Bilsalg november 2021
Bilsalg november 2021
Et par uker ut i november ser det ut som trillingene Enyaq/ID.4/Q4 nok en gang gjør det bra, men Tesla Model 3 blander seg inn i toppen også
Er det en feil hos elbilsiden, eller stemmer det at Model Y har 0 registreringer hittil i november, samtidig som det registreres bra med Model 3?
Er det en feil hos elbilsiden, eller stemmer det at Model Y har 0 registreringer hittil i november, samtidig som det registreres bra med Model 3?
Kan sikkert stemme det. De kommer på forskjellige båter, og får et rush alt etter hva som kommer først. Model Y er vel fremdeles Kinaprodusert tror jeg.Someone skrev: ↑tir nov 16, 2021 1:56 pm Et par uker ut i november ser det ut som trillingene Enyaq/ID.4/Q4 nok en gang gjør det bra, men Tesla Model 3 blander seg inn i toppen også
Er det en feil hos elbilsiden, eller stemmer det at Model Y har 0 registreringer hittil i november, samtidig som det registreres bra med Model 3?
391 Tesla hittil i måneden da jeg sjekket tidligere i dag, og samtlige var Model 3. Alle disse kommer også fra Kina, forøvrig.
To nye Ferrarier så langt i måneden. En 812 GTS har fått en lykkelig eier i Oslo. I tillegg har en F8 Spider flyttet inn hos en kar i Tønsberg.
Alle VIN-nummerene starter med L. Da kommer de fra Kina. De fra USA starter med et tall.Fernandovonarb skrev: ↑ons nov 17, 2021 6:57 pmHvordan vet du det? Kommer det ingen fra USA lenger?
Du verden hva folk(du) vetburkar skrev: ↑ons nov 17, 2021 9:12 pmAlle VIN-nummerene starter med L. Da kommer de fra Kina. De fra USA starter med et tall.Fernandovonarb skrev: ↑ons nov 17, 2021 6:57 pmHvordan vet du det? Kommer det ingen fra USA lenger?
Ser ut som det har kommet et lass med Model Y nå, skal man stole på registreringsstatistikken
Av biler som ikke er helelektriske, ligger Rav4 med 355 eksemplarer høyest.
Corolla: 180
XC60: 169
X1: 148
XC90: 118
Eclipse: 106
V60: 104
Polo: 29
Corolla: 180
XC60: 169
X1: 148
XC90: 118
Eclipse: 106
V60: 104
Polo: 29
Går rykter om at de første i4 har fått norske skilter. Men er vel en del måneder til den kommer på topp 10.
Stemmer bra det, BMW Norge har fått to biler, en rød og en svart, begge M50.
Det stemmer. Høyeste med kun bensin er (som vanlig) Polo.
Mandag 22.november begynte Tesla å levere ut Model Y i denne omgang, fredag morgen har den passert ID.4 og er nummer 2 på registreringsstatistikken. Blir det dobbelt Tesla i november (og desember)?
Om ikke de fleste, så går i hvert fall en del av de den veien. Drammen Bilutleie (som er Avis franchise) har en del Polo. I november er 2 leaset av Bryn Helsfyr Bilutleie og 2 av Fredrikstad Bilutleie. 6 er privatleaset, og 4 er solgt privat, resten er litt ymse.
Ganske sprøtt bra salg av Teslaer i Norge nå. Ladenettverket er genialt og bilene rask akselerasjon, lav pris og Tesla er kult-status for mange, så det er forståelig.
Kunne hatt en Model Y i stedet for i-Pace, men for meg et I-Pace bedre å kjøre og mye finere selv om den lader tregere og ikie har samme ladenettverket. Det er faktisk så mange ulike ladere nå, f eks recharge, mer, kople, ionity, shell, cirkle k osv at nå funker det veldig bra på de fleste strekninger med en helt normal ikke-tesla elbil.
Merket meg også at Porsche Taycan har 331 stk nå siste dag i måneden. Ganske bra tall for en Porsche-modell. Er vel Taycan 4 cross tusismoene til rundt 900-1,1 som begynner å komme på veiene.
En annen nykommer er BMW iX med 84 stk nå som kundebilene begynner å ankomme. Det er kun 2 stk bak lillebroren iX3 så langt i november. Forventer helt ekstreme tall før jul og neste år for BMW iX. Tipper den får e-tron 2019-2020 lignende tall.
Kunne hatt en Model Y i stedet for i-Pace, men for meg et I-Pace bedre å kjøre og mye finere selv om den lader tregere og ikie har samme ladenettverket. Det er faktisk så mange ulike ladere nå, f eks recharge, mer, kople, ionity, shell, cirkle k osv at nå funker det veldig bra på de fleste strekninger med en helt normal ikke-tesla elbil.
Merket meg også at Porsche Taycan har 331 stk nå siste dag i måneden. Ganske bra tall for en Porsche-modell. Er vel Taycan 4 cross tusismoene til rundt 900-1,1 som begynner å komme på veiene.
En annen nykommer er BMW iX med 84 stk nå som kundebilene begynner å ankomme. Det er kun 2 stk bak lillebroren iX3 så langt i november. Forventer helt ekstreme tall før jul og neste år for BMW iX. Tipper den får e-tron 2019-2020 lignende tall.
Er det mange taycan cross t til under en mill? Jeg havnet på 1,1 med minimum.Kompressor skrev: ↑tir nov 30, 2021 2:07 pm Merket meg også at Porsche Taycan har 331 stk nå siste dag i måneden. Ganske bra tall for en Porsche-modell. Er vel Taycan 4 cross tusismoene til rundt 900-1,1 som begynner å komme på veiene.
En annen nykommer er BMW iX med 84 stk nå som kundebilene begynner å ankomme. Det er kun 2 stk bak lillebroren iX3 så langt i november. Forventer helt ekstreme tall før jul og neste år for BMW iX. Tipper den får e-tron 2019-2020 lignende tall.
Spent på hvor mange ix som bmw kan levere. Den skal være bra.
Ny måned, og vipps så var statistikken for november klar.
Det ble registrert 15 274 biler i november, opp 21,9 % sammenlignet med november 2020.
Fordelingen på drivlinjer er slik:
- Bensin 2,3% markedsandel (5,1% i november 2020)
- Diesel 2,7% (5,4 % i 2020)
- Hybrider 21,1% (33,3% i fjor)
- Nullutslipp 73,8 % ( 56,1% i fjor)
Blant merkene vant Tesla, resten følger slik VW, Audi, Hyundai, Volvo, Toyota. Hittil i år leder Tesla med ca.900 biler på VW, og med tanke på at det normalt sett leveres en del Tesla i desember, så kan vi nok kåre Tesla som vinner på merkestatistikken.
Modellvis, så ble det dobbelseier til Tesla, med Y foran 3. ID.4 er nummer 3. Hittil i år leder Model 3 foran RAV4 og ID.4. Model Y er nummer 5, og kan med en sterk desember komme på pallen.
Spoler vi 1 år tilbake i tid, så hadde vel ingen trodd at ID.3 "kun" skulle være nummer 16, med i underkant av 3000 biler hittil i år. Tror nok mange i Møllergruppen er skuffet over dette tallet.
Det ble registrert 15 274 biler i november, opp 21,9 % sammenlignet med november 2020.
Fordelingen på drivlinjer er slik:
- Bensin 2,3% markedsandel (5,1% i november 2020)
- Diesel 2,7% (5,4 % i 2020)
- Hybrider 21,1% (33,3% i fjor)
- Nullutslipp 73,8 % ( 56,1% i fjor)
Blant merkene vant Tesla, resten følger slik VW, Audi, Hyundai, Volvo, Toyota. Hittil i år leder Tesla med ca.900 biler på VW, og med tanke på at det normalt sett leveres en del Tesla i desember, så kan vi nok kåre Tesla som vinner på merkestatistikken.
Modellvis, så ble det dobbelseier til Tesla, med Y foran 3. ID.4 er nummer 3. Hittil i år leder Model 3 foran RAV4 og ID.4. Model Y er nummer 5, og kan med en sterk desember komme på pallen.
Spoler vi 1 år tilbake i tid, så hadde vel ingen trodd at ID.3 "kun" skulle være nummer 16, med i underkant av 3000 biler hittil i år. Tror nok mange i Møllergruppen er skuffet over dette tallet.
Den er så langt i år også slått av aldrende Nissan Leaf. Hvorfor noen heller vil kjøpe en fabrikkny Nissan Leaf enn en ID.3, det forstår jeg ikke, men sånn er det nå ihvertfall.... Ser ut som VW har innsett at de må forbedre interiørkvalitet og brukervennlighet:
https://evglobe.com/2021/10/19/vw-id3-u ... -facelift/
Det at de slapp bilen for tidlig ødela nok en hel del. Men ID.3 fremstår i mine øyne som simpel innvendig, armlenene er jo en løsning som forsvant fra biler for massevis av år siden, setene er helt forferdelige +++. Så kan man jo si mye om utseendet, der skal jeg ikke si noe annet enn at VW sine produkter i mine øyne er de verste av det som kommer fra VAG.Hollabaloo skrev: ↑ons des 01, 2021 7:10 pmDen er så langt i år også slått av aldrende Nissan Leaf. Hvorfor noen heller vil kjøpe en fabrikkny Nissan Leaf enn en ID.3, det forstår jeg ikke, men sånn er det nå ihvertfall.... Ser ut som VW har innsett at de må forbedre interiørkvalitet og brukervennlighet:
https://evglobe.com/2021/10/19/vw-id3-u ... -facelift/
Har ikke prøvd noen av de, men ut fra hva jeg har lest så forstår jeg det. ID familien er plastic fantastic, noe Leaf ikke er bl.a. Legg sammen med hva du får for pengene, så forklarer det hvorfor salgene er sånn. Jeg er også en av de som synes Leaf ser ok ut, spesielt bakfra.Hollabaloo skrev: ↑ons des 01, 2021 7:10 pmDen er så langt i år også slått av aldrende Nissan Leaf. Hvorfor noen heller vil kjøpe en fabrikkny Nissan Leaf enn en ID.3, det forstår jeg ikke, men sånn er det nå ihvertfall.... Ser ut som VW har innsett at de må forbedre interiørkvalitet og brukervennlighet:
https://evglobe.com/2021/10/19/vw-id3-u ... -facelift/
ID.3 er nødt til å kutte prisen for å få opp salget. Mye.
Er ikke lEaf veldig mye billigere?Hollabaloo skrev: ↑ons des 01, 2021 7:10 pm
Den er så langt i år også slått av aldrende Nissan Leaf. Hvorfor noen heller vil kjøpe en fabrikkny Nissan Leaf enn en ID.3, det forstår jeg ikke, men sånn er det nå ihvertfall.... Ser ut som VW har innsett at de må forbedre interiørkvalitet og brukervennlighet:
https://evglobe.com/2021/10/19/vw-id3-u ... -facelift/
Ja.Someone skrev: ↑tor des 02, 2021 8:22 amEr ikke lEaf veldig mye billigere?Hollabaloo skrev: ↑ons des 01, 2021 7:10 pm
Den er så langt i år også slått av aldrende Nissan Leaf. Hvorfor noen heller vil kjøpe en fabrikkny Nissan Leaf enn en ID.3, det forstår jeg ikke, men sånn er det nå ihvertfall.... Ser ut som VW har innsett at de må forbedre interiørkvalitet og brukervennlighet:
https://evglobe.com/2021/10/19/vw-id3-u ... -facelift/
Men også hvis du tar toppmodellen til Leaf+ med alt utstyr, så er den litt over innstegsmodellen til ID.3. Og på innstegsmodellen så ser setene ut som de er hentet fra en 95-modell Mazda 626, med de "fancy" armlenene.
Litt interessante tall om bruktimporten: Den økte med 51% til 1583 biler. Av dette utgjorde elbiler cirka 70%, nest største gruppe er historiske bensinbiler som BMW 3-serie, Chevrolet Camaro, Chevrolet Corvette og Ford Mustang som de viktigste.
Nylig leste jeg en sak om bilforhandlere som måtte importere dieselbiler for å dekke etterspørselen, men ut fra tallene så kan det ikke være så voldsomt mange som importeres.
Nylig leste jeg en sak om bilforhandlere som måtte importere dieselbiler for å dekke etterspørselen, men ut fra tallene så kan det ikke være så voldsomt mange som importeres.
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute