2021 ATP Tour

Svar
Skraevadottir

Re: 2021 ATP Tour

Legg inn av Skraevadottir »

Overraskelsene bare fortsetter i Indian Wells: I natt ble Zverev slått ut av Taylor Fritz. Jeg fikk med meg det meste av kampen, men ikke slutten. Syns Fritz spilte bra, men hadde ingen tro på at han skulle ta det til slutt.

Da har vi altså semifinaler som ser ut som følgende:

Dimitrov - Norrie
Fritz - Basilashvili

Jeg tør ikke spå noen ting som helst her, men det er blant de mest overraskende turneringsresultatene i en Masters de siste 15 år, selv om alle fire faktisk har seeding. Vi har imidlertid sett noe lignende i Paris i 2012 (Simon, Janowicz, Ferrer og Llodra) og 2017 (Krajinovic, Isner, Benneteau og Sock) så helt enestående er det ikke, men dog. Pleier jo ofte å skje i de siste Masters-turneringene for året, og i år er jo Indian Wells nest sist. Blir ikke Shanghai i år.

Shine

Legg inn av Shine »

Han med det vanskelige navnet (Basilashvili) er et enormt talent, tror jeg. Husker han imponerte stort i en GS-turnering for noen år siden. Det er mulig at støtteapparatet rundt ikke har vært godt nok for å holde et jevnt nivå. Sikkert vanskelig når man kommer fra Georgia

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Shine skrev: lør okt 16, 2021 8:30 am Han med det vanskelige navnet (Basilashvili) er et enormt talent, tror jeg. Husker han imponerte stort i en GS-turnering for noen år siden. Det er mulig at støtteapparatet rundt ikke har vært godt nok for å holde et jevnt nivå. Sikkert vanskelig når man kommer fra Georgia
Ja, han er bra. Har venta i mange år på at han skal slå skikkelig til, for han har spillet til å etablere seg høyere på rankingen enn der han stort sett har befunnet seg. Litt usikker på om han er en topp 10-kandidat, men han bør kunne ligge stabilt rundt 15-19 på rankingen med det spillet. Har jo vært så høyt som nr. 16 tidligere, men stort sett ligget 20-40 på rankingen de siste tre-fire sesongene. Det har han imidlertid gjort pga. veldig gode enkeltresultater på ATP 250- og ATP 500-nivå, så han har ikke fått det helt ut i Masters (før nå) og i GS.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Skraevadottir skrev: lør okt 16, 2021 8:42 am
Shine skrev: lør okt 16, 2021 8:30 am Han med det vanskelige navnet (Basilashvili) er et enormt talent, tror jeg. Husker han imponerte stort i en GS-turnering for noen år siden. Det er mulig at støtteapparatet rundt ikke har vært godt nok for å holde et jevnt nivå. Sikkert vanskelig når man kommer fra Georgia
Ja, han er bra. Har venta i mange år på at han skal slå skikkelig til, for han har spillet til å etablere seg høyere på rankingen enn der han stort sett har befunnet seg. Litt usikker på om han er en topp 10-kandidat, men han bør kunne ligge stabilt rundt 15-19 på rankingen med det spillet. Har jo vært så høyt som nr. 16 tidligere, men stort sett ligget 20-40 på rankingen de siste tre-fire sesongene. Det har han imidlertid gjort pga. veldig gode enkeltresultater på ATP 250- og ATP 500-nivå, så han har ikke fått det helt ut i Masters (før nå) og i GS.
Smadret han ikke Ruud sønder og sammen i starten av 2021? Synes å huske at han spilte helt ellevill tennis da.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Basilashvili er ustabil i prestasjonene, og jeg har inntrykk av at det går mye på det mentale. I tillegg spiller han jo med høy risiko og går det dårlig så gambler han bare enda mer i stede for å ta et steg tilbake. Men veldig artig spiller å se på, og kan være et fint spilleobjekt spesielt om han er underdog siden han på en god dag kan tukte de fleste.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lew_Ashby skrev: lør okt 16, 2021 10:47 am
Skraevadottir skrev: lør okt 16, 2021 8:42 am
Shine skrev: lør okt 16, 2021 8:30 am Han med det vanskelige navnet (Basilashvili) er et enormt talent, tror jeg. Husker han imponerte stort i en GS-turnering for noen år siden. Det er mulig at støtteapparatet rundt ikke har vært godt nok for å holde et jevnt nivå. Sikkert vanskelig når man kommer fra Georgia
Ja, han er bra. Har venta i mange år på at han skal slå skikkelig til, for han har spillet til å etablere seg høyere på rankingen enn der han stort sett har befunnet seg. Litt usikker på om han er en topp 10-kandidat, men han bør kunne ligge stabilt rundt 15-19 på rankingen med det spillet. Har jo vært så høyt som nr. 16 tidligere, men stort sett ligget 20-40 på rankingen de siste tre-fire sesongene. Det har han imidlertid gjort pga. veldig gode enkeltresultater på ATP 250- og ATP 500-nivå, så han har ikke fått det helt ut i Masters (før nå) og i GS.
Smadret han ikke Ruud sønder og sammen i starten av 2021? Synes å huske at han spilte helt ellevill tennis da.
Jo, det stemmer. Nå hører det med til historien at Casper ikke spilte bra i den kampen og virka litt sliten, men Basilashvili er uansett meget farlig når han får det til å sitte.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: lør okt 16, 2021 11:03 am Basilashvili er ustabil i prestasjonene, og jeg har inntrykk av at det går mye på det mentale. I tillegg spiller han jo med høy risiko og går det dårlig så gambler han bare enda mer i stede for å ta et steg tilbake. Men veldig artig spiller å se på, og kan være et fint spilleobjekt spesielt om han er underdog siden han på en god dag kan tukte de fleste.
Enig, bra oppsummering.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Norrie mot Basilashvili i finalen, altså. Herre, det hadde gitt høye odds. Tør som vanlig ikke spå noe her.

Så den første kampen, og Norrie spilte ganske bra mot en litt sliten og rådvill Dimitrov. Den andre kampen så jeg ikke, så jeg vet ikke helt hvordan Basilashvili spilte. Kanskje noen her fikk det med seg?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Han vant vel den turneringen i München der han slo Casper, før han turneringen etter blir slått av Paire. Så han er en som enten kommer veldig langt eller veldig kort i turneringene han spiller.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Norrie slår Basilashvili i tre sett i finalen. Ikke bra for Casper, dette, men jeg tror som nevnt i Ruud-tråden at Norrie skal slite med å følge opp dette med det første. Er kun 175 poeng bak nå.

Gøy for Team GB, da. De er ikke akkurat bortskjemt med gode resultater på herresida om man tar bort Murray (selv om det ble en Davis Cup-triumf, var jo mye på grunn av han uansett). For så vidt ikke på damesida heller, men der vant jo Raducanu nettopp US Open, da.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Novak trender på Twitter nå. Viser seg at han nekter å dra til Australia hvis han må vaksineres.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

lok1 skrev: tir okt 19, 2021 5:41 pm Novak trender på Twitter nå. Viser seg at han nekter å dra til Australia hvis han må vaksineres.
Eller han nektes å komme inn i Australia om han ikke kan dokumentere at han har fått dobbel vaksinedose.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Da kan han bare holde seg hjemme, syns nå jeg. Han får forholde seg til det myndighetene forteller oss eller betale prisen for å ikke gjøre det.

Ellers er trekninga for Wien neste uke klar. Ruud møter Harris i første runde. Harris er bra, men gikk helt til semi nå i Antwerpen, og får naturligvis noe dårligere forberedelsestid. Spilte for så vidt bra der før han ble slått ganske så grådig av Sinner. Italieneren ser meget sterk ut nå. Norrie, en annen av Ruuds konkurrenter i kampen om å nå sluttspillet, møter Fucsovics i 1. runde og muligens Aliassime i 2. runde. Skulle han greie begge de kampene, venter mest sannsynlig Zverev i kvarten. Lengre enn det nekter jeg å tro at han går denne gangen, så her har Casper en god sjanse om han greier åpningskampen.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

LittleSteven skrev: lør okt 23, 2021 6:12 pm Noen som vet når kalenderen for 2022 kommer?
Kalenderen kom ikke før 16. desember i fjor. Og siden Australia sliter med pandemien fortsatt kan man vel forvente at den kommer sent i år også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: lør okt 23, 2021 6:23 pm
Skraevadottir skrev: lør okt 23, 2021 5:15 pm Da kan han bare holde seg hjemme, syns nå jeg. Han får forholde seg til det myndighetene forteller oss eller betale prisen for å ikke gjøre det.
Mener du det samme om Nadals begrunnelse for sitt fravær i fjorårets US Open, som også trosset hva myndighetene fortalte oss var ok?

Jeg personlig har ikke noe problem med at land krever vaksinasjon ved innreise, men jeg ser på Australia som et fanatisk land når det kommer til corona-håndteringen som det ikke frister å reise til med det første, selv om jeg er fullvaksinert. Så jeg skjønner Djokovic godt, akkurat som jeg skjønte Nadal godt i fjor mtp. situasjonen i USA på det tidspunktet.
Nja, syns ikke det blir helt det samme. Nadal valgte å stå over for å unngå smittespredning og fare for å bli syk; det var riktig vurdering, syns jeg. Djokovic, derimot, truer med boikott fordi han ikke får delta på grunnlag av manglende vaksinering. Han har vel ikke sagt rett ut at han ikke er vaksinert, men vi forstår jo hva greia er. Med tanke på skandalen i Adria Tour og de uttalelsene han har kommet med, tenker jeg at det er helt på sin plass at Australia setter hardt mot hardt. Ja, de er ekstremt nøye der, til tider kanskje for nøye, men det er bedre å ikke ta noen sjanser enn å ta unødvendig risiko ved å åpne opp for ikke-vaksinerte, uavhengig av om de har hatt korona eller ei.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

LittleSteven skrev: lør okt 23, 2021 6:40 pm
lok1 skrev: lør okt 23, 2021 6:30 pm
LittleSteven skrev: lør okt 23, 2021 6:12 pm Noen som vet når kalenderen for 2022 kommer?
Kalenderen kom ikke før 16. desember i fjor. Og siden Australia sliter med pandemien fortsatt kan man vel forvente at den kommer sent i år også.
Takk for svar. Eneste jeg fant var en artikkel som sa at januar-turneringen i Pune i India er avlyst på nytt. Ser for meg at det kan bli liknende opplegg med bare Melbourne i hele januar slik som i år.
Ser for øvrig at Dallas Open (nytt turneringsnavn på New York Open) er satt opp 6-13. feb, så tyder kanskje på at vi får AO til vanlig tid i 2022.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

LittleSteven skrev: lør okt 23, 2021 6:40 pm Høres bra ut. Så får vi se hva de gjør med Asian Swing neste år. Jeg personlig synes det er rart dersom corona ennå skal være en faktor i 2022.
Regner med vi er tilbake som vanlig neste høst ja. Selv om WTA Trophy ble avlyst, skal både aking, freestyle, snøbrett og kortbaneløp på skøyter innom Beijing nå i oktober/november for å ha prøve-OL, så det er vel kanskje noen lysere utsikter fremover.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Sterkt felt i Wien denne uka. Eurosport sender. Basilashvili har nettopp slått Carreno Busta i en tøff tresetter. Alcaraz mot Evans nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Gøy med Andy Murray-seier i går. Hans første seier over en topp ti-motstander denne sesongen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det er så deilig å se på Dimitrov når han er i slag, hadde det vært stilpoeng i tennis så hadde han vært helt der oppe.

Så er han ikke rå nok mentalt mot de beste, kastet bort tre settballer i tiebreak der en var en enkel volley som han ikke får inn. Kjedelig.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tir okt 26, 2021 5:20 pm Det er så deilig å se på Dimitrov når han er i slag, hadde det vært stilpoeng i tennis så hadde han vært helt der oppe.

Så er han ikke rå nok mentalt mot de beste, kastet bort tre settballer i tiebreak der en var en enkel volley som han ikke får inn. Kjedelig.
Ja, han har alltid spilt nydelig tennis. Jeg vil også trekke fram fotarbeidet hans som noe av det beste, om ikke det beste, på touren. Han har bottla en del matcher, ja, så han har definitivt ikke fått ut sitt fulle potensial. Likevel har han ikke den aller verste statistikken mot topp 10-motstand. Litt i overkant av 30 % seire der er ikke direkte bra, men ei heller helt krise. Det er f. eks bedre enn statistikken Marin Cilic har.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Basilashvili tok første settet mot Berrettini i tiebreak, så her må italieneren slite en god stund til om han skal ta seg videre.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: ons okt 27, 2021 9:21 pm Basilashvili tok første settet mot Berrettini i tiebreak, så her må italieneren slite en god stund til om han skal ta seg videre.
Berrettini tok det relativt greit til slutt. Kan bli et fint oppgjør mellom Berrettini og Alcaraz i kvarten. Italieneren er selvsagt favoritt og skal vinne om han ikke har en dårlig dag, men han har hatt noen av de dagene nå i høst og Alcaraz er i sin beste form.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Auger-Aliassime slår Norrie, som jeg hadde mistanke om at han kom til å gjøre. Da kan Ruud rykke litt fra hvis han vinner nå i ettermiddag. Det vil da være 230 poeng mellom de to. Som nevnt tror jeg at Sinner blir skumlere enn Norrie når det gjelder sluttspillkval.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Helt rått å se på Tiafoe når han har dagen. Slår ut Tsitsipas i en forrykende kamp.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: tor okt 28, 2021 10:28 pm Helt rått å se på Tiafoe når han har dagen. Slår ut Tsitsipas i en forrykende kamp.
Andre gangen i år han slår grekeren; gjorde det jo i Wimbledon, da i strake sett. Merkelig spiller, egentlig. Hadde en helt horribel statistikk mot topp 10-motstand før i år, men i år har han faktisk vunnet fire ganger mot dem (to mot Tsitsipas). Men så kan han jo tape for hvem som helst også, da. Må spille marginalt for å vinne, og da blir det jo litt hit or miss.

For Tsitsipas har det ikke vært noen god høst. Etter flausen i Wimbledon, som vel egentlig var litt venta, greide han jo å komme seg i bra slag igjen før US Open, men så ble det tap i 3. runde der og etterpå har det ikke vært særlig godt spill fra grekeren. Kan fort bli passert av Zverev på rankingen nå helt på tampen av sesongen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Meget bra kamp i Wien as we speak (or write): Alcaraz mot Berrettini. Spanjolen er vel den jeg har aller størst tro på av NextGen (altså de som er født 2000 og seinere). Kun 18 år gammel og har vist seg fram flere ganger i år. Er et break opp mot Berrettini i tredje sett nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz drar det i land i tiebreak. Litt ujevnt spill av Berrettini i denne kampen, men jeg må uansett si at jeg ble skikkelig imponert over at Alcaraz greide å holde nivået mot slutten. Alcaraz er med det nr. 35 på liverankingen. Beste spiller under 20 år med ganske så god margin.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Mye bra tennis i Wien. Zverev slår Auger-Aliassime og møter da Alcaraz i semi. Nå spiller Tiafoe og Schwartzman om første semifinaleplass på nedre halvdel. Tiafoe hadde 6-4, 5-1 før det begynte å rakne. Nå står andre sett og vipper litt.

I St. Petersburg har Van de Zandschulp slått Rublev.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Wow, imponerende av Tiafoe å dra det der i land. Han var jo heeelt ferdig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»