Kvinners verdi på sjekkemarkedet

Svar
DoktorS

Re: Kvinners verdi på sjekkemarkedet

Legg inn av DoktorS »

12dd skrev: tir nov 16, 2021 11:26 pm Kvinnene reddet av den østeuropeeiske psykologen som opptrådte som en litt brisen Siv Jensen på psykologfeltet.

Denne debatten, i likhet med mange andre, bærer preg av en skråsikker majoritet som ikke klarer å ha flere tanker i hodet på engang.

Dessuten, mine få matcher på tinder med lav markedverdi bekrefter at kvinner må jekke ned noen hakk. Heldigvis har jeg høy verdi andre steder i verden. Jeg sier som en kollega, hvorfor velge 4 divisjon i norge når du kan plukke fra øveste hylle i Thailand. Husker jeg lo godt, men flere år senere innser jeg at han hadde et poeng.
Sjelden har de skråsikre misforstått så mye helt grunnleggede her. Det eneste innlegget i denne saken med litt substans og interesse, inneholdt en kritikk av selve psykologifaget. At det fra starten av pensum i alle fall var veldig opptatt av dette med "verdi" og "status"... Altså litt vel kynisk.

Det er artig å brukte Tinder i en del land i forhold til Norge. Men det er jo ikke akkurat noen man kan diskutere norsk politikk med, dessverre....

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

12dd skrev: tir nov 16, 2021 10:42 pm Det er feil at menn har markedsverdi også da? En naver er like attraktiv som en med god formue og inntekt???


Jeg har aldri, aldri noensinne spurt etter ligningsattesten til menn jeg har vært interessert i. Og hvorfor skulle man ikke kunne falle for noen som er arbeidsledig, permittert, ufør eller pensjonist?

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Queenie skrev: tir nov 16, 2021 11:34 pm Jeg tror få av dere forstår hvilken verdi kvinner har på sjekkemarkedet og hva man "må" leve med. (Anførselstegn fordi det er litt naturgitt, ikke alltid en byrde). Det er ikke nødvendigvis negativt at det roer seg og at interessebasen endrer seg, etterhvert søker man helt andre ting enn bekreftelse og lavpannet samvær. Ens egne preferanser er som regel veldig forskjellig om man sammenligner dem ved 23 år vs 40. Og det er bare tull at voksne kvinner glemmes og ikke får oppmerksomhet, nå så ikke jeg debatten men hvis man i fullt alvor tror at man skal være 18-år livet ut så bør man gå til psykolog, livet ut. Aldrende menn trenger ikke være så heite de heller, håret blir borte - endringer og tapt attraksjon skjer der også. Hvis man ønsker seg partnere utelukkende pga alder så er det ikke noe problem, men det er jo helt andre ting som får relasjoner til å fungere og der må man da fire.

Mye syt. Og man kan med litt innsats møte voksenlivet både fin og fjong.


Alle vil leve lenge, men ingen vil bli gamle. Og selvfølgelig er eldre attraktive - for sin egen generasjon. For hva pokker skal en mann snakke om med ei tjuefem år yngre kvinne?

12dd

Legg inn av 12dd »

Gårdsdattra skrev: tir nov 16, 2021 11:59 pm
12dd skrev: tir nov 16, 2021 10:42 pm Det er feil at menn har markedsverdi også da? En naver er like attraktiv som en med god formue og inntekt???


Jeg har aldri, aldri noensinne spurt etter ligningsattesten til menn jeg har vært interessert i. Og hvorfor skulle man ikke kunne falle for noen som er arbeidsledig, permittert, ufør eller pensjonist?
Det får du spørre damer om. Hvor ofte hører du om en kvinnelig lege som er sammen med en som jobber i kassa på kiwi? Det er jo like allment kjent som corona og tyngdekraften. Spesielt at du betviler det. Damer gifter seg oppover, sånn er det. Og jada, du kjenner sikkert ei bankdame som er sammen med en som jobber på jernia, men vi snakker det store bildet her.

12dd

Legg inn av 12dd »

Gårdsdattra skrev: ons nov 17, 2021 12:11 am
Queenie skrev: tir nov 16, 2021 11:34 pm Jeg tror få av dere forstår hvilken verdi kvinner har på sjekkemarkedet og hva man "må" leve med. (Anførselstegn fordi det er litt naturgitt, ikke alltid en byrde). Det er ikke nødvendigvis negativt at det roer seg og at interessebasen endrer seg, etterhvert søker man helt andre ting enn bekreftelse og lavpannet samvær. Ens egne preferanser er som regel veldig forskjellig om man sammenligner dem ved 23 år vs 40. Og det er bare tull at voksne kvinner glemmes og ikke får oppmerksomhet, nå så ikke jeg debatten men hvis man i fullt alvor tror at man skal være 18-år livet ut så bør man gå til psykolog, livet ut. Aldrende menn trenger ikke være så heite de heller, håret blir borte - endringer og tapt attraksjon skjer der også. Hvis man ønsker seg partnere utelukkende pga alder så er det ikke noe problem, men det er jo helt andre ting som får relasjoner til å fungere og der må man da fire.

Mye syt. Og man kan med litt innsats møte voksenlivet både fin og fjong.


Alle vil leve lenge, men ingen vil bli gamle. Og selvfølgelig er eldre attraktive - for sin egen generasjon. For hva pokker skal en mann snakke om med ei tjuefem år yngre kvinne?
Gamle dager, den gang han var like ung som henne. At hun er eldre enn barna hans. Kanskje hun har noen kule hobbier som strekker seg utover det å snakke dritt om kvinnerlige kollegaer og se på maskorama og lete etter billige turer til granka på finn?

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

12dd skrev: ons nov 17, 2021 12:38 am
Gårdsdattra skrev: tir nov 16, 2021 11:59 pm
12dd skrev: tir nov 16, 2021 10:42 pm Det er feil at menn har markedsverdi også da? En naver er like attraktiv som en med god formue og inntekt???


Jeg har aldri, aldri noensinne spurt etter ligningsattesten til menn jeg har vært interessert i. Og hvorfor skulle man ikke kunne falle for noen som er arbeidsledig, permittert, ufør eller pensjonist?
Det får du spørre damer om. Hvor ofte hører du om en kvinnelig lege som er sammen med en som jobber i kassa på kiwi? Det er jo like allment kjent som corona og tyngdekraften. Spesielt at du betviler det. Damer gifter seg oppover, sånn er det. Og jada, du kjenner sikkert ei bankdame som er sammen med en som jobber på jernia, men vi snakker det store bildet her.


Jeg husker fra 1969, at jeg gikk på Almas danseskole her i Trøndelag, og vi var mange. Guttene som gikk danseskolen mente at de ikke trakk damer dersom de ikke kunne danse på lørdagsfesten på samfunnshuset. Og det gjaldt også oss damer, vi bare måtte kunne danse, Tidene har endret seg. Nå er det utseende som gjelder forstår jeg - og bankkonto. Trist.
Det var artigere å danse enn å sminke seg.

dereselskede AEGI2

Legg inn av dereselskede AEGI2 »

12dd skrev: tir nov 16, 2021 10:42 pm Det er feil at menn har markedsverdi også da? En naver er like attraktiv som en med god formue og inntekt???
alle har vi en markedsverdi på en eller annen måtte

da jeg så på nrk så lurte jeg på om folk bare blir krenka ihjel

en god gammel vits- før da jeg gikk på byen kunne jeg velge å vrake , nå kan jeg bare velge vraka

i det ene øyeblikket er vi en gris om vi ser på noen yngre , nå blir folk sure fordi dem får høre det andre veien.

naver ? eller en med tydelig lavt forbruk/inntekt , banne på at utrolig mange skygger banen - og så andre veien , jeg kjenner en som dro 4 mill på lotto noen år siden og det kom på facebook og innen en dag så var det så mange som plutselig ville bli venn med han.

ps jeg har selv blitt 58 og ser jo at kroppen er ikke like smidig , glatt veltrent som da jeg var 25 og at jeg da har fått en annen markedsverdi er en selvfølge.

ps om noen er klar for et nypp i romjula kontakt meg pronto , har ledig tid 3.4.og 5 juledag :-) julaften og 1 og 2 juledaag ligger jeg på sofaen og innser at markedsverdien nok er blitt større om jeg nærmer meg gildeslakteriet

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Gårdsdattra skrev: tir nov 16, 2021 10:18 pm
palimpsest skrev: tir nov 16, 2021 9:25 pm Da er det klart for debatten. Trude Drevland åpner med å vise med all tydelighet at hun ikke forstår hva saken dreier seg om.

Man skulle trodd det var mulig å ha flere tanker i hodet samtidig, men det later til at dette skal handle om at kvinner blir behandlet dårlig, og dessuten aldersdiskriminering.


Hele debatten er ikke annet enn tull og tøys fra to psykologer som må være betalt av skjønnhetsindustrien innbefattet private klinikker som utfører "skjønnhetskirurgi"
Vi vet at kvinner som tar plastisk kirurgi både her og der, og tror de blir pene av masse maling, de burde gå til psykolog. Men Kjos og Thuen har nå ettertrykkelig stengt den døra for denne gruppe kvinner.
Gårdsdattra, det skal du ha. Med å sette skjønnhetsindustrien på kartet skjønner jeg det er mot dem sinnet skulle vært rettet mot.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Gårdsdattra skrev: tir nov 16, 2021 11:59 pm
12dd skrev: tir nov 16, 2021 10:42 pm Det er feil at menn har markedsverdi også da? En naver er like attraktiv som en med god formue og inntekt???


Jeg har aldri, aldri noensinne spurt etter ligningsattesten til menn jeg har vært interessert i. Og hvorfor skulle man ikke kunne falle for noen som er arbeidsledig, permittert, ufør eller pensjonist?
Dine personlige erfaringer er toalt irrelevant her. Arbeidsledige, permitterte og uføre har langt dårligere score på dette "markedet" enn de som har en høyere inntekt - i denne sammenheng snakker vi om hele den sosioøkonomiske statusen. En ufør lege har nok bedre muligheter, men ofte har uføre også lav utdanning og da er de enda mindre attraktive. Dette betyr jo selvsagt ikke at DU kan falle og at en ufør kan skaffe seg partner - men markedet er mye vanskeligere. Rett og slett. Og det er hva dette debatten handler om.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

dereselskede AEGI2 skrev: ons nov 17, 2021 1:51 am
12dd skrev: tir nov 16, 2021 10:42 pm Det er feil at menn har markedsverdi også da? En naver er like attraktiv som en med god formue og inntekt???
alle har vi en markedsverdi på en eller annen måtte

da jeg så på nrk så lurte jeg på om folk bare blir krenka ihjel

en god gammel vits- før da jeg gikk på byen kunne jeg velge å vrake , nå kan jeg bare velge vraka

i det ene øyeblikket er vi en gris om vi ser på noen yngre , nå blir folk sure fordi dem får høre det andre veien.

naver ? eller en med tydelig lavt forbruk/inntekt , banne på at utrolig mange skygger banen - og så andre veien , jeg kjenner en som dro 4 mill på lotto noen år siden og det kom på facebook og innen en dag så var det så mange som plutselig ville bli venn med han.

ps jeg har selv blitt 58 og ser jo at kroppen er ikke like smidig , glatt veltrent som da jeg var 25 og at jeg da har fått en annen markedsverdi er en selvfølge.

ps om noen er klar for et nypp i romjula kontakt meg pronto , har ledig tid 3.4.og 5 juledag :-) julaften og 1 og 2 juledaag ligger jeg på sofaen og innser at markedsverdien nok er blitt større om jeg nærmer meg gildeslakteriet
Haha! Herlig innlegg. Tenker du kjenner godt denne lottomillionæren. Ja, markedverdien er svært fort synkende for noen av oss. Jeg var nok på topp for over 30 år siden.... Jeg sier som min ungkars-onkel: Damer på egen alder (i 60-årene) er for det meste aller mest frastøtende. Dessverre. ...

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Gårdsdattra skrev: ons nov 17, 2021 12:50 am
12dd skrev: ons nov 17, 2021 12:38 am
Gårdsdattra skrev: tir nov 16, 2021 11:59 pm



Jeg har aldri, aldri noensinne spurt etter ligningsattesten til menn jeg har vært interessert i. Og hvorfor skulle man ikke kunne falle for noen som er arbeidsledig, permittert, ufør eller pensjonist?
Det får du spørre damer om. Hvor ofte hører du om en kvinnelig lege som er sammen med en som jobber i kassa på kiwi? Det er jo like allment kjent som corona og tyngdekraften. Spesielt at du betviler det. Damer gifter seg oppover, sånn er det. Og jada, du kjenner sikkert ei bankdame som er sammen med en som jobber på jernia, men vi snakker det store bildet her.


Jeg husker fra 1969, at jeg gikk på Almas danseskole her i Trøndelag, og vi var mange. Guttene som gikk danseskolen mente at de ikke trakk damer dersom de ikke kunne danse på lørdagsfesten på samfunnshuset. Og det gjaldt også oss damer, vi bare måtte kunne danse, Tidene har endret seg. Nå er det utseende som gjelder forstår jeg - og bankkonto. Trist.
Det var artigere å danse enn å sminke seg.
Yeah right, utseendet spilte nok ingen rolle i 1969, det er et nymotens fenomen.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Gårdsdattra skrev: ons nov 17, 2021 12:50 am
Jeg husker fra 1969, at jeg gikk på Almas danseskole her i Trøndelag, og vi var mange. Guttene som gikk danseskolen mente at de ikke trakk damer dersom de ikke kunne danse på lørdagsfesten på samfunnshuset. Og det gjaldt også oss damer, vi bare måtte kunne danse, Tidene har endret seg. Nå er det utseende som gjelder forstår jeg - og bankkonto. Trist.
Det var artigere å danse enn å sminke seg.
Per var støgg som faen men vasset i fitte fordi han var en jævel på tango. For noe episk, inni granskauens, piss.
At tidene endrer seg kan da umulig komme som noe sjokk, for noen. Vi er langt forbi tiden hvor kvinner var avhengig av menn for å skaffe mat, finne ly og generelt overleve. Nå er økonomisk trygghet et vesentlig punkt, både for kvinner og menn. Hvor høyt man står i kurs avhenger selvsagt av hva man har å tilby, hvor da økonomi og utseendet er kriterier som vektlegges høyt. Hvordan dette er vridd over til å bli et problem for kvinner er jeg litt usikker på, i all den tid det tross alt er menn som sliter mest med dette.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Harduetforslag skrev: ons nov 17, 2021 11:15 am
Gårdsdattra skrev: ons nov 17, 2021 12:50 am
Jeg husker fra 1969, at jeg gikk på Almas danseskole her i Trøndelag, og vi var mange. Guttene som gikk danseskolen mente at de ikke trakk damer dersom de ikke kunne danse på lørdagsfesten på samfunnshuset. Og det gjaldt også oss damer, vi bare måtte kunne danse, Tidene har endret seg. Nå er det utseende som gjelder forstår jeg - og bankkonto. Trist.
Det var artigere å danse enn å sminke seg.
Per var støgg som faen men vasset i fitte fordi han var en jævel på tango. For noe episk, inni granskauens, piss.
At tidene endrer seg kan da umulig komme som noe sjokk, for noen. Vi er langt forbi tiden hvor kvinner var avhengig av menn for å skaffe mat, finne ly og generelt overleve. Nå er økonomisk trygghet et vesentlig punkt, både for kvinner og menn. Hvor høyt man står i kurs avhenger selvsagt av hva man har å tilby, hvor da økonomi og utseendet er kriterier som vektlegges høyt. Hvordan dette er vridd over til å bli et problem for kvinner er jeg litt usikker på, i all den tid det tross alt er menn som sliter mest med dette.
Det er fordi menn i større grad enn kvinner prioriterer utseende over økonomisk trygghet. Om omvendt. Og resultatet av det er at eldre menn har noe bedre markedsverdi på kjønnsmarkedet hvis de står godt i det.

Eldre rike kvinner har ikke samme tiltrekningskraft på menn.

Men så kan det selvfølgelig på individnivå være unntak. Men mange skjønner ikke forskjellen på enkelteksempler og observerbare data på store datamengder.

Og noen liker ikke å høre sannheten og mener at det er folk som må forandre seg hvis de ikke får det slik de vil. Men å forandre den genetiske kodingen som kjønnsdrift jo er blir jo veldig vanskelig å få til.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Gårdsdattra skrev: ons nov 17, 2021 12:11 am
Alle vil leve lenge, men ingen vil bli gamle. Og selvfølgelig er eldre attraktive - for sin egen generasjon. For hva pokker skal en mann snakke om med ei tjuefem år yngre kvinne?
Tja, om at han gleder seg til neste gang de skal besøke hennes foreldrene, så han får treffe noen på sin egen alder. Ikke bare de unge vennene hennes. Hvilke av kredittkortene hun vil ha til shopping mens han er ute på jobbreiser. Om hun vil bli med på en forretningsmiddag, så han kan vise frem "trofeet" sitt. Osv.
De har nok mye "interessant" å snakke om :)

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Gårdsdattra skrev: ons nov 17, 2021 12:11 am
Queenie skrev: tir nov 16, 2021 11:34 pm Jeg tror få av dere forstår hvilken verdi kvinner har på sjekkemarkedet og hva man "må" leve med. (Anførselstegn fordi det er litt naturgitt, ikke alltid en byrde). Det er ikke nødvendigvis negativt at det roer seg og at interessebasen endrer seg, etterhvert søker man helt andre ting enn bekreftelse og lavpannet samvær. Ens egne preferanser er som regel veldig forskjellig om man sammenligner dem ved 23 år vs 40. Og det er bare tull at voksne kvinner glemmes og ikke får oppmerksomhet, nå så ikke jeg debatten men hvis man i fullt alvor tror at man skal være 18-år livet ut så bør man gå til psykolog, livet ut. Aldrende menn trenger ikke være så heite de heller, håret blir borte - endringer og tapt attraksjon skjer der også. Hvis man ønsker seg partnere utelukkende pga alder så er det ikke noe problem, men det er jo helt andre ting som får relasjoner til å fungere og der må man da fire.

Mye syt. Og man kan med litt innsats møte voksenlivet både fin og fjong.


Alle vil leve lenge, men ingen vil bli gamle. Og selvfølgelig er eldre attraktive - for sin egen generasjon. For hva pokker skal en mann snakke om med ei tjuefem år yngre kvinne?
Jeg har ingen problemer med å ha gode samtaler med min over 25 år yngre datter. Det tror jeg de færreste har. Så hvorfor skal man ha problemer med å prate med sin 25 år yngre kone?

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Queenie skrev: tir nov 16, 2021 11:36 pm
palimpsest skrev: tir nov 16, 2021 11:33 pm
12dd skrev: tir nov 16, 2021 11:26 pm Kvinnene reddet av den østeuropeeiske psykologen som opptrådte som en litt brisen Siv Jensen på psykologfeltet.

Denne debatten, i likhet med mange andre, bærer preg av en skråsikker majoritet som ikke klarer å ha flere tanker i hodet på engang.

Dessuten, mine få matcher på tinder med lav markedverdi bekrefter at kvinner må jekke ned noen hakk. Heldigvis har jeg høy verdi andre steder i verden. Jeg sier som en kollega, hvorfor velge 4 divisjon i norge når du kan plukke fra øveste hylle i Thailand. Husker jeg lo godt, men flere år senere innser jeg at han hadde et poeng.
Hvis du tenker på Sanna Sarromaa, så er hun finsk. Og hs stort sett ganske vettuge uttalelser, jeg har sansen for henne.
Tror hun er singel, ta kontakt 😀
Er vel aleinemor, som jo er en vertifisert fiasko. Sky dem som pesten. Er kun for tøm og røm , eller pump og dump...

Queenie

Legg inn av Queenie »

Kongemannen skrev: tor nov 18, 2021 5:09 pm
Queenie skrev: tir nov 16, 2021 11:36 pm
palimpsest skrev: tir nov 16, 2021 11:33 pm

Hvis du tenker på Sanna Sarromaa, så er hun finsk. Og hs stort sett ganske vettuge uttalelser, jeg har sansen for henne.
Tror hun er singel, ta kontakt 😀
Er vel aleinemor.
Ingen synd å få barn, men det er noe i uttrykket "alt går i grisen".

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

DoktorS skrev: ons nov 17, 2021 9:59 am
Gårdsdattra skrev: tir nov 16, 2021 11:59 pm
12dd skrev: tir nov 16, 2021 10:42 pm Det er feil at menn har markedsverdi også da? En naver er like attraktiv som en med god formue og inntekt???


Jeg har aldri, aldri noensinne spurt etter ligningsattesten til menn jeg har vært interessert i. Og hvorfor skulle man ikke kunne falle for noen som er arbeidsledig, permittert, ufør eller pensjonist?
Dine personlige erfaringer er toalt irrelevant her. Arbeidsledige, permitterte og uføre har langt dårligere score på dette "markedet" enn de som har en høyere inntekt - i denne sammenheng snakker vi om hele den sosioøkonomiske statusen. En ufør lege har nok bedre muligheter, men ofte har uføre også lav utdanning og da er de enda mindre attraktive. Dette betyr jo selvsagt ikke at DU kan falle og at en ufør kan skaffe seg partner - men markedet er mye vanskeligere. Rett og slett. Og det er hva dette debatten handler om.


Herregud, hvem er det som ikke kan forelske seg og siden elske noen på tross av sosial status? Det betyr ingen ting, forelskelse rammer tilfeldig. Jeg har sett såpass mange pardannelser i løpet av livet at jeg har ordene mine i behold, tross alt sprøytet om markedsverdi og hva alt denne debatten handler om. Folk finner hverandre uansett utseende, uansett sosial status, uansett alder og kroppsfasong.
De som ikke finner en partner i dagens samfunn har antagelig blitt så påvirket av denne markedstankegangen at de derfor har mistet selvtilliten, fordi alle finner feil med seg selv og sitt utseende bare man leter. Og mangler man selvtillit overfor det motsatte kjønn skjer det i alle fall ingenting. For da tør man ikke noe.

Morra-DI-2

Legg inn av Morra-DI-2 »

De fleste som er 50 har vel en viss selvinnsikt, og lever også svært godt med den kunnskapen. Vi er vel stort sett ganske fornuftige folk i dette landet.

Jeg hevet litt på øynene når en psykolog gir seg i kast med uttrykk som markedsverdi på voksne damer. Han fremstår ganske så umoden hvis han skal diskutere på nivå med en 25 år gammel tinder-dater eller noe sånt. Det blir litt for dumt for meg. De fleste av oss lever ikke livet på Tinder, eller lever på Bærum der vi skal ha ung dame som viser statusen vår. Det er en problemstilling for idioter.

At Fredrik Solvang og NRK, og denne Frode Thuen legger seg ned på idiot-nivå, er vel det mest oppsiktsvekkende her.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Morra-DI-2 skrev: tor nov 18, 2021 11:38 pm De fleste som er 50 har vel en viss selvinnsikt, og lever også svært godt med den kunnskapen. Vi er vel stort sett ganske fornuftige folk i dette landet.

Jeg hevet litt på øynene når en psykolog gir seg i kast med uttrykk som markedsverdi på voksne damer. Han fremstår ganske så umoden hvis han skal diskutere på nivå med en 25 år gammel tinder-dater eller noe sånt. Det blir litt for dumt for meg. De fleste av oss lever ikke livet på Tinder, eller lever på Bærum der vi skal ha ung dame som viser statusen vår. Det er en problemstilling for idioter.

At Fredrik Solvang og NRK, og denne Frode Thuen legger seg ned på idiot-nivå, er vel det mest oppsiktsvekkende her.





Jeg er så enig, så enig.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Har dame på min alder. Jeg nærmer meg de femti. Og er fornøyd med henne. Ingen modell men jeg selv har mine skavanker. Dessuten finner vi likhetstrekk personlig med hverandre og det er viktig for forholdet

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Enda et naut som tror personlig erfaring og anekdotisk bevis trumfer langvarig og krysskulturell forskning.
Egentlig tror jeg at alle fremtidige generasjoner er dømt til å diskutere dette for enig og alltid, uten nærmere fremgang.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Kz ... rt-hoeyere

Queenie

Legg inn av Queenie »

SlimWhitman skrev: ons nov 24, 2021 4:28 pm Enda et naut som tror personlig erfaring og anekdotisk bevis trumfer langvarig og krysskulturell forskning.
Egentlig tror jeg at alle fremtidige generasjoner er dømt til å diskutere dette for enig og alltid, uten nærmere fremgang.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Kz ... rt-hoeyere
Lolz.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Se der ja, der beviser hun at mennene også har en markedsverdi. Det er det ingen som nekter for, vi alle besitter en viss romantisk markedsverdi. Mennene i hennes alderstrinn sliter står ikke høyt i kurs.

Alfon

Legg inn av Alfon »

At vi mennesker har forskjellig seksuell kapital bør jo være kjent for de fleste 50 åringer. Storm i vannglass. At det finnes kvinner som moccababe i ex on the beach som dater menn som er 20 år yngre eller at Petter Stordalen menn gjør det samme med kvinner kan vel neppe være vanskelig å forklare.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Elin Ørjasæter kommer i dag med sitt bidrag i denne debatten:
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-353150

Queenie

Legg inn av Queenie »

Klodrik skrev: man des 06, 2021 6:33 pm Elin Ørjasæter kommer i dag med sitt bidrag i denne debatten:
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-353150
Fart i Elin, både i kjeften og i topplokket. Fin kommentar om gubben.

Shine

Legg inn av Shine »

Treffende kommentar av Elin Ørjasæter der. Kvinne (49) stiller altså strenge krav til utseende hos menn hun vil bli sammen med, men gråter offentlig over at hun blir rådet til å senke kravene litt i forhold en 20 år yngre kvinne.

Selv er jeg under middels høy og har bare middels mye penger, er derfor uinterresant for både denne kvinnen og enkelte andre kvinner. Tror ikke jeg ville fått mye sympati hvis jeg klaget over liten interesse fra slanke kvinner med store pupper og jeg derfor hadde vansker med å finne meg partner.

Synes det er en trend i tiden at kvinners følelser er opphøyet til noe ukrenkelig

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Meget godt skrevet - humoristisk og saklig. Litt av det var jeg inne på tidligere her - det er nok de kvinnene som har dradd nytte av sitt utseende for 20 år siden som har det verst.... Vanskelig å innse at man er blitt gammel.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Om en kunne fått kvinnene til å senke kravene en smule da hadde mange blitt mye lykkeligere .Ikke mange suksessfulle menn over 1.9 m ,veltrent og med velfylt lommebok som kaster seg etter ei lubben aleinemor med 2 -3 barn med forskjellige fedre og mye gjeld.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»