IK Start - Klubbtråd

Svar
Sodajr

Re: IK Start - Klubbtråd

Legg inn av Sodajr »

Phew vi berger 3-2 seier, da skal det vel ikke være mulig å rykke ned? 2p opp til opprykkskvalikk og 7p ned til nedrykkskvalikj(Vis ikke Kisa vinner i kveld)

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

9: Start 51-52 (-1) 33

13:Grorud 38-54 (-16) 27
14:Ull/Kisa 28-41 (-13) 26

15:S-Blink 29-47 (-18) 26

Ingen imponerende seier med skarve 3-2 over bunnlaget Strømmen- men vi bør helt klart ha redda plassen nå! 7 poeng ned til lagene på nedrykkskvalik og nedrykk- og med en adskillig bedre målforskjell gjør at disse 3 må vinne 3 kamper mer enn Start på de 4 gjenstående kampene :)
En seier som ikke imponerte noen- men som var viktig nok mtp. å legge nedrykksstriden endelig bak oss!

Bare 2 poeng opp til Åsane på 6.plass som nok er det høyeste vi kan komme i år!
Håper så klart at vi kniper den (i skarp konkurranse med halve divisjonen) og som ved et (nytt) playoff-under til slutt tar steget opp til eliteserien ved å slå Mjøndalen f.eks...
...men er nok mest sannsynlig (og for så vidt greit nok) at vi redder oss inn på en plass rundt midten av tabellen...

...Så kan vi så tidlig som mulig starte den store jobben med å vise oss frem fra en MYE BEDRE side til neste år!

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Sodajr skrev: fre okt 29, 2021 7:56 pm Phew vi berger 3-2 seier, da skal det vel ikke være mulig å rykke ned?
Start En Drøm: Challenge accepted ;)

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Hoppidioten skrev: tor okt 28, 2021 5:56 pm Bra pod fra Twitterbanden.
Den var nesten uforskammet bra med tanke på at det var første Pod. God kjemi mellom de tre i studio, og akkurat passe useriøst. Gledelig.

Start en pod heter den forresten for dere som ikke skjønner hva vi snakker om. Ligger på Spotify og sikkert alle andre steder en kan høre podcaster.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Nå må bare KFUM også avgi poeng og resten av kampene ende som de står nå så har vi et meget godt utgangsspunkt før kveldskampen mot Aafk. Kan det gå alikevel da?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Åsane 2-1

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Aaarhgh

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Pinlig av Jerv å ikke slå Grorud

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Mange som skuffer i 1.omgang. Ramsland er skrudd av, Tønnessen, Cresswell og Schulze er usynlige. For å nevne noen.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

MARKOVIC!!!

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Seff blir det da 1-0 på et soloraid :) Men jeg står ved min statement

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Etter en del oppløftende spill virker det som om vi har bestemt oss for å kapitulere for fotballstormakten Aafk. Står riktignok 2-2 ennå, men det kan ikke vare sånn som vi baler nå.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Og der. Bikkjedrit i ente potens. Legg ned.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Feige bikkjer hele gjengen. Vi ligger for øvrig an til å runde 60 baklengs i OBOS. Det er så hinsides at det ikke hører noe sted hjemme.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Og med baklengs nr.3 ble vi det laget som har sluppet inn flest mål i 1.Divisjon :evil: Hele 55 baklengs (!) Fyttigrisen (dette siste ordet kom opp i ordlista på telefonen faktisk :lol: )

Og som i fjor leder vi 2 ganger i Ålesund før vi til slutt havner under 2-3 :( Kan vi denne gang redde inn et uavgjort?

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Jeg vet at sånn rent rasjonelt er det like greit å la Tjelmis få prøve seg neste år, med mindre vi rykker ned. Men det han har levert til nå er rett og slett så hinsides bedritent, flaut og patetisk at det er vrient å ta inn.

Og for øvrig skrekkelig lang avstand mellom hans postulater om my way or the highway og det patetiske, paniske og krampeaktige forsøket på å "trygge inn" en 2-1 ledelse i dag. Terningkast minus førtisju.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Jeg synes ikke vi skal klandre Tjelmdal for at det går dårlig. Ja, han er leder for et historisk dårlig Start-lag, et lag som har blitt dårligere og dårligere hvert år siden 1937. Han er ansvarlig, ja, men ikke skyldig. Akkurat som Joe Biden per i dag er ansvarlig for muren mot Mexico, selv om det ikke er han som bygget den.

Start er en pill råtten drittklubb, enkelt og greit. Ikke engang Norges største speider TK Karlsen, en av nordens mest spennende trenere Mark Dempsey, vinnergarantisten Kjetil Rekdal eller 100 millioner kroner kan endre på det.

Stakkars Tjelmlund, han er helt uten skyld.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Fredo86 skrev: man nov 01, 2021 11:02 pm Jeg synes ikke vi skal klandre Tjelmdal for at det går dårlig. Ja, han er leder for et historisk dårlig Start-lag, et lag som har blitt dårligere og dårligere hvert år siden 1937. Han er ansvarlig, ja, men ikke skyldig. Akkurat som Joe Biden per i dag er ansvarlig for muren mot Mexico, selv om det ikke er han som bygget den.

Start er en pill råtten drittklubb, enkelt og greit. Ikke engang Norges største speider TK Karlsen, en av nordens mest spennende trenere Mark Dempsey, vinnergarantisten Kjetil Rekdal eller 100 millioner kroner kan endre på det.

Stakkars Tjelmlund, han er helt uten skyld.
Tøv, dere hadde klart dere greit med Kjetil Rekdal, om dere ikke hadde sparket han for en litt umotivert periode med nattpoker på Marbella etter nedrykket.


Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Forestspirit skrev: man nov 01, 2021 11:07 pm Tøv, dere hadde klart dere greit med Kjetil Rekdal, om dere ikke hadde sparket han
Ja så var det disse "om" og "hvis", de klassiske symptomene på pill råtten.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Kan noen med abb fortelle hvor konkret Bjørkan-linken er?

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Zanick skrev: man nov 01, 2021 11:18 pm Kan noen med abb fortelle hvor konkret Bjørkan-linken er?
Klipper litt fra FVN:
"Start har fortsatt flere kandidater på blokken, men etter det Fædrelandsvennen vet har Start og klubbdirektør Terje Marcussen troen på å lande Bjørkan som sportssjef. Bjørkan selv skal være positiv til en Start-overgang.

Han har ikke svart på Fædrelandsvennens henvendelser. Det har heller ikke Frode Thomassen, daglig leder i Bodø/Glimt.

Start håper å presentere sjokknyheten i løpet av de neste ukene. Det vil i tilfelle skje så fort Eliteserie-gullet er sikret i Bodø. Glimt ligger for øyeblikket syv poeng foran Molde med fem kamper igjen å spille.

Fædrelandsvennen har flere ganger vært i kontakt med klubbdirektør Marcussen, men han ønsker ikke å kommentere ansettelsesprosessen eller svare på om Aasmund Bjørkan er en aktuell kandidat. For litt over en måned siden sa han følgende om situasjonen.
– Ting tar tid, og så kan jeg ikke gå i dybden på hvorfor det gjør det. Så må ting også falle på plass for den aktuelle kandidaten, så det er mer komplisert enn å ta en samtale og bli enig, sa Marcussen til Fædrelandsvennen.
"

-----------------------------------------


Fædrelandsdvennen vet altså noe, men kilden er tydeligvis hverken Bjørkan selv eller Frode Thomassen. Kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor noen skulle gidde å gå fra det som må være Norges morsomte sportsjef jobb til verdenshistorien desidert mest amatørmessige fotballklubb som er kronisk inkompetente i alle ledd og gjør absolutt alle feil som er mulig å gjøre på alle de måtene det er mulig å utføre feil. Det er klart - det skal jo godt gjøres å oppnå dårligere resultater enn det som er gjort de siste 15 årene. Lykke til Bjørkan. Du vil trenge det.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kfum slår Sogndal, da kan vi glemme 6 plassen :(

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Vi kan i alle fall ikke tape flere kamper i år om vi skal komme opp på de minimum 40 poengene som kreves for å nå 6.plassen!

Kanskje holder det med 2 seire og 1 U mtp at målforskjellen er god i forhold til i allefall Kåffa og Åsane- men mest sannsynlig må vi innstille oss på 3 strake seire- av laget vårt som enda ikke (!) har vunnet 2 strake seire i denne divisjonen!

Men blir det 9-10.plass elns. så greit nok å få avsluttet denne sesongen først som sist mtp å få startet gjenreisnings-jobben for 2022 så fort som mulig!

Neste rundes bortekamp mot Sogndal kan fort bli en kopi av vår eventuelt første playoff-kamp også- men føler ikke vi er i stand til å gå hele veien heller- så blir ikke å miste nattesøvnen om vi som forventet misser kvalikspillet!

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

For min del er jeg glad jeg sesongen straks er over, så slipper jeg fornye abonnementet på Discovery+.
Så kan vi begynne å se fremover mot neste sesong, med Bjørkan som sportssjef, en ny keeper, stopper, høyrekant og spiss. Det skal (i utgangspunktet) ikke mye til før det begynner å svinge av dette laget. Men det avhenger av noe så usannsynlig som at vi henter riktige spillertyper. Med Bjørkan og Tjelmis så er jeg trygg på at investorene er villige til å spytte inn en del millioner som en slags siste krampetrekning.

Neste års 11’er:
Ny keeper
Tveita - Mares - Ny stopper - Tønnessen(/N’Dong?)
Schulze - Valsvik - Moldskred
Ny høyrekant - Ny spiss - Markovic

Spillere ut: Deumeland, Jørgensen, Makrini, Adeleke
(og sannsynligvis noen av disse, av ulike grunner: Bergan, Gjesdal, Moldskred, Tønnessen, Markovic og Ramsland)

Det blir ei sabla spennans desember-februar!

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

2-1 enn så lenge mot Ranheim. Men det her taper vi. Har kollapset fullstendig etter at vi gikk opp til 2-0-.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Deilig 3-1 seier

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Og med det er plassen i divisjonen 100% berget!

"Gratulerer med dagen" medsupportere ;)

Corvus

Legg inn av Corvus »

JODDEMM skrev: søn nov 07, 2021 5:13 pm Og med det er plassen i divisjonen 100% berget!

"Gratulerer med dagen" medsupportere ;)
Hipp hurra.....

Corvus

Legg inn av Corvus »

Fredo86 skrev: man nov 01, 2021 11:02 pm Jeg synes ikke vi skal klandre Tjelmdal for at det går dårlig. Ja, han er leder for et historisk dårlig Start-lag, et lag som har blitt dårligere og dårligere hvert år siden 1937. Han er ansvarlig, ja, men ikke skyldig. Akkurat som Joe Biden per i dag er ansvarlig for muren mot Mexico, selv om det ikke er han som bygget den.

Start er en pill råtten drittklubb, enkelt og greit. Ikke engang Norges største speider TK Karlsen, en av nordens mest spennende trenere Mark Dempsey, vinnergarantisten Kjetil Rekdal eller 100 millioner kroner kan endre på det.

Stakkars Tjelmlund, han er helt uten skyld.
Vas fra ende til annen. Karlsen og Dempsey udugelige, men Rekdal skulle jeg gjerne ha sett kunne fortsatt. Da hadde klubben vært et helt annet sted enn å kjempe for å overleve i Obos. Og muren mot Mexico spiller jo ingen rolle, Biden sørger for at migrantene kommer inn i enorme mengder uavhengig av den.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»