Hva hører du på nå?

Svar
fargeblind

Re: Hva hører du på nå?

Legg inn av fargeblind »

men hva man hører på kommer jo an på modus, da.
Jeg kan allerede nå røpe at jeg personlig som vanlig setter radioen på NRK P13 i morgen tidlig klokka 7-ish og hører på superbehagelig til mårrakaffen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7866

Legg inn av Big George »

Lytter til Bob Dylan. Mye å ta av over en haug tiår.
Begynte med "Not dark yet" som muligens er hans seneste knall-låt.
Jokerman, Changes og the guards, Ballade of a thin man, Positively 4.street, Like a rolling stone

kan bli en lang natt dette !

Klodrik

Legg inn av Klodrik »


startelver

Legg inn av startelver »


Fstop

Legg inn av Fstop »

Paul Stanley soloalbum 78 med et par øl til 👌

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Chillzzz


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Duran Duran skal slippe ny plate snart. Vet ikke når.

Snellman

Legg inn av Snellman »

fargeblind skrev: fre sep 24, 2021 9:00 pm Superbehagelig er en sløgg musikkmiks, man vet aldri hva som kommer.
Fin start på dagen.
Her er lørdag for en uke siden.
https://radio.nrk.no/serie/superbehagelig/MUHR49111321
Dette gjorde meg så nysgjerrig at da jeg for en gangs skyld stod opp tidlig en søndagsmorgen, slo jeg like godt på radioen for å høre dette programmet. Dessverre ga det ikke noe særlig mersmak, men jeg ser at overraskelsen i programmet du viser til, kom fordi de spilte 'feil' låt. Det er nemlig en gospel-inspirert sang av 2Pac som står oppført i spillelisten, og den passer også langt bedre inn i sendingen i forhold til den festlåta de faktisk spilte, som antagelig fikk deg til å sette kaffen i halsen.


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Snellman skrev: søn okt 24, 2021 12:45 pm
fargeblind skrev: fre sep 24, 2021 9:00 pm Superbehagelig er en sløgg musikkmiks, man vet aldri hva som kommer.
Fin start på dagen.
Her er lørdag for en uke siden.
https://radio.nrk.no/serie/superbehagelig/MUHR49111321
Dette gjorde meg så nysgjerrig at da jeg for en gangs skyld stod opp tidlig en søndagsmorgen, slo jeg like godt på radioen for å høre dette programmet. Dessverre ga det ikke noe særlig mersmak, men jeg ser at overraskelsen i programmet du viser til, kom fordi de spilte 'feil' låt. Det er nemlig en gospel-inspirert sang av 2Pac som står oppført i spillelisten, og den passer også langt bedre inn i sendingen i forhold til den festlåta de faktisk spilte, som antagelig fikk deg til å sette kaffen i halsen.

Radio er radio, noe av greia er at man ikke vet hva som kommer.
Konseptet at det ikke er noe som helst lettbeint babling og vås passer i hvertfall for meg.....på lavt volum som bakgrunnslyd. Liker du ikke slikt, kan du selvølgelig heller sove.
Men vi gamlinger har en tendens til å være våkne tidlig, vettu....og selv om jeg er Zappa-Geek drar jeg ikke i gang slikt på mårrakvisten. Nå, derimot...........

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

👍

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Bjoro33 skrev: søn okt 24, 2021 1:11 pm👍
Jøss! Lært deg å gi tomler????? Det må jeg også prøve å lære.
Det var en gang.......vi var tidlig oppe og hørte på DJ Friendly. Leeeeeenge siden. Husker du?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ja det husker jeg godt. Nå for tiden er det leting etter nye artister. Mye som har passert uten at jeg har fått det med meg. Fasineres veldig av brasilianske ceu. Dame som lager det meste selv og har stemme som kiler godt hos meg.
Endel heavy saker som mars Volta fasinerer. Pluss evigvarende beatles. Kom med 50 års utgave av let it be nå. 5 vinyler som jeg spiller om og om igjen.
På disney canal kommer det i november 3 totimers programmer med let it be film. Jeg har ikke kanalen, så jeg må vente på dvd eller noe.
Men akkurat nå... wintergatan. Fasinerende.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Bjoro33 skrev: søn okt 24, 2021 3:03 pm Ja det husker jeg godt. Nå for tiden er det leting etter nye artister. Mye som har passert uten at jeg har fått det med meg. Fasineres veldig av brasilianske ceu. Dame som lager det meste selv og har stemme som kiler godt hos meg.
Endel heavy saker som mars Volta fasinerer. Pluss evigvarende beatles. Kom med 50 års utgave av let it be nå. 5 vinyler som jeg spiller om og om igjen.
På disney canal kommer det i november 3 totimers programmer med let it be film. Jeg har ikke kanalen, så jeg må vente på dvd eller noe.
Men akkurat nå... wintergatan. Fasinerende.
Disney er i boks. Måtte ha det for å se McCartneydokumentaren. Den ligger der fremdeles. Koster 85 kr. pr. måned.
Misunner deg de vinylplatene.....på en måte....bortsett fra at platespilleren og vinylen er pakket ned.
Men seriøst....du har jo internett, og kan abbonere på akkurat det du ønsker?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ja internett har jeg. Men jeg opplever vel ca samme problem som du hadde. Men jeg må vel få det til .

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7866

Legg inn av Big George »

IAM - Ou va la Vie feat. Lotfi Bouchnak (Live in Egypt) Ligger på Youtube
Fransk-arabisk kvalitetsmusikk.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »


Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Legenden Robin Gibb!


Klodrik

Legg inn av Klodrik »


trønderen

Legg inn av trønderen »

Echoes av Pink Floyd er en av mine favorittsanger. Nå er jeg fullstendig hektet på denne liveversjonen:
https://www.youtube.com/watch?v=zrProK5 ... DPinkFloyd

En annen låt jeg hører mye på for tiden er Coldplays nye låt Coloratura. Sammen med Amsterdam tror jeg dette er min favoritt Coldplay-låt.
https://www.youtube.com/watch?v=kWUV5-f ... l=Coldplay

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Har vært sjuk et par dager, endelig kommet meg ut av huset og inn i bilen, skal til Kristiansund for å hente noe klippfisk til bacalao.

Da kjører jeg på med litt perfekt bilmusikk.


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7866

Legg inn av Big George »

IAM - Ou va la Vie feat. Lotfi Bouchnak (Live in Egypt)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7866

Legg inn av Big George »

Squeegee - Money B (clip)

En rap-klassiker som få kjenner til.
Få rap-låter kan måle seg med denne.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Nydelig vær i dag, det ble en fin sykkeltur. Jeg satt en stakket stund på rasteplassen ved vannet og prøvde å meditere over livet, men alt jeg fant ut er at fuglene har fløyet til varmere steder.
Lone Kellerman tenkte jeg. "Fuglen er fløyet" men det blir for kaudervelsk pære for folk flest.
Dette er vel sånn passe pære dansk.....og litt råkka også? De folka satte byen her på hodet en gang i forrige århundre, og jeg var med på nachspielet. Det er det eneste jeg husker. Ryg dansk!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7866

Legg inn av Big George »

Litt usikker på om jeg har vært på Lone Kellermann-konsert. har vært på Montmartre i København noen ganger, som var som Club 7 bare veldig mer kjent blant jazz og rockefolk. Var mange flere ganger på Roskilde-festivalen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7866

Legg inn av Big George »

Big George skrev: lør okt 30, 2021 7:57 pm Litt usikker på om jeg har vært på Lone Kellermann-konsert. har vært på Montmartre i København noen ganger, som var som Club 7 bare veldig mer kjent blant jazz og rockefolk. Var mange flere ganger på Roskilde-festivalen.
Som Club 7 i Oslo gikk også Montmartre i København konk noen ganger og gjenoppsto i på en annen adresse.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Sisters of Mercy-samleren "A Slight Case of Overbombing"


startelver

Legg inn av startelver »

Kygo skal ha for å skape stemningsfulle låter.


Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Fant et nytt band(digger når det skjer) når jeg så på et par youtube videor, Steve Terryberry denne gangen

Gruppen jeg fikk vite om var The Balls

Så mobilen i lomma, og headset i ørene, koser meg med det her :)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

På fredag hører man selvsagt på National Rap Show :-)

Klodrik

Legg inn av Klodrik »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»