Endelig åpner det nye Munch-museet

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7814

Re: Endelig åpner det nye Munch-museet

Legg inn av Big George »

Åpningen er på NRK tv kl 1645.
Skjer det ikke noe før det ?
Er visst utsolgt hele helga.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Big George skrev: fre okt 22, 2021 3:59 am Åpningen er på NRK tv kl 1645.
Skjer det ikke noe før det ?
Er visst utsolgt hele helga.
Hva hadde du forventet skulle skje?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7814

Legg inn av Big George »

Queenie skrev: fre okt 22, 2021 4:05 am
Big George skrev: fre okt 22, 2021 3:59 am Åpningen er på NRK tv kl 1645.
Skjer det ikke noe før det ?
Er visst utsolgt hele helga.
Hva hadde du forventet skulle skje?
Jeg trodde man åpnet på formiddagen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ikke Bjørvika som gjør at man er glad i Oslo.

Bilde

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Åpnings"melodien" var da for-gjevlig. :roll:

Queenie

Legg inn av Queenie »

Justice 97 skrev: fre okt 22, 2021 6:10 pm
Queenie skrev: fre okt 22, 2021 4:41 pm Ikke Bjørvika som gjør at man er glad i Oslo.
► Show Spoiler
Haha, det er så stygt at det er godt gjort. :lol:
Mhm..

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Rusla forbi et par timer før åpningen i dag - sannelig er det blitt et flott område, Deichmanske, Operaen og Munch. Herlig folkeliv er det blitt i området også, i Oslobukta. Har gledet meg lenge til åpningen - tenker nesten å ta en halv fridag for å virkelig sette meg inn i det hele... Ser det er ledige billetter til uka. 160 kroner skal de ha, men det er det vel verdt.

Synes bygget er stygt. Men det kan jo bli noe man venner seg til og noe man synes er litt fint etter hvert. Det er dog innholdet som teller.

Denne kommentaren likte jeg:
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ja ... em-til-oss

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Jeg liker bygget, jeg. Det er ikke vakkert, men det gjør noe med meg når jeg ser på det. Litt som kunsten til Munch. Må allikevel si at jeg humra litt over kommentaren om at det ser ut som Darth Vaders feriebolig.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DoktorS skrev: fre okt 22, 2021 7:24 pm Rusla forbi et par timer før åpningen i dag - sannelig er det blitt et flott område, Deichmanske, Operaen og Munch. Herlig folkeliv er det blitt i området også, i Oslobukta. Har gledet meg lenge til åpningen - tenker nesten å ta en halv fridag for å virkelig sette meg inn i det hele... Ser det er ledige billetter til uka. 160 kroner skal de ha, men det er det vel verdt.

Synes bygget er stygt. Men det kan jo bli noe man venner seg til og noe man synes er litt fint etter hvert. Det er dog innholdet som teller.

Denne kommentaren likte jeg:
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ja ... em-til-oss
Jeg er veldig enig i at Oslobukta begynner å bli helt fantastisk. Det som er så synd med Munch-museet er når man ser de andre kandidatene. Jeg personlig tror at bygget hadde sett fantastisk ut i glass, men når det ble som det ble burde noen dratt i nødbremsen.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Queenie skrev: fre okt 22, 2021 4:41 pm Ikke Bjørvika som gjør at man er glad i Oslo.

Bilde
Det området til høyre på bildet minner om en utbombet bydel i Aleppo. Kalles det "Fjordbyen"?

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Ny? Hva har skjedd med den gamle?

Jeg har visst levd under en gigantisk stein nå jå.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

fargeblind skrev: fre okt 22, 2021 7:44 pm
Queenie skrev: fre okt 22, 2021 4:41 pm Ikke Bjørvika som gjør at man er glad i Oslo.

Bilde
Det området til høyre på bildet minner om en utbombet bydel i Aleppo. Kalles det "Fjordbyen"?
Vakkert er det ikke nei, men skal begrense meg i å utrykke så mye om Oslo selv om det er hovedstaden i landet jeg bor i. Jeg liker Oslo mindre og mindre. Politikkerne som styrer Oslo er hinsides hva jeg ville ønske, men jeg bor ikke i Oslo, så som de reder der ligger de. Men det er jo også hovedstaden i Norge, så de har en ekstra oppgave, som Munch museet er en del av mener jeg, og også der står de til stryk mener jeg.

Bodde en periode på slutten av 90-tallet i Oslo, men savner ikke noe fra den tiden, kanskje bortsett fra fredagspilsen etter jobb på fredag ;)

Å besøke Oslo står veldig lang ned på listen av ting jeg ønsker gjøre, og Munch museet flytter det nok ikke oppover på listen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DoktorS skrev: fre okt 22, 2021 7:24 pm
Denne kommentaren likte jeg:
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ja ... em-til-oss
Liker ikke helt denne «men jeg er bare en vanlig borger» vinklingen hennes, for øvrig. Det er en veldig splittende retorikk når det vanlige folket nok er veldig uenige her.

Av alle vanlige folk jeg kjenner, som jo er en del, så har jeg fortsatt til gode å høre noe positivt om bygget sett fra utsiden.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Så stygt at det nesten blir vakkert. Men må nok innom om jeg våger meg til Oslo i framtiden.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Justice 97 skrev: fre okt 22, 2021 6:10 pm
Queenie skrev: fre okt 22, 2021 4:41 pm Ikke Bjørvika som gjør at man er glad i Oslo.
► Show Spoiler
Haha, det er så stygt at det er godt gjort. :lol:
De fleste byggene ser jo ut som om noen har gått tom for legoklosser. Og at alle klossene var grå eller svarte.

Dette med krigssone som nevnes er vel ikke så langt unna det visuelle uttrykket det heller :lol:

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Chromeback skrev: fre okt 22, 2021 8:38 pm
DoktorS skrev: fre okt 22, 2021 7:24 pm
Denne kommentaren likte jeg:
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ja ... em-til-oss
Liker ikke helt denne «men jeg er bare en vanlig borger» vinklingen hennes, for øvrig. Det er en veldig splittende retorikk når det vanlige folket nok er veldig uenige her.

Av alle vanlige folk jeg kjenner, som jo er en del, så har jeg fortsatt til gode å høre noe positivt om bygget sett fra utsiden.
Kjørte forbi i kveld, synes det er et flott og prektig bygg jeg

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

seriemester2013 skrev: lør okt 23, 2021 1:34 am
Chromeback skrev: fre okt 22, 2021 8:38 pm
DoktorS skrev: fre okt 22, 2021 7:24 pm
Denne kommentaren likte jeg:
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ja ... em-til-oss
Liker ikke helt denne «men jeg er bare en vanlig borger» vinklingen hennes, for øvrig. Det er en veldig splittende retorikk når det vanlige folket nok er veldig uenige her.

Av alle vanlige folk jeg kjenner, som jo er en del, så har jeg fortsatt til gode å høre noe positivt om bygget sett fra utsiden.
Kjørte forbi i kveld, synes det er et flott og prektig bygg jeg
Hvor fort kjørte du? Det er jo fastslått at bygget er lite vakkert observert i gangfart, så da kanskje du kan komme opp med en fartsgrense forbi bygget som gjør det prektig. ;)

peraleks

Legg inn av peraleks »

Meh, syns bygget er helt ok, resten av Bjørvika er nydelig.
I det hele tatt har Oslo blitt litt av en by med årene.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7814

Legg inn av Big George »

Venter spent på besøks-tallene de neste månedene. Vi snakker om et av de viktigste og mest attraktive museene i verden og det er ingen overdrivelse. Blir skuffet om ikke museet er fullt av turister neste sommer.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Hvor lang er køen der nede? Kommer man inn uten forhåndskjøpe billett?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Chromeback skrev: fre okt 22, 2021 7:39 pm
DoktorS skrev: fre okt 22, 2021 7:24 pm Rusla forbi et par timer før åpningen i dag - sannelig er det blitt et flott område, Deichmanske, Operaen og Munch. Herlig folkeliv er det blitt i området også, i Oslobukta. Har gledet meg lenge til åpningen - tenker nesten å ta en halv fridag for å virkelig sette meg inn i det hele... Ser det er ledige billetter til uka. 160 kroner skal de ha, men det er det vel verdt.

Synes bygget er stygt. Men det kan jo bli noe man venner seg til og noe man synes er litt fint etter hvert. Det er dog innholdet som teller.

Denne kommentaren likte jeg:
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ja ... em-til-oss
Jeg er veldig enig i at Oslobukta begynner å bli helt fantastisk. Det som er så synd med Munch-museet er når man ser de andre kandidatene. Jeg personlig tror at bygget hadde sett fantastisk ut i glass, men når det ble som det ble burde noen dratt i nødbremsen.
Glass var vel det som opprinnelig planlagt, ja.

Helt enig at området er meget fint. Synes Bjørvika er i ferd med å bli en perle, også i internasjonal målestokk.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7814

Legg inn av Big George »

B.O.B. skrev: lør okt 23, 2021 11:25 am Hvor lang er køen der nede? Kommer man inn uten forhåndskjøpe billett?
Katt og hund kommer neppe inn.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Sild i tønne der om dagen, bare å vente et par uker til det roer seg litt.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Munchmuseet og det kinesiske bilmerket Polestar har visst inngått et kommersielt samarbeid.
Snåle greier, og i denne sammenheng har direktøren på MUNCH nettopp tatt et velfortjent gull i VM i svada:

- MUNCH + Polestar er et overraskende, men allikevel naturlig samarbeid. Polestar er langt fremme hva gjelder innovasjon, teknologi og ikke minst bærekraft, samtidig har de en lidenskap for visuelt uttrykk, kunst og design, som er helt i tråd med MUNCH sine verdier. Edvard Munch hadde en stor interesse for tekniske nyvinninger og jeg er ganske sikker på at hvis Munch hadde levd i dag, så hadde han nok ervervet en Polestar, sier direktør ved MUNCH, Stein Olav Henrichsen.

Jeg gjentar: jeg er ganske sikker på at hvis Munch hadde levd i dag, så hadde han nok ervervet en Polestar, sier direktør ved MUNCH, Stein Olav Henrichsen.

Javisst!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7814

Legg inn av Big George »

15.000 var besøkende til utstillingene, men det var langt flere innom i resepsjonsområdet og på kafeen og i restauranten, sier presseansvarlig Maren Lindeberg.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7814

Legg inn av Big George »

Var innom der sånn kl 1730 idag lørdag. Mye folk i 1.etasjen og hørte endel utenlandske folk prate. Tilbrakte mest tid i butikken og der har de mye å velge i. Museet er en suksess allerede. Hva med et brille-etui med Munch-motiv ?
Hadde ikke billett så hvordan det er oppe i de 13.etasjene får vente til en annen gang.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Big George skrev: lør okt 30, 2021 11:49 pm Var innom der sånn kl 1730 idag lørdag. Mye folk i 1.etasjen og hørte endel utenlandske folk prate. Tilbrakte mest tid i butikken og der har de mye å velge i. Museet er en suksess allerede. Hva med et brille-etui med Munch-motiv ?
Hadde ikke billett så hvordan det er oppe i de 13.etasjene får vente til en annen gang.
:lol: :lol: :lol:

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

OK, har vært der i dag og det er verre enn antatt. Ser ut som et parkeringshus inne, møbler er billige greier man kunne tenkt kom fra Ikea, det er trangt og det er 500 meter rulletrapp. Det merker du spesielt når du skal ut fra toppen og helt ned. Bildene til Munch er som man vet ikke akkurat så veldig spennende og noe annet har de heller ikke å tilføre. Et lite forsøk på å vise hvordan Ekely så ut innvendig mislyktes og kunne faktisk vært gjort mye bedre om man faktisk viste hvordan han hadde det der inne.

Alt av dører og lamper og annet var billige greier, og ganske så stygt. Butikken der var heller ikke all verden, så jeg vil si terningkast 2 på det prosjektet til 3 milliarder. Faktisk så ræva at jeg skulle gjort alt bedre selv.

Dessverre var The Vandalay fullbooket ut dagen og det ble en sjappe tredve meter fra Munch i stedet. Så det ble en kald Bowl/Wraps med noe masse jævlig grønt og en søppnøttestuing med kylling inni, og en fermentert kald te type Kombucha som smakte like ræva som maten. Fint skal det være, men smake kan det drite i.

Alt i alt, med godt vær og selskap - terningkast 2.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Bildene til Munch synes jeg er veldig spennende i den rette konteksten. Men ikke over 26000 kvm i et blikkhus. Gleder meg til å prøve utsikten fra spisesalen

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Forresten, at det kostet 3 milliarder føles ikke mye opp mot regjeringskvartalet (35 milliarder!!)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»