Viking FK

Svar
HNilsen

Re: Viking FK

Legg inn av HNilsen »

For et lag vi har nå! Jeg kan ikke huske at vi har hatt et slikt lag siden 1991.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: lør okt 23, 2021 6:02 pm For et lag vi har nå! Jeg kan ikke huske at vi har hatt et slikt lag siden 1991.
Enig. Et lag å være stolt av!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

HNilsen skrev: lør okt 23, 2021 6:02 pm For et lag vi har nå! Jeg kan ikke huske at vi har hatt et slikt lag siden 1991.
2001 laget var ikke så verst det heller. Men fytti så deilig å ha ledere utpå der i flertall. Lag med stor L og individualister i system. Helt nydelig

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Pauseintervjuet med Aarsheim, vi skal presse høyt. Helt nydelig. Før har vi lagt iss bakpå med engang vi tar ledelsen. Nå kjører vi på og se hva som skjer, vi vinner og vi vinner stort. Et Viking lag å elske

Dette er Viking mentaliteten og den innstillingen jeg har savnet før BB kom. 10 årene før det var en grå tid i historien. Så kjørte vi jo og på med gråe drakter

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nok en straffe vi skulle hatt

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Jeg så ikke mye fotball i 1991, men jeg synes ikke vi trenger å gå så langt tilbake for å treffe på et godt Vikinglag. Jeg synes selv 2007-utgaven var bra. Helt nydelig kamp i dag, og fantastisk å se hvordan byen mobiliserer. Men... Jeg må nok engang nevne hvor håpløst det er å la to av landets største idrettslag spille samtidig i samme by. Stavanger er ikke større enn at slikt burde vært unngått. 11 000 på Viking Stadion og snaue 4 000 i DNB Arena. Begge lag mister flere hundre tilskuere pga av helt håpløst oppsett. Man må kunne spille bedre på lag her, og legge til rette for begge. Komplett uforståelig.

Men fantastisk match, og helt herlig atmosfære både før, under og etter kamp!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Østbø framstår sikker med unntak av endel upresise utspark
Sebulonsen har stabilisert seg på et høyt nivå. Vanskelig for Bjørshol å spille seg inn nå. Det sier mye om hvor god Sebulonsen har blitt
Vikstøl gjør ting enkelt, er tøff og resolutt. En mann å stole på
Brekalo/Stensness - de tar for seg. De har noe internasjonalt over seg. Veldig spennende stopperpar
Bell - hvor lenge får vi beholde han? Samme hvem han møter så matcher han de og overgår de
Nilsen Tangen - utrolig deilig tyngdepunkt og førsteberøring. Den ballen spretter ikke langt fra foten hans. Utrolig vanskelig å ta ballen ifra og mye vilje og driv. Blir bare bedre og bedre. Fortjent mål idag
Løkberg er strikkmotoren som aldri stopper. Eller som den gamle svenske sangen sier, Evighetsmaskin.
Fridjonsson kommer inn. Ser at det er en stund siden han har spilt fast, litt upresist. Men en god spiller og for en spiller å ha som backup. Vi har 4 ekstremt gode sentrale midtbanespillere nå
Tripic gjør sine saker og han lykkes. Veldig viktig og god
de Lanlay blir bedre og bedre. Tør å utfordre. Virker som om han holder på å finne tilbake til seg selv igjen. Når han kom fra RBK så var det bare sikre pasninger og ofte bakover. Ingen utfordring mot dødlinja. de Lanlay er på gang og viser tidvis høyt nivå
Veton -som med Bell, hvor lenge får vi beholde han. Strålende spiss. Leder, spiller som går foran. God avslutter og alltid smilet på lur.

Pattynama - han er et spørsmålstegn. Ekstremt spennende offensivt. Men holder han mål defensivt? Jeg føler ennå ikke han har fått sjansen å vise det. Veldig få sjanser som venstreback fra start.
Kabran - må lære seg Viking fotballen. Han har mye fotball i seg. Men han skal på død og liv ha ballen på fot. Sist kamp viste han til og med til Sebulonsen at han ville ha ballen på fot og ikke i bakrom. Han må lære seg å gå på løp i bakrom. Den dagen han gjør det så blir han en meget bra spiller. Nå er han bra, men tempoet daler når han er med og det skjer mindre framover.
Dette er vel de 2 kjøpa vi kan stille størst spørsmålstegn med fra vår nye trenerduo/Nevland. Men de kan komme

Vevatne på benken. En god reserve
Torsteinbø skadet. Men en god reserve når han blir klar
Bjørshol var egentlig nær landslagsnivå når han ble skadet. Kommer han tilbake?
Gunnarsson, keeperen som er på lån. Ble alt ødelagt av en feil dommeravgjørelse? Det er ofte små ting som kan endre historien. Sir Alex Ferguson var i sin tid nær å få sparken i Manchester United. Et cupgull reddet han fra sparken. Resten er historie. Av og til får de som fortjener det litt ekstra tid, tiden som trengs.

Du å du så kjekt det er å se Viking spille fotball. Jeg var kritisk til sparkingen av BB. Mente at han kunne ta Viking videre. Det var en styreleder som var bajas og kjørte sitt eget løp. Det ødela mye for han og for ettermælet. BB fikk ikke den avslutningen han fortjente.

Det eneste som egentlig kunne redde hele den prosessen var sportslig suksess. Nå har de fått penger til å forsterke, det har hjulpet. Men Aarsheim og Jensen har innfridd noe kollosalt. Helt nydelig fotball Viking spiller og mentaliteten om å angripe selv når vi leder, det har vi nesten ikke sett siden Rösler i 2007, med unntak av BB.

Tar vi med Salvesen, Bjørnø og resten av administrasjonen - så er det et inntrykk som jeg sitter igjen med. Et stort smil. De gjør en formidabel jobb. Det er mye som skjer på kontor og bakrom i en klubb. Men det viktigste, det som driver klubben og pengene er publikum. Der gjør de en formidabel jobb. De er på jobb 24/7. Viking er igjen en klubb for oss i gata, ikke for fiffen på VIP'en.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Jeg er altså så mektig imponert over dette Viking-laget. Følte fra første minutt at vi hadde fullstendig kontroll på dette. Knapt nok nervøs på 2-1. Dette er så dønn solid. Til og med Østbø har begynt å storspille, det er så gøy å se. Solide bakover, Sebulonsen frisk offensiv i tillegg. Bell er klasse, Nilsen Tangen tar stadige steg, Tripic omtrent i 2019-slag, Yanni på vei tilbake i sin beste form, Veton sier seg selv. For et lag.

Gibbegaffel

Legg inn av Gibbegaffel »

Deilig kamp, for et lag, og for en tid vi er i nå.
Her har vi alle muligheter til medaljer!

Eneste som irriterte meg underveis var at Fridjonsson (med friske bein) ikke tok returløpet på målet til Lillestrøm. Der kunne han faktisk markert ut målskorer. Siste månedene har det vært litt dårlige tendenser av Fridjonsson jeg ikke setter pris på.

Men det får være det, for nå er det bare å nyte kvelden og håpe at Molde går på en smell!

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Viking er virkelig solide om dagen. Etter det tidlige målet følte jeg meg allerede sikker på seier.
Midtstopper paret vi har gir trygghet til hele laget. Håper Brekalo er klar igjen til torsdag.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Bilvrag skrev: lør okt 23, 2021 6:39 pm Jeg synes selv 2007-utgaven var bra.
Et veldig bra lag. Og sist gang vi hadde en virkelig god spiss. Men i dag har vi et lag som STYRER både borte- og hjemmekamper. Mot gode lag. Det kan jeg ikke huske har skjedd siden 1991.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Kjekkeste sesong etter 1991 uansett hvor vi ender til slutt. Flere lokale spillere og ungdom som tar steget. God fotball og bra trøkk..
Hele klubben har hevet seg enormt etter nedrykket.
Gleder meg allerede til neste kamp

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Fantastisk kjekt å sjå Viking for tida, og nå skal eg jammen sjå to strake kampar frå tribuneplass, først i Bergen torsdag, så heime mot S08 sundag. Mine første kampar etter nedstenginga. Gler meg stort!

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

happykjeksbit skrev: lør okt 23, 2021 8:05 pm Fantastisk kjekt å sjå Viking for tida, og nå skal eg jammen sjå to strake kampar frå tribuneplass, først i Bergen torsdag, så heime mot S08 sundag. Mine første kampar etter nedstenginga. Gler meg stort!
Dette var min første kamp tilbake på stadion etter at de stoppet med publikumskravene. Det var herlig å kunne stå tett på O-feltet igjen, vi var en gjeng på 7-8 stykker som alle av ulike grunner ikke kunne stille mot Sandefjord. Så den fremragende prestasjonen Viking gav oss i dag, var virkelig toppen av kransekaka. Nå blir det Bergenstur, som det er kjekt å se at flere andre her inne skal på!

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Torsteinbø ble nevnt her tidligere i tråden. Traff på ham idag og spurte om skaden.
Han er opererert i lysken og har såvidt begynt å løpe litt igjen. Det er tvilsomt at han bidrar noe særlig mer denne sesongen. Håpet er noen minutter helt på slutten for å få litt fotballfølelse igjen.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Retoriske spørsmål: Når så vi sist et Viking-lag som innfrir som favoritter på hjemmebane? Og til de grader! Når så vi sist et Viking-lag som rundspiller et av Norges beste hjemmelag i 90 samfulle minutter?

Svar: I 1991.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

HNilsen skrev: lør okt 23, 2021 10:24 pm Retoriske spørsmål: Når så vi sist et Viking-lag som innfrir som favoritter på hjemmebane? Og til de grader! Når så vi sist et Viking-lag som rundspiller et av Norges beste hjemmelag i 90 samfulle minutter?

Svar: I 1991.
Et annet spørsmål som fikk meg til å tenke: Veton Berisha har nå scoret 18 eliteseriemål, og han tangerer dermed Peter Ijeh som i 2007 klarte det samme. Men hvem var den siste Vikingspilleren som fikk over 20 mål i eliteserien?
► Show Spoiler
En målmengde Veton kan få jakte på!

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Pål Andrè Helland er knallhard mot egne lagkamerater: https://www.tv2.no/sport/14311307/ – Dersom Veton ikke hadde spilt for Viking i dag, hadde det blitt 1-1.

Jeg trodde Helland var i Trondheim, men tydeligvis ikke. Noe særlig tro på eget lag har han ihvertfall ikke.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Bilvrag skrev: lør okt 23, 2021 11:06 pm Pål Andrè Helland er knallhard mot egne lagkamerater: https://www.tv2.no/sport/14311307/ – Dersom Veton ikke hadde spilt for Viking i dag, hadde det blitt 1-1.

Jeg trodde Helland var i Trondheim, men tydeligvis ikke. Noe særlig tro på eget lag har han ihvertfall ikke.
Helland kritiserte vel ikke egne lagkamerater i det hele tatt i den artikkelen?

Tror forøvrig Helland glemmer at Viking sannsynligvis ville hatt en annen spiller på topp om Veton ikke var tilgjengelig.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Trminator skrev: lør okt 23, 2021 10:38 pm
HNilsen skrev: lør okt 23, 2021 10:24 pm Retoriske spørsmål: Når så vi sist et Viking-lag som innfrir som favoritter på hjemmebane? Og til de grader! Når så vi sist et Viking-lag som rundspiller et av Norges beste hjemmelag i 90 samfulle minutter?

Svar: I 1991.
Et annet spørsmål som fikk meg til å tenke: Veton Berisha har nå scoret 18 eliteseriemål, og han tangerer dermed Peter Ijeh som i 2007 klarte det samme. Men hvem var den siste Vikingspilleren som fikk over 20 mål i eliteserien?
► Show Spoiler
En målmengde Veton kan få jakte på!
Østenstad er så klart en Viking-helt. Han signerte ny kontrakt med Viking slik at de skulle få penger for ham før han dro utenlands. Ingen gjør slik - hverken da eller nå. Slik blir du en klubblegende. Men prestasjonene til Berisha er kanskje likevel større?

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vikingen skrev: lør okt 23, 2021 11:56 pm
Bilvrag skrev: lør okt 23, 2021 11:06 pm Pål Andrè Helland er knallhard mot egne lagkamerater: https://www.tv2.no/sport/14311307/ – Dersom Veton ikke hadde spilt for Viking i dag, hadde det blitt 1-1.

Jeg trodde Helland var i Trondheim, men tydeligvis ikke. Noe særlig tro på eget lag har han ihvertfall ikke.
Helland kritiserte vel ikke egne lagkamerater i det hele tatt i den artikkelen?

Tror forøvrig Helland glemmer at Viking sannsynligvis ville hatt en annen spiller på topp om Veton ikke var tilgjengelig.
Det er ikke alltid at et forsøk på morsomhet lander, men det var 10 mot 11 som var forsøket på morsomhet. Og da tilsvarende lite tro på egne lagkamerater med èn mann mer.

Jeg trodde Helland var i RBK, så kommentaren ble ekstra spesiell for meg. Heia Viking!

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

HNilsen skrev: lør okt 23, 2021 10:24 pm Retoriske spørsmål: Når så vi sist et Viking-lag som innfrir som favoritter på hjemmebane? Og til de grader! Når så vi sist et Viking-lag som rundspiller et av Norges beste hjemmelag i 90 samfulle minutter?

Svar: I 1991.
Tja, høsten 2007 var ganske imponerende den også. Samme med 2000 og 2001, men selvfølgelig vanskelig å sammenligne sånt.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Wiggum skrev: søn okt 24, 2021 12:21 am
HNilsen skrev: lør okt 23, 2021 10:24 pm Retoriske spørsmål: Når så vi sist et Viking-lag som innfrir som favoritter på hjemmebane? Og til de grader! Når så vi sist et Viking-lag som rundspiller et av Norges beste hjemmelag i 90 samfulle minutter?

Svar: I 1991.
Tja, høsten 2007 var ganske imponerende den også. Samme med 2000 og 2001, men selvfølgelig vanskelig å sammenligne sånt.
Sant nok. Og utenom Ijeh, så hadde vi i 2007 noen legendariske Viking-spillere, som f.eks. Allan Gaarde.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Bilvrag skrev: søn okt 24, 2021 12:17 am
Vikingen skrev: lør okt 23, 2021 11:56 pm
Bilvrag skrev: lør okt 23, 2021 11:06 pm Pål Andrè Helland er knallhard mot egne lagkamerater: https://www.tv2.no/sport/14311307/ – Dersom Veton ikke hadde spilt for Viking i dag, hadde det blitt 1-1.

Jeg trodde Helland var i Trondheim, men tydeligvis ikke. Noe særlig tro på eget lag har han ihvertfall ikke.
Helland kritiserte vel ikke egne lagkamerater i det hele tatt i den artikkelen?

Tror forøvrig Helland glemmer at Viking sannsynligvis ville hatt en annen spiller på topp om Veton ikke var tilgjengelig.
Det er ikke alltid at et forsøk på morsomhet lander, men det var 10 mot 11 som var forsøket på morsomhet. Og da tilsvarende lite tro på egne lagkamerater med èn mann mer.

Jeg trodde Helland var i RBK, så kommentaren ble ekstra spesiell for meg. Heia Viking!
Aha. Tar den på min kappe egentlig, jeg vurderte ikke helt hvem som var avsender og at du normalt svinger sarkasmens sorte sverd. :)

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Ser Østbø har blitt litt mer forsiktig i svarene til Aftenbladet. Kanskje klok av skade. Uansett kjekt at han får det til om dagen. Må det vare.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rantanplan skrev: søn okt 24, 2021 11:48 am Ser Østbø har blitt litt mer forsiktig i svarene til Aftenbladet. Kanskje klok av skade. Uansett kjekt at han får det til om dagen. Må det vare.
Østbø har framstått meget bra i de siste kampene. Reaksjonssterk har han alltid vært, men rekkevidde og het i toppen har vært ulempen hans. Det samt at han ikke er stabil i det hele tatt.

Men med et stopperpar foran seg som har framstått veldig sterke både i dueller og banespillet. Et lag som står høyt og presser høyt, noe som gjør at motstander ikke får skape så stort press på oss, så har Østbø framstått sikker. Spent på veien videre. Det var egentlig riktig at han fikk stå igår. Holder man nullen så fortjener man å stå videre. Han spilte nok engang godt igår så han står videre.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Må gi stor kudos til Østbø. Som TAdams nevner her, tror hodestyrken til Brekalo og Stensness har gitt mye i trygghet. Har fortsatt litt hjertet i halsen når Østbø går ut, men har vært prikkfri i de siste kampene. I tillegg er han meget god med både ben og kast i utspillene. Når han i tillegg drar opp den monsterredningen på headingen til Brunes så blir totalpakken meget bra. Isolert sett har ikke Gunnarson spilt seg ut på noe som helst vis, men akkurat nå bør Østbø få fortsette.

Viking tar inn 3 poeng på KBK og to på Glimt. Herlig runde

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Kjekk brannkamp. Føler meg ikke trygg på seier på torsdag, men mange mål bør det bli.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Blirdetgull? skrev: søn okt 24, 2021 7:27 pm Viking tar inn 3 poeng på KBK og to på Glimt. Herlig runde
Og ikke minst så får vi en liten luke til Lillestrøm.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Friske fraspark fra Iversen i kronikk i RA. Mener man nå skal se på muligheten for gulljakt neste år og Champions League i 2023. Hente en storkanon på venstre back (mulig han tenker Haugen?) og hente hjem Valon Berisha som knapt har spilletid i Reims. Han mener dette vil øke sesongkortsalget og sponsorinntektene, samtidig som man kan beholde Bell og Veton en sesong eller to til. Mulig han har rett, selv om jeg har vanskelig for å tro at Bell kan bli to sesonger til.

Men tenk hva dette laget kunne fått til:

Zlatko Tripic - Veton Berisha - Yann-Erik De Lanlay

Valon Berisha - Joe Bell - Løkberg/HNT

Haugen - Brekalo - Stensness - Sebulonsen

Ny keeper

At dette laget spiller for spiller er godt nok til seriegull er det liten tvil om. Selv med 6-7 lokale innslag.

Men hvor realistisk er det?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»