Fantasy Premier League 2021-22

Svar
urbeka

Re: Fantasy Premier League 2021-22

Legg inn av urbeka »

Mønsteret fra i fjor er vel at Foden prioriteres til CL så kan fort bli noe benk der.

Brukeravatar
TheIceman10  

Legg inn av TheIceman10 »

Bilde
Tenkere smartere

Brukeravatar
Deila

Legg inn av Deila »

Ville dere doblet med Chelsea eller City i forsvar? Har Alonso og Dias fra før. Står mellom å hente inn Rudiger/Azpi eller Cancelo..

Brukeravatar
TheIceman10  

Deila skrev: ons okt 13, 2021 8:35 pm Ville dere doblet med Chelsea eller City i forsvar? Har Alonso og Dias fra før. Står mellom å hente inn Rudiger/Azpi eller Cancelo..
Ville nok ha doblet med City om jeg var deg! Cancelo er sexy, men ettersom du også har Alonso inne er man nærmest avhengig av en spillende benk.
Tenkere smartere

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sodajr skrev: ons okt 13, 2021 1:33 pm TAA er tilbake i trening
TAA er klar mot Watford lørdag (liverpool.no) :)

Brukeravatar
Deila

Legg inn av Deila »

TheIceman10 skrev: ons okt 13, 2021 8:38 pm
Deila skrev: ons okt 13, 2021 8:35 pm Ville dere doblet med Chelsea eller City i forsvar? Har Alonso og Dias fra før. Står mellom å hente inn Rudiger/Azpi eller Cancelo..
Ville nok ha doblet med City om jeg var deg! Cancelo er sexy, men ettersom du også har Alonso inne er man nærmest avhengig av en spillende benk.
Benken består per nå av Livramento, Gilmour og Scarlett. Nå er Alonso utsatt for rotering, men Cancelo har vel spilt hver eneste kamp og virker nailed?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vurderer minus 4 for følgende:
Ronaldo eller Lukaku + Omobamdiele - Vardy + Cancelo

Tanker?

Brukeravatar
TheIceman10  

Deila skrev: ons okt 13, 2021 8:40 pm
TheIceman10 skrev: ons okt 13, 2021 8:38 pm
Benken består per nå av Livramento, Gilmour og Scarlett. Nå er Alonso utsatt for rotering, men Cancelo har vel spilt hver eneste kamp og virker nailed?
Ja, Cancelo har spilt alt ettersom Mendy sitter i varetekt og Zinchenko har vært skadet. Nå er riktignok sistnevnte på vei tilbake, men Cancelo har blitt såpass fundamental i dette City-laget at jeg ikke klarer å se for meg en 50/50-rotering mellom disse. Samtidig er jo Cancelo i utgangspunktet høyreback, noe som kan sørge for at han tar spilletid fra Walker.
Tenkere smartere

TLee

Legg inn av TLee »

Noe nytt om Lukaku?

Hva tror folket om Vardy?

Brukeravatar
Deila

Legg inn av Deila »

En annen mulighet for min del er og bare spare byttet så jeg har 2FT til neste i stedet for å ta en hit. På den måten gir jeg også Torres en siste sjanse mot Burnley. Da blir i så fall spørsmålet om man skal spille Livramento eller Semedo?

Brukeravatar
guru

Legg inn av guru »

Ryktes at Raphinha vil rekke kampen. Det tror jeg null og niks på. Brasil-Uruguay starter 0230 i natt, og er ferdig ca. 0415. Southampton-Leeds starter kl. 1600 lørdag. Dvs. ca. 36 timer etter kampslutt i Brasil. Vet ikke hva flytiden er, men vil anta at Raphinha slutter seg til troppen mindre enn et døgn før de skal spille kamp. Høres ut som galskap å la han spille. I tillegg er et bortekamp. Har også Jesus som nå også mister Burnleykampen. Det er ekstremt frustrerende. Jesus er i skikkelig god form, og kunne rasket med seg flere målpoeng hjemme mot Burnley.

Brukeravatar
HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

guru skrev: tor okt 14, 2021 10:51 am Ryktes at Raphinha vil rekke kampen. Det tror jeg null og niks på. Brasil-Uruguay starter 0230 i natt, og er ferdig ca. 0415. Southampton-Leeds starter kl. 1600 lørdag. Dvs. ca. 36 timer etter kampslutt i Brasil. Vet ikke hva flytiden er, men vil anta at Raphinha slutter seg til troppen mindre enn et døgn før de skal spille kamp. Høres ut som galskap å la han spille. I tillegg er et bortekamp. Har også Jesus som nå også mister Burnleykampen. Det er ekstremt frustrerende. Jesus er i skikkelig god form, og kunne rasket med seg flere målpoeng hjemme mot Burnley.
Nekter å tro at han rekker kampen. For det første er det hardt med 2 kamper på 36 timer (han starter mot Uruguay), så er det dårlig restitusjon på 10+ timer i fly, pluss reise til Southampton og jetlag. Det tar også ekstra tid med å reise til flyplassen, ta teamtalk etter kampen, få spist osv, så svært vanskelig.

Brukeravatar
Yesil

Legg inn av Yesil »

guru skrev: tor okt 14, 2021 10:51 am Ryktes at Raphinha vil rekke kampen. Det tror jeg null og niks på. Brasil-Uruguay starter 0230 i natt, og er ferdig ca. 0415. Southampton-Leeds starter kl. 1600 lørdag. Dvs. ca. 36 timer etter kampslutt i Brasil. Vet ikke hva flytiden er, men vil anta at Raphinha slutter seg til troppen mindre enn et døgn før de skal spille kamp. Høres ut som galskap å la han spille. I tillegg er et bortekamp. Har også Jesus som nå også mister Burnleykampen. Det er ekstremt frustrerende. Jesus er i skikkelig god form, og kunne rasket med seg flere målpoeng hjemme mot Burnley.
Tipper lagoppstillingen i Brasil-kampen betyr mye her. At Raphinha er på reise betyr ikke så mye, dersom han ikke spiller så mye. De reiser behagelig og med privatfly. De kan drive både med restitusjon/masasje, behandling eller sove på reisen.
Dersom Raphinha ikke starter kampen og kanskje ikke engang kommer innpå, så bør det være ganske uproblematisk å la han spille kamp 36 timer etter kampslutt. Han får fredagskveld og lørdags morgen med laget før kampen, dersom de ønsker det.

Dette gjelder forøvrig alle spillerne som er på reise. Problemet oppstår dersom spillerne spiller kampene. Da blir det straks mye verre, og 33-36 timer er alt for kort tid til å restituere mellom 2 kamper. Litt avhengig av hvor mye de spiller, selvfølgelig.

Jeg blir ikke overrasket om flere av de som ikke starter for sine landslag i natt, starter i PL. Og man kan jo håpe at landslagene viser litt hensyn og helst bruker spillere tilhørende i f.eks Spania, der flere lag har fått utsatt sine kamper.

Brukeravatar
guru

Legg inn av guru »

Lagene gjør i allefall det de kan for at de sør-amerikanske spillerne skal rekke kampene til helga:

https://www.dailymail.co.uk/sport/sport ... break.html

Brukeravatar
TheIceman10  

Deila skrev: ons okt 13, 2021 10:46 pm På den måten gir jeg også Torres en siste sjanse mot Burnley.
Skadet og ute en god stund.

Kilde
Tenkere smartere

Brukeravatar
silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Yesil skrev: tor okt 14, 2021 11:22 am
Dersom Raphinha ikke starter kampen og kanskje ikke engang kommer innpå, så bør det være ganske uproblematisk å la han spille kamp 36 timer etter kampslutt. Han får fredagskveld og lørdags morgen med laget før kampen, dersom de ønsker det.
Er vel bekreftet at både han og Fabinho starter kampen. Ederson inn for Alisson.

Brukeravatar
Yesil

Legg inn av Yesil »

silkyglenjohnson skrev: tor okt 14, 2021 1:53 pm
Yesil skrev: tor okt 14, 2021 11:22 am
Er vel bekreftet at både han og Fabinho starter kampen. Ederson inn for Alisson.
Det har ikke jeg fått med meg. Dersom det stemmer, så vil jeg tro at Raphinha og Fabinho i beste fall starter på benken til helgen.

Brukeravatar
HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Bamford også ute. Velkommen til Livramento inn fra benk og den klassiske 5-2-3-formasjonen.

Brukeravatar
Yesil

Legg inn av Yesil »

HeskeyTime skrev: tor okt 14, 2021 3:06 pm

Bamford også ute. Velkommen til Livramento inn fra benk og den klassiske 5-2-3-formasjonen.
Akkurat som forutsett i innlegget mitt tidligere i dag. Dersom ryktene om at han starter i nattens kamp stemmer, og han spiller mer enn 45 minutter, tipper jeg han maksimalt kommer inn fra benken for Leeds. Spiller han mindre enn 45, har jeg troen på at han kan starte for Leeds.

Uansett litt vanskelig valg for min del. Starte med Raphinha som fort kan ende opp med 15 minutter fra benken, eller starte Livramento som sannsynligvis får 90?

Brukeravatar
Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lukaku tilbake i trening, Rudiger var ikke der under dagens økt. Silva forventes ute til helgens runde.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

James tilbake? Er vel helt sykt å satse på han og Chilwell :D

Brukeravatar
TheIceman10  

Megapixsel skrev: tor okt 14, 2021 8:23 pm James tilbake? Er vel helt sykt å satse på han og Chilwell :D
High risk, high reward! Du bør ha en solid benk i alle fall.
Tenkere smartere

Brukeravatar
guru

Legg inn av guru »

Yesil skrev: tor okt 14, 2021 4:47 pm Uansett litt vanskelig valg for min del. Starte med Raphinha som fort kan ende opp med 15 minutter fra benken, eller starte Livramento som sannsynligvis får 90?
Leeds uten Raphinha er klart svekket, og da har Livramento gode sjanser for CS. Ellers tyder vel alt på at Raphinha starter mot Uruguay. Dessverre for min del gjør Jesus det også :( Og med Rüdiger også ute blir det tynt i rekkene... TAA er heldigvis tilbake.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

TheIceman10 skrev: tor okt 14, 2021 8:27 pm
Megapixsel skrev: tor okt 14, 2021 8:23 pm James tilbake? Er vel helt sykt å satse på han og Chilwell :D
High risk, high reward! Du bør ha en solid benk i alle fall.
Livramento og Raphinha er der per nuu. Davis også, men kan oppgradere til en spillende.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Hvor usikker mener vi egentlig Chilwell er?

Brukeravatar
Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

urbeka skrev: tor okt 14, 2021 8:43 pm Hvor usikker mener vi egentlig Chilwell er?
Burde starte til helgen etter forrige kamp, men vanskelig å vite med Tuchel. 70-30 sjanse for start emm.

Brukeravatar
Yesil

Legg inn av Yesil »

guru skrev: tor okt 14, 2021 8:37 pm
Yesil skrev: tor okt 14, 2021 4:47 pm Uansett litt vanskelig valg for min del. Starte med Raphinha som fort kan ende opp med 15 minutter fra benken, eller starte Livramento som sannsynligvis får 90?
Leeds uten Raphinha er klart svekket, og da har Livramento gode sjanser for CS. Ellers tyder vel alt på at Raphinha starter mot Uruguay. Dessverre for min del gjør Jesus det også :( Og med Rüdiger også ute blir det tynt i rekkene... TAA er heldigvis tilbake.
Jepp, Bamford er vel ute også?
Lukaku og Trent virker klare, mens det spøker for Rudiger og Raphinha for min del. Da blir spørsmålet for min del Gallagher borte mot Arsenal eller Sarr med ny manager hjemme mot et Liverpool uten Alisson og Fabinho?
Sist redigert av Yesil den tor okt 14, 2021 8:47 pm, redigert 1 gang totalt.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Ang Chilwell, sånn i fortsettelsen også? Starter typisk 2 av 3 kamper? Hvis Rudiger skal fortsette med litt ryggproblemer så er jeg litt usikker på beste pick.

Brukeravatar
Yesil

Legg inn av Yesil »

Vet ikke om det er nevnt her, men Jota trente som normalt i dag.

TLee

Legg inn av TLee »

Liverpool slapp inn 3 mot Brentford i siste bortekamp.
Man skulle tro at også Sarr er i stand til å skape endel kvalm for Robertson og co

Brukeravatar
guru

Legg inn av guru »

urbeka skrev: tor okt 14, 2021 8:47 pm Ang Chilwell, sånn i fortsettelsen også? Starter typisk 2 av 3 kamper? Hvis Rudiger skal fortsette med litt ryggproblemer så er jeg litt usikker på beste pick.
Det som er bra med Chilwell er at han som regel enten spiller 90 minutter eller blir på benk. Da er han verdt risken spør du meg, siden han har potensiale til mange målpoeng. Hvis Rüdiger bekreftes ut, så er Chilwell høyaktuell på mitt lag. Jeg var nære å ta han inn før GW7, men feiget ut og det har kostet meg enormt.

Brukeravatar
guru

Legg inn av guru »

Lew_Ashby skrev: tor okt 14, 2021 8:44 pm
urbeka skrev: tor okt 14, 2021 8:43 pm Hvor usikker mener vi egentlig Chilwell er?
Burde starte til helgen etter forrige kamp, men vanskelig å vite med Tuchel. 70-30 sjanse for start emm.
Ser at noen spekulere i at Alonso starter p.g.a. fysikken og duellstyrken i boksene. Brentford er det dødball-lag og er vel helt i toppen på dødballmål.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jota skal være klar for kamp på lørdag (Liverpool.no)

Nevi

Legg inn av Nevi »

Hvem hadde dere tatt inn for Torres? Maks 7.0.

Zaha; selv om det er en litt vrien bortekamp mot Arsenal? Eller en fra Everton? Eller B.Silva?

Har en "død" spiller på benken. Og med Torres, Rudiger og Raph på laget ser det litt mørkt ut. Men dette bytte vil koste fire poeng. Heldigvis ser det ut som Trent og Lukaku spiller.

Brukeravatar
Deila

Legg inn av Deila »

Nevi skrev: tor okt 14, 2021 9:58 pm Hvem hadde dere tatt inn for Torres? Maks 7.0.

Zaha; selv om det er en litt vrien bortekamp mot Arsenal? Eller en fra Everton? Eller B.Silva?

Har en "død" spiller på benken. Og med Torres, Rudiger og Raph på laget ser det litt mørkt ut. Men dette bytte vil koste fire poeng. Heldigvis ser det ut som Trent og Lukaku spiller.
Jeg tok inn Mbuemo for Torres før i dag.

Brukeravatar
Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

guru skrev: tor okt 14, 2021 9:27 pm Ser at noen spekulere i at Alonso starter p.g.a. fysikken og duellstyrken i boksene. Brentford er det dødball-lag og er vel helt i toppen på dødballmål.
Det er et poeng. Samtidig mener jeg, helt uten statistikk som kan backe meg, at Chilwell er bedre rustet til å demme opp mot et 3-5-2-lag.

Alonso hadde visst også god opptreden for Spania i landslagspausen. Vi får se! Hadde jeg vært på WC tror jeg faktisk jeg hadde gått for Azpi, og ikke kun pga forrige kamp.

Brukeravatar
guru

Legg inn av guru »

Raphinha startet som forventet for Brasil. Scoret to mål, byttet ut etter 71 minutter.
Jesus startet, og byttet ut etter 60 min.

Kan det være håp?

Brukeravatar
HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

guru skrev: fre okt 15, 2021 6:18 am Raphinha startet som forventet for Brasil. Scoret to mål, byttet ut etter 71 minutter.

Kan det være håp?
Tror det er håp om at Raph blir byttet inn og får 20 minutter i en jevn kamp mot Soton. City har så mange alternativer at Jesus fort blir sittende på benken der, i noe som sannsynligvis blir en overkjøring vil ikke Pep riske for mye.

Spiller selv Livramento i 90 min over Raphinha i 20 min, så får heller sistnevnte komme inn når Rudiger må stå over..

Brukeravatar
Sir-Alex

Legg inn av Sir-Alex »

HeskeyTime skrev: fre okt 15, 2021 8:26 am
guru skrev: fre okt 15, 2021 6:18 am Raphinha startet som forventet for Brasil. Scoret to mål, byttet ut etter 71 minutter.

Kan det være håp?
Tror det er håp om at Raph blir byttet inn og får 20 minutter i en jevn kamp mot Soton. City har så mange alternativer at Jesus fort blir sittende på benken der, i noe som sannsynligvis blir en overkjøring vil ikke Pep riske for mye.

Spiller selv Livramento i 90 min over Raphinha i 20 min, så får heller sistnevnte komme inn når Rudiger må stå over..
Blir litt spennende å se. Gutta fra Brasil dro vel rett til privat flyet som ventet på de etter kampen, og satte snuten mot England. Så får følge litt med hva som kommer av nyheter.

Brukeravatar
TheIceman10  

Lew_Ashby skrev: fre okt 15, 2021 4:41 am Hadde jeg vært på WC tror jeg faktisk jeg hadde gått for Azpi, og ikke kun pga forrige kamp.
Tror sannelig jeg går for James, ettersom benken er høvelig bra. Blir spennende å se hva Tuchel kommer med av info..
Tenkere smartere

Svar

Gå tilbake til «Fotball - Spill»