Hva spiller dere?

Svar
Jallaskar

Re: Hva spiller dere?

Legg inn av Jallaskar »

Det går i Star Trek Fleet Control her. Tar altfor mye tid....

Er i grunnen en håpløs oppgave så lenge man ikke planlegger å bruke penger, men som tidsfordriv er det forsåvidt greit. Er fascinerende å se den menneskelige psyke i aksjon på Galaxy Chat. Og også hvordan allianser skifter over tid, og hvordan et samfunn av spillere klarer å lage seg regler når produsenten av spillet har hatt andre ideer.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Har Horizon Zero Mordi eller hva det heter liggende nedlastet på syvende måned og tenkte å gi det en sjanse. Håper det er litt open world, ser jo veldig pent ut og sånn sett ville det vært fint å utforske litt som en vil.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Veksler mellom Runescape, Dota 2 og Age of Empires 2.

Aoe2 er mest for å lade opp til release av Age of Empire 4 som er ute 28 Oktober.
Kjører nok snart en ny save på God of War 4 for å varme opp til God of War Ragnarok.

Ellers er jo verdens største spillturnering The International rett rundt hjørnet, gleder meg noe voldsomt til den kommende høsten/vinteren merker jeg.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lezah skrev: ons sep 29, 2021 12:41 pm Har Horizon Zero Mordi eller hva det heter liggende nedlastet på syvende måned og tenkte å gi det en sjanse. Håper det er litt open world, ser jo veldig pent ut og sånn sett ville det vært fint å utforske litt som en vil.
Ok, da er jeg i gang og dette virker j ganske morsomt. Utrolig pent spill. Lett å bry seg om hovedpersonen også, selv om jeg er såpas tidlig i spillet at jeg ikke kjenner hele bakhistorien og forstår hele loren/universet spillet foregår i. Vanskelig å ha noe imot roboter, håper jeg kan drepe folk snart. Lettere å mislike.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Startet en ny gård på Stardew Valley med datteren min. Veldig koselig og artig tidsfordriv, og fint å gjøre noe sammen *hjerte hjerte*

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Går i medieval dynasty og pathfinder kingmaker(gjør ferdig den mens de patcher 2'ern). Medieval dynasty tenker jeg kommer til å være artig til jeg har bygget en grei landsby, så blir interessen fort ferdig. Quest er kun løp og hent/drep og alt annet blir repetisjon

vidar

Legg inn av vidar »

Far Cry 6. Fy faen for noe dritt.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Hades, herregud så bra det er! Har ikke vært så hekta på et spill på leenge, det har gjort det til en glede at jeg har måttet være hjemme fra jobb noen dager med sykdom. Anbefales svært varmt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

vidar skrev: tir okt 12, 2021 7:29 pm Far Cry 6. Fy faen for noe dritt.
Er ikke alle spillene nå samme rælet nå?

Bongis

Legg inn av Bongis »

Lezah skrev: tor okt 14, 2021 11:06 am
vidar skrev: tir okt 12, 2021 7:29 pm Far Cry 6. Fy faen for noe dritt.
Er ikke alle spillene nå samme rælet nå?
ubisoft ©

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg har spilt alt av Far Cry siden Far Cry 3. Men Far Cry 6 gidder jeg ikke å kjøpe. Jeg er lei formelen nå.

Jeg kjøpte meg Xbox Series S tidligere i år, og er storfornøyd så langt. Game pass er en ekstremt bra tjeneste. Jeg begynte så vidt med Cyberpunk, men la det bort etter et par timer, siden jeg ikke hadde tid til et så stort spill akkurat da. Så i stedet har jeg spilt Banjo-Tooie for første gang. Fint å få tettet noen hull fra barndommen. Overraskende bra var det også.

Ellers har jeg og en kompis startet på Minecraft igjen etter mange års pause. Jeg på Xbox, han på PC. Fungerer veldig bra.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Børstet støvet av Civ på PCen. Snakk om at flere timer bare forsvinner ut av løse luften.

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Fyrte igang Bloodborne igjen etter en lang pause. Husket ikke hvorfor jeg sluttet å spille det, men etter litt begynte jeg å skjønne hvorfor :P

Er på Nightmare Frontier, hvor jeg blir bombadert med steiner, gift og fandens oldemor...

henlie

Legg inn av henlie »

Bill_Babba skrev: søn aug 29, 2021 1:57 pm
palimpsest skrev: søn jul 18, 2021 6:37 pm Vi hadde vel en sånn tråd på gamle vgd? Fortsetter her.

På tiden på ferie, så lite spilling, men har Skyward Sword på tapeten når jeg kommer hjem. Ellers gleder jeg meg vilt til Diablo 2 remaken kommer i september, er vel knapt noe annet spill jeg har brukt like mye tid på.
Hm! snart 50 år, og spiller dataspill? Hva er galt med meg :shock: :?:
Absolutt ingenting, samme her ;) Spiller også online med to venner der han ene har passert 50 med god margin. Bestilte første spill på en god stund nå, Far Cry 6, som jeg ser en annen her ikke likte :? Har de andre og hadde sansen for dem, bare synd det kun er 2-player. På tide at jeg får brukt Xbox X'n jeg kjøpte tidligere i år, må jo være kjapp når de først er på lager :roll:

Ribba

Legg inn av Ribba »

Har akkurat fullført Heat Signature og fullførte Dex like i forkant av det igjen.

Nå står Disco Elysium: Final Cut for tur.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Stardew Valley.

PUNQ

Legg inn av PUNQ »

Mer eller mindre ferdig med Spyro Trilogy og orker ikke å starte på et stort spill før jeg har film året mitt under kontroll. Så det har blitt en del mindre og obskure spill før jeg sovner. Jeg nevner titler som .cat, .cat Milk, .dog, a, Theofil, 1912: Titanic Mystery, Fractured Minds, Stilstand, Three Fourths Home: Extended Edition, Missing Features: 2D, The Adventures of Elena Temple, The VideoKid og Toree 2. Flere av dem shovelware, andre depressive (både med vilje og ikke), men også noen jeg hadde det gøy med.

Toree 2 var en kul liten 3D platformer. Over på en time, men verdt de 10kr den kostet, The Adventures of Elena Temple var også en kul liten 2D platformer med en egen unik look. Men jeg hadde det mest gøy med The VideoKid, som er det nærmeste vi kommer til Paperboy på Switch.

Lezah

Legg inn av Lezah »

På nippet til å begynne med Skyrim igjen, som nå har kommet i ny drakt for 400ede gang med masse nye greier,

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Det går i "Life is Strange 3: True Colors" for øyeblikket. Elsker denne spillesjangeren. Konseptet der hovedkarakteren har empatiske krefter, innehar mye potensiale. Episode 3 så langt.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

AC Valhalla. Bra spill, men må si at jeg likte Odyssey bedre.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Justice 97 skrev: fre des 10, 2021 1:30 pm
Jeg synes Valhalla er lite engasjerende og til tider kjedelig. Klarer ikke å sette fingeren på hva det er, mulig jeg hadde for store forventninger.
Ja, oppdragene og storyen er ikke like engasjerende som i tidligere spill. Merker selv at det er det som er kjedeligere enn Odyssey og Origins.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Hansiso skrev: man des 06, 2021 1:52 pm Det går i "Life is Strange 3: True Colors" for øyeblikket. Elsker denne spillesjangeren. Konseptet der hovedkarakteren har empatiske krefter, innehar mye potensiale. Episode 3 så langt.
Hva er totalinntrykket? Jeg har ikke rukket å spille det enda, men har spilt alt annet av Life is Strange.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Etter å ha sett nyeste sesongen av The Witcher, kjenner jeg abstinenser etter å spille The Witcher 3 igjen, men jeg venter til next-gen versjonen kommer neste år. Før det skal jeg kose meg med Cyberpunk 2077, som jeg startet med i oktober, men la så fra meg. I stedet har jeg spilt begge Ori-spillene. For en opplevelse. Spesielt Ori and the Will of the Wisps tror jeg er en av de beste spillene jeg har spilt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lezah skrev: lør nov 20, 2021 12:20 pm På nippet til å begynne med Skyrim igjen, som nå har kommet i ny drakt for 400ede gang med masse nye greier,
Det gjorde jeg :) LvL 65 med min wood elf sneak archer. Fins det en annen måte å spille spillet på egentlig? :lol:

MentalM

Legg inn av MentalM »

Fikk ordnet meg PS5 rett før jul.

Spilt gjennom Bugsnax, det var overraskende underholdende for å være et barnespill. Nå er det Ratchet and Clank - Rifts apart det går i.

trønderen

Legg inn av trønderen »

MentalM skrev: tor des 23, 2021 2:24 pm Fikk ordnet meg PS5 rett før jul.

Spilt gjennom Bugsnax, det var overraskende underholdende for å være et barnespill. Nå er det Ratchet and Clank - Rifts apart det går i.
Hvis du liker Ratchet and Clank - Rifts apart, og enda ikke har spilt det, anbefaler jeg å teste ut Ratchet & Clank som kom på PS4. Det var en remake av det første spillet. Knallbra.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Spill jeg har spilt mest dette høsthalvåret:

Crusader Kings III: rundt 300 timer
Hearthstone: rundt 160 timer
Conan Exiles: rundt 130 timer
Pro Cycling Manager 2020: 40 timer
Football Manager 2021: 31 timer
Democracy 4: 25 timer
Heroes of the Storm: 22 timer
Age of Empires IV: 17 timer
Slay the Spire: 15 timer
The Long Dark: 12 timer
Valheim: 10 timer
Hearts of Iron IV: 9 timer
Goose Goose Duck: 7 timer
Sea of Thieves: 3 timer
7 days to Die: 3 timer


Det blir mye spilling. Det blir jo det.

Edit: Alt på PC.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: tor des 23, 2021 2:32 pm
Det blir mye spilling. Det blir jo det.
Det er jo en ærlig sak det.

Hvordan er Democracy 4 egentlig?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Chromeback skrev: tor des 23, 2021 2:34 pm
Jolla skrev: tor des 23, 2021 2:32 pm
Det blir mye spilling. Det blir jo det.
Det er jo en ærlig sak det.

Hvordan er Democracy 4 egentlig?
Det har sine positive og negative sider. Produsentene er jo ikke helt nøytrale i hva de synes at er positive politiske virkemidler og hva som er negative politiske virkemidler.
Det kan argumenteres for at spillet er for lett. Altså at det er klare, positive mål som du kan nå, som deretter gjør spillet til en dans på roser hvor hele landet hyller deg og alt er fryd og gammen, og hvor det ikke lenger går an å gjøre endringer for det bedre, siden alt er "perfekt" innstilt.

Jeg er en perfeksjonist når det kommer til spill, så jeg får mye glede ut av veien dit, og det å føle at jeg har "løst" spillet. Men samtidig så hadde det vært gøy med en høyere vanskelighetsgrad hvor omtrent alt du gjorde brakte med seg sine egne problemer.

MentalM

Legg inn av MentalM »

trønderen skrev: tor des 23, 2021 2:27 pm
MentalM skrev: tor des 23, 2021 2:24 pm Fikk ordnet meg PS5 rett før jul.

Spilt gjennom Bugsnax, det var overraskende underholdende for å være et barnespill. Nå er det Ratchet and Clank - Rifts apart det går i.
Hvis du liker Ratchet and Clank - Rifts apart, og enda ikke har spilt det, anbefaler jeg å teste ut Ratchet & Clank som kom på PS4. Det var en remake av det første spillet. Knallbra.
Spilt den! Ratcher and Clank er nesten på nivå med Jak and Daxter!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»