Casper Ruud

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Re: Casper Ruud

Legg inn av lok1 »

Begynte faktisk å gråte nå. Dette er så stort at jeg har ikke ord. Hadde det vært opp til meg hadde han vunnet alt av priser.
Fy faen så stort dette er. Har fulgt han siden han vant i Sevilla, og for noen oppturer og nedturer det har vært. Faen utrolig kamp også i dag, og for et tiebreak.

Dette runder året. Fy faen.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Helt koko, for en prestasjon!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

lund skrev: fre nov 19, 2021 4:36 pm Ganske drøyt at han ikke kommer til å være i nærheten av å vinne årets mannlige utøver på Idrettsgallaen. Gullgenerasjon vi har.
Det blir verre neste år når en eller annen norsk nisselue vinner OL-gull i langrenn og blir kåret til årets mannlige utøver foran Casper Ruud som seiret i French Open finale etter å slått Nadal i en episk 5-setter.

Number4

Legg inn av Number4 »

Ruud spiller Davis Cup i Oslo neste helg. Bare å møte opp!

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Ber også til høyere makter at kampen går klokken 14 i morgen. Please gud!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Casper får nok problemer med en utvilt Medvedev

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

lok1 skrev: fre nov 19, 2021 4:46 pm Ber også til høyere makter at kampen går klokken 14 i morgen. Please gud!
Håper det blir kvelds kampen, så Casper får mest mulig hvile.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre nov 19, 2021 4:43 pm
lund skrev: fre nov 19, 2021 4:36 pm Ganske drøyt at han ikke kommer til å være i nærheten av å vinne årets mannlige utøver på Idrettsgallaen. Gullgenerasjon vi har.
Det blir verre neste år når en eller annen norsk nisselue vinner OL-gull i langrenn og blir kåret til årets mannlige utøver foran Casper Ruud som seiret i French Open finale etter å slått Nadal i en episk 5-setter.
Vel, akkurat DA tror jeg at Ruud ville fått den!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

GoingKronos skrev: fre nov 19, 2021 4:43 pm
lund skrev: fre nov 19, 2021 4:36 pm Ganske drøyt at han ikke kommer til å være i nærheten av å vinne årets mannlige utøver på Idrettsgallaen. Gullgenerasjon vi har.
Det blir verre neste år når en eller annen norsk nisselue vinner OL-gull i langrenn og blir kåret til årets mannlige utøver foran Casper Ruud som seiret i French Open finale etter å slått Nadal i en episk 5-setter.
Slår han Nadal i finalen i FO blir han selvsagt årets mannlige utøver. Eneste er om det er de eneste syv kampene han vinner i 22.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

UK1902 skrev: fre nov 19, 2021 2:09 pm Casper passerte vel forresten Christian i antall ATP-seire etter seieren mot Norrie. 116 mot 115 nå, så da er vel alle faren sine rekorder slått?
Nja. Faren har jo vært like langt i GS, og også den som har vært nærmest kvartfinale.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Om en forbanna langrennsutøver vinner noen priser foran dette underet så blir jeg forbanna! Hvilken prestasjon!

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Faen ass, ser tennis og tårene bare triller, fantastisk Casper, fy søren ass, dette er greit på høyde med dei største idrettsprestasjonen i Norge og vel så det, uten å bli historieløs seff… lord ass

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Centrist skrev: fre nov 19, 2021 4:52 pm Om en forbanna langrennsutøver vinner noen priser foran dette underet så blir jeg forbanna! Hvilken prestasjon!
Haaland og Hovland.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Centrist skrev: fre nov 19, 2021 4:52 pm Om en forbanna langrennsutøver vinner noen priser foran dette underet så blir jeg forbanna! Hvilken prestasjon!
Jeg er nok litt uenig. Synes det er litt feil å kåre noen fordi de hevder seg i en stor idrett. Er man nummer en er man nummer en, mens Ruud fortsatt kan nå høyere, men om han mot formodning vinner sluttspillet er han en god kandidat. Tror dog det er et par friidrettsutøvere som vil ha et ord med i laget.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Kyrgios trykker tommel ned på dette.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

MadBum skrev: fre nov 19, 2021 5:01 pm Kyrgios trykker tommel ned på dette.
Tror Kyrgios faktisk er litt imponert.
De fleste er vel enige i at det mosommere å se Ruud spille nå enn for et år siden.

lund

Legg inn av lund »

GoingKronos skrev: fre nov 19, 2021 4:43 pm
lund skrev: fre nov 19, 2021 4:36 pm Ganske drøyt at han ikke kommer til å være i nærheten av å vinne årets mannlige utøver på Idrettsgallaen. Gullgenerasjon vi har.
Det blir verre neste år når en eller annen norsk nisselue vinner OL-gull i langrenn og blir kåret til årets mannlige utøver foran Casper Ruud som seiret i French Open finale etter å slått Nadal i en episk 5-setter.
Eventuelt bare Karsten Warholm eller Jakob Ingebrigtsen som tar gull i VM.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Skraevadottir skrev: fre nov 19, 2021 4:37 pm
Brezjnev skrev: fre nov 19, 2021 2:42 pm Huff, stakkars Casper. Det er virkelig ikke noe gøy å bli såpass rundspilt som han blir her. Han må bare forsøke å bite seg fast og håpe at Rublev senker seg til et nivå hvor unge Ruud kan konkurrere.
Du dummer deg ut gang på gang her, altså.
I ettertid virker innlegget som ironi.
Folk har ikke sett mye tennis med Casper om man avskriver han etter å ha tapt i første sett..

Når det er sagt, er det passe ellevilt at en nordmann er blant de fire beste i en finals.
Fantastisk idrett han holder på med

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: fre nov 19, 2021 5:00 pm
Centrist skrev: fre nov 19, 2021 4:52 pm Om en forbanna langrennsutøver vinner noen priser foran dette underet så blir jeg forbanna! Hvilken prestasjon!
Jeg er nok litt uenig. Synes det er litt feil å kåre noen fordi de hevder seg i en stor idrett. Er man nummer en er man nummer en, mens Ruud fortsatt kan nå høyere, men om han mot formodning vinner sluttspillet er han en god kandidat. Tror dog det er et par friidrettsutøvere som vil ha et ord med i laget.
Enig med deg. Det er vanskelig å si hva som er best av å være topp ti i en verdensidrett eller å være en ubestridt ener eller kanskje en av tidenes beste i en litt mindre idrett. Det er liksom noe med at en mester er en mester, uansett hva det er snakk om. Men la oss holde oss til tennis her - og der er Ruud helt unik til å være nordmann, og det kan vi glede oss masse over.

Coeuz

Legg inn av Coeuz »

Intervallhall skrev: fre nov 19, 2021 4:59 pm
Centrist skrev: fre nov 19, 2021 4:52 pm Om en forbanna langrennsutøver vinner noen priser foran dette underet så blir jeg forbanna! Hvilken prestasjon!
Haaland og Hovland.
Warholm og Ingebrigtsen i OL bør vel med her?

UK1902

Legg inn av UK1902 »

sexxes skrev: fre nov 19, 2021 4:51 pm Nja. Faren har jo vært like langt i GS, og også den som har vært nærmest kvartfinale.
Glemte at Christian hadde vært i fjerderunde i grand slam han også. Kvartfinale i grand slam neste år så er vel alle slått

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Coeuz skrev: fre nov 19, 2021 5:09 pm
Intervallhall skrev: fre nov 19, 2021 4:59 pm
Centrist skrev: fre nov 19, 2021 4:52 pm Om en forbanna langrennsutøver vinner noen priser foran dette underet så blir jeg forbanna! Hvilken prestasjon!
Haaland og Hovland.
Warholm og Ingebrigtsen i OL bør vel med her?
Det er så mange. Norge er i en unik posisjon akkurat nå. Litt uhørt at en liten nasjon har så mange stjerner.

lund

Legg inn av lund »

For meg er han nummer 4 per nå bak Warholm, Ingebrigtsen og Haaland, men i de aller fleste andre land hadde han vært 1 (som i Sverige eller Danmark f.eks.). Det er det som er det drøye med det og som var poenget mitt. Kan fort komme på samme nivå som dem om han fortsetter utviklingen han har hatt i år.

Number4

Legg inn av Number4 »

Dere er alt for opphengt i et tv show. Visst er det hyggelig å bli satt pris på , men det er hva man vinner som utøver i sporten sin som betyr noe for dem. Idrettsgallaen er bare en hyggelig sammenkomst.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Number4 skrev: fre nov 19, 2021 5:13 pm Dere er alt for opphengt i et tv show. Visst er det hyggelig å bli satt pris på , men det er hva man vinner som utøver i sporten sin som betyr noe for dem. Idrettsgallaen er bare en hyggelig sammenkomst.
Det handler nok litt mer om at tennis generelt får svært dårlig dekning i Norge når man nå virkelig har sjansen til å få opp interessen for sporten i landet med en spiller helt i verdenstoppen

Exes

Legg inn av Exes »

lund skrev: fre nov 19, 2021 5:11 pm For meg er han nummer 4 per nå bak Warholm, Ingebrigtsen og Haaland, men i de aller fleste andre land hadde han vært 1 (som i Sverige eller Danmark f.eks.). Det er det som er det drøye med det og som var poenget mitt. Kan fort komme på samme nivå som dem om han fortsetter utviklingen han har hatt i år.
Kan ikke tenke meg at han hadde slått Duplantis i Sverige eller Axelsen i Danmark hvis man tenker i år.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Sodajr skrev: fre nov 19, 2021 4:48 pm
lok1 skrev: fre nov 19, 2021 4:46 pm Ber også til høyere makter at kampen går klokken 14 i morgen. Please gud!
Håper det blir kvelds kampen, så Casper får mest mulig hvile.
Det blir det ikke. Djokovic spiller kveldskampen i dag, så da får han ikke tidligkamp i morgen.

Dere kan si hva dere vil, men dette synes jeg er Norges villeste prestasjon i idrett.
Noe annet er jeg uenig i. Til det er idrettene man snakker om for smale, med for få utøvere på topplan.

Champis

Legg inn av Champis »

lund skrev: fre nov 19, 2021 4:36 pm Ganske drøyt at han ikke kommer til å være i nærheten av å vinne årets mannlige utøver på Idrettsgallaen. Gullgenerasjon vi har.

Hva legger du i ikke i nærheten? I midt hode er det han har gjort i år kanskje større enn alt annet, inkludert Warholm og Ingebrigtsen.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Kan noen forklare meg hvorfor dette er så bra? Han har da vært i finaler før og slått store navn før. Pleide å se på litt tennis før, og har spilt mye, så trenger ingen lang forklaring

Number4

Legg inn av Number4 »

UK1902 skrev: fre nov 19, 2021 5:22 pm
Det handler nok litt mer om at tennis generelt får svært dårlig dekning i Norge når man nå virkelig har sjansen til å få opp interessen for sporten i landet med en spiller helt i verdenstoppen
Ikke uenig i det. Hadde tenniskampene til Casper gått på NRK slik som skisport og friidrett har gjort frem til nå, ville oppmerksomheten vært en helt annen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»