Generell diskusjon om corona

Låst
pfrog567

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av pfrog567 »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 12:15 pm Det er mye smitte i omløp nå, som ikke blir fanget opp fordi folk ikke gidder teste seg.
Hvis folk ikke har noe symptomer på noe som kan ligne på covid-19, så tester man seg selvfølgelig ikke. Jeg har ikke testet meg på flere måneder, og hvorfor skulle jeg gjøre det når jeg ikke er småtufs eller noen ting?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

pfrog567 skrev: tir okt 19, 2021 5:15 pm
Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 12:15 pm Det er mye smitte i omløp nå, som ikke blir fanget opp fordi folk ikke gidder teste seg.
Hvis folk ikke har noe symptomer på noe som kan ligne på covid-19, så tester man seg selvfølgelig ikke. Jeg har ikke testet meg på flere måneder, og hvorfor skulle jeg gjøre det når jeg ikke er småtufs eller noen ting?
Jeg ser antallet testet har gått ned enormt, samtidig som prosentandelen positive har gått opp. Ikke veldig mye men. Samtidig sier den lokale myndigheter i Trøndelag at de antar mørketall som er betydelige nå fordi folk ikke gidder teste seg med vaksinen innabords, og kanskje bare er som du beskriver småtufs. Signalet som er gitt er at det nå må få sirkulere slik at motstandskraften blir bedre i befolkningen. Jeg tror folk nå ikke tester seg før de er skikkelig sjuk.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Hardy-guttene skrev: tir okt 19, 2021 5:06 pm
HNilsen skrev: tir okt 19, 2021 7:20 am Nja, jeg vet nå ikke helt det. Vi har da noen i tråden som vil innføre påbud om at kreftavdelingens smittevern også skal gjelde i buss, butikk og barnehage. I hverdagen til folk flest. Så noen nevrotiske tiltaksfanatikere har vi da fortsatt her inne.
Nå tøyser du fælt, Dr. Nilsen, for det er det ingen som har sagt. Tvert imot.
Søren klype, det var jo akkurat det som ble sagt! Hvis ikke alle passasjerene i bussen bruker munnbind, så mister kirurgen sporenstreks troen på at munnbind virket i operasjonssalen. Da kan du ta gift på at kirurgen kaster munnbindet før du så mye som rekker å si yndlingsordet ditt zerotiltakist. Så for all del – behold munnbindet på i bussen! Ellers risikerer vi det reneste ragnarok i landet operasjonssaler.
Sist redigert av HNilsen den tir okt 19, 2021 5:40 pm, redigert 1 gang totalt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 5:33 pm
Det er mye smitte i omløp nå, som ikke blir fanget opp fordi folk ikke gidder teste seg.
Signalet som er gitt er at det nå må få sirkulere slik at motstandskraften blir bedre i befolkningen. Jeg tror folk nå ikke tester seg før de er skikkelig sjuk.
[/quote]

Men det gjør da ikke noe om det er en del smitte i omløp, så lenge det ikke er noen spesiell stigning verken i innleggelser eller dødstall. Sikkert bare bra at immunforsvaret får brynt seg litt nå.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

pfrog567 skrev: tir okt 19, 2021 5:40 pm
Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 5:33 pm
Det er mye smitte i omløp nå, som ikke blir fanget opp fordi folk ikke gidder teste seg.
Signalet som er gitt er at det nå må få sirkulere slik at motstandskraften blir bedre i befolkningen. Jeg tror folk nå ikke tester seg før de er skikkelig sjuk.
Men det gjør da ikke noe om det er en del smitte i omløp, så lenge det ikke er noen spesiell stigning verken i innleggelser eller dødstall. Sikkert bare bra at immunforsvaret får brynt seg litt nå.
[/quote]

Enig i det, men jeg er likevel spent på hvordan det utvikler seg i høst/vinter.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 5:53 pm
pfrog567 skrev: tir okt 19, 2021 5:40 pm
Men det gjør da ikke noe om det er en del smitte i omløp, så lenge det ikke er noen spesiell stigning verken i innleggelser eller dødstall. Sikkert bare bra at immunforsvaret får brynt seg litt nå.
Enig i det, men jeg er likevel spent på hvordan det utvikler seg i høst/vinter.
Skjønner den, men nå har vi det bra da. Enn så lenge :)

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

HNilsen skrev: tir okt 19, 2021 5:40 pm
Hardy-guttene skrev: tir okt 19, 2021 5:06 pm
HNilsen skrev: tir okt 19, 2021 7:20 am Nja, jeg vet nå ikke helt det. Vi har da noen i tråden som vil innføre påbud om at kreftavdelingens smittevern også skal gjelde i buss, butikk og barnehage. I hverdagen til folk flest. Så noen nevrotiske tiltaksfanatikere har vi da fortsatt her inne.
Nå tøyser du fælt, Dr. Nilsen, for det er det ingen som har sagt. Tvert imot.
Søren klype, det var jo akkurat det som ble sagt! Hvis ikke alle passasjerene i bussen bruker munnbind, så mister kirurgen sporenstreks troen på at munnbind virket i operasjonssalen. Da kan du ta gift på at kirurgen kaster munnbindet før du så mye som rekker å si yndlingsordet ditt zerotiltakist. Så for all del – behold munnbindet på i bussen! Ellers risikerer vi det reneste ragnarok i landet operasjonssaler.
:lol: :lol: :lol:
Har du snoket av benzoen, Dr. Nilsen?

startelver

Legg inn av startelver »

NoDabForYou skrev: man okt 18, 2021 5:45 pm
Centrist skrev: man okt 18, 2021 5:09 pm https://www.tv2.no/nyheter/14299134/

Nei, nei og atter nei.
Man må vel være bra idiot om man gir ungene sine denne sprøyten
Jeg vil vel tro at det er bra for barn å ha et godt immunforsvar, og det oppnår man ikke ved å gi vaksiner hele tiden. La barna komme seg gjennom sykdommen, det herder kroppen. Da snakker jeg ikke spesielt om corona men alle typer virusinfeksjoner.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 5:13 pm
NoDabForYou skrev: tir okt 19, 2021 5:00 pm
Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 12:15 pm Jeg er overbevist om at vaksinen hindret et verre forløp.
Jeg er overbevist om at det får du aldri svar på.
Hvorfor siterer du meg? Om jeg ikke har sagt det så har jeg null interesse av å diskutere vaksiner, korona med en antivaxxer. Finn deg andre du kan kverulere med. Forstått?
Beklager kompis, men du har overhodet ikke noe med hva jeg siterer. Hvis du ikke vil bli sitert er det nok best å holde seg vekk.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

startelver skrev: tir okt 19, 2021 6:13 pm
Jeg vil vel tro at det er bra for barn å ha et godt immunforsvar, og det oppnår man ikke ved å gi vaksiner hele tiden. La barna komme seg gjennom sykdommen, det herder kroppen. Da snakker jeg ikke spesielt om corona men alle typer virusinfeksjoner.
Støtter den. Barna blir jo ikke herdet hvis de skal beskyttes mot alle basselusker som finnes.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Døsfallet til Colin Powell i går viser hvordan Covid-19 har ødelagt alle former for sunn fornuft i vesten
og hvordan mediene splitter befolkningen

Colin Powell døde med covid-19, han var 84 år og hadde i tillegg blodkreft. Han var fullvaksinert.

Fox News mente at dette var et bevis på at vaksinene ikke fungerte,

Liberale medier som CNN og WaPO meldte at Colin Powell fortsatt kunne vært
i livet om det hadde ikke hadde vært for de uvaksinerte...... Som om Powell vanket rundt med antivaxxere :lol: :lol: :lol:


pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Idiomatisk skrev: tir okt 19, 2021 6:53 pm Døsfallet til Colin Powell i går viser hvordan Covid-19 har ødelagt alle former for sunn fornuft i vesten
og hvordan mediene splitter befolkningen

Colin Powell døde med covid-19, han var 84 år og hadde i tillegg blodkreft. Han var fullvaksinert.
Tror de fleste skjønner at det var kreften som gjorde sitt til slutt. For man må jo være bra dum hvis man tror at korona-vaksine hjelper mot kreft..

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 5:13 pm
NoDabForYou skrev: tir okt 19, 2021 5:00 pm
Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 12:15 pm Jeg er overbevist om at vaksinen hindret et verre forløp.
Jeg er overbevist om at det får du aldri svar på.
Hvorfor siterer du meg? Om jeg ikke har sagt det så har jeg null interesse av å diskutere vaksiner, korona med en antivaxxer. Finn deg andre du kan kverulere med. Forstått?
Nettopp, ingen vits i å kaste bort tid på å prøve diskutere med antivaxxere.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

pfrog567 skrev: tir okt 19, 2021 7:38 pm
Idiomatisk skrev: tir okt 19, 2021 6:53 pm Døsfallet til Colin Powell i går viser hvordan Covid-19 har ødelagt alle former for sunn fornuft i vesten
og hvordan mediene splitter befolkningen

Colin Powell døde med covid-19, han var 84 år og hadde i tillegg blodkreft. Han var fullvaksinert.
Tror de fleste skjønner at det var kreften som gjorde sitt til slutt. For man må jo være bra dum hvis man tror at korona-vaksine hjelper mot kreft..
Det er opplyst at han døde som følge av komplikasjoner knyttet til Korona infeksjonen, og da anta at han døde av noe annet vil være å tro på at myndighetene/legene der lyver. Han var helt sikkert redusert pga av alder og kreft, men viruset var nok det som veltet lasset. Uavhengig av det så ville han nok ikke levd så veldig lenge uansett hvis det er noen trøst for familien.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

MacanT skrev: tir okt 19, 2021 8:01 pm
Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 5:13 pm
NoDabForYou skrev: tir okt 19, 2021 5:00 pm

Jeg er overbevist om at det får du aldri svar på.
Hvorfor siterer du meg? Om jeg ikke har sagt det så har jeg null interesse av å diskutere vaksiner, korona med en antivaxxer. Finn deg andre du kan kverulere med. Forstått?
Nettopp, ingen vits i å kaste bort tid på å prøve diskutere med antivaxxere.
Jeg betrakter det som irriterende støy. Litt på samme måte som religiøse sekter. Blir de for nærgående så slamrer jeg igjen døren.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Hardy-guttene skrev: tir okt 19, 2021 6:07 pm
HNilsen skrev: tir okt 19, 2021 5:40 pm
Hardy-guttene skrev: tir okt 19, 2021 5:06 pm
Nå tøyser du fælt, Dr. Nilsen, for det er det ingen som har sagt. Tvert imot.
Søren klype, det var jo akkurat det som ble sagt! Hvis ikke alle passasjerene i bussen bruker munnbind, så mister kirurgen sporenstreks troen på at munnbind virket i operasjonssalen. Da kan du ta gift på at kirurgen kaster munnbindet før du så mye som rekker å si yndlingsordet ditt zerotiltakist. Så for all del – behold munnbindet på i bussen! Ellers risikerer vi det reneste ragnarok i landet operasjonssaler.
:lol: :lol: :lol:
Har du snoket av benzoen, Dr. Nilsen?
Ertekrok! :)

William_S

Legg inn av William_S »

pfrog567 skrev: tir okt 19, 2021 7:38 pm
Idiomatisk skrev: tir okt 19, 2021 6:53 pm Døsfallet til Colin Powell i går viser hvordan Covid-19 har ødelagt alle former for sunn fornuft i vesten
og hvordan mediene splitter befolkningen

Colin Powell døde med covid-19, han var 84 år og hadde i tillegg blodkreft. Han var fullvaksinert.
Tror de fleste skjønner at det var kreften som gjorde sitt til slutt. For man må jo være bra dum hvis man tror at korona-vaksine hjelper mot kreft..
Og ikke minst alder. Er tross alt ikke veldig uvanlig at folk over 80 dør av ulike årsaker.

William_S

Legg inn av William_S »

Da har Svalbard fått sitt første coronacase blant de fastboende.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

William_S skrev: tir okt 19, 2021 10:02 pmDa har Svalbard fått sitt første coronacase blant de fastboende.
Den sikre død med andre ord, vedkommende bør likegodt bare la seg bli spist av en isbjørn - utfallet er det samme.

Siden en først er inne på mikroskopiske sjanser, her er et typisk eksempel på hva galskapen og agendaen med å gjøre Covid til noe livsfarlig (godt drevet av CNN og andre, som nevnt ovenfor) kan føre til:

https://nypost.com/2021/10/14/nyc-judge ... wy-lsnvong

Kortversjon: Far mister besøksrett til barnet pga. at han ikke er vaksinert, enda han har hatt Covid og bør ha naturlig immunitet som er mye bedre enn sett inn navn på tilfeldig vaksine. Barnet er helt sikkert i større fare under en biltur f.eks, men ikke noe sjokk at dommere i USA er forutinntatt og ikke i stand til å tenke logisk (som resten av verden også lider under).

basillen

Legg inn av basillen »

BigWhale skrev: tir okt 19, 2021 10:37 pm Den sikre død med andre ord, vedkommende bør likegodt bare la seg bli spist av en isbjørn - utfallet er det samme.

Siden en først er inne på mikroskopiske sjanser, her er et typisk eksempel på hva galskapen og agendaen med å gjøre Covid til noe livsfarlig (godt drevet av CNN og andre, som nevnt ovenfor) kan føre til:

https://nypost.com/2021/10/14/nyc-judge ... wy-lsnvong

Kortversjon: Far mister besøksrett til barnet pga. at han ikke er vaksinert, enda han har hatt Covid og bør ha naturlig immunitet som er mye bedre enn sett inn navn på tilfeldig vaksine. Barnet er helt sikkert i større fare under en biltur f.eks, men ikke noe sjokk at dommere i USA er forutinntatt og ikke i stand til å tenke logisk (som resten av verden også lider under).
Covid-19 pandemien har seriøst fått meg til å nærmest miste all tro på menneskeheten. Dette illustrerer godt hvorfor.

Durek

Legg inn av Durek »

https://www.h-avis.no/datteren-ble-koro ... 62-1254369

En hysterisk mor kontakter lokalavisen, kommunelegen svarer heldigvis godt for seg. Blir optimistisk av slikt og at ordføreren ikke snakker så mye om korona lenger:
Off Topic
– Er nok en del smitte
Helgeland sier han ikke kjenner til om det ble iverksatt smittesporing etter Barn er bra!-festivalen, og er heller ikke kjent med om det er flere smittetilfeller.

– Men moren har rett i at flere kan være smittet, det er nok en del smitte rundt om på skoler og i barnehager nå. Men den smitten finner vi ikke lenger, sier han.

Dermed vil smitten fortsette å spre seg blant barn fra 12 år og nedover, altså hos de som ikke har fått tilbud om vaksine, sier Helgeland.

– Vi vet at barn og unge ikke blir alvorlig syke av korona. Heller ikke barn med underliggende sykdommer, sier han.

Helgeland legger til at det ennå er en del voksne som ikke er vaksinert og som ikke har vært smittet.

– De fleste blir ikke alvorlig syke, men noen blir det, og da spiller alder en rolle. Jo eldre du er, desto mer bør du tenke på å vaksinere deg.

Champis

Legg inn av Champis »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 12:15 pm Det er mye smitte i omløp nå, som ikke blir fanget opp fordi folk ikke gidder teste seg. Jeg håper virkelig Pfizer og Moderna virker gjennom vinteren ellers er det på han igjen. Min mistanke foreløpig er at de blir mindre effektive i å hindre infeksjoner etter hvert, men hjelper godt i å hindre alvorlig sykdom. Hos meg var jeg sjuk i en uke, men det satt godt i kroppen i tre uker. Jeg er overbevist om at vaksinen hindret et verre forløp.

Hva mener du med "på han igjen"? Er det noe vi må? Hvorfor ikke sørge for at vi bruker denne perioden hvor vi har stor grad av vaksinasjon i befolkningen til å få viruset til å sirkulere mest mulig? Hvis vi må inn med en haug med tiltak i hver periode hvor ikke nesten hele befolkningen har en nylig beskyttelse via vaksine, så har vi et stort problem. Vi er nødt til å komme oss gjennom en periode med mer sykdom og sannsynligvis død, og det må vi bare akseptere.

Champis

Legg inn av Champis »

Centrist skrev: tir okt 19, 2021 12:53 pm
William_S skrev: tir okt 19, 2021 10:15 am 77 nye smittetilfeller i Trondheim den siste tiden, hva gjør Morten Wolden nå mån tro?
Det virker som om tanken om å innføre restriksjoner sitter lenger inne for ulike kommuner nå enn før full gjenåpning. Dette kan være fordi at man kanskje så på det å innføre restriksjoner som mer naturlig når øverste hold ikke hadde fullført fullstendig gjenåpning. Det er nok et større spørsmålstegn rundt det å skulle være den som nå vil ignorere øverste myndighet. Kjerkol har vel vært tydelig på at nasjonale restriksjoner er uaktuelt fremover, og det kan også gjøre det vanskelig for kommuner å finne good-will og bekreftelse i å innføre det på lokalt nivå.

Det som kan bli spennende er snøball-effekten. Om f.eks. Wold i Trondheim er tydelig på at de nå skal innføre restriksjoner, vil det nok potensielt være enklere for andre kommuner å gjøre det samme. Om det da kommer en veldig stor smittebølge til vinteren, vil kanskje ikke nasjonale restriksjoner allikevel være så langt unna. Men, dette er i stor grad spekulasjoner.

Den snøballeffekten vil nok komme.

Champis

Legg inn av Champis »

Hardy-guttene skrev: tir okt 19, 2021 5:10 pm
William_S skrev: man okt 18, 2021 10:01 pm Det slår meg egentlig litt hvor langt fremme de skandinaviske landene er mtp gjenåpning. Verken Norge, Danmark eller Sverige har lenger noen restriksjoner hva gjelder arrangementer, skjenketider, munnbind osv. Går man inn på https://reopen.europa.eu/en og klikker på et hvilket som helst land da så kan man se at det ofte er påbud om munnbind, avstandsrestriksjoner, arrangementsrestriksjoner osv som fortsatt gjelder (nå er noe av den infoen ikke helt oppdatert), men det er likevel litt deprimerende å lese. Slovakia feks har et system de kaller covid automat som har automatiske restriksjoner basert på smittetrykk i hver enkelt region. Munnbind er fortsatt påbudt innendørs på offentlige steder på alle nivåer, men jo strengere nivået er så må man over på FFP2 masker feks.
Tenke seg til. Det er ikke lenge siden noen mente at vi nærmet oss normaltilstand, men ved å lese denne tråden kunne man få inntrykk av at det var nærmest unntakstilstand her i landet. Visse brukere ble da i harnisk, for det var ikke måte på hvor ille det det var.

Det er forskjell på å nærme oss en normaltilstand, som vi da gjorde, og å være i en normaltilstand. Og selv nå, i en normaltilstand, så vil nok ikke ting bli som før.

Champis

Legg inn av Champis »

Idretssforbundet har mistet 178 000 medlemmer i 2020!

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... row53_pos2

Det er altså så sinnsyke tall at det nesten ikke er til å tro! Helt spinnvillt! Og hva tror vi dette koster samfunnet på sikt? Hvor mange leveår ryker pga dette? Det blir vel noen flere enn de som røyk av korona. Og tenk at dette kun er en knøttliten brøkdel av konsekvensene som tiltakene førte til!

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 8:10 pm
Det er opplyst at han døde som følge av komplikasjoner knyttet til Korona infeksjonen, og da anta at han døde av noe annet vil være å tro på at myndighetene/legene der lyver. Han var helt sikkert redusert pga av alder og kreft, men viruset var nok det som veltet lasset. Uavhengig av det så ville han nok ikke levd så veldig lenge uansett hvis det er noen trøst for familien.
Jeg tror da ikke at legene lyver om det. Men du kan være sikker på at hvis det hadde vært f.eks. influensa som hadde vært årsaken til komplikasjonene, så hadde ikke det blitt oppgitt. Da hadde det nok bare blitt opplyst at han døde av komplikasjoner som hadde oppstått ifb med kreften. Når man er svekket av blodkreft fra før av i den alderen, skal det ikke så mye til før man tar kvelden.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 8:21 pm
MacanT skrev: tir okt 19, 2021 8:01 pm
Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 5:13 pm

Hvorfor siterer du meg? Om jeg ikke har sagt det så har jeg null interesse av å diskutere vaksiner, korona med en antivaxxer. Finn deg andre du kan kverulere med. Forstått?
Nettopp, ingen vits i å kaste bort tid på å prøve diskutere med antivaxxere.
Jeg betrakter det som irriterende støy. Litt på samme måte som religiøse sekter. Blir de for nærgående så slamrer jeg igjen døren.
Her er litt lesestoff til deg.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8481107/

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Hvordan kan det stå så ille til i Storbritannia? Trodde de fleste der var fullvaksinert?

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

TheBaseline skrev: ons okt 20, 2021 8:50 amHvordan kan det stå så ille til i Storbritannia? Trodde de fleste der var fullvaksinert?
Det er noen og 7000 stk. innlagt 'med' Covid i England, i hvert fall ifølge en twitterbruker med peiling. De har rundt 150 000 tilgjengelige senger. Det bor 67 millioner mennesker i landet.

Greit nok at enkelte korona-pasienter krever ekstra ressursbruk, men hvis dette er det som skal få helsevesenet i England (NHS) til å allerede være på randen så er det noe alvorlig galt med ressursene. Jeg anbefaler at de ansetter alle dyktige helsemedarbeidere som ble sparket i USA pga. at de ikke ville være med på helseapartheid (les, tvangsvaksinering).

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Aha-

Nå vet vi hvorfor mediene aldri stiller spørsmål ved vaksinene


Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»