Kristen selvmordsbomber

Svar
Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1988

Re: Kristen selvmordsbomber

Legg inn av Garindan »

Lezah skrev: fre nov 12, 2021 11:11 am
kytec skrev: tor nov 11, 2021 6:35 pm Har du hørt om han kristne selvmordsbomberen?
Egentlig ikke, kun hørt om kristne som sprenger f.eks abortklinikker i lufta uten å ta med seg selv i samme slengen. Om det gjør det bedre eller verre overlater jeg til filosofene.
"Pro life" vet du....

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: fre nov 12, 2021 10:21 pm
Karatel skrev: fre nov 12, 2021 10:18 pm Hvis du frivillig går inn i et løvebur, kan du ikke sutre og klage om løven biter deg.
Biter den seg selv også?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/g6 ... isterbolig

Det er altså snakk om lokale millitsgrupper. Jeg ville bare få fram at det ikke kun er USA som tar droner i bruk.
Hvem som bruker droner, er helt irrelevant for spørsmålet om hva som gjør en selvmordsbomber verre og mer amoralsk enn en som sitter trygt i en bunker og styrer en drone.

Din link:

"Norge fordømmer droneangrep mot irakisk statsministerbolig"

Tatt i betraktning at norske F-16 jagerfly i 2011 bombet hovedkvarteret til Gaddafi i Libya, lyder den norske fordømmelsen av dette droneangrepet mot irakisk statsministerbolig noe hul og hyklersk.

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Sisyfos skrev: fre nov 12, 2021 7:04 pm
kytec skrev: tor nov 11, 2021 6:35 pm Har du hørt om han kristne selvmordsbomberen?
Det finnes vel ikke akkurat flust av kristne selvmordsbombere, nei. Men sannsynligvis nok av kristne opp gjennom århundrene som med åpne øyne har ofret sitt liv for det de tror på.

Og ikke minst Jesus himself, selveste kristendomeventyrets hovedperson. Ifølge eventyret om Jesus så ga han sitt eget liv for å gi andre evig liv. Han er jo selve idealet for de kristne:

Kristne mener at gjennom hans oppofrende død og gjenoppstandelse kan mennesker forsones med Gud, og følgelig tilbys frelse og løfte om evig liv.[38] Ved å minne om døperen Johannes' ord dagen etter Jesu dåp refererer disse doktrinene ofte til Jesus som Guds lam, korsfestet for å oppfylle sin rolle som tjener av Gud. [...] Kristne anser Jesus som en rollemodell, hvis gudsfokuserte liv de troende oppfordres til å etterligne.
Finn heller svarene i skriften enn i Wikipedia.
Det fortalte jeg deg på vgd også, om definisjonen av en kristen.

Vi kan ta en liten tekstanalyse.

Ja, det sies at Jesus ga sitt liv for å redde andres liv.
Men én signifikant forskjell er at ingen andre ble ofre.
Ingen ble sprengt i filler, fikk en bombe i hodet, en kniv i strupen eller kule i ryggen...
Dermed er, etter konklusjonen du gir i blå skrift, lista lagt.

Jesus ble arrestert etter at han hadde dannet den nye pakten.
Det er viktig på tidslinjen.
Det skjedde i Getsemane, og legg merke til hva han sa til Peter da denne drog sverdet:
"Da sa Jesus til ham: «Stikk sverdet ditt på plass igjen. For alle som griper til sverd, skal falle for sverd."

Likevel refset han aldri Peter for å bære sverd.
Man hadde dette for å kunne beskytte seg mot røvere og rovdyr.
Selvsagt kan man forsvare seg.
Det viser dette, altså at han ikke forbød ham å bære det.
Og skriften sier også at man skal holde fred med andre - så langt som det er mulig, men altså kan det i gitt tilfelle være umulig.

Men så er det forskjell på det og det å havne i gruppa: phoneis...
Hva er 'phoneis', jo, drapsmenn, mordere.
I teksten sies det at slike ligger rimelig tynt an, for å si det veldig pent.
Men når man kan regnes som det er en lengre sak. jamfør utsagnet til Peter.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

return_of_drakkar skrev: lør nov 13, 2021 9:04 am Det skjedde i Getsemane, og legg merke til hva han sa til Peter da denne drog sverdet:
"Da sa Jesus til ham: «Stikk sverdet ditt på plass igjen. For alle som griper til sverd, skal falle for sverd."
Jesus sa også: "Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd."

Og han sa: " Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det." En oppfordring til å la seg drepe for hans skyld?

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Karatel skrev: lør nov 13, 2021 9:20 am
return_of_drakkar skrev: lør nov 13, 2021 9:04 am Det skjedde i Getsemane, og legg merke til hva han sa til Peter da denne drog sverdet:
"Da sa Jesus til ham: «Stikk sverdet ditt på plass igjen. For alle som griper til sverd, skal falle for sverd."
Jesus sa også: "Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd."

Og han sa: " Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det." En oppfordring til å la seg drepe for hans skyld?
Tekstanalyse virker ikke som 'your cup of tea'.
Bare ved å lese sammenhengen rundt disse versene så ser man at det dreier seg om å dele folk i to grupper, de som vil følge Jesus og de andre.
Dessuten brukes det greske 'machaira' også om Guds ord (Heb 4:12).

Du kjenner til en løk?
Man skaler av og skaler av.
Her er det ofte motsatt, man starter innerst og må ofte gå utover for å forstå det innerste.
Enjoy...
analysere-tekst.png

Cabal

Legg inn av Cabal »

BornOnThe4thOfJuly skrev: tor nov 11, 2021 8:23 pm Hvem av dem snakker du om?
Selvfølgelig snakkes det om de skumle muslimene. Er det noe annet denne gjengen tenker på?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

return_of_drakkar skrev: lør nov 13, 2021 9:44 am
Karatel skrev: lør nov 13, 2021 9:20 am
return_of_drakkar skrev: lør nov 13, 2021 9:04 am Det skjedde i Getsemane, og legg merke til hva han sa til Peter da denne drog sverdet:
"Da sa Jesus til ham: «Stikk sverdet ditt på plass igjen. For alle som griper til sverd, skal falle for sverd."
Jesus sa også: "Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd."

Og han sa: " Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det." En oppfordring til å la seg drepe for hans skyld?
Tekstanalyse virker ikke som 'your cup of tea'.
Bare ved å lese sammenhengen rundt disse versene så ser man at det dreier seg om å dele folk i to grupper, de som vil følge Jesus og de andre.
Dessuten brukes det greske 'machaira' også om Guds ord (Heb 4:12).

Du kjenner til en løk?
Man skaler av og skaler av.
Her er det ofte motsatt, man starter innerst og må ofte gå utover for å forstå det innerste.
Enjoy...
analysere-tekst.png
Ja nettopp, det dreier seg om å dele folk i to grupper. Jesus sa jo " Den som ikke er med meg, er mot meg. Den som ikke samler, den sprer."
Nøyaktig det samme som president Bush sa etter 11/9. Og det samme som alle fanatikere og svar-hvitttenkere til alle tider har sagt.

Oss og dem. Enten med oss, eller med dem. Alt er svart-hvitt og helt uten nyanser imellom de to ytterpunktene.

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

Cabal skrev: lør nov 13, 2021 10:03 am
BornOnThe4thOfJuly skrev: tor nov 11, 2021 8:23 pm Hvem av dem snakker du om?
Selvfølgelig snakkes det om de skumle muslimene. Er det noe annet denne gjengen tenker på?
Selvfølgelig er det det. Det er jo det som opptar dem dag og natt.

Men trådstarter dummet seg ut med overskriften "Kristen selvmordsbomber" og da er det jo slik at trådstarter har bestemt at det er en eller flere kristne selvmordsbombere vil skal debattere. Da er jo mine spørsmål om hvilken eller hvilke kristne selvmordsbombere han ønsker å diskutere selvsagt ubehagelig når man egentlig vil diskutere hvor umoralske muslimer er. Og TS hadde da heller ikke noe svar. Kanskje trodde han i hans uvitenhet at det aldri noen gang har vært noen kristen selvmordsbomber, antageligvis som et tegn på moralsk overlegenhet, men når han navnga tråden "Kristen selvmordbomber", så er man jo fanget av sine egne ord.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Karatel skrev: lør nov 13, 2021 9:20 am
return_of_drakkar skrev: lør nov 13, 2021 9:04 am Det skjedde i Getsemane, og legg merke til hva han sa til Peter da denne drog sverdet:
"Da sa Jesus til ham: «Stikk sverdet ditt på plass igjen. For alle som griper til sverd, skal falle for sverd."
Jesus sa også: "Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd."

Og han sa: " Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det." En oppfordring til å la seg drepe for hans skyld?
Toraen sine tekster er mye verre enn dette, men veldig få av jødene tar de på alvor. Man kan til og med være jøde uten å tro på gud. Dersom muslimene også hadde tilpasset seg 2021 så hadde ingen brydd seg om uheldige tekster i koranen og i hadith. Det er i fokus fordi veldig mange tar det bokstavelig eller deler av verket bokstavelig. Det finnes til og med muslimer som tror på at profeten/psykopaten Muhammed er det perfekte mennesket.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 12:30 pm
Cabal skrev: lør nov 13, 2021 10:03 am
BornOnThe4thOfJuly skrev: tor nov 11, 2021 8:23 pm
Da er jo mine spørsmål om hvilken eller hvilke kristne selvmordsbombere han ønsker å diskutere .... Og TS hadde da heller ikke noe svar.
Det er feil, ts har oppgitt et navn.

Det gjør deg til løgner.

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

kytec skrev: lør nov 13, 2021 2:34 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 12:30 pm
Cabal skrev: lør nov 13, 2021 10:03 am
Da er jo mine spørsmål om hvilken eller hvilke kristne selvmordsbombere han ønsker å diskutere .... Og TS hadde da heller ikke noe svar.
Det er feil, ts har oppgitt et navn.

Det gjør deg til løgner.
Og det var en reell kristen selvmordsbomber eller en oppdiktet en som var med en sketsj? Er det i tilfelle vedkommende du ønsket å debattere? Og hvorfor ønsker du i tilfelle å debattere denne kristne "selvmordsbomberen"? For du husker jeg spurte om disse tingene uten at du svarte på det?

Skal vi herfra og videre i tråden kun diskutere Lasse Marimba og hans gjerninger?

Her var du altså kommet deg bort fra den kroken du selv hang deg på ved hjelp av andre og så oppsøker du den igjen.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Venstresiden og multikulturalister minner meg om dette https://d26v6zbwbj9fsi.cloudfront.net/w ... G_2911.jpg når islam og muslimer er tema.
Ikke for alt i verden kan de innrømme at ideologien islam er ødeleggende for menneskeheten. Man skulle tror det holdt i massevis å peke på den enorme forskjellen på vestlige og muslimske land. Men neida, de er helt kroniske :lol:

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

return_of_drakkar skrev: lør nov 13, 2021 9:04 am
Sisyfos skrev: fre nov 12, 2021 7:04 pm Det finnes vel ikke akkurat flust av kristne selvmordsbombere, nei. Men sannsynligvis nok av kristne opp gjennom århundrene som med åpne øyne har ofret sitt liv for det de tror på.

Og ikke minst Jesus himself, selveste kristendomeventyrets hovedperson. Ifølge eventyret om Jesus så ga han sitt eget liv for å gi andre evig liv. Han er jo selve idealet for de kristne:

Kristne mener at gjennom hans oppofrende død og gjenoppstandelse kan mennesker forsones med Gud, og følgelig tilbys frelse og løfte om evig liv.[38] Ved å minne om døperen Johannes' ord dagen etter Jesu dåp refererer disse doktrinene ofte til Jesus som Guds lam, korsfestet for å oppfylle sin rolle som tjener av Gud. [...] Kristne anser Jesus som en rollemodell, hvis gudsfokuserte liv de troende oppfordres til å etterligne.
Finn heller svarene i skriften enn i Wikipedia.
Det fortalte jeg deg på vgd også, om definisjonen av en kristen.

Ja, det sies at Jesus ga sitt liv for å redde andres liv.
Men én signifikant forskjell er at ingen andre ble ofre.
Ingen ble sprengt i filler, fikk en bombe i hodet, en kniv i strupen eller kule i ryggen...
Jo da, jeg kjenner JVs definisjon av hvem som er kristne. Nemlig bare JV og ingen andre. Og de store kristne trosretningene, som katolikker og protestanter, er representert ved skjøgen i Johannes' åpenbaring, som har drevet hor med kongene på jorden. Men det er bare det, skjønner du, at den slags definisjoner av hvem som er kristne og ikke er ikke gangbare utenfor Rikets sal.

Men det kan være mye interessant å finne i Wikipedia, også når det gjelder selvmordsbombing. Som for eksempel:

Før andre verdenskrig var det en bevegelse i Polen for å kompensere landets underlegenhet overfor Tyskland med selvmordsangrep. I løpet av våren og sommeren 1939 meldte over 4 000 polakker seg for selvmordsangrep.

Nå har jeg aldri hørt at noe slikt ble gjennomført. Men siden polakkene stort sett var katolikker i 1939 så var det her altså snakk om flere tusen potensielt kristne selvmordskandidater. Kamikazeflyverne er også godt kjente. Hvilket illustrerer at det ikke er noe spesielt muslimsk å ofre eget liv for noe en tror sterkt på. Det er snakk om idealisme, eller kanske fanatisme er et mere korrekt begrep å bruke.

Nå er det også slik at rundt halvparten av selvmordsbomberne etter 1980 ikke har vært muslimske, men i hovedsak hinduistiske tamiler, nemlig Tamiltigrene:

Inntil 2005 var det antatt at LTTE hadde stått for rundt halvparten av alle selvmordsangrep i verden siden 1980. Ifølge en minnebok utgitt av LTTE hadde minst 240 navngitte Black Tigers ofret livet som selvmordsbombere inntil 2001, blant disse 53 kvinner. Samtlige 240 var navngitt, med militær grad fra kaptein til oberst.

Men dette er selvfølgelig noe som ikke passer inn i verdensbildet til disse islamofobene som jeg har registrert har sittet dag ut og dag inn, måned etter måned og år etter år, og slengt dritt om muslimer. De kan jo knapt diskutere en kakeoppskrift uten å begynne å snakke dritt om islam og muslimer.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør nov 13, 2021 8:48 am Hvem som bruker droner, er helt irrelevant for spørsmålet om hva som gjør en selvmordsbomber verre og mer amoralsk enn en som sitter trygt i en bunker og styrer en drone.
Tja. Det virket bare som du mente det var kun USA som sto for slikt, og dermed gjorde det temmelig relevant. Og forskjellen på en droneoperatør og en muslimsk selvmordsbomber på et marked er gjerne motiv og mål, der sistnevnte er 100 % verre og umoralsk.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 2:39 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 2:34 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 12:30 pm
Det er feil, ts har oppgitt et navn.
Det gjør deg til løgner.

Skal vi herfra og videre i tråden kun diskutere Lasse Marimba og hans gjerninger?
Du står fritt til å diskutere hva du vil, men Lasse M. er brukt for å illustrere at det er uendelig mange muslimske selvmordsbombere per kristne selvmordsbomber.

I den grad det i det hele tatt finnes kristne selvmordsborgere, så kommer de fra områder som er sterkt påvirket av islam.

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

kytec skrev: lør nov 13, 2021 3:56 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 2:39 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 2:34 pm
Det er feil, ts har oppgitt et navn.
Det gjør deg til løgner.

Skal vi herfra og videre i tråden kun diskutere Lasse Marimba og hans gjerninger?
Du står fritt til å diskutere hva du vil, men Lasse M. er brukt for å illustrere at det er uendelig mange muslimske selvmordsbombere per kristne selvmordsbomber.

I den grad det i det hele tatt finnes kristne selvmordsborgere, så kommer de fra områder som er sterkt påvirket av islam.
Men denne tråden handler da vitterlig om kristne selvmordsbombere og da skal man vel ikke diskutere muslimske selvmordsbombere.

Så hva mener du om Lasse? Hvorfor vil du diskutere Lasse i denne tråden om kristne selvmordsbombere?

MRSA

Legg inn av MRSA »

kytec skrev: lør nov 13, 2021 3:56 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 2:39 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 2:34 pm
Det er feil, ts har oppgitt et navn.
Det gjør deg til løgner.

Skal vi herfra og videre i tråden kun diskutere Lasse Marimba og hans gjerninger?
Du står fritt til å diskutere hva du vil, men Lasse M. er brukt for å illustrere at det er uendelig mange muslimske selvmordsbombere per kristne selvmordsbomber.

I den grad det i det hele tatt finnes kristne selvmordsborgere, så kommer de fra områder som er sterkt påvirket av islam.
Er Polen sterkt påverka av Islam?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 4:27 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 3:56 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 2:39 pm


Skal vi herfra og videre i tråden kun diskutere Lasse Marimba og hans gjerninger?
Så hva mener du om Lasse? Hvorfor vil du diskutere Lasse i denne tråden om kristne selvmordsbombere?
Lasse er en meget dårlig selvmordsbomber, noe som er bra for helsen hans.
Litt som noen som gjør «selvmordsforsøk».

Ønsker en å lykkes så klarer man det så sant man ikke er en manusbasert karakter.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

MRSA skrev: lør nov 13, 2021 4:41 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 3:56 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 2:39 pm
I den grad det i det hele tatt finnes kristne selvmordsborgere, så kommer de fra områder som er sterkt påvirket av islam.
Er Polen sterkt påverka av Islam?
Var ikke klar over at det er utbredt med katolske selvmordsbombere i Polen.
De får liten presse.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Neptun skrev: lør nov 13, 2021 2:42 pm Venstresiden og multikulturalister minner meg om dette https://d26v6zbwbj9fsi.cloudfront.net/w ... G_2911.jpg når islam og muslimer er tema.
Nå er ikke islam og muslimer tema i denne tråden framsynt.

MRSA

Legg inn av MRSA »

kytec skrev: lør nov 13, 2021 4:58 pm
MRSA skrev: lør nov 13, 2021 4:41 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 3:56 pm
I den grad det i det hele tatt finnes kristne selvmordsborgere, så kommer de fra områder som er sterkt påvirket av islam.
Er Polen sterkt påverka av Islam?
Var ikke klar over at det er utbredt med katolske selvmordsbombere i Polen.
De får liten presse.
Du får lese i tråden

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

kytec skrev: lør nov 13, 2021 4:57 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 4:27 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 3:56 pm
Så hva mener du om Lasse? Hvorfor vil du diskutere Lasse i denne tråden om kristne selvmordsbombere?
Lasse er en meget dårlig selvmordsbomber, noe som er bra for helsen hans.
Litt som noen som gjør «selvmordsforsøk».

Ønsker en å lykkes så klarer man det så sant man ikke er en manusbasert karakter.
Så vi skal diskuterte en oppdiktet selvmordsbomber som altså ikke er en selvmordsbomber selv i oppdiktet versjon?

Angrer du på startinnlegget ditt og overskriften på tråden? Du ville åpenbart diskutere noe annet enn kristne selvmordsbombere og så befinner du deg nå i den situasjonen at du sliter hardt for å ha noe fornuftig å begrunne overskriften din med.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 5:17 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 4:57 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 4:27 pm
Lasse er en meget dårlig selvmordsbomber
Så vi skal diskuterte en oppdiktet selvmordsbomber som altså ikke er en selvmordsbomber selv i oppdiktet versjon?
Angrer du på startinnlegget ditt og overskriften på tråden?
For å være ærlig så trodde jeg ikke tråden kom til å bli så lang, takk til deg for det.

Jeg ville bare få frem hvor ENORM forkjell det er i antall selvmordsbombere i henholdsvis kristendommen og islam, noe jeg mistenker Bjarte Paul for å tenke også, det absurde i en kristen selvmordsbomber og det opplagte og vanlige i en muslimsk selvmordsbomber.

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

kytec skrev: lør nov 13, 2021 5:41 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 5:17 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 4:57 pm

Lasse er en meget dårlig selvmordsbomber
Så vi skal diskuterte en oppdiktet selvmordsbomber som altså ikke er en selvmordsbomber selv i oppdiktet versjon?
Angrer du på startinnlegget ditt og overskriften på tråden?
For å være ærlig så trodde jeg ikke tråden kom til å bli så lang, takk til deg for det.

Jeg ville bare få frem hvor ENORM forkjell det er i antall selvmordsbombere i henholdsvis kristendommen og islam, noe jeg mistenker Bjarte Paul for å tenke også, det absurde i en kristen selvmordsbomber og det opplagte og vanlige i en muslimsk selvmordsbomber.
Er nok ikke meg du skal takke for det.

Etter at jeg stilte de spørsmålene som ble for vanskelig for deg å svare på så var tråden egentlig dø. Det var andre som vekket den opp fra de døde. Så du får takke dem.

Ja det var sikkert det du ville få fram. Men skal vi se på startinnlegget ditt en gang til å se hvor godt du der lykkes med å få fram nettopp det?

Overskrift: "Kristen selvmordsbomber"
Hele startinnlegget: "Har du hørt om han kristne selvmordsbomberen?"

På en skala fra 0 (bruker ikke minuspoeng her) til 10 der 10 er der du klarte å få fram dette klart og tydelig mens 0 er der du mislykkes totalt, hvor mener du at du havnet ut fra overskrift og startinnlegget?

En helt annen sak er å reflektere over hvorfor noen blir selvmordsbombere eller gjennomfører selvmordsangrep i det hele tatt og hvorfor de ikke bare sitter i bombeflyet sitt og angriper derfra? Samt kanskje hvorvidt det er noen moralsk forskjell på å drepe samtidig som man ofrer seg selv i sammenhengen og det å drepe noen samtidig som man sørger for å komme levende fra det selv? Å foreta slike refleksjoner kan dessverre føre til fare for å forstå verden og folkene som lever i verden bedre så du er advart på forhånd dersom du våger deg inn i slikt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

MRSA skrev: lør nov 13, 2021 5:13 pm
Du får lese i tråden
Hvor i tråden?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Neptun skrev: lør nov 13, 2021 2:42 pm Venstresiden og multikulturalister minner meg om dette https://d26v6zbwbj9fsi.cloudfront.net/w ... G_2911.jpg når islam og muslimer er tema.
Ikke for alt i verden kan de innrømme at ideologien islam er ødeleggende for menneskeheten. Man skulle tror det holdt i massevis å peke på den enorme forskjellen på vestlige og muslimske land. Men neida, de er helt kroniske :lol:
Joda, alle i tråden her er "kritiske til islam" visstnok. De bare er djevelens advokat på vegne av islam, i alle tema. Men er forsåvidt greit det, selv om motargumentene er så dårlige at de fremhever poenget til TS veldig tydelig. Når man må dra fram historieboka og droner i krigføring for å finne noen "moteksempler" så sier vel det sitt.
Sist redigert av Ka9nen den lør nov 13, 2021 6:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 6:12 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 5:41 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 5:17 pm
Er nok ikke meg du skal takke for det.
8 av 54 innlegg synes jeg fortjener en liten takk.

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

kytec skrev: lør nov 13, 2021 6:19 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 6:12 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 5:41 pm
Er nok ikke meg du skal takke for det.
8 av 54 innlegg synes jeg fortjener en liten takk.
Hvilken karakter gir du deg selv for overskrift og startinnlegg?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 6:38 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 6:19 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 6:12 pm
Er nok ikke meg du skal takke for det.
8 av 54 innlegg synes jeg fortjener en liten takk.
Hvilken karakter gir du deg selv for overskrift og startinnlegg?
9

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

kytec skrev: lør nov 13, 2021 6:40 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: lør nov 13, 2021 6:38 pm
kytec skrev: lør nov 13, 2021 6:19 pm

8 av 54 innlegg synes jeg fortjener en liten takk.
Hvilken karakter gir du deg selv for overskrift og startinnlegg?
9
Da regner jeg med at du gir deg selv en del 10-ere også for andre innlegg. Ikke så høye krav til deg selv altså.

Jeg for min del hadde nok benyttet minuspoeng for både innhold og utførelse på overskrift og startinnlegg, men siden jeg fratok meg selv den muligheten, så er det en krystallklar smultring fra min side.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»