Hoppsesongen 2021/2022

Svar
Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av seriemester2013 »

toetoe skrev: tir okt 19, 2021 6:22 pm Ingen tvil om at det er flere sider i denne saken, Bråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.
Ble mer balanse i saken nå ja, men jeg tror fortsatt CBB står sterkt i en rettssak

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Syns ikke Bråthens sak ble nevneverdig svekket av den VG-saken, tvert imot.

At et par ansatte i skiledelsen syns det er kjipt å jobbe med Bråthen er leit, men en skulle tro de kunne veid resultater og utvikling i hoppsporten som idrettsbevegelse og som toppidrett tyngre enn personlige utfordringer.

Det er betegnende når en leder så unisont hylles av sine underordnede samt likestilte, og det kun er hans overordnede som føler seg forulempet.

Når det gjelder Bråthens utspill om kvinnehopp og pandemi, så tror jeg alle involverte vet at Bråthen har et poeng. Men det var nok skummelt med en aktør som våget å pirke litt i covidsuppa.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Den VG-artikkelen er da klart i favør Bråthen.

Ladre

Legg inn av Ladre »

toetoe skrev: tir okt 19, 2021 6:22 pm Ingen tvil om at det er flere sider i denne saken, Bråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.
Var dette en kommentar til VG-artikkelen?
Jeg klarer iallfall ikke helt å se at CBB kommer dårlig ut av VGs fremstilling

toolshed

Legg inn av toolshed »

toetoe skrev: tir okt 19, 2021 6:22 pmBråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.
Bråthen er direkte og går ikke rundt grøten når han mener noe er galt. Dette er foretrukket kommunikasjonsform alle andre steder enn i pampeland.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg forstår ikke helt hvordan denne saken gjorde det mer balansert. Den oppklarer en del småting, men kjernen er den samme. BB og Røste liker ikke å bli utfordret av ledere under seg.

Ser egentlig ingenting som er godt nok begrunner for å kunne gi CBB sparken uten at man selv får en kjempesmell tilbake, rent juridisk.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Ladre skrev: tir okt 19, 2021 8:17 pm
toetoe skrev: tir okt 19, 2021 6:22 pm Ingen tvil om at det er flere sider i denne saken, Bråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.
Var dette en kommentar til VG-artikkelen?
Jeg klarer iallfall ikke helt å se at CBB kommer dårlig ut av VGs fremstilling
Nei, han kommer ikke direkte dårlig ut, men artikkelen har litt balanse ift.partene, den fremstiller ikke saken som om den står mellom vår helt Hopp-Bråthen og kvinnehopphatende pamper. Det er en forhistorie som reelt har med kommunikasjonsform å gjøre. Bl.a selvfølgelig.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hets og sjikane mot IBB. Det tror jeg ikke saken er tjent med.
https://www.nrk.no/sport/ansatte-i-skif ... 1.15690019
Knut Meiner, administrator i støttegruppen på facebook har også postet et innlegg om det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Korgutt skrev: tir okt 19, 2021 8:38 pm Hets og sjikane mot IBB. Det tror jeg ikke saken er tjent med.
https://www.nrk.no/sport/ansatte-i-skif ... 1.15690019
Alltid noen kronidioter.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Chromeback skrev: tir okt 19, 2021 8:47 pm
Korgutt skrev: tir okt 19, 2021 8:38 pm Hets og sjikane mot IBB. Det tror jeg ikke saken er tjent med.
https://www.nrk.no/sport/ansatte-i-skif ... 1.15690019
Alltid noen kronidioter.
Jeg er nesten fristet til å si vær forsiktig med hva du skriver. Du kan risikere at noen kronidioter blir fornærmet av at disse menneskene blir tatt under samme kategori som de selv. Jeg støtter CBB i saken men slike holdninger som gjengis i artikkelen til NRK er utelukkende negativ for saken hans.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Korgutt skrev: tir okt 19, 2021 8:51 pm
Chromeback skrev: tir okt 19, 2021 8:47 pm
Korgutt skrev: tir okt 19, 2021 8:38 pm Hets og sjikane mot IBB. Det tror jeg ikke saken er tjent med.
https://www.nrk.no/sport/ansatte-i-skif ... 1.15690019
Alltid noen kronidioter.
Jeg er nesten fristet til å si vær forsiktig med hva du skriver. Du kan risikere at noen kronidioter blir fornærmet av at disse menneskene blir tatt under samme kategori som de selv. Jeg støtter CBB i saken men slike holdninger som gjengis i artikkelen til NRK er utelukkende negativ for saken hans.
:lol: :lol: :lol:

Skal tenke meg om til neste gang!

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Syns ingen av de involverte kom særlig godt ut av den VG-saken og stiller meg tvilende om det er lurt om noen av dem fortsetter i rollene sine. Røste og Haug bør helt klart gå, usikker på IBB og tror hopp er best tjent med noen andre i Bråthens rolle om de ønsker et bedre forhold til resten av NSF.

Farmer

Legg inn av Farmer »

tartaglia2 skrev: tir okt 19, 2021 11:46 pm Syns ingen av de involverte kom særlig godt ut av den VG-saken og stiller meg tvilende om det er lurt om noen av dem fortsetter i rollene sine. Røste og Haug bør helt klart gå, usikker på IBB og tror hopp er best tjent med noen andre i Bråthens rolle om de ønsker et bedre forhold til resten av NSF.
Hvorfor skal hopp være tjent med noen som godtar at skiforbundet fortsetter å la hopp være med og finansiere andre grener? Det er vel ingen som ville stått opp for grenen si, spesielt kvinnesiden, som Clas Brede Bråten har gjort.

Farmer

Legg inn av Farmer »

toetoe skrev: tir okt 19, 2021 6:22 pm Ingen tvil om at det er flere sider i denne saken, Bråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.
Artikkelen bekrefter hvor lite tykkhudet og selvsentrert Bretten Berg er. Hun har ingenting og gjøre i den posisjon hun har.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Farmer skrev: ons okt 20, 2021 9:26 am
toetoe skrev: tir okt 19, 2021 6:22 pm Ingen tvil om at det er flere sider i denne saken, Bråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.
Artikkelen bekrefter hvor lite tykkhudet og selvsentrert Bretten Berg er. Hun har ingenting og gjøre i den posisjon hun har.
På den andre siden. Er man tjent med en hoppsjef som tilter hver gang NRK velger å sende kvinnehopp enten på nrk.no eller NRK2 og ikke på NRK 1?
https://www.dagbladet.no/sport/avslorer ... e/74415825

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

https://www.vg.no/sport/hopp/i/8QRobQ/f ... rovekkende

Ganske urovekkende at man fortsetter med å uttale seg om at man har tilbudt CBB en stilling to ganger tidligere, når man står midt opp i en prosess som kan ende opp oppsigelse (som virker veldig ugyldig ut i fra det man vet pdd). Er dette så lurt da, herr Røste?


Farmer

Legg inn av Farmer »

Korgutt skrev: ons okt 20, 2021 9:40 am
Farmer skrev: ons okt 20, 2021 9:26 am
toetoe skrev: tir okt 19, 2021 6:22 pm Ingen tvil om at det er flere sider i denne saken, Bråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.
Artikkelen bekrefter hvor lite tykkhudet og selvsentrert Bretten Berg er. Hun har ingenting og gjøre i den posisjon hun har.
På den andre siden. Er man tjent med en hoppsjef som tilter hver gang NRK velger å sende kvinnehopp enten på nrk.no eller NRK2 og ikke på NRK 1?
https://www.dagbladet.no/sport/avslorer ... e/74415825
Jeg tror kvinnehopp er tjent med en som Bråten. Det er jo satsingen der han er misfornøyd med.

Andy

Legg inn av Andy »

VG-saken viser helt klart at Bretten Berg og Røste ikke er skikket til å lede skiforbundet. Det skinner igjennom at de vil sparke Bråthen fordi de synes han er brysom, så man prøver desperat å samle opp en drittpakke for å konstruere en personalsak mot Bråthen. Det er jo enklere å ansette en nikkedukke som ikke tør å utfordre ledelsen. Synes det som fremkommer i saken er god nok grunn til å skifte ut skistyret i et ekstraordinært skiting. Ingen er tjent med at ledelsen i forbundet er så inkompetente, noen skikretser har sagt at de vil bytte ut ledelsen, det er rart at ikke flere har fulgt etter. Skikretsene kan ikke sitte og se på at skisporten raseres innenfra, dersom Brenne Berg og Røste hadde satt idretten først, så hadde de gått av for en stund siden.

En del av det som fremkommer i saken er vel diskutert her tidligere, det at skiforbundet har hatt en nedlatende holdning til hopp gir absolutt mening sett fra utsiden. Det er jo langrenn som er "gullungen" til forbundet, prestasjonene til hopperne er av en eller annen grunn lite verdsatt, selv om det er en mye større idrett. Kan kanskje også si at det samme gjelder for kombinert, virker ikke akkurat som om skiforbundet ønsker å dyrke profilene og løfte denne grenen opp og frem, til tross for fantastiske prestasjoner i det siste. Det virker som at de ikke ønsker at noen skal true posisjonen til langrenn. Det er ille at forbundet ikke spiller med åpne kort når hopp vil ha innsyn i økonomien for å undersøke hvor pengene blir av, siden det finnes indikasjoner på at hopp sponser andre grener.

Saken hvor hopp har fått tak 500.000kr i ekstra sponsing for å få kvinnetreneren tilbake fra permittering under pandemien fremstår absurd. Hvordan kan Bretten Berg nekte treneren å komme tilbake i jobb når hopp på egenhånd har klart å få tak i midler øremerket for nettopp dette? Var vel i forbindelse med denne saken at Bråthen skal ha kalt Bretten Berg for "dum", men under de gitte omstendighetene kan man ikke si at det er rart at det ble litt krass ordbruk.

Det varselet mot Bråthen etter den omtalte saken i Dagbladet er jo også et kapittel for seg selv, takhøyden er åpenbart ekstremt lav. Sportssjefen kritiserer seg selv, eget forbund, det internasjonale forbundet og norske myndigheter uten å være usaklig og godt innenfor det som kan kalles ytringsfrihetens grenser. Ståle Solbakken har for eksempel vært mye krassere i sine uttallelser, tror ikke det har resultert i noen personalsak hos NFF. Her fremstår utrolig nok NFF som et mønsterbruk sammenlignet med skifobundet, det sier det meste.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Farmer skrev: ons okt 20, 2021 9:22 am
tartaglia2 skrev: tir okt 19, 2021 11:46 pm Syns ingen av de involverte kom særlig godt ut av den VG-saken og stiller meg tvilende om det er lurt om noen av dem fortsetter i rollene sine. Røste og Haug bør helt klart gå, usikker på IBB og tror hopp er best tjent med noen andre i Bråthens rolle om de ønsker et bedre forhold til resten av NSF.
Hvorfor skal hopp være tjent med noen som godtar at skiforbundet fortsetter å la hopp være med og finansiere andre grener? Det er vel ingen som ville stått opp for grenen si, spesielt kvinnesiden, som Clas Brede Bråten har gjort.
Nå skrev jeg bare at Bråthen ikke bør fortsette i rollen sin om hopp ønsker et bedre forhold til resten av NSF, ikke at han må byttes ut med noen som lar de andre grenene stikke av med alle pengene til hopp. Vil tro det går an å få en person som står opp for hopp uten at denne personen kommer på kant med generalsekretær, president, økonomisjef, kommunikasjonssjef eller skjeller ut hele styret ved flere anledninger. Når Bråthen har vært hoppsjef i 17 år og forholdet til resten av NSF etter sigende bare har blitt dårligere og dårligere er jeg skeptisk til om det er lurt å ha Bråthen som øverste sjef om forbedring av forholdet er en prioritet. Og når hovedtrener klager på dårlig støtte fra NSF sentralt og andre hoppansatte klager over dårlig samarbeidsklima mener jeg dette er noe som bør tas tak i.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

tartaglia2 skrev: ons okt 20, 2021 10:08 am
Farmer skrev: ons okt 20, 2021 9:22 am
tartaglia2 skrev: tir okt 19, 2021 11:46 pm Syns ingen av de involverte kom særlig godt ut av den VG-saken og stiller meg tvilende om det er lurt om noen av dem fortsetter i rollene sine. Røste og Haug bør helt klart gå, usikker på IBB og tror hopp er best tjent med noen andre i Bråthens rolle om de ønsker et bedre forhold til resten av NSF.
Hvorfor skal hopp være tjent med noen som godtar at skiforbundet fortsetter å la hopp være med og finansiere andre grener? Det er vel ingen som ville stått opp for grenen si, spesielt kvinnesiden, som Clas Brede Bråten har gjort.
Nå skrev jeg bare at Bråthen ikke bør fortsette i rollen sin om hopp ønsker et bedre forhold til resten av NSF, ikke at han må byttes ut med noen som lar de andre grenene stikke av med alle pengene til hopp. Vil tro det går an å få en person som står opp for hopp uten at denne personen kommer på kant med generalsekretær, president, økonomisjef, kommunikasjonssjef eller skjeller ut hele styret ved flere anledninger. Når Bråthen har vært hoppsjef i 17 år og forholdet til resten av NSF etter sigende bare har blitt dårligere og dårligere er jeg skeptisk til om det er lurt å ha Bråthen som øverste sjef om forbedring av forholdet er en prioritet. Og når hovedtrener klager på dårlig støtte fra NSF sentralt og andre hoppansatte klager over dårlig samarbeidsklima mener jeg dette er noe som bør tas tak i.
Hvor og når er det nevnt at andre hoppansatte klager over dårlig samarbeidsklima?

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Andy skrev: ons okt 20, 2021 10:06 am Saken hvor hopp har fått tak 500.000kr i ekstra sponsing for å få kvinnetreneren tilbake fra permittering under pandemien fremstår absurd. Hvordan kan Bretten Berg nekte treneren å komme tilbake i jobb når hopp på egenhånd har klart å få tak i midler øremerket for nettopp dette? Var vel i forbindelse med denne saken at Bråthen skal ha kalt Bretten Berg for "dum", men under de gitte omstendighetene kan man ikke si at det er rart at det ble litt krass ordbruk.
I den sammenhengen er ikke "dum" å regne som krass ordbruk. Det er altfor snilt, nærmest som et ufortjent kompliment.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

tartaglia2 skrev: ons okt 20, 2021 10:08 am om forbedring av forholdet er en prioritet
Prioriteten bør være sportslige prestasjoner.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Chromeback skrev: ons okt 20, 2021 10:17 am Hvor og når er det nevnt at andre hoppansatte klager over dårlig samarbeidsklima?
Den VG-artikkelen som ble linket til i går har mye om dette. Det fremstår i stor grad som om konflikten egentlig er mellom hopp og skiforbundet, og at Bråthen egentlig bare er en spydspiss, eller meningsbærer oppover.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

slankebrusmannen skrev: ons okt 20, 2021 10:22 am
Andy skrev: ons okt 20, 2021 10:06 am Saken hvor hopp har fått tak 500.000kr i ekstra sponsing for å få kvinnetreneren tilbake fra permittering under pandemien fremstår absurd. Hvordan kan Bretten Berg nekte treneren å komme tilbake i jobb når hopp på egenhånd har klart å få tak i midler øremerket for nettopp dette? Var vel i forbindelse med denne saken at Bråthen skal ha kalt Bretten Berg for "dum", men under de gitte omstendighetene kan man ikke si at det er rart at det ble litt krass ordbruk.
I den sammenhengen er ikke "dum" å regne som krass ordbruk. Det er altfor snilt, nærmest som et ufortjent kompliment.
Er ikke dette en smule usaklig slankebrusmannrn?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

slankebrusmannen skrev: ons okt 20, 2021 10:26 am
Chromeback skrev: ons okt 20, 2021 10:17 am Hvor og når er det nevnt at andre hoppansatte klager over dårlig samarbeidsklima?
Den VG-artikkelen som ble linket til i går har mye om dette. Det fremstår i stor grad som om konflikten egentlig er mellom hopp og skiforbundet, og at Bråthen egentlig bare er en spydspiss, eller meningsbærer oppover.
Da er det bare jeg som leste setningen feil og mistolket, i så fall. Greit å få oppklart!

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Chromeback skrev: ons okt 20, 2021 10:17 am Hvor og når er det nevnt at andre hoppansatte klager over dårlig samarbeidsklima?
Det kommer blant annet frem i gårsdagens VG-sak: https://www.vg.no/sport/hopp/i/V9jXO6/h ... -paa-kulen. Spesielt under overskriftene "Varselet" og "Nytteløst".

I tillegg har jo Stöckl klaget over manglende støtte fra forbundet i forbindelse med Graneruds positive coronatest.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

tartaglia2 skrev: ons okt 20, 2021 10:32 am
Chromeback skrev: ons okt 20, 2021 10:17 am Hvor og når er det nevnt at andre hoppansatte klager over dårlig samarbeidsklima?
Det kommer blant annet frem i gårsdagens VG-sak: https://www.vg.no/sport/hopp/i/V9jXO6/h ... -paa-kulen. Spesielt under overskriftene "Varselet" og "Nytteløst".

I tillegg har jo Stöckl klaget over manglende støtte fra forbundet i forbindelse med Graneruds positive coronatest.
Yes, det var bare jeg som misforstod setningen! :D

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

slankebrusmannen skrev: ons okt 20, 2021 10:24 am
tartaglia2 skrev: ons okt 20, 2021 10:08 am om forbedring av forholdet er en prioritet
Prioriteten bør være sportslige prestasjoner.
Tenker det går an å ha flere prioriteter og er redd dårlig samarbeidsklima til slutt vil gå ut over de sportslige prestasjonene om det ikke gjøres noe for å ta tak i de. Viktig at folk trives på jobb ellers finner de dyktige seg fort et annet sted å jobbe. Og uten dyktige ansatte (spesielt trenere) blir det vanskelig å få gode resultater.

Andy

Legg inn av Andy »

slankebrusmannen skrev: ons okt 20, 2021 10:22 am
Andy skrev: ons okt 20, 2021 10:06 am Saken hvor hopp har fått tak 500.000kr i ekstra sponsing for å få kvinnetreneren tilbake fra permittering under pandemien fremstår absurd. Hvordan kan Bretten Berg nekte treneren å komme tilbake i jobb når hopp på egenhånd har klart å få tak i midler øremerket for nettopp dette? Var vel i forbindelse med denne saken at Bråthen skal ha kalt Bretten Berg for "dum", men under de gitte omstendighetene kan man ikke si at det er rart at det ble litt krass ordbruk.
I den sammenhengen er ikke "dum" å regne som krass ordbruk. Det er altfor snilt, nærmest som et ufortjent kompliment.
Ja, egentlig imponerende at det ikke ble brukt værre karakteristikker. "Svindler" eller "snylter" hadde kanskje vært mer passende. Bretten Berg velger her å snylte på statlige midler fordi hun ikke tør å sende noen tilbake i jobb så lenge andre fortsatt holdes permittert. Det er svakt lederskap. Man kan jo stille seg spørsmål om lovligheten av å holde folk permittert på statens regning når man har finansiering til å sende dem i arbeid og det finnes nok av arbeidsoppgaver for den ansatte.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»