Stjernekamp

Svar
eppaen

Re: Stjernekamp

Legg inn av eppaen »

Rusten skrev: søn okt 10, 2021 10:39 am
eppaen skrev: lør okt 09, 2021 10:06 pm Jeg må få sagt det - syns Bjørn hsr fått det litt billig egentlig. Smarte låtvalg hele tiden, men fytti så lite han får utfordret seg selv. Jeg skjønner at vise-sangen i dag blir oppfattet som magisk, men jeg greier nesten ikke å høre ordene som synges. På den måten faller jo hele poenget med visesang. Mest enig med VG sin vurdering med terning 4.

Carina derimot. Wow!

Ellers må Alexandra vinne hele greia. Fullstendig komplett artist. Det er ingen i denne gruppa som kan gjøre så mye variert - med så mye presisjon og trofasthet mot sjanger.
Jeg sitter med en litt annen oppfatning og mener Bjørn er den som i motsetning til andre artister har valgt låter som ikke ligger øverst i skuffen og jeg er ekstremt imponert over at han med sitt særpreg klarer å gjøre hver sjanger til sin personlige greie. Dyp og kraftfull stemme med en touch av rusten baryton som vi gjenkjenner i Jonny Cash.
Det er akkurat dette jeg kritiserer. Han har liten rekkevidde og omdanner hver sjanger til å passe hans greie. Som jeg også sier er det smart - men fryktelig lite med denne konkurransen å gjøre. Etter min mening. Som jo åpenbart ikke deles med store deler av befolkningen ;)

Rusten

Legg inn av Rusten »

eppaen skrev: søn okt 10, 2021 12:07 pm
Rusten skrev: søn okt 10, 2021 10:39 am
eppaen skrev: lør okt 09, 2021 10:06 pm Jeg må få sagt det - syns Bjørn hsr fått det litt billig egentlig. Smarte låtvalg hele tiden, men fytti så lite han får utfordret seg selv. Jeg skjønner at vise-sangen i dag blir oppfattet som magisk, men jeg greier nesten ikke å høre ordene som synges. På den måten faller jo hele poenget med visesang. Mest enig med VG sin vurdering med terning 4.

Carina derimot. Wow!

Ellers må Alexandra vinne hele greia. Fullstendig komplett artist. Det er ingen i denne gruppa som kan gjøre så mye variert - med så mye presisjon og trofasthet mot sjanger.
Jeg sitter med en litt annen oppfatning og mener Bjørn er den som i motsetning til andre artister har valgt låter som ikke ligger øverst i skuffen og jeg er ekstremt imponert over at han med sitt særpreg klarer å gjøre hver sjanger til sin personlige greie. Dyp og kraftfull stemme med en touch av rusten baryton som vi gjenkjenner i Jonny Cash.
Det er akkurat dette jeg kritiserer. Han har liten rekkevidde og omdanner hver sjanger til å passe hans greie. Som jeg også sier er det smart - men fryktelig lite med denne konkurransen å gjøre. Etter min mening. Som jo åpenbart ikke deles med store deler av befolkningen ;)
Er bare uenig ;)
Er det noen jeg mener har rekkevidde i dette feltet så må det være Bjørn som klarer å mestre hver enkelt sjanger ved å gjøre om låten til sin egen, til tider bedre enn originalen. Her er Alexandra eksepsjonell men låtvalgene til Bjørn er på ingen måte enkle eller en snarvei opp mot dem som har kjørt coverversjoner.

kibby

Legg inn av kibby »

Håper på drømmefinale mellom Alexandra og Jorun, men har en snikende følelse på at Bjørn kommer til å slå Alexandra på målstreken.

kibby

Legg inn av kibby »

Come to think of it, og jeg vet dette kommer til å høres ut som kritikk, men sånn er det faktisk ikke ment: Det er smått utrolig at Carina Dahl, først kjent for folk flest gjennom Big Brother 2006 (sammen med Morten Hegseth), fortsatt er aktuell/i rampelyset 15 år senere i 2021 uten å ha gjort noe. Foruten et par middelmådige MGP-bidrag. Hatten av for det. Andre som ikke har blitt kjent for noe som helst har jo forsvunnet igjen like raskt: Pia Haraldsen f.eks. Og gjennom Stjernekamp har hun heller ikke vært så verst (selv om hun har kommet mye lenger enn hun burde), og vært stabilt god de siste rundene. Tror fort hun stikker av med 3.plassen!

Tipper det blir 4. Jorun, 3. Carina, 2. Alexandra, 1. Bjørn.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

kibby skrev: tir okt 12, 2021 12:24 am Tipper det blir 4. Jorun, 3. Carina, 2. Alexandra, 1. Bjørn.
Håper du får rett. De to øverste er milevis over de to siste musikalsk, spørs hvor langt sympatistemmer løfter Jorun frem.

Det bør være slutt nå og hun er uansett strålende fornøyd selvsagt.

Thklinge

Legg inn av Thklinge »

Vel, det var krise at Heidi røyk ut, men hun kan delvis takke seg selv på litt dårlige låtvalg. Uansett er det bare å håpe at Alexandra ryker ved første mulighet. Men det har jeg håpet på siden to programmer siden. Håper Carina drar det i land, men Bjørn er også ok som vinner. Jorun er sjarmerende, men fortjener ikke topp-steget på pallen.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Bjørn er morsom og sær på en bra måte, men det blir litt for likt uansett sjanger. Hadde stått seg med litt mer variasjon.

Alexandra er klart best, spesielt når man vurderer det opp mot kjernen i konseptet Stjernekamp. Hun imponerer stort med sin bredde.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hvordan går det med håle lålinga?

Tormund

Legg inn av Tormund »

kytec skrev: lør okt 16, 2021 8:12 pm Hvordan går det med håle lålinga?
Jorun Stiansen nailet det. Mulig jeg er litt inhabil der, siden jeg er litt avstandsforelsket i henne.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Tormund skrev: lør okt 16, 2021 8:42 pm
kytec skrev: lør okt 16, 2021 8:12 pm Hvordan går det med håle lålinga?
Jorun Stiansen nailet det. Mulig jeg er litt inhabil der, siden jeg er litt avstandsforelsket i henne.
Jeg kjenner en del fra Vennesla og er dypt fascinert av dialekten!
Men Alxandra imponerer noe voldsomt! (også i kveld) - det trekker selvsagt ned at hun er LSK-supporter :D

Tormund

Legg inn av Tormund »

DenFelgen skrev: lør okt 16, 2021 8:46 pm
Tormund skrev: lør okt 16, 2021 8:42 pm
kytec skrev: lør okt 16, 2021 8:12 pm Hvordan går det med håle lålinga?
Jorun Stiansen nailet det. Mulig jeg er litt inhabil der, siden jeg er litt avstandsforelsket i henne.
Jeg kjenner en del fra Vennesla og er dypt fascinert av dialekten!
Men Alxandra imponerer noe voldsomt! (også i kveld) - det trekker selvsagt ned at hun er LSK-supporter :D
Da er hun automatisk diskvalifisert :lol: Sitter og ser på det i opptak, venter spent på Alexandra. Carina Dahl kunne de senket i en gammel jolle midtfjords, spør du meg.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Senket i en gammel jolle midtfjords.....!
Meget brutalt!
Jeg ser også med delay :D

gorrart

Legg inn av gorrart »

Hvor kan jeg stemme på Adrian Jørgensen?

Han dro med seg Carina til noe som for meg ble en flott opplevelse, i motsetning til Kim som trakk Jorun ned i dag ...

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ser ikke på dette vanligvis, men det der var jævlig surt. Og det var ikke han derre Adrians feil...

Queenie

Legg inn av Queenie »

Alexandra er i en helt annen klasse. Fikk nesten kontakt med en annen verden under naturjoiken

mrmanutd

Legg inn av mrmanutd »

Egen klasse på Alexandra.

gorrart

Legg inn av gorrart »

Hvem som er årets vinner, bør det ikke være noen tvil om.

Alexandra er i en helt egen klasse!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

mrmanutd skrev: lør okt 16, 2021 9:00 pm Egen klasse på Alexandra.
Alexandra og Bjørn er de som er igjen som kan synge. De andre er habile karaokedeltagere.

mrmanutd

Legg inn av mrmanutd »

kytec skrev: lør okt 16, 2021 9:02 pm
mrmanutd skrev: lør okt 16, 2021 9:00 pm Egen klasse på Alexandra.
Alexandra og Bjørn er de som er igjen som kan synge. De andre er habile karaokedeltagere.
Definitivt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

gorrart skrev: lør okt 16, 2021 9:01 pm Hvem som er årets vinner, bør det ikke være noen tvil om.

Alexandra er i en helt egen klasse!
Skal mye til om hun ikke vinner

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

...Dette var gørrgama!
Flott med dialekter!

Tormund

Legg inn av Tormund »

DenFelgen skrev: lør okt 16, 2021 8:52 pm Senket i en gammel jolle midtfjords.....!
Meget brutalt!
Jeg ser også med delay :D
Du er vel blitt såpass kjent med meg at du ikke tar alt jeg skriver så alt for bokstavelig :)

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Peace In Tha Vally har ikke vært så flott siden Elvis.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

"Smykt og midig" !

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Tormund skrev: lør okt 16, 2021 9:11 pm
DenFelgen skrev: lør okt 16, 2021 8:52 pm Senket i en gammel jolle midtfjords.....!
Meget brutalt!
Jeg ser også med delay :D
Du er vel blitt såpass kjent med meg at du ikke tar alt jeg skriver så alt for bokstavelig :)
Selvfølgelig :lol:

gorrart

Legg inn av gorrart »

Alexandra nok en gang suverent best.
Med knekt nese og hjernerystelse...

Tipper hun får med seg Bjørn videre.

Så får det stå mellom Jorun og Carina om den siste plassen.
For min del trakk Adrian med seg Carina videre.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Har liksom ikke helt forstått hvorfor Jorun forsvant ut av musikkindustrien, men skjønner det nå.

Pinlig og egentlig overraskende nivåforskjell fra henne til de som kan sitt fag.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

gorrart skrev: lør okt 16, 2021 9:18 pm Alexandra nok en gang suverent best.
Med knekt nese og hjernerystelse...

Tipper hun får med seg Bjørn videre.
Alt annet er jo korrupsjon.

Karaokedeltagernes plassering er ubetydelig.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Merkelig at ingen av dommerne hadde Alexandra som favoritt. Hun er jo helt i særklasse her.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Alexandra har jobba MYE foran speilet med overrasket looken sin hver gang når hun blir stemt videre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»