Roing under Sommer-OL 2020

Svar
anbessa

Re: Roing under Sommer-OL 2020

Legg inn av anbessa »

Du verden, det var en spennende finale! Grekern ble for sterk, men synes Borch tok seg bra sammen på slutten. Hadde vært svært surt om han sprakk slik dansken gjorde. Kroaten kom fort der på slutten..

lund

Legg inn av lund »

Kommentatorene virker noget skeptiske til grekeren. Menmen. Time will show. Uansett godt levert av Borch.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

lok1 skrev: fre jul 30, 2021 2:54 am
Hudsucker skrev: fre jul 30, 2021 2:53 am
lok1 skrev: fre jul 30, 2021 2:34 am Ti min igjen. Syns Borch seiler opp som favoritt til gullet nå. Færøyern og kroaten har vært gode, men Borch har vist han har taklet forholdene godt. En av favorittene, Ziegler er jo ute.

Kjør da.
Du glemte en.
900 i odds på han, så grattis om du husket han :)
Han vant jo semifinalen sin i går! På en tid som var bedre enn Borchs. Så ut av det blå var det jo ikke.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Trehjulssykkel skrev: fre jul 30, 2021 2:53 am Aldri verden om den grekern er ren.
Klassisk kommentar kommer 100% av tiden når noen slår en norsk favoritt.

Ja, ja, hvem vet, kanskje kommer gullet i posten.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Rørende intervju med Borch! Sølv er rått.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

lok1 skrev: fre jul 30, 2021 2:54 am
Hudsucker skrev: fre jul 30, 2021 2:53 am
lok1 skrev: fre jul 30, 2021 2:34 am Ti min igjen. Syns Borch seiler opp som favoritt til gullet nå. Færøyern og kroaten har vært gode, men Borch har vist han har taklet forholdene godt. En av favorittene, Ziegler er jo ute.

Kjør da.
Du glemte en.
900 i odds på han, så grattis om du husket han :)
Grekeren? Synd man ikke satte en høvding på han da. Fine feriepenger det.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Jeg har funnet svaret på hvilken idrett det er enklest å bli olympisk mester i. Det er hvis man blir cox i en åtterbåt!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hva er de greiene han har i trynet og er han i slekt med Christian Borch?

lund

Legg inn av lund »

Dagbladet er virkelig en møkkaavis. Overskriften deres: NÅ: Sjokktap!

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

kytec skrev: fre jul 30, 2021 3:04 am
Trehjulssykkel skrev: fre jul 30, 2021 2:53 am Aldri verden om den grekern er ren.
Klassisk kommentar kommer 100% av tiden når noen slår en norsk favoritt.

Ja, ja, hvem vet, kanskje kommer gullet i posten.
Handler mer om at grekern har bokstavelig talt kommet ut av intet og ror på en måte som dopede gjør.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

lund skrev: fre jul 30, 2021 3:16 am Dagbladet er virkelig en møkkaavis. Overskriften deres: NÅ: Sjokktap!
Brenn i helvete dagbladet fa,,, meg verre enn vg har behandlet vgd-brukerne i det siste.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Trehjulssykkel skrev: fre jul 30, 2021 3:20 am
kytec skrev: fre jul 30, 2021 3:04 am
Trehjulssykkel skrev: fre jul 30, 2021 2:53 am Aldri verden om den grekern er ren.
Klassisk kommentar kommer 100% av tiden når noen slår en norsk favoritt.

Ja, ja, hvem vet, kanskje kommer gullet i posten.
Handler mer om at grekern har bokstavelig talt kommet ut av intet og ror på en måte som dopede gjør.
Kjenner ikke rosporten så godt, men blir ikke overrasket om han er dopet for å si det sånn.

Håper ev at det er noe man kan oppdage.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Trehjulssykkel skrev: fre jul 30, 2021 3:20 am
kytec skrev: fre jul 30, 2021 3:04 am
Trehjulssykkel skrev: fre jul 30, 2021 2:53 am Aldri verden om den grekern er ren.
Klassisk kommentar kommer 100% av tiden når noen slår en norsk favoritt.

Ja, ja, hvem vet, kanskje kommer gullet i posten.
Handler mer om at grekern har bokstavelig talt kommet ut av intet og ror på en måte som dopede gjør.
Kan godt hende grekeren er dopet, det vet jeg ingenting om. Men hvordan er det dopede ror?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hudsucker skrev: fre jul 30, 2021 3:22 am
Trehjulssykkel skrev: fre jul 30, 2021 3:20 am
kytec skrev: fre jul 30, 2021 3:04 am

Klassisk kommentar kommer 100% av tiden når noen slår en norsk favoritt.

Ja, ja, hvem vet, kanskje kommer gullet i posten.
Handler mer om at grekern har bokstavelig talt kommet ut av intet og ror på en måte som dopede gjør.
Kan godt hende grekeren er dopet, det vet jeg ingenting om. Men hvordan er det dopede ror?
Som en maskin.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Hudsucker skrev: fre jul 30, 2021 3:22 am Kan godt hende grekeren er dopet, det vet jeg ingenting om. Men hvordan er det dopede ror?
Tilsvarende slik Johan Muehlegg gikk på ski i 2002 kanskje?

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

PowersIave skrev: fre jul 30, 2021 3:26 am
Hudsucker skrev: fre jul 30, 2021 3:22 am Kan godt hende grekeren er dopet, det vet jeg ingenting om. Men hvordan er det dopede ror?
Tilsvarende slik Johan Muehlegg gikk på ski i 2002 kanskje?
I så fall er han ikke dopet, for han rodde helt motsatt av hvordan Mühlegg gikk. Han åpnet forsiktig og kom sterkere etter hvert.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

PowersIave skrev: fre jul 30, 2021 3:26 am
Hudsucker skrev: fre jul 30, 2021 3:22 am Kan godt hende grekeren er dopet, det vet jeg ingenting om. Men hvordan er det dopede ror?
Tilsvarende slik Johan Muehlegg gikk på ski i 2002 kanskje?
Som en maskin.

Ole Einar Bjørndalen sa etter løpet, mye kraft - lite teknikk.

Nb. sier ikke at grekeren hadde dårlig teknikk.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

kytec skrev: fre jul 30, 2021 3:33 am
PowersIave skrev: fre jul 30, 2021 3:26 am
Hudsucker skrev: fre jul 30, 2021 3:22 am Kan godt hende grekeren er dopet, det vet jeg ingenting om. Men hvordan er det dopede ror?
Tilsvarende slik Johan Muehlegg gikk på ski i 2002 kanskje?
Som en maskin.

Ole Einar Bjørndalen sa etter løpet, mye kraft - lite teknikk.

Nb. sier ikke at grekeren hadde dårlig teknikk.
Men hva er det da du egentlig sier?

Jeg liker ikke at man kaster ut dopingbeskyldninger uten noe som helst grunnlag. Grekere er ikke russere. Et eller annet må sånne antakelser funderes i. Grekeren vant altså semifinalen sin og var en åpenbar favoritt i finalen sammen med Borch og Nielsen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hudsucker skrev: fre jul 30, 2021 3:41 am
kytec skrev: fre jul 30, 2021 3:33 am
PowersIave skrev: fre jul 30, 2021 3:26 am

Tilsvarende slik Johan Muehlegg gikk på ski i 2002 kanskje?
Som en maskin.

Ole Einar Bjørndalen sa etter løpet, mye kraft - lite teknikk.

Nb. sier ikke at grekeren hadde dårlig teknikk.
Men hva er det da du egentlig sier?

Jeg liker ikke at man kaster ut dopingbeskyldninger uten noe som helst grunnlag. Grekere er ikke russere. Et eller annet må sånne antakelser funderes i. Grekeren vant altså semifinalen sin og var en åpenbar favoritt i finalen sammen med Borch og Nielsen.
La meg understreke at det ikke var jeg som kastet ut dopingbeskyldningen. Bare at jeg ikke blir sykt overrasket om det er tilfelle.

Fett at han hadde en rå semi, men hvis det stemmer at han kommer bokstavelig talt fra intet (som påstått fra folk som har mer peiling en meg) så .....

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Bombe at det ble sølv... lol. Slikt skjer når alle forventer gull. Han var den store favoritten. Dette er ikke annet enn en enorm skuffelse.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

oddvar_kjempebra skrev: tor jul 29, 2021 5:26 pm
Tullin_Thams skrev: søn jul 25, 2021 4:34 am
lok1 skrev: søn jul 25, 2021 3:52 am Ikke rart ting går stang ut når alle norske deltakere tydeligvis er medaljeoutsidere. Firern er selvfølgelig langt unna medalje i år. Ser ikke bort fra at de er reelle outsidere om tre år, men det er en all for uerfaren båt til å få til noe vettugt allerede nå.
Jeg har et inntrykk av at media i Norge ofte hauser opp norske utøvere, enten det gjelder sommer- eller vintersport. Det fører til urealistiske forventninger og noen ganger virker det jo som om det bare er å hente (gull)medaljer.
I vintersport er det jo ikke tilfelle. Der vinner vi ofte til og med mer enn de store forventningene. Og jeg kan ikke se at pressen i år har hauset opp norske deltagere. Det at man er medaljekandidat betyr ikke at man skal ta medalje. Jeg pleier å bruke tommelfingerregelen medaljekandidater/3 = antall medaljer. Det pleier å treffe ganske godt. Da bør vi ende opp på fem-seks-syv medaljer.
På TVNorge sa de at Borch skulle vinne gull. Han var den store gullfavoritten. Det var gull, gull, gull. Og nå kom altså tapet. Typisk.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Typisk norsk å beskylde andre for doping i stedet for å innrømme at vår gullfavoritt tabbet seg ut og at han ikke var bedre enn sølv.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Leser nå at Borch vurderer å fortsette til OL om tre år. Why?! Han tabbet seg ut i dette OL. Han er 31 år. Han kommer til å gjøre det enda dårligere om 3 år. På lik linje med Tufte er han for gammel. Han må gi seg og gi stafettpinnen videre til de yngre. Grekeren som vant var bare 24 år. Tror mye av problemene rundt roingen i år skyldtes at de rett og slett er for gamle. Borch sa selv at han ikke hadde sjanse til å ta igjen grekeren på den siste distansen. Kanskje hadde det vært annerledes om han hadde vært yngre.

HarryH

Legg inn av HarryH »

lund skrev: fre jul 30, 2021 3:16 am Dagbladet er virkelig en møkkaavis. Overskriften deres: NÅ: Sjokktap!
Kunne ikke vært mer enig med deg.
Det var en enorm prestasjon av Kjetil Borch. Jeg er full av beundring for den mannen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

HarryH skrev: fre jul 30, 2021 8:29 am
lund skrev: fre jul 30, 2021 3:16 am Dagbladet er virkelig en møkkaavis. Overskriften deres: NÅ: Sjokktap!
Kunne ikke vært mer enig med deg.
Det var en enorm prestasjon av Kjetil Borch. Jeg er full av beundring for den mannen.
Her er jeg enig med Dagbladet. Det er ikke en "enorm" prestasjon å ta sølv. Det er enormt å vinne gull. Annenplasser feires ikke. Spesielt ikke når det er en så opplagt gullkandidat som svikter.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Flott sølv til Kjetil. Var jevnt og kunne jo like godt blitt fjerdeplass med litt mer uflyt, så vi får si oss fornøyd med det, selv om gullsjansen var der. Grekeren var dog råsterk i dag.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

janesaj skrev: fre jul 30, 2021 9:00 am Flott sølv til Kjetil. Var jevnt og kunne jo like godt blitt fjerdeplass med litt mer uflyt, så vi får si oss fornøyd med det, selv om gullsjansen var der. Grekeren var dog råsterk i dag.
Du er kanskje fornøyd, men det er ikke jeg. Alt annet enn gull for en så opplagt gullkandidat er en fiasko.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

TheBaseline skrev: fre jul 30, 2021 9:16 am
janesaj skrev: fre jul 30, 2021 9:00 am Flott sølv til Kjetil. Var jevnt og kunne jo like godt blitt fjerdeplass med litt mer uflyt, så vi får si oss fornøyd med det, selv om gullsjansen var der. Grekeren var dog råsterk i dag.
Du er kanskje fornøyd, men det er ikke jeg. Alt annet enn gull for en så opplagt gullkandidat er en fiasko.
Sølv er ingen flasko. Tyskland hadde ein stor medaljesjanse og dei kom ikkje til finalen. Danmark vart nr 4 med ein like stor gullkandidat. Så sølv er absolutt godkjent

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Syns medalje er strålende. Det er forskjell på å være gullkandidat og å være en overlegen gullfavoritt.

lund

Legg inn av lund »

Om man så på avstandene i finalen, så er det vel nærliggende å tenke at Brun/Strandli kantret fra en bronsemedalje dessverre (Irland og Tyskland skulle nok vært hardt å ta).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»