Everton klubbtråd- Nil Satis Nisi Optimum

Svar
Everenga

Re: Everton klubbtråd- Nil Satis Nisi Optimum

Legg inn av Everenga »

Alt bedre enn treningskampen før sesongstart er bonus her. Som cali sier så kan det virke som det drives rovdrift på en liten stall, de faller som fluer om dagen og hvem som eventuelt skal utgjøre en trussel i dag sliter jeg med å se. Dette blir en forsmak på hvordan vi kommer til å få juling av topp 6-7 lagene denne sesongen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Dere tar poeng i dag, merk mine ord. Kamferdrops til alle blå hvis jeg tar feil.

caliblue

Legg inn av caliblue »

Kampen i dag handler vel først og fremst om å ikke dumme seg ut.

Kvartetten Calvert-Lewin, Richarlison, Sigurdsson og Rodriguez scoret 75% av Evertons ligamål forrige sesong. Uten de og uten å ha brukt penger på overgangsmarkedet, begrenser det seg hva man kan gjøre.

Muligheten for poeng i dag har nok mer med Solskjær å gjøre enn det har med Benitez.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Never change cali <3

Lykke til idag Cazoo brothers

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg vil ihvertfall ikke spille mot Everton i dag, er enkelt å få United ut av rytmen, bare spille tight bakover og kontre.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Elsker atmosfæren i denne tråden.

Håper ikke Everton vinner idag på et langskudd, man vil helst tape og spiller mer moderne fotball.

caliblue

Legg inn av caliblue »

Lew_Ashby skrev: lør okt 02, 2021 12:46 pm
Håper ikke Everton vinner idag på et langskudd, man vil helst tape og spiller mer moderne fotball.
Altså. Det er jo ikke noe problem å skyte. Men alt med måte.

En spiller som Andros Townsend har det siste tiåret scoret på hvert 27. langskudd han har tatt. Han har skutt mye og han har skutt dårlig. Tallene viser også at han var klart mer treffsikker på langskuddene sine tidlig i karrieren.

Gode, godt coachede spillere for gode lag skyter mindre fra dårlige posisjoner. Kun 4% av PL-målene til Salah og Mane er scoret fra utenfor straffefeltet. Og jeg hadde valgt skuddføttene deres foran Townsend sin hver dag hele uka.

Salah og Mane har 25 avslutninger hver denne sesongen. Begge har skutt 3 ganger fra utenfor straffefeltet. Townsend har til sammenligning 7 av 9 avslutninger fra langt hold.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

caliblue skrev: lør okt 02, 2021 1:16 pm
Lew_Ashby skrev: lør okt 02, 2021 12:46 pm
Håper ikke Everton vinner idag på et langskudd, man vil helst tape og spiller mer moderne fotball.
Altså. Det er jo ikke noe problem å skyte. Men alt med måte.

En spiller som Andros Townsend har det siste tiåret scoret på hvert 27. langskudd han har tatt. Han har skutt mye og han har skutt dårlig. Tallene viser også at han var klart mer treffsikker på langskuddene sine tidlig i karrieren.

Gode, godt coachede spillere for gode lag skyter mindre fra dårlige posisjoner. Kun 4% av PL-målene til Salah og Mane er scoret fra utenfor straffefeltet. Og jeg hadde valgt skuddføttene deres foran Townsend sin hver dag hele uka.

Salah og Mane har 25 avslutninger hver denne sesongen. Begge har skutt 3 ganger fra utenfor straffefeltet. Townsend har til sammenligning 7 av 9 avslutninger fra langt hold.
Sorry, bare kødder litt med dere. Skjønner at det er frustrerende med en tyoe som Rafa som trener. Ufattelig lite eksotisk, og gir lite som fan. Som Chelsea-supporter har vi vært borti alt - fra superspennende og moderne typer som Gullit, Vialli, Lampard og AVB, og mindre spennende trenertyper som Rafa, Scolari, Di Matteo, Grant, Ranieri og Ancelotti.

Moderne har som oftest levert svakt, kjedelig og stødig har gjort jobben. Derfor er jeg nok litt farget, men som Chelsea-supporter har jo Chelsea-managere muligheten til å vinne uansett ferdighet pga konkurransevridende kjøpekraft. Et lag som Everton har ikke samme luksusen.

Litt Brann over det hele: Norling eneste trener som har rykket ned med Brann siste 30 år, allikevel er det veldig mange Brann-fans som liker ham mye bedre enn LAN.

startelver

Legg inn av startelver »

Litt passivt så langt av Everton, kan bare bli bedre.

startelver

Legg inn av startelver »

Dere er heldige som har Grey hos dere, en løpsmaskin som aldri går tom. Veldig artig å se på bevegelsene hans.

Kåret til MOTM av BT Sport.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

startelver skrev: lør okt 02, 2021 3:22 pm Dere er heldige som har Grey hos dere, en løpsmaskin som aldri går tom. Veldig artig å se på bevegelsene hans.

Kåret til MOTM av BT Sport.
Gray er klassespiller når han er på. Håper det holder seg.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Lew_Ashby skrev: lør okt 02, 2021 1:24 pm
caliblue skrev: lør okt 02, 2021 1:16 pm
Lew_Ashby skrev: lør okt 02, 2021 12:46 pm
Håper ikke Everton vinner idag på et langskudd, man vil helst tape og spiller mer moderne fotball.
Altså. Det er jo ikke noe problem å skyte. Men alt med måte.

En spiller som Andros Townsend har det siste tiåret scoret på hvert 27. langskudd han har tatt. Han har skutt mye og han har skutt dårlig. Tallene viser også at han var klart mer treffsikker på langskuddene sine tidlig i karrieren.

Gode, godt coachede spillere for gode lag skyter mindre fra dårlige posisjoner. Kun 4% av PL-målene til Salah og Mane er scoret fra utenfor straffefeltet. Og jeg hadde valgt skuddføttene deres foran Townsend sin hver dag hele uka.

Salah og Mane har 25 avslutninger hver denne sesongen. Begge har skutt 3 ganger fra utenfor straffefeltet. Townsend har til sammenligning 7 av 9 avslutninger fra langt hold.
Sorry, bare kødder litt med dere. Skjønner at det er frustrerende med en tyoe som Rafa som trener. Ufattelig lite eksotisk, og gir lite som fan. Som Chelsea-supporter har vi vært borti alt - fra superspennende og moderne typer som Gullit, Vialli, Lampard og AVB, og mindre spennende trenertyper som Rafa, Scolari, Di Matteo, Grant, Ranieri og Ancelotti.

Moderne har som oftest levert svakt, kjedelig og stødig har gjort jobben. Derfor er jeg nok litt farget, men som Chelsea-supporter har jo Chelsea-managere muligheten til å vinne uansett ferdighet pga konkurransevridende kjøpekraft. Et lag som Everton har ikke samme luksusen.

Litt Brann over det hele: Norling eneste trener som har rykket ned med Brann siste 30 år, allikevel er det veldig mange Brann-fans som liker ham mye bedre enn LAN.
Jeg skal medgi at Rafa har vært mindre sær og sta enn jeg hadde trodd og mer pragmatisk. Dette er flott.

For meg er det ikke viktig at vi spiller flott fotball men jeg vil spille effektiv fotball og jeg tror ikke Rafa er mannen til det.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Sletts ikke verst av laget dette,hadde i grunnen forventet fullstendig slakt.Townsend har like mange mål som Ronaldo så langt.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Everenga skrev: lør okt 02, 2021 5:19 pm

Jeg skal medgi at Rafa har vært mindre sær og sta enn jeg hadde trodd og mer pragmatisk. Dette er flott.

For meg er det ikke viktig at vi spiller flott fotball men jeg vil spille effektiv fotball og jeg tror ikke Rafa er mannen til det.
Dere ligger på fjerdeplass, a poeng med Man Utd og Liverpool etter 7 kamper. Basert på spillemateriale så er jo dette praktisk talt magi av Rafa. Hva mer kan dere egentlig kreve?

Everenga

Legg inn av Everenga »

TheOpiate skrev: lør okt 02, 2021 7:47 pm
Everenga skrev: lør okt 02, 2021 5:19 pm

Jeg skal medgi at Rafa har vært mindre sær og sta enn jeg hadde trodd og mer pragmatisk. Dette er flott.

For meg er det ikke viktig at vi spiller flott fotball men jeg vil spille effektiv fotball og jeg tror ikke Rafa er mannen til det.
Dere ligger på fjerdeplass, a poeng med Man Utd og Liverpool etter 7 kamper. Basert på spillemateriale så er jo dette praktisk talt magi av Rafa. Hva mer kan dere egentlig kreve?
Er du litt mindre begavet?
Hvis du ikke skjønner greia får du sende mail senere.

MentalM

Legg inn av MentalM »

TheOpiate skrev: lør okt 02, 2021 7:47 pm
Everenga skrev: lør okt 02, 2021 5:19 pm

Jeg skal medgi at Rafa har vært mindre sær og sta enn jeg hadde trodd og mer pragmatisk. Dette er flott.

For meg er det ikke viktig at vi spiller flott fotball men jeg vil spille effektiv fotball og jeg tror ikke Rafa er mannen til det.
Dere ligger på fjerdeplass, a poeng med Man Utd og Liverpool etter 7 kamper. Basert på spillemateriale så er jo dette praktisk talt magi av Rafa. Hva mer kan dere egentlig kreve?
Tydeligvis gått glipp av det viktigste... Tap i Cazoo derbyet...

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

En artikkel om tidligere Everton-stortalent Jose Baxter, som ble utestengt flere år etter sin andre feilede narkotest. Trist historie, men han fikk i hvert fall oppleve ting i livet som vi andre kan drømme om.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Vi bør benytte muligheten nå,skip Benitez til Newcastle.Han er vel 1ste valget til de.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Digne og Coleman tilbake fra skader,de stiller opp mot Moyes sin gjeng.Mulig at Richarlison rekker kampen også sammen med Iwobi.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Godt å se Pickford er på sitt sedvanlige nivå;-)

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Benitez-effekten begynner å slå til.

startelver

Legg inn av startelver »

King knuser Everton alene.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Deilig at det er King som gjør det. Ranieri, der har man Gud.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Dette er kleine greier av laget,men vanlig at vi taper hjemme mot bunnlag.Forhåpentligvis så kommer det inn nye spillere i jamuar.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Digne satt ut av laget?

Hesja

Legg inn av Hesja »

Mon tro for en nisse de ansetter etter at Rafa blir sparket i kveld.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Det andre målet der er piss.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Hesja skrev: man nov 01, 2021 9:35 pm Mon tro for en nisse de ansetter etter at Rafa blir sparket i kveld.
Nuno er ledig på markedet.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Nuno er håpløst,gi nå all makt til Brands.La han bestemme hvilken spillere de skal kjøpe,det må bli slutt på at manageren skal plukke ut sine spillere.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Siden mangel på kamptråd. Ble en smålivlig start på andre. Utrolig at Everton ikke har scoret enda.

Edit. Og der gjorde de nettopp det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»