Hoppsesongen 2021/2022

Svar
Number4

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av Number4 »

tartaglia2 skrev: tor okt 21, 2021 12:41 pm
AxelRudi skrev: tor okt 21, 2021 12:17 pm "Bråthen er nå på vei inn på Ullevaal stadion for å signere ny avtale.
Dette er forliket:
Han fortsetter i jobben. Ståle Willumstad overtar flere av hans oppgaver på «kontoret». Bråthen dropper søksmål om fast jobb, og godtar ny 4-årig avtale."

Jaja.
Var det ikke dette hoppkomiteen foreslo og NSF avslo for noen uker siden?
Stemmer det, skistyret avslo. For en suppe trekløveret Røste, Bretten Berg og fjotten Graff har klart å stelle i stand. Det bør og må få konsekvenser for dem. Tenk hva dette har kostet!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PK 14.00 i følge NRK.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Morsom gjeng.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Number4 skrev: tor okt 21, 2021 12:45 pm
tartaglia2 skrev: tor okt 21, 2021 12:41 pm
AxelRudi skrev: tor okt 21, 2021 12:17 pm "Bråthen er nå på vei inn på Ullevaal stadion for å signere ny avtale.
Dette er forliket:
Han fortsetter i jobben. Ståle Willumstad overtar flere av hans oppgaver på «kontoret». Bråthen dropper søksmål om fast jobb, og godtar ny 4-årig avtale."

Jaja.
Var det ikke dette hoppkomiteen foreslo og NSF avslo for noen uker siden?
Stemmer det, skistyret avslo. For en suppe trekløveret Røste, Bretten Berg og fjotten Graff har klart å stelle i stand. Det bør og må få konsekvenser for dem. Tenk hva dette har kostet!
Montro om forslaget fra Buskerud fikk fortgang på sakene, og at Akershus også skulel vurdere det samme. Røste og Bretten Berg burde uansett være ferdige etter dette, men de redder seg nok på at de fikk denne avtalen i havn.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Glad dei har funnet ein løysing, men her har skiforbundet brukt STORE ressursar på advokathjelp, mediaoppslag, uro i organisasjonen og satt folk opp mot kvarandre. Einaste man har fått for alt dette er at Bråthen fortsetter i 4 nye år og heile hopplandslaget har vært i unntaktilstand nærmast.

Heile saken er så dårleg levert frå toppene i norsk skiforbund at det vil være ein liten skandale om dei får fortsette. Desse personane har satt heile organisasjon i krisetilstand fordi man ikkje likte Bråthen verker det som.

Stakkas våre hoppstjerner som burde fokusert på OL og ikkje mediastorm i 2 måned. Redd dette kan skade deira sjanser i OL :(

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ms_8 skrev: tor okt 21, 2021 1:29 pm Glad dei har funnet ein løysing, men her har skiforbundet brukt STORE ressursar på advokathjelp, mediaoppslag, uro i organisasjonen og satt folk opp mot kvarandre. Einaste man har fått for alt dette er at Bråthen fortsetter i 4 nye år og heile hopplandslaget har vært i unntaktilstand nærmast.

Heile saken er så dårleg levert frå toppene i norsk skiforbund at det vil være ein liten skandale om dei får fortsette. Desse personane har satt heile organisasjon i krisetilstand fordi man ikkje likte Bråthen verker det som.

Stakkas våre hoppstjerner som burde fokusert på OL og ikkje mediastorm i 2 måned. Redd dette kan skade deira sjanser i OL :(
Og sponsorer har allerede trukket støtten sin. Kostnadene rundt dette spillet er enorme, helt vanvittig hvis Røste og BB får overleve dette.

Wood

Legg inn av Wood »

Du er live Røste hahaha

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Chromeback skrev: tor okt 21, 2021 2:00 pm
ms_8 skrev: tor okt 21, 2021 1:29 pm Glad dei har funnet ein løysing, men her har skiforbundet brukt STORE ressursar på advokathjelp, mediaoppslag, uro i organisasjonen og satt folk opp mot kvarandre. Einaste man har fått for alt dette er at Bråthen fortsetter i 4 nye år og heile hopplandslaget har vært i unntaktilstand nærmast.

Heile saken er så dårleg levert frå toppene i norsk skiforbund at det vil være ein liten skandale om dei får fortsette. Desse personane har satt heile organisasjon i krisetilstand fordi man ikkje likte Bråthen verker det som.

Stakkas våre hoppstjerner som burde fokusert på OL og ikkje mediastorm i 2 måned. Redd dette kan skade deira sjanser i OL :(
Og sponsorer har allerede trukket støtten sin. Kostnadene rundt dette spillet er enorme, helt vanvittig hvis Røste og BB får overleve dette.
Eg er faktisk redd for at dei vil beholde stillingene sine. Å fjerne makten i slike forbund krever at enorm mange er villige til å ta kampen og det trur eg dessverre ikkje kjem til å skje.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Esten prøver å balansere hårfint her, men tryner greit som vanlig.

https://www.dagbladet.no/sport/stygt-sp ... e/74420412

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Jeg opplever hele saken som faglige underlegne ledere som har opplevd en krevende og tidvis oppgitt og skarp ansatt og følt at det var kjipt. Det har vært flere slike saker de siste årene. Ledere som ikke har mage til å være ledere og får sammenbrudd av noen skarpe meldinger fra folk under seg. Det er jo noe man må tåle som leder, tenker jeg. Har det vært noen episoder der Braathen har vært ufin med noen av de han selv har vært leder for?

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Så pressekonferansen. Lettet på vegne av CBB og hopperne/støtteapparatet at de nå kan konsentrere seg om det de skal; forberede seg til den særdeles viktige OL-sesongen som også inkluderer VM i skiflyging på hjemmebane i Vikersund.

På den annen side: Jeg lurer på om CBB har gitt seg fordi han ser at dette sirkuset har skadet hoppsporten som han elsker så høyt. At han har sett hvordan utøverne og trenerne ikke har fått fokusere på det de må om dagen. Det blir ingen rettssak, og det er fryktelig synd, for man burde en gang for alle få rensket ut i Skiforbundet og fått inn nye folk som faktisk er kvalifisert både faglig og personlig til å ha den type lederstillinger/verv.

Jeg håper inderlig at dette nå ikke betyr at de to maktsyke personene og deres støttespillere i komiteer og styrer bare får fortsette som om ingenting har skjedd. Dette må få konsekvenser for dem!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Troygirl skrev: tor okt 21, 2021 3:58 pm
På den annen side: Jeg lurer på om CBB har gitt seg fordi han ser at dette sirkuset har skadet hoppsporten som han elsker så høyt. At han har sett hvordan utøverne og trenerne ikke har fått fokusere på det de må om dagen. Det blir ingen rettssak, og det er fryktelig synd, for man burde en gang for alle få rensket ut i Skiforbundet og fått inn nye folk som faktisk er kvalifisert både faglig og personlig til å ha den type lederstillinger/verv.
Her tipper jeg huset på at det er motsatt.

Skiforbundet hadde en sak bygd på luft rent juridisk, og det får man nærmest bekreftet nå som CBB og hans team har fått 95% av sitt forslag igjennom.

CBB hadde alt å tjene på en rettssak, skiforbundet det motsatte. Når de da i tillegg fikk ett mistillitsforslag mot seg oppe dette, så var det de som måtte krype til korset.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Chromeback skrev: tor okt 21, 2021 4:06 pm
Troygirl skrev: tor okt 21, 2021 3:58 pm
På den annen side: Jeg lurer på om CBB har gitt seg fordi han ser at dette sirkuset har skadet hoppsporten som han elsker så høyt. At han har sett hvordan utøverne og trenerne ikke har fått fokusere på det de må om dagen. Det blir ingen rettssak, og det er fryktelig synd, for man burde en gang for alle få rensket ut i Skiforbundet og fått inn nye folk som faktisk er kvalifisert både faglig og personlig til å ha den type lederstillinger/verv.
Her tipper jeg huset på at det er motsatt.

Skiforbundet hadde en sak bygd på luft rent juridisk, og det får man nærmest bekreftet nå som CBB og hans team har fått 95% av sitt forslag igjennom.

CBB hadde alt å tjene på en rettssak, skiforbundet det motsatte. Når de da i tillegg fikk ett mistillitsforslag mot seg oppe dette, så var det de som måtte krype til korset.
CBB hadde liten annen mulighet enn å akseptere dette. Folk kunne snudd om han nå sa nei til et tilbud de selv lanserte.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

AxelRudi skrev: tor okt 21, 2021 4:33 pm
Chromeback skrev: tor okt 21, 2021 4:06 pm
Troygirl skrev: tor okt 21, 2021 3:58 pm
På den annen side: Jeg lurer på om CBB har gitt seg fordi han ser at dette sirkuset har skadet hoppsporten som han elsker så høyt. At han har sett hvordan utøverne og trenerne ikke har fått fokusere på det de må om dagen. Det blir ingen rettssak, og det er fryktelig synd, for man burde en gang for alle få rensket ut i Skiforbundet og fått inn nye folk som faktisk er kvalifisert både faglig og personlig til å ha den type lederstillinger/verv.
Her tipper jeg huset på at det er motsatt.

Skiforbundet hadde en sak bygd på luft rent juridisk, og det får man nærmest bekreftet nå som CBB og hans team har fått 95% av sitt forslag igjennom.

CBB hadde alt å tjene på en rettssak, skiforbundet det motsatte. Når de da i tillegg fikk ett mistillitsforslag mot seg oppe dette, så var det de som måtte krype til korset.
CBB hadde liten mulighet annet en å akseptere dette. Folk kunne snudd om han nå sa nei til et tilbud de selv lanserte.
Det er ett godt poeng, men jeg tror ikke at det var CBB som snudde rundt løsningen her i dag, sånn siden det er deres forslag som har gått igjennom. Rettssaken var jo kun for å sikre seg selv, hvor han tilsynelatende hadde en veldig god sak. Men ja, jeg tror han hadde gått langt for å unngå akkurat dette.

CBB får det nesten som han vil, Skistyret får ikke det. Da burde det ikke være vanskelig å skjønne hvem som snudde her.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Ser at Skiforbundet dekker halvparten dvs 700 000 av Bråthens advokatregning. Vil det si at han har stått for dette selv? Var det ikke LO som sto for advokat?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Chromeback skrev: tor okt 21, 2021 4:36 pm
AxelRudi skrev: tor okt 21, 2021 4:33 pm
Chromeback skrev: tor okt 21, 2021 4:06 pm

Her tipper jeg huset på at det er motsatt.

Skiforbundet hadde en sak bygd på luft rent juridisk, og det får man nærmest bekreftet nå som CBB og hans team har fått 95% av sitt forslag igjennom.

CBB hadde alt å tjene på en rettssak, skiforbundet det motsatte. Når de da i tillegg fikk ett mistillitsforslag mot seg oppe dette, så var det de som måtte krype til korset.
CBB hadde liten mulighet annet en å akseptere dette. Folk kunne snudd om han nå sa nei til et tilbud de selv lanserte.
Det er ett godt poeng, men jeg tror ikke at det var CBB som snudde rundt løsningen her i dag, sånn siden det er deres forslag som har gått igjennom. Rettssaken var jo kun for å sikre seg selv, hvor han tilsynelatende hadde en veldig god sak. Men ja, jeg tror han hadde gått langt for å unngå akkurat dette.

CBB får det nesten som han vil, Skistyret får ikke det. Da burde det ikke være vanskelig å skjønne hvem som snudde her.
Nei, jeg mener at når skiforbundet nå kom med noe CBB har godtatt tidligere, og foreslått, så kan han ikke si nei nå. Det visste vel også forbundet, og det var derfor de gikk kom med akkurat dette.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

AxelRudi skrev: tor okt 21, 2021 4:47 pm
Chromeback skrev: tor okt 21, 2021 4:36 pm
AxelRudi skrev: tor okt 21, 2021 4:33 pm

CBB hadde liten mulighet annet en å akseptere dette. Folk kunne snudd om han nå sa nei til et tilbud de selv lanserte.
Det er ett godt poeng, men jeg tror ikke at det var CBB som snudde rundt løsningen her i dag, sånn siden det er deres forslag som har gått igjennom. Rettssaken var jo kun for å sikre seg selv, hvor han tilsynelatende hadde en veldig god sak. Men ja, jeg tror han hadde gått langt for å unngå akkurat dette.

CBB får det nesten som han vil, Skistyret får ikke det. Da burde det ikke være vanskelig å skjønne hvem som snudde her.
Nei, jeg mener at når skiforbundet nå kom med noe CBB har godtatt tidligere, og foreslått, så kan han ikke si nei nå. Det visste vel også forbundet, og det var derfor de gikk kom med akkurat dette.
Ja, sånn sett ja. Det er jeg enig i. Men det er jo ikke uten grunn til at skiforbundet kommer tilbake med ett tilbud de selv har takket nei til, selv om den ene endringen er nokså vesentlig.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Chromeback skrev: tor okt 21, 2021 4:06 pm
Troygirl skrev: tor okt 21, 2021 3:58 pm
På den annen side: Jeg lurer på om CBB har gitt seg fordi han ser at dette sirkuset har skadet hoppsporten som han elsker så høyt. At han har sett hvordan utøverne og trenerne ikke har fått fokusere på det de må om dagen. Det blir ingen rettssak, og det er fryktelig synd, for man burde en gang for alle få rensket ut i Skiforbundet og fått inn nye folk som faktisk er kvalifisert både faglig og personlig til å ha den type lederstillinger/verv.
Her tipper jeg huset på at det er motsatt.

Skiforbundet hadde en sak bygd på luft rent juridisk, og det får man nærmest bekreftet nå som CBB og hans team har fått 95% av sitt forslag igjennom.

CBB hadde alt å tjene på en rettssak, skiforbundet det motsatte. Når de da i tillegg fikk ett mistillitsforslag mot seg oppe dette, så var det de som måtte krype til korset.
Hva slags hus har du, og hvor bor du? 😏

Ja, jeg er enig i at Bretten Berg og Røste ikke hadde tålt en rettssak, men jeg lurer på hvor mye en rettssak i en OL-sesong hadde ødelagt for hopperne og støtteapparatet? Forlengelse av kontraktene til Stöckl og Meyer ble lagt på is til det kom en avklaring, og mye annet har vært usikkert. Det er små marginer i toppidretten, og all denne uroen og usikkerheten har tatt på for de som skal prestere.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Troygirl skrev: tor okt 21, 2021 5:00 pm
Chromeback skrev: tor okt 21, 2021 4:06 pm
Troygirl skrev: tor okt 21, 2021 3:58 pm
På den annen side: Jeg lurer på om CBB har gitt seg fordi han ser at dette sirkuset har skadet hoppsporten som han elsker så høyt. At han har sett hvordan utøverne og trenerne ikke har fått fokusere på det de må om dagen. Det blir ingen rettssak, og det er fryktelig synd, for man burde en gang for alle få rensket ut i Skiforbundet og fått inn nye folk som faktisk er kvalifisert både faglig og personlig til å ha den type lederstillinger/verv.
Her tipper jeg huset på at det er motsatt.

Skiforbundet hadde en sak bygd på luft rent juridisk, og det får man nærmest bekreftet nå som CBB og hans team har fått 95% av sitt forslag igjennom.

CBB hadde alt å tjene på en rettssak, skiforbundet det motsatte. Når de da i tillegg fikk ett mistillitsforslag mot seg oppe dette, så var det de som måtte krype til korset.
Hva slags hus har du, og hvor bor du? 😏

Ja, jeg er enig i at Bretten Berg og Røste ikke hadde tålt en rettssak, men jeg lurer på hvor mye en rettssak i en OL-sesong hadde ødelagt for hopperne og støtteapparatet? Forlengelse av kontraktene til Stöckl og Meyer ble lagt på is til det kom en avklaring, og mye annet har vært usikkert. Det er små marginer i toppidretten, og all denne uroen og usikkerheten har tatt på for de som skal prestere.
Jeg er jo enig i at CBB ønsket å få saken ut av verden fortest mulig, sånn at han kunne fortsette arbeidet sitt. Rettssaken blir jo sånt sett kun ett sikkerhetsnett.

Men det er ikke CBB som har snudd her, når han takker ja til avtalen. Dette har han jo allerede gjort, selv om den andre stillingen nå blir åpent lyst ut i stedet for at CBB fikk velge hvem som gikk inn i stillingen. Og den endringen synes jeg er helt fair, så lenge resten av den prosessen går ordentlig for seg.

Her er det skiforbundet som har snudd lynraskt etter meldingen om mistillitsforslag, særlig når Akershus sier at de ønsket å finne en løsning før et eventuelt ekstraordinært skiting. Det er de som kommer krypende tilbake med ett forslag de ikke ønsket at CBB skulle få igjennom for kun kort tid siden.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Og nå som CBB sin kontrakt er i boks, så tror jeg at Stöckl sin kontrakt også er rett rundt hjørnet, om han fortsatt ønsker å bli.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Får en uggen følelse av denne Bretten Berg dama. Hun har ikke vært avbildet med et smil en eneste gang, så får meg til å undres om det det er en kvinne totalt blottet for sosiale antenner. Ikke bare bildene, men alle ting som hun har hengt seg opp i.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Fernandovonarb skrev: tor okt 21, 2021 6:00 pm Får en uggen følelse av denne Bretten Berg dama. Hun har ikke vært avbildet med et smil en eneste gang, så får meg til å undres om det det er en kvinne totalt blottet for sosiale antenner. Ikke bare bildene, men alle ting som hun har hengt seg opp i.
Her får du en artikkel hvor hun er avbildet med et smil. Enig med deg i at det ikke er så ofte men denne gangen hadde hun absolutt grunn til det.
https://www.skiforbundet.no/norges-skif ... -tv-avtale

morrisey

Legg inn av morrisey »

Fernandovonarb skrev: tor okt 21, 2021 6:00 pm Får en uggen følelse av denne Bretten Berg dama. Hun har ikke vært avbildet med et smil en eneste gang, så får meg til å undres om det det er en kvinne totalt blottet for sosiale antenner. Ikke bare bildene, men alle ting som hun har hengt seg opp i.
I mine øyne helt feil person på helt feil plass. Det samme går for Røste.
Spark dem ut, ganske enkelt.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Det eneste jeg håper på er at atletene får såpass ro at vi får en fin hoppsesong.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Av alle utfall, så må jeg innrømme at jeg aldri så for meg at man kom til å lande på et forslag som Bråthen aksepterte, men som Røste og Berg umiddelbart avviste, fordi det var fullstendig uakseptabelt at Bråthen skulle «diktere hvem som skulle være sjefen hans»

Dette skjer tross alt etter et møte i forrige uke, hvor en viss advokat ikke akkurat indikerte at de hadde så mye mer å snakke om.

Det skal bli interessant å se hva som lekkes fremover, for slik situasjonen har vært de siste ukene så er det lite som tilsier at det ikke er Røste og Berg som har presentert dette løsningsforslaget.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Deilig å få saken ut av verden. Nå bare en måned til vi starter i Russland!

Broren

Legg inn av Broren »

På en måte slipper både IBB og Røste altfor lett unna. Spesielt IBB.

toolshed

Legg inn av toolshed »

Det verste med at Bråthen-saken er over er at nå kommer alt til å roe seg ned og Bretten Berg og Røste fortsetter som før. De MÅ sparkes ut ved neste anledning.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

toolshed skrev: fre okt 22, 2021 10:31 am Det verste med at Bråthen-saken er over er at nå kommer alt til å roe seg ned og Bretten Berg og Røste fortsetter som før. De MÅ sparkes ut ved neste anledning.
Buskerud opprettholder mistillitsforslaget, enn så lenge.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»