Biden-administrasjonen

Svar
Rhabagatz

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av Rhabagatz »

Bakkus skrev: lør okt 16, 2021 6:32 am all kutting av jobber på industriplass samt skinnsyke skatteøkninger?
Bildet viser inflasjon.

Skatteøkningene som er foreslått er 5% å bedriftsoverskudd og 2,5% på øverste toppskattsats (høye inntekter).
Antall industriarbeidsplasser har økt med 300 000 siden Biden ble valgt.

Jeg tror at vi skal forholde oss til realitetene. Biden, som alle politikere, er opptatt av at det skal gå godt. Slik at de ikke skal imiste velgere.

MyWay

Legg inn av MyWay »

DennisB skrev: ons okt 13, 2021 4:51 pm USA går så det suser.
Joa, Fox er litt biased, men allikevel. Det går så det suser.

Det er jo bare det at Fox har rett denne gangen (angående denne administrasjonen).

Men at de er så utrolig forelsket i Trump forstår jeg ikke - men igjen, Trump er vel den eneste hesten de kan satse på.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Rhabagatz skrev: lør okt 16, 2021 7:45 am
Bakkus skrev: lør okt 16, 2021 6:32 am all kutting av jobber på industriplass samt skinnsyke skatteøkninger?
Bildet viser inflasjon.
Haha

DennisB

Legg inn av DennisB »

MyWay skrev: lør okt 16, 2021 8:46 am
DennisB skrev: ons okt 13, 2021 4:51 pm USA går så det suser.
Joa, Fox er litt biased, men allikevel. Det går så det suser.

Det er jo bare det at Fox har rett denne gangen (angående denne administrasjonen).

Men at de er så utrolig forelsket i Trump forstår jeg ikke - men igjen, Trump er vel den eneste hesten de kan satse på.
Samtidig kan republikanerne flyte godt på Biden-administrasjonens misere. De vet at Trump fortsatt er populær blant folket, så jeg tror de går for Trump i 2024 også. Aldri ideelt, men den vanlige mannen i gata savner nok handling, myndighet og store ord fra mannen i stolen, istedenfor ansvarsfravikelse, å vike unna for medias kritiske spørsmål, og svakt lederskap.

Allerede etter et knapt år i stolen, tror jeg sjansene for et nytt 4-års-skifte er veldig stor.

trønderen

Legg inn av trønderen »

istedenfor ansvarsfravikelse, å vike unna for medias kritiske spørsmål, og svakt lederskap.
Det er jo akkurat dette man fikk med Trump også. Biden har langt i fra imponert. Jeg hadde forventet langt mer, selv om situasjonen er vanskelig for han. Men Trump tilbake tror jeg bare vil gjøre alt verre enn hva det uansett vil bli.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hvilken myndighet var det Trump egentlig viste? Det var jo stort sett bare store og tomme ord han kom med.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

trønderen skrev: søn okt 17, 2021 1:01 am
istedenfor ansvarsfravikelse, å vike unna for medias kritiske spørsmål, og svakt lederskap.
Det er jo akkurat dette man fikk med Trump også. Biden har langt i fra imponert. Jeg hadde forventet langt mer, selv om situasjonen er vanskelig for han. Men Trump tilbake tror jeg bare vil gjøre alt verre enn hva det uansett vil bli.
Situasjonen for Biden var da ikke så vanskelig. Han tok over etter en kunstig resesjon der folk bare ventet på å kunne dra tilbake på jobb. Han tok over med vaksiner som var ferdig utviklet og som ble gitt til en million mennesker om dagen på det tidspunktet. Han tok over en sikret grense mot Mexico. Han tok over en situasjon i Afghanistan som var mer stabil enn noensinne. Han tok over med en demokratisk majoritet i kongressen.

Det eneste han egentlig hadde trengt å gjøre var for å bli en god president var egentlig… ingenting. I stedet insisterer han på å bruke billioner av kunstige og ikke-eksisterende dollar og betale folk for å bli hjemme og skape inflasjon og stagflasjon. Han insisterer også på vaksinemandater i stedet for å la det være opp til enkeltindividet, noe som ytterligere forverrer økonomi og handel, for ikke å snakke om splittelse. Han insisterte på en håpløs og naiv grensepolitikk som insentiverer migranter til å komme inn i hopetall. Han insisterte på en utrykning fra Afghanistan som var tragikomisk, og som er den største utenrikspolitiske katastrofen i moderne tid.

Samtidig så spør media han om hvilken iskrem han spiser, og blir helt fra seg av begeistring når han svarer Chocolate Chip.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 3:30 am Hvilken myndighet var det Trump egentlig viste? Det var jo stort sett bare store og tomme ord han kom med.
Det beste eksempelet er utenrikspolitikken, hvor han var alt annet enn det Biden har vist. USA var fryktet, man visste at å rasle for mye med sablene, betydde gjengjeldelse. Iran fikk kjenne det, og i Afghanistan hadde man fred i 18 måneder, ingen drepte, fordi man ikke turte å gjøre framrykk.

Ikke ett land i verden er redd for USA lenger, etter Afghanistan-fadesen, vil jeg tro.

Dessuten svarte Trump for seg, og var aldri så fravikende de kritiske spørsmålene som denne administrasjonen er. Trump gjorde det unntaksvis, mens det har blitt en trend under Biden.

Jeg har aldri sagt at Trump ved roret er en god løsning. Det er det ikke. Men av to onder, er jeg ikke i tvil om at Trump var bedre for USA selv, og for deres allierte.
SlimWhitman har summert noen punkter i det henseende også.

Og denne woke-bevegelsen kommer bare på toppen.
Sist redigert av DennisB den søn okt 17, 2021 12:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

SlimWhitman skrev: søn okt 17, 2021 9:34 am I stedet insisterer han på å bruke billioner av kunstige og ikke-eksisterende dollar og betale folk for å bli hjemme og skape inflasjon og stagflasjon.
Brukte han virkelig billioner av dollar eller er det du som har glemt at i USA er en billion det vi kaller en milliard? Her oss hos er en billion tusen milliarder.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Karatel skrev: søn okt 17, 2021 12:24 pm
SlimWhitman skrev: søn okt 17, 2021 9:34 am I stedet insisterer han på å bruke billioner av kunstige og ikke-eksisterende dollar og betale folk for å bli hjemme og skape inflasjon og stagflasjon.
Brukte han virkelig billioner av dollar eller er det du som har glemt at i USA er en billion det vi kaller en milliard? Her oss hos er en billion tusen milliarder.
Vi snakker vel om 3.5 TRILLION dollars, i denne berømte pakken, ja. Som skal koste den vanlige amerikaner NULL dollar.. Pengetrykkemaskinene går for fullt i USA.. Og det koster jo som vi vet ingenting.

Prisene er allerede på vei i været (og har vært det en stund), og hver eneste amerikaner merker det, hver dag.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

DennisB skrev: søn okt 17, 2021 12:31 pm
Karatel skrev: søn okt 17, 2021 12:24 pm
SlimWhitman skrev: søn okt 17, 2021 9:34 am I stedet insisterer han på å bruke billioner av kunstige og ikke-eksisterende dollar og betale folk for å bli hjemme og skape inflasjon og stagflasjon.
Brukte han virkelig billioner av dollar eller er det du som har glemt at i USA er en billion det vi kaller en milliard? Her oss hos er en billion tusen milliarder.
Vi snakker vel om 3.5 TRILLION dollars, i denne berømte pakken, ja. Som skal koste den vanlige amerikaner NULL dollar.. Pengetrykkemaskinene går for fullt i USA.. Og det koster jo som vi vet ingenting.

Prisene er allerede på vei i været (og har vært det en stund), og hver eneste amerikaner merker det, hver dag.
Javel, jeg har ikke fulgt med i saken og vet ikke noe om den. Jeg syntes bare billioner av dollar lød som fryktelig mye, men jeg har ikke greie på det.

Er 3.5 trillioner dollar amerikanske trillioner eller norske trillioner?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Karatel skrev: søn okt 17, 2021 12:39 pm
DennisB skrev: søn okt 17, 2021 12:31 pm
Karatel skrev: søn okt 17, 2021 12:24 pm

Brukte han virkelig billioner av dollar eller er det du som har glemt at i USA er en billion det vi kaller en milliard? Her oss hos er en billion tusen milliarder.
Vi snakker vel om 3.5 TRILLION dollars, i denne berømte pakken, ja. Som skal koste den vanlige amerikaner NULL dollar.. Pengetrykkemaskinene går for fullt i USA.. Og det koster jo som vi vet ingenting.

Prisene er allerede på vei i været (og har vært det en stund), og hver eneste amerikaner merker det, hver dag.
Javel, jeg har ikke fulgt med i saken og vet ikke noe om den. Jeg syntes bare billioner av dollar lød som fryktelig mye, men jeg har ikke greie på det.

Er 3.5 trillioner dollar amerikanske trillioner eller norske trillioner?
Amerikanske trillioner. Det er så mye penger at man knapt kan telle..

Falcon

Legg inn av Falcon »

DennisB skrev: søn okt 17, 2021 12:22 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 3:30 am Hvilken myndighet var det Trump egentlig viste? Det var jo stort sett bare store og tomme ord han kom med.
Det beste eksempelet er utenrikspolitikken, hvor han var alt annet enn det Biden har vist. USA var fryktet, man visste at å rasle for mye med sablene, betydde gjengjeldelse. Iran fikk kjenne det, og i Afghanistan hadde man fred i 18 måneder, ingen drepte, fordi man ikke turte å gjøre framrykk.

Ikke ett land i verden er redd for USA lenger, etter Afghanistan-fadesen, vil jeg tro.

Dessuten svarte Trump for seg, og var aldri så fravikende de kritiske spørsmålene som denne administrasjonen er. Trump gjorde det unntaksvis, mens det har blitt en trend under Biden.

Jeg har aldri sagt at Trump ved roret er en god løsning. Det er det ikke. Men av to onder, er jeg ikke i tvil om at Trump var bedre for USA selv, og for deres allierte.
SlimWhitman har summert noen punkter i det henseende også.

Og denne woke-bevegelsen kommer bare på toppen.
Trump burde strengt talt ha lest mer av Teddy Roosevelt og mindre av A. Hitler.

speak softly, but carry a big stick

DennisB

Legg inn av DennisB »

Karatel skrev: søn okt 17, 2021 12:39 pm
DennisB skrev: søn okt 17, 2021 12:31 pm
Karatel skrev: søn okt 17, 2021 12:24 pm

Brukte han virkelig billioner av dollar eller er det du som har glemt at i USA er en billion det vi kaller en milliard? Her oss hos er en billion tusen milliarder.
Vi snakker vel om 3.5 TRILLION dollars, i denne berømte pakken, ja. Som skal koste den vanlige amerikaner NULL dollar.. Pengetrykkemaskinene går for fullt i USA.. Og det koster jo som vi vet ingenting.

Prisene er allerede på vei i været (og har vært det en stund), og hver eneste amerikaner merker det, hver dag.
Javel, jeg har ikke fulgt med i saken og vet ikke noe om den. Jeg syntes bare billioner av dollar lød som fryktelig mye, men jeg har ikke greie på det.

Er 3.5 trillioner dollar amerikanske trillioner eller norske trillioner?
Denne forklarer litt av hvor mye man snakker om..

https://www.imaginationstationtoledo.or ... look-like/

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

SlimWhitman skrev: søn okt 17, 2021 9:34 am
trønderen skrev: søn okt 17, 2021 1:01 am
istedenfor ansvarsfravikelse, å vike unna for medias kritiske spørsmål, og svakt lederskap.
Det er jo akkurat dette man fikk med Trump også. Biden har langt i fra imponert. Jeg hadde forventet langt mer, selv om situasjonen er vanskelig for han. Men Trump tilbake tror jeg bare vil gjøre alt verre enn hva det uansett vil bli.
Situasjonen for Biden var da ikke så vanskelig. Han tok over etter en kunstig resesjon der folk bare ventet på å kunne dra tilbake på jobb. Han tok over med vaksiner som var ferdig utviklet og som ble gitt til en million mennesker om dagen på det tidspunktet. Han tok over en sikret grense mot Mexico. Han tok over en situasjon i Afghanistan som var mer stabil enn noensinne.
Det siste må være det dummeste jeg har lest på svært lenge. Det var ingenting som var stabilt i Afghanistan i 2020, men alt ble holdt kunstig på plass av utenlanske styrker. Institusjonene som var bygd opp var pill råtne og Taliban hadde allerede lagt grunnlaget for sin overtakelse. Den afghanske hæren la bare ned våpnene og flyktet ved sin første seriøse test, mens presidenten ranet statskassa og dro i eksil. Det var dette som var sannheten. "Mer stabilt enn noen sinne"... Har du lest det i en Donald-pocket?
Sist redigert av Folk_flesk den søn okt 17, 2021 1:08 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

DennisB skrev: søn okt 17, 2021 12:53 pm
Karatel skrev: søn okt 17, 2021 12:39 pm
DennisB skrev: søn okt 17, 2021 12:31 pm
Vi snakker vel om 3.5 TRILLION dollars, i denne berømte pakken, ja. Som skal koste den vanlige amerikaner NULL dollar.. Pengetrykkemaskinene går for fullt i USA.. Og det koster jo som vi vet ingenting.

Prisene er allerede på vei i været (og har vært det en stund), og hver eneste amerikaner merker det, hver dag.
Javel, jeg har ikke fulgt med i saken og vet ikke noe om den. Jeg syntes bare billioner av dollar lød som fryktelig mye, men jeg har ikke greie på det.

Er 3.5 trillioner dollar amerikanske trillioner eller norske trillioner?
Denne forklarer litt av hvor mye man snakker om..

https://www.imaginationstationtoledo.or ... look-like/
Takk, det var svært informativt, både om bruk av penger og om hvor lite jeg vet om penger.

Jeg regner med at det i virkeligheten ikke finnes så mange dollars i form av pengesedler.

"One trillion dollars would stretch nearly from the earth to the sun. It would take a military jet flying at the speed of sound, reeling out a roll of dollar bills behind it, 14 years before it reeled out one trillion dollar bills."

Dette er bare imaginære penger.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Karatel skrev: søn okt 17, 2021 1:01 pm
DennisB skrev: søn okt 17, 2021 12:53 pm
Karatel skrev: søn okt 17, 2021 12:39 pm

Javel, jeg har ikke fulgt med i saken og vet ikke noe om den. Jeg syntes bare billioner av dollar lød som fryktelig mye, men jeg har ikke greie på det.

Er 3.5 trillioner dollar amerikanske trillioner eller norske trillioner?
Denne forklarer litt av hvor mye man snakker om..

https://www.imaginationstationtoledo.or ... look-like/
Takk, det var svært informativt, både om bruk av penger og om hvor lite jeg vet om penger.

Jeg regner med at det i virkeligheten ikke finnes så mange dollars i form av pengesedler.

"One trillion dollars would stretch nearly from the earth to the sun. It would take a military jet flying at the speed of sound, reeling out a roll of dollar bills behind it, 14 years before it reeled out one trillion dollar bills."

Dette er bare imaginære penger.
Og USAs gjeld er altså litt over 19 trillioner dollar.
Ingen land i verden har større gjeld enn USA, bygd opp i gjennom mange presidenter.

trønderen

Legg inn av trønderen »

SlimWhitman skrev: søn okt 17, 2021 9:34 am
trønderen skrev: søn okt 17, 2021 1:01 am
istedenfor ansvarsfravikelse, å vike unna for medias kritiske spørsmål, og svakt lederskap.
Det er jo akkurat dette man fikk med Trump også. Biden har langt i fra imponert. Jeg hadde forventet langt mer, selv om situasjonen er vanskelig for han. Men Trump tilbake tror jeg bare vil gjøre alt verre enn hva det uansett vil bli.
Situasjonen for Biden var da ikke så vanskelig. Han tok over etter en kunstig resesjon der folk bare ventet på å kunne dra tilbake på jobb. Han tok over med vaksiner som var ferdig utviklet og som ble gitt til en million mennesker om dagen på det tidspunktet. Han tok over en sikret grense mot Mexico. Han tok over en situasjon i Afghanistan som var mer stabil enn noensinne. Han tok over med en demokratisk majoritet i kongressen.

Det eneste han egentlig hadde trengt å gjøre var for å bli en god president var egentlig… ingenting. I stedet insisterer han på å bruke billioner av kunstige og ikke-eksisterende dollar og betale folk for å bli hjemme og skape inflasjon og stagflasjon. Han insisterer også på vaksinemandater i stedet for å la det være opp til enkeltindividet, noe som ytterligere forverrer økonomi og handel, for ikke å snakke om splittelse. Han insisterte på en håpløs og naiv grensepolitikk som insentiverer migranter til å komme inn i hopetall. Han insisterte på en utrykning fra Afghanistan som var tragikomisk, og som er den største utenrikspolitiske katastrofen i moderne tid.

Samtidig så spør media han om hvilken iskrem han spiser, og blir helt fra seg av begeistring når han svarer Chocolate Chip.
Med den splittelsen og de sosiale problemene som er i USA vil jeg påstå at situasjonen er vanskelig. Og det kommer til å bli vanskelig for fremtidige presidenter. Å mene at han ikke hadde trengt å gjøre noe, er det samme som å si at situasjonen var god da han tok over. Det var den da aldeles ikke. Men jeg skal gi deg rett i at Biden ikke har lykkes. Jeg er som sagt skuffet over jobben han har gjort.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

DennisB skrev: søn okt 17, 2021 12:22 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 3:30 am Hvilken myndighet var det Trump egentlig viste? Det var jo stort sett bare store og tomme ord han kom med.
Det beste eksempelet er utenrikspolitikken, hvor han var alt annet enn det Biden har vist. USA var fryktet, man visste at å rasle for mye med sablene, betydde gjengjeldelse. Iran fikk kjenne det, og i Afghanistan hadde man fred i 18 måneder, ingen drepte, fordi man ikke turte å gjøre framrykk.

Ikke ett land i verden er redd for USA lenger, etter Afghanistan-fadesen, vil jeg tro.

Dessuten svarte Trump for seg, og var aldri så fravikende de kritiske spørsmålene som denne administrasjonen er. Trump gjorde det unntaksvis, mens det har blitt en trend under Biden.

Jeg har aldri sagt at Trump ved roret er en god løsning. Det er det ikke. Men av to onder, er jeg ikke i tvil om at Trump var bedre for USA selv, og for deres allierte.
SlimWhitman har summert noen punkter i det henseende også.

Og denne woke-bevegelsen kommer bare på toppen.
Kvar var du under Trump? Under Trump gjekk USA frå å vere frykta til å bli lattergjort. Det var langt i frå fred i Afghanistan, det var mange drepte i desse 18 månadane, men du teller vel kun amerikanske liv. Desse 18 månadane brukte Tailban til å forberede seg på å ta over heile landet, dei rykte sagte, men sikkert fram. Dei overtok landsby etter landsby, mens amerikanske styrkar som skulle beskytte dei satt i leirane sine.
Den siste respekte mista Trump og USA når Trump lot tyrkiske, russiske og syriske styrkar overkøyre USA sine allierte kurdarane. For første gang kunne russiske styrkar rykke inn i forlatte amerikanske leirar og overta det som amerikanarane ikkje fekk med seg.
Ingen amerikansk president har vingla så mykje i utanrikspolitikken som det Trump gjorde. Det USA sine allierte lærte under Trump var at ein aldri meir kan stole på USA.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Om jeg skal kritisere Biden for noe så vil jeg kritisere han for å være naiv nok til å tro at det går an å få til politiske vedtak i dysfunksjonelle USA. Håper det blir motbevist i løpet av hans resterende tid ved embetet, men det virker usannsynlig.

Presidentembetet passer nok dessverre bedre til en småkjeltring ala Trump som kun har vervet for å berike seg selv og samtidig få sitt oppmerksomhetsbehov dekket.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Biden har ikke akkurat fått en kanonstart og han virker rimelig tafatt i mye av det han foretar seg. At valget sto mellom han og en korrupt psykopat gjorde at det var enkelt å velge ham. Men det sier litt om tilstanden til USA anno 2021.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Men jeg mener alt for mye blir lagt på selve presidenten. Han blir som en figur som skal ta æren for alt som går bra og alt som ikke gjør det. Uten forbehold liksom.

Og tenk deg Støre som statsminister i samme parti som Sylvi Listhaug (Kyrsten Sinema) så skjønner du at jobben din er umulig.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Caputo skrev: søn okt 17, 2021 2:04 pm Men jeg mener alt for mye blir lagt på selve presidenten. Han blir som en figur som skal ta æren for alt som går bra og alt som ikke gjør det. Uten forbehold liksom.

Og tenk deg Støre som statsminister i samme parti som Sylvi Listhaug (Kyrsten Sinema) så skjønner du at jobben din er umulig.
Hun kom faktisk opprinnelig fra The Green Party, så egentlig skulle hun vel da ha tilhørt venstresiden av Demokratene. Men så skulle hun altså bli valgt i en dønn konservativ stat som Arizona og da var det vel bare å ta en Romney og legge kursen kraftig mot høyre. Dette er en av tingene som er slitsomt med amerikansk politikk: Man vet til slutt nesten ikke hva politikerne står for og hva som er ren valgtaktikk.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

En av disse dagene vil Tyskland åpne røret for russisk gass ..
Og jeg synes at i forbindelse med disse, vil påvirkning balansen mellom krefter i verden endres.
Jeg tror det vil treffe dollaren.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Ikke en del av denne administrasjonen, men krigsforbryteren Powell er død. Good riddance.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Jompa

Legg inn av Jompa »

Trump med statement om Colin Powell. Lavmål selv til han å være. Og ja, dette er sant:
Bilde

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Jompa skrev: ons okt 20, 2021 9:13 am Trump med statement om Colin Powell. Lavmål selv til han å være. Og ja, dette er sant:
Han sier jo bare det en hel verden mener.

Krigsforbryteren Colin Powell kunne forhindret krigen i Irak og er indirekte skyld i milioner av dødsfall i Irak de siste
tiårene. Han fortjener ingen heder og ære

Poeng til Trump

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tror det er første gangen jeg har lest setningen «but anyway, rest in peace» i det som skal være en formell, seriøs melding.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Jompa skrev: ons okt 20, 2021 9:13 am Trump med statement om Colin Powell. Lavmål selv til han å være. Og ja, dette er sant:
Bilde
Her sier vel Trump at han håper at når han dør, skal the Fake News Media lyve også om ham og gi ham mer skryt og ros enn han fortjener.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»