Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
startelver

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av startelver »

Han er en annerledes spiller enn de fleste andre rent kroppslig sett. Så tror han trenger mer hvile mellom hver kamp enn han har nå.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Erling Braut Haaland kan være ute lenger enn først antatt med skaden i hofteleddsbøyeren. Han kan gå glipp av storoppgjøret mot Bayern München 4. desember.

https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio/ ... 75451-9047

Trist. Får håpe Dortmund gir Haaland tid denne gangen, selv om det innebærer at kampen mot Bayern ryker.

Andy

Legg inn av Andy »

FranciscoM skrev: lør okt 23, 2021 12:28 pm

Nå ryker sesongen for Dortmund. Vel fortjent er det også.
Trist for Haaland og Norge, ikke synd på Dortmund. Kan man håpe at de velger å gi han litt hvile når muligheten byr seg etter at han kommer tilbake denne gangen?

startelver

Legg inn av startelver »

Dortmund ser ut til å redde en borteseier uten Braut. Viktig med tanke på Bayern at de henger med.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

startelver skrev: lør okt 23, 2021 4:13 pm Dortmund ser ut til å redde en borteseier uten Braut. Viktig med tanke på Bayern at de henger med.
Måtte en straffe til for at de skulle score da

Edit: var visst 2-0 nå. Nevermind

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Andy skrev: lør okt 23, 2021 3:26 pm
FranciscoM skrev: lør okt 23, 2021 12:28 pm

Nå ryker sesongen for Dortmund. Vel fortjent er det også.
Trist for Haaland og Norge, ikke synd på Dortmund. Kan man håpe at de velger å gi han litt hvile når muligheten byr seg etter at han kommer tilbake denne gangen?
Heldigvis er det ikke mye fotball for Dortmund i desember.

Edit: mellom 18.12 og 8.1 er det kampfritt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Sannsynlig ute resten av 2021
https://www.vg.no/i/z76vVO

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Håper Dortmund rykker ned. Søppelklubb

Taururu

Legg inn av Taururu »

FranciscoM skrev: lør okt 23, 2021 8:05 pm Håper Dortmund rykker ned. Søppelklubb
Ja, da var bra han sto over forrige landslagssamlingen slik at fikk en god rehabilitering. For så å bli hevd inn i to 90.minuttere på tre dager. Klovneklubb

Everenga

Legg inn av Everenga »

Dewaz skrev: lør okt 23, 2021 10:34 am Det meste av belastningen vil jeg tro kommer på trening. Får håpe disse skadeproblemene ikke blir noe tilbakevendende. Interessen for fotball dør litt om vår eneste verdensklassespiller (i min levetid) ebber ut i skademareritt typ Diaby.
Det begynner å bli mye nå. Men synes det er uvanlig mye skader overalt nå. Virker som komprimerte coronasesonger med EM og OL i sommer har kostet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Everenga skrev: lør okt 23, 2021 9:50 pm
Virker som komprimerte coronasesonger med EM og OL i sommer har kostet.
Bilde

Men nå har jo ikke dette preget Haaland særlig direkte, han fikk jo en god ferie i sommer.

Men han er fortsatt kun 21 år, og spilt mye fra han var 18-19 år. Det er mye belastning for en ung kropp som har utviklet seg massivt samtidig.

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

Grådighet varer lengst, gratulerer til Marco Rose og Dortmund! Ikke glem at samme trener holdt Haaland på benken den første halve sesongen i Salzburg, og syntes det var en god idë å kjøre ham i kombinasjon med en annen 9'er de første kampene denne sesongen. Og nå to 90-minuttere på 4 dager etter knapt ha trent den siste måneden... Bare å komme seg vekk derfra snarest, og til en klubb som kan rotere mer på laget.

startelver

Legg inn av startelver »

Litt merkelig når stjernespilleren er tilbake fra en muskelskade får spille 2 x 90 minutter uten at Rose vurderer å foreta et bytte, selv om Dortmund leder kampen.

Da kan Haaland bare glemme toppscorertittelen denne sesongen.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


peraleks

Legg inn av peraleks »

ikke synd på Dortmund.


Ikke synd på de som faktisk betaler lønnen hans altså?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

peraleks skrev: man okt 25, 2021 8:11 pm
ikke synd på Dortmund.


Ikke synd på de som faktisk betaler lønnen hans altså?
De driver rovdrift på ham. De har seg selv å takke.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: man okt 25, 2021 8:11 pm
Ikke synd på de som faktisk betaler lønnen hans altså?
Man kan vel diskutere dette frem og tilbake, men nå er det jo faktisk de som har driti seg ut med matchbelastningen her, så hvor synd det er på dem kan alltids diskuteres.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: man okt 25, 2021 8:12 pm
peraleks skrev: man okt 25, 2021 8:11 pm
Ikke synd på de som faktisk betaler lønnen hans altså?
Man kan vel diskutere dette frem og tilbake, men nå er det jo faktisk de som har driti seg ut med matchbelastningen her, så hvor synd det er på dem kan alltids diskuteres.
Tja, i mine øyne er dette helt og holdent opp til klubben selv all den tid det er de som sørger for spilleren og har klart mest behov for spilleren.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »



Han fyren der er relativt stødig på idrettsskader. Kommer vel neppe tilbake før etter vinterpausen i BL da.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: man okt 25, 2021 8:16 pm
Chromeback skrev: man okt 25, 2021 8:12 pm
peraleks skrev: man okt 25, 2021 8:11 pm
Ikke synd på de som faktisk betaler lønnen hans altså?
Man kan vel diskutere dette frem og tilbake, men nå er det jo faktisk de som har driti seg ut med matchbelastningen her, så hvor synd det er på dem kan alltids diskuteres.
Tja, i mine øyne er dette helt og holdent opp til klubben selv all den tid det er de som sørger for spilleren og har klart mest behov for spilleren.
Joda, men da er det ikke synd på dem når det går galt. Da har dem tatt en kalkulert (forhåpentligvis) risiko, og bommet på enten medisinske rapporter eller gitt for mye etter for Haaland sine ønsker om å spille alt.

Uansett så er det veldig vanskelig å synes synd på Dortmund kun fordi det er de som betaler lønnen hans. De kunne valgt å fase han roligere inn etter skaden, men valgte heller å kjøre flere 90 minuttere tett på hverandre.

Da forsvinner i hvert fall min sympati for Rose og Dortmund.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Chromeback skrev: man okt 25, 2021 8:22 pm
peraleks skrev: man okt 25, 2021 8:16 pm
Chromeback skrev: man okt 25, 2021 8:12 pm

Man kan vel diskutere dette frem og tilbake, men nå er det jo faktisk de som har driti seg ut med matchbelastningen her, så hvor synd det er på dem kan alltids diskuteres.
Tja, i mine øyne er dette helt og holdent opp til klubben selv all den tid det er de som sørger for spilleren og har klart mest behov for spilleren.
Joda, men da er det ikke synd på dem når det går galt. Da har dem tatt en kalkulert (forhåpentligvis) risiko, og bommet på enten medisinske rapporter eller gitt for mye etter for Haaland sine ønsker om å spille alt.

Uansett så er det veldig vanskelig å synes synd på Dortmund kun fordi det er de som betaler lønnen hans. De kunne valgt å fase han roligere inn etter skaden, men valgte heller å kjøre flere 90 minuttere tett på hverandre.

Da forsvinner i hvert fall min sympati for Rose og Dortmund.
Ikke umulig at de har sommerens uunngåelige overgang i tankene når de velger å spille ham til han knapt klarer å gå. Hvorfor skulle de bry seg om slitasjeskader, han forsvinner jo uansett!

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: man okt 25, 2021 8:22 pm
peraleks skrev: man okt 25, 2021 8:16 pm
Chromeback skrev: man okt 25, 2021 8:12 pm

Man kan vel diskutere dette frem og tilbake, men nå er det jo faktisk de som har driti seg ut med matchbelastningen her, så hvor synd det er på dem kan alltids diskuteres.
Tja, i mine øyne er dette helt og holdent opp til klubben selv all den tid det er de som sørger for spilleren og har klart mest behov for spilleren.
Joda, men da er det ikke synd på dem når det går galt. Da har dem tatt en kalkulert (forhåpentligvis) risiko, og bommet på enten medisinske rapporter eller gitt for mye etter for Haaland sine ønsker om å spille alt.

Uansett så er det veldig vanskelig å synes synd på Dortmund kun fordi det er de som betaler lønnen hans. De kunne valgt å fase han roligere inn etter skaden, men valgte heller å kjøre flere 90 minuttere tett på hverandre.

Da forsvinner i hvert fall min sympati for Rose og Dortmund.
For Dortmund er det jo helt krise. De mister deres klart beste spiller som nok i tillegg har en solid lønning, et tap de kjenner på hver eneste uke.
Om det er en kalkulert risiko eller ren og skjær uflaks vet man jo ikke. Jeg kan dog fint se for meg Haaland som typen som ønsker å spille absolutt alt.

Jeg kan til en viss grad forstå trenere og som gjerne lever i en svært usikker jobb og derfor ønsker å fyre på det beste man har.
Kjenner jo situasjonen godt igjen med Hazard i RM, jeg er dog enig i at fulle 90 min ikke var helt nødvendig.

startelver

Legg inn av startelver »

Katastrofe dette, håper ikke skader kommer til å prege karrieren hans de neste 10 årene.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Herlighet så usympatisk å reklamere for 5g-klær 🙄

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Ja, leste akkurat den artikkelen. Så ikke helt den komme, med den vanligvis så proffe PR-stilen til Brauten

(Link: https://www.vg.no/sport/fotball/i/0G3lW ... l-foelgere )

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Er ikke det disse røde brillene dem gikk med i Molde da? :lol:

Tror ikke det er sååå alvorlig ment da, herregud.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

De No Choice-klærne er utenom brillene; og han gir massiv PR-boost til de folka som altså tilbyr klær som "beskytter mot 5G"

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Klodrik skrev: ons okt 27, 2021 8:29 pm Ja, leste akkurat den artikkelen. Så ikke helt den komme, med den vanligvis så proffe PR-stilen til Brauten

(Link: https://www.vg.no/sport/fotball/i/0G3lW ... l-foelgere )
Han hadde jo utallige likes av Trump-ting på twitter, før han fjerna det. Men dette var overraskende ja.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

MatsEn89 skrev: ons okt 27, 2021 8:35 pm
Klodrik skrev: ons okt 27, 2021 8:29 pm Ja, leste akkurat den artikkelen. Så ikke helt den komme, med den vanligvis så proffe PR-stilen til Brauten

(Link: https://www.vg.no/sport/fotball/i/0G3lW ... l-foelgere )
Han hadde jo utallige likes av Trump-ting på twitter, før han fjerna det. Men dette var overraskende ja.
Ikke fått med meg. Var det før han ble en verdenstjerne, eller mer nylig?

edit: fant saken nå, tidlig i Dortmund-tiden ser det ut som
Sist redigert av Klodrik den ons okt 27, 2021 8:42 pm, redigert 1 gang totalt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Klodrik skrev: ons okt 27, 2021 8:37 pm
MatsEn89 skrev: ons okt 27, 2021 8:35 pm
Klodrik skrev: ons okt 27, 2021 8:29 pm Ja, leste akkurat den artikkelen. Så ikke helt den komme, med den vanligvis så proffe PR-stilen til Brauten

(Link: https://www.vg.no/sport/fotball/i/0G3lW ... l-foelgere )
Han hadde jo utallige likes av Trump-ting på twitter, før han fjerna det. Men dette var overraskende ja.
Ikke fått med meg. Var det før han ble en verdenstjerne, eller mer nylig?
Det var i 2020. Ble mange sånne tråder og da fjerne han alle likesene.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»