Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Number4

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Number4 »

Wienerpølser med Slottssennep, hjemme alene festmat for glade gutter. Øl og et par glass med akevitt setter prikken over i`en.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

fargeblind skrev: fre okt 15, 2021 6:44 pm Barna kom med mat, vi er ferdigspist.
Thaimat. Plah Tap Tim med diverse kruttsterkt tilbehør og jasminris.
Tap Tim er den røde fisken som finnes i havet. Nam!
Finnes det noen røde fisker utenfor havet? :D

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Chromeback skrev: fre okt 15, 2021 6:56 pm
fargeblind skrev: fre okt 15, 2021 6:44 pm Barna kom med mat, vi er ferdigspist.
Thaimat. Plah Tap Tim med diverse kruttsterkt tilbehør og jasminris.
Tap Tim er den røde fisken som finnes i havet. Nam!
Finnes det noen røde fisker utenfor havet? :D
Innsjøer?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: fre okt 15, 2021 6:56 pm
fargeblind skrev: fre okt 15, 2021 6:44 pm Barna kom med mat, vi er ferdigspist.
Thaimat. Plah Tap Tim med diverse kruttsterkt tilbehør og jasminris.
Tap Tim er den røde fisken som finnes i havet. Nam!
Finnes det noen røde fisker utenfor havet? :D
Jepp:

Bilde

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Det blir straks pizza. Semi-hjemmelaget. Hjemmelaget bunn, men ferdig tomatsaus. Ellers blir det pepperoni, rødløk, cherrytomater, sjampinjong og paprika. Bunnet(?) og toppet med ost av typen cheddar og mozzarella. Tenker det blir litt salat ved siden og pepsi max til drikke.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: fre okt 15, 2021 7:19 pm Det blir straks pizza. Semi-hjemmelaget. Hjemmelaget bunn, men ferdig tomatsaus. Ellers blir det pepperoni, rødløk, cherrytomater, sjampinjong og paprika. Bunnet(?) og toppet med ost av typen cheddar og mozzarella. Tenker det blir litt salat ved siden og pepsi max til drikke.
Er sjampinjongen også hjemmelaget? Vokser vilt på badet? Flott.

Forøvrig drakk jeg endel pepsi max raspberry på ferie. Det var en DIGG leskedrikk.

Number4

Legg inn av Number4 »

Chromeback skrev: fre okt 15, 2021 6:56 pm
Finnes det noen røde fisker utenfor havet? :D
Hva er din røde fisk favoritt i havet? :)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirOwen skrev: fre okt 15, 2021 7:25 pm
Glycinello skrev: fre okt 15, 2021 7:19 pm Det blir straks pizza. Semi-hjemmelaget. Hjemmelaget bunn, men ferdig tomatsaus. Ellers blir det pepperoni, rødløk, cherrytomater, sjampinjong og paprika. Bunnet(?) og toppet med ost av typen cheddar og mozzarella. Tenker det blir litt salat ved siden og pepsi max til drikke.
Er sjampinjongen også hjemmelaget? Vokser vilt på badet? Flott.

Forøvrig drakk jeg endel pepsi max raspberry på ferie. Det var en DIGG leskedrikk.
Bestemor hjalp til med sjampinjongen:)
Ellers er vel hjemmelaget et ganske relativt begrep i denne sammenhengen ja.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7749

Legg inn av Big George »

Chromeback skrev: fre okt 15, 2021 6:56 pm
fargeblind skrev: fre okt 15, 2021 6:44 pm Barna kom med mat, vi er ferdigspist.
Thaimat. Plah Tap Tim med diverse kruttsterkt tilbehør og jasminris.
Tap Tim er den røde fisken som finnes i havet. Nam!
Finnes det noen røde fisker utenfor havet? :D
Ja, sild i tomatsaus finnes jo akkurat som sild i sennep og sild i majones.
Sardiner i tomat er også godt.

Number4

Legg inn av Number4 »

Masse rødhai i Nordsjøen, Skagerak. Flotte skapninger, Hai.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Number4 skrev: lør okt 16, 2021 2:20 am Masse rødhai i Nordsjøen, Skagerak. Flotte skapninger, Hai.
Haiene er flotte dyr, ja!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

De siste årene har vi blitt så fine på det at vi kun har laget lasagne fra bunnen av. Og det er selvsagt det beste, men i dag fikk jeg lyst på den fra Knorr. Den hadde vi alltid før i tiden, så det var nesten litt mimring. Og den er ikke så verst. Den fra Toro liker jeg ikke, selv om man pimper den opp smaker den kjedelig.

I morra er det fotballkamp, så da blir det nok en tur ut for å spise gratinert klippfisk etter kampen.

Number4

Legg inn av Number4 »

Gratinert klippfisk! Det tror jeg aldri jeg har spist, fortell!

For noen år siden spiste jeg for første gang Boknafisk. Det var helt eventyrlig, så mettene og godt.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

SlimWhitman skrev: fre okt 15, 2021 6:57 pm
Chromeback skrev: fre okt 15, 2021 6:56 pm
fargeblind skrev: fre okt 15, 2021 6:44 pm Barna kom med mat, vi er ferdigspist.
Thaimat. Plah Tap Tim med diverse kruttsterkt tilbehør og jasminris.
Tap Tim er den røde fisken som finnes i havet. Nam!
Finnes det noen røde fisker utenfor havet? :D
Innsjøer?
hehehe...mente at det er en saltvannsfisk. Og det finnes det flere av på menyen i Thailand.
Denne er altså rød, og kalles derfor ofte havets rubin. Rød utenpå, men hvit i kjøttet.
Og ja, de har også forskjellige ferskvannsfisk som er snadder.....kanskje også noen røde....men det vet jeg ikke.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

I kveld blir det moussaka, laget med både aubergine og potet, liker det sånn best.
Så da må man innom polet å finne litt gresk vin. Som overrasker meg ganske bra. Husket fra turer på 80- og 90-tallet den forferdelige Retsina-vinen, udrikkelig skvip. Men så finnes det altså masse kvalitet, og en del av det har funnet veien til polet. Anbefales!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Chromeback skrev: fre okt 15, 2021 6:33 pm
DoktorS skrev: fre okt 15, 2021 6:30 pm Drakk to små whisky på The Whisky Bar. Hadde ikke reservert bord, så da var det bare å dra kl 1700. Kan ikke folk lese - det står The Whisky Bar med store bokstaver på utsiden. Og så er alle bord reservert med folk som bare sitter der og bælmer i seg halvfabrikata, og knapt nok det, altså ØL... Det er flust med ølsteder i byen, så gå dit da - så byens borgere få nyte whisky i barer som er spesialisert på dette!!
Ja, i hvert fall når Dubliner ligger vegg i vegg, hvor man faktisk får mye godt øl. Eller gjorde det i det minste før.
Antakelig var det fordi det vel er fredags/lønnings-pils for mange denne fredagen, så det virket rimelig fullt av folk på Dubliners også (som jo henger sammen). GIkk en tur på Jekylls også, men det var det også fullt - de har jo et bra utvalg av whisky også, men i tillegg til at det var fullt var de også støyende musikk, som et heldigivs er fritt for på The Whisky Bar. Lurte på en liten tur innom hjørnepuben her også, men det var tjåka..

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Blir andre delen av en nyretapp her i dag - kjøpt for noen uker siden, har da altså lagt i fryseren. Enkelt tilbehør med noen ovnsbakte poteter, litt løk, salat med sennep - kryddersmør til. God Bordeaux til dette i aften. Kanksje vanker det litt bakt eple til dessert.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Denne var god. Kan sikkert lagres noen år, med fordel...
https://www.aperitif.no/pollisten/produ ... ux,2287988

morrisey

Legg inn av morrisey »

Det ble en helstekt ytrefilet av hjort, fløtegratinerte poteter, rørte tyttebær, blomkål og en viltsaus.
En vin fra Georgia, Saperavi Qvevri, til følge.
Restene av fileten brukes som pålegg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Marinert kalkun, provencemarinerte mandelpoteter og peppersaus i aften.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tacorester.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Kjøttpudding.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pizzadeigen har stått i kjøleskapet siden fredag, så det blir en pizzavariant i løpet av kvelden.

lund

Legg inn av lund »

PapaSmurf skrev: lør okt 16, 2021 2:25 am De siste årene har vi blitt så fine på det at vi kun har laget lasagne fra bunnen av. Og det er selvsagt det beste, men i dag fikk jeg lyst på den fra Knorr. Den hadde vi alltid før i tiden, så det var nesten litt mimring. Og den er ikke så verst. Den fra Toro liker jeg ikke, selv om man pimper den opp smaker den kjedelig.

I morra er det fotballkamp, så da blir det nok en tur ut for å spise gratinert klippfisk etter kampen.
Anbefaler å prøve (rød) chilipesto i stedet for tomatsaus. Kan både lages eller kjøpes ferdig på glass. Kan spes med litt matfløte om det er for spicy.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Saritas Butter Chicken i dag, med lårfilet i biter. Har blitt en slags liten tradisjon dette på søndager - sånn kanskje en gang i måneden, med indisk på søndag. Passer godt med litt kosemat da. Skulle vel begynne å lage det hele litt mer fra grunne, har gjort det innimellom også, men av og til greit at det er enkelt og ganske godt.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

MLE lagde en aldeles fortreffelig kjøttpudding med en thai-twist i går.
Dette skal jeg spise i dag også! Med nypotet og brun saus!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt laks med pesto, aspargesbønner og tomat med ris til. Skulle vært pasta i stedet for ris, men hukommelsen min spilte meg et puss.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Pasta med kjøttdeig og noen gode sauser. Samt rødløk.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7749

Legg inn av Big George »

Kebab i rull hos Kebabkompaniet. Oslo kebab heter den visst og har pommes frites som en av indigrensene.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fisketirsdag

Har lyst på røkt fisk, kolje feks, lenge siden sist.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»