Odds Ballklubb

Svar
hgb

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av hgb »

Faen så mye deng Josh får hver kamp.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Jonasar skrev: søn nov 07, 2021 6:22 pm
HengeTrynet skrev: søn nov 07, 2021 6:20 pm
Jonasar skrev: søn nov 07, 2021 6:19 pm Hvorfor spiller ikke Rossbach egentlig?
Fordi han er dårlig. Uheldigvis er erstatteren på samme nivå.
dårlig eller dårlig form? (Rossbach)

Gikk for og lage mat, 2 mål scoret når jeg kom tilbake, feil vei(som vanlig)
Fruen er Odd supporter, lå en liten flamme i Sofaen her
Utviklingen og fremgangen til Rossbach har stoppet opp. Gjorde også en god del tabber som gjorde at Wahlstedt fikk sjansen i mål. Dessverre for Wahlstedt har laget som helhet kollapset så det blir fryktelig mange baklengs på han også. Ikke like mange tabber dog...

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Syns Wahlstedt gjør sakene bedre enn Sondre. Leopold har en del å hente i feltarbeidet men der er ikke Sondre god heller. Syns Leo leverer svært godt 1 mot 1 og får gode redninger hver kamp. Men slipper inn mye, men har fått forferdelig lite hjelp av Forsvaret. for det har vært svakt i år.

Jeg velger Leo over Rossbach 10 av 10 dager ut fra hvordan de har prestert denne sesongen

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Aprilsnarr skrev: søn nov 07, 2021 6:35 pm Syns Wahlstedt gjør sakene bedre enn Sondre. Leopold har en del å hente i feltarbeidet men der er ikke Sondre god heller. Syns Leo leverer svært godt 1 mot 1 og får gode redninger hver kamp. Men slipper inn mye, men har fått forferdelig lite hjelp av Forsvaret. for det har vært svakt i år.

Jeg velger Leo over Rossbach 10 av 10 dager ut fra hvordan de har prestert denne sesongen
Ja, overbevisende i dag. Det OOoooser kvalitet av hans redninger
edit: Han har vel ikke noen redninger i dag...

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

HengeTrynet skrev: søn nov 07, 2021 6:28 pm
Jonasar skrev: søn nov 07, 2021 6:22 pm
HengeTrynet skrev: søn nov 07, 2021 6:20 pm

Fordi han er dårlig. Uheldigvis er erstatteren på samme nivå.
dårlig eller dårlig form? (Rossbach)

Gikk for og lage mat, 2 mål scoret når jeg kom tilbake, feil vei(som vanlig)
Fruen er Odd supporter, lå en liten flamme i Sofaen her
Utviklingen og fremgangen til Rossbach har stoppet opp. Gjorde også en god del tabber som gjorde at Wahlstedt fikk sjansen i mål. Dessverre for Wahlstedt har laget som helhet kollapset så det blir fryktelig mange baklengs på han også. Ikke like mange tabber dog...
Tusen takk for svar!
Vi har diskutert her om det rett og slett var Nordnes som var problemet, men har fått litt bedre forståelse nå :)

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Bjoro33 skrev: søn nov 07, 2021 6:37 pm
Aprilsnarr skrev: søn nov 07, 2021 6:35 pm Syns Wahlstedt gjør sakene bedre enn Sondre. Leopold har en del å hente i feltarbeidet men der er ikke Sondre god heller. Syns Leo leverer svært godt 1 mot 1 og får gode redninger hver kamp. Men slipper inn mye, men har fått forferdelig lite hjelp av Forsvaret. for det har vært svakt i år.

Jeg velger Leo over Rossbach 10 av 10 dager ut fra hvordan de har prestert denne sesongen
Ja, overbevisende i dag. Det OOoooser kvalitet av hans redninger
edit: Han har vel ikke noen redninger i dag...
En svært kvalifisert alene mot Mawa i første omgang. Tror ikke vi hadde hatt færre enn 4 i sekken med Sondre i mål, eller hatt færre siste 10 kampene med Sondre i mål. Ingenting ved Rossbach første halvdel av sesongen som tyder på at det ville skjedd.

Men at Odd hadde vært bedre stilt ved å gitt tillitt til Myhra eller Selvik tidligere sesonger er det vel liten tvil om sett i ettertid nå. Sondre benket og Myhra på landslaget.

Mener likevel Forsvaret og disponeringene og innsatsen der har vært største problemet. Å vrake Bjørtuft for Lekven er merkelig. Odd er tett på 2 mål i snitt hver kamp bakover - i skrivende stund 51 baklengs på 26 kamper. Ingen klubber siden 2015 har hatt flere baklengs i snitt og ikke rykket ned. Så det defensive er svært svakt i år og når det offensive heller ikke sitter med unntak av bakenga i starten og Sander på slutten av sesongen får vi prise oss lykkelig for at de to har hatt sine bidrag, hvis ikke hadde det vært bankers nedrykk. Dessverre er ingen av de to odd-spillere kommende sesong så her må det trylles på markedet

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Kampen sluttet uten at vi klarte å utligne.
Vi har et problem. Jeg er uenig med enkelte mtp keeper, men det får dere tåle. Hovedproblemet er vel at vi skårer færre enn motstander, kamp etter kamp. Forsvarstabber og udyktige foran mål i motsatt ende. I dag ble jeg sur.
sorry

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Klubben har problemer på rekke og rad.

Odd har aldri sluppet inn så mange mål i toppdivisjonen og det er fortsatt fire kamper igjen. Lekven ser ut som et mareritt, sammen gjør Kastrati.

Her er det så mye å ta tak i at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, men det er fryktelig. Og det er forferdelig vondt.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Gunnar88 skrev: man nov 08, 2021 9:14 am Klubben har problemer på rekke og rad.

Odd har aldri sluppet inn så mange mål i toppdivisjonen og det er fortsatt fire kamper igjen. Lekven ser ut som et mareritt, sammen gjør Kastrati.

Her er det så mye å ta tak i at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, men det er fryktelig. Og det er forferdelig vondt.
👍

Everenga

Legg inn av Everenga »

Gunnar88 skrev: man nov 08, 2021 9:14 am Lekven ser ut som et mareritt,

Det gjorde han for oss i fire sesonger. Skjønner ikke hva det er med den mannen som gjør at trenere velger å bruke ham som førstevalg år ut og år inn. Har flere ganger lurt på om det er noe trenere ser som ingen andre ser for hvordan han var førstevalg med de prestasjonene han hadde hos oss er meg fortsatt en gåte.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Everenga skrev: man nov 08, 2021 9:19 am
Gunnar88 skrev: man nov 08, 2021 9:14 am Lekven ser ut som et mareritt,

Det gjorde han for oss i fire sesonger. Skjønner ikke hva det er med den mannen som gjør at trenere velger å bruke ham som førstevalg år ut og år inn. Har flere ganger lurt på om det er noe trenere ser som ingen andre ser for hvordan han var førstevalg med de prestasjonene han hadde hos oss er meg fortsatt en gåte.
Hvis det er en ex-odder, som vil hjem står Odd klare til å gjøre han lønnsledende i klubben. Forstå det den som kan.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Det er helt greit at Håndlykken (TA i dag) freder Nornes ut sesongen, maner til samhold og innser at klubben innad må gå i seg selv. Det som er skremmende, minst like ille som å se laget spille, er at det som nå utspiller seg ser ut til å ha kommet som julekvelden på kjerringa både på han og resten av ledelsen.
Det er ingen akutt krise på Falkum, den har bare omsider nådd overflata. Et par års sorterte meningsutvekslinger på vgd burde vært printet ut og sendt klubbledelsen. Der står forhistorien til dagens tilstand svart på hvitt.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

👍

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Hvis man ser 2-4 målet så definerer det alt som er galt med spillet. KBK glir gjennom samtlige 11 spillere uten særlig motstand. Det er helt forferdelig.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Vi har hatt en evaluering med spillergruppa og jeg må kjenne litt på pulsen før jeg staker ut en kurs vi sammen skal stå bak, sier Nornes til TA. Etterfulgt av noen vage formuleringer om endringer i treningshverdagen og i prioriteringer.
Det er jo helt vilt, langt over i surrealismen. Sagt av en mann som ikke vet sin arme råd og er satt sjakk matt.
Mtp de gjenstående kampene - normalt ville jeg gitt laget en sjanse mot Sarp ut fra beste Odd-tradisjon; overraske stort når en minst venter det. Men med et lag som er så til de grader ute av det er mulighetene til poeng ørsmå. Enga hjemme, her kommer Fagermo til å motivere maksimalt - i beste fall U. Viking borte er klink H. Da gjenstår Stabæk hjemme, sannsynligvis klare for nedrykk og helt uten press, men med ønske om å avslutte positivt, mot et Odd-lag med skuldrene over hårfestet.
Hva tror dere andre? Hadde jo vært hyggelig med litt aktivitet her selv om likegyldigheten er i ferd med å overta.

Perkele

Legg inn av Perkele »

cpatton skrev: ons nov 10, 2021 9:12 am Vi har hatt en evaluering med spillergruppa og jeg må kjenne litt på pulsen før jeg staker ut en kurs vi sammen skal stå bak, sier Nornes til TA. Etterfulgt av noen vage formuleringer om endringer i treningshverdagen og i prioriteringer.
Det er jo helt vilt, langt over i surrealismen. Sagt av en mann som ikke vet sin arme råd og er satt sjakk matt.
Mtp de gjenstående kampene - normalt ville jeg gitt laget en sjanse mot Sarp ut fra beste Odd-tradisjon; overraske stort når en minst venter det. Men med et lag som er så til de grader ute av det er mulighetene til poeng ørsmå. Enga hjemme, her kommer Fagermo til å motivere maksimalt - i beste fall U. Viking borte er klink H. Da gjenstår Stabæk hjemme, sannsynligvis klare for nedrykk og helt uten press, men med ønske om å avslutte positivt, mot et Odd-lag med skuldrene over hårfestet.
Hva tror dere andre? Hadde jo vært hyggelig med litt aktivitet her selv om likegyldigheten er i ferd med å overta.
Kunne egentlig bare kopiert ditt innlegg, det er så riktig som det kan få bli!
Begynner lagene bak å vinne er Odd virkelig i fare, om det ikke skjer et mirakel eller en stoooor endring i laget står de på samme poengsum ved sesongslutt.
Nå er laget så skjørt at de kan tape for hvem som helst, Sandefjord er ikke i samme blindgate som Odd.
Håper Nordnes får den støtte og hjelp han trenger nå, dessverre er han ikke erfaren nok til å lede dette laget i motgang.
Men han får ikke sparken tydeligvis, så da må det isteden settes inn resurser som gjør han bedre... håper jeg..

Perkele

Legg inn av Perkele »

Mye likegyldighet her nå, det samme i Odd tydeligvis.
Det er som før, de er ikke akkurat "fremme i skoa" der oppe.
Vi tar det senere ser ut til å være fremgangsmåten i sportsavdelingen.

Den tyske storklubben håper å hente den unge Odd-spilleren før han signerer proffkontrakt i Skien.
https://www.ta.no/utenlandsk-storklubb- ... 50-1262129
Det stemmer det. Jeg fikk vite om Wolfsburg-interessen for tre-fire uker siden. De vil helst signere meg nå, men jeg vet ikke så mye mer. Det er agenten min som har kontakt med dem, sier Faniel Temesgen Tewelde (15).

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele skrev: ons nov 10, 2021 10:54 pm Mye likegyldighet her nå, det samme i Odd tydeligvis.
Det er som før, de er ikke akkurat "fremme i skoa" der oppe.
Vi tar det senere ser ut til å være fremgangsmåten i sportsavdelingen.

Den tyske storklubben håper å hente den unge Odd-spilleren før han signerer proffkontrakt i Skien.
https://www.ta.no/utenlandsk-storklubb- ... 50-1262129
Det stemmer det. Jeg fikk vite om Wolfsburg-interessen for tre-fire uker siden. De vil helst signere meg nå, men jeg vet ikke så mye mer. Det er agenten min som har kontakt med dem, sier Faniel Temesgen Tewelde (15).
Ja, kan ikke begripe at man skulle sette noe på spill ved å signere et 15 årig talent langt utenom den vanlige. "Å ta det senere" var noe bla Vebjørn Hoff raskt lærte seg var et mantra i 3 etg på Skagerak.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Det som irriterer litt, i all fall på sosiale medier, er hvordan klubben og Håndlykken griper etter halmstrå eller utenomsportslige ting. Type "Wooow, vi scoret sykt tidlig mot KBK!!!!", "For en omgang mot Mjøndalen!!!" eller "Odd har blitt best på å resirkulere plastemballasje!!". På twitter nå virker Håndlykken litt sur pga misnøyen, utrolig nok.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Lezah skrev: tor nov 11, 2021 10:03 am Det som irriterer litt, i all fall på sosiale medier, er hvordan klubben og Håndlykken griper etter halmstrå eller utenomsportslige ting. Type "Wooow, vi scoret sykt tidlig mot KBK!!!!", "For en omgang mot Mjøndalen!!!" eller "Odd har blitt best på å resirkulere plastemballasje!!". På twitter nå virker Håndlykken litt sur pga misnøyen, utrolig nok.
Ja, det er irriterende og unødvendig. Håndlykken har gjort mye bra for klubben, men har også utviklet en lett eplekjekk tone, blitt litt høy på seg sjøl virker det som. Med et lag i krise og 1800 innenfor portene sist søndag bør det ligge an til en langt mer ydmyk tone fremover.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Breaking News! Varden erfarer at Tore Andersen har kommet til enighet med klubben om ny kontrakt.
"Etter det Varden kjenner til skal Andersen fungere som en teamleder for sport, og således fortsatt ha en rolle som sportssjef."
Hverken Andersen selv, Einar Håndlykken eller styreleder Trond Haukvik ønsker å gi kommentarer. Vi får komme tilbake til dette når sesongen er over, sier Håndlykken.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Gi meg styrke...

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

😡

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

[media][/media]Horribelt. At ikke klubben og styret evner å forstå pulsen i telemarksfotballen og blant fansen. Tror ikke det finnes en eneste Oddsupporter som er glad for den nyheten. Prove me wrong om dere er der ute.

En bekmørk dag for klubben, og det betyr nok en sesong med en inkompetent sportssjef.

Blir nok ny kontrakt på Nornes snart og, samt langtidskontrakter på kastrati, Kachi, skogvoll og Jonassen. Svendsen sendes tilbake til Danmark (les Molde i påvente av ny klubb igjen) nok en gang da danskene ville ha han tilbake. Stefan Mladenovic hentes som erstatter etter flørten han hadde i avisa og Tore er svært fornøyd da det er en billig signering, telemarking og han kjenner klubben fra før.

Horribelt det som skjer i klubben nå. Rykker vi ikke ned i år gjør vi det garantert neste sesong. Kan aldri se for meg at de som styrer Odd nå er i stand til å snu det, og at Tore får ny kontrakt viser bare hvor inkompetent alle som er med og bestemmer er…

cpatton

Legg inn av cpatton »

Satte morgenkaffen i halsen i dag mens jeg leste TA-intervjuet med Jonathan Lindseth der han slapper litt av på hytta i Bjønnes. Han tilskriver i hovedsak sin egen suksess (og vel også lagets) på banen den siste tida med ansettelsen av mental trener - Louise Rodgers Holte fra Skien. Mangler vel bare at hun bor på Falkum, en Flo-pasning fra Skagerak. Der murene har blitt så høye at det verken er inn- eller utsyn.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Det er akkurat nå Odd hadde trengt en Louise Rodgers Holte, men det tar sikkert Tore seg av :lol:
Mentaltreningen altså..

Perkele

Legg inn av Perkele »

Kapteinen med stor K fortsetter, får ta med det positive en kan!
https://www.ta.no/var-i-tvil-om-han-vil ... 50-1266499

Perkele

Legg inn av Perkele »

Jeg vil vel ikke tro det før jeg ser det, men nå vurderes det formasjonsendringer mot Sarpsborg :o
https://www.ta.no/kommer-det-en-overras ... 50-1266457

Nå ser det ut til at det er veldig få som bryr seg lenger, har blitt temmelig stille både her og ellers...

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg var svært aktiv på gamle VGD, men er ikke like ivrig her, dessverre.

Mye av grunnen til det er ikke nødvendigvis at Odd er dårlige, men måten klubben håndterer motgangen på.
Flere spådde dette her allerede 31.01.20.

Vi skal jobbe hardere sies det på Skagerak, uten at de nevner hva de skal jobbe hardere med.
Vi har en sportssjef som er unisont mislikt blant majoriteten av supportere. Han får forlenget sin kontrakt uten at media nesten får det med seg. Hvem evaluerer hva Andersen driver med?

De nyeste sakene fra TA viser hvor ille det faktisk er blitt. Odd har spilt 433 så lenge jeg kan huske, utenom høsten 2005. Er klubben så desperate at de gjør om formasjonen som er grunnfjellet.

Lar et stortalent muligens forsvinne før de har prøvd å gi han kontrakt?

Det hele er så trist at jeg ikke har ord.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Det er ingen tvil om at det er Odds høyst amatørmessige måte å takle motgangen på som gjør at bla publikumstallet synker som et blylodd. For hver gang en fra klubben uttaler seg i media går det fra vondt til verre. En holdning som ikke bare skaper likegyldighet , men direkte avsky og fiendtlighet.

Det er heller ingen grunn til å spare Håndlykken. Måten han har opptrådt på det året her er under en hver kritikk; pubertalt og flåsete i møte med avisene. Kanskje kan noe av grunnen ligge i en bisetning han kom med etter tapet for KBK - første gang han kjenner på skikkelig motgang. Fra wonderboy i Bellona, til suksess etableringen av Zero og så videre til Odd hvor også det aller meste har gått veien og han utvilsomt har gjort en god jobb. Lett da å bli vel tilbakelent og en tanke høy på seg sjøl.

Når det gjelder Tore Andersen så har han kommet til enighet med seg selv om forlengelse og blir sittende akkurat så lenge han selv ønsker. Det er jo så innlysende at det ikke er verdt å bruke en kalori for tenke i andre baner.

Og så har vi Nornes og prosessen rundt ansettelsen av ham. Det drøftet vi jo nok over på vgd, kun kort - klubben holdt aviser og publikum for narr i ukevis.

Noen utvalgte fra de siste ukene
- Vi har hatt en evaluering med spillergruppa og jeg må kjenne litt på pulsen før jeg staker ut en kurs vi sammen skal stå bak
- Det vil bli endringer i treningshverdagen og i prioriteringer, men det trenger ikke å være noe revolusjonerende
- De neste fire ukene trenger vi full tilstedeværelse på feltet. Vi må ha fullt fokus og sette alle kluter til.
Tilstedeværelsen har altså vært mangelfull og blir først tatt fatt i når det brenner på dass? Dette og mer til vitner om en trener som ikke vet sin arme råd, har høyst mangelfull rutine og skyter i blinde. Pluss selvsagt leder et lag med alt for dårlig spillerstall.

Ny formasjon, reise til Sarpsborg på lørdag - herregud. Høres ut som å forsøke å snu en supertanker på et kvarter.
For egen del kan jeg si at likegyldigheten for lengst har satt inn, og at den har kommet snikende ettersom klubben har blitt bygd ned. Ble senest bemerket av noen venner som var på besøk for å se KBK-kampen. Og jeg har fulgt med fryktelig lenge.

Det verste er at det er vanskelig å se hvordan den nedadgående trenden skal snus. Klubben sitter bla med en gjeng spillere som ikke holder nivået på tildels lange kontakter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»