Steven Gerrard

Svar
DennisB

Re: Steven Gerrard

Legg inn av DennisB »

TheOpiate skrev: tor nov 11, 2021 6:43 pm
DennisB skrev: tor nov 11, 2021 5:18 pm
Vanskelig å si, eller mene noe om. Det han har gjort i Rangers virker veldig bra, men den skotske ligaen er jo, og har nesten alltid vært et tomannstog. Men Rangers gjør seg ikke bort i Europa heller, så han er sikkert en brukbar manager.
Når Gerrard tok over så var strengt tatt den skotske ligaen ett ettmannstog, og hadde vært det ganske lenge. Og så vidt jeg vet så hadde også Rangers vesentlig mindre å rutte med enn Celtic når han tok de tilbake til toppen. Dog, PL er uansett noe helt annet. Jeg har ikke veldig tro på at han blir noen stor manager, men fint steg videre uansett
Nå husker ikke jeg helt hva som skjedde, men Rangers ble vel tvunget ned en divisjon, og måtte starte mer eller mindre med nye koster. Både før og etter har det "alltid" vært Rangers og Celtic.

Det er ingen stor prestasjon å bringe Rangers tilbake der de "alltid" har vært, med deres historie, enorme stadion, gigantiske tilskuer- og fan-masse. Dette var selvsagt bare et spørsmål om tid.
Men jobben skulle gjøres, og det klarte Gerrard bra.

morrisey

Legg inn av morrisey »

DennisB skrev: tor nov 11, 2021 9:08 pm
TheOpiate skrev: tor nov 11, 2021 6:43 pm
DennisB skrev: tor nov 11, 2021 5:18 pm
Vanskelig å si, eller mene noe om. Det han har gjort i Rangers virker veldig bra, men den skotske ligaen er jo, og har nesten alltid vært et tomannstog. Men Rangers gjør seg ikke bort i Europa heller, så han er sikkert en brukbar manager.
Når Gerrard tok over så var strengt tatt den skotske ligaen ett ettmannstog, og hadde vært det ganske lenge. Og så vidt jeg vet så hadde også Rangers vesentlig mindre å rutte med enn Celtic når han tok de tilbake til toppen. Dog, PL er uansett noe helt annet. Jeg har ikke veldig tro på at han blir noen stor manager, men fint steg videre uansett
Nå husker ikke jeg helt hva som skjedde, men Rangers ble vel tvunget ned en divisjon, og måtte starte mer eller mindre med nye koster. Både før og etter har det "alltid" vært Rangers og Celtic.

Det er ingen stor prestasjon å bringe Rangers tilbake der de "alltid" har vært, med deres historie, enorme stadion, gigantiske tilskuer- og fan-masse. Dette var selvsagt bare et spørsmål om tid.
Men jobben skulle gjøres, og det klarte Gerrard bra.
Rangers måtte starte helt på nytt, altså nivå 4. Celtic var enerådende i Skottland før Gerrard kom inn. Men Aberdeen som en like klar toer.
Å snu den trenden, med et økonomisk handicap på toppen av det hele, det var en bragd. Rett og slett.
Om det blir suksess i Villa er jeg mer tvilende til. Rett og slett fordi Villa, som Sunderland og Newcastle, er evig underpresterende klubber.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Slippy får der helt sikkert til i Villa. 12.plass.

DennisB

Legg inn av DennisB »

morrisey skrev: tor nov 11, 2021 9:23 pm
DennisB skrev: tor nov 11, 2021 9:08 pm
TheOpiate skrev: tor nov 11, 2021 6:43 pm

Når Gerrard tok over så var strengt tatt den skotske ligaen ett ettmannstog, og hadde vært det ganske lenge. Og så vidt jeg vet så hadde også Rangers vesentlig mindre å rutte med enn Celtic når han tok de tilbake til toppen. Dog, PL er uansett noe helt annet. Jeg har ikke veldig tro på at han blir noen stor manager, men fint steg videre uansett
Nå husker ikke jeg helt hva som skjedde, men Rangers ble vel tvunget ned en divisjon, og måtte starte mer eller mindre med nye koster. Både før og etter har det "alltid" vært Rangers og Celtic.

Det er ingen stor prestasjon å bringe Rangers tilbake der de "alltid" har vært, med deres historie, enorme stadion, gigantiske tilskuer- og fan-masse. Dette var selvsagt bare et spørsmål om tid.
Men jobben skulle gjøres, og det klarte Gerrard bra.
Rangers måtte starte helt på nytt, altså nivå 4. Celtic var enerådende i Skottland før Gerrard kom inn. Men Aberdeen som en like klar toer.
Å snu den trenden, med et økonomisk handicap på toppen av det hele, det var en bragd. Rett og slett.
Om det blir suksess i Villa er jeg mer tvilende til. Rett og slett fordi Villa, som Sunderland og Newcastle, er evig underpresterende klubber.
Det var jo ingen trend han snudde. Rangers ble kastet ned til nivå 4 over natta. At en storhet som Rangers skulle komme tilbake og dominere igjen, ved å gå gradene, og samtidig styrke laget accordingly år for år, var jo noe alle visste ville skje før eller senere. Dette er jo ingen stor prestasjon i seg selv.

Rangers møtte jo lag fra disse divisjonene fra nivå 4 til 2, som knapt er bedre enn de norske ligaene. Det ville mer vært en komplett skandale om de ikke hadde rykket opp slik de gjorde. Økonomien til lagene de konkurrerte med, var jo ikke noe bedre.

Jeg fatter ikke denne opphausingen av dette. Det ville være noe i likhet med å sende United eller Liverpool ned til nivå 4 over natta, og gitt dem et økonomisk handicap tilsvarende de andre lagene i samme liga. Det ville jo selvsagt bare være et spørsmål om tid før de var tilbake i toppen i England igjen. Klubbene er for store til noe annet.
I Skottland vil veien også være kortere, pga. klasseforskjell på de nest beste ligaene.

Rangers er og har vært en gigant i skotsk fotball. Selvsagt ville dette skje.
Spørsmålet har alltid bare vært "hvor hurtig".

startelver

Legg inn av startelver »

I motsetning til Solskjær har Gerrard lykkes å gjøre om et middelmådig lag (Rangers) til å vinne ligagull og slå mektige Celtic. Det er fint å ha med seg på CVen.

Den neste Liverpool-manageren om noen år.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

DennisB skrev: tor nov 11, 2021 5:18 pm
Lumanza skrev: tor nov 11, 2021 5:09 pm Hvor lenge sitter han?
Vanskelig å si, eller mene noe om. Det han har gjort i Rangers virker veldig bra, men den skotske ligaen er jo, og har nesten alltid vært et tomannstog. Men Rangers gjør seg ikke bort i Europa heller, så han er sikkert en brukbar manager.

Og hans erfaring i PL er det få som matcher.

Gerrard kan være et godt manageremne, men han kan også virkelig få kjenne på kroppen hva det vil si å være manager i PL. Det er ingen dans på tulipaner.
Spennende å se hvem som sitter lengst av Paddy og StevieG. Førstnevnte selvsagt en bedre og mer suksessrik spiller, men som manager stiller de begge på bar bakke og blanke ark nå.

DennisB

Legg inn av DennisB »

startelver skrev: tor nov 11, 2021 10:10 pm I motsetning til Solskjær har Gerrard lykkes å gjøre om et middelmådig lag (Rangers) til å vinne ligagull og slå mektige Celtic. Det er fint å ha med seg på CVen.

Den neste Liverpool-manageren om noen år.
LOL. Middelmådig lag ja.

Er det ingen her inne som har historie nok i seg til å forstå hvilken posisjon Rangers har og har hatt i skotsk fotball?

Gerrard fikk jobben med å føre Rangers tilbake der de definitivt hører hjemme. Blant Skottlands to desidert beste lag. Det hadde vært skandale om han ikke hadde klart det.

Men han lykkes godt med det, på kort (men ikke uventet kort) tid. Det skal han ha.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Lumanza skrev: tor nov 11, 2021 10:13 pm
DennisB skrev: tor nov 11, 2021 5:18 pm
Lumanza skrev: tor nov 11, 2021 5:09 pm Hvor lenge sitter han?
Vanskelig å si, eller mene noe om. Det han har gjort i Rangers virker veldig bra, men den skotske ligaen er jo, og har nesten alltid vært et tomannstog. Men Rangers gjør seg ikke bort i Europa heller, så han er sikkert en brukbar manager.

Og hans erfaring i PL er det få som matcher.

Gerrard kan være et godt manageremne, men han kan også virkelig få kjenne på kroppen hva det vil si å være manager i PL. Det er ingen dans på tulipaner.
Spennende å se hvem som sitter lengst av Paddy og StevieG. Førstnevnte selvsagt en bedre og mer suksessrik spiller, men som manager stiller de begge på bar bakke og blanke ark nå.
Jeg tror godt Gerrard kan lykkes, men er usikker på hvor stor slack, og hvor mye tid Aston Villa vil gi. Villa er ikke akkurat et topp 6-lag, så jeg antar at de vil gi han litt tid.

Så personlig tror jeg han vil sitte en stund i hvertfall. Men som alltid er det resultater som teller. Hvis Villa blander seg inn i nedrykksstriden videre, kan det bli tungt.
Nivået i England er betydelig høyere enn i Skottland. Vi har jo nylig hatt en ganske medioker norsk manager i Celtic. Just saying.

MentalM

Legg inn av MentalM »

DennisB skrev: tor nov 11, 2021 10:28 pm Jeg tror godt Gerrard kan lykkes, men er usikker på hvor stor slack, og hvor mye tid Aston Villa vil gi. Villa er ikke akkurat et topp 6-lag, så jeg antar at de vil gi han litt tid.

Så personlig tror jeg han vil sitte en stund i hvertfall. Men som alltid er det resultater som teller. Hvis Villa blander seg inn i nedrykksstriden videre, kan det bli tungt.
Nivået i England er betydelig høyere enn i Skottland. Vi har jo nylig hatt en ganske medioker norsk manager i Celtic. Just saying.
Premissene er ganske klare... Europaspill i 2023/24 :) Bør være CL om målet skal nås, men tipper han kommer unna med EL.

Ja, mange av dere vil le av målet. Det er uansett det eierne har lagt fram som plan, og de står ved den fortsatt. Det er også en av årsakene til at Smith måtte gå, ikke pga de 5 tapene nå, men pga under pari dårlige resultater i hele 2021.

Gerrard har i hvert fall ikke kommet til en bedre klubb for å vise seg fram. En klubb som er ambisiøs, har et av de beste akademiene i England med en haug av spennende spillere som kommer. Penger investeres stadig i spillertroppen, og jeg mener pdd at vi har en stall som burde kjempe langt opp på tabellen.

Vi er kjent som en kirkegård for managere, ikke mange som går videre til noe bedre etter å ha vært hos oss. Stor klubb i en stor by, presset er høyt. Men som vår avgåtte manager sa: "Man går ikke videre til noe bedre etter Villa, for det går ikke an". <3

Yesil

Legg inn av Yesil »

DennisB skrev: tor nov 11, 2021 10:22 pm
startelver skrev: tor nov 11, 2021 10:10 pm I motsetning til Solskjær har Gerrard lykkes å gjøre om et middelmådig lag (Rangers) til å vinne ligagull og slå mektige Celtic. Det er fint å ha med seg på CVen.

Den neste Liverpool-manageren om noen år.
LOL. Middelmådig lag ja.

Er det ingen her inne som har historie nok i seg til å forstå hvilken posisjon Rangers har og har hatt i skotsk fotball?

Gerrard fikk jobben med å føre Rangers tilbake der de definitivt hører hjemme. Blant Skottlands to desidert beste lag. Det hadde vært skandale om han ikke hadde klart det.

Men han lykkes godt med det, på kort (men ikke uventet kort) tid. Det skal han ha.
Jo. Alle som fulgte sånn halvveis med synes at det var veldig uventet at Rangers vant så fort. Det var ingenting som tydet på at Rangers var nær ved å utfordre Celtic igjen allerede.

Det du skriver er jo bare tull, basert på at Celtic og Rangers er de to største klubbene. Rangers hadde en lang vei å gå, og gjorde det i tillegg fryktelig overbevisende (ubeseiret). Den jobben Gerrard gjorde var enkelt og greit enorm, ingen grunn til å late som at det var som forventet.

startelver

Legg inn av startelver »

DennisB skrev: tor nov 11, 2021 10:22 pm
startelver skrev: tor nov 11, 2021 10:10 pm I motsetning til Solskjær har Gerrard lykkes å gjøre om et middelmådig lag (Rangers) til å vinne ligagull og slå mektige Celtic. Det er fint å ha med seg på CVen.

Den neste Liverpool-manageren om noen år.
LOL. Middelmådig lag ja.

Er det ingen her inne som har historie nok i seg til å forstå hvilken posisjon Rangers har og har hatt i skotsk fotball?

Gerrard fikk jobben med å føre Rangers tilbake der de definitivt hører hjemme. Blant Skottlands to desidert beste lag. Det hadde vært skandale om han ikke hadde klart det.

Men han lykkes godt med det, på kort (men ikke uventet kort) tid. Det skal han ha.
Snakker ikke om tidligere historie , alle vet at Rangers var det store laget sammen med Celtic. Men den jobben som er gjort de senere år når Rangers virkelig slet og trengte en leder, Gerrard og teamet hans har gjort en kjempejobb.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

MentalM skrev: tor nov 11, 2021 10:49 pm
DennisB skrev: tor nov 11, 2021 10:28 pm Jeg tror godt Gerrard kan lykkes, men er usikker på hvor stor slack, og hvor mye tid Aston Villa vil gi. Villa er ikke akkurat et topp 6-lag, så jeg antar at de vil gi han litt tid.

Så personlig tror jeg han vil sitte en stund i hvertfall. Men som alltid er det resultater som teller. Hvis Villa blander seg inn i nedrykksstriden videre, kan det bli tungt.
Nivået i England er betydelig høyere enn i Skottland. Vi har jo nylig hatt en ganske medioker norsk manager i Celtic. Just saying.
Men som vår avgåtte manager sa: "Man går ikke videre til noe bedre etter Villa, for det går ikke an
Graham Taylor er vel et klart eksempel på at det er mulig å gå til noe bedre etter Aston...
Men så vokste vel Smith opp som Astonsupporter, så det sitatet var vel ekstremt subjektivt...

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

morrisey skrev: tor nov 11, 2021 9:23 pm
DennisB skrev: tor nov 11, 2021 9:08 pm
TheOpiate skrev: tor nov 11, 2021 6:43 pm

Når Gerrard tok over så var strengt tatt den skotske ligaen ett ettmannstog, og hadde vært det ganske lenge. Og så vidt jeg vet så hadde også Rangers vesentlig mindre å rutte med enn Celtic når han tok de tilbake til toppen. Dog, PL er uansett noe helt annet. Jeg har ikke veldig tro på at han blir noen stor manager, men fint steg videre uansett
Nå husker ikke jeg helt hva som skjedde, men Rangers ble vel tvunget ned en divisjon, og måtte starte mer eller mindre med nye koster. Både før og etter har det "alltid" vært Rangers og Celtic.

Det er ingen stor prestasjon å bringe Rangers tilbake der de "alltid" har vært, med deres historie, enorme stadion, gigantiske tilskuer- og fan-masse. Dette var selvsagt bare et spørsmål om tid.
Men jobben skulle gjøres, og det klarte Gerrard bra.
Rangers måtte starte helt på nytt, altså nivå 4. Celtic var enerådende i Skottland før Gerrard kom inn. Men Aberdeen som en like klar toer.
Å snu den trenden, med et økonomisk handicap på toppen av det hele, det var en bragd. Rett og slett.
Om det blir suksess i Villa er jeg mer tvilende til. Rett og slett fordi Villa, som Sunderland og Newcastle, er evig underpresterende klubber.
En bragd nesten helt på nivå med å få Juventus tilbake i toppen av Italiensk fotball, og nesten uten sidestykke i fotballhistorien.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Strachan7 skrev: tor nov 11, 2021 11:18 pm Taylor er vel et klart eksempel på at det er mulig å gå til noe bedre etter Aston...
Men så vokste vel Smith opp som Astonsupporter, så det sitatet var vel ekstremt subjektivt...
Alt er vel relativt. Da Taylor forlot oss for England var vi et av Englands beste lag. Så dro han til landslaget og gjorde det mildt sagt elendig. Om det er et klart eksempel på noe bedre kommer vel an på hvor man rangerer landslagsjobben i hierarkiet.

Mistenker Smith sitatet også ble videreformidlet av en Villa supporter 😉 så tror du skjønte det var et lite forsøk på humor og😁

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

DennisB skrev: tor nov 11, 2021 10:22 pm
startelver skrev: tor nov 11, 2021 10:10 pm I motsetning til Solskjær har Gerrard lykkes å gjøre om et middelmådig lag (Rangers) til å vinne ligagull og slå mektige Celtic. Det er fint å ha med seg på CVen.

Den neste Liverpool-manageren om noen år.
LOL. Middelmådig lag ja.

Er det ingen her inne som har historie nok i seg til å forstå hvilken posisjon Rangers har og har hatt i skotsk fotball?

Gerrard fikk jobben med å føre Rangers tilbake der de definitivt hører hjemme. Blant Skottlands to desidert beste lag. Det hadde vært skandale om han ikke hadde klart det.

Men han lykkes godt med det, på kort (men ikke uventet kort) tid. Det skal han ha.
Dette er jo en del av historien, og selvfølgelig riktig. Rangers villle komme tilbake til toppen. Åpenbart. Det sagt, de kom opp igjen i 2015 og hadde allerede mislyktes noen år før StevieG kom inn.

Det er ingen tvil om at Villa vil være en mye tøffere test enn Rangers. Men ingen kan ta fra StevieG at han kommer til Aston som en så langt vellykket manager. Han kan ikke måles på så mye annet enn det han har gjort i Rangers. Det er mer enn hva f.eks. Vieira har fått til, eller Fat Frank. Eller for den saks skyld Roberto Martinez, som alltid dukker opp når noen skal ansette ny manager.
Skal man tro de som følger Rangers tett så leverer StevieG på et par viktige parametre. Godt spill, og han lar ungdommen få slippe til. Klarer han å ta dette med seg til Villa så blir det jo bra, og hvorfor ikke?

Saliph

Legg inn av Saliph »

MentalM skrev: tor nov 11, 2021 5:43 pm
Saliph skrev: tor nov 11, 2021 4:59 pm Håper Villa rykker ned.
Det var da voldsomt 😔
Sorry, men jeg har ikke noe valg nå som dere har ansatt dette uvesenet som manager.

Men jeg kan ønske deg en god helg da, og det er da noe?

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Det mest imponerende med Gerrard er kanskje den han gjorde i Europa. Første skotske lag på 10 år (?) som vant en utslagsrunde i Europa. Imponerte stort i Europa League forrige sesong og vant en gruppe foran blant annet Benfica. Celtic var på nedadgående uansett, men det er klart at det å vinne ligagull etter at Celtic har vunnet 9 på rad er en sterk prestasjon, ikke noe vits å diskutere på det. At de var så gode at de trolig hadde tatt en råsterk Celtic-utgave er også verdt å ta med.

Kan likevel hende at Gerrard mislykkes i Villa, men så langt i managerkarrieren har han levert varene, så liten grunn til å tvile på at det ikke er en god ansettelse av Villa.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Saliph skrev: fre nov 12, 2021 9:28 am
MentalM skrev: tor nov 11, 2021 5:43 pm
Saliph skrev: tor nov 11, 2021 4:59 pm Håper Villa rykker ned.
Det var da voldsomt 😔
Sorry, men jeg har ikke noe valg nå som dere har ansatt dette uvesenet som manager.

Men jeg kan ønske deg en god helg da, og det er da noe?
Settes pris på, gjør ikke helt opp, men tar til takke med det!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Tar han med seg John Arne Riise som assistent?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Solvgutt1 skrev: fre nov 12, 2021 9:37 am Tar han med seg John Arne Riise som assistent?
John Arne og Craig Bellamy står på listen visstnok. Hørte rykter om at de er gode golfkamerater.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Solvgutt1 skrev: fre nov 12, 2021 9:37 am Tar han med seg John Arne Riise som assistent?
Nei er allerede bestemt at han tar med seg Gary McAllister som assistent

DennisB

Legg inn av DennisB »

MentalM skrev: tor nov 11, 2021 10:49 pm
DennisB skrev: tor nov 11, 2021 10:28 pm Jeg tror godt Gerrard kan lykkes, men er usikker på hvor stor slack, og hvor mye tid Aston Villa vil gi. Villa er ikke akkurat et topp 6-lag, så jeg antar at de vil gi han litt tid.

Så personlig tror jeg han vil sitte en stund i hvertfall. Men som alltid er det resultater som teller. Hvis Villa blander seg inn i nedrykksstriden videre, kan det bli tungt.
Nivået i England er betydelig høyere enn i Skottland. Vi har jo nylig hatt en ganske medioker norsk manager i Celtic. Just saying.
Premissene er ganske klare... Europaspill i 2023/24 :) Bør være CL om målet skal nås, men tipper han kommer unna med EL.

Ja, mange av dere vil le av målet. Det er uansett det eierne har lagt fram som plan, og de står ved den fortsatt. Det er også en av årsakene til at Smith måtte gå, ikke pga de 5 tapene nå, men pga under pari dårlige resultater i hele 2021.

Gerrard har i hvert fall ikke kommet til en bedre klubb for å vise seg fram. En klubb som er ambisiøs, har et av de beste akademiene i England med en haug av spennende spillere som kommer. Penger investeres stadig i spillertroppen, og jeg mener pdd at vi har en stall som burde kjempe langt opp på tabellen.

Vi er kjent som en kirkegård for managere, ikke mange som går videre til noe bedre etter å ha vært hos oss. Stor klubb i en stor by, presset er høyt. Men som vår avgåtte manager sa: "Man går ikke videre til noe bedre etter Villa, for det går ikke an". <3
Høye mål skal man ha. Jeg stusser ikke på det. CL-mål har alle lag som er seriøse i dette sjiktet. West Ham selvsagt, Everton, Leicester, Og selvsagt ikke minst Tottenham og Arsenal.

Nåløyet er bare så veldig lite, når Chelsea, Liverpool (bare såvidt de klarte det i fjor, skal sies), og City legger beslag på tre plasser. Da er det èn plass igjen for resten av lagene å kjempe om. Og som det nevnes over, Tottenham har nå Conte, Solskjær ryker nok snart, Arsenal er på vei tilbake, kanskje til noe stort igjen, og West Ham.. Hva skal man si. Per nå er de en soleklar kandidat til 4.plassen.

Denne sesongen blir nok for vanskelig, men jeg ser målet er 23/24. Da må dere lykkes allerede neste år. Litt tidlig tror jeg, og jeg håper Gerrard får mer tid enn som så. Det vil trolig ta Villa lenger tid å bygge opp et CL-lag.

Men lykke til skal dere ha.
Sist redigert av DennisB den fre nov 12, 2021 1:23 pm, redigert 1 gang totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Yesil skrev: tor nov 11, 2021 10:52 pm
DennisB skrev: tor nov 11, 2021 10:22 pm
startelver skrev: tor nov 11, 2021 10:10 pm I motsetning til Solskjær har Gerrard lykkes å gjøre om et middelmådig lag (Rangers) til å vinne ligagull og slå mektige Celtic. Det er fint å ha med seg på CVen.

Den neste Liverpool-manageren om noen år.
LOL. Middelmådig lag ja.

Er det ingen her inne som har historie nok i seg til å forstå hvilken posisjon Rangers har og har hatt i skotsk fotball?

Gerrard fikk jobben med å føre Rangers tilbake der de definitivt hører hjemme. Blant Skottlands to desidert beste lag. Det hadde vært skandale om han ikke hadde klart det.

Men han lykkes godt med det, på kort (men ikke uventet kort) tid. Det skal han ha.
Jo. Alle som fulgte sånn halvveis med synes at det var veldig uventet at Rangers vant så fort. Det var ingenting som tydet på at Rangers var nær ved å utfordre Celtic igjen allerede.

Det du skriver er jo bare tull, basert på at Celtic og Rangers er de to største klubbene. Rangers hadde en lang vei å gå, og gjorde det i tillegg fryktelig overbevisende (ubeseiret). Den jobben Gerrard gjorde var enkelt og greit enorm, ingen grunn til å late som at det var som forventet.
Hehe, okey. Bare tull alt sammen.

Jeg kan garantere at ingen i Skottland, eller "alle som følger skotsk fotball sånn halvveis", noen gang har tvilt på at Rangers ville komme tilbake i toppen av skotsk fotball igjen tidlig i dette tiåret. Det HAR bare vært et spørsmål om tid, enten du liker det eller ikke.

Jeg har allerede gitt Gerrard kred for måten det ble gjort på, og hvor fort det gikk (for MEG ikke uventet fort). En god prestasjon det. Men denne runkingen av Gerrard her, vil jeg aldri gå med på. Sååå uventet var dette ikke. Det får være måte på.

Men jeg burde nesten ha forstått vepsebolet jeg gikk inn i, når jeg ikke hyllet Liverpools store legende slik dere gjør. Legger meg flat for min dumhet.

startelver

Legg inn av startelver »

k9b skrev: fre nov 12, 2021 9:34 am Det mest imponerende med Gerrard er kanskje den han gjorde i Europa. Første skotske lag på 10 år (?) som vant en utslagsrunde i Europa. Imponerte stort i Europa League forrige sesong og vant en gruppe foran blant annet Benfica. Celtic var på nedadgående uansett, men det er klart at det å vinne ligagull etter at Celtic har vunnet 9 på rad er en sterk prestasjon, ikke noe vits å diskutere på det. At de var så gode at de trolig hadde tatt en råsterk Celtic-utgave er også verdt å ta med.

Kan likevel hende at Gerrard mislykkes i Villa, men så langt i managerkarrieren har han levert varene, så liten grunn til å tvile på at det ikke er en god ansettelse av Villa.
Enig i den konklusjonen, han har også stått bak en del mer middelmådige kamper med Rangers, men ser ut som han har fått maks ut av spillergruppen.
Tror han kommer til å bli en større hit i England enn f.eks Frank Lampard

MentalM

Legg inn av MentalM »

DennisB skrev: fre nov 12, 2021 1:07 pm Høye mål skal man ha. Jeg stusser ikke på det. CL-mål har alle lag som er seriøse i dette sjiktet. West Ham selvsagt, Everton, Leicester, Og selvsagt ikke minst Tottenham og Arsenal.

Nåløyet er bare så veldig lite, når Chelsea, Liverpool (bare såvidt de klarte det i fjor, skal sies), og City legger beslag på tre plasser. Da er det èn plass igjen for resten av lagene å kjempe om. Og som det nevnes over, Tottenham har nå Conte, Solskjær ryker nok snart, Arsenal er på vei tilbake, kanskje til noe stort igjen, og West Ham.. Hva skal man si. Per nå er de en soleklar kandidat til 4.plassen.

Denne sesongen blir nok for vanskelig, men jeg ser målet er 23/24. Da må dere lykkes allerede neste år. Litt tidlig tror jeg, og jeg håper Gerrard får mer tid enn som så. Det vil trolig ta Villa lenger tid å bygge opp et CL-lag.

Men lykke til skal dere ha.
Riktig, og det er nettopp når det har blitt tap for West Ham, Arsenal og Tottenham denne sesongen at eierne tok affære. Dette sammen med et så dårlig 2021 (som man kan finne flere grunner til, men resultatene er det de har vært). Eierne ser på oss som en klubb som er akkurat like som West Ham, Leicester, Arsenal, Tottenham og Everton, og da skal det konkurreres med de. Ikke tape 5 kamper på rad, og totalt ha tapt flere kamper i kalenderåret 2021 i PL.

Spent på hva Gerrard får til, fjorårssesongen til Rangers var veldig imponerende. Skal fortsatt innrømme at jeg er skeptisk, men har varmer meg mer til han jo mer jeg tenker på det. Spesielt gleder jeg meg til Michael Beale som følger med i støtteapparatet, han har fått voldsomt gode skussmål.

DennisB

Legg inn av DennisB »

MentalM skrev: fre nov 12, 2021 2:08 pm
DennisB skrev: fre nov 12, 2021 1:07 pm Høye mål skal man ha. Jeg stusser ikke på det. CL-mål har alle lag som er seriøse i dette sjiktet. West Ham selvsagt, Everton, Leicester, Og selvsagt ikke minst Tottenham og Arsenal.

Nåløyet er bare så veldig lite, når Chelsea, Liverpool (bare såvidt de klarte det i fjor, skal sies), og City legger beslag på tre plasser. Da er det èn plass igjen for resten av lagene å kjempe om. Og som det nevnes over, Tottenham har nå Conte, Solskjær ryker nok snart, Arsenal er på vei tilbake, kanskje til noe stort igjen, og West Ham.. Hva skal man si. Per nå er de en soleklar kandidat til 4.plassen.

Denne sesongen blir nok for vanskelig, men jeg ser målet er 23/24. Da må dere lykkes allerede neste år. Litt tidlig tror jeg, og jeg håper Gerrard får mer tid enn som så. Det vil trolig ta Villa lenger tid å bygge opp et CL-lag.

Men lykke til skal dere ha.
Riktig, og det er nettopp når det har blitt tap for West Ham, Arsenal og Tottenham denne sesongen at eierne tok affære. Dette sammen med et så dårlig 2021 (som man kan finne flere grunner til, men resultatene er det de har vært). Eierne ser på oss som en klubb som er akkurat like som West Ham, Leicester, Arsenal, Tottenham og Everton, og da skal det konkurreres med de. Ikke tape 5 kamper på rad, og totalt ha tapt flere kamper i kalenderåret 2021 i PL.

Spent på hva Gerrard får til, fjorårssesongen til Rangers var veldig imponerende. Skal fortsatt innrømme at jeg er skeptisk, men har varmer meg mer til han jo mer jeg tenker på det. Spesielt gleder jeg meg til Michael Beale som følger med i støtteapparatet, han har fått voldsomt gode skussmål.
Stallen Aston Villa har, er bra den. Det begynner å ligne noe. Men det er fortsatt et steg opp til topp 4, og den målsetningen skal og må dere ha. Det steget må tas av en god manager først og fremst. Det er de siste detaljene som må sitte, og som en manager kan gi dere.

Med litt flyt kan godt Arsenal kapre 4.plassen allerede denne sesongen, hvis United fortsetter å rote det til (tre poeng bak Arsenal nå). Jeg sitter alltid med en følelse av at West Ham ikke vil holde helt inn.

Om det skjer, så blir det først og fremst Arsenal dere må strekke dere etter. Og håpe at ingen av de øvrige lagene havner foran dere, som United, Spurs, Everton, West Ham og Leicester.. Og etterhvert Newcastle..
En vanskelig oppgave, men ingenting er umulig i fotball :D
Sist redigert av DennisB den fre nov 12, 2021 3:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Det blir ikke fire CL-plasser på England. Mest sannsynlig økes kvoten i løpet av noen år. Newcastle skal opp i miksen der, de kommer til å handle for 300mill£-500mill£ de to neste årene.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Knaxern skrev: fre nov 12, 2021 3:07 pm Det blir ikke fire CL-plasser på England. Mest sannsynlig økes kvoten i løpet av noen år. Newcastle skal opp i miksen der, de kommer til å handle for 300mill£-500mill£ de to neste årene.
Jeg la nettopp til Newcastle.. Glemte dem i farten. De kan vel få fart på sakene der også, men det vil ta litt tid.

Hva begrunner du det med at England vil få flere enn dagens 4 CL-plasser? Ligger det forslag inne om endringer?

Personlig synes jeg 4 lag fra de største nasjonene er nok. Så lenge de nå har utvidet til 3 Europa-turneringer, så tror jeg ikke på at tallet økes i CL.

Wellé

Legg inn av Wellé »

DennisB skrev: fre nov 12, 2021 3:06 pm
MentalM skrev: fre nov 12, 2021 2:08 pm
DennisB skrev: fre nov 12, 2021 1:07 pm Høye mål skal man ha. Jeg stusser ikke på det. CL-mål har alle lag som er seriøse i dette sjiktet. West Ham selvsagt, Everton, Leicester, Og selvsagt ikke minst Tottenham og Arsenal.

Nåløyet er bare så veldig lite, når Chelsea, Liverpool (bare såvidt de klarte det i fjor, skal sies), og City legger beslag på tre plasser. Da er det èn plass igjen for resten av lagene å kjempe om. Og som det nevnes over, Tottenham har nå Conte, Solskjær ryker nok snart, Arsenal er på vei tilbake, kanskje til noe stort igjen, og West Ham.. Hva skal man si. Per nå er de en soleklar kandidat til 4.plassen.

Denne sesongen blir nok for vanskelig, men jeg ser målet er 23/24. Da må dere lykkes allerede neste år. Litt tidlig tror jeg, og jeg håper Gerrard får mer tid enn som så. Det vil trolig ta Villa lenger tid å bygge opp et CL-lag.

Men lykke til skal dere ha.
Riktig, og det er nettopp når det har blitt tap for West Ham, Arsenal og Tottenham denne sesongen at eierne tok affære. Dette sammen med et så dårlig 2021 (som man kan finne flere grunner til, men resultatene er det de har vært). Eierne ser på oss som en klubb som er akkurat like som West Ham, Leicester, Arsenal, Tottenham og Everton, og da skal det konkurreres med de. Ikke tape 5 kamper på rad, og totalt ha tapt flere kamper i kalenderåret 2021 i PL.

Spent på hva Gerrard får til, fjorårssesongen til Rangers var veldig imponerende. Skal fortsatt innrømme at jeg er skeptisk, men har varmer meg mer til han jo mer jeg tenker på det. Spesielt gleder jeg meg til Michael Beale som følger med i støtteapparatet, han har fått voldsomt gode skussmål.
Stallen Aston Villa har, er bra den. Det begynner å ligne noe. Men det er fortsatt et steg opp til topp 4, og den målsetningen skal og må dere ha. Det steget må tas av en god manager først og fremst. Det er de siste detaljene som må sitte, og som en manager kan gi dere.

Med litt flyt kan godt Arsenal kapre 4.plassen allerede denne sesongen, hvis United fortsetter å rote det til (tre poeng bak Arsenal nå). Jeg sitter alltid med en følelse av at West Ham ikke vil holde helt inn.

Om det skjer, så blir det først og fremst Arsenal dere må strekke dere etter. Og håpe at ingen av de øvrige lagene havner foran dere, som United, Spurs, Everton, West Ham og Leicester.. Og etterhvert Newcastle..
En vanskelig oppgave, men ingenting er umulig i fotball :D
Det er meget mulig at det ikke holder helt inn, og de har en ganske tøff strength of schedule (SOS) igjen før sesongen er halvspilt, men de har vært det klart beste laget (under de 3 favorittene) i følge underliggende tall, noe som er forklaringen til at de er så høyt oppe. Underliggende tall har langt mindre variasjon enn faktiske resultater så å fortsette disse resultatene er bærekraftig - imotsetning til f.eks Emery sin ubeseiret rekke. Der hvor West Ham kanskje vil slite mot spesielt Arsenal, men også Man Utd, er at de har ikke den samme bredden og EL kan fort gi mye slitasje og skader på deres beste spillere.

Ref. Aston Villa har jeg fryktelig liten tro på at de vil kvalle til CL innen 2024. De har hverken den nåværende stallen, "navnet" eller finansene til å kunne på et likt grunnlag med de fleste av klubbene over dem. De kan lykkes med å være smartere enn klubbene over dem, men jeg ser ingen spesiell grunn til at de skal være det og da har jeg rett og slett ikke noen utpreget tro på at de vil klare det.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wellé skrev: fre nov 12, 2021 3:16 pm
Ref. Aston Villa har jeg fryktelig liten tro på at de vil kvalle til CL innen 2024. De har hverken den nåværende stallen, "navnet" eller finansene til å kunne på et likt grunnlag med de fleste av klubbene over dem. De kan lykkes med å være smartere enn klubbene over dem, men jeg ser ingen spesiell grunn til at de skal være det og da har jeg rett og slett ikke noen utpreget tro på at de vil klare det.
Stallen kan jeg forstå en argumentasjon mot, navnet eller finansene kan jeg ikke helt forstå.

Vi er en klubben som har investert enormt vi ble kjøpt opp i 2018 (da vi var i Championship). Vi har de fjerde rikeste eierne i PL (Bak Newcastle, City og Chelsea) som både sier de skal og bruker finansielle muskler. Eneste klubben i PL uten gjeld sist jeg sjekket. At navnet vårt er noe mindre enn klubber utenfor "top 6" er vel heller ikke sant. Kan jo også nevne at vi er en av de engelske klubbene som har vunnet CL, og jeg kan alltids snakke om det som skjedde i Victoriansk tid :mrgreen:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»