Rosenborg - Klubbtråd

Svar
lund

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av lund »

Zanick skrev: ons nov 10, 2021 5:47 pm
lund skrev: ons nov 10, 2021 5:22 pm Skjønner virkelig ikke dette "familien er viktigst"-fjaset fra Knutsen. Virker først og fremst bare som et påskudd fra Knutsens side for å sikre seg et best mulig ettermæle i Bodø . Hadde vært mye bedre om han sa det som det var, (at han ser på Rosenborg som mer sportslig interessant enn Bodø/Glimt) i stedet for åpenbar bullshit som er lett å gjennomskue.
Hvorfor tolker du dette med familien som argument for at han skifter fra RBK til Glimt? Det handler nok heller om utenlandske klubber kontra RBK.

Som Adressa skrev:
Et tredje argument handler om familien. Knutsen er familiemann, og mens han er i Bodø bor resten i Bergen. Det er langt kortere med fly fra Trondheim enn fra Belgia - eller for så vidt også Danmark. Et argument som skal veie ganske så tungt for 53-åringen
Jo, det skjønner jeg, men da blir jo egentlig det et sekundært argument, etter det sportslige. Hadde familien vært aller viktigst, hadde han fått familien opp til Bodø eller dratt til Brann. I Norge har han Bodø/Glimt, Brann og Rosenborg å velge mellom i realiteten. Velger han Rosenborg, vil det jo åpenbart være sportslige grunner som veier tyngst. Helt fair, men da bør han si det.

Frysedisk

Legg inn av Frysedisk »

lund skrev: ons nov 10, 2021 5:22 pm Skjønner virkelig ikke dette "familien er viktigst"-fjaset fra Knutsen. Virker først og fremst bare som et påskudd fra Knutsens side for å sikre seg et best mulig ettermæle i Bodø . Hadde vært mye bedre om han sa det som det var, (at han ser på Rosenborg som mer sportslig interessant enn Bodø/Glimt) i stedet for åpenbar bullshit som er lett å gjennomskue.
Jeg er også lei av dette evinnelige gnålet om hjembyen og familien fra Knutsen. Folk flytter hele tiden, rett som det er, i forbindelse med jobb. Med kone, barn og det hele. Det er slikt man må forvente i en del bransjer, og i alle fall innen toppidretten.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Zanick skrev: ons nov 10, 2021 5:52 pm Ja, hadde Brann hatt et ålreit lag med utsikter til suksess, kunne han muligens endt opp i Bergen. Men når det ikke er tilfellet
Her mener jeg du har en alfor snever tankegang. Sammenligner vi med f.eks Varegg, så er jo Brann en veldig vellykket klubb. Til tross for litt rot her og der.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Skjønner at Knutsen nærmer seg Rosenborg når resten av fotballnorge begynner å sammenligne bragdene hans med Deila og Jönssons.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

FranciscoM skrev: ons nov 10, 2021 6:01 pm Skjønner at Knutsen nærmer seg Rosenborg når resten av fotballnorge begynner å sammenligne bragdene hans med Deila og Jönssons.
Selv velger jeg å sette all min lit til at Koteng vil stikke kjepper i hjulene for ham, i stedet for å snakke ned evnene hans.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

lund skrev: ons nov 10, 2021 5:54 pm Velger han Rosenborg, vil det jo åpenbart være sportslige grunner som veier tyngst. Helt fair, men da bør han si det.
Ja, sammenlignet med en klubb i verden - Brann, men det er lite som tyder på at KK i det hele tatt har ofret en tanke om å overta Brann slik situasjonen er der.

Sammenlignet med klubber som det sportslig sett er interessant for KK å ta over, så har han sitt på det tørre med å gå til Rosenborg: Familielivet er svært viktig og trolig en avgjørende faktor for at han velger RBK.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Tjaaah skrev: ons nov 10, 2021 6:00 pm Her mener jeg du har en alfor snever tankegang. Sammenligner vi med f.eks Varegg, så er jo Brann en veldig vellykket klubb. Til tross for litt rot her og der.
KK kommer nok til Brann før eller siden, skal du se. 15+ år igjen av trenerkarrieren.

qbah

Legg inn av qbah »

bønna1/2 skrev: ons nov 10, 2021 4:04 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 10, 2021 3:45 pm Hadde det vært Guardiola hadde jeg forstått oppstusset, men det er en trener som har løftet et norsk bunnlag til å bli dominerende.

Jeg hadde holdt tilbake denne messiasgreia en stund om KK tar et steg ned.

Minner meg om hvordan det var på VGD da Jönsson kom. Var ikke måte på hvor dominerende RBK skulle bli. Og hans historie pre-RBK er ganske så lik Knutsen sin.

Men for all del, hadde jeg vært RBK hadde jeg forsøkt det samme. Så vil det jo vise seg etterhvert om det blir en suksess eller ei.
Sorry Mac, men jeg kan ikke huske at vi RBK-supportere omtalte det slik når Jönsson kom. Jeg tror dette heller skyldes den sedvanlige supporterfella. Vi omtaler andre lag og deres supportere med bredere pensel enn tilrådelig er.
Kan ærlig talt ikke huske dette jeg heller. Og jeg har jo vært her en stund jeg også gitt.
Mener å huske at JJ var litt sånn "Nja,njo, jo". Ikke Hamrén-spennende og hvert fall ikke i nærheten av KK-spennende for oss. Men noe over Perry, det var jo han Janne.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Det var en del uenighet om Jönsson var riktig valg eller ikke. Eggen ønsket å fortsette ut 2011. Og mange støttet det. Mens andre mente at man måtte gå for et mer langsiktig alternativ. Den store majoriteten var nok positive til Jönsson. Men noen halleluja-stemning var det overhodet ikke. Uansett kunne ikke forutsetningene ha vært mer ulike. Jönsson overtok en klubb som hadde tapt en (ubetydelig) seriekamp på to sesonger. Knutsen kommer til å overta en klubb som har opplevd motgang i tre (fire) sesonger. Knutsen kommer til å ha langt mer goodwill til å kunne gjøre endringer i klubben enn Jönsson noen gang hadde. Trolig er det kun Hamrén som har vært i nærheten av å kunne gå inn i jobben med tilsvarende goodwill.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

PapaSmurf skrev: ons nov 10, 2021 4:45 pm
bønna1/2 skrev: ons nov 10, 2021 4:04 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 10, 2021 3:45 pm Hadde det vært Guardiola hadde jeg forstått oppstusset, men det er en trener som har løftet et norsk bunnlag til å bli dominerende.

Jeg hadde holdt tilbake denne messiasgreia en stund om KK tar et steg ned.

Minner meg om hvordan det var på VGD da Jönsson kom. Var ikke måte på hvor dominerende RBK skulle bli. Og hans historie pre-RBK er ganske så lik Knutsen sin.

Men for all del, hadde jeg vært RBK hadde jeg forsøkt det samme. Så vil det jo vise seg etterhvert om det blir en suksess eller ei.
Sorry Mac, men jeg kan ikke huske at vi RBK-supportere omtalte det slik når Jönsson kom. Jeg tror dette heller skyldes den sedvanlige supporterfella. Vi omtaler andre lag og deres supportere med bredere pensel enn tilrådelig er.
Jeg husker det godt.
Virker ikke slik.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

bønna1/2 skrev: ons nov 10, 2021 10:08 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 10, 2021 4:45 pm
bønna1/2 skrev: ons nov 10, 2021 4:04 pm

Sorry Mac, men jeg kan ikke huske at vi RBK-supportere omtalte det slik når Jönsson kom. Jeg tror dette heller skyldes den sedvanlige supporterfella. Vi omtaler andre lag og deres supportere med bredere pensel enn tilrådelig er.
Jeg husker det godt.
Virker ikke slik.
Ting er ikke alltid som de virker.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

PapaSmurf skrev: ons nov 10, 2021 11:06 pm
bønna1/2 skrev: ons nov 10, 2021 10:08 pm
PapaSmurf skrev: ons nov 10, 2021 4:45 pm

Jeg husker det godt.
Virker ikke slik.
Ting er ikke alltid som de virker.
Vi er flere RBK-ere som ikke kjenner seg igjen i påstanden din, men du har rett, igjen?

qbah

Legg inn av qbah »

Kjello skrev: ons nov 10, 2021 9:54 pm Det var en del uenighet om Jönsson var riktig valg eller ikke. Eggen ønsket å fortsette ut 2011. Og mange støttet det. Mens andre mente at man måtte gå for et mer langsiktig alternativ. Den store majoriteten var nok positive til Jönsson. Men noen halleluja-stemning var det overhodet ikke. Uansett kunne ikke forutsetningene ha vært mer ulike. Jönsson overtok en klubb som hadde tapt en (ubetydelig) seriekamp på to sesonger. Knutsen kommer til å overta en klubb som har opplevd motgang i tre (fire) sesonger. Knutsen kommer til å ha langt mer goodwill til å kunne gjøre endringer i klubben enn Jönsson noen gang hadde. Trolig er det kun Hamrén som har vært i nærheten av å kunne gå inn i jobben med tilsvarende goodwill.

Godt beskrevet og kjenner meg igjen i dette.
Frykten har tatt Papa rundt KK-sagaen og det er fort gjort å hallusinere da.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

qbah skrev: ons nov 10, 2021 11:42 pm Frykten har tatt Papa rundt KK-sagaen og det er fort gjort å hallusinere da.
Mannen bor i en sopp, du må nesten unnskylde ham noen hallusinasjoner i ny og ne.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

qbah skrev: ons nov 10, 2021 11:42 pm
Kjello skrev: ons nov 10, 2021 9:54 pm Det var en del uenighet om Jönsson var riktig valg eller ikke. Eggen ønsket å fortsette ut 2011. Og mange støttet det. Mens andre mente at man måtte gå for et mer langsiktig alternativ. Den store majoriteten var nok positive til Jönsson. Men noen halleluja-stemning var det overhodet ikke. Uansett kunne ikke forutsetningene ha vært mer ulike. Jönsson overtok en klubb som hadde tapt en (ubetydelig) seriekamp på to sesonger. Knutsen kommer til å overta en klubb som har opplevd motgang i tre (fire) sesonger. Knutsen kommer til å ha langt mer goodwill til å kunne gjøre endringer i klubben enn Jönsson noen gang hadde. Trolig er det kun Hamrén som har vært i nærheten av å kunne gå inn i jobben med tilsvarende goodwill.

Godt beskrevet og kjenner meg igjen i dette.
Frykten har tatt Papa rundt KK-sagaen og det er fort gjort å hallusinere da.
Nei, her er det ingen frykt. Skulle man gått rundt og vært redd hvilke trenere et lag har, da hadde man vært for overanalyserende. Den dagen Knutsen får suksess med RBK skal jeg begynne å gruble, enn så lenge er jeg mer opptatt av hva som skjer på trenerfronten i egen klubb. Jeg hadde nok vært hakket mer bekymret om han ble værende i Glimt.

Det å skape suksess er vanskelig. Det å gjenskape suksess er enda vanskeligere.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

PapaSmurf skrev: ons nov 10, 2021 11:51 pm
qbah skrev: ons nov 10, 2021 11:42 pm
Kjello skrev: ons nov 10, 2021 9:54 pm Det var en del uenighet om Jönsson var riktig valg eller ikke. Eggen ønsket å fortsette ut 2011. Og mange støttet det. Mens andre mente at man måtte gå for et mer langsiktig alternativ. Den store majoriteten var nok positive til Jönsson. Men noen halleluja-stemning var det overhodet ikke. Uansett kunne ikke forutsetningene ha vært mer ulike. Jönsson overtok en klubb som hadde tapt en (ubetydelig) seriekamp på to sesonger. Knutsen kommer til å overta en klubb som har opplevd motgang i tre (fire) sesonger. Knutsen kommer til å ha langt mer goodwill til å kunne gjøre endringer i klubben enn Jönsson noen gang hadde. Trolig er det kun Hamrén som har vært i nærheten av å kunne gå inn i jobben med tilsvarende goodwill.

Godt beskrevet og kjenner meg igjen i dette.
Frykten har tatt Papa rundt KK-sagaen og det er fort gjort å hallusinere da.
Nei, her er det ingen frykt. Skulle man gått rundt og vært redd hvilke trenere et lag har, da hadde man vært for overanalyserende. Den dagen Knutsen får suksess med RBK skal jeg begynne å gruble, enn så lenge er jeg mer opptatt av hva som skjer på trenerfronten i egen klubb. Jeg hadde nok vært hakket mer bekymret om han ble værende i Glimt.

Det å skape suksess er vanskelig. Det å gjenskape suksess er enda vanskeligere.
Hvilket både Moe og KK har gjort.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

bønna1/2 skrev: tor nov 11, 2021 12:00 am
PapaSmurf skrev: ons nov 10, 2021 11:51 pm
qbah skrev: ons nov 10, 2021 11:42 pm


Godt beskrevet og kjenner meg igjen i dette.
Frykten har tatt Papa rundt KK-sagaen og det er fort gjort å hallusinere da.
Nei, her er det ingen frykt. Skulle man gått rundt og vært redd hvilke trenere et lag har, da hadde man vært for overanalyserende. Den dagen Knutsen får suksess med RBK skal jeg begynne å gruble, enn så lenge er jeg mer opptatt av hva som skjer på trenerfronten i egen klubb. Jeg hadde nok vært hakket mer bekymret om han ble værende i Glimt.

Det å skape suksess er vanskelig. Det å gjenskape suksess er enda vanskeligere.
Hvilket både Moe og KK har gjort.
Ikke i en ny klubb. Jeg håper dog Moe får sjansen til å prøve. Forøvrig har MFK sett svakere og svakere ut under Moe.

Jeg kritiserte sparkingen av Ingebrigtsen, men jeg har mer forståelse for avgjørelsen nå. Utad ser man stort sett kun på tabellen. Men internt ser man langt dypere inn i problematikken.

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Tjaaah skrev: ons nov 10, 2021 4:10 pm
bønna1/2 skrev: ons nov 10, 2021 4:06 pm For å ha en diskusjon så må man i alle fall kunne formulere med mer raffinert tilnærming enn svart/hvitt. I tillegg er det jo greit å forholde seg til rimelige åpenbare objektive fakta.
Objektive fakta rundt hvorvidt en person gjør en god jobb, er det ikke nødvendigvis så lett å finne. Da alle kan ha meninger om jobben som gjøres, og hvem som har skyld/ære for det som skjer.

Koteng fremstår for meg som utålmodig, selvopptatt og med litt begrenset impulskontroll. Dette er naturligvis subjektive observasjoner.
Nå beskriver du jo Koteng som en typisk bergenser!

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Mephisto skrev: tor nov 11, 2021 12:08 am Nå beskriver du jo Koteng som en typisk bergenser!
På seg selv kjenner man andre. Kotengs typiske bergensertrekk er jo grunnen til at det er så lett for meg å gjennomskue fyren.

Det og sms-loggen hans.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

lund skrev: ons nov 10, 2021 5:35 pm Ja, det høres jo helt tullete ut. Og det blir vel egentlig ikke mer plausibelt da heller, for de kunne jo like gjerne flyttet til Bodø om det var det det stod på. Eller aller enklest, flyttet til Bergen.
Nå er det jo ikke sikkert at supperådet i Bergen er aktuelt for KK. Da står man igjen med Bodø og Trondheim. Kan jo tenkes at Kona og resten av familien finner det noe mer attraktivt å slå seg ned i den vakre byen ved Nidelven bredd fremfor fylkeshovedstaden i Nordland, Bådåddjo.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

PapaSmurf skrev: tor nov 11, 2021 12:03 am
bønna1/2 skrev: tor nov 11, 2021 12:00 am
PapaSmurf skrev: ons nov 10, 2021 11:51 pm

Nei, her er det ingen frykt. Skulle man gått rundt og vært redd hvilke trenere et lag har, da hadde man vært for overanalyserende. Den dagen Knutsen får suksess med RBK skal jeg begynne å gruble, enn så lenge er jeg mer opptatt av hva som skjer på trenerfronten i egen klubb. Jeg hadde nok vært hakket mer bekymret om han ble værende i Glimt.

Det å skape suksess er vanskelig. Det å gjenskape suksess er enda vanskeligere.
Hvilket både Moe og KK har gjort.
Ikke i en ny klubb. Jeg håper dog Moe får sjansen til å prøve. Forøvrig har MFK sett svakere og svakere ut under Moe.

Jeg kritiserte sparkingen av Ingebrigtsen, men jeg har mer forståelse for avgjørelsen nå. Utad ser man stort sett kun på tabellen. Men internt ser man langt dypere inn i problematikken.
Når det gjelder prestasjoner som gjenskapes så holder det for meg om det skjer i en klubb ift. kvalitet på treneren, men ser jo poenget. Jeg skiller imidlertid på en tittel, eller to, i andre klubber. Det er like mye utslag av omstendigheter, uten at jeg tar fra trenerne noe. Ta Rekdal f.eks. Vant serien med Enga, rykket nå opp med Kamma. Det er ikke ensbetydende med kvalitet i mitt hode. Rekdal har, som mange andre vellykkede trenere, også sine nedturer, og de glemmes fort når man "hyller" treneres suksess. For øvrig tror jeg det er få som betviler NAE`s historikk i en klubb, og da hjelper det lite å forsvare dette med at han lyktes i Moss:)

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Tjaaah skrev: tor nov 11, 2021 12:11 am
Mephisto skrev: tor nov 11, 2021 12:08 am Nå beskriver du jo Koteng som en typisk bergenser!
På seg selv kjenner man andre. Kotengs typiske bergensertrekk er jo grunnen til at det er så lett for meg å gjennomskue fyren.

Det og sms-loggen hans.
Jeg har snakket litt med ham. Han er ikke helt ulik beskrivelsene dine.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Mephisto skrev: tor nov 11, 2021 12:23 am Jeg har snakket litt med ham. Han er ikke helt ulik beskrivelsene dine.
Han prøver vel ikke akkurat å late som om han er noen annen enn den han er. Det skal han ha.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

qbah skrev: ons nov 10, 2021 11:42 pm
Kjello skrev: ons nov 10, 2021 9:54 pm Det var en del uenighet om Jönsson var riktig valg eller ikke. Eggen ønsket å fortsette ut 2011. Og mange støttet det. Mens andre mente at man måtte gå for et mer langsiktig alternativ. Den store majoriteten var nok positive til Jönsson. Men noen halleluja-stemning var det overhodet ikke. Uansett kunne ikke forutsetningene ha vært mer ulike. Jönsson overtok en klubb som hadde tapt en (ubetydelig) seriekamp på to sesonger. Knutsen kommer til å overta en klubb som har opplevd motgang i tre (fire) sesonger. Knutsen kommer til å ha langt mer goodwill til å kunne gjøre endringer i klubben enn Jönsson noen gang hadde. Trolig er det kun Hamrén som har vært i nærheten av å kunne gå inn i jobben med tilsvarende goodwill.

Godt beskrevet og kjenner meg igjen i dette.
Frykten har tatt Papa rundt KK-sagaen og det er fort gjort å hallusinere da.
"Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering", for å sitere Yoda. Nå er man vel stort sett så empatiske i denne tråden at man ikke ønsker å se Pappasmurfen lide. Men hvis det er prisen for å lande KK neste sesong er det vel mulig å se akkurat det gjennom fingrene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: tor nov 11, 2021 12:29 am
qbah skrev: ons nov 10, 2021 11:42 pm
Kjello skrev: ons nov 10, 2021 9:54 pm Det var en del uenighet om Jönsson var riktig valg eller ikke. Eggen ønsket å fortsette ut 2011. Og mange støttet det. Mens andre mente at man måtte gå for et mer langsiktig alternativ. Den store majoriteten var nok positive til Jönsson. Men noen halleluja-stemning var det overhodet ikke. Uansett kunne ikke forutsetningene ha vært mer ulike. Jönsson overtok en klubb som hadde tapt en (ubetydelig) seriekamp på to sesonger. Knutsen kommer til å overta en klubb som har opplevd motgang i tre (fire) sesonger. Knutsen kommer til å ha langt mer goodwill til å kunne gjøre endringer i klubben enn Jönsson noen gang hadde. Trolig er det kun Hamrén som har vært i nærheten av å kunne gå inn i jobben med tilsvarende goodwill.

Godt beskrevet og kjenner meg igjen i dette.
Frykten har tatt Papa rundt KK-sagaen og det er fort gjort å hallusinere da.
"Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering", for å sitere Yoda. Nå er man vel stort sett så empatiske i denne tråden at man ikke ønsker å se Pappasmurfen lide. Men hvis det er prisen for å lande KK neste sesong er det vel mulig å se akkurat det gjennom fingrene.
Jeg er vel den som er minst bekymret. Selv om jeg hadde satt pris på om han hadde gått til Norwich. Men det handler mer om at det er morsomt for norsk fotball enn at jeg frykter komboen KK og RBK.

Jeg vil se at dere har den nødvendige tålmodigheten før jeg tror det.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

PapaSmurf skrev: tor nov 11, 2021 12:34 am
Folk_flesk skrev: tor nov 11, 2021 12:29 am
qbah skrev: ons nov 10, 2021 11:42 pm


Godt beskrevet og kjenner meg igjen i dette.
Frykten har tatt Papa rundt KK-sagaen og det er fort gjort å hallusinere da.
"Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering", for å sitere Yoda. Nå er man vel stort sett så empatiske i denne tråden at man ikke ønsker å se Pappasmurfen lide. Men hvis det er prisen for å lande KK neste sesong er det vel mulig å se akkurat det gjennom fingrene.
Jeg er vel den som er minst bekymret. Selv om jeg hadde satt pris på om han hadde gått til Norwich. Men det handler mer om at det er morsomt for norsk fotball enn at jeg frykter komboen KK og RBK.

Jeg vil se at dere har den nødvendige tålmodigheten før jeg tror det.
Det er faktisk litt påfallende at nettopp du snakker om andres tålmodighet, all den tid man ikke vet hvilket lag KK skal trene neste år. Moe har virkelig levert varene i MFK, men det er jo flust av innlegg hvor nettopp tålmodighet ikke er fellesvener i dine, eller andre MFK-supporteres, innlegg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

bønna1/2 skrev: tor nov 11, 2021 12:56 am
PapaSmurf skrev: tor nov 11, 2021 12:34 am
Folk_flesk skrev: tor nov 11, 2021 12:29 am

"Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering", for å sitere Yoda. Nå er man vel stort sett så empatiske i denne tråden at man ikke ønsker å se Pappasmurfen lide. Men hvis det er prisen for å lande KK neste sesong er det vel mulig å se akkurat det gjennom fingrene.
Jeg er vel den som er minst bekymret. Selv om jeg hadde satt pris på om han hadde gått til Norwich. Men det handler mer om at det er morsomt for norsk fotball enn at jeg frykter komboen KK og RBK.

Jeg vil se at dere har den nødvendige tålmodigheten før jeg tror det.
Det er faktisk litt påfallende at nettopp du snakker om andres tålmodighet, all den tid man ikke vet hvilket lag KK skal trene neste år. Moe har virkelig levert varene i MFK, men det er jo flust av innlegg hvor nettopp tålmodighet ikke er fellesvener i dine, eller andre MFK-supporteres, innlegg.
En ting jeg i allefall husker, og det glassklart er hvor mye kjeft jeg fikk da jeg kritiserte sparkingen av Kåre. Fordi man måtte se bak resultatene.

Og nei. Moe har ikke virkelig levert varene. Da går du i samme fella som jeg gikk i den gangen.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

PapaSmurf skrev: tor nov 11, 2021 12:58 am En ting jeg i allefall husker, og det glassklart er hvor mye kjeft jeg fikk da jeg kritiserte sparkingen av Kåre. Fordi man måtte se bak resultatene.

Og nei. Moe har ikke virkelig levert varene. Da går du i samme fella som jeg gikk i den gangen.
Du skal i det minste få en pluss for å være en av de første ikke-RBKere som skjønner dette, selv om det er 3 år siden han ble sparket (og at det kanskje ble framtvunget av at du selv ser en lignende situasjon hos dere). Mens resten av fotball-Norge ikke skjønte, ikke ville skjønne eller latet som at de ikke skjønte noe av denne trenersparkingen, gikk et stadig mindre Lerkendalpublikum hjem fra hver eneste hjemmekamp, og ristet stadig mer på hodet av det som ble vist på banen. Før hans 3. sesong ble det sagt at spillet skulle endres for at vi skulle takle bedre motstand (les: gruppespillkamper i Europa) bedre, men vi presterte dårligere og dårligere på denne fronten også...

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TexMurphy skrev: tor nov 11, 2021 1:55 am Du skal i det minste få en pluss for å være en av de første ikke-RBKere som skjønner dette, selv om det er 3 år siden han ble sparket (og at det kanskje ble framtvunget av at du selv ser en lignende situasjon hos dere). Mens resten av fotball-Norge ikke skjønte, ikke ville skjønne eller latet som at de ikke skjønte noe av denne trenersparkingen, gikk et stadig mindre Lerkendalpublikum hjem fra hver eneste hjemmekamp, og ristet stadig mer på hodet av det som ble vist på banen. Før hans 3. sesong ble det sagt at spillet skulle endres for at vi skulle takle bedre motstand (les: gruppespillkamper i Europa) bedre, men vi presterte dårligere og dårligere på denne fronten også...
Det er mange som har vist forståelse for sparkingen, helt siden det skjedde. Det som har blitt påpekt, er at man muligens kunne sørget for at klubben ikke var helt i villrede når dette skjedde, og ikke minst, gjennomført sparkingen på en profesjonell måte.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Kommer jo titt og ofte sleivspark som "dere hadde en trener som fikset fire seriegull på rad....og så sparket dere ham".

Finnes en og annen gjøk på RBKweb som foreslår at man skal krype i støvet og skysse føttene til Kåre og be ham om å bli treneren vår igjen for den del.

Men vi kommer ikke utenom at Koteng&co var særdeles klønete i en del av uttalelsene rundt sparkingen. Og så har det jo vist seg i ettertid at man samtidig burde ha sendt Bjørnebye på dør som vel så ansvarlig for hvilken retning laget var på vei hen, SIB er vel fort den mest kostbare signeringen i RBK sin historie. Bendtner og Adegbenro fikk oss in i EL i det minste.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»