Hva skjer i Kongsberg?

Svar
TheBaseline

Re: Hva skjer i Kongsberg?

Legg inn av TheBaseline »

Knaxern skrev: ons okt 13, 2021 11:31 pm
Jallaskar skrev: ons okt 13, 2021 11:28 pm
Tvilsomt, sliter med å se noen bakenforliggende motiver med å skyte coop-kunder med pil og bue.
Synes det høres ut som et psykiatrisk tilfelle.
Kan være at han fått sparken fra den butikken, og at det har tiltet for han.
Tenkte det samme selv. Sånne hendelser har skjedd blant annet i USA. En som for eksempel får sparken fra en bedrift og skal ta hevn.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Liverpoolodd94 skrev: ons okt 13, 2021 11:28 pm Navn ute på Flashback ute allerede. Drøyt det, hvis slikt ikke stemmer. Men de har ofte rett der inne, noen med kilder der?
Joda, de pleier å treffe etter å først ha navngitt og hengt ut en del fullstendig uskyldige mennesker.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

TWU skrev: ons okt 13, 2021 11:29 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 13, 2021 11:26 pm Ligger en video på Twitter av at gjerningsmannen overgir seg til politiet. Ser ikke hudfargen for de som er opptatt av det, men pågripelsen så i alle fall veldig udramatisk ut. Ikke en som var villig til å dø for sin sak.
Navnet jeg har sett på nettet er ihvertfall veldig norskklingende, men kan veldig gjerne være feil slik som han tyskeren som først ble nevnt.
Hvis det er han det skrives om, så snakker man jo fort om rus. Men i alle slike saker har jo feil personer blitt navngitt innledningsvis.
Sist redigert av Solvgutt1 den ons okt 13, 2021 11:37 pm, redigert 1 gang totalt.

StørsteiEuropa_Utd

Legg inn av StørsteiEuropa_Utd »

Litt mer interessert i responstid enn når de hadde gjerningsmannen i jern. Den jakten virket jo veldig uoversiktlig og kanskje det var forståelig at den biten tok litt tid?

Visa

Legg inn av Visa »

Håper (men dessverre gjør ikke norske medier det) at mediene ikke viser bilde av trynet hans, eller skriver navnet hans i artiklene fremover. Gi kreket minst mulig publisitet. Det som gjorde meg mer kvalm en 22. juli var å se ABB på hver jævla forside i to år etterpå.

Men VG, TV2 etc skal vel selvsagt intervjue hele slekten, alle elevene han gikk i klasse med, alle naboene, lage dokumentar etc etc.
Sist redigert av Visa den ons okt 13, 2021 11:37 pm, redigert 1 gang totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Har noen gått til sak hvis man har blitt feil hengt ut. Ille hvis det ikke er han personen nevnt på flashback da!!??

Men som jeg sa. 3 ut av 10 henvisninger til psykolog/psykiatri blir avslått.
Tenk på om vi hadde sagt at 3 ut av 10 som føder må bare klare seg selv.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Knaxern skrev: ons okt 13, 2021 11:31 pm
Jallaskar skrev: ons okt 13, 2021 11:28 pm
Tvilsomt, sliter med å se noen bakenforliggende motiver med å skyte coop-kunder med pil og bue.
Synes det høres ut som et psykiatrisk tilfelle.
Kan være at han fått sparken fra den butikken, og at det har tiltet for han.
Mye som er mulig, best å sitte stille i båten til man vet mer.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

startelver skrev: ons okt 13, 2021 11:25 pm Så vi snakker om en halvtime før gjerningsmannen ble tatt. En hel halvtime kunne han gjøre hva han ville, og fyre løs med piler!!! En halvtime!!!! Det er for svakt. Politiet er ikke bevæpnet? De burde greie å stoppe han innen 15 min .
Politiet var vel bevæpnet? De sendte jo avgårde varselsskudd.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Visa skrev: ons okt 13, 2021 11:36 pm Håper (men dessverre gjør ikke norske medier det) at mediene ikke viser bilde av trynet hans, eller skriver navnet hans i artiklene fremover. Gi kreket minst mulig publisitet. Det som gjorde meg mer kvalm en 22. juli var å se ABB på hver jævla forside i to år etterpå.

Men VG, TV2 etc skal vel selvsagt intervjue hele slekten, alle elevene han gikk i klasse med, alle naboene, lage dokumentar etc etc.
Hva er oddsen for at han blir beskrevet som en hyggelig og grei mann?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Mye pil-og-bue i Call of Duty?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Politiet har vært sikre på at GM var alene fra tidlig av.
Taler det for psykiatri og ikke terror?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

kytec skrev: ons okt 13, 2021 11:39 pm
Visa skrev: ons okt 13, 2021 11:36 pm Håper (men dessverre gjør ikke norske medier det) at mediene ikke viser bilde av trynet hans, eller skriver navnet hans i artiklene fremover. Gi kreket minst mulig publisitet. Det som gjorde meg mer kvalm en 22. juli var å se ABB på hver jævla forside i to år etterpå.

Men VG, TV2 etc skal vel selvsagt intervjue hele slekten, alle elevene han gikk i klasse med, alle naboene, lage dokumentar etc etc.
Hva er oddsen for at han blir beskrevet som en hyggelig og grei mann?
Always be aware of the quiet ones...

Queenie

Legg inn av Queenie »

kytec skrev: ons okt 13, 2021 11:39 pm
Visa skrev: ons okt 13, 2021 11:36 pm Håper (men dessverre gjør ikke norske medier det) at mediene ikke viser bilde av trynet hans, eller skriver navnet hans i artiklene fremover. Gi kreket minst mulig publisitet. Det som gjorde meg mer kvalm en 22. juli var å se ABB på hver jævla forside i to år etterpå.

Men VG, TV2 etc skal vel selvsagt intervjue hele slekten, alle elevene han gikk i klasse med, alle naboene, lage dokumentar etc etc.
Hva er oddsen for at han blir beskrevet som en hyggelig og grei mann?
Mennesker som det klikker for kan være det også, det er jo ikke et absolutt motsetningsforhold. Håper ikke han har barn, da er det enda flere ofre her. Har sett video av pågripelsen, gangmønsteret kan se litt tagget ut, men kan jo være pga adrenalin og ikke nødvendigvis rus.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

MatsEn89 skrev: ons okt 13, 2021 11:39 pm Politiet har vært sikre på at GM var alene fra tidlig av.
Taler det for psykiatri og ikke terror?
Siste halvtimen vil jeg si det er mer som tyder på psykiatri enn terror. Dvs. kan vel kalle det en slags innenlands terror da.
Mulig etnisk norsk gjerningsmann med rusproblemer som rett og slett har klikket.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Queenie skrev: ons okt 13, 2021 11:41 pm
kytec skrev: ons okt 13, 2021 11:39 pm
Visa skrev: ons okt 13, 2021 11:36 pm Håper (men dessverre gjør ikke norske medier det) at mediene ikke viser bilde av trynet hans, eller skriver navnet hans i artiklene fremover. Gi kreket minst mulig publisitet. Det som gjorde meg mer kvalm en 22. juli var å se ABB på hver jævla forside i to år etterpå.

Men VG, TV2 etc skal vel selvsagt intervjue hele slekten, alle elevene han gikk i klasse med, alle naboene, lage dokumentar etc etc.
Hva er oddsen for at han blir beskrevet som en hyggelig og grei mann?
Mennesker som det klikker for kan være det også, det er jo ikke et absolutt motsetningsforhold. Håper ikke han har barn, da er det enda flere ofre her. Har sett video av pågripelsen, gangmønsteret kan se litt tagget ut, men kan jo være pga adrenalin og ikke nødvendigvis rus.
Ut i fra navn som er lekket stemmer det overens med ganglag og påkledning. Hvis navnet som er lekket stemmer så faller ihvertfall alle mine puslebrikker på plass!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

startelver skrev: ons okt 13, 2021 11:26 pm
kytec skrev: ons okt 13, 2021 11:24 pm
Queenie skrev: ons okt 13, 2021 11:18 pm Spent på hva det er slags fyr, skal ettersigende være norsk i sin beste alder.
Det høres ut som noe jeg har hørt før, mange trodde på muslimer da også inkludert undertegnede, så jeg har sluttet å spekuler.
Er nok en Breivik light.
Neppe politisk motivert.
Helt tilfeldige ofre tyder på rus/psykiatri. Litt for mange slike tilfeller de siste årene.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

VivaLV skrev: ons okt 13, 2021 11:42 pm
MatsEn89 skrev: ons okt 13, 2021 11:39 pm Politiet har vært sikre på at GM var alene fra tidlig av.
Taler det for psykiatri og ikke terror?
Siste halvtimen vil jeg si det er mer som tyder på psykiatri enn terror. Dvs. kan vel kalle det en slags innenlands terror da.
Mulig etnisk norsk gjerningsmann med rusproblemer som rett og slett har klikket.
Men godt trent i bueskyting da..

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Gjerningsmannen har barn ser det ut til. En kar rundt 50 år tenker jeg. Etnisk norsk.
Sist redigert av Koskinen den ons okt 13, 2021 11:44 pm, redigert 1 gang totalt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

toetoe skrev: ons okt 13, 2021 11:27 pm Jeg har full forståelse for at dette er en kaotisk situasjon også for journalistene, men er virkelig "hvor viktig er vitner" et spørsmål vi trengte nå?
Ekke viktig i det hele tatt, trenger jo ikke vitner i en slik sak, bare tull det 🙄

Tragisk sak..

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Og skremmende nok. Dette kunne vel fort ha blitt en ny NAV-sak. Igjen da med forbehold om navn lekket på flashbak stemmer. Noe det selvsagt ikke trenger å gjøre!

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Justice 97 skrev: ons okt 13, 2021 11:44 pm Hvilket rusmiddel tenker dere gjør folk i stand til å bli treffsikre med buen?
Hvis det høres for godt ut til å være sant så er det som regel det.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Justice 97 skrev: ons okt 13, 2021 11:44 pm Hvilket rusmiddel tenker dere gjør folk i stand til å bli treffsikre med buen?
B-blokker?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Justice 97 skrev: ons okt 13, 2021 11:44 pm Hvilket rusmiddel tenker dere gjør folk i stand til å bli treffsikre med buen?
Dette lurer jeg og virkelig på om ikke annet så for læringens skyld.

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Noen ulike scenarier som sirkulerer.
1: Tysk youtuber, bilde av en feil fyr med pil og bue. Dette er garantert fake.
2: En tidligere rusmisbruker som er bosatt i Kongsberg, naver, hvit, i 30-årene. Godt mulig
3: En terrorist, utlending som de ikke har fått avhørt ennå pga språkproblemer. Mindre sannsynlig, men også mulig.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Koskinen skrev: ons okt 13, 2021 11:44 pm Gjerningsmannen har barn ser det ut til. En kar rundt 50 år tenker jeg. Etnisk norsk.
Hvor har du dette fra?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Justice 97 skrev: ons okt 13, 2021 11:44 pm Hvilket rusmiddel tenker dere gjør folk i stand til å bli treffsikre med buen?
Ikke alkohol i allefall.
Noe sentralstimulerende f.eks.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

MatsEn89 skrev: ons okt 13, 2021 11:48 pm
Koskinen skrev: ons okt 13, 2021 11:44 pm Gjerningsmannen har barn ser det ut til. En kar rundt 50 år tenker jeg. Etnisk norsk.
Hvor har du dette fra?
Syntes han ser yngre ut jfr. video. Alder på person nevnt på flashback stemmer med person i 30-årene.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

"Har man sett noe lignende i Kongsberg?" Kødder du ??

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

VivaLV skrev: ons okt 13, 2021 11:50 pm
MatsEn89 skrev: ons okt 13, 2021 11:48 pm
Koskinen skrev: ons okt 13, 2021 11:44 pm Gjerningsmannen har barn ser det ut til. En kar rundt 50 år tenker jeg. Etnisk norsk.
Hvor har du dette fra?
Syntes han ser yngre ut jfr. video. Alder på person nevnt på flashback stemmer med person i 30-årene.
Jeg vektlegger ikke flashback tungt nå. Kan stemme 100 prosent, men for tidlig. Leste tråden og synes det navnet ble plukket litt ut av løse luften 🤔

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Visa skrev: ons okt 13, 2021 11:36 pm Håper (men dessverre gjør ikke norske medier det) at mediene ikke viser bilde av trynet hans, eller skriver navnet hans i artiklene fremover. Gi kreket minst mulig publisitet. Det som gjorde meg mer kvalm en 22. juli var å se ABB på hver jævla forside i to år etterpå.

Men VG, TV2 etc skal vel selvsagt intervjue hele slekten, alle elevene han gikk i klasse med, alle naboene, lage dokumentar etc etc.
Om du ikke er interessert, så er det jo bare å scrolle videre og slutte å lese avisforsidene mens du står i kø på butikken (selv har jeg ikke lagt merke til én eneste forside på flere år).

Det er faktisk en del av oss som har interesse av å vite hvorfor noen kan finne på å begå slike groteske handlinger, og da må man gjerne grave litt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»