Hvilken film så du sist?

Svar
MatsEn89

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av MatsEn89 »

Danbury Trashers 9 av 10

Sett denne Chromeback (på netlfix)? Noe av det gøyeste jeg har sett på lenge, om hockey..

Perfekt produsert og et cast på linje med Tiger King

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Peeping Tom (1960) av Michael Powell

"Whatever I photograph I always lose."

Som følge av en heller noe "spesiell" barndom, har den unge Mark Lewis (Karlheinz Böhm) endt opp som en nokså forstyrret einstøing, der lever ut sine fantasier via hans store kjærlighet, og der hverdagene brukes til å dyrke frem sin helt spesielle hobby, da i å gjøre private "hjemmefilmer".

Fikk endelig sett denne psykologiske thrilleren, som man hadde tiltenkt forrige skrekkfilm dominerte filmmåned, men fant aldri rette tidspunktet, og tja, glad man omsider så den. For meget creepy og spennende film, der åpenbart har vært til stor innflytelse for flere av mine egne favorittfilmer innen senere giallo, slasher og thriller utgivelser, og hvor en av filmens beste scener, fikk tankene over i Michael Manns mesterlige Manhunter (1986), og slikt bare bidro å at en likte Peeping Tom desto mer.

Nei, denne var definitivt etter min smak. Og ikke umulig at den kan bykse opp et hakk ved senere besøk.
Inntil da blir det en sterk:

8/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MatsEn89 skrev: tor nov 11, 2021 3:11 am Danbury Trashers 9 av 10

Sett denne Chromeback (på netlfix)? Noe av det gøyeste jeg har sett på lenge, om hockey..

Perfekt produsert og et cast på linje med Tiger King
Jess, den så jeg for en måneds tid siden eller noe sånt. Ikke min personlige favorittdokumentar fra hockeyen, men muligens den mest underholdene så langt ja! Klin gærne hele gjengen.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Dokumentarene om Anthony Bourdain og Val Kilmer.
Top notch enten du liker mat eller film. Særlig Kilmer er litt av en skrue 👌

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Shang -chi and The legend of The ten rings
(Disney+) -7/10.

IMDB 7.8.
Absolutt en Marvel film som holdt på oppmerksomheten hele veien gjennom. Men humoren i denne filmen falt helt flatt for min del, sjarmen var ikke der. Har aldri likt Awkwafina som skuespiller, så hennes skuespill samt kjemien mellom henne og alle andre var bare utrolig dølt og det trekker filmen litt ned for meg. Men likte effektene, alle Marvelreferansene og historien var jo artig nok.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Fringegirl skrev: fre nov 12, 2021 9:04 pm Shang -chi and The legend of The ten rings
(Disney+) -7/10.

IMDB 7.8.
Absolutt en Marvel film som holdt på oppmerksomheten hele veien gjennom. Men humoren i denne filmen falt helt flatt for min del, sjarmen var ikke der. Har aldri likt Awkwafina som skuespiller, så hennes skuespill samt kjemien mellom henne og alle andre var bare utrolig dølt og det trekker filmen litt ned for meg. Men likte effektene, alle Marvelreferansene og historien var jo artig nok.
Begynte å se denne istad, gledet meg veldig da Disney + har kommet med en slags IMAX og greier, men skrudde av etter ti minutter. Awkafina ja, forferdelig skuespiller! Kan godt hende jeg gir den en sjanse til, men hadde ikke ork nå til å se om den kom seg videre fra den utrolig dølle tonen og humoren den viste på den korte tiden. Alt føltes på en måte flatt, nesten litt dødt, akkurat slik jeg føler MCU sin status om dagen er. Kan være det gjør det vanskeligere for meg p like filmen også. Fightscenene også, hva skjedde der? Tenkte det kom til å se skikkelig kult ut, men det var kjipt og så fake ut som bare faen. Ah, kjedelig altså.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Crackerjack (1994) by Michael Mazo

Det som skulle være et rolig og fint alternativt, da til en ellers hektisk arbeidsdag for en utbrent politimann, snus raskt om til å bli reneste infernoet, når en gruppe terrorister angriper et avsides liggende luksus hotell, og kun en mann er i stand til å stopp dem. Jack Wild, aka Crackerjack!

Vel, var jo smått innom den alt annet enn "imponerende" fortsettelsen Crackerjack 2 (1997), der "actionstjerna" Judge Reinhold får barsket fra seg, og tenkte jo at forgjengeren, måtte da være noe sterkere, men den gang ei. For dette var trashy og da av den billige og meget late varianten, selvsagt med Die Hard formelen som målestokk, men tja, foruten noen åpenbare scener og karakterer som er b-film kloner av figurene fra nevnte actionklassiker, så er det full stopp i den sammenligningen.

Første som blir tydelig, er at Thomas Ian Griffith, så absolutt ikke var noen kommende actionstjerne. Han er rå som skurk i Karate Kid III og Vampires, men forsøkene på leading man, har vært meget blanda drops, og der han ble godt hjulpet ut, i den langt bedre og mer underholdende Excessive Force (1993), av veteraner som Lance Henriksen og James Earl Jones, blir det altfor tydelig, tidlig ut, at den helt store sjarmen og karismaen, er aldri å finne. De fæle (og meget tamme) forsøkene på one-liners, preller også kjapt av, og vel, flotte Natassja Kinski dukker jo opp, men nei, trengte to kvelder på å se den ferdig. Sovna halvveis ut første gangen, og ikke rart, for det ble kjapt ut, meget kjedelig.

Christopher Plummer forsøker å live opp situasjonen, men nei, denne er kun for de som må se alt av trashy b-film action, med folk der aldri helt fikk det til som potensielle action navn, og selv ikke mye å hente av "so-bad-its-good" type øyeblikk heller.

Musikken var tidvis gyselig, så gjennomført lite innsats var lagt inn her, og nei, glad man ikke kasta bort penger på filmen, og utrolig nok kom det altså 2 "oppfølgere" med årene, og tror det holder med å ha sett 2 av 3, og setter en grei stopp der.

Går en inn med "store" forventninger, grunnet posteren, så vile en nok bli meget skuffet. Vel, minus det konstant pregløse uttrykket til Ian Griffith. Nei, en fyr som gjør seg nok best som skurk, og ikke good guy, selv om nevnte Excessive Force var hvert fall et bedre forsøk, men noen ny Seagal/Van Damme, ble han nok aldri.

4,5/10

trønderen

Legg inn av trønderen »

I onde dager
Fornøyelig film. Dette må være den blodigste mørkeste komedien jeg har sett.
7,5/10

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Return to Macon County 1975

Så denne i går, en helt grei drive-in film, og det er litt artig at det er Nick Nolte sin første filmrolle.
Trailer:
► Show Spoiler
Jeg gir den en snill 7/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Ulterior Motives (1992) av James Becket

Ny runde med tidlig 90-talls kampsport/action, der mulig var første av flere forsøk, i å selge (som nevnt tidligere), Karate Kid III skurken, Thomas Ian Griffith, som ei potensiell "utfordrer" til Seagal, Van Damme, Lundgren osv, men igjen får man en typisk misledende filmposter, myntet i retning actionstjernene ovenfor, men de som forventer 90 minutter med rævsparking vil nok bli skuffa, for dette var mer en langsom krim-thriller, med litt action her og der, men ja, forglemmelige saker, nok en gang.

Ian Griffith fremstår hvert fall noe mer karismatisk og villig til å by på seg selv, enn i Crackerjack, og klart, han var jo også med å skrive manus, samt produsere filmdebuten. Så han fikk vel litt friere tøyler å jobbe seg uti fra enn senere.

Synes filmen starter og avslutter okei, men midtveis så blir det mye laaange og søvnige scener, og nei, holder fortsatt Excessive Force (1993), som en langt bedre og mer underholdende actionfilm, men Ulterior Motives er nå hvert fall hakket vassere enn Crackerjack, uten at det sier så mye.

5/10

Cabal

Legg inn av Cabal »

Så Eternals denne uken og ble positivt overrasket. Hadde lest at den skulle være så dårlig, og selv om den er langt fra av de bedre marvelfilmene, så er det nok kvaliteter (for en superheltfan) å kose seg med. Har lest at folk synes den er for lang, jeg synes det var nesten passe, kunne egentlig vært litt mer historie med.
Tror den ligger et sted mellom 6 og 7 av 10.

Har forøvrig aldri lest noe i tegneserieformat om disse så materialet var helt ukjent.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Grandview U.S.A 1984

Trailer:
► Show Spoiler

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Hollow Point (1996) av Sidney J. Furie

Vel, ser man det. Forventet en typisk rett på video, middelmådige saker, med noenlunde velkjente navn/fjes, og ikke så mye mer. Men Hollow Point viste seg å starte i gang som et fyrverkeri av over-the-top b-film action, der samtlige av hovedrolleinnehaverne virker å ha det utrolig moro, og denne gangen imponerer faktisk en pilleknaskende Thomas Ian Griffith, i motsetning til tidligere tids sette filmer fra sistnevnte, og synd han ikke gjorde langt mer lignende komiske leading man roller, for her gikk det unna, og så har man selvsagt flotte Tia Carrere som hans sexy motpart, og legger man til en latterlig Donald Sutherland, der virker å være i det hyperaktive og mest lekne humøret, så har man en herlig trio som mest sannsynlig, dekker over en heller forglemmelig handling.

En av de mest komiske stundene, har de to agentene sørget for å jakte Sutherland ned en trappeoppgang, hvor sistnevnte stadig stopper opp, og avfyrer eksplosive kuler via et blåserør i retning forfølgerne, alt mens Ian Griffith dingler utafor og kommer med ene latterlige one-linern, etter den andre.

Nei, her sitter one-linerne, kulene og kruttet, meget løst, men nei, denne var såpass underholdende og komisk, at det må bare bli en positiv rating ut av galskapen:

6/10

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7867

Legg inn av Big George »

Så første episode av Huss som er en slags fortsettelse av Irene Huss, nå med datteren som politi aspirant.
Fem enkeltstående episoder denne svenske produksjonen. Bra nok er min mening.

SirJames

Legg inn av SirJames »

No Time to Die (2021)

Vil vel ikke gå inn i historien som en av de beste i Bond-sagaen. Er særdeles vanskelig å engasjere seg i både historie og karakterer denne gangen, og seansen med Blofeld er etter min mening latterlig dårlig gjennomført.

6.8/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
The Phantom (1996) av Simon Wincer

Gjensyn med denne superhelt-eventyr filmen fra 90-tallet, der i hop med lignende superhelt flopper ala The Rocketeer (1991) og The Shadow (1994), hadde slettes ikke dårlig med budsjett og talent involvert, men av de tre, fremstår nok The Phantom som en langt mindre seriøs og leken affære, der føles litt mer ut som en slags Indiana Jones light, møter det mer campy men sjarmerende 60-talls Batman (Adam West eraen) eventyrene, og fikk mer utbytte av å se den igjen nå, enn for 4 år tilbake.

Husker godt at man var meget glad i Fantomet tegneseriene på 90-tallet, spesielt Krønikene, men også grunnet de mange heftige og spennende (enkelte småskumle) gjesteseriene, der bidro å gjøre Fantomet om til en av de virkelige høydepunktene, når det gjelder innkjøp av blader i løpet av en måned.

Filmen kaster definitivt ikke bort unødig tid, på å forsøke å forklare for mye, og bare kjører rett i gang, og tempoet holder seg overraskende godt, så og si hele veien gjennom. Det er flust av kjente og kjære fjes og navn å finne igjen her, hvor enkelte aldri helt greide å bryte gjennom som potensielle leading men/kvinner, men som likevel har medvirket i mang en kjent film, og Billy Zane virket for en tid å være blant de som kunne hatt et potensiale som mer fremtredende hovedrolleinnehaver, men Catherine Zeta Jones var jo fortsatt et par år unna, å slå gjennom for fullt.

Typer som James Remar og Treat Williams, er alltids å regne med, spesielt sistnevnte, men litt småskuffa over at den alltids intense skurke-skuespilleren Cary-Hiroyuki Tagawa, ikke fikk litt mer å rutte med.

Flotte Kristy Swanson må jo også nevnes.

Av de 3 nevnte superhelt filmene, som kanskje aldri helt greide å matche Batman filmene fra samme tiår, hvert fall i suksess, så er det helt klart The Shadow og The Phantom, som jeg likte aller best, The Rocketeer derimot, den gikk kjapt i glemmeboka, minus flotte Jennifer Connelly.

Alt i alt, synd at filmen ikke ble noe større suksess. Men må innrømme at denne gikk meg (og flere), fullstendig under radaren, og var knapt med promotering rundt den, og hadde vel også noe med at man hadde mista litt av Fantomet interessen i samme periode. Men den virket nå å slå bedre an på VHS formatet.

Ellers virket det som at kult-helten Bruce Campbell aldri skulle få det helt til, med å skaffe seg jobben som superhelt på 90-tallet. Han var vel først tiltenkt Darkman (1990), men den gikk jo til Liam Neeson, selv om Campbell endte opp i en liten cameo der, og senere forsøkte han seg på ny (eller slik har man forstått det) som Kit Walker eller Ånden som går, men også denne gang, ville det seg ei.

Men synes nå at Zane gjorde en god innsats, og ja, ender til slutt opp med en snill:

6/10

Bilde
The Big Man (1990) av David Leland

Angående Liam Neeson og Darkman, så ble det et gjensyn også i går kveld, da med drama-thrilleren The Big Man, der tar for seg en arbeidsledig familiemann, der har et ekstra talent i avtalte nevekamper, og det tas flittig i bruk, når det plutselig ankommer en mulig for å tjene litt ekstra på siden.

Hadde kun fjerne minner om enkeltscener, og fikk lyst til å se igjen filmen i sin helhet. Starter noenlunde lovende, litt Hard Times (1975) med Charles Bronson over stilen, men tja, så begynner ting å dabbe av, og det blir noen ulidelig laaaange scener, samt sidehistorier der føles kun ut som noe der trekker tempo og stemning ned, og nei, Neeson gjør en meget sympatisk og tøff innsats, der spesielt sloss scenene er såpass nasty og brutale, men nei, kanskje ingen stor film. Men likevel verdt å se, om en da er glad i Neeson.

6/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Trolls (Netflix) - 5/10.
Imdb rating 6.5.
Yeh, nå liker jeg ikke sang i filmer, og denne var sukkersøt i tillegg :( Så filmen ferdig og den var grei nok.

The Best of Enemies (Netflix) - 8/10.
Imdb rating 7.3.
Likte denne godt, sann historie om en svart rettighetsaktivist og en KKK leder som må "samarbeide". Sam Rockwell gjør en god rolle også i denne filmen :)

The Invisible Man (Netflix) - 6/10.
Imdb rating 7.1.
Skjønte lite en god stund, og syntes selve premisset ble litt snodig når det ble avslørt, hadde ikke helt forventet det sjangermessig.
Men likte filmen greit nok, og syntes slutten var ganske bra. Moss fikser jo den type roller godt.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

I går ble the The card counter.

Tok litt tid før jeg "kom inn i" filmen, men endte til slutt med å gi den 8/10 på Imdb. Mes pga stemningen i filmen. En ganske så "slow burn" histore. Anbefaler den til alle som vil ha en litt rolig filmkveld uten de store eksplosjonene og action scenene, men mer et slags karakterstudie.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

12:01 PM 1990

Kortfilm som jeg fikk tips om her inne for en stund siden, interessant film. Jeg gir den 8/10
Ligger åpen på youtube

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Norsk spionfilm kreativt nok kalt «Spion» 6 av 10. hadde det ikke vært for at det er løselig bygd på en sann historie og bystepartiet til Bolsø Berdal, uvirkelig for en 40 åring, har neppe barn.

Uten de to ovenstående fordelene gir jeg 4/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

DenFelgen skrev: tor nov 25, 2021 2:12 pm 12:01 PM 1990

Kortfilm som jeg fikk tips om her inne for en stund siden, interessant film. Jeg gir den 8/10
Ligger åpen på youtube
Kan det ha vært meg? Så denne i vinter, og endte med en sterk 8,5/10, etter å ha oppdaget den ved en ren tilfeldighet, etter å ha sett den skuffende forlengede tv-filmen ved samme navn, men føltes mer ut som en feel-good romantisk komedie, enn Kurtwood Smith kortversjonen, som jeg gjerne skulle hatt på DVD eller Blu-ray.
Vil tippe at skaperne av Groundhog Day, var meget klar over 12:01, men sistnevnte trøkka nå litt mer til i enkelte scener, og nei, en av de bedre oppdagelsene man har kommet over, ved å impulsivt se gjennom mye middelmådig skit på Youtube. Men før eller siden, ja, da må en jo treffe noe av interesse også.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Rainmaker skrev: tir nov 23, 2021 9:55 am I går ble the The card counter.

Tok litt tid før jeg "kom inn i" filmen, men endte til slutt med å gi den 8/10 på Imdb. Mes pga stemningen i filmen. En ganske så "slow burn" histore. Anbefaler den til alle som vil ha en litt rolig filmkveld uten de store eksplosjonene og action scenene, men mer et slags karakterstudie.
Herlig film, litt rar, men herlig. 7 og en halv av 10 her.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Oscar Isaac og slow burner høres ut som en perfekt match.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: tor nov 25, 2021 2:38 pm
DenFelgen skrev: tor nov 25, 2021 2:12 pm 12:01 PM 1990

Kortfilm som jeg fikk tips om her inne for en stund siden, interessant film. Jeg gir den 8/10
Ligger åpen på youtube
Kan det ha vært meg? Så denne i vinter, og endte med en sterk 8,5/10, etter å ha oppdaget den ved en ren tilfeldighet, etter å ha sett den skuffende forlengede tv-filmen ved samme navn, men føltes mer ut som en feel-good romantisk komedie, enn Kurtwood Smith kortversjonen, som jeg gjerne skulle hatt på DVD eller Blu-ray.
Vil tippe at skaperne av Groundhog Day, var meget klar over 12:01, men sistnevnte trøkka nå litt mer til i enkelte scener, og nei, en av de bedre oppdagelsene man har kommet over, ved å impulsivt se gjennom mye middelmådig skit på Youtube. Men før eller siden, ja, da må en jo treffe noe av interesse også.
Det kan godt være at det var deg som tipset om filmen ja.
Mye ræl på youtube når det gjelder film. :D

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Chromeback skrev: tor nov 25, 2021 2:48 pm Oscar Isaac og slow burner høres ut som en perfekt match.
Han er helt perfekt i denne. Der oppe med Inside Llewyn Davis.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ikke sett enda, men begynner på økt 1 i kveld. Get back med beatles. Nær 8 timer. Gleder meg.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

DenFelgen skrev: tor nov 25, 2021 2:49 pm Mye ræl på youtube når det gjelder film. :D
Huff, tell me about it. Etter en hel måned med oppunder 100 unna sette skrekkfilmer, der en meget stor mengde, var impulsive picks fra Youtube, så har man vært gjennom en del mindre "hyggelige" filmer fra det holdet.
Klart, noe positivt kom det jo ut av alt. Det var gratis. Men blir lenge til en vil forsøke noe lignende, med tanke på skrekkgenren, for der er det ekstra mye fælt man kan rote seg bort i.

Likevel, det som holder en i gang og litt motivert, er jo nevnte perler som 12:01, og disse er vel kun å spore opp på Youtube. Tviler på at den finnes i fysisk format, og gjør den så, er det vel spinnville priser det er snakk om.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Venom - Let there be Carnage

Jeg tror jeg liker denne enda mindre enn nummer 1. Håper jaggu ikke de drar dette makkverket inn i Hollands fantastiske Spiderman-univers.

3/10

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

greyserpent skrev: tor nov 25, 2021 5:55 pm Venom - Let there be Carnage

Jeg tror jeg liker denne enda mindre enn nummer 1. Håper jaggu ikke de drar dette makkverket inn i Hollands fantastiske Spiderman-univers.

3/10
Utrolig skuffende at de har klart å pisse bort en så kul karakter og fantastisk skuespiller som Tom Hardy på det søppelet der!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det at Disney har klart å oversette Julia Child til Ingrid Espelid i Mrs. Doubtfire er ganske lættis.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»