Tottenham Hotspur - Klubbtråd

Svar
startelver

Re: Tottenham Hotspur - Klubbtråd

Legg inn av startelver »

Så kommer Kane inn og gjør hat-trick på en halvtime. Sikkert godt for selvtilliten å se nettmaskene.

Brukeravatar
lavskrika
Innlegg: 39

Legg inn av lavskrika »

Ikke den store aktiviteten her forståelig nok, men må kommentere noen av spillerne fra kampen i går. Først og fremst Dele Alli. Skjønner ikke hvordan det er mulig å være en så dårlig spiller med tanke hvor god han var som ung. Bortsett fra straffe og bra arbeidsinnsats så var det stort sett dårlige valg, involveringer og balltap. Han var av de svakeste på laget og det er rart at Nuno virker å ha så stor tillit til han. Til motsetning gjorde Lo Celso det meget bra og han bør helt klart prioriteres foran Alli i ligaen.

Ellers så imponerte Skipp og Winks gjorde faktisk en god kamp også, men det kan ha med at motstanden var svak og han hadde mer tid og rom. Romero og Rodon var solide i midtforsvaret og vil gjerne se mer av begge i PL etter hvert. Doherty derimot var skrøpelig som vanlig med for mange støttepasninger. Kjekt at Scarlett fikk starte, men Markanday burde vært på benken og White kunne fått noen minutter på banen også. I stedet setter Nuno inn både Son, Kane, Lucas og litt senere Højbjerg for å sikre seieren. Hyggelig at Kane fikk hattrick, men å sette inn alle de var nok ikke nødvendig så det er tydelig at Nuno kjenner litt på presset.

startelver

Legg inn av startelver »

Enig i de vurderingene, er ikke så sikker på at Nuno kjenner spillerne sine godt nok enda.
Det er lenge siden Alli har prestert på et høyt nivå.
Og litt panikkartet å sette inn hele stjernegalleriet bare fordi en svak motstander får ballen i mål.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Tror Nuno setter inn trioen på topp for å bygge relasjoner og selvtillit. Tror det var ganske smart. Å få lov å kose seg på banen i en halvtime tror jeg bare gjorde dem godt. Byttene var planlagt, så var ikke en panikk handling.

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

Hovedproblemet er ikke bare "en midtbane med energi & kreativitet", vi spiller som et takras. Det er jo katastrofe å se oss vase rundt. Press-spillet jeg digget i første kamp, var tydeligvis en "one off", vi har ikke noe plan for eget spill, og vi evner ikke å styre fotballkamper.
Dette må forbedres, og det er først og fremst på treningsfeltet.

Season Stats etter 6 kamper.. :

Shots - 9,2 - 20th i PL
Chances from open play - 5,4 - 20th PL
Shots faced - 18 - 19th i PL
Distance Covered - 99,9 - 20th i PL

Ellers følger andre stats som:
Big chances - 20th i PL
Shot creating actions - 20th i PL
Progressive carries - 19th i PL
Successful pressure % - 20th i PL

Statsene tatt fra "thespursweb"

startelver

Legg inn av startelver »

Vi må ihvertfall få en seier mot Villa før landslagspausen så det kan roe seg litt.

Villa ser selvsagt bedre ut enn noen gang så dette blir en ny test for Nuno.

Number4

Legg inn av Number4 »

Leoparden skrev: fre okt 01, 2021 9:08 pm Hovedproblemet er
ENIC og Daniel Levy.

Snart vil Nuno få sparken og vi vil igjen oppleve merry go round. Fansen må bli stygge å gjøre ENICs kontroll over Spurs lite trivelig. Eneste måten å drive dem ut på er å straffe dem økonomisk. Tottenham er bare en business for dem, svært lite blir investert i selve laget, til tross for at man er en av de ti rikeste klubbene i verden. 20 år med ENIC er mer enn nok.

Brukeravatar
lavskrika
Innlegg: 39

Legg inn av lavskrika »

Det er nesten så man må gni seg i øynene av statistikken til Leoparden. Vi kunne fort vært nærmest på bunn av tabellen til nå også. Hadde Man City scoret på sine tidlige sjanser så ville den kampen sannsynligvis utviklet seg helt annerledes. Mot Wolves så var de klart best og burde vunnet. Og Watford var fullt på høyde med oss og vi vant på et heldig frisparkmål. Det er heller ikke noe enkelt program videre i ligaen. Etter Aston Villa så venter Newcastle, West Ham og Everton borte i tillegg til Man Utd hjemme.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Number4 skrev: lør okt 02, 2021 5:26 am
Leoparden skrev: fre okt 01, 2021 9:08 pm Hovedproblemet er
ENIC og Daniel Levy.

Snart vil Nuno få sparken og vi vil igjen oppleve merry go round. Fansen må bli stygge å gjøre ENICs kontroll over Spurs lite trivelig. Eneste måten å drive dem ut på er å straffe dem økonomisk. Tottenham er bare en business for dem, svært lite blir investert i selve laget, til tross for at man er en av de ti rikeste klubbene i verden. 20 år med ENIC er mer enn nok.
Jeg både hater og elsker Levy. Han har gjort mye bra for klubben. Det er det ingen tvil om. Under han har vi kommet til CL flere ganger og bygget en nydelig stadion. Det er naturlig at å bygge en ny stadion gjør at man ikke har like mye penger til spillerkjøp. Arsenal hadde det også slik. Likevel har vi jo brukt en del penger på spillere. Denne sommeren brukte vi 67 mill euro, forrige sesong 110 mill euro + en store lønnsutgifter på Bale. Dette er ikke småpenger (summene er hentet fra Transfermarkt). Selv om vi en sommer under Pochettino ikke handlet nye spillere, vil jeg vil påstå at det har blitt investert i laget.

Jeg ser at Koskinen også nevner at vi trenger flere spillere inn, spesielt på midten. Det hadde sikkert vært fint det, vi kan alltids forsterke oss, men jeg mener at stallen vi har i dag, og hadde forrige sesong, er mer enn god nok til å prestere bedre enn vi har gjort. Da er spørsmålet, hvorfor har vi ikke prestert bedre? Mitt enkle svar er at ansvaret ligger på Mourinho og Nuno. De er to trenere med en lik filosofi, som jeg mener ikke passer oss, og som vi heller ikke ønsker. Og dette er et av mine to store ankerpunkter mot Levy. Jeg står fortsatt på at det var riktig å spare Pochettino, men både ansettelsen av Mourinho og av Nuno mener jeg er feil. Det andre store ankerpunktet, som egentlig er mest alvorlig, er hvordan han prøvde å få oss inn i Superligaen. Det i seg selv burde være nok til å sparke han langt vekk.

Så er spørsmålet, hvem kan egentlig overta? Hva er alternativet? Jeg ønsker for all del ikke at en superrik oligark fra Russland eller en prins fra Saudi-Arabia skal kjøpe opp klubben. Jeg ønsker ikke eiere som spytter inn milliarder av pund inn i klubben slik at vi blir et nytt PSG, Chelsea eller City. Da vil jeg mye heller beholde ENIC.

startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »

Da passerte vi både West Ham og Arsenal på tabellen! Og inntar 8. plassen. Er da alltids noe.

Et fyrverkeri av en kamp men nervene var i helspenn en periode, burde vunnet med 3-4 mål.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Endelig stilte vi med sterkeste forsvar. Emerson er bra defensivt, klar forbedring fra Aurier. Men ikke så bra offensivt. Egentlig toppa lag bortsett fra at Lo Celso tror jeg er bedre enn Ndombele pr dags dato. Ndombele var elendig idag, Lo Celso hadde et bra innhopp.

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

Deilig å vinne fortjent! :) Synes kanskje jeg ser en forbedring i banespill og i presspillet vår i det siste. Jeg syns vi var ganske bra i 1 omgang mot Arsenal også, men så falt vi jo som et korthus i andre omgang den kampen. Ellers så er det at jeg håper vi har en stigning...

Romero ser ut som en skikkelig forsvarer, med litt pasningsfot også. Emerson var grei. Dier gjorde sakene sine ganske greit. Ndombele var svak, viser i bitte små glimt ila kampen at han har noe spesielt, men ute av form fortsatt. Resten var vel greie.

Gåra

Legg inn av Gåra »

Leoparden skrev: man okt 04, 2021 6:21 pm .Ndombele var svak, viser i bitte små glimt ila kampen at han har noe spesielt
Er Ndombele oppsummert dette. Han gjør ekstremt mange dårlige valg hver eneste kamp. Både defensivt og offensivt. Hadde håpet han skulle bli en slags ny Dembele, for han har jo forutsetningene rent fysisk. Men der mangler det mye....
Ndombele må ut av laget fortest mulig. Hjelper ikke at han har 3-4 sinnsyke involveringer i løpet av en kamp, når han er helt udugelig resten.
Kjedelig at Lo Celso igjen skal ut på reise. Da kan han vel neppe starte neste kamp.

startelver

Legg inn av startelver »

Lloris lader opp til PL med to enkle baklengsmål.

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

Kane har begynt å øve på Geordie accent.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

For en herlig smørje Premier League har blitt. Kanskje det er like greit at ENIC styrer klubben. Enn så lenge.

Number4

Legg inn av Number4 »

Har de kjøpt en ny golfbane?

startelver

Legg inn av startelver »

Ikke alltid at masse penger gir suksess. PSG etter så mange år venter fortsatt på CL.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Vet Kiedis om dette forumet? Er savnet i Spurs trådene.

startelver

Legg inn av startelver »

Slår vi ikke Newcastle i dag blir det en vanskelig sesong, med eller uten Nuno. Seier og vi ligger foran Man United og alt ser lysere ut.

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

trønderen

Legg inn av trønderen »

Fremgang de to siste kampene nå. Deilig også å få Kane på scoringslisten igjen.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Chromeback skrev: tir sep 28, 2021 7:08 pm Ser at det spekuleres i at Spurs allerede ser på muligheten med å kvitte seg med Nuno, men det er vel for mye å tro på.

Man kan ikke sparke treneren nå. Kun fire poeng bak tabelltopp. To seire nå og det er vind i seilene igjen. Må si det er tøft å være Spurs trener hvis han sitter utrygt allerede. Hva skjedde med at en ny trener trenger litt tid? Han har jo fått en pangstart slik jeg ser det rent resultatmessig. Hvis to spillere ikke liker han, bør han kvitte seg med dem ved første mulighet.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Nuno har endelig fått satt en første 11’er. Og det har gitt fortjente seire i de to siste kampene. Må det bare fortsette.

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

Så stas! Nok en fortjent seier i PL.
Fint for Kane at han fikk en pinne og en nydelig assist. Synes vi dominerte litt i dag herlig å se! Fortsetter stigningen.
I dag var faktisk også N’Dombele jevnt over ganske god, og ikke bare i små lysglimt. Håper håper det er slik det blir fremover, men har jo mine tvil….
Ellers er det merkelig hvor lite det byttes av Nuno, han tar liksom aldri det første byttet i kampene… men men, om vi vinner så skal jeg holde kjeft!

Shelvey/Voldemort da, hva er IQ’en på den mannen? Han må jo skylde poeng!

startelver

Legg inn av startelver »

Lumanza skrev: søn okt 17, 2021 9:50 pm
Chromeback skrev: tir sep 28, 2021 7:08 pm Ser at det spekuleres i at Spurs allerede ser på muligheten med å kvitte seg med Nuno, men det er vel for mye å tro på.

Man kan ikke sparke treneren nå. Kun fire poeng bak tabelltopp. To seire nå og det er vind i seilene igjen. Må si det er tøft å være Spurs trener hvis han sitter utrygt allerede. Hva skjedde med at en ny trener trenger litt tid? Han har jo fått en pangstart slik jeg ser det rent resultatmessig. Hvis to spillere ikke liker han, bør han kvitte seg med dem ved første mulighet.
Det har vel mere med spillestilen til Nuno å gjøre at mange av fansen ønsker utskiftning etter noen dårlige kamper. Og det var altså kun 6 mål på 7 kamper før det løsnet.
Men det vi fikk servert i går er noe av det bedre vi har sett, laget virker mere samspilt, overgangene sitter. Kane virker mere på. Ikke Spurs-fotball som fansen vil ha kanskje, men våre beste spillere ser ut til å lykkes.

Men.....dette var Newcastle.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

In terms of the Spaniard's future, there has been no previous suggestion that Real Madrid would entertain taking Reguilon back to the Bernabeu - although they did insist on including a buy-back clause in the £27m deal that took him to north London.

But El Nacional claim that making a return to Spain is very much on the cards for Reguilon, going as far as to say that he's 'already said yes' to the move and that it's simply 'a matter of time' before the switch happens.

Real Madrid would need to pay Tottenham £33m to take Reguilon back to the Spanish capital, which would turn a small profit for Nuno Espirito Santo's side.

https://www.90min.com/posts/real-madrid ... -tottenham

6 mill i profitt altså!

Chelsea har nylig inngått tilsvarende avtaler med Southampton (Livramento) og Crystal Palace (Guehi). Blant de neste i rekken fra Chelsea-akademiet er Ian Maatsen, en 19 år gammel venstreback som for tiden imponerer i Championship og som trenger en PL klubb neste sesong. Stiller dere opp hvis dere kan få 6 mill i profitt når vi henter han tilbake?

Gåra

Legg inn av Gåra »

Ikke veldig overrasket over at dette ble tap med tanke på det laget vi stiller. Synes litt synd på Scarlett, som er eneste alternativ til Kane.
Men dette viser igjen hvor elendig bredden i troppen vår er. I flere sesonger har vi blitt båret av enkelstspillere som holder enormt nivå, samt relativt god 11'er. Dessverre har vi ennå ikke fått sendt spillere som Winks og Davies ut av klubben. Snart er Alli i samme kategori. Denne turneringen hadde vært perfekt til å la flere unge få sjansen, dessverre får disse fortsatt spilletid.
På stopperplass er det også begredelig. Romero trenger en makker, gjerne i januar.

startelver

Legg inn av startelver »

Vi gadd ikke, håpløst uansett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»