Hvilken film så du sist?

Svar
kibby

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av kibby »

There's Someone Inside Your House (Netflix)

En slags nyinnspilling av Scream, bare at morderens maske var ofrene sine ansikter. Helt grei underholdning, men ikke noe mer.

5/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Verdens Verste Menneske

Ny fin film fra Joachim Trier som skal være den avsluttende filmen i "Oslo-trilogien" (Reprise og Oslo, 31. august de to første) som handler om "slutten av 20-årige" Julie som prøver å finne seg selv og er lei av å spille en birolle i sitt eget liv.

Renate Reinsve er strålende som Julie, men like stor honnør til Anders Danielsen Lie og Herbert Nordrum som også spiller veldig bra i sine roller.

Trier er jo sterk som både regissør og manusforfatter (sammen med Eskil Vogt, må få sett De Uskyldige snart), Kasper Tuxen gjør en meget god jobb som DP og får fanget Oslo på en fin måte. Musikken er også veldig fin.

Generelt strålende arbeid på alle fronter.

4/5

kibby

Legg inn av kibby »

ElGuaje skrev: lør okt 16, 2021 1:30 pm Renate Reinsve er strålende som Julie
Jeg hører stadig dette her, men jeg kan ikke forstå det. Hun har vært helt, helt forferdelig i andre roller, som f.eks i Hvite gutter og Nesten voksen (som faktisk ble tatt av plakaten fordi den floppet så hardt).

kibby

Legg inn av kibby »

The Thing About Harry (Viaplay)

Ikke så forutsigbar som først antatt, men det blir for sukkersøtt til tider. Men jeg likte den faktisk. Grei underholdning, om man liker feel good filmer med en gay storyline.

6/10

Tormund

Legg inn av Tormund »

kibby skrev: søn okt 17, 2021 10:03 am
ElGuaje skrev: lør okt 16, 2021 1:30 pm Renate Reinsve er strålende som Julie
Jeg hører stadig dette her, men jeg kan ikke forstå det. Hun har vært helt, helt forferdelig i andre roller, som f.eks i Hvite gutter og Nesten voksen (som faktisk ble tatt av plakaten fordi den floppet så hardt).
Det kan ha med rolle, regi og manus å gjøre. Ta Natalie Portman som eksempel, fantastisk i Black Swan, helt fantastisk katastrofe som Jackie Kennedy. Star Wars greia hennes....gud bedre for et makkverk.

Poke

Legg inn av Poke »

I onde dager (Netflix)

En mørk komedie/action/skrekk om et ektepar som drar på hyttetur med intensjoner om å drepe hverandre, men blir overrasket av tre fanger på rømmen. Med bl.a. Aksel Hennie, Noomi Rapace, Atle Antonsen.

Bedre enn jeg hadde forventet 7,4/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Poke skrev: søn okt 17, 2021 2:58 pm I onde dager (Netflix)

En mørk komedie/action/skrekk om et ektepar som drar på hyttetur med intensjoner om å drepe hverandre, men blir overrasket av tre fanger på rømmen. Med bl.a. Aksel Hennie, Noomi Rapace, Atle Antonsen.

Bedre enn jeg hadde forventet 7,4/10
Har kommet ut på strømmetjenester allerede ja. Kom jo ut på kino for under tre måneder siden. Men en god film, likte den veldig godt.

Zomboid

Legg inn av Zomboid »

Kasta bort 2 timer på "i onde dager" på Netflix nå.
Mulig jeg er sær. Men detta var svakt👎3/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

Zomboid skrev: søn okt 17, 2021 8:35 pm Kasta bort 2 timer på "i onde dager" på Netflix nå.
Mulig jeg er sær. Men detta var svakt👎3/10
Kan du utdype litt hva som var dårlig? Jeg ser sjelden norsk film, og det frister ikke akkurat mer nå...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 9:03 pm
Zomboid skrev: søn okt 17, 2021 8:35 pm Kasta bort 2 timer på "i onde dager" på Netflix nå.
Mulig jeg er sær. Men detta var svakt👎3/10
Kan du utdype litt hva som var dårlig? Jeg ser sjelden norsk film, og det frister ikke akkurat mer nå...
Det er bare han som er sær. Nydelig mørk komedie.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 9:34 pm
SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 9:03 pm
Zomboid skrev: søn okt 17, 2021 8:35 pm Kasta bort 2 timer på "i onde dager" på Netflix nå.
Mulig jeg er sær. Men detta var svakt👎3/10
Kan du utdype litt hva som var dårlig? Jeg ser sjelden norsk film, og det frister ikke akkurat mer nå...
Det er bare han som er sær. Nydelig mørk komedie.
Ok, får kaaaaaanskje gi den en sjanse.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Gi den en sjanse

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: søn okt 17, 2021 10:37 pm Gi den en sjanse
Ok.

Når watchlisten min er tom :lol:

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Skriver på den største film-tråden for å sjekke at alle har fått sett den nye traileren til The Batman. Jeg er ingen mann til å lett falle for hypen (kanskje litt da), men dette kan bli den beste live-action Batman-filmen noensinne. Den ser ekstremt bra ut.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: søn okt 17, 2021 10:59 pm Skriver på den største film-tråden for å sjekke at alle har fått sett den nye traileren til The Batman. Jeg er ingen mann til å lett falle for hypen (kanskje litt da), men dette kan bli den beste live-action Batman-filmen noensinne. Den ser ekstremt bra ut.
Ekstremt hypet på denne!

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Så Aksel dokumentaren på kino i går. Helt konge. Kan anbefales!

Zomboid

Legg inn av Zomboid »

SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 10:22 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 9:34 pm
SirOwen skrev: søn okt 17, 2021 9:03 pm

Kan du utdype litt hva som var dårlig? Jeg ser sjelden norsk film, og det frister ikke akkurat mer nå...
I sånne typer filmer må humoren være mer tilstede for att det skal fungere. De kunne dratt det mye lengere når de først var i gang.
Ble heller ikke videre imponert av samspillet mellom Hennie og Rapace. (2 skuespillere jeg vanligvis liker)

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ser ut til å bli en stille lørdag. Noen som har en film å anbefale? Gjerne en film dere synes er undervurdert.

Er åpen for de fleste sjangre, men gjerne noe med godt humør. Action/Adventure, komedie, feelgood.

Eventuelt en god thriller da.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ElGuaje skrev: lør okt 23, 2021 6:52 pm Ser ut til å bli en stille lørdag. Noen som har en film å anbefale? Gjerne en film dere synes er undervurdert.

Er åpen for de fleste sjangre, men gjerne noe med godt humør. Action/Adventure, komedie, feelgood.

Eventuelt en god thriller da.
Fantastic Mr Fox, hvis du ikke har sett den enda! Noe av det beste Wes Anderson har levert.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Fikk sjekket ut ‘Old’ i går.
Jeg har alltid likt Shyamalan, og denne filmen var absolutt severdig. Ekkel og spennende.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ale skrev: lør okt 23, 2021 6:56 pm
ElGuaje skrev: lør okt 23, 2021 6:52 pm Ser ut til å bli en stille lørdag. Noen som har en film å anbefale? Gjerne en film dere synes er undervurdert.

Er åpen for de fleste sjangre, men gjerne noe med godt humør. Action/Adventure, komedie, feelgood.

Eventuelt en god thriller da.
- Captain Fantastic
- Budbringeren
- In The Line of Fire
- Inherent Vice
- The Comedy
Han ber om noe med godt humør, og du foreslår "Budbringeren"..??

Den er jo så depressiv at man får lyst til å tre kjeften inn på nærmeste eksosrør.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Netopp ferdig med Onde dager på Netflix. Mørkt og morsomt men lite originalt og kjedelig. Hennie er oppskrytt skuespiller. 5/10

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Dune

Helt enorm, helt fantastisk. Den lukter på 10/10, opplevelsen jeg fikk av å se den stod definitivt til toppkarakter iallefall! Denis Villeneuve, for et geni du er.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

The Invisible Man (2020)

Elisabeth Moss rømmer fra sin psykotiske og voldelige kjæreste, som visstnok tar livet sitt, men som fortsetter å stalke henne takket være en spesialdrakt han har laget som gjør han usynlig.

Premisset for filmen er så som så, men jeg likte denne filmen veldig godt. Den var dritspennende og jeg skvatt godt et par ganger. Moss leverer en kjempeprestasjon, men jeg synes også Aldis Hodge gjør en fremragende jobb som hennes venn.

Anbefaler denne!

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

SlimWhitman skrev: lør okt 23, 2021 7:05 pm Fikk sjekket ut ‘Old’ i går.
Jeg har alltid likt Shyamalan, og denne filmen var absolutt severdig. Ekkel og spennende.
Denne ramlet ned på vurderingen "helt ok" etter min smak. Bedre enn mye av det han har levert siste 10-15 årene, men ikke det helt store. Grei tidtrøyte et par timer, men ikke noe mer enn det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Space Jam: A New Legacy (HBO Max)

Jeg tenkte jeg skulle gi filmen en sjanse, kun for å se om den negative stormen var reell, og eventuelt hvor ille den faktisk er. Jeg gikk inn med ett åpent sinn og jeg håpet faktisk at jeg skulle like den, men holy hell, dette var rævva saker. En ting er produktplasseringene ila filmen, akkurat det bryr jeg meg ikke så mye om.

Men her har de jo ikke prøvd en gang. LeBron er usmakelig fra første sekund og gjennom hele filmen, og det er absolutt ingenting å hente noen steder. Mangler all sjarm som MJ sin film hadde, og litt til. Den avgjørende kampen er rett og slett gørrkjedelig, og premisset henger heller ikke på greip. Man har rushet gjennom alt som kunne vært en god idé å bygge videre på, og går heller videre til noe helt uinteressant.

Jeg er riktignok ikke like negativ til soundtracket som alle andre er, har jeg på følelsen av.

2/10

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Nobody

Endelig så jeg den var ute på viaplay som filmleie. Jeg digger alt med Odenkirk så gledet meg til denne. Synes filmen startet veldig bra og lovende, så tok det etter etter hvert for mye av. Men herregud for noen scener enkelte av de er. Den inne i bussen for eksempel. Rå action. Litt uvant rolle å se Odenkirk i, men løser det bra som alt han gjør.

9/10 på voldsscenene men 6/10 på handling.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

The Guilty (Netflix)

Bare se den danske originalen. Huff.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Chromeback skrev: lør okt 30, 2021 7:30 pm The Guilty (Netflix)

Bare se den danske originalen. Huff.
Haha. Såpass. Bill Burr er med!?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»