Hva skjer i Kongsberg?

Svar
Knaxern

Re: Hva skjer i Kongsberg?

Legg inn av Knaxern »

Justice 97 skrev: ons okt 13, 2021 11:44 pm Hvilket rusmiddel tenker dere gjør folk i stand til å bli treffsikre med buen?
Cola gjør vel en person mer skjerpet tror jeg. Usikker på om en blir mer treffsikker dog.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

MatsEn89 skrev: ons okt 13, 2021 11:52 pm
VivaLV skrev: ons okt 13, 2021 11:50 pm
MatsEn89 skrev: ons okt 13, 2021 11:48 pm

Hvor har du dette fra?
Syntes han ser yngre ut jfr. video. Alder på person nevnt på flashback stemmer med person i 30-årene.
Jeg vektlegger ikke flashback tungt nå. Kan stemme 100 prosent, men for tidlig. Leste tråden og synes det navnet ble plukket litt ut av løse luften 🤔
Absolutt. Omtrent som Resett Flashback. De treffer kanskje 60-70-80% av gangene. Men det er ganske mange det å bomme ca. 1 ut av 3 ganger.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

StørsteiEuropa_Utd skrev: ons okt 13, 2021 11:36 pm Litt mer interessert i responstid enn når de hadde gjerningsmannen i jern. Den jakten virket jo veldig uoversiktlig og kanskje det var forståelig at den biten tok litt tid?
Tja, med bare 4 politifolk på vakt og flere åsteder, så var jo ikke en halvtime så ille. En i politiet måtte sikkert bli igjen på politistasjonen også. Kongsberg er ikke akkurat en storby heller.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Var en video på youtube av noen som kjørte forbi noe som brant. Noen som har sett den og klarer å sette den inn i kontekst. Kan jo ha vært noe helt annet, men allikevel!

startelver

Legg inn av startelver »

Liverpoolodd94 skrev: ons okt 13, 2021 11:28 pm Navn ute på Flashback ute allerede. Drøyt det, hvis slikt ikke stemmer. Men de har ofte rett der inne, noen med kilder der?
Har sjekket ut denne personen, er en Naver og tidligere rusmisbruker. Neppe en som går amok med pil og bue og er treffsikker. Dessuten har han en ung sønn og de ser lykkelige ut på bildene på FB.

Så nei kan umulig være han.

Visa

Legg inn av Visa »

LeSorcier skrev: ons okt 13, 2021 11:55 pm
Visa skrev: ons okt 13, 2021 11:36 pm Håper (men dessverre gjør ikke norske medier det) at mediene ikke viser bilde av trynet hans, eller skriver navnet hans i artiklene fremover. Gi kreket minst mulig publisitet. Det som gjorde meg mer kvalm en 22. juli var å se ABB på hver jævla forside i to år etterpå.

Men VG, TV2 etc skal vel selvsagt intervjue hele slekten, alle elevene han gikk i klasse med, alle naboene, lage dokumentar etc etc.
Om du ikke er interessert, så er det jo bare å scrolle videre og slutte å lese avisforsidene mens du står i kø på butikken (selv har jeg ikke lagt merke til én eneste forside på flere år).

Det er faktisk en del av oss som har interesse av å vite hvorfor noen kan finne på å begå slike groteske handlinger, og da må man gjerne grave litt.
Skal jeg slutte å se på avisen fordi jeg ikke er interessert i et udyr?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Men har man hatt noen saker med 5 drepte i Norge tidligere? Mener å huske noen saker med 4!!?? Da selvsagt utenom Utøya.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

startelver skrev: ons okt 13, 2021 11:57 pm
Liverpoolodd94 skrev: ons okt 13, 2021 11:28 pm Navn ute på Flashback ute allerede. Drøyt det, hvis slikt ikke stemmer. Men de har ofte rett der inne, noen med kilder der?
Har sjekket ut denne personen, er en Naver og tidligere rusmisbruker. Neppe en som går amok med pil og bue og er treffsikker. Dessuten har han en ung sønn og de ser lykkelige ut på bildene på FB.

Så nei kan umulig være han.
Tja. Jeg tolker det vel omtrent motsatt jeg da. Sønnen ser det ut som han ser noen få ganger i året. Mulig under tilsyn. Også medlem av minst en "to foreldre" gruppe.

startelver

Legg inn av startelver »

VivaLV skrev: ons okt 13, 2021 11:58 pm Men har man hatt noen saker med 5 drepte i Norge tidligere? Mener å huske noen saker med 4!!?? Da selvsagt utenom Utøya.
Var vel en hendelse langt tilbake i tid , på 70-tallet?

ATETE

Legg inn av ATETE »

VivaLV skrev: ons okt 13, 2021 11:59 pm
startelver skrev: ons okt 13, 2021 11:57 pm
Liverpoolodd94 skrev: ons okt 13, 2021 11:28 pm Navn ute på Flashback ute allerede. Drøyt det, hvis slikt ikke stemmer. Men de har ofte rett der inne, noen med kilder der?
Har sjekket ut denne personen, er en Naver og tidligere rusmisbruker. Neppe en som går amok med pil og bue og er treffsikker. Dessuten har han en ung sønn og de ser lykkelige ut på bildene på FB.

Så nei kan umulig være han.
Tja. Jeg tolker det vel omtrent motsatt jeg da. Sønnen ser det ut som han ser noen få ganger i året. Mulig under tilsyn. Også medlem av minst en "to foreldre" gruppe.
Går man inn på det som ser ut til å være eksen, kan man se hun liker Coop Extra i Kongsberg. Er vel også der man har funnet minst én drept.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Hvis han her bare er alminnelig gærn pga. av rus og litt islam, hva skjer da når han kvitter seg med begge de to faktorene og soner ferdig straffen? Skal han da få slippe ut etter endt soning? Breivik hadde aldri opplevd det, men hvor går grensen? 5 drepte eller ti, femten tyve stykker? Orderud drepte tre stykk, det var ikke noe tema - de skulle ut.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

B.O.B. skrev: tor okt 14, 2021 12:01 am Hvis han her bare er alminnelig gærn pga. av rus og litt islam, hva skjer da når han kvitter seg med begge de to faktorene og soner ferdig straffen? Skal han da få slippe ut etter endt soning? Breivik hadde aldri opplevd det, men hvor går grensen? 5 drepte eller ti, femten tyve stykker? Orderud drepte tre stykk, det var ikke noe tema - de skulle ut.
Slutt med dette fjaset. Selvsagt kommer ikke denne fyren ut igjen.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

I farten husker jeg kun det trippeldrapet i Tromsø (2009).

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Knaxern skrev: tor okt 14, 2021 12:02 am
B.O.B. skrev: tor okt 14, 2021 12:01 am Hvis han her bare er alminnelig gærn pga. av rus og litt islam, hva skjer da når han kvitter seg med begge de to faktorene og soner ferdig straffen? Skal han da få slippe ut etter endt soning? Breivik hadde aldri opplevd det, men hvor går grensen? 5 drepte eller ti, femten tyve stykker? Orderud drepte tre stykk, det var ikke noe tema - de skulle ut.
Slutt med dette fjaset. Selvsagt kommer ikke denne fyren ut igjen.
Trikkedrapsmannen var helt fri etter 7 år!!!

trønderen

Legg inn av trønderen »

B.O.B. skrev: tor okt 14, 2021 12:01 am Hvis han her bare er alminnelig gærn pga. av rus og litt islam, hva skjer da når han kvitter seg med begge de to faktorene og soner ferdig straffen? Skal han da få slippe ut etter endt soning? Breivik hadde aldri opplevd det, men hvor går grensen? 5 drepte eller ti, femten tyve stykker? Orderud drepte tre stykk, det var ikke noe tema - de skulle ut.
Edit: Ser TV2 nevner konvertitt nå.
Sist redigert av trønderen den tor okt 14, 2021 12:06 am, redigert 1 gang totalt.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Ser ut som en herja type.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

B.O.B. skrev: tor okt 14, 2021 12:01 am litt islam, hva skjer
Nå er ikke jeg mer glad i islam enn det, men har vi ikke lært å ikke spekulere i det?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Norsk konvertitt. Kan vel ikke finnes så mange av de i Kongsberg.

toetoe

Legg inn av toetoe »

TV2 bekrefter at det er en norsk konvertitt, som har hatt mye kontakt med helsevesenet.

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

TV2 melder norsk konvertitt ja. Som også er psykiatrisk. Alle hadde rett mao?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Laagendalsposten skriver endel om Bolkesjø.

Queenie

Legg inn av Queenie »

ATETE skrev: tor okt 14, 2021 12:01 am
VivaLV skrev: ons okt 13, 2021 11:59 pm
startelver skrev: ons okt 13, 2021 11:57 pm

Har sjekket ut denne personen, er en Naver og tidligere rusmisbruker. Neppe en som går amok med pil og bue og er treffsikker. Dessuten har han en ung sønn og de ser lykkelige ut på bildene på FB.

Så nei kan umulig være han.
Tja. Jeg tolker det vel omtrent motsatt jeg da. Sønnen ser det ut som han ser noen få ganger i året. Mulig under tilsyn. Også medlem av minst en "to foreldre" gruppe.
Går man inn på det som ser ut til å være eksen, kan man se hun liker Coop Extra i Kongsberg. Er vel også der man har funnet minst én drept.
Kan være nok motiv det, ser ut til at det har vært litt overlapping/retur til eks også. Samme typer som GM.

Broren

Legg inn av Broren »

Veldig mange er opptatt av rus, naver osv.

Dette med naving og rus er vel kanskje ingen motsetning, men det er ingen som hittil (av det jeg har sett) har slått frampå med at dette kanskje kan være en av våre Brave Fædrelandsforkiæmpere som etter å ha vært blodtørstig på de mørkere sidene på f.eks Facebook, kom fram til at nå var det nok prat, og heller mente at handling var bedre.

Det får vi kanskje et slags svar på når vi får opplysninger om ofrene.

qbah

Legg inn av qbah »

Burde være en smal sak å "sjekke ut" vekeommende som har fått navnet sitt tilknyttet som et rykte. Om noen holder til i området (Kongsberg) er det jo bare å kjøre forbi oppgitt adresse på fyren og se om det er eller har vært noe politiaktivitet der. Gjerne før navnet ble droppa på Internett da.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Da antar jeg alle som disset Resett skriver en unnskyldning til de!!! 3 timer siden de skrev dette.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

VivaLV skrev: tor okt 14, 2021 12:07 am Laagendalsposten skriver endel om Bolkesjø.

Behandlingstilbud for rus på Bolkesjø. Var vel der Northuggen var også.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Visa skrev: ons okt 13, 2021 11:58 pm
LeSorcier skrev: ons okt 13, 2021 11:55 pm
Visa skrev: ons okt 13, 2021 11:36 pm Håper (men dessverre gjør ikke norske medier det) at mediene ikke viser bilde av trynet hans, eller skriver navnet hans i artiklene fremover. Gi kreket minst mulig publisitet. Det som gjorde meg mer kvalm en 22. juli var å se ABB på hver jævla forside i to år etterpå.

Men VG, TV2 etc skal vel selvsagt intervjue hele slekten, alle elevene han gikk i klasse med, alle naboene, lage dokumentar etc etc.
Om du ikke er interessert, så er det jo bare å scrolle videre og slutte å lese avisforsidene mens du står i kø på butikken (selv har jeg ikke lagt merke til én eneste forside på flere år).

Det er faktisk en del av oss som har interesse av å vite hvorfor noen kan finne på å begå slike groteske handlinger, og da må man gjerne grave litt.
Skal jeg slutte å se på avisen fordi jeg ikke er interessert i et udyr?
Eventuelt bare godta at andre har interesse av å lese om det. Verden dreier seg om flere enn bare deg.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Broren skrev: tor okt 14, 2021 12:07 am Veldig mange er opptatt av rus, naver osv.
det er ingen som hittil (av det jeg har sett) har slått frampå med at dette kanskje kan være en av våre Brave Fædrelandsforkiæmpere som etter å ha vært blodtørstig på de mørkere sidene på f.eks Facebook, kom fram til at nå var det nok prat, og heller mente at handling var bedre.

Det får vi kanskje et slags svar på når vi får opplysninger om ofrene.
Det er en av utallige muligheter.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Bedre med psykiatriske problemer enn bare ren ondskap. Så trist sak.. 😌

alseboy

Legg inn av alseboy »

VivaLV skrev: tor okt 14, 2021 12:08 am Da antar jeg alle som disset Resett skriver en unnskyldning til de!!! 3 timer siden de skrev dette.
Er det noe som tyder på at han er konvertitt, slik de skrev?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»