Er mett av andre verdenskrig!

Svar
LANISTA

Er mett av andre verdenskrig!

Legg inn av LANISTA »

Kan nordmenn snart slutte å lage flere filmer om denne krigen? Eller skal krigen belyses, minutt for minutt?
https://www.vg.no/rampelys/film/i/ALxbG ... k-storfilm

Ja, jeg kan droppe å se den hvis det plager meg. Skjønner det. Men hva om å bruke litt energi på andre konflikter? Som f.eks krigene mot svenskene eller utallige skarpe oppdrag i nyere tid.

Er jeg alene om å mene dette?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Nei du er absolutt ikke alene, samma filmen har nå vært laget med minst 5 forskjellige titler.

krigsfilmer av typen "se hvor kjekke og modige vi alle var dere, den gang vi spiste grovbrød og gikk 5 mil på ski før frokost" og katastrofefilmer framstår som det eneste som lages av norsk film.

Hvor ble det av de svarte komediene, ungdomsfilmene, krimfilmene?

Falcon

Legg inn av Falcon »

Everenga skrev: tor nov 11, 2021 10:18 am Nei du er absolutt ikke alene, samma filmen har nå vært laget med minst 5 forskjellige titler.

krigsfilmer av typen "se hvor kjekke og modige vi alle var dere, den gang vi spiste grovbrød og gikk 5 mil på ski før frokost" og katastrofefilmer framstår som det eneste som lages av norsk film.

Hvor ble det av de svarte komediene, ungdomsfilmene, krimfilmene?
og sosialrealismene fra byene.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Everenga skrev: tor nov 11, 2021 10:18 am Nei du er absolutt ikke alene, samma filmen har nå vært laget med minst 5 forskjellige titler.

krigsfilmer av typen "se hvor kjekke og modige vi alle var dere, den gang vi spiste grovbrød og gikk 5 mil på ski før frokost" og katastrofefilmer framstår som det eneste som lages av norsk film.

Hvor ble det av de svarte komediene, ungdomsfilmene, krimfilmene?
Krim/thrillere er det vel fortsatt en del som blir produsert av, særlig av NENT. I onde dager kan man vel også legge under mørk komedie.

Men de andre har forsvunnet i stor grad pga produksjonsverdi v inntekt. Alt av suksess av dagens filmer måles i inntekter, og det gjør at de stor selskapene tar mindre sjanser og velger oftere trygge valg, aka hva som får folk til skjermene.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Falcon skrev: tor nov 11, 2021 10:31 am
Everenga skrev: tor nov 11, 2021 10:18 am Nei du er absolutt ikke alene, samma filmen har nå vært laget med minst 5 forskjellige titler.

krigsfilmer av typen "se hvor kjekke og modige vi alle var dere, den gang vi spiste grovbrød og gikk 5 mil på ski før frokost" og katastrofefilmer framstår som det eneste som lages av norsk film.

Hvor ble det av de svarte komediene, ungdomsfilmene, krimfilmene?
og sosialrealismene fra byene.
Det har nesten alltid manglet i norsk film og det er et stort savn. Majoriteten av nordmenn bor ikke på Træna, på Finnskogen eller i Gudvangen. Majoriteten bor i nærheten av en by om det så er Oslo, Aalesund eller Tønsberg.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Everenga skrev: tor nov 11, 2021 10:18 am

krigsfilmer av typen "se hvor kjekke og modige vi alle var dere, den gang vi spiste grovbrød og gikk 5 mil på ski før frokost"
Siste norske krigsfilmen jeg så var Den Største Forbrytelsen, føler ikke den var sånn.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Litt rart ja. Skulle tro det kom mer fra Viking tiden. Hvordan en konge tok over landet eller Olav Den Hellige.

En norsk There Will Be Blood om Harald Hardråde.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Lezah skrev: tor nov 11, 2021 2:08 pm
Everenga skrev: tor nov 11, 2021 10:18 am

krigsfilmer av typen "se hvor kjekke og modige vi alle var dere, den gang vi spiste grovbrød og gikk 5 mil på ski før frokost"
Siste norske krigsfilmen jeg så var Den Største Forbrytelsen, føler ikke den var sånn.
Nei den er sånn sett et frisk pust og et unntak men mistenker jeg at du vet

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Så lenge de unngår snarveier og serverer en spennende historie som er historisk korrekt så er jeg positivt innstilt.

Folk vil ha filmer om vikingtiden ser jeg, det har jeg hatt stor tro på lenge. En påkostet serie der man følger vikinghistorien fra de angrep Lindisfarne og frem mot 1050-1100.

Gjerne med samme budsjett som Vikings, men med større historisk korrekthet.

Sammen med en skandinavisk samproduksjon der de lager en serie av Nesbøs bøker om Harry Hole er den vikingserien det jeg har mest tro på skal bli en norsk internasjonal suksess.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»