Så da blir det Var da

Svar
Belzone

Re: Så da blir det Var da

Legg inn av Belzone »

Klart det blir VAR, og kunne gjerne kommet neste sesong for min del. Nå er det slik at dem fleste nordmenn har sitt lag i England, og er dermed formet av vederstyggeligheten som VAR har vært der.
Men det blir nok ikke slik her hjemme, for der borte gjør dem mye rart.
De kjører på venstre side av veien, de foretrekker chips med smakene salt og eddik, dem har majones og eddik på pommes frites, dem drikker cider som smaker mer av vineddik enn friske epler.
NFF kommer til å være konservative som bare det ovenfor dette nye. Dette blir bra, og jeg tror også dommerstanden vår vil tjene på dette.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

GK er vettug, det er min påstand

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Har egentlig inntrykk av at supportere i egen klubb ønsker VAR (ikke alle,men dog) naturlig nok. Ellers har jeg alltid et blikk på assistentdommer ved scoringer hvor det er +/- 5m. Ser ikke den store forskjellen med VAR. Er ihvertfall mer tilhenger av det nå enn før.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

For hver runde som går jo tydeligere blir behovet for VAR. Straffen til Viking som VAR åpenbart hadde omgjort kan jo avgjøre både medalje og nedrykk i år. Ellers kan man sikkert ramse opp mange andre situasjoner fra hver runde. Hva er egentlig sjarmen med feil?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

MoldeMoldeMolde skrev: søn nov 07, 2021 7:36 pm For hver runde som går jo tydeligere blir behovet for VAR. Straffen til Viking som VAR åpenbart hadde omgjort kan jo avgjøre både medalje og nedrykk i år. Ellers kan man sikkert ramse opp mange andre situasjoner fra hver runde. Hva er egentlig sjarmen med feil?
VAR hadde gitt Viking en straffe tidligere i kampen også.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/kEpBJ ... r-modellen
Litt om hvordan VAR kommer til å bli i Norge.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Norske dommere trenger all den hjelpen de kan få.
Jeg er positiv, inntil det motsatte er bevist i praksis.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

"På en eliteseriekamp vil det være fra 5–6 kamera og opp til rundt 12, avhengig av hvilket produksjonsnivå som gjelder for den enkelte kampen"
Hvordan i allverden kan man ha en slik praksis hvor de største lagene får en fordel? Skal det være rettferdighet så må det jo være samme system og opplegg for alle lag.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: lør jan 14, 2023 12:55 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/kEpBJ ... r-modellen
Litt om hvordan VAR kommer til å bli i Norge.
Jeg er ekstremt skeptisk. Det viser seg gang på gang at rett kameravinkel er svært viktig for at VAR skal kunne komme med en rettferdig avgjørelse. Det vi vil få se i Norge er beslutninger tatt på sviktende grunnlag basert på et par kameravinkler.

Om ballen ser ut som den er inne i mål og VAR melder fra om at den er inne så vi i VM hvor misvisende TV-bildene og våre vurderinger basert på vinkelen vi ser ting fra er.

Denne ballen er altså ikke ute: Bilde

Hadde denne ballen vært på mållinja i Eliteserien 2023 våger jeg påstanden at VAR-teamet feilaktig ville ha gitt dommer beskjed om mål i 10 av 10 tilfeller. Fordi de mangler grunnleggende teknologi til å kunne utføre jobben de er satt til å gjøre.

Og samme ser vi med offside. Løsningen NFF går for er langt fra ufeilbarlig og det vil garantert bli en del feilaktige avgjørelser som kan være med på å avgjøre utfallet av Eliteserien 2023. VAR uten kamera som gir seerne vinkler direkte på tvers av banen er uholdbart.

Her er hva jeg mener: Går man for VAR må man gå for VAR med hud og hår. Har man ikke råd til å behandle alle kamper med samme VAR-kvalitet må
man droppe hele greia. I jakten på å fjerne grove feil skaper man en skjevhet og en økt risiko for at dømmingen påvirker tabellen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: lør jan 14, 2023 1:21 pm
Korgutt skrev: lør jan 14, 2023 12:55 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/kEpBJ ... r-modellen
Litt om hvordan VAR kommer til å bli i Norge.
Jeg er ekstremt skeptisk. Det viser seg gang på gang at rett kameravinkel er svært viktig for at VAR skal kunne komme med en rettferdig avgjørelse. Det vi vil få se i Norge er beslutninger tatt på sviktende grunnlag basert på et par kameravinkler.

Om ballen ser ut som den er inne i mål og VAR melder fra om at den er inne så vi i VM hvor misvisende TV-bildene og våre vurderinger basert på vinkelen vi ser ting fra er.

Denne ballen er altså ikke ute: Bilde

Og samme ser vi med offside. Løsningen NFF går for er langt fra ufeilbarlig og det vil garantert bli en del feilaktige avgjørelser som kan være med på å avgjøre utfallet av Eliteserien 2023. VAR uten kamera som gir seerne vinkler direkte på tvers av banen er uholdbart.

Her er hva jeg mener: Går man for VAR må man gå for VAR med hud og hår. Har man ikke råd til å behandle alle kamper med samme VAR-kvalitet må
man droppe hele greia. I jakten på å fjerne grove feil skaper man en skjevhet og en økt risiko for at dømmingen påvirker tabellen.
Jeg er skeptisk selv. Men har bestemt meg for å ha en avventende holdning. Her kan du forøvrig se at de driver og øver seg på noen kamper som spilles i Sarpsborg for tiden.
https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... sId=187697

Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

VAR i Norge høres bare verre og verre ut. De som skal drive med dette virker jo ikke å ha særlig tro på at dette kommer til å gå bra heller, og er allerede godt i gang med å forberede oss på at dette blir "anderledes".

Det verste er jo at det vil være fra 5–6 kamera og opp til rundt 12, avhengig av hvilket produksjonsnivå som gjelder for den enkelte kampen. Altså vil det ikke en gang være like forhold rundt omkring. Så en kamp på Komplett kan ha fem kameraer, mens en kamp på Lerkendal har 12. Det er jo helt vanvittig. Og hvordan skal man få dette til å fungere med fem kameraer og en gjeng sittende i Oslo?

VAR kjøpt på Wish som vi får i Eliteserien kommer til å bli en skandale vi vaser bort 20 millioner på. Men jeg får vel bare akseptere at det er dette folk i Norge vil ha. 31 av 32 klubber stemte jo for.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det ble kalt en katastrofe da man kun hadde 16 kameraer i kvinnenes EM. I Skottland har de hatt like få kameraer som det er planlagt i Norge og med resultater som er skremmende. Offsideavgjørelser basert på et kamera bak mål på motsatt side har hendt. I Skotsk PL.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vuvuzelaen skrev: lør jan 14, 2023 1:27 pm VAR i Norge høres bare verre og verre ut. De som skal drive med dette virker jo ikke å ha særlig tro på at dette kommer til å gå bra heller, og er allerede godt i gang med å forberede oss på at dette blir "anderledes".

Det verste er jo at det vil være fra 5–6 kamera og opp til rundt 12, avhengig av hvilket produksjonsnivå som gjelder for den enkelte kampen. Altså vil det ikke en gang være like forhold rundt omkring. Så en kamp på Komplett kan ha fem kameraer, mens en kamp på Lerkendal har 12. Det er jo helt vanvittig. Og hvordan skal man få dette til å fungere med fem kameraer og en gjeng sittende i Oslo?

VAR kjøpt på Wish som vi får i Eliteserien kommer til å bli en skandale vi vaser bort 20 millioner på. Men jeg får vel bare akseptere at det er dette folk i Norge vil ha. 31 av 32 klubber stemte jo for.
Det er til å få mareritt av. Jeg frykter at sesongen 2023 blir en parodi.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Skeptisk til denne løsningen for å si det mildt. Enten kjøre full ut eller ikke, for VAR teamene å skulle ta avgjørelser når de har så få kameravinkler og ikke mål teknologi så vill det bli en del feil.

Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

Real-_- skrev: lør jan 14, 2023 1:17 pm "På en eliteseriekamp vil det være fra 5–6 kamera og opp til rundt 12, avhengig av hvilket produksjonsnivå som gjelder for den enkelte kampen"
Hvordan i allverden kan man ha en slik praksis hvor de største lagene får en fordel? Skal det være rettferdighet så må det jo være samme system og opplegg for alle lag.
Akkurat dette er jo verre enn en kunne forestilt seg. Vi visste jo at vi skulle få jallah-VAR, men at det ikke skal være like forhold er jo helt ufattelig. VAR med fem kameraer er jo så man ikke tror det man leser.

Det sjokkerer meg at klubbene og pressen ikke kjører NFF litt hardere på dette opplegget. Vi har ennå ikke fått fullstendig informasjon om hvordan dette skal foregå, og en hårreisende opplysning som dette med kameraene er bare et lite punkt i en artikkel.

Er man så desperate etter å ligne på de store ligaene at man skal ha VAR koste hva det koste vil? Det kan det jo ikke være, for da hadde vi ikke spilt på plast overalt.

Eller tar folk rett og slett ikke Eliteserien så seriøst? Hvem bryr seg om Elitserien fungerer så lenge før sesongstart liksom? Det er jo tross alt Liverpool-kamp i dag.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Verdt å merke seg at Hauge gikk ut og meldte at " Det er viktig å ha en forståelse av hva VAR er i Norge. Det vil ikke bli som i Champions League eller EM og VM, der de har 32 eller 42 kameraer. Vi har de åtte kameraene å forholde oss til" Da er spørsmålet mitt hvor de 2-3 kameraene plutselig har blitt av, trente de på VAR bruk med et annet antall kamera enn de faktisk får tilrådighet? Lurer også veldig på hva klubbene fikk forespeilet før de skulle stemme for om de ville ha VAR eller ikke.

Champis

Legg inn av Champis »

Real-_- skrev: lør jan 14, 2023 1:17 pm "På en eliteseriekamp vil det være fra 5–6 kamera og opp til rundt 12, avhengig av hvilket produksjonsnivå som gjelder for den enkelte kampen"
Hvordan i allverden kan man ha en slik praksis hvor de største lagene får en fordel? Skal det være rettferdighet så må det jo være samme system og opplegg for alle lag.

Enig i at det burde vært likt i alle kamper. Men hvorfor mener du at de beste får en fordel? Selv om de beste lagene oftere får flere kameraer i sine kamper, så kan jo det like mye være en ufordel som fordel.

Champis

Legg inn av Champis »

Vuvuzelaen skrev: lør jan 14, 2023 1:27 pm VAR i Norge høres bare verre og verre ut. De som skal drive med dette virker jo ikke å ha særlig tro på at dette kommer til å gå bra heller, og er allerede godt i gang med å forberede oss på at dette blir "anderledes".

Det verste er jo at det vil være fra 5–6 kamera og opp til rundt 12, avhengig av hvilket produksjonsnivå som gjelder for den enkelte kampen. Altså vil det ikke en gang være like forhold rundt omkring. Så en kamp på Komplett kan ha fem kameraer, mens en kamp på Lerkendal har 12. Det er jo helt vanvittig. Og hvordan skal man få dette til å fungere med fem kameraer og en gjeng sittende i Oslo?

VAR kjøpt på Wish som vi får i Eliteserien kommer til å bli en skandale vi vaser bort 20 millioner på. Men jeg får vel bare akseptere at det er dette folk i Norge vil ha. 31 av 32 klubber stemte jo for.

Det vil fortsatt være avgjørelser som bli gale, akkurat som det gjør både uten VAR og med fullskala VAR. Men hvis dette fører til at man tar bort 40, 50 eller 60% av de gale avgjørelsene, så synes jeg det vil være veldig positivt.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Champis skrev: lør jan 14, 2023 1:43 pm
Real-_- skrev: lør jan 14, 2023 1:17 pm "På en eliteseriekamp vil det være fra 5–6 kamera og opp til rundt 12, avhengig av hvilket produksjonsnivå som gjelder for den enkelte kampen"
Hvordan i allverden kan man ha en slik praksis hvor de største lagene får en fordel? Skal det være rettferdighet så må det jo være samme system og opplegg for alle lag.

Enig i at det burde vært likt i alle kamper. Men hvorfor mener du at de beste får en fordel? Selv om de beste lagene oftere får flere kameraer i sine kamper, så kan jo det like mye være en ufordel som fordel.
Ta Molde, RBK og Glimt som eksempel så tapte de vel knapt en kamp tilsammen på hjemmebane, mao så styrer de kampene og har flere involvering i angrep og fremme i banen enn motstander. Og det er jo så enkelt som at flere kamera finner flere feil, så det et av de ekstra kameraene på Aker ser, kan det vare at de ikke finner på Briskeby. Og tror også vi kommer til å få se at antall kamera har en innvirkning på antall "VAR-aksjoner".
Problemet er jo at dette vil føre til en enorm følelse av urettferdighet, selv om det kanskje ikke blir slik i alle kamper. Hvorfor ikke bare kjøre på samme på alle kamper?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det er smått absurd at dem prøver å late som at 6 kameraer vil gi like godt resultat som 12. Og sannheten er jo at 12 kameraer er alt for lite. Og hvordan det blir rettferdig er vanskelig å forstå, for det er ikke slik at hovedkampene er jevnt fordelt, så i praksis så vil 4-5 klubber spille de fleste kampene med et annet VAR enn resten av divisjonen. Når man legger til at det ikke vil bli dedikerte VAR-team til hver eneste match så betyr det at noen kamper vil ha flere kamera og dedikert VAR-team til å dømme, mens andre kamper er det halvparten og en VAR-team som skal dele sin oppmerksomhet med andre kamper.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Vuvuzelaen skrev: lør jan 14, 2023 1:27 pm

VAR kjøpt på Wish som vi får i Eliteserien kommer til å bli en skandale vi vaser bort 20 millioner på. Men jeg får vel bare akseptere at det er dette folk i Norge vil ha. 31 av 32 klubber stemte jo for.
At klubbene fikk et kvarter på seg til å bestemme seg er et eget muppetshow opplegg i innføring av VAR. Medlemmene i flere klubber fikk ikke komme med input til styrene.

Champis

Legg inn av Champis »

Real-_- skrev: lør jan 14, 2023 1:49 pm
Champis skrev: lør jan 14, 2023 1:43 pm
Real-_- skrev: lør jan 14, 2023 1:17 pm "På en eliteseriekamp vil det være fra 5–6 kamera og opp til rundt 12, avhengig av hvilket produksjonsnivå som gjelder for den enkelte kampen"
Hvordan i allverden kan man ha en slik praksis hvor de største lagene får en fordel? Skal det være rettferdighet så må det jo være samme system og opplegg for alle lag.

Enig i at det burde vært likt i alle kamper. Men hvorfor mener du at de beste får en fordel? Selv om de beste lagene oftere får flere kameraer i sine kamper, så kan jo det like mye være en ufordel som fordel.
Ta Molde, RBK og Glimt som eksempel så tapte de vel knapt en kamp tilsammen på hjemmebane, mao så styrer de kampene og har flere involvering i angrep og fremme i banen enn motstander. Og det er jo så enkelt som at flere kamera finner flere feil, så det et av de ekstra kameraene på Aker ser, kan det vare at de ikke finner på Briskeby. Og tror også vi kommer til å få se at antall kamera har en innvirkning på antall "VAR-aksjoner".
Problemet er jo at dette vil føre til en enorm følelse av urettferdighet, selv om det kanskje ikke blir slik i alle kamper. Hvorfor ikke bare kjøre på samme på alle kamper?

Om noe, så har det vel blitt vanskeligere å score mål med VAR. Fordi man ofte finner et eller annet ureglementert i forkant. Så vil tro at dette vil være en minst like stor ulempe som fordel for de lagene som kommer til mange sjanser.

Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

GoingKronos skrev: lør jan 14, 2023 2:08 pm Det er smått absurd at dem prøver å late som at 6 kameraer vil gi like godt resultat som 12. Og sannheten er jo at 12 kameraer er alt for lite. Og hvordan det blir rettferdig er vanskelig å forstå, for det er ikke slik at hovedkampene er jevnt fordelt, så i praksis så vil 4-5 klubber spille de fleste kampene med et annet VAR enn resten av divisjonen. Når man legger til at det ikke vil bli dedikerte VAR-team til hver eneste match så betyr det at noen kamper vil ha flere kamera og dedikert VAR-team til å dømme, mens andre kamper er det halvparten og en VAR-team som skal dele sin oppmerksomhet med andre kamper.
Er det bestemt at det ikke blir dedikerte team til hver match? Det virker jo sånn på hvordan opplegget legges fram, men jeg kan ikke huske å ha lest det noe sted. I så fall er jo skandalen komplett.

Samtidig åpner det jo muligheter. Hvis man klarer å høste energien til rasende Lillestrøm-suppertere på den gamle sittetribunen på Åråsen når de må vente i flere minutter på VAR-sjekk av mål fordi gutta på Holbergs plass er opptatt med å sjekke en offside som er vanskelig å se på de fem kameraene i Haugesund, så blir det strømpris ned mot null.

Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

stc887 skrev: lør jan 14, 2023 2:14 pm
Vuvuzelaen skrev: lør jan 14, 2023 1:27 pm

VAR kjøpt på Wish som vi får i Eliteserien kommer til å bli en skandale vi vaser bort 20 millioner på. Men jeg får vel bare akseptere at det er dette folk i Norge vil ha. 31 av 32 klubber stemte jo for.
At klubbene fikk et kvarter på seg til å bestemme seg er et eget muppetshow opplegg i innføring av VAR. Medlemmene i flere klubber fikk ikke komme med input til styrene.
Hvis de hadde for lite tid og for dårlig grunnlag, så hadde jo det fornuftige vært å stemme nei. Men det gjorde de altså ikke, og det må vi aldri glemme.

Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

Champis skrev: lør jan 14, 2023 1:49 pm
Vuvuzelaen skrev: lør jan 14, 2023 1:27 pm VAR i Norge høres bare verre og verre ut. De som skal drive med dette virker jo ikke å ha særlig tro på at dette kommer til å gå bra heller, og er allerede godt i gang med å forberede oss på at dette blir "anderledes".

Det verste er jo at det vil være fra 5–6 kamera og opp til rundt 12, avhengig av hvilket produksjonsnivå som gjelder for den enkelte kampen. Altså vil det ikke en gang være like forhold rundt omkring. Så en kamp på Komplett kan ha fem kameraer, mens en kamp på Lerkendal har 12. Det er jo helt vanvittig. Og hvordan skal man få dette til å fungere med fem kameraer og en gjeng sittende i Oslo?

VAR kjøpt på Wish som vi får i Eliteserien kommer til å bli en skandale vi vaser bort 20 millioner på. Men jeg får vel bare akseptere at det er dette folk i Norge vil ha. 31 av 32 klubber stemte jo for.

Det vil fortsatt være avgjørelser som bli gale, akkurat som det gjør både uten VAR og med fullskala VAR. Men hvis dette fører til at man tar bort 40, 50 eller 60% av de gale avgjørelsene, så synes jeg det vil være veldig positivt.
Er det fortsatt verdt det om man fortsatt tar gale avgjørelser, når man tar bort spontaniteten, og når man potensielt må vente i flere minutter på VAR?

Dessuten er det ikke de store gale avgjørelsene som er det verste med norske dommere. Det er generelt dårlig kampledelse, manglende og uforutsigbar "linje" og dårlig forståelse av spillet. Ingenting av det blir bedre med VAR. Nesten tvert imot, for de 20 millionene vi bruker på jalla-VAR kunne vi jo ha brukt på gjøre dommerne bedre .

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Vuvuzelaen skrev: lør jan 14, 2023 2:25 pm Er det bestemt at det ikke blir dedikerte team til hver match?
Jeg leste det en eller annen plass, men sjekket fotball.no og der har de ikke lagt noe om VAR i 2023. Så skal ikke garantere det. Kanskje noen andre vet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GoingKronos skrev: lør jan 14, 2023 2:56 pm
Vuvuzelaen skrev: lør jan 14, 2023 2:25 pm Er det bestemt at det ikke blir dedikerte team til hver match?
Jeg leste det en eller annen plass, men sjekket fotball.no og der har de ikke lagt noe om VAR i 2023. Så skal ikke garantere det. Kanskje noen andre vet.
Jeg mener de satt en gjeng i Oslo og fulgte alle kampene, og at de kobles inn for å sjekke ved behov. Mulig jeg har misforstått Nille-VAR.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Vuvuzelaen skrev: lør jan 14, 2023 2:34 pm
Champis skrev: lør jan 14, 2023 1:49 pm
Vuvuzelaen skrev: lør jan 14, 2023 1:27 pm VAR i Norge høres bare verre og verre ut. De som skal drive med dette virker jo ikke å ha særlig tro på at dette kommer til å gå bra heller, og er allerede godt i gang med å forberede oss på at dette blir "anderledes".

Det verste er jo at det vil være fra 5–6 kamera og opp til rundt 12, avhengig av hvilket produksjonsnivå som gjelder for den enkelte kampen. Altså vil det ikke en gang være like forhold rundt omkring. Så en kamp på Komplett kan ha fem kameraer, mens en kamp på Lerkendal har 12. Det er jo helt vanvittig. Og hvordan skal man få dette til å fungere med fem kameraer og en gjeng sittende i Oslo?

VAR kjøpt på Wish som vi får i Eliteserien kommer til å bli en skandale vi vaser bort 20 millioner på. Men jeg får vel bare akseptere at det er dette folk i Norge vil ha. 31 av 32 klubber stemte jo for.

Det vil fortsatt være avgjørelser som bli gale, akkurat som det gjør både uten VAR og med fullskala VAR. Men hvis dette fører til at man tar bort 40, 50 eller 60% av de gale avgjørelsene, så synes jeg det vil være veldig positivt.
Er det fortsatt verdt det om man fortsatt tar gale avgjørelser, når man tar bort spontaniteten, og når man potensielt må vente i flere minutter på VAR?

Dessuten er det ikke de store gale avgjørelsene som er det verste med norske dommere. Det er generelt dårlig kampledelse, manglende og uforutsigbar "linje" og dårlig forståelse av spillet. Ingenting av det blir bedre med VAR. Nesten tvert imot, for de 20 millionene vi bruker på jalla-VAR kunne vi jo ha brukt på gjøre dommerne bedre .
Hjelper ikke med VAR når dommere ikke har godt nok grunnivå.
Du melder deg ikke på oppkjøring til tung motorsykkel når du tryner med tråsykkel i egen oppkjørsel hver gang du setter deg på den.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Vil tro VAR ikke griper inn om de ikke er helt sikre. Er ikke det viktigste å få fjernet de store dommerskandandalene. Om VAR ikke griper inn pæ en hårfin offside/onside er vel ikke så farlig. Virker som at en del mener at enten så skal de ikke gjøres noe for å rette opp de store feilene, elller så skal alt være 100% korrekt. Den logikken skjønner jeg ingenting av.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: lør jan 14, 2023 3:00 pm
GoingKronos skrev: lør jan 14, 2023 2:56 pm
Vuvuzelaen skrev: lør jan 14, 2023 2:25 pm Er det bestemt at det ikke blir dedikerte team til hver match?
Jeg leste det en eller annen plass, men sjekket fotball.no og der har de ikke lagt noe om VAR i 2023. Så skal ikke garantere det. Kanskje noen andre vet.
Jeg mener de satt en gjeng i Oslo og fulgte alle kampene, og at de kobles inn for å sjekke ved behov. Mulig jeg har misforstått Nille-VAR.
Studio er ved Holbergs plass i Oslo. I nærheten av SAS-hotellet. Fra der skal de følge alle kampene. De tester det ut denne helgen, neste helg og om 2 uker med hovedsaklig aldersbestemte kamper som spilles på Sarpsborg sin hjemmebane.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»