Alpint 2021/22

Svar
Brukeravatar
lavskrika
Innlegg: 39

Re: Alpint 2021/22

Legg inn av lavskrika »

janesaj skrev: lør nov 13, 2021 12:29 pm For øvrig vanvittig tid som Stjernesund hadde i rød løype. 23.67, eneste under 24 sekunder i noen av løypene.
Hun slo knockout på resten i første kvalifiseringsomgang ja med halvsekundet ned til de nærmeste, tror ikke har sett noe lignende før. Lysdahl og Monsen hadde også veldig gode omgangstider. Det lover jo bra, men samtidig er det på papiret mange sterke løpere som venter i utslagsrundene.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Sikret norsk deltakelse i semi etter at Stjernesund og Monsen vant sine åttedelsfinaler og møter hverandre i kvart.

Edit: Lysdahl også videre, så alle tre er videre til kvart.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

3 av 3 til kvarten :)

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Blå løype raskere på slutten.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Dårlig dag for hjemmepublikumet, alle Østerrikere ute.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Vi herjer!!

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

De 4 beste i kvalikken vant alle sitt første heat i kvarten.

Number4

Legg inn av Number4 »

Lysdahl kjører bra på ski i kveld. Farlig å si sånt, men skitt au!

janesaj

Legg inn av janesaj »

To norske i semi, full uttelling der også mtp. heatoppsettet.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Herlighet så gode de norske er teknisk. Dette er vilt imponerende av kvinnelaget. Bygger videre på en god sesongstart i Sølden.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Intervallhall skrev: lør nov 13, 2021 5:36 pm Herlighet så gode de norske er teknisk. Dette er vilt imponerende av kvinnelaget. Bygger videre på en god sesongstart i Sølden.
Ja, de treffer bra når det er rytmiske løyper. Har bra toppfart. Sliter vel ofte mer når det blir mer urytmisk, som det jo ofte blir i vanlige storslalåmløyper.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

janesaj skrev: lør nov 13, 2021 5:38 pm
Intervallhall skrev: lør nov 13, 2021 5:36 pm Herlighet så gode de norske er teknisk. Dette er vilt imponerende av kvinnelaget. Bygger videre på en god sesongstart i Sølden.
Ja, de treffer bra når det er rytmiske løyper. Har bra toppfart. Sliter vel ofte mer når det blir mer urytmisk, som det jo ofte blir i vanlige storslalåmløyper.
Uansett veldig gledelig at de norske har gjort jobben i parallel. Olympisk øvelse!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Svært oppløftende av de norske jentene, men fortsatt kjedelig å se på tulleøvelsen parallell.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Skraevadottir skrev: lør nov 13, 2021 5:50 pm Svært oppløftende av de norske jentene, men fortsatt kjedelig å se på tulleøvelsen parallell.
Ja, pulsen stiger jo ikke akkurat, selv om det blir mer interessant når de norske gjør det bra. Men ryker alle våre ut tidlig i morgen, slår jeg nok av, for å si det sånn.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

janesaj skrev: lør nov 13, 2021 5:53 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 13, 2021 5:50 pm Svært oppløftende av de norske jentene, men fortsatt kjedelig å se på tulleøvelsen parallell.
Ja, pulsen stiger jo ikke akkurat, selv om det blir mer interessant når de norske gjør det bra. Men ryker alle våre ut tidlig i morgen, slår jeg nok av, for å si det sånn.
Hehe. I hear you, brother. Nå prioriterer jeg landskamp og tennis, tenker jeg.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Synd at det ikke ble helnorsk finale. Den dårlige starten til Lysdahl ble utslagsgivende. Men Stjernesund bør ha en god mulighet til å ta det hjem. Har sett knallsterk ut i hele dag.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Dere har jo bestemt dere for at dette er en tulleøvelse. Alltid uansett. Koser meg jeg

janesaj

Legg inn av janesaj »

sexxes skrev: lør nov 13, 2021 5:58 pm Koser meg jeg
Det skal du og andre parallellfans naturligvis få lov til. Greit at man har forskjellige meninger. Og det er jo greit å se på som et rent show, selv om det fort blir uinteressant uten norske innslag for min del. Tror aldri dette kan bli en "ordentlig" øvelse i mine øyne, selv om FIS prøver å overbevise oss om noe annet.

Number4

Legg inn av Number4 »

Deilig at vintersesongen er i gang.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Gøy med pallplass til Lysdahl.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Fem sure hundredeler for Stjernesund, det der. Men to norske pallplasser, det er jo ikke akkurat hverdagskost :)

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Æsj holdt ikke helt inn :(

Number4

Legg inn av Number4 »

Bra start på sesongen og Lysdahl ble forhåpentligvis kvitt spøkelset for godt. Lille Slovenia imponerer i vintersport.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

janesaj skrev: lør nov 13, 2021 6:04 pm
sexxes skrev: lør nov 13, 2021 5:58 pm Koser meg jeg
Det skal du og andre parallellfans naturligvis få lov til. Greit at man har forskjellige meninger. Og det er jo greit å se på som et rent show, selv om det fort blir uinteressant uten norske innslag for min del. Tror aldri dette kan bli en "ordentlig" øvelse i mine øyne, selv om FIS prøver å overbevise oss om noe annet.
Den er grei. Verre er det med de som vil fjerne en øvelse fordi de ikke liker den.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Med seier hadde Stjernesund tronet på toppen i verdenscupen. Hadde sett flott ut selv om det bare var etter to renn. 2,3 og 6 skal man rog ikke klage på. Dessuten leder vi nasjonsrankingen for kvinner.

Brukeravatar
lavskrika
Innlegg: 39

Legg inn av lavskrika »

Dette var en enorm opptur for damelaget etter et par begredelige sesonger, selv om det bare er snakk om ett renn og det er parallell. Stjernesund og Lysdahl tar begge sine første individuelle pallplasser i verdenscupen og Monsen tar soleklart karrierebeste. Stjernesund virker jo som en helt ny utøver etter at hun har fått orden på det fysiske sammenlignet med forrige sesong. Veldig gledelig også for Lysdahl. Men det er synd hun har en så håpløs startposisjon i storslalåm for tiden for hun er jo egentlig mye bedre. Monsen ser spennende ut og kommer fra en flott sesong i storslalåm i europacupen, men hun også må først og fremst prøve å komme seg inn i topp 30.

Slokar tok faktisk sine første verdenscuppoeng dette året med en 8. plass i slalåm som best, så det var ganske spesielt å høre at hun ikke virket noe særlig glad for seieren og at hun var så kritisk til øvelsen på direkten i seiersintervjuet. Men hun har jo egentlig rett og var vel bare ærlig, så det vitner i hvert fall om ambisjoner.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

McGrath og Kristoffersen med helt i toppen etter første kvalomgang. Haugen og Haugan helt i grenseland for å komme til 8.-delsfinalen og bør forbedre seg i andre, mens Solheim presterte å kjøre ut.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Pintern kjører ut
Samme gjør Haugan

janesaj

Legg inn av janesaj »

Åttedelsfinaleoppsett:

16 Armand Marchant - 1 Dominik Raschner
9 Stefan Hadalin - 8 Julian Rauchfuss
12 Alexander Schmid - 5 Adrian Pertl
13 Cyprien Sarrazin - 4 Atle Lie McGrath
14 Stefan Brennsteiner - 3 Henrik Kristoffersen
11 Alex Vinatzer - 6 Erik Read
10 Trevor Philp - 7 Linus Strasser
15 Christian Hirschbühl - 2 Zan Kranjec

janesaj

Legg inn av janesaj »

Komisk hvor mye raskere rød løype er i dag. Parodi.

McGrath og Kristoffersen greier seg tross at de avslutter i blå, det er sterkt gjort.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»