Hva skjer i Kongsberg?

Svar
Queenie

Re: Hva skjer i Kongsberg?

Legg inn av Queenie »

Helloween skrev: lør okt 16, 2021 6:14 am I alle TV doku og reportasjer fra politihøgskolen så ser man hvor stor del dialog er av pensumet.

Vi har verdens beste dialogpoliti.

Kan og føye til at 30% av dialogpolitiet er medlemmer av Norsk Narkotikapoliti Forening. En i 2021 absurd forening som er mot alle former for legalisering og avkriminalisering.

Det norske dialogpolitiet trives best med å straffe stakkars rusmisbrukere.

I skarpe situasjoner så feiler dialogpolitiet gang på gang.
Hehe 👍🏻

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Ørnie1337 skrev: fre okt 15, 2021 7:54 pm
TheBaseline skrev: fre okt 15, 2021 7:43 pm Nå mener PST at angrepet ikke skjedde pga at han var konvertitt, men fordi han var psykisk syk. Ingen har selvfølgelig konkludert med noe enda, men det peker i den retningen.
Noen har allerede bestemt seg for at det er Islam som er årsaken til dette massemordet, så hva PST mener vil nok ikke ha innvirkning på disse. Annet enn en video fra flere år siden: Hva knytter denne morderen til Islam? Begynte han å feire id og slutte å spise grisekjøtt? Vi har jo konvertitter fra Norge, og flere av de er hva jeg vil kategorisere som islamister, men denne forstyrra karen her?

Nå har jo jeg ganske stor tillit til norske myndigheter inkl. PST og det har nok folk flest også, så jeg vil tro de fleste vil nok slå seg til ro med hva etterforskningen viser. Det vil derimot ikke SIAN og deres tilhengere selvfølgelig.
Du kan så si, men det å proklamere på YouTube at du er muslim så er det noe jeg vil kalle for et kraftig proklamering av sitt religiøse ståsted. At han har oppsøkt en moské er et annet signal på at han ønsket en tilknytning til religionen. Hvorvidt radikalisering innenfor Islam har bidratt til selve voldshandlinger. gjenstår å se.

Balder
Innlegg: 557

Legg inn av Balder »

kytec skrev: fre okt 15, 2021 11:28 pm Dersom det skulle vise seg at han var sinnsyk i gjerningsøyeblikkene, vil han da kunne være ute etter noen få år på et hyggelig sykehus?
I resten av Europa så er det vel slik at man kan dømmes til lengre fengselsstraff til tross for at man var utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Det burde man kanskje ha en diskusjon om i Norge igjen, om man ikke skal praktisere det her også?

12dd

Legg inn av 12dd »

Ber til alle høyere makter at det kommer frem at han var medlem av SV for 10 år siden....

MacanGTS

Legg inn av MacanGTS »

kytec skrev: fre okt 15, 2021 9:57 pm Blir det bare flere og flere galninger?
Dansk/norske tilstander….

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

kytec skrev: fre okt 15, 2021 9:57 pm Blir det bare flere og flere galninger?
Det blir det nok, men heldigvis er vi fremdeles langt unna svenske tilstander.

Tokik

Legg inn av Tokik »

Balder skrev: lør okt 16, 2021 11:41 am
kytec skrev: fre okt 15, 2021 11:28 pm Dersom det skulle vise seg at han var sinnsyk i gjerningsøyeblikkene, vil han da kunne være ute etter noen få år på et hyggelig sykehus?
I resten av Europa så er det vel slik at man kan dømmes til lengre fengselsstraff til tross for at man var utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Det burde man kanskje ha en diskusjon om i Norge igjen, om man ikke skal praktisere det her også?
Hei :)

Ja det vil nok komme en diskusjon om dette nå. Viktig at den kommer, men viktig at det belyses at meningen med straff ikke er å hevne.. Straff skal virke avskrekkende og straff skal gjøre at gjerningsperson ikke gjør liknende igjen..
Det er derfor ingen argumenter som tilsier at psykotiske mennesker skal straffes til lengre fengselsstraffer, annet enn at det fører til en trygghet hos enkelte pårørende o.l.

Det som irriterer meg er at det må en slik sak til før diskusjoner blir aktuelle..

Ja-politi og helse er skikkelig dårlig på å samarbeide, elendig er nok rette ordet.. Det mangler kompetanse på tvers. Jeg har tidligere forsøkt å jobbe i mellom disse tjenestene for å smøre dette men det er kompliserte saker.. Politi tror de har gjort jobben sin når de varsler eller bringer noen til helse.. (da er det helses ansvar).. Helse som gjør egne vurderinger i tråd med lovverk vurderer at hverken farekriteriet eller behandlingskriteriet er oppfylt, og kan dermed ikke behandle vedkommende uten samtykke.. Politi (som også er fjernet som tutor) kan ikke påklage, de får ei heller informasjon fra helse om vurderinger som er gjort..

Behandling at psykisk sykdom er fryktelig vanskelig, man har ofte et urealistisk håp om hva man kan få til. Vi har heldigvis valgt å leve i et samfunn der psykisk syke har rett på et verdig liv og i frihet om man ønsker dette..

I det daglige er det ikke mange som faktisk bryr seg om de med alvorlige psykiske lidelser.. Det snakkes heller om alle lavterskeltilbud som bør være, kommunepsykologen som alle skal ha (som ingen forstår helt hvorfor da det gjerne ansettes en nyutdannet en som skal drive å rådgi annet helsepersonell uten å se sammenhenger), ventelister til poliklinisk behandling i spesialisthelsetjenesten for milde og moderate lidelser (der normalitetsbegrepet til stadig snevres inn og antall som defineres med psykiske lidelse blir fler for hvert år).. . Håper og tror at det er de alvorlige sykes tur nå.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Har hendelsene med oppklistring av bilder/teninger av Muhammed i Kongsberg vært nevnt her på tråden?
Hadde ikke blitt overrasket hvis det var gjerningsmannen som gjorde dette?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

DT med nedtelling til kl. 14 og publisering av navn på ofrene. Litt upassende syntes nå jeg.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Justice 97 skrev: lør okt 16, 2021 1:43 pm
VivaLV skrev: lør okt 16, 2021 1:42 pm Har hendelsene med oppklistring av bilder/teninger av Muhammed i Kongsberg vært nevnt her på tråden?
Hadde ikke blitt overrasket hvis det var gjerningsmannen som gjorde dette?
Ikke som jeg har fått med meg. Har ikke hørt om det.
Skal sende ett tips til VG.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Er det Lurås som har funnet på noe lurt igjen?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Folk_flesk skrev: lør okt 16, 2021 1:57 pm Er det Lurås som har funnet på noe lurt igjen?
Forøvrig glem det med de teningene. Mannen ble identifisert, så jeg antar det ikke er gjerningsmannen.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Hypotesen om at han er konvertitt, er altså svekket.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Brezjnev skrev: fre okt 15, 2021 9:23 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 15, 2021 9:04 pm
Brezjnev skrev: fre okt 15, 2021 8:43 pm

1, Det er opplyst at betjentene gjemte seg da han beskjøt dem. Jeg antar da at de gjorde så fordi pilene var ubehagelig nær å treffe, men du kan selvsagt ha rett. At de ble skremt av piler som ikke var i nærheten av å være farlige for dem. Noe som imidlertid åpner for et par nye spørsmål.

2. Hvorfor fortsetter du å spørre meg om ting du vet veldig godt at jeg ikke vet svaret på, og som ikke har noe å gjøre med diskusjonen du hoppet inn i?
Jeg har ikke sagt at de ikke var i nærheten av å treffe, vennligst hev nivået ditt. De kan ha vært i nærheten. Og selv om han ikke hadde fri sikt, så kunne de vært i en posisjon hvor han kunne få det. Det er ikke sikkert, eller engang trolig, at de var godt dekket.

Poenget er at politimennene hadde samme forutsetninger som deg for å vite hvor alle kundene var. Når du blir grinete av at jeg i det hele tatt spør deg, så skjønner du sikkert hvor urimelig det er å forvente at politiet skal ha oversikt. Og når politiet ikke vet hvor folk er skal de være veldig sikre på hva de treffer før de skyter.
Du har åpenbart aldri sett meg grinete. Det du fikk var et lettere oppgitt spørsmål, etter at du brukte altfor lang tid på å komme til poenget. Meningsløst snikksnakk er noe jeg ikke er så veldig glad i, det har lite å gjøre i en elevert debatt.

Det er like åpenbart at du ikke har forstått mine innlegg, da jeg aldri har forventet at betjentene skulle ha full oversikt over alle i butikklokalene umiddelbart. Jeg har stilt en del åpenbare spørsmål og påpekt ting i det vi vet som virker merkelige. Noe jeg på ingen måte er alene om å gjøre. Som svar får jeg en hel masse dersomatte hvisomatte, så ingen grunn til å tenke annet enn at politiets aksjon var helt som den skulle være.

Av oss så er det faktisk du som er nærmest å konkludere.
Du stiller spørsmål som legger til grunn noen premisser som du ikke har grunnlag for. Jeg har, med retoriske spørsmål, påpekt hvor svakt grunnlag disse spørsmålene står på. Da har du blitt defensiv og grinete.

Jeg har ikke konkludert med annet enn at det foreløpig ikke har kommet fram noen kritikkverdig i politiets håndtering og at all kritikk så langt har vært basert på synsing med lite forståelse for realitetene i en slik situasjon. Det har heller ikke kommet fram noe som er merkelig. At det at mannen skjøt mot politiet gjør det ikke merkelig at politiet ikke kunne skyte tilbake. Det kan helt sikkert komme grunnlag for kritikk, men det har det ikke.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

missChance skrev: lør okt 16, 2021 2:07 pm Hypotesen om at han er konvertitt, er altså svekket.
Ikke hos resetts lesere. Teknisk sett hvis han sier han er konvertitt så er han vel konvertitt. Men jeg antar sterk psykisk sykdom trumfer dette.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Stadig mer som peker i retning av at dette utelukkende skyldtes psykisk sykdom og ikke islam.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Sterkt å se navnene på de døde. 2 kunstnere bl.a. Er litt slikt område. Slags bohemområdet og sikkert mange fargerike personer både den ene og den andre veien!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

VivaLV skrev: lør okt 16, 2021 2:13 pm
missChance skrev: lør okt 16, 2021 2:07 pm Hypotesen om at han er konvertitt, er altså svekket.
Ikke hos resetts lesere. Teknisk sett hvis han sier han er konvertitt så er han vel konvertitt. Men jeg antar sterk psykisk sykdom trumfer dette.
Nei, det var vel ikke akkurat å forvente. Det holder vel at en gjerningsperson en gang gikk forbi en moske.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

missChance skrev: lør okt 16, 2021 2:15 pm
VivaLV skrev: lør okt 16, 2021 2:13 pm
missChance skrev: lør okt 16, 2021 2:07 pm Hypotesen om at han er konvertitt, er altså svekket.
Ikke hos resetts lesere. Teknisk sett hvis han sier han er konvertitt så er han vel konvertitt. Men jeg antar sterk psykisk sykdom trumfer dette.
Nei, det var vel ikke akkurat å forvente. Det holder vel at en gjerningsperson en gang gikk forbi en moske.

De drar den jo selvsagt alt for langt. Men helt uten betydning vil jeg jo heller ikke si det er. Syke mennesker vil jo bli påvirket av andre syke mennesker.
På samme måte som de høyreekstreme ofte blir inspirert av andre igjen.
Så når han i Kongsberg har sett islamske terrorhandlinger så har han tydeligvis blitt inspirert av disse. Selv om det evnt. er noen år siden man hadde flere slike.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Justice 97 skrev: lør okt 16, 2021 11:18 am
Helloween skrev: lør okt 16, 2021 6:14 am I alle TV doku og reportasjer fra politihøgskolen så ser man hvor stor del dialog er av pensumet.

Vi har verdens beste dialogpoliti.

Kan og føye til at 30% av dialogpolitiet er medlemmer av Norsk Narkotikapoliti Forening. En i 2021 absurd forening som er mot alle former for legalisering og avkriminalisering.

Det norske dialogpolitiet trives best med å straffe stakkars rusmisbrukere.

I skarpe situasjoner så feiler dialogpolitiet gang på gang.
Helt klart. Spesialiteten til norsk politi er å jakte rusmisbrukere og fartssyndere. Det er ikke uten grunn at de kjemper med nebb, klør og lovbrudd for å beholde den enkle, forutsigbare, relativt ufarlige og godt betalte jobben som rusmisbrukerjegere. Skarpe situasjoner er de så godt som evneveike på, det har de bevist flere ganger. Som sagt tidligere i tråden, det blir brukt for mye tid på offerløs kriminalitet som å jakte brukerdoser på rusmisbrukere. Disse ressursene kunne heller blitt brukt til å lære og forberede skikkelig politiarbeid, istedenfor å løpe rundt på gata og oppføre seg som den eneste utdanningen de har er vekterutdanning.
Husker en sak på TV der noen tunge narkomane skulle lage en brukerdose heroin. De skalv og prøvde så godt de kunne å fyre under skeien. Til slutt klarte de å få den ferdig. Da kom Onkel Politi og (etter en kort dialog) beslagla stoffet.

Prøv å forestille deg det intellektet som i fult alvor tror at dette er en del av å vinne kampen mot narkotika.

Balder
Innlegg: 557

Legg inn av Balder »

Tokik skrev: lør okt 16, 2021 1:33 pm
Balder skrev: lør okt 16, 2021 11:41 am
kytec skrev: fre okt 15, 2021 11:28 pm Dersom det skulle vise seg at han var sinnsyk i gjerningsøyeblikkene, vil han da kunne være ute etter noen få år på et hyggelig sykehus?
I resten av Europa så er det vel slik at man kan dømmes til lengre fengselsstraff til tross for at man var utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Det burde man kanskje ha en diskusjon om i Norge igjen, om man ikke skal praktisere det her også?
Hei :)

Ja det vil nok komme en diskusjon om dette nå. Viktig at den kommer, men viktig at det belyses at meningen med straff ikke er å hevne.. Straff skal virke avskrekkende og straff skal gjøre at gjerningsperson ikke gjør liknende igjen..
Det er derfor ingen argumenter som tilsier at psykotiske mennesker skal straffes til lengre fengselsstraffer, annet enn at det fører til en trygghet hos enkelte pårørende o.l.

Det som irriterer meg er at det må en slik sak til før diskusjoner blir aktuelle..

Ja-politi og helse er skikkelig dårlig på å samarbeide, elendig er nok rette ordet.. Det mangler kompetanse på tvers. Jeg har tidligere forsøkt å jobbe i mellom disse tjenestene for å smøre dette men det er kompliserte saker.. Politi tror de har gjort jobben sin når de varsler eller bringer noen til helse.. (da er det helses ansvar).. Helse som gjør egne vurderinger i tråd med lovverk vurderer at hverken farekriteriet eller behandlingskriteriet er oppfylt, og kan dermed ikke behandle vedkommende uten samtykke.. Politi (som også er fjernet som tutor) kan ikke påklage, de får ei heller informasjon fra helse om vurderinger som er gjort..

Behandling at psykisk sykdom er fryktelig vanskelig, man har ofte et urealistisk håp om hva man kan få til. Vi har heldigvis valgt å leve i et samfunn der psykisk syke har rett på et verdig liv og i frihet om man ønsker dette..

I det daglige er det ikke mange som faktisk bryr seg om de med alvorlige psykiske lidelser.. Det snakkes heller om alle lavterskeltilbud som bør være, kommunepsykologen som alle skal ha (som ingen forstår helt hvorfor da det gjerne ansettes en nyutdannet en som skal drive å rådgi annet helsepersonell uten å se sammenhenger), ventelister til poliklinisk behandling i spesialisthelsetjenesten for milde og moderate lidelser (der normalitetsbegrepet til stadig snevres inn og antall som defineres med psykiske lidelse blir fler for hvert år).. . Håper og tror at det er de alvorlige sykes tur nå.
Hei
Norge skal ha vært nesten alene i verden om å ha en utilregnelighetsregel basert på det medisinske prinsipp (90 år). Dette ble endret juni 2019 da Stortinget vedtok en ny utilregnelighetsregel som baserer seg på et blandet prinsipp. Det blandede prisinpp består av det medisinske prinsipp (hvor man vurderer alder, psykose, psykisk utviklingshemning og bevissthetsforstyrrelse) og det psykologiske prinsipp ( hvor personens evne til innsikt og fri viljesbestemmelse blir vurdert). Det er kanskje tilstrekkeleig med blandet prinsipp? Andre mener at vi ikke vet nok om utilregnelighet og at det burde blitt forska mer på. Det er ikke pga. mangel på respekt at jeg ikke kommenterer andre viktige temaer du tar opp i ditt innlegg. Jeg tenker bare at det kanskje er greit å ta ett tema av gangen. Forøvrig så ser jeg at spørsmålet om utilregnelighet er mye diskutert og at det er en pågående diskusjon innen de respektive fagmiljøene om spørsmålet.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Solvgutt1 skrev: lør okt 16, 2021 2:11 pm
Du stiller spørsmål som legger til grunn noen premisser som du ikke har grunnlag for. Jeg har, med retoriske spørsmål, påpekt hvor svakt grunnlag disse spørsmålene står på. Da har du blitt defensiv og grinete.

Jeg har ikke konkludert med annet enn at det foreløpig ikke har kommet fram noen kritikkverdig i politiets håndtering og at all kritikk så langt har vært basert på synsing med lite forståelse for realitetene i en slik situasjon. Det har heller ikke kommet fram noe som er merkelig. At det at mannen skjøt mot politiet gjør det ikke merkelig at politiet ikke kunne skyte tilbake. Det kan helt sikkert komme grunnlag for kritikk, men det har det ikke.
Jeg snakket om siktelinje, verken mer eller mindre. Noe det er grunn til, all den tid gærningen klarte å sende piler såpass nær betjentene at de valgte å gjemme seg. For å vurdere det momentet er betjentenes oversikt over kundenes antall og plassering i butikken uten betydning - det er et moment som først tas opp i en totalvurdering. Noe jeg fra første stund har vært klar på at jeg er enig i. Det er mange momenter her, som kan trekke i ulike retninger mtp vurdering av politiets handlemåte.

Spørsmålene dine var først og fremst dumme, og for hva jeg tok opp, fullstendig irrelevante. Du har opptrådt som Bjarne i Parterapi, konkludert på forhånd, og innbiller deg at du du bedriver god og hardtslående debatt. Det er en vrangforestilling du bør komme deg ut av.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Brezjnev skrev: lør okt 16, 2021 2:56 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 16, 2021 2:11 pm
Du stiller spørsmål som legger til grunn noen premisser som du ikke har grunnlag for. Jeg har, med retoriske spørsmål, påpekt hvor svakt grunnlag disse spørsmålene står på. Da har du blitt defensiv og grinete.

Jeg har ikke konkludert med annet enn at det foreløpig ikke har kommet fram noen kritikkverdig i politiets håndtering og at all kritikk så langt har vært basert på synsing med lite forståelse for realitetene i en slik situasjon. Det har heller ikke kommet fram noe som er merkelig. At det at mannen skjøt mot politiet gjør det ikke merkelig at politiet ikke kunne skyte tilbake. Det kan helt sikkert komme grunnlag for kritikk, men det har det ikke.
Jeg snakket om siktelinje, verken mer eller mindre. Noe det er grunn til, all den tid gærningen klarte å sende piler såpass nær betjentene at de valgte å gjemme seg. For å vurdere det momentet er betjentenes oversikt over kundenes antall og plassering i butikken uten betydning - det er et moment som først tas opp i en totalvurdering. Noe jeg fra første stund har vært klar på at jeg er enig i. Det er mange momenter her, som kan trekke i ulike retninger mtp vurdering av politiets handlemåte.

Spørsmålene dine var først og fremst dumme, og for hva jeg tok opp, fullstendig irrelevante. Du har opptrådt som Bjarne i Parterapi, konkludert på forhånd, og innbiller deg at du du bedriver god og hardtslående debatt. Det er en vrangforestilling du bør komme deg ut av.
Og der har du lagt til grunn at gjerningsmannen hadde fri sikt, noe vi ikke vet. At han skjøt mot politiet betyr ikke at han hadde en klar siktelinje. Du legger også til grunn at politiet hadde våpenet rettet mot ham da han skjøt, eventuelt at han ikke flyttet seg rett etterpå.

Videre er det vanskelig å se hvorfor du er så opptatt av siktelinjen. For det første har vel ikke politiet sagt noe om noen siktelinje, for det andre er det ganske uvesentlig. Du snakker altså om noe vi ikke vet noe om og som heller ikke er særlig viktig. Er dette en av de merkelige momentene i denne saken?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

PST på felgen igjen altså. Nå sås det tvil om at fyren har konvertert i det hele tatt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

missChance skrev: lør okt 16, 2021 2:07 pm Hypotesen om at han er konvertitt, er altså svekket.
Eller kanskje at han har konventert uten at det er en drivende kraft i livet hans.

Det er uansett lite sannsynlig at dette er noen form for jihad.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Gjør det denne tragedien på en måte litt mindre ille at flertallet av ofrene hadde hoveddelen bak seg?

Natt til torsdag gikk det noen grusomme rykter om at barn skulle vært drept osv. Det hadde selvsagt vært mye verre.

Er ikke overbevist om at denne nut job-en hadde spart barn om han kom på de ute eller inne.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

kytec skrev: lør okt 16, 2021 5:04 pm
missChance skrev: lør okt 16, 2021 2:07 pm Hypotesen om at han er konvertitt, er altså svekket.
Eller kanskje at han har konventert uten at det er en drivende kraft i livet hans.

Det er uansett lite sannsynlig at dette er noen form for jihad.
Eller at «konverteringen» kun består av at han har kalt seg selv muslim uten at han skjønte hva det betydde eller levde som muslim på noen måte. Det kan jo også være snakk om en vrangforestilling. Han snakket om en åpenbaring og en beskjed fra gud?

Det skjer jo at noen som er psykotiske innbiller seg at de har fått ordre om å drepe andre. Hvis det har tilfellet her spiller det vel liten rolle hvem han trodde hadde gitt den orderen.
Sist redigert av Solvgutt1 den lør okt 16, 2021 5:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

kytec skrev: lør okt 16, 2021 5:04 pm
missChance skrev: lør okt 16, 2021 2:07 pm Hypotesen om at han er konvertitt, er altså svekket.
Eller kanskje at han har konventert uten at det er en drivende kraft i livet hans.

Det er uansett lite sannsynlig at dette er noen form for jihad.
Dette er altså politiets mening, ikke min. De som har snakket med ham.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

missChance skrev: lør okt 16, 2021 5:14 pm
kytec skrev: lør okt 16, 2021 5:04 pm
missChance skrev: lør okt 16, 2021 2:07 pm Hypotesen om at han er konvertitt, er altså svekket.
Eller kanskje at han har konventert uten at det er en drivende kraft i livet hans.

Det er uansett lite sannsynlig at dette er noen form for jihad.
Dette er altså politiets mening, ikke min. De som har snakket med ham.
Ja jag forstod det, men forstår det også slik at politiet ikke er i mål med denne etterforskningen, men igjen at det er ting som tyder på at han ikke er radikalisert i et tungt islam-miljø.

Det er det vel egentlig ingen som tenker.

Det er ikke veldig rart at voldelige og galninger draes mot islam. Det har jo en veldig framtoning at den mektigste og sterkeste er den som bestemmer, kall det gjerne macho.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Knaxern skrev: lør okt 16, 2021 4:51 pm PST på felgen igjen altså. Nå sås det tvil om at fyren har konvertert i det hele tatt.
Jeg tenker at det er helt irrelevant om han har konvertert eller ikke, jeg synes denne saken handler utelukkende om psykiatri. Det er nok faenskap rundt islam og muslimer, jeg synes ikke det er rettferdig at dette skal bli lagt på dem.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»