i feil kropp, i stedet for å behandle de for kjønnsdysfori og godta seg selv slik de er. Den de er er mer enn bra nok. Det er ikke behov for hormoner og operasjoner.

strandereng

Legg inn av strandereng »

Malacay skrev: tor sep 23, 2021 12:41 pm
Selvfølgelig. Men basert på tråden (har ikke sett videoen) virker det som om det er Emma som i dette tilfellet definerer hva andre skal føle seg tiltrukket av. Forøvrig har jeg veldig sansen for henne.
[/quote]

Over skjørtet er Emma et pent eksempel på mangeårig hormonkur og botox/andre fillers. Under skjørtet er Emma en mann. Og hen ønsker seg en mann,

Corvus

Legg inn av Corvus »

teodora skrev: tir sep 21, 2021 7:14 pm den nye legningen SUPERSTRAIGHT.
Et annet ord for normal? Som er den eneste som gir barn

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

strandereng skrev: lør sep 25, 2021 12:07 am Under skjørtet er Emma en mann.
Ikke nå lengre.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Føler meg superstraight i kveld.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Supermann er ikke superstraight lenger. Han har kommet ut som bifil! ❤️
I tillegg skal han bekjempe klimaendringer og inhuman flyktningspolitikk.
En superhelt passende en helt super generasjon.

https://www.vgtv.no/video/226502/vg-ram ... row12_pos1

SirJames

Legg inn av SirJames »

SlimWhitman skrev: tir okt 12, 2021 11:16 pm Supermann er ikke superstraight lenger. Han har kommet ut som bifil! ❤️
Haha, Lex Luthor vrir seg i latter.

Farmer

Legg inn av Farmer »

SlimWhitman skrev: tir okt 12, 2021 11:16 pm Supermann er ikke superstraight lenger. Han har kommet ut som bifil! ❤️
I tillegg skal han bekjempe klimaendringer og inhuman flyktningspolitikk.
En superhelt passende en helt super generasjon.

https://www.vgtv.no/video/226502/vg-ram ... row12_pos1
Hehe, hva skal man si til dette da? Man føler seg fryktelig gammel.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Farmer skrev: ons okt 13, 2021 12:16 am
SlimWhitman skrev: tir okt 12, 2021 11:16 pm Supermann er ikke superstraight lenger. Han har kommet ut som bifil! ❤️
I tillegg skal han bekjempe klimaendringer og inhuman flyktningspolitikk.
En superhelt passende en helt super generasjon.

https://www.vgtv.no/video/226502/vg-ram ... row12_pos1
Hehe, hva skal man si til dette da? Man føler seg fryktelig gammel.
En kan jo kanskje si at det finnes folk som jobber hardt for å indoktrinere nye generasjoner i de rette moralske holdningene.

Farmer

Legg inn av Farmer »

SlimWhitman skrev: ons okt 13, 2021 12:20 am
Farmer skrev: ons okt 13, 2021 12:16 am
SlimWhitman skrev: tir okt 12, 2021 11:16 pm Supermann er ikke superstraight lenger. Han har kommet ut som bifil! ❤️
I tillegg skal han bekjempe klimaendringer og inhuman flyktningspolitikk.
En superhelt passende en helt super generasjon.

https://www.vgtv.no/video/226502/vg-ram ... row12_pos1
Hehe, hva skal man si til dette da? Man føler seg fryktelig gammel.
En kan jo kanskje si at det finnes folk som jobber hardt for å indoktrinere nye generasjoner i de rette moralske holdningene.
Ja. Jeg er forøvrig åpen for og gi både nye og gamle generasjoner objektive fakta om både det ene og det andre. Men, hva som er de rette moralske holdningene burde vel være opp til hver enkel og avgjøre.
Men, det har jo for øvrig alltid vært mer eller mindre indoktrinering.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

PapaSmurf skrev: tor sep 23, 2021 2:43 pm Dette er jo egentlig ganske enkelt. De som føler for må få lov til å skifte kjønn eller identifisere seg som hvem/hva de vil.
De kan identifisere seg som hvem de vil, men de kan ikke kreve at andre skal anerkjenne det. Jeg nekter å kalle noen for "Zen" eller "Hen" eller lignende. Et slikt ord kommer aldri ut av min munn i dette livet, uansett om det blir en lovendring som krever det av meg.

Og jeg synes ikke noe om at menn som føler seg som kvinner kan stille opp i konkurranse på høyt nivå for kvinner.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

joplina skrev: tor sep 23, 2021 1:48 pm
Investor skrev: tor sep 23, 2021 1:00 pm I alle tider har det alltid vært mann og kvinne i verden.
Jeg stiller meg spørsmålene:
Hvorfor har det i de senere år vokst fram dette "avviket" fra denne normen?
Hvorfor får vi flere og flere homofile, transpersoner, tvekjønnede ++++?

Noen som har et godt svar?
************
Rent bortsett fra at verdens befolkning bare har økt og det derfor - naturlig nok - blir flere som ikke føler seg hjemme i normen , så tror jeg økningen du registrerer er en følge av tiden vi lever i nå. Bare et tastetrykk unna - åpenhet, ekshibisjonisme, aksept- grensesprenging, vekke reaksjoner, frihet og tanken om at alt må inkluderes som normalt og at de som ikke syns at alt er normalt er de unormale, de fordomsfulle, de devaluerende og de som kan "ta's"

Det er ikke så mange 10-år siden/generasjoner at folk med annen legning enn heterofili valgte å undertrykke den og leve som heterofile som best de kunne ..selv i Norge. Det er mang en homofil mann som giftet seg og stiftet familie og mang en lesbisk kvinne som gjorde akkurat det samme - for ikke å stikke seg ut fra normen med den belastning det medførte. Så jeg tror det blir feil å tenke at det var så mye mindre av slikt før - det ble bare holdt skjult.
Men i dag med en progressive åpenhet som råder på alle områder og med alt bare et tastetrykk unna - også vedrørende seksualitet, legning, kjønnsidentitet, kropp, kroppsideal og ikke minst psykisk helse (alt skal snakkes om så mye som mulig) så oppleves det sikkert for mange som en voldsom økning....tror jeg.
Mener du at det var bedre før?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

SlimWhitman skrev: tir okt 12, 2021 11:16 pm Supermann er ikke superstraight lenger. Han har kommet ut som bifil! ❤️
I tillegg skal han bekjempe klimaendringer og inhuman flyktningspolitikk.
En superhelt passende en helt super generasjon.

https://www.vgtv.no/video/226502/vg-ram ... row12_pos1
Les mer enn overskriften...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Rainmaker skrev: ons okt 13, 2021 9:02 am
SlimWhitman skrev: tir okt 12, 2021 11:16 pm Supermann er ikke superstraight lenger. Han har kommet ut som bifil! ❤️
I tillegg skal han bekjempe klimaendringer og inhuman flyktningspolitikk.
En superhelt passende en helt super generasjon.

https://www.vgtv.no/video/226502/vg-ram ... row12_pos1
Les mer enn overskriften...
Det er Supermanns sønn Johnatan Kent som står frem som bifil. Han har tydeligvis tatt over jobben etter faren. Litt som Fantomet mao.

Queenie

Legg inn av Queenie »

HNilsen skrev: ons okt 13, 2021 6:56 am
joplina skrev: tor sep 23, 2021 1:48 pm
Investor skrev: tor sep 23, 2021 1:00 pm I alle tider har det alltid vært mann og kvinne i verden.
Jeg stiller meg spørsmålene:
Hvorfor har det i de senere år vokst fram dette "avviket" fra denne normen?
Hvorfor får vi flere og flere homofile, transpersoner, tvekjønnede ++++?

Noen som har et godt svar?
************
Rent bortsett fra at verdens befolkning bare har økt og det derfor - naturlig nok - blir flere som ikke føler seg hjemme i normen , så tror jeg økningen du registrerer er en følge av tiden vi lever i nå. Bare et tastetrykk unna - åpenhet, ekshibisjonisme, aksept- grensesprenging, vekke reaksjoner, frihet og tanken om at alt må inkluderes som normalt og at de som ikke syns at alt er normalt er de unormale, de fordomsfulle, de devaluerende og de som kan "ta's"

Det er ikke så mange 10-år siden/generasjoner at folk med annen legning enn heterofili valgte å undertrykke den og leve som heterofile som best de kunne ..selv i Norge. Det er mang en homofil mann som giftet seg og stiftet familie og mang en lesbisk kvinne som gjorde akkurat det samme - for ikke å stikke seg ut fra normen med den belastning det medførte. Så jeg tror det blir feil å tenke at det var så mye mindre av slikt før - det ble bare holdt skjult.
Men i dag med en progressive åpenhet som råder på alle områder og med alt bare et tastetrykk unna - også vedrørende seksualitet, legning, kjønnsidentitet, kropp, kroppsideal og ikke minst psykisk helse (alt skal snakkes om så mye som mulig) så oppleves det sikkert for mange som en voldsom økning....tror jeg.
Mener du at det var bedre før?
Gitt at verden og folk har blitt gal - helt klart ja, på mange områder. Enn så mye som jeg elsker internett så har det på mange måter også ødelagt oss.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Queenie skrev: ons okt 13, 2021 9:06 am
HNilsen skrev: ons okt 13, 2021 6:56 am
joplina skrev: tor sep 23, 2021 1:48 pm
************
Rent bortsett fra at verdens befolkning bare har økt og det derfor - naturlig nok - blir flere som ikke føler seg hjemme i normen , så tror jeg økningen du registrerer er en følge av tiden vi lever i nå. Bare et tastetrykk unna - åpenhet, ekshibisjonisme, aksept- grensesprenging, vekke reaksjoner, frihet og tanken om at alt må inkluderes som normalt og at de som ikke syns at alt er normalt er de unormale, de fordomsfulle, de devaluerende og de som kan "ta's"

Det er ikke så mange 10-år siden/generasjoner at folk med annen legning enn heterofili valgte å undertrykke den og leve som heterofile som best de kunne ..selv i Norge. Det er mang en homofil mann som giftet seg og stiftet familie og mang en lesbisk kvinne som gjorde akkurat det samme - for ikke å stikke seg ut fra normen med den belastning det medførte. Så jeg tror det blir feil å tenke at det var så mye mindre av slikt før - det ble bare holdt skjult.
Men i dag med en progressive åpenhet som råder på alle områder og med alt bare et tastetrykk unna - også vedrørende seksualitet, legning, kjønnsidentitet, kropp, kroppsideal og ikke minst psykisk helse (alt skal snakkes om så mye som mulig) så oppleves det sikkert for mange som en voldsom økning....tror jeg.
Mener du at det var bedre før?
Gitt at verden og folk har blitt gal - helt klart ja, på mange områder. Enn så mye som jeg elsker internett så har det på mange måter også ødelagt oss.
Første tegn på at man er blitt gammel ;)

Queenie

Legg inn av Queenie »

I en perfekt verden hadde disse menneskene kunne levd ut som det de ble født som, en veldig feminin, homofil gutt. Moderne teknologi og medisin tilrettelegger for at nye kjønnsdefinisjoner skal kokes opp, faktum er at de alle bare er variasjoner av normalen. Jeg finner det helt naturstridig å kappe av friske individer kjønnsorgan og leve ut en overbevisning bare fordi man føler noe. Hadde de kunne levd ut et liv akkurat som de var født hadde verden vel vært et åpent og velkomment sted, nå skal de presses inn i en konformitet hvor man aldri vil passe helt inn.

Sist jeg sjekket blir ikke de som føler at de er Jesus opphøyd til dette heller, de legges dog rimelig kjapt inn på psyk.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Rainmaker skrev: ons okt 13, 2021 9:09 am
Queenie skrev: ons okt 13, 2021 9:06 am
HNilsen skrev: ons okt 13, 2021 6:56 am

Mener du at det var bedre før?
Gitt at verden og folk har blitt gal - helt klart ja, på mange områder. Enn så mye som jeg elsker internett så har det på mange måter også ødelagt oss.
Første tegn på at man er blitt gammel ;)
Har ment dette så lenge jeg kan huske ;)

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Queenie skrev: ons okt 13, 2021 9:12 am I en perfekt verden hadde disse menneskene kunne levd ut som det de ble født som, en veldig feminin, homofil gutt. Moderne teknologi og medisin tilrettelegger for at nye kjønnsdefinisjoner skal kokes opp, faktum er at de alle bare er variasjoner av normalen. Jeg finner det helt naturstridig å kappe av friske individer kjønnsorgan og leve ut en overbevisning bare fordi man føler noe. Hadde de kunne levd ut et liv akkurat som de var født hadde verden vel vært et åpent og velkomment sted, nå skal de presses inn i en konformitet hvor man aldri vil passe helt inn.
Veien til normalisering av pedofili er plutselig ikke så lang. Noen av oss som har advart mot det over lengre tid har ofte blitt latterliggjort for å påstå det, men..
Det er stadig flere som tar til ordet for at små unger kan kappe av kuken og få en falsk vagina, eller at de skal ta pubertetsblokkerende piller, osv.. Jeg har hørt om eksempler helt ned i 4-5 års alderen.

Så, dersom så små unger (i følge noen) er gammel nok til å samtykke til å la kroppen sin bli irreversibelt maltraktert, hvorfor skal de ikke - med den logikken - være gammel nok til å gi samtykke til et ligg med en myndig person dersom de syns det høres spennende ut? Ekstra spennende blir det jo når absolutt alt i samfunnet skal seksualiseres av transaktivister og andre.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

SlimWhitman skrev: ons okt 13, 2021 10:20 am
Queenie skrev: ons okt 13, 2021 9:12 am I en perfekt verden hadde disse menneskene kunne levd ut som det de ble født som, en veldig feminin, homofil gutt. Moderne teknologi og medisin tilrettelegger for at nye kjønnsdefinisjoner skal kokes opp, faktum er at de alle bare er variasjoner av normalen. Jeg finner det helt naturstridig å kappe av friske individer kjønnsorgan og leve ut en overbevisning bare fordi man føler noe. Hadde de kunne levd ut et liv akkurat som de var født hadde verden vel vært et åpent og velkomment sted, nå skal de presses inn i en konformitet hvor man aldri vil passe helt inn.
Veien til normalisering av pedofili er plutselig ikke så lang. Noen av oss som har advart mot det over lengre tid har ofte blitt latterliggjort for å påstå det, men..
Det er stadig flere som tar til ordet for at små unger kan kappe av kuken og få en falsk vagina, eller at de skal ta pubertetsblokkerende piller, osv.. Jeg har hørt om eksempler helt ned i 4-5 års alderen.

Så, dersom så små unger (i følge noen) er gammel nok til å samtykke til å la kroppen sin bli irreversibelt maltraktert, hvorfor skal de ikke - med den logikken - være gammel nok til å gi samtykke til et ligg med en myndig person dersom de syns det høres spennende ut? Ekstra spennende blir det jo når absolutt alt i samfunnet skal seksualiseres av transaktivister og andre.
Det er nesten så man blir nødt å spørre hvilke miljø du vanker i hvor du hører slikt.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Rainmaker skrev: ons okt 13, 2021 10:29 am
SlimWhitman skrev: ons okt 13, 2021 10:20 am
Queenie skrev: ons okt 13, 2021 9:12 am I en perfekt verden hadde disse menneskene kunne levd ut som det de ble født som, en veldig feminin, homofil gutt. Moderne teknologi og medisin tilrettelegger for at nye kjønnsdefinisjoner skal kokes opp, faktum er at de alle bare er variasjoner av normalen. Jeg finner det helt naturstridig å kappe av friske individer kjønnsorgan og leve ut en overbevisning bare fordi man føler noe. Hadde de kunne levd ut et liv akkurat som de var født hadde verden vel vært et åpent og velkomment sted, nå skal de presses inn i en konformitet hvor man aldri vil passe helt inn.
Veien til normalisering av pedofili er plutselig ikke så lang. Noen av oss som har advart mot det over lengre tid har ofte blitt latterliggjort for å påstå det, men..
Det er stadig flere som tar til ordet for at små unger kan kappe av kuken og få en falsk vagina, eller at de skal ta pubertetsblokkerende piller, osv.. Jeg har hørt om eksempler helt ned i 4-5 års alderen.

Så, dersom så små unger (i følge noen) er gammel nok til å samtykke til å la kroppen sin bli irreversibelt maltraktert, hvorfor skal de ikke - med den logikken - være gammel nok til å gi samtykke til et ligg med en myndig person dersom de syns det høres spennende ut? Ekstra spennende blir det jo når absolutt alt i samfunnet skal seksualiseres av transaktivister og andre.
Det er nesten så man blir nødt å spørre hvilke miljø du vanker i hvor du hører slikt.
Min type humor. Virkelig en innertier, dette.

joplina

Legg inn av joplina »

HNilsen skrev: ons okt 13, 2021 6:56 am
Mener du at det var bedre før?
*********************
Det var ikke noe jeg besvarte eller kom inn på i innlegget. Jeg prøvde å besvare disse spørsmålene : "Hvorfor har det i de senere år vokst fram dette "avviket" fra denne normen?
Hvorfor får vi flere og flere homofile, transpersoner, tvekjønnede ++++?
"

Når det er sagt så tror jeg ikke at dét/alt/holdninger/normer osv var bedre før - spesielt ikke for de som opplevde at de ikke passet inn og som følte at måtte skjule seg/late som/gjemme seg og/eller leve falske liv som "normale".
Men det betyr ikke at jeg nødvendigvis tror at denne frigjøringsbølgen vi befinner oss i nå er "gulle god" den heller.


Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

strandereng skrev: lør sep 25, 2021 12:07 am
Malacay skrev: tor sep 23, 2021 12:41 pm
Under skjørtet er Emma en mann.
[/quote]

Er du oppdatert nå?

Vil nødig at du skal leve i en falsk virkelighet.

Noe som tjener deg til ære er at du åpenbart ikke ser "Godkveld Norge" eller leser "Se og Hør".

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

joplina skrev: ons okt 13, 2021 10:49 am
HNilsen skrev: ons okt 13, 2021 6:56 am
Mener du at det var bedre før?
*********************
Det var ikke noe jeg besvarte eller kom inn på i innlegget. Jeg prøvde å besvare disse spørsmålene : "Hvorfor har det i de senere år vokst fram dette "avviket" fra denne normen?
Hvorfor får vi flere og flere homofile, transpersoner, tvekjønnede ++++?
"

Når det er sagt så tror jeg ikke at dét/alt/holdninger/normer osv var bedre før - spesielt ikke for de som opplevde at de ikke passet inn og som følte at måtte skjule seg/late som/gjemme seg og/eller leve falske liv som "normale".
Men det betyr ikke at jeg nødvendigvis tror at denne frigjøringsbølgen vi befinner oss i nå er "gulle god" den heller.
Tror ikke Blomsete Finn opplevde at han passet helt inn da han hadde kone og deltok i barneproduksjon.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Du er ikke hetero hvis du puler menn. Enkelt og greit. "Emma" er mann.

Superstraight er et helt overflødig uttrykk.

joplina

Legg inn av joplina »

kytec skrev: ons okt 13, 2021 6:25 pm
Tror ikke Blomsete Finn opplevde at han passet helt inn da han hadde kone og deltok i barneproduksjon.
**************
Neppe - og han var ikke alene om det. Det er nok de som fortsatt prøver seg på slike "stunt" for å skjule seg, men omfanget er nok langt mindre enn det var for 30-40-50 år siden. Og det er jo bra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»