Hoppsesongen 2021/2022

Svar
Chromeback

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av Chromeback »

tartaglia2 skrev: ons okt 13, 2021 10:34 pm
Chromeback skrev: ons okt 13, 2021 10:26 pm Kan ikke fatte at de som er valgt inn fra alpint-, langrenn-, skiskyting osv kan sitte å se på dette utvikle seg og synes at det skiforbundet holder på med pdd er greit.
Skiskytterne har sitt eget forbund så de kommer nok ikke til å gjøre noe i denne saken.
Aha, takk for oppklaringen. Har ikke helt kontroll på paraplyen her.

Ladre

Legg inn av Ladre »

tartaglia2 skrev: ons okt 13, 2021 10:34 pm
Chromeback skrev: ons okt 13, 2021 10:26 pm Kan ikke fatte at de som er valgt inn fra alpint-, langrenn-, skiskyting osv kan sitte å se på dette utvikle seg og synes at det skiforbundet holder på med pdd er greit.
Skiskytterne har sitt eget forbund så de kommer nok ikke til å gjøre noe i denne saken.
Men alpint og langrenn er jo helt taus.
Da må man anta at " Den som tier samtykker" .

Noen vil sikkert kalle det lojalitet.

Den lojaliteten vil nok fort bli et omdømmeproblem som de vil møte for fullt neste gang man skal ut på sponsormarkedet

Number4

Legg inn av Number4 »

"Odd Rolland trekker seg fra hoppkomiteen i støtte til Clas Brede Bråthen. Det bekrefter han til Avisa Hordaland. Rolland mener det er for lite takhøyde i Hordaland skikrets om saken rundt sportssjef Bråthen. Derfor trekker han seg fra hopp- og kombinertkomiteen i kretsen.

– Jeg stilte et spørsmål på Facebook om hva Hordaland skikrets gjør i denne saken, og fikk til svar at dette skulle jeg ikke bry meg med, siden dette var en personalsak, sier Rolland til avisen."

https://www.nrk.no/sport/nytt-medlem-av ... 1.15689532

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Number4 skrev: tor okt 14, 2021 8:27 am "Odd Rolland trekker seg fra hoppkomiteen i støtte til Clas Brede Bråthen. Det bekrefter han til Avisa Hordaland. Rolland mener det er for lite takhøyde i Hordaland skikrets om saken rundt sportssjef Bråthen. Derfor trekker han seg fra hopp- og kombinertkomiteen i kretsen.

– Jeg stilte et spørsmål på Facebook om hva Hordaland skikrets gjør i denne saken, og fikk til svar at dette skulle jeg ikke bry meg med, siden dette var en personalsak, sier Rolland til avisen."

https://www.nrk.no/sport/nytt-medlem-av ... 1.15689532
Håper vi får en bølge av folk som trekker seg i protest fremover, særlig hvis Røste og BB vinner frem.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Og der hopper ett av de absolutt største sportsikonene seg på debatten også, og ikke helt uventet i støtte av CBB. Ser at Eggen leser og tolker mye av det samme som resten av landet også gjør.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/V9jjlr/e ... t-rydd-opp

Andy

Legg inn av Andy »

Chromeback skrev: tor okt 14, 2021 3:58 pm Og der hopper ett av de absolutt største sportsikonene seg på debatten også, og ikke helt uventet i støtte av CBB. Ser at Eggen leser og tolker mye av det samme som resten av landet også gjør.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/V9jjlr/e ... t-rydd-opp
Eggen er en klok mann. Lurer på hva Røste og Bretten Berg hadde sagt om kommunikasjonsformen hans, de kunne åpenbart ikke jobbet i RBK på 90-tallet med tanke på at Eggen er kjent for å komme med relativt klare tilbakemeldinger.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Andy skrev: tor okt 14, 2021 4:23 pm
Chromeback skrev: tor okt 14, 2021 3:58 pm Og der hopper ett av de absolutt største sportsikonene seg på debatten også, og ikke helt uventet i støtte av CBB. Ser at Eggen leser og tolker mye av det samme som resten av landet også gjør.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/V9jjlr/e ... t-rydd-opp
Eggen er en klok mann. Lurer på hva Røste og Bretten Berg hadde sagt om kommunikasjonsformen hans, de kunne åpenbart ikke jobbet i RBK på 90-tallet med tanke på at Eggen er kjent for å komme med relativt klare tilbakemeldinger.
Eventuelt veldig mange andre store trenere også. Alt fra Drillo og Ståle Solbakke her i Norge, til Ferguson og Klopp ute i den store verdenen er nok personer det kan smelle ganske greit fra.

Tør ikke å tenke på hvordan Røste og BB ville opplevd ett møte med Ståle, der er det en som som virkelig prater rett fra leveren.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Chromeback skrev: tor okt 14, 2021 4:49 pm
Andy skrev: tor okt 14, 2021 4:23 pm
Chromeback skrev: tor okt 14, 2021 3:58 pm Og der hopper ett av de absolutt største sportsikonene seg på debatten også, og ikke helt uventet i støtte av CBB. Ser at Eggen leser og tolker mye av det samme som resten av landet også gjør.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/V9jjlr/e ... t-rydd-opp
Eggen er en klok mann. Lurer på hva Røste og Bretten Berg hadde sagt om kommunikasjonsformen hans, de kunne åpenbart ikke jobbet i RBK på 90-tallet med tanke på at Eggen er kjent for å komme med relativt klare tilbakemeldinger.
Eventuelt veldig mange andre store trenere også. Alt fra Drillo og Ståle Solbakke her i Norge, til Ferguson og Klopp ute i den store verdenen er nok personer det kan smelle ganske greit fra.

Tør ikke å tenke på hvordan Røste og BB ville opplevd ett møte med Ståle, der er det en som som virkelig prater rett fra leveren.
Veldig godt eksempel, må få sendt inn budskapet med il-bud til pågående møte

Ladre

Legg inn av Ladre »

Det hjelper nok dessverre lite.
Møtet er vel snart ferdig og da blir det nok sendt ut den ferdigskrevne (fra igår) pressemeldingen om at CBB er oppsagt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Ladre skrev: tor okt 14, 2021 7:46 pm Det hjelper nok dessverre lite.
Møtet er vel snart ferdig og da blir det nok sendt ut den ferdigskrevne (fra igår) pressemeldingen om at CBB er oppsagt.
Tror egentlig ikke det jeg, da vil Røste, Bretten Berg & co forsvinne ut av skiforbundet ganske snart etter.
Jeg er redd de forsøker å kneble CBB fullstendig med dette møtet, at Clas er mørnet og redd nå, og alle overlever.
Jeg håper virkelig de tar feil, CBB virker å være sterkere enn de hadde trodd, så enden blir forhåpentligvis at kun faller for eget grep selv.
Tror CBB står i en arbeidsrettsak

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


Andy

Legg inn av Andy »

https://www.dagbladet.no/sport/reagerte ... o/74393100

Det var ikke noe støtte eller hilsner med god bedring å få sentralt fra Skiforbundet da Granerud ble smittet under VM. De velger heller å kritisere Bråthen og hopperne for at Granerud ble smittet av covid. Vil nesten si at det er ondskapsfullt å beskylde hopperne for å være useriøse og uforsiktige samtidig som Granerud var syk, har ikke forbundet forstått at dette viruset kan ramme hvem som helst?

Åpenbart at hopperne følte at de manglet støtte i denne saken, utdrag skrevet av Stöckl fra en internrapport:
«Halvor sin positive case ble dessverre misbrukt i stor grad under VM for å lage store overskrifter. Jeg har vært i dialog med media om dette og har uttalt meg om nåværende mediekultur i Norge. I denne sammenhengen hadde jeg håpet på mer direkte støtte fra sentralt ledd i forbundet under VM. Jeg personlig følte meg ganske alene med saken og jeg må innrømme at jeg er usikker på om jeg hadde opplevd det samme hvis jeg hadde vært en leder av en annen gren.»

MadBum

Legg inn av MadBum »

"De velger heller å kritisere Bråthen og hopperne for at Granerud ble smittet av covid"

Det er nesten så man ikke tror det man leser. Helt fette sykt at det går an.

Andy

Legg inn av Andy »

https://www.vg.no/sport/hopp/i/KzW6P4/b ... til-retten

Denne er litt interessant. Ifølge Skiforbundets interne retningslinjer, så er ansettelser av sportssjefer på midlertidige stillinger delegert til grenkomiteene. Dermed skal kontrakten som er underskrevet av Bråthen og leder av hoppkomiteen være gydlig uten generalsekretærens underskrift. Isåfall har Bråthen kontrakt frem til 2025.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Kommet forslag i Facebook-gruppen å lage en ramme folk kan ha rundt profilbildet sitt for å vise støtte til CBB. Noen i denne tråden som er interessert?

Ladre

Legg inn av Ladre »

Andy skrev: tor okt 14, 2021 8:27 pm https://www.vg.no/sport/hopp/i/KzW6P4/b ... til-retten

Denne er litt interessant. Ifølge Skiforbundets interne retningslinjer, så er ansettelser av sportssjefer på midlertidige stillinger delegert til grenkomiteene. Dermed skal kontrakten som er underskrevet av Bråthen og leder av hoppkomiteen være gydlig uten generalsekretærens underskrift. Isåfall har Bråthen kontrakt frem til 2025.
...og det har Skiforbundet innsett etter at de fikk advokathjelp. Derfor er det blitt veldig viktig for Skiforbundet å konstruere et grunnlag for oppsigelse slik at de blir kvitt CBB tross den signerte kontrakten.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Andy skrev: tor okt 14, 2021 8:16 pm https://www.dagbladet.no/sport/reagerte ... o/74393100

Det var ikke noe støtte eller hilsner med god bedring å få sentralt fra Skiforbundet da Granerud ble smittet under VM. De velger heller å kritisere Bråthen og hopperne for at Granerud ble smittet av covid. Vil nesten si at det er ondskapsfullt å beskylde hopperne for å være useriøse og uforsiktige samtidig som Granerud var syk, har ikke forbundet forstått at dette viruset kan ramme hvem som helst?

Åpenbart at hopperne følte at de manglet støtte i denne saken, utdrag skrevet av Stöckl fra en internrapport:
«Halvor sin positive case ble dessverre misbrukt i stor grad under VM for å lage store overskrifter. Jeg har vært i dialog med media om dette og har uttalt meg om nåværende mediekultur i Norge. I denne sammenhengen hadde jeg håpet på mer direkte støtte fra sentralt ledd i forbundet under VM. Jeg personlig følte meg ganske alene med saken og jeg må innrømme at jeg er usikker på om jeg hadde opplevd det samme hvis jeg hadde vært en leder av en annen gren.»
Er det mulig. Til info for Skiforbundet. Så er mange andre idrettsutøvere både i Norge og andre land smittet av korona. Det var forøvrig ingen andre ein Granerud av norske hoppere som fekk korona. At forbundet kan finne på å bruke dette som eit kort. Det er direkte ondskapsfullt og viser at desse personane er villlige til å bruke kva som helst for å få viljen sin. Eit eksempel er Alexander Aamodt Kilde, Molde fotballklubb og det norske handballandslaget som norske idrettsutøvere med koronasmitte.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Haugzu skrev: tor okt 14, 2021 9:37 pm Kommet forslag i Facebook-gruppen å lage en ramme folk kan ha rundt profilbildet sitt for å vise støtte til CBB. Noen i denne tråden som er interessert?
Dette blir garantert en stor greie om de gjennomfører.

toolshed

Legg inn av toolshed »

AxelRudi skrev: tor okt 14, 2021 9:55 pmDette blir garantert en stor greie om de gjennomfører.
Sånn som de har holdt på til nå er også rimelig sikkert at disse makthungrige menneskene i Skiforbundet ikke kommer til å bry seg en dritt om det, og heller ikke gå av før resten av skinorge kaster dem ut av kontorene.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ladre skrev: tor okt 14, 2021 9:40 pm
Andy skrev: tor okt 14, 2021 8:27 pm https://www.vg.no/sport/hopp/i/KzW6P4/b ... til-retten

Denne er litt interessant. Ifølge Skiforbundets interne retningslinjer, så er ansettelser av sportssjefer på midlertidige stillinger delegert til grenkomiteene. Dermed skal kontrakten som er underskrevet av Bråthen og leder av hoppkomiteen være gydlig uten generalsekretærens underskrift. Isåfall har Bråthen kontrakt frem til 2025.
...og det har Skiforbundet innsett etter at de fikk advokathjelp. Derfor er det blitt veldig viktig for Skiforbundet å konstruere et grunnlag for oppsigelse slik at de blir kvitt CBB tross den signerte kontrakten.
Problemet deres er jo at saken deres kun inneholder luft.

Helt sinnsykt utrolig at advokaten til Skistyret her ikke bare sier rett ut at denne saken er tapt. De har absolutt null grunnlag å bygge en oppsigelse på (av alt som er lekket pdd), og de bryter det meste av lovverk med en ansettelse ved å gå videre med denne saken nå.

Skjønner virkelig ikke at det finnes en kompetent advokat (vet godt hvem det er nå, så spørsmålet er om hun er kompetent) som sier «kjør på» i denne saken. Den er jo tapt, de har jo ikke en sjans i en rettssak med det de har så langt.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Denne saken er nok et bevis på at det er en spesiell mennesketype som tiltrekkes av slike pampeverv/stillinger. De er der kun for å male sin egen kake. At disse motbydelige to menneskene som styrer skuta i Skiforbundet ikke ser hvor mye de bryter ned noe som betyr utrolig mye for veldig mange er helt ufattelig. Mangel på selvinnsikt har de i hvert fall i rikelig monn.

Det er en reel frykt i hoppmiljøet at hvis CBB og Stöckl forsvinner, vil norsk hoppsport lide samme skjebne som Finland har gjort. Det var ingen som trodde at den mektige hoppnasjonen Finland skulle svinne hen og ikke en gang klare å kvalifisere laget til finaleomganger i laghopp. At de som sitter på toppen og ikke ser verdien i å ha en så fantastisk ildsjel som CBB som sportssjef for hopperne og et unikum av en trener/altmuligmann som Stöckl er utilgivelig. Hvis disse to forsvinner kan man si farvel til toppresultatene, og at de faktisk gjør det nå foran en OL-sesong er smått utrolig. Man ser jo hvilken uro det skaper hos de som skal prestere.

De burde skamme seg for måten de har behandlet CBB og hopperne på i den vanskelige tiden i løpet av pandemien, men nei, de bruker tragiske hendelser som den med Tande og coronasmitten til Granerud som argument for sin sak. De lever jo ikke i samme verden som resten av oss. Det at de ikke har innsett hvor feil de tar, selv med så sterke reaksjoner, først og fremst fra de som sitter på pengesekken, men tvert i mot har bestemt seg for å kjøre skuta på grunn, er utilgivelig. Idrettsinteresserte nordmenn kommer ikke til å glemme dette her, uansett hvordan det ender. De har vist sitt sanne ansikt, og det er ikke et pent et for å si det sånn.

Ladre

Legg inn av Ladre »

"Hva skjer på neste møte?

– Hvilket møte? svarer advokaten.

– Bråthen sier det er avtalt et nytt møte ...

– Det vi har sagt er at er noen skriftlige bevis i saken som vi skal dele med ham, og at hvis han ønsker kontradiksjon på det, så kan han få det. Det får vi beskjed om neste uke, forklarer Sandnes."

***************

Interessant begrepsbruk med "skriftlige bevis" i en privatrettslig sak og at de har hatt drøftelsesmøte uten at denne type "beviser" er lagt på bordet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ladre skrev: tor okt 14, 2021 11:01 pm "Hva skjer på neste møte?

– Hvilket møte? svarer advokaten.

– Bråthen sier det er avtalt et nytt møte ...

– Det vi har sagt er at er noen skriftlige bevis i saken som vi skal dele med ham, og at hvis han ønsker kontradiksjon på det, så kan han få det. Det får vi beskjed om neste uke, forklarer Sandnes."

***************

Interessant begrepsbruk med "skriftlige bevis" i en privatrettslig sak og at de har hatt drøftelsesmøte uten at denne type "beviser" er lagt på bordet.
De trenger vel en uke til for å skrive ferdig bevisene.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Ladre skrev: tor okt 14, 2021 11:01 pm "Hva skjer på neste møte?

– Hvilket møte? svarer advokaten.

– Bråthen sier det er avtalt et nytt møte ...

– Det vi har sagt er at er noen skriftlige bevis i saken som vi skal dele med ham, og at hvis han ønsker kontradiksjon på det, så kan han få det. Det får vi beskjed om neste uke, forklarer Sandnes."

***************

Interessant begrepsbruk med "skriftlige bevis" i en privatrettslig sak og at de har hatt drøftelsesmøte uten at denne type "beviser" er lagt på bordet.
Besvarer vel tidligere innlegg i tråden av i dag der spørsmålet om advokaten var kompetent ble stilt..
Clas Brede Bråthen er en ekte Jørgen hattemaker. Han kjemper for sine mot et udugelig pampevelde, disse autoritetene biter ikke på han, og jeg digger at han snakker til dem for hoppsportens beste.
Vi folket, vi støtter oppunder hans kamp, og konng Salomon vil falle til sist

Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

Saken skulle da etter alle solemerker være ferdig utredet først nå, slik at dem kunne ha møte i dag, ifølge skiforbundet sin advokat https://www.nrk.no/sport/brathen-for-mo ... 1.15690066
Det måtte altså utredes om Røste og Bretten Berg bare er hårsår, eller om dem har en sak.
Dem jobber altså iherdig for og ødelegge for hopp og Bråten. Saken blir bare mer og mer paradoksal.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

https://www.dagbladet.no/sport/snudde-1 ... r/74397477

Nye overskrifter og nye tegn på at Haug mangler integritet. Tenk om mannen hadde stått på kravet om å trukket seg. Då hadde kanskje Bråthen beholdt jobben og vi hadde sluppet denne konflikten. I staden for driver Haug, Røste og Bretten Berg sjølvskading på heile skiforbundet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ms_8 skrev: fre okt 15, 2021 9:18 am https://www.dagbladet.no/sport/snudde-1 ... r/74397477

Nye overskrifter og nye tegn på at Haug mangler integritet. Tenk om mannen hadde stått på kravet om å trukket seg. Då hadde kanskje Bråthen beholdt jobben og vi hadde sluppet denne konflikten. I staden for driver Haug, Røste og Bretten Berg sjølvskading på heile skiforbundet.
Her kan man trygt prate om et feigt krek.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Chromeback skrev: fre okt 15, 2021 11:52 am
ms_8 skrev: fre okt 15, 2021 9:18 am https://www.dagbladet.no/sport/snudde-1 ... r/74397477

Nye overskrifter og nye tegn på at Haug mangler integritet. Tenk om mannen hadde stått på kravet om å trukket seg. Då hadde kanskje Bråthen beholdt jobben og vi hadde sluppet denne konflikten. I staden for driver Haug, Røste og Bretten Berg sjølvskading på heile skiforbundet.
Her kan man trygt prate om et feigt krek.
Ja han står værtfall ikkje opp for dei han skal lede. Verker som om mannen er livredd for å få skylda og derfor aktiv går inn for at Bråthen skal få skylden.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ms_8 skrev: fre okt 15, 2021 12:50 pm
Chromeback skrev: fre okt 15, 2021 11:52 am
ms_8 skrev: fre okt 15, 2021 9:18 am https://www.dagbladet.no/sport/snudde-1 ... r/74397477

Nye overskrifter og nye tegn på at Haug mangler integritet. Tenk om mannen hadde stått på kravet om å trukket seg. Då hadde kanskje Bråthen beholdt jobben og vi hadde sluppet denne konflikten. I staden for driver Haug, Røste og Bretten Berg sjølvskading på heile skiforbundet.
Her kan man trygt prate om et feigt krek.
Ja han står værtfall ikkje opp for dei han skal lede. Verker som om mannen er livredd for å få skylda og derfor aktiv går inn for at Bråthen skal få skylden.
Virker veldig som om at det er viktigere for han å verne om sin egen stilling, enn å jobbe for de han er valgt inn for. Burde ryke på huet og rævva ut uansett utfall her.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Chromeback skrev: fre okt 15, 2021 1:00 pm
ms_8 skrev: fre okt 15, 2021 12:50 pm
Chromeback skrev: fre okt 15, 2021 11:52 am

Her kan man trygt prate om et feigt krek.
Ja han står værtfall ikkje opp for dei han skal lede. Verker som om mannen er livredd for å få skylda og derfor aktiv går inn for at Bråthen skal få skylden.
Virker veldig som om at det er viktigere for han å verne om sin egen stilling, enn å jobbe for de han er valgt inn for. Burde ryke på huet og rævva ut uansett utfall her.
Absolutt. Kan umulig forstå korleis hoppforbundet kan ha tillit til han. Mannen er både tatt i løgn og har gjennom sine utspel og handlingar gjort det vanskeleg å få løyst konflikten. Setter han norsk hoppsport først, så trekker han seg

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»