Rosenborg - Klubbtråd

Svar
PapaSmurf

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av PapaSmurf »

JohnTiger skrev: tor nov 18, 2021 9:45 am Men at Bjørkan ikke blir sportslig leder i Start, tyder vel på at han blir i B/G og det kan vel spille inn for KK sitt valg om ev å bli der.
Jeg har forstått det slik at de to kanskje har hatt litt samarbeidsproblemer. Bjørkan har blitt «degradert» sportslig og er stort sett kun administrativ nå.

Så det taler i RBKs favør at Bjørkan blir i Bodø.

Jeg nekter forøvrig å tro at Glimt øser ut 8 mill i årslønn.

lund

Legg inn av lund »

JohnTiger skrev: tor nov 18, 2021 9:45 am Men at Bjørkan ikke blir sportslig leder i Start, tyder vel på at han blir i B/G og det kan vel spille inn for KK sitt valg om ev å bli der.
Det tyder vel også på at Start er et rottereir av en klubb som drives enda verre enn Rosenborg og Brann. Har blitt en suppe dette her, og det har alle parter bidratt til. Slett ikke umulig at dette kan føre til at Glimt roter bort gullet.

lund

Legg inn av lund »

PapaSmurf skrev: tor nov 18, 2021 10:09 am
JohnTiger skrev: tor nov 18, 2021 9:45 am Men at Bjørkan ikke blir sportslig leder i Start, tyder vel på at han blir i B/G og det kan vel spille inn for KK sitt valg om ev å bli der.
Jeg har forstått det slik at de to kanskje har hatt litt samarbeidsproblemer. Bjørkan har blitt «degradert» sportslig og er stort sett kun administrativ nå.

Så det taler i RBKs favør at Bjørkan blir i Bodø.

Jeg nekter forøvrig å tro at Glimt øser ut 8 mill i årslønn.
Det har de nok fint råd til, men det kan umulig være det som er avgjørende for Knutsen. Da er han i så fall en annen person enn jeg trodde og en annen person enn han selv har fremstilt seg som i media. Det er jo selvsagt en mulighet.

lund

Legg inn av lund »

AxelRudi skrev: tor nov 18, 2021 10:06 am
dani07 skrev: tor nov 18, 2021 2:55 am Siste rapporter jeg hører er at det har snudd. Glimt har gitt KK et tilbud + sagt rett ut: uansett hva RBK høyner med, så får du det samme her.

Det sies 8 millioner og annonsering før LSK.

Jeg gir det 40% - god kilde, men tror det er for mange brikker i spill til at jeg tør være positiv.
Høres ikke det usannsynlig ut? En KK som har vært opptatt av fokus og nuet skal endre fra uke til uke etter hvor han får best lønn?

Han kunne når som helst ha sagt nei til RBK som han gjorde med Brann, og skrevet under ny avtale med Glimt. Siden han skal ha snudd har det jo skjedd ingenting.
At han liksom skal starte forhandlingene i Glimts viktigste uke ville vært merkelig. Tipper Det drøyer til serien er avgjort uansett.
Det er nå i det hele tatt mye ved Knutsens angivelse oppførsel som er ganske så merkelig i denne saken om man tenker etter.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

lund skrev: tor nov 18, 2021 10:14 am
AxelRudi skrev: tor nov 18, 2021 10:06 am
dani07 skrev: tor nov 18, 2021 2:55 am Siste rapporter jeg hører er at det har snudd. Glimt har gitt KK et tilbud + sagt rett ut: uansett hva RBK høyner med, så får du det samme her.

Det sies 8 millioner og annonsering før LSK.

Jeg gir det 40% - god kilde, men tror det er for mange brikker i spill til at jeg tør være positiv.
Høres ikke det usannsynlig ut? En KK som har vært opptatt av fokus og nuet skal endre fra uke til uke etter hvor han får best lønn?

Han kunne når som helst ha sagt nei til RBK som han gjorde med Brann, og skrevet under ny avtale med Glimt. Siden han skal ha snudd har det jo skjedd ingenting.
At han liksom skal starte forhandlingene i Glimts viktigste uke ville vært merkelig. Tipper Det drøyer til serien er avgjort uansett.
Det er nå i det hele tatt mye ved Knutsens angivelse oppførsel som er ganske så merkelig i denne saken om man tenker etter.
Det spørs jo hva man tror på av rykter.

For alt vi vet kan KK ha sagt til RBK og Glimt at han ikke tar noen avgjørelse før serien er avgjort, da dette vil lekke uansett og kan påvirke utfallet., og har forholdt seg til dette. Så er det omgivelsene som bli stresset.
En Glimt-tropp som får beskjed om at det er over, kan fort kaste bort et seriegull.
Det motsatte derimot, ville vært en innsprøytning av kokain. Men dette ville vært offentliggjort nå hvis ja, og etter at KK var på styremøte Tirsdag var jo glimt-styret none the wiser, så han hadde jo ikke "bestemt seg" da. Det spørs om det ikke var Glimt-styret som stusset på at han hadde gitt null signaler, og prøvde å få noe svar.

At de dagen etter dette styremøtet skal ha plutselig fått et ja, høres rart ut.

lund

Legg inn av lund »

AxelRudi skrev: tor nov 18, 2021 10:40 am
lund skrev: tor nov 18, 2021 10:14 am
AxelRudi skrev: tor nov 18, 2021 10:06 am

Høres ikke det usannsynlig ut? En KK som har vært opptatt av fokus og nuet skal endre fra uke til uke etter hvor han får best lønn?

Han kunne når som helst ha sagt nei til RBK som han gjorde med Brann, og skrevet under ny avtale med Glimt. Siden han skal ha snudd har det jo skjedd ingenting.
At han liksom skal starte forhandlingene i Glimts viktigste uke ville vært merkelig. Tipper Det drøyer til serien er avgjort uansett.
Det er nå i det hele tatt mye ved Knutsens angivelse oppførsel som er ganske så merkelig i denne saken om man tenker etter.
Det spørs jo hva man tror på av rykter.

For alt vi vet kan KK ha sagt til RBK og Glimt at han ikke tar noen avgjørelse før serien er avgjort, da dette vil lekke uansett og kan påvirke utfallet., og har forholdt seg til dette. Så er det omgivelsene som bli stresset.
En Glimt-tropp som får beskjed om at det er over, kan fort kaste bort et seriegull.
Det motsatte derimot, ville vært en innsprøytning av kokain. Men dette ville vært offentliggjort nå hvis ja, og etter at KK var på styremøte Tirsdag var jo glimt-styret none the wiser, så han hadde jo ikke "bestemt seg" da. Det spørs om det ikke var Glimt-styret som stusset på at han hadde gitt null signaler, og prøvde å få noe svar.

At de dagen etter dette styremøtet skal ha plutselig fått et ja, høres rart ut.
Ryktene er nå en ting, som at han skal ha gått på personlig visning for egen bolig midt i sesong, at Koteng skal ha kjøpt leilighet til ham osv, osv, men det er nå en del rare ting utad i media også.
Uttalelsene om at familiesituasjonen er det viktigste (da burde ikke Rosenborg være aktuell i så fall, så den stemmer jo ganske enkelt ikke). Uttalelsene om at han ikke blir Brann-trener i 2022 samtidig som han ikke utelukker Rosenborg. Det er jo å be om spekulasjoner. Diverse uttalelser om fokus samtidig som man vet han har konkrete samtaler med Rosenborg. "Jeg er laget sånn at jeg har fokus på der jeg er. Jeg er ingen drømmer." osv. Rett og slett MYYE som skurrer.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

lund skrev: tor nov 18, 2021 10:54 am Uttalelsene om at familiesituasjonen er det viktigste (da burde ikke Rosenborg være aktuell i så fall, så den stemmer jo ganske enkelt ikke).
Familiesituasjonen har i hovedsak blitt nevnt som et argument mot en klubb i utlandet. Ikke nødvendigvis i favør Rosenborg over Glimt.
Selv om det også der er elementer som taler i favør Rosenborg. Uten at jeg tror at de kommer til å ha avgjørende betydning.

HarryH

Legg inn av HarryH »

lund skrev: tor nov 18, 2021 10:12 am
PapaSmurf skrev: tor nov 18, 2021 10:09 am Jeg nekter forøvrig å tro at Glimt øser ut 8 mill i årslønn.
Det har de nok fint råd til, men det kan umulig være det som er avgjørende for Knutsen. Da er han i så fall en annen person enn jeg trodde og en annen person enn han selv har fremstilt seg som i media.
Jeg har aldri sett han uttale at han driter i penger. For stort sett alle mennesker så vil 20-30 millioner i lønnsforskjell (over noen år) være en vesentlig faktor å ta med i vurderingen av et eventuelt jobbskifte. De eneste unntakene er 100% idealistisk anlagte personer som allerede er god for noen hundre millioner. Disse finnes det ikke så mange av.

dani07

Legg inn av dani07 »

Usikker på om jeg syns ryktene er urealistisk eller ikke.
Slik jeg har blitt fortalt det, så var møtet på tirsdag tidspunktet når styret innså at KK faktisk vurderte RBK over Glimt. Dette førte til en panikk, hvor de etter styremøtet konkluderte med at alt som kunne prøves skulle prøves for å beholde KK.

Deretter gikk de i nye samtaler og ga i disse samtalene egentlig KK nøklene til klubbhuset. Så får man se om det er nok, og om han blir, om det var lurt.

KK er nok norges beste trener pr nå, men jeg har mistet mye respekt for han i denne prosessen. Uansett hva han velger, så har han veldig tydelig vist at det er "do as i say, not as i do" og at han selv ikke er bundet av de samme kravene til fokus og at "med en gang man tenker på noe annet, så har man tapt"

Det er rett og slett sykt for meg at han både får lov til å holde på som han gjør, og at han faktisk gjør det. Det har vært spekulert om RBK i 2-3 måneder og han har aldri tatt et standpunkt til at det er aktuelt eller uaktuelt, mens Brann ryktene slår han fast på direkten at er uaktuelle. Gir ingen mening.

lund

Legg inn av lund »

HarryH skrev: tor nov 18, 2021 11:13 am
lund skrev: tor nov 18, 2021 10:12 am
PapaSmurf skrev: tor nov 18, 2021 10:09 am Jeg nekter forøvrig å tro at Glimt øser ut 8 mill i årslønn.
Det har de nok fint råd til, men det kan umulig være det som er avgjørende for Knutsen. Da er han i så fall en annen person enn jeg trodde og en annen person enn han selv har fremstilt seg som i media.
Jeg har aldri sett han uttale at han driter i penger. For stort sett alle mennesker så vil 20-30 millioner i lønnsforskjell (over noen år) være en vesentlig faktor å ta med i vurderingen av et eventuelt jobbskifte. De eneste unntakene er 100% idealistisk anlagte personer som allerede er god for noen hundre millioner. Disse finnes det ikke så mange av.
La meg omformulere det så det kommer tydeligere frem hva jeg mente. 5 millioner i Glimt vs. 6 millioner i Rosenborg f.eks. kan umulig være det som avgjør det for Knutsen. Begge klubber har råd til å gi ham en rimelig høy lønn. Det ville være rart hvis det var der skoen skulle trykke.

lund

Legg inn av lund »

Det burde kanskje for øvrig vært en egen Kjetil Knutsen-tråd ala slik det var med nachspielsaken til Brann i stedet for at vi skal spamme Rosenborg-tråden?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

lund skrev: tor nov 18, 2021 11:27 am Det burde kanskje for øvrig vært en egen Kjetil Knutsen-tråd ala slik det var med nachspielsaken til Brann i stedet for at vi skal spamme Rosenborg-tråden?
Ordnet.

HarryH

Legg inn av HarryH »

lund skrev: tor nov 18, 2021 11:24 am
HarryH skrev: tor nov 18, 2021 11:13 am
lund skrev: tor nov 18, 2021 10:12 am
Det har de nok fint råd til, men det kan umulig være det som er avgjørende for Knutsen. Da er han i så fall en annen person enn jeg trodde og en annen person enn han selv har fremstilt seg som i media.
Jeg har aldri sett han uttale at han driter i penger. For stort sett alle mennesker så vil 20-30 millioner i lønnsforskjell (over noen år) være en vesentlig faktor å ta med i vurderingen av et eventuelt jobbskifte. De eneste unntakene er 100% idealistisk anlagte personer som allerede er god for noen hundre millioner. Disse finnes det ikke så mange av.
La meg omformulere det så det kommer tydeligere frem hva jeg mente. 5 millioner i Glimt vs. 6 millioner i Rosenborg f.eks. kan umulig være det som avgjør det for Knutsen. Begge klubber har råd til å gi ham en rimelig høy lønn. Det ville være rart hvis det var der skoen skulle trykke.
OK, ja enig i det. For en femårskontrakt blir det 5 mill. i forskjell. Men hvis differansen i tilbudene er f.eks. 3 mill., så snakker vi om 15 mill. for en femårskontrakt. Da kan det ha stor betydning, selv for Knutsen.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

dani07 skrev: tor nov 18, 2021 11:17 am KK er nok norges beste trener pr nå, men jeg har mistet mye respekt for han i denne prosessen. Uansett hva han velger, så har han veldig tydelig vist at det er "do as i say, not as i do" og at han selv ikke er bundet av de samme kravene til fokus og at "med en gang man tenker på noe annet, så har man tapt"
Det er rett og slett sykt for meg at han både får lov til å holde på som han gjør, og at han faktisk gjør det.
Du har mistet respekt for mannen basert på det som best kan karakteriseres som et utall "løse rykter"? Er det rart verden går til hel.vete. For alt vi vet kan KK ha gitt begge klubber beskjed om at han tar en avgjørelse etter sesongen - that's it. Så er det mye mulig at de to klubbene oppfører seg som skremte høns, men det forringer ikke nødvendigvis KKs posisjon.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Fredrik Sjøvold 18, er ønsket av Rosenborg. Tiller-spilleren har spilt i Rosenborg for noen år siden.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

HarryH skrev: ons nov 17, 2021 7:55 pm Man kan jo håpe at Knutsen er i ferd med å bli dement. Det er i så fall mye underholdning i vente.
Hvis han er dement så vil han tro at Bodø/Glimt er regjerende mestre resten av sitt liv.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

lund skrev: tor nov 18, 2021 10:54 am Ryktene er nå en ting, som at han skal ha gått på personlig visning for egen bolig midt i sesong, at Koteng skal ha kjøpt leilighet til ham osv, osv, men det er nå en del rare ting utad i media også.
Uttalelsene om at familiesituasjonen er det viktigste (da burde ikke Rosenborg være aktuell i så fall, så den stemmer jo ganske enkelt ikke). Uttalelsene om at han ikke blir Brann-trener i 2022 samtidig som han ikke utelukker Rosenborg. Det er jo å be om spekulasjoner. Diverse uttalelser om fokus samtidig som man vet han har konkrete samtaler med Rosenborg. "Jeg er laget sånn at jeg har fokus på der jeg er. Jeg er ingen drømmer." osv. Rett og slett MYYE som skurrer.
Jeg tror vi som betrakter drypp i media og diskusjonsforum skal puste godt med magen, opptil flere ganger, før vi fabulerer om det vi oppfatter.

Her er en som snudde i døra.

https://www.vg.no/sport/i/nWM5gd/eirik- ... er-i-brann

lund

Legg inn av lund »

bønna1/2 skrev: fre nov 19, 2021 10:40 am
lund skrev: tor nov 18, 2021 10:54 am Ryktene er nå en ting, som at han skal ha gått på personlig visning for egen bolig midt i sesong, at Koteng skal ha kjøpt leilighet til ham osv, osv, men det er nå en del rare ting utad i media også.
Uttalelsene om at familiesituasjonen er det viktigste (da burde ikke Rosenborg være aktuell i så fall, så den stemmer jo ganske enkelt ikke). Uttalelsene om at han ikke blir Brann-trener i 2022 samtidig som han ikke utelukker Rosenborg. Det er jo å be om spekulasjoner. Diverse uttalelser om fokus samtidig som man vet han har konkrete samtaler med Rosenborg. "Jeg er laget sånn at jeg har fokus på der jeg er. Jeg er ingen drømmer." osv. Rett og slett MYYE som skurrer.
Jeg tror vi som betrakter drypp i media og diskusjonsforum skal puste godt med magen, opptil flere ganger, før vi fabulerer om det vi oppfatter.

Her er en som snudde i døra.

https://www.vg.no/sport/i/nWM5gd/eirik- ... er-i-brann
For noen helt jævlige nyheter. Helt utrolig at det går an å være så inkompetent. Har aldri vist noe som helst som tyder på at han har kompetansen som skal til for å utvikle et fungerende angrepsmønster. Helt fantastisk fyr og den beste vi har hatt på det området noensinne, men det burde ikke være med i vurderingen (men det har det naturligvis vært er jeg redd).

startelver

Legg inn av startelver »

Det kan jo være at magien til Knutsen bare funker hos Glimt?
En annen klubb , spesielt en klubb som RBK vil ikke gi Knutsen frie tøyler som han trenger for å få til systemet sitt.

Så lenge Knutsen kun har lykkes i Glimt er det ingen som kan garantere suksess.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

startelver skrev: fre nov 19, 2021 12:03 pm Det kan jo være at magien til Knutsen bare funker hos Glimt?
En annen klubb , spesielt en klubb som RBK vil ikke gi Knutsen frie tøyler som han trenger for å få til systemet sitt.

Så lenge Knutsen kun har lykkes i Glimt er det ingen som kan garantere suksess.
Hvilke frie tøyler er det snakk om her egentlig, noe du fant på i mangel av ord?

For øvrig tror jeg alle skjønner at KK ikke er garanti for suksess, ei heller i B/G.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Åge kan bare bli igjen i Molde. Trond Henriksen vil gjøre en mye bedre jobb de siste kampene. For en gjennomført patetisk sesong.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Rart å se RBK underprestere over så lang tid. Kanskje det bare har blitt normen?

Har uansett lite sansen for at de henter så mange utlendinger (svensker, hei Dorsin), så fint at de taper.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Myhre skrev: søn nov 21, 2021 8:57 pm Rart å se RBK underprestere over så lang tid. Kanskje det bare har blitt normen?

Har uansett lite sansen for at de henter så mange utlendinger (svensker, hei Dorsin), så fint at de taper.
Ingen av svenskene er god nok heller. Håper de er ute når vi skriver 2022.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

FranciscoM skrev: søn nov 21, 2021 9:06 pm
Myhre skrev: søn nov 21, 2021 8:57 pm Rart å se RBK underprestere over så lang tid. Kanskje det bare har blitt normen?

Har uansett lite sansen for at de henter så mange utlendinger (svensker, hei Dorsin), så fint at de taper.
Ingen av svenskene er god nok heller. Håper de er ute når vi skriver 2022.
Vecchia er vel strengt tatt god nok, resten ikke.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Myhre skrev: søn nov 21, 2021 8:57 pm Rart å se RBK underprestere over så lang tid. Kanskje det bare har blitt normen?

Har uansett lite sansen for at de henter så mange utlendinger (svensker, hei Dorsin), så fint at de taper.
Hva med de fallerte tidligere proffene? Følger ikke med på RBK, men hvor mange kamper har egentlig trioen Tettey, Henriksen og Skjelbred spilt denne sesongen?
Har de utmerket seg i det hele tatt?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Thecokeman skrev: søn nov 21, 2021 9:08 pm
FranciscoM skrev: søn nov 21, 2021 9:06 pm
Myhre skrev: søn nov 21, 2021 8:57 pm Rart å se RBK underprestere over så lang tid. Kanskje det bare har blitt normen?

Har uansett lite sansen for at de henter så mange utlendinger (svensker, hei Dorsin), så fint at de taper.
Ingen av svenskene er god nok heller. Håper de er ute når vi skriver 2022.
Vecchia er vel strengt tatt god nok, resten ikke.
Det har du helt rett i. De øvrige må derimot ut ja.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Hareide åpner for å diskutere hvorvidt han er rett mann til å lede klubben de siste tre kampene.

Link

Jeg tenker at det er åpenbart at han ikke er rett mann, han sitter på oppsigelse, mangler motivasjon og en klar plan for hvordan han ønsker Rosenborg skal fremstå.

Henriksen gjør garantert ikke noen dårligere jobb de siste tre kampene.

qbah

Legg inn av qbah »

Enig. La Åge slippe. Det samme med spillerne. Ikke vits i å tære på hverandre mer enn nødvendig nå. Skilles som kompiser.

startelver

Legg inn av startelver »

Hva er det som skjer med dette laget ? Hvorfor har ikke Åge fått fyken?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

newsflash skrev: søn nov 21, 2021 10:16 pm Hareide åpner for å diskutere hvorvidt han er rett mann til å lede klubben de siste tre kampene.

Link

Jeg tenker at det er åpenbart at han ikke er rett mann, han sitter på oppsigelse, mangler motivasjon og en klar plan for hvordan han ønsker Rosenborg skal fremstå.

Henriksen gjør garantert ikke noen dårligere jobb de siste tre kampene.
Andre Hansen lurer jeg på om egentlig gidder. Han har virka helt fucked siden Kåre måtte gå. Aner ikke hva som skjer med han, men hodet er ikke på rett plass.
Det merkelige er at vi er såpass dårlige taktisk under Åge, Markus og Tagseth ruser i agrep så er det en fotballbane forran backrekka...
Absurd. Idag hadde manglet vi de som skaper det for oss, og da så vi hva resten klarer. Godkjent til Skarsem, Holse og muligens dino da han bare ikke er bedre.
Vi trener for lite på 11 mot 11, det er jo bare kort bane og avslutninger. Vel, vi må komme dit også...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»