Molde FK 2021. Klubbtråd.

Svar
Hmm

Re: Molde FK 2021. Klubbtråd.

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: søn okt 17, 2021 3:25 pm
heltos skrev: søn okt 17, 2021 3:10 pm
SuperGunners10 skrev: søn okt 17, 2021 2:11 pm Syns ikke det er så merkelig jeg. Bryn har gjort mye bak mange mål, ikke minst defensivt så har han vært meget bra. Nå har ikke jeg sjekket stats, men kan jo tenkes han er veldig ofte involvert som tredje/fjerde sist på mål også.
Har nok ett poeng den unge Bryn, men de må akte seg vel å komme med utsagn som kan tolkes dit hen at de mener diverse kommentarer angående manglende prestasjon, målpoeng og mål fra presse/supportere, ikke er rettferdig og/eller feil etter de putter ett mål.
Grunnen jeg skriver i flertall er Ulland som også kom med uttaleser litt i same gate.
De vinner så mye mer på å være ydmyk og la beina tale. For all del skjønner lettelsen når de putter ett mål, men hallo ikke bli «ES beste» grunnet ett mål.
Spiller man for MFK så må man tåle at det blir lagt press på seg. Spesielt de som drømmer om en karriere utenlands kan bare venne seg til at kravene til prestasjoner ligger høyere enn det som er komfortabelt.

Jeg er helt enig med deg. Det har ikke vært kritikk rettet mot spillere som ikke har vært fortjent som jeg har sett. Spiller man i en offensiv rolle og det går 20 kamper mellom scoringene må man tåle at det blir et tema. Selv om Ola har prestert bra denne sesongen om man ser bort fra uttellingen.
Å stikke slik Ulland gjorde sist og nå at Brynhildsen selv påstår at han gjør en bra jobb(enn hva andre sier), er ikke lurt og til en viss grad ikke riktig. Molde har hatt en dårlig periode og mistet en trygg ledelse i ES. For tidlig å konkludere friskmelding etter en eller to ok kamper. Å uttale seg slik betyr også at man skylder litt mer på andre enn seg selv. Det er mange som har underprestert og man må tape og vinne sammen som lag. Kravene til hver enkelt spiller skal likevel være høye i Molde, hvis ikke de takler det kan de spille for Mjøndalen eller Aalesund.

Vi ser effekten på landslaget av hvordan Solbakken har forventninger til hver enkelt, tydeligvis høyere og mer konkret enn Lagerbeck og Perry. Takler man det så skjer det noe på banen.

WileE

Legg inn av WileE »

Men litt forskjell, synes nå jeg da. Ulland virker litt gretten og furten for at han ikke får spille nok når han egentlig er i kjempeform, mens Bryn er mer oppgitt av at det ikke blir mer mål av at han gjør det han mener er riktig.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Hmm skrev: søn okt 17, 2021 3:09 pm
Kaizen skrev: søn okt 17, 2021 2:52 pm Molde på topp! (I fire timer til...)
Ja, har dessverre liten tro på at Sarp08 greier å overliste Bodø Glimt. Men de nedkjempet LSK sist, så har et ørlite håp om poengdeling.
Dommeren deler gladelig ut et billig straffespark til Glimt når de trenger det på slutten.
Bryn viste ekstrem klasse mot Trabzonspor over to kamper. Viser vel hva slags nivå han allerede har inne.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Var da ingenting å si på Bodø/Glimt sitt straffespark i dag? Men det viser jo at Bodø/Glimt er langt fra uslåelige og de skal få slite hardt med å kombinere Europa League og Eliteserien utover her og de har et noe vanskeligere kampprogram enn oss. Men vi er jo helt avhengige av å faktisk klarer å ta de på hjemmebane. Gjør vi ikke det så skal det holde hardt.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Vil gjøre oppmerksom på at Trabzonspor leder Super Lig etter ni runder. Må kunne påstå at MFK har vane for å gjøre det ganske så bra i Europa.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Kaizen skrev: søn okt 17, 2021 6:59 pm
Hmm skrev: søn okt 17, 2021 3:09 pm
Kaizen skrev: søn okt 17, 2021 2:52 pm Molde på topp! (I fire timer til...)
Ja, har dessverre liten tro på at Sarp08 greier å overliste Bodø Glimt. Men de nedkjempet LSK sist, så har et ørlite håp om poengdeling.
Dommeren deler gladelig ut et billig straffespark til Glimt når de trenger det på slutten.
Bryn viste ekstrem klasse mot Trabzonspor over to kamper. Viser vel hva slags nivå han allerede har inne.
Hvis du mener at den straffen var billig, bør du sjekke synet. Hodeløs takling.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Glimt og Molde kommer til å knive helt inn de. De bak får kjempe om 3. plass

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: søn okt 17, 2021 8:02 pm Glimt og Molde kommer til å knive helt inn de. De bak får kjempe om 3. plass
Er det avhengig av 6 poeng på de 2 neste kampene til Molde?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg tipper at Bodø/Glimt bryter sammen og tilstår i løpet av november, slik at det ikke blir noe unødvendig stress i adventstida.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

HarryH skrev: søn okt 17, 2021 8:23 pm Jeg tipper at Bodø/Glimt bryter sammen og tilstår i løpet av november, slik at det ikke blir noe unødvendig stress i adventstida.
Eller får en massiv energiboost og overkjører alt og alle? Det har vært eksempler på slike kamper også. Landslagspausespøkelset er nok det farligste for Glimt i høst, der det blir for langt mellom kamper og vi mister rytmen + at Pellegrino har hatt en stor formdupp og involverer seg ikke nok i spillet.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Korgutt skrev: søn okt 17, 2021 8:10 pm
PapaSmurf skrev: søn okt 17, 2021 8:02 pm Glimt og Molde kommer til å knive helt inn de. De bak får kjempe om 3. plass
Er det avhengig av 6 poeng på de 2 neste kampene til Molde?
Det er avhengiget av 3 poeng per kamp i de fleste kamper for både BG og Molde.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Forestspirit skrev: søn okt 17, 2021 8:42 pm
HarryH skrev: søn okt 17, 2021 8:23 pm Jeg tipper at Bodø/Glimt bryter sammen og tilstår i løpet av november, slik at det ikke blir noe unødvendig stress i adventstida.
Eller får en massiv energiboost og overkjører alt og alle? Det har vært eksempler på slike kamper også. Landslagspausespøkelset er nok det farligste for Glimt i høst, der det blir for langt mellom kamper og vi mister rytmen + at Pellegrino har hatt en stor formdupp og involverer seg ikke nok i spillet.
Jeg frykter jo egentlig at Glimt bare skal vokse av å spille i Europa slik Molde gjorde i fjor.
Må unngå skade på Patrick Berg. Men han ser jo ut til å være en like stor evighetsmaskin som Aursnes.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

For Molde er hjemmekampen mot Glimt essensiell for gullkampen. Kan leve med alt annet enn tap for å ha trua.
Ikke imponert over Glimt i dag og jeg tror de skal kjenne det greit i beina inn mot kampen i Molde. Roma i europa og Godset borte den neste uken med lite hvile blir sesongens store test for dette Glimtlaget.

Verdt å merke seg at Molde spiller lørdag og Glimt søndag neste helg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Molde behøver kun å vinne kampene sine så er de seriemester. Med dagens poengtap for Røde BK så er de ute av gullkampen. Det er 8 runder igjen og Glimt må tape 3 kamper mer enn RBK. Det er fullstendig usannsynlig.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: søn okt 17, 2021 9:22 pm Molde behøver kun å vinne kampene sine så er de seriemester. Med dagens poengtap for Røde BK så er de ute av gullkampen. Det er 8 runder igjen og Glimt må tape 3 kamper mer enn RBK. Det er fullstendig usannsynlig.
Helt usannsynlig er det ikke. La oss si at Molde vinner mot Bodø Glimt og RBK gjør det samme på Lerkendal. Da er de kanskje bare 3 bak dagens serieleder. Men mye kan skje både før og etter.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: søn okt 17, 2021 9:22 pm Molde behøver kun å vinne kampene sine så er de seriemester. Med dagens poengtap for Røde BK så er de ute av gullkampen. Det er 8 runder igjen og Glimt må tape 3 kamper mer enn RBK. Det er fullstendig usannsynlig.
Og en uavgjort ettersom de har mye bedre målforskjell. Tror ikke de tar syv poeng på oss heller. Skal slite nok med å ta medalje med et vanskeligere kampprogram enn KBK og Viking.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jeg frykter hva som vil skje når Molde skal ut og "legge seg lavt" mot Bodø Glimt etter pause

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Taper vi mot Glimt så er det over. Blir det uavgjort så blir det spennende. Vinner vi så tror jeg det skal gå nokså greit.

Rosenborg har ikke nubbesjans på gull. At de skal ta igjen 6 poeng på oss og 9 poeng på Bodø/Glimt er ikke realistisk. Begge lag tryner ikke så hardt at det er mulig. Om de mot formodning skulle slå oss på Aker og ta Bodø/Glimt på Lerkendal så har ikke Rosenborg vist noe som helst som tilsier at de skal være på det nivået ut sesongen. De kom fra en rekke med temmelig solid poengfangst men ikke noe imponerende spill. Og de var en rekke med kamper mot antatt svak motstand. Når de nå først møter bedre motstand så har de tapt mot Viking to ganger (Eliteserien+NM), de tapte mot Kristiansund og de spilte kun uavgjort mot Vålerenga som jo strengtatt ikke er noe topplag og som har vært elendig på bortebane denne sesongen.

De skal prestere over evne for å kunne bli med i noen gullkamp. De skal vel strengtatt få jobbe hardt for å klare topp 4 og sikre Europamuligheter til neste år. Viking ser bedre ut, men de også har en del vanskelige kamper. Kristiansund har fremstått litt svakere i det siste men har et mye bedre kampprogram. At Rosenborg skal ta igjen Kristiansund krever at Kristiansund choker mot slutten her. Noe dårligere enn 5. plass blir det nok ikke. Lufta har gått litt ut av Lillestrøm og de har temmelig tøft program igjen, og Vålerenga har jo vært altfor dårligere så de klarer ikke å ta igjen 7 poeng på Rosenborg, spesielt ikke når de ikke klarer å vinne mot 10 mann i dag.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

RamGuy skrev: søn okt 17, 2021 10:43 pm Taper vi mot Glimt så er det over. Blir det uavgjort så blir det spennende. Vinner vi så tror jeg det skal gå nokså greit.

Rosenborg har ikke nubbesjans på gull. At de skal ta igjen 6 poeng på oss og 9 poeng på Bodø/Glimt er ikke realistisk. Begge lag tryner ikke så hardt at det er mulig. Om de mot formodning skulle slå oss på Aker og ta Bodø/Glimt på Lerkendal så har ikke Rosenborg vist noe som helst som tilsier at de skal være på det nivået ut sesongen. De kom fra en rekke med temmelig solid poengfangst men ikke noe imponerende spill. Og de var en rekke med kamper mot antatt svak motstand. Når de nå først møter bedre motstand så har de tapt mot Viking to ganger (Eliteserien+NM), de tapte mot Kristiansund og de spilte kun uavgjort mot Vålerenga som jo strengtatt ikke er noe topplag og som har vært elendig på bortebane denne sesongen.

De skal prestere over evne for å kunne bli med i noen gullkamp. De skal vel strengtatt få jobbe hardt for å klare topp 4 og sikre Europamuligheter til neste år. Viking ser bedre ut, men de også har en del vanskelige kamper. Kristiansund har fremstått litt svakere i det siste men har et mye bedre kampprogram. At Rosenborg skal ta igjen Kristiansund krever at Kristiansund choker mot slutten her. Noe dårligere enn 5. plass blir det nok ikke. Lufta har gått litt ut av Lillestrøm og de har temmelig tøft program igjen, og Vålerenga har jo vært altfor dårligere så de klarer ikke å ta igjen 7 poeng på Rosenborg, spesielt ikke når de ikke klarer å vinne mot 10 mann i dag.
4.plass og Europa. Er faktisk sjelden at 4.plass gir Europaspill. Da må man isåfall håpe at cupmesteren neste år(1.mai) havner topp 3 i serien. At det var slik i fjor henger jo rett og slett sammen med at det ikke ble noen cupmester det året.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

RamGuy skrev: søn okt 17, 2021 10:43 pm Taper vi mot Glimt så er det over. Blir det uavgjort så blir det spennende. Vinner vi så tror jeg det skal gå nokså greit.

Rosenborg har ikke nubbesjans på gull.

Vi har vel neppe snakket om gull siden mai? Om vi slår dere, er det greit om vi legger oss mot B/G? :mrgreen:

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

bønna1/2 skrev: søn okt 17, 2021 10:57 pm
RamGuy skrev: søn okt 17, 2021 10:43 pm Taper vi mot Glimt så er det over. Blir det uavgjort så blir det spennende. Vinner vi så tror jeg det skal gå nokså greit.

Rosenborg har ikke nubbesjans på gull.

Vi har vel neppe snakket om gull siden mai? Om vi slår dere, er det greit om vi legger oss mot B/G? :mrgreen:
Er vel det han antyder som skrev dette i kamptråden mot Vålerenga idag på rbkweb?
Ellers. Gullkampen ferdig. Sikre tredjeplass og ødelegge for Molde er det som kan "redde" sesongen. Glimt kan godt vinne, de er stort sett en trivelig gjeng.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

Korgutt skrev: søn okt 17, 2021 11:02 pm Glimt kan godt vinne, de er stort sett en trivelig gjeng.
Enig :D

Hmm

Legg inn av Hmm »

Skal vi finsikte trenden så er den svakt oppadgående for oss, nedadgående for RBK og ca nøytral for Bodø Glimt. Spillet til sistnevnte imponerer ikke, men virker som autopiloten står på "vinn", og det er nok....

Greier vi minimum uavgjort mot serielederen tror jeg vi tar det!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

bønna1/2 skrev: søn okt 17, 2021 11:06 pm
Korgutt skrev: søn okt 17, 2021 11:02 pm Glimt kan godt vinne, de er stort sett en trivelig gjeng.
Enig :D
:twisted: Nå var det vel ikke meg som kom med det utsagnet. Jeg siterte bare en random rbksupporter på et trønderforum hvor flesteparten lever i den villfarelsen at de tror Hareide takket ja til trenerjobben der oppe for å sørge for at Molde kom foran på tabellen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det er jo fantastisk at RBKs fans nok en gang er redusert til en gjeng som kun håper MFK gjør det dårlig. Mulig jeg er fryktelig innbilsk, men jeg tror man kjørte en hater Molde by under kampen i dag også. Om det ikke var noe annet de hatet da.

Ikke mange rundene siden RBKs fans var hyppig innom i tråden her og hilste på med store glis, men nå ser det ut til at internettdekningen i Trøndelag er nærmest utradert. Igjen. Mistenker at bredbåndsdekningen ikke har nådd Sodd-verden enda. Kan glatt se for mag at dette er hverdagen der oppe:
Sist redigert av PapaSmurf den søn okt 17, 2021 11:34 pm, redigert 1 gang totalt.

qbah

Legg inn av qbah »

PapaSmurf skrev: søn okt 17, 2021 11:29 pm Det er jo fantastisk at RBKs fans nok en gang er redusert til en gjeng som kun håper MFK gjør det dårlig. Mulig jeg er fryktelig innbilsk, men jeg tror man kjørte en hater Molde by under kampen i dag også. Om det ikke var noe annet de hatet da.

Ikke mange rundene siden dere var hyppig her inne og hilste på, men nå ser det ut til at internettdekningen i Trøndelag er nærmest utradert.

Vi er da her, vi. Bare at vi i de siste ukene har gått litt i spareblussmodus. Inn i mot neste sesong. Må bare få ut noen gamlinger både i laget og på trenersiden slik at unggutta kan blomstre enda mer. Winter is coming, og den blir lang og god.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: søn okt 17, 2021 11:29 pm Det er jo fantastisk at RBKs fans nok en gang er redusert til en gjeng som kun håper MFK gjør det dårlig. Mulig jeg er fryktelig innbilsk, men jeg tror man kjørte en hater Molde by under kampen i dag også. Om det ikke var noe annet de hatet da.

Ikke mange rundene siden dere var hyppig her inne og hilste på, men nå ser det ut til at internettdekningen i Trøndelag er nærmest utradert.
Jeg så på de siste 10 minuttene av kampen, og plutselig hører jeg "hater hater harer etc", av sedvane tror jeg at det var Molde de sang, men er ikke sikker.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: søn okt 17, 2021 11:34 pm
PapaSmurf skrev: søn okt 17, 2021 11:29 pm Det er jo fantastisk at RBKs fans nok en gang er redusert til en gjeng som kun håper MFK gjør det dårlig. Mulig jeg er fryktelig innbilsk, men jeg tror man kjørte en hater Molde by under kampen i dag også. Om det ikke var noe annet de hatet da.

Ikke mange rundene siden dere var hyppig her inne og hilste på, men nå ser det ut til at internettdekningen i Trøndelag er nærmest utradert.
Jeg så på de siste 10 minuttene av kampen, og plutselig hører jeg "hater hater harer etc", av sedvane tror jeg at det var Molde de sang, men er ikke sikker.
Det var neppe harer i allefall 😂

Men så kan det jo være at de har et hareproblem der oppe som jeg ikke kjenner til.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

qbah skrev: søn okt 17, 2021 11:34 pm
PapaSmurf skrev: søn okt 17, 2021 11:29 pm Det er jo fantastisk at RBKs fans nok en gang er redusert til en gjeng som kun håper MFK gjør det dårlig. Mulig jeg er fryktelig innbilsk, men jeg tror man kjørte en hater Molde by under kampen i dag også. Om det ikke var noe annet de hatet da.

Ikke mange rundene siden dere var hyppig her inne og hilste på, men nå ser det ut til at internettdekningen i Trøndelag er nærmest utradert.

Vi er da her, vi. Bare at vi i de siste ukene har gått litt i spareblussmodus. Inn i mot neste sesong. Må bare få ut noen gamlinger både i laget og på trenersiden slik at unggutta kan blomstre enda mer. Winter is coming, og den blir lang og god.
Det er bare ett problem med det resonnementet. Så snart de stabiliserer seg på et OK nivå så drar de. Og så må man bygge igjen. Og igjen. Og igjen.

Så det vil nok komme 4 årstider også i fortsettelsen.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: søn okt 17, 2021 11:35 pm
Hmm skrev: søn okt 17, 2021 11:34 pm
PapaSmurf skrev: søn okt 17, 2021 11:29 pm Det er jo fantastisk at RBKs fans nok en gang er redusert til en gjeng som kun håper MFK gjør det dårlig. Mulig jeg er fryktelig innbilsk, men jeg tror man kjørte en hater Molde by under kampen i dag også. Om det ikke var noe annet de hatet da.

Ikke mange rundene siden dere var hyppig her inne og hilste på, men nå ser det ut til at internettdekningen i Trøndelag er nærmest utradert.
Jeg så på de siste 10 minuttene av kampen, og plutselig hører jeg "hater hater harer etc", av sedvane tror jeg at det var Molde de sang, men er ikke sikker.
Det var neppe harer i allefall 😂

Men så kan det jo være at de har et hareproblem der oppe som jeg ikke kjenner til.
Harer, eller kanskje Hareide? :shock: :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»