Man kan si mye om Tesla... del 2
Re: Man kan si mye om Tesla... del 2
https://www.auto-motor-und-sport.de/ele ... ource=Push
Her en historie om en tysk Teslafører som er mistenkt for å ha stukket av fra et trafikkuhell. Kort fortalt utleverer Tesla alle data og video etter begjæring fra tysk politi.
Her en historie om en tysk Teslafører som er mistenkt for å ha stukket av fra et trafikkuhell. Kort fortalt utleverer Tesla alle data og video etter begjæring fra tysk politi.
Edmunds har en videotest av 2021 Tesla Model S Plaid hvor de mer eller mindre slakter bilen.
Forsvarer ikke prisen, det er stadig den ti år gamle bilen, kvaliteten er dårlig, interiøret er dårlig, FSD er verdiløst, kjøreegenskapene er dårlige osv.
Tesla var sure på Edmunds etter en tidligere rekkeviddetest, og det blir vel ikke bedre etter dette.
Forsvarer ikke prisen, det er stadig den ti år gamle bilen, kvaliteten er dårlig, interiøret er dårlig, FSD er verdiløst, kjøreegenskapene er dårlige osv.
Tesla var sure på Edmunds etter en tidligere rekkeviddetest, og det blir vel ikke bedre etter dette.
Tesla leverte 241.000 biler sist kvartal, hvilket er ny rekord. Dog ble det kun produsert 9000 tilsammen av S og X, så det betyr det i hovedsak er 3 og Y det går i
Så det skaper jo et spørsmål om det begynner haste gjøre noe med S? Og hva med X?
Så det skaper jo et spørsmål om det begynner haste gjøre noe med S? Og hva med X?
Samme som i windows altså...Hollabaloo skrev: ↑lør aug 28, 2021 6:37 pmI OS X er det superenkelt. Dobbeltklikk på bildet, og det åpnes i forhåndsvisning. Deretter Verktøy --> Juster størrelse.
Bare att i Windows så kan en velge selv hvilket bilde program som er std, og dermed kan forskjellige folk ha forskjellige bildeprogrammer. Noe som gjør att strl endring fungerer forskjellig etter hvilket program dem har satt til std..
Blei det ikke slutt på det i 2019? Overføring til neste eier altså..startelver skrev: ↑man aug 30, 2021 8:16 pm Jeg har lyst på en brukt Tesla 2016-modell til 220000,- , men først må jeg få meg en jobb.
Disse brukt-Teslaene fra 2016 kan nemlig lades gratis ut levetiden.
Det betyr f.eks at man kan dra på biltur rundt i Europa, helt gratis.
Ikke ifølge min kilde. Det har vel kanskje noe med hvordan dette registreres hos Tesla.Hillebillys skrev: ↑søn okt 03, 2021 12:16 pmBlei det ikke slutt på det i 2019? Overføring til neste eier altså..startelver skrev: ↑man aug 30, 2021 8:16 pm Jeg har lyst på en brukt Tesla 2016-modell til 220000,- , men først må jeg få meg en jobb.
Disse brukt-Teslaene fra 2016 kan nemlig lades gratis ut levetiden.
Det betyr f.eks at man kan dra på biltur rundt i Europa, helt gratis.
startelver skrev: ↑søn okt 03, 2021 12:27 pmIkke ifølge min kilde. Det har vel kanskje noe med hvordan dette registreres hos Tesla.Hillebillys skrev: ↑søn okt 03, 2021 12:16 pmBlei det ikke slutt på det i 2019? Overføring til neste eier altså..startelver skrev: ↑man aug 30, 2021 8:16 pm Jeg har lyst på en brukt Tesla 2016-modell til 220000,- , men først må jeg få meg en jobb.
Disse brukt-Teslaene fra 2016 kan nemlig lades gratis ut levetiden.
Det betyr f.eks at man kan dra på biltur rundt i Europa, helt gratis.
Noe søking viser noe om hvordan registrert ved salg. Event hvor den er solgt.
Eks, Tesla gjør endringer i programvare ved videre salg. Sikkert noe i programvaren som har registreringen som forteller laderen att den har fri avtale.
Noe som i teorien kan bety att Tesla kan endre dette nårsomhelst. Men det er sikkert problematisk i Norge, men trolig enklere i USA. Stor forskjell på forbruker lover.
Hva har TM3 og nye Ferrari Roma til felles? Se selv:
Harry Metcalfe på tur i Ferrari Roma, spol fram til 21:45 i videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=EZKV3zk5Ov0
Tesla Model 3, samme svakhet:
https://www.youtube.com/watch?v=hCv_Ha0oWjE
Harry Metcalfe på tur i Ferrari Roma, spol fram til 21:45 i videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=EZKV3zk5Ov0
Tesla Model 3, samme svakhet:
https://www.youtube.com/watch?v=hCv_Ha0oWjE
Det er lettere å akseptere det i en nydelig Ferrari Roma enn i en trist Tesla Model 3.
Kul video med Ferrari Roma, btw.Hollabaloo skrev: ↑søn okt 03, 2021 8:00 pm Hva har TM3 og nye Ferrari Roma til felles? Se selv:
Harry Metcalfe på tur i Ferrari Roma, spol fram til 21:45 i videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=EZKV3zk5Ov0
Tesla Model 3, samme svakhet:
https://www.youtube.com/watch?v=hCv_Ha0oWjE
Det der hadde til dels MB SL R231 også. Fikk testet det samme fenomenet bare med snø… Vi brukte den Geilo en vinter og parkerte bilen utendørs. Da vi skulle reise videre hadde det snødd 10-15 cm gjennom natten og jeg hadde selvsagt snøkosten i bagasjerommet… jeg startet bilen helt uten problemer, satte naturligvis på varmetrådene, åpnet deretter den store bakluken og snøen på taket smeltet jo i varmetrådene og glir rett ned i bagasjerommet…. Heldigvis greit å fjerne før det smeltet helt, men ikke optimalt vinterdesign. I regn fungerte SL bedre akkurat der enn Roma og model 3 riktignok.
De er vel også utenfor garantitiden. Naboen hadde en Model S uten garanti, det kostet han 90 000 i reparasjoner i løpet av et år. Da gikk over til Model X og der røk motoren bak 2 måneder etter garantien gikk ut. Har ikke hørt hvor mye det kostet han men billig var det sikkert ikke.startelver skrev: ↑man aug 30, 2021 8:16 pm Disse brukt-Teslaene fra 2016 kan nemlig lades gratis ut levetiden.
Det betyr f.eks at man kan dra på biltur rundt i Europa, helt gratis.
Har noen spørsmål til Tesla eiere, etter jeg fikk en påstand av en Tesla eier.
Det jeg ikke vet, er hva Tesla han har. Men den skal ha 450Km kjørelengde.
Påstand er:
Kan kjøre Bergen - Oslo uten lade uansett årstid.. Lading i Oslo etter den turen så er den topplada før han har rukket å bli ferdig med tissepausen. Og derfor får tilleggs regning på nesten 100,- for å hatt bilen stående ved lader selv om han har 100% oppladet batteri.
Selv leste jeg bare på noen av Tesla utgavene, og der kommer det fram 20/30% - 80% ca 20 - 30 min. I min verden så er det en fryktelig lang pisse pause. På den tiden rekker jeg og hele familien å pisse + spise lunsj.
Hva er deres erfaring?
Og han hevder å ha kjørt 4 000 Km uten noen ladestopp (enda han sier kjøre lengden er 450Km) Jeg forstår ikke hva han legger i det. Han kan umulig mene att overnatting med lading på overnattingsted ikke er ladestopp? For om så, så har ikke jeg fyllestopp, om jeg fyller diesel på overnattingstedet...
Det jeg ikke vet, er hva Tesla han har. Men den skal ha 450Km kjørelengde.
Påstand er:
Kan kjøre Bergen - Oslo uten lade uansett årstid.. Lading i Oslo etter den turen så er den topplada før han har rukket å bli ferdig med tissepausen. Og derfor får tilleggs regning på nesten 100,- for å hatt bilen stående ved lader selv om han har 100% oppladet batteri.
Selv leste jeg bare på noen av Tesla utgavene, og der kommer det fram 20/30% - 80% ca 20 - 30 min. I min verden så er det en fryktelig lang pisse pause. På den tiden rekker jeg og hele familien å pisse + spise lunsj.
Hva er deres erfaring?
Og han hevder å ha kjørt 4 000 Km uten noen ladestopp (enda han sier kjøre lengden er 450Km) Jeg forstår ikke hva han legger i det. Han kan umulig mene att overnatting med lading på overnattingsted ikke er ladestopp? For om så, så har ikke jeg fyllestopp, om jeg fyller diesel på overnattingstedet...
Har ikke lest om at det har vært så mye svakheter med Tesla-motorene, men det må selvsagt kalkuleres inn. Kommer vel litt an på kjørelengde osv. Så får man se om det blir et større bruktmarked etterhvert på eldre Tesla.MacanT skrev: ↑lør okt 09, 2021 1:16 pmDe er vel også utenfor garantitiden. Naboen hadde en Model S uten garanti, det kostet han 90 000 i reparasjoner i løpet av et år. Da gikk over til Model X og der røk motoren bak 2 måneder etter garantien gikk ut. Har ikke hørt hvor mye det kostet han men billig var det sikkert ikke.startelver skrev: ↑man aug 30, 2021 8:16 pm Disse brukt-Teslaene fra 2016 kan nemlig lades gratis ut levetiden.
Det betyr f.eks at man kan dra på biltur rundt i Europa, helt gratis.
Vet ikke hvordan det er med deg, men selv pleier jeg aldri å overnatte på bensinstasjonerBill_Babba skrev: ↑lør okt 09, 2021 1:50 pm For om så, så har ikke jeg fyllestopp, om jeg fyller diesel på overnattingstedet...
Hertz har bestilt 100.000 Teslaer, antar primært Model 3 og Y
https://www.dn.no/marked/tesla/dn-aksje ... -1-1088310
https://www.dn.no/marked/tesla/dn-aksje ... -1-1088310
Ifølge enkelte her inne så faller Model 3 fra hverandre bare man ser litt hardt på de. Så... .Hertz er dumme?Someone skrev: ↑man okt 25, 2021 2:28 pm Hertz har bestilt 100.000 Teslaer, antar primært Model 3 og Y
https://www.dn.no/marked/tesla/dn-aksje ... -1-1088310
Så omtrent de samme reparasjonskostnadene man også kan risikere med en aldrende BMW 5-serie i samme prisklasse mao.MacanT skrev: ↑lør okt 09, 2021 1:16 pm De er vel også utenfor garantitiden. Naboen hadde en Model S uten garanti, det kostet han 90 000 i reparasjoner i løpet av et år. Da gikk over til Model X og der røk motoren bak 2 måneder etter garantien gikk ut. Har ikke hørt hvor mye det kostet han men billig var det sikkert ikke.
Hertz selger selvfølgelig bilene før garantien går ut, så det er ganske risikofritt. Og med fokuset på miljøvern for tiden er det faktisk smart å kjøpe noen få elbiler og skryte av det. Med så mange tullinger der ute er det god økonomi å late som om man er miljøvennlig.
-
- Innlegg: 845
Endelig!
Jeg har selv 'mast' på Hertz om at det, ihvertfall i norsk sammenheng, burde være helt mainstream å leie en Tesla.
Så er det bare å se etter kommentarer fra ekspertise på finans.... disse aksjekursene og selskapsverdi er jo uhyre mange ganger mer wnn inntjeningen, stadig fascinerende.
Samme med bruktbilpriser hos Teala, 2 år gamle med minste batteri legges ut til omtrent samme pris som nye biler?
Jeg har selv 'mast' på Hertz om at det, ihvertfall i norsk sammenheng, burde være helt mainstream å leie en Tesla.
Så er det bare å se etter kommentarer fra ekspertise på finans.... disse aksjekursene og selskapsverdi er jo uhyre mange ganger mer wnn inntjeningen, stadig fascinerende.
Samme med bruktbilpriser hos Teala, 2 år gamle med minste batteri legges ut til omtrent samme pris som nye biler?
Hertz har helt sikkert ingen planer om å beholde bilene utover garantitidenHollabaloo skrev: ↑man okt 25, 2021 6:49 pmIfølge enkelte her inne så faller Model 3 fra hverandre bare man ser litt hardt på de. Så... .Hertz er dumme?Someone skrev: ↑man okt 25, 2021 2:28 pm Hertz har bestilt 100.000 Teslaer, antar primært Model 3 og Y
https://www.dn.no/marked/tesla/dn-aksje ... -1-1088310
Tesla sin biler er nok ok eller bedre på driftssikkerhet, og ingen som leier en bil klager jo på panel gaps eller dårlig lakk. Slikk sett er nok Tesla perfekt for et utleiefirma.Hollabaloo skrev: ↑man okt 25, 2021 9:31 pmLønner det seg for Hertz å kjøpe inn driftssikre biler som er mest mulig på veien, eller biler som må på verksted støtt og stadig?
Fiat 500 vi hadde en tid tilbake hadde vært leiebil hos AVIS, teknisk ok, men mye småskader i lakken så panseret måtte lakkeres på nytt.
Jeg er ikke så sikker på om Model S og X er noe bedre på driftssikkerhet enn sine fossil-konkurrenter, men jeg kan godt tenke meg at nye Model 3 produsert nå er ihvertfall bra på driftsikkerhet om den ikke er klasseledende.InternalExile skrev: ↑man okt 25, 2021 10:00 pm Tesla sin biler er nok ok eller bedre på driftssikkerhet, og ingen som leier en bil klager jo på panel gaps eller dårlig lakk.
Nå gjelder det vel andre garanti/reklamasjonsfrister mellom proffesjonelle aktører enn mot privatmarkedet. For ikke snakke om i USA....Forfun skrev: ↑man okt 25, 2021 8:04 pm Hertz selger selvfølgelig bilene før garantien går ut, så det er ganske risikofritt. Og med fokuset på miljøvern for tiden er det faktisk smart å kjøpe noen få elbiler og skryte av det. Med så mange tullinger der ute er det god økonomi å late som om man er miljøvennlig.
Det ser ut som levering i siste måned i kvartalet begynner tidlig i år. Båt med Tesla kom til Drammen før helga, og det er 6 skip på tur til Europa med TM3/Y i skrivende stund.
Tesla har nå også åpnet 10 av SC sine i Nederland for andre merker. Er en test og jeg regner med andre markeder vil følge opp. Noe høyere pris på andre merker, og det var vel ventet. Synes det er verdt en kommentar, for det er mange som siklet etter dette.
Kanskje har veksten gått for raskt for Tesla. Dette er riktignok "Consumer Reports" fra Tesla sitt hjemland, men det ser ikke pent ut. Og det vil overraske om ting er så mye annerledes her hjemme.
I siste "Vehicle Dependability Survey" havner Tesla på 27. plass av totalt 28 deltagere. Det var kun Lincoln som kom bak.
Av modellene er det Model X som kun skårer 5 poeng av 100. Model S fikk 20, Model Y fikk 18, og "beste" ble Model 3 med 50 poeng.
https://www.teslarati.com/tesla-consume ... y-results/
I siste "Vehicle Dependability Survey" havner Tesla på 27. plass av totalt 28 deltagere. Det var kun Lincoln som kom bak.
Av modellene er det Model X som kun skårer 5 poeng av 100. Model S fikk 20, Model Y fikk 18, og "beste" ble Model 3 med 50 poeng.
https://www.teslarati.com/tesla-consume ... y-results/
Artikkel fra CNBC om den samme rapporten:
https://www.cnbc.com/2021/11/18/consume ... fared.html
Topp 3 i rapporten:
1. Lexus
2. Mazda
3. Toyota
Reliability ratings for EVs varied widely.
The Tesla Model X and Audi E-tron ranked dead last in this segment for reliability, while the Kia Niro EV ranked “well above average reliability.” The Nissan Leaf and newer Ford Mustang Mach-E scored “above average reliability.”
High-end electric SUVs were among the least reliable vehicles in the survey overall.“There’s no reason fully electric cars can’t be as reliable or even more reliable than traditional vehicles with internal combustion engines,” Fisher said. “It’s how they implement the technology.”
Electric drivetrains weren’t the problem. Instead, Fisher blamed unnecessary high-tech bells and whistles.
“For EV introductions, there is a tendency to just add so much tech that is not necessary,” Fisher said.
The reliability rankings stand in stark contrast with Consumer Reports’ satisfaction survey, where Tesla topped the 2020 list, followed by Lincoln
Og om Tesla:
Tesla’s low standing primarily stemmed from issues with the company’s Model S, X and Y vehicles from 2019 through 2021 model years. The Tesla Model 3, which Consumer Reports continues to recommend, showed average reliability.
https://www.cnbc.com/2021/11/18/consume ... fared.html
Topp 3 i rapporten:
1. Lexus
2. Mazda
3. Toyota
Reliability ratings for EVs varied widely.
The Tesla Model X and Audi E-tron ranked dead last in this segment for reliability, while the Kia Niro EV ranked “well above average reliability.” The Nissan Leaf and newer Ford Mustang Mach-E scored “above average reliability.”
High-end electric SUVs were among the least reliable vehicles in the survey overall.“There’s no reason fully electric cars can’t be as reliable or even more reliable than traditional vehicles with internal combustion engines,” Fisher said. “It’s how they implement the technology.”
Electric drivetrains weren’t the problem. Instead, Fisher blamed unnecessary high-tech bells and whistles.
“For EV introductions, there is a tendency to just add so much tech that is not necessary,” Fisher said.
The reliability rankings stand in stark contrast with Consumer Reports’ satisfaction survey, where Tesla topped the 2020 list, followed by Lincoln
Og om Tesla:
Tesla’s low standing primarily stemmed from issues with the company’s Model S, X and Y vehicles from 2019 through 2021 model years. The Tesla Model 3, which Consumer Reports continues to recommend, showed average reliability.
Man kan si mye om Tesla …
men dette tar kaka;
https://www.nettavisen.no/nyheter/nekte ... -95-355600
Ikke redd for negativ publisitet, dét skal de ha.
men dette tar kaka;
https://www.nettavisen.no/nyheter/nekte ... -95-355600
Ikke redd for negativ publisitet, dét skal de ha.
- missChance
- Innlegg: 5423
He he he ...
"Even Sandvold Roland tar av seg pressehenvendelser for Tesla i Norge og er svært ordknapp overfor Nettavisen.
– Vi har ingen kommentar, og ønsker ikke å bli navngitt i artikkelen. Du kan for eksempel skrive at en talsperson for Tesla Norge ikke ville kommentere saken, skriver han i en mail til Nettavisen."
"Even Sandvold Roland tar av seg pressehenvendelser for Tesla i Norge og er svært ordknapp overfor Nettavisen.
– Vi har ingen kommentar, og ønsker ikke å bli navngitt i artikkelen. Du kan for eksempel skrive at en talsperson for Tesla Norge ikke ville kommentere saken, skriver han i en mail til Nettavisen."
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute