Hoppsesongen 2021/2022

Svar
Chromeback

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av Chromeback »

Videre understreker han at han var glad da det mye omtalte forliket i den svært betente konflikten med Clas Brede Bråthen ble inngått 21. oktober. Han håpet da at hoppfamilien kunne rette blikket framover.

– Men etter en svært ubehagelig telefonsamtale på cirka to timer med Clas Brede Bråthen opplevde jeg ingen vilje fra Bråthen til å legge denne saken bak seg. Derfor har jeg konkludert med at det ikke er mulig å fortsette som leder av hoppkomiteen, sier Haug.

Landslagssjef Clas Brede Bråthen sier han og Haug nylig hadde en lengre telefonsamtale om samarbeidet mellom ledelsen og Hoppkomiteen.

– I den samtalen var jeg tydelig på at vår tillit til han som leder var svært lav. At han på bakgrunn av den samtalen har valgt å trekke seg som leder fra Hoppkomiteen - er helt og holdent hans egen avgjørelse. Men samtidig er det etter min mening en styrke for norsk hoppsport at vi nå får inn en ny leder av Hoppkomiteen som kan rette blikket fremover og ta tak i de mange små og store utfordringene vi står overfor, sier Brede Bråthen til VG.

For en sau Haug er.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 5:11 pm Videre understreker han at han var glad da det mye omtalte forliket i den svært betente konflikten med Clas Brede Bråthen ble inngått 21. oktober. Han håpet da at hoppfamilien kunne rette blikket framover.

– Men etter en svært ubehagelig telefonsamtale på cirka to timer med Clas Brede Bråthen opplevde jeg ingen vilje fra Bråthen til å legge denne saken bak seg. Derfor har jeg konkludert med at det ikke er mulig å fortsette som leder av hoppkomiteen, sier Haug.

Landslagssjef Clas Brede Bråthen sier han og Haug nylig hadde en lengre telefonsamtale om samarbeidet mellom ledelsen og Hoppkomiteen.

– I den samtalen var jeg tydelig på at vår tillit til han som leder var svært lav. At han på bakgrunn av den samtalen har valgt å trekke seg som leder fra Hoppkomiteen - er helt og holdent hans egen avgjørelse. Men samtidig er det etter min mening en styrke for norsk hoppsport at vi nå får inn en ny leder av Hoppkomiteen som kan rette blikket fremover og ta tak i de mange små og store utfordringene vi står overfor, sier Brede Bråthen til VG.

For en sau Haug er.
Hva hadde Haug forventet etter han gikk bak ryggen på eget forbund? Koseprat, klapp på skuldra og vi har full tillit til deg?
Man høster som man sår

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

seriemester2013 skrev: ons nov 03, 2021 5:58 pm Hva hadde Haug forventet etter han gikk bak ryggen på eget forbund? Koseprat, klapp på skuldra og vi har full tillit til deg?
Man høster som man sår
Det er i hvert fall en vinkling som er i den rette Haug-ånden.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 5:11 pm Videre understreker han at han var glad da det mye omtalte forliket i den svært betente konflikten med Clas Brede Bråthen ble inngått 21. oktober. Han håpet da at hoppfamilien kunne rette blikket framover.

– Men etter en svært ubehagelig telefonsamtale på cirka to timer med Clas Brede Bråthen opplevde jeg ingen vilje fra Bråthen til å legge denne saken bak seg. Derfor har jeg konkludert med at det ikke er mulig å fortsette som leder av hoppkomiteen, sier Haug.

Landslagssjef Clas Brede Bråthen sier han og Haug nylig hadde en lengre telefonsamtale om samarbeidet mellom ledelsen og Hoppkomiteen.

– I den samtalen var jeg tydelig på at vår tillit til han som leder var svært lav. At han på bakgrunn av den samtalen har valgt å trekke seg som leder fra Hoppkomiteen - er helt og holdent hans egen avgjørelse. Men samtidig er det etter min mening en styrke for norsk hoppsport at vi nå får inn en ny leder av Hoppkomiteen som kan rette blikket fremover og ta tak i de mange små og store utfordringene vi står overfor, sier Brede Bråthen til VG.

For en sau Haug er.
Stakkas Haug. Var Bråthen hard mot han :roll:
Kva forventa han? Du dolker ikkje folk i ryggen og etterpå forventer at dei samme folkene ikkje reagerer på det. Mannen burde ha gitt seg for minst 1 måned sidan, men valde heller å sloss for sin posisjon i lag med skiforbundet. Kanskje Haug bør tenke over sin egen rolle. Han stod verkeleg ikkje opp når hoppforbundet trengte han

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Virker som om man nå går inn for å skape mest mulig dårlig stemning rundt hopplandslaget om dagen.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/EavAxA/s ... n-reagerer

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 4:09 pm Virker som om man nå går inn for å skape mest mulig dårlig stemning rundt hopplandslaget om dagen.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/EavAxA/s ... n-reagerer
Når man ikke trodde skiforbundet kunne synke dypere....
Om ikke toppledelsen går nå, da er det fullstendig skandale.
Nå må mistillitsforslagene hagle!!
Tenk å skulle ville ødelegge no så jævlig for en sport de skal forvalte da

Broren

Legg inn av Broren »

seriemester2013 skrev: tor nov 04, 2021 6:45 pm
Når man ikke trodde skiforbundet kunne synke dypere....
Om ikke toppledelsen går nå, da er det fullstendig skandale.
Å, de trekker seg nok ikke før de har vært og solt seg, i store bokstaver, i glansen av hva hopperne våre kan ta av medaljer i Kina.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Årets hoppsesong blir den mest spennende jeg kan huske.
Skal for første gang en norsk komet følge opp en supersesong?
I så fall kan det bli mye moro fremover. OL gull i stor bakke har vært uoppnåelig for de ujevne norske hopperne..
Skal se på alt - om jeg kan :)

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

Knallgod hopping av de norske i sesongens første offisielle treningsomgang. Lindvik best, foran Granerud og Tande.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

DrilloIce skrev: fre nov 19, 2021 3:16 pm Knallgod hopping av de norske i sesongens første offisielle treningsomgang. Lindvik best, foran Granerud og Tande.
Hadde flaks med forholdene. Litt mindre tur nå dessverre, og de norske ligger langt bak. Ikke sikkert vi får med alle til rennet i morgen. Er litt bingo

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Hvor er resultatene hen fra den? Finner ikke på fis

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Salihovic91 skrev: fre nov 19, 2021 4:16 pm Hvor er resultatene hen fra den? Finner ikke på fis
Sjekk om 5 minutter. 2.treningsomgang er ferdig straks.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Fant den selvsagt nå. Idiot som jeg var så jeg feil sted!

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

Intervallhall skrev: fre nov 19, 2021 4:16 pm
DrilloIce skrev: fre nov 19, 2021 3:16 pm Knallgod hopping av de norske i sesongens første offisielle treningsomgang. Lindvik best, foran Granerud og Tande.
Hadde flaks med forholdene. Litt mindre tur nå dessverre, og de norske ligger langt bak. Ikke sikkert vi får med alle til rennet i morgen. Er litt bingo
Ser ut som det jevnet seg ut allerede etter andre treningshoppet. Fannemel hevet seg heldigvis til kvaliken, og både han og Villumstad er allerede sikret, så da bør alle komme seg med.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Hva er dette for noe? Norge med en helt håpløs start på sesongen.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Håpløst? Det her er kvalik.......

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Salihovic91 skrev: fre nov 19, 2021 5:43 pm Håpløst? Det her er kvalik.......
Vi er fullstendig i bakleksa. Rufsete hopp av hele gjengen. Granerud er langt unna toppen, men det er jo som forventet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ikke direkte oppløftende kvalik, men treningsomgangen var jo bra. Da blir det vel midt i mellom i morgen.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Intervallhall skrev: fre nov 19, 2021 5:45 pm
Salihovic91 skrev: fre nov 19, 2021 5:43 pm Håpløst? Det her er kvalik.......
Vi er fullstendig i bakleksa. Rufsete hopp av hele gjengen. Granerud er langt unna toppen, men det er jo som forventet.
Jepp. Sesongen er ferdig. Alle er dårlige. Sesongen er skandale. Slå av tvskjermen

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Salihovic91 skrev: fre nov 19, 2021 8:31 pm Jepp. Sesongen er ferdig. Alle er dårlige. Sesongen er skandale. Slå av tvskjermen
...og Bråthen må gå! 😜😉

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

En mer intetsigende trening/kvalik kan jeg knapt erindre…

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

ENDELIG i gang! Deilige 15 sider og 560 innlegg tok det før vi kom til starten av sesongen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: lør nov 20, 2021 4:12 pm ENDELIG i gang! Deilige 15 sider og 560 innlegg tok det før vi kom til starten av sesongen.
Der skal Clas Brede Bråthen og Skiforbundet ha; de har skapt engasjement på Fridiskusjon!

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Bra førsteomgang av Granerud og Johansson :)

Lover godt for sesongen.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Oppløftende omgang dette.
Godt å se Granerud tilbake på topp etter første omgang. Veldig bra av Johansson også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Bra omgang av nordmennene. Stoch, som vant kvaliken helt overlegent, bare på 20. plass. Kommer til å svinge mye nå i starten av sesongen, tror jeg, men jeg har en følelse av at Granerud og Geiger kommer til å være ganske stabile på topp.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Bingorenn

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Ikke veien for Johansson. Da spørs det om Granerud kan være like kald i år.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Kobayashi farlig i år også ja.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Geiger vant årets første, Ryou på andre og Granerud 3. Stock med bra 2omg. Blir vell de 4 beste hopperne i år det

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»