Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Chromeback

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: lør nov 13, 2021 12:56 am
Chromeback skrev: lør nov 13, 2021 12:54 am
SirJames skrev: lør nov 13, 2021 12:52 am

Hæ, hva mener du? Hvilke meldinger?
Når de sender/mottar meldinger fra hverandre, så popper det opp en mobil som viser disse samtalene.
Har aldri sett det, så usikker på hva du mener. Er det på norsk streaming-variant??
Kan poste eksempel i morgen, prøvde via telefonen nå, men Netflix tillater tydeligvis ikke screenshots så bildet ble bare helt svart.

Men ja, det er vel den norske Netflix-varianten ja, alle chatter som blir vist på skjermen har blitt oversatt til norsk av en eller annen sinnsyk grunn.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: lør nov 13, 2021 1:08 am
SirJames skrev: lør nov 13, 2021 12:56 am
Chromeback skrev: lør nov 13, 2021 12:54 am

Når de sender/mottar meldinger fra hverandre, så popper det opp en mobil som viser disse samtalene.
Har aldri sett det, så usikker på hva du mener. Er det på norsk streaming-variant??
Kan poste eksempel i morgen, prøvde via telefonen nå, men Netflix tillater tydeligvis ikke screenshots så bildet ble bare helt svart.

Men ja, det er vel den norske Netflix-varianten ja, alle chatter som blir vist på skjermen har blitt oversatt til norsk av en eller annen sinnsyk grunn.
Vel, da hadde jeg også klikket. Ser heldigvis ikke den varianten.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Dopesick på Disney+. Miniserie på 8 episoder. Ble sluppet 2 igår. For en nydelig serie. Basert på virkelige hendelser om opiodkrisen som har ødelagt flere gruvesamfunn i USA.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Dobbel
Sist redigert av Astonstian den lør nov 13, 2021 1:31 pm, redigert 1 gang totalt.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Glycinello skrev: fre nov 12, 2021 1:29 pm Flere som kjenner på en stressfølelse for tiden? Er så himla mange serier jeg skulle ha sett. Billions, TWD, Succession, Dexter, Yellowstone, Reservation Dogs, Dopesick pluss de jeg har glemt:)
Ellers seks episoder inn i Narcos; Mexico. Happy så langt.
Jeg tror veldig mange har hatt god tid til å se seriene de vanligvis ser/kommer ut en gang i uka under COVID. Så starter vi på en helt ny serie og binger det.

Det som er ulempen er jo at det kommer nye episoder av det man startet på under COVID også, så nå når vi er tilbake i vanlige rutiner, er det ikke tid til å henge med alle seriene som er startet på. :lol:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Snublet over "Godless" på flix tilfeldigvis, mega bra.

Fant den gjennom "The North Water" også bra. Ser alderen begynner å TYNGE et av hollywoods mega-sexxymbol, eller er det framifrå CGI?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Enig i at Førstegangstjenesten tapte seg denne sesong. Alt for mye av den minst morsomme karakteren Tanja, og for lite av Ola Halvorsen og Ahre Ketil.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Mare of Easttown

Litt late to the party, men ble endelig ferdig med serien i går. Strålende serie, som var spennende fra start til slutt.

Anbefales videre til de som ikke har sett den enda.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Narcos; Mexico sesong 3. Kanskje litt lavere tempo enn de foregående sesongene, men likefullt en fin sesong og et solid punktum. 8/10.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Sett ferdig Condor 1 og 2. Veldig i min gate - så blir litt biased mht hvor bra den egentlig er. CIA-greier blir jeg ikke lei av.

SirJames

Legg inn av SirJames »

eppaen skrev: man nov 15, 2021 8:24 pm Sett ferdig Condor 1 og 2. Veldig i min gate - så blir litt biased mht hvor bra den egentlig er. CIA-greier blir jeg ikke lei av.
Condor er bra greier.

Zarm93

Legg inn av Zarm93 »

Sett to episoder av den nye sesongen av Dexter. Liker det så langt. Forfriskende å se Dexter i en litt annen setting enn solfylte Miami. Kvaliteten er kanskje ikke helt på høyde med f.eks. sesong 4 selv om det er for tidlig å vurdere det helt, men det har vært folholdsvis lettbeint og underholdende så langt i hvert fall. Spent på hvor dette ender opp.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Queen of the South på flettnix. Meget bra kartell action synes jeg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

TrondLFC skrev: tir nov 16, 2021 2:22 pm Queen of the South på flettnix. Meget bra kartell action synes jeg.
Meget dugandes serie, ja.

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

North Water (DR2) – Samme som "Iskaldt Hav" på NRK. Anbefales.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ElGuaje skrev: man nov 15, 2021 3:48 pm Mare of Easttown

Litt late to the party, men ble endelig ferdig med serien i går. Strålende serie, som var spennende fra start til slutt.

Anbefales videre til de som ikke har sett den enda.
Jeg er alltid skeptisk til amerikanske serier som leker nordic noir. Bortsett fra at det ble litt klisjéfylt innimellom var serien veldig bra. Gode skuespillere og ingen opplagt storyline. Likte den veldig godt.

Og så får jeg av en eller annen grunn alltid en liten crush på Kate Winslet hver gang jeg ser henne i en rolle. Det er ett eller annet ved henne, selv om hun ikke er utpreget vakker.

kibby

Legg inn av kibby »

Glycinello skrev: fre nov 12, 2021 1:29 pm Flere som kjenner på en stressfølelse for tiden? Er så himla mange serier jeg skulle ha sett.
Ja, veldig. Har følgende på lista i tiden fremover:

-Resten av Kastanjemannen og Hunting on Hill House
-Maid
-You ses 3
-Midnight Mass
-resten av Good Girls siste sesong
-resten av Bloggerne ses 15
-Funkyfam ses 3
-Ulven kommer (hvis den fortsatt ligger på NRK)
-Sunday ses 4
-nye Gossip Girl
-The Handmaid's Tale ses 4
-Farfar ses 2
-Hvite gutter ses 5
-resten av La Casa de las flores
-Jordbrukerne
-resten av Love Island UK ses 7
-resten av Ex on the Beach ses 5 (orket bare første episode)
-On My Block ses 4
-Emily in Paris ses 2 (begynner i desember)
-Saved By The Bell 2020 ses 2 (begynner i desember)

I tillegg til de ukentlige seriene jeg ser med inneværende sesong; Grey's Anatomy, Chicago Med, Good Doctor, Familien Lykke, Førstegangstjenesten, Sofa, Maskorama, Paradise Hotel +++

Og i desember begynner Nissene i bingen, Fangene på fortet, And Just Like That... og siste sesong av Claws. Og i januar Farmen kjendis...

For ikke å glemme alle dårlige julefilmer på Netflix i desember :lol:

Gosj. Døgnet har for lite timer...

anbessa

Legg inn av anbessa »

abelao skrev: tir nov 16, 2021 4:35 pm North Water (DR2) – Samme som "Iskaldt Hav" på NRK. Anbefales.
Enig. Så tre første eps i går. Koselig serie. Og jeg innbiller meg at den er relativt tidsriktig og gir et visst innblikk i sel- og hvalfangst.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Midnight Mass (2021)

Gjennomført, vellaget og intens serie, med flott cast som virkelig leverer varene.

8/10

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Loki

3/10. Platt og repeterende. Elendig. Skulle gi Marvel-universet en sjanse, men det ga ikke mersmak.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kastanjemannen. 7/10. Mulig jeg er litt farget av at jeg så Broen for ikke så lenge siden. God krim, vel verdt å se, men ikke noe mer.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Wheel of Time-anmeldelsene er veldig svake. Spent på hva ekspertene her vil synes om serien.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 4:47 pm Wheel of Time-anmeldelsene er veldig svake. Spent på hva ekspertene her vil synes om serien.
Ser de tre første episodene allerede er ute, skal se på i løpet av kvelden. Gleder med, tross anmeldelsene.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Ikke helt overbevist av Midnight Mass etter første episode. Blir det bedre? Når isåfall?

Tormund

Legg inn av Tormund »

Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 10:25 pm Ikke helt overbevist av Midnight Mass etter første episode. Blir det bedre? Når isåfall?
Hang in there, starten var litt treg, men det begynner å eskalere etterhvert.

Men pass på, hovedpersonen dør, og morderen går fri i siste episoden.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Tormund skrev: fre nov 19, 2021 10:43 pm
Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 10:25 pm Ikke helt overbevist av Midnight Mass etter første episode. Blir det bedre? Når isåfall?
Hang in there, starten var litt treg, men det begynner å eskalere etterhvert.

Men pass på, hovedpersonen dør, og morderen går fri i siste episoden.
:lol: :lol: :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 10:25 pm Ikke helt overbevist av Midnight Mass etter første episode. Blir det bedre? Når isåfall?
Trikset med Midnight Mass er at man bør leve seg inn i seriens atmosfære, monologene til presten samt øvrige dialoger. Altså kanskje se den alene i ro og fred. Da blir den temmelig intens og givende.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tormund skrev: fre nov 19, 2021 10:43 pm
Men pass på, hovedpersonen dør, og morderen går fri i siste episoden.
#mobbing#tøffpånettet#avslørteingenting

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Så ferdig Vikings serien, nå som jeg har fått tilbake HBO.
Ikke det samme etter Lodbrok, men absolutt severdig hele veien. Produsenten tar seg kunstneriske friheter i forhold til historien. F.eks. møter kjente personer hverandre selv om de ikke levde på samme tid. Men det gjør ikke noe.

Påkostet produksjon som viser forskjellen på HBO mot resten. De er i en egen klasse.
Total sett hele serien 8.5-9/10.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Tormund skrev: fre nov 19, 2021 10:43 pm
Kærlighed skrev: fre nov 19, 2021 10:25 pm Ikke helt overbevist av Midnight Mass etter første episode. Blir det bedre? Når isåfall?
Hang in there, starten var litt treg, men det begynner å eskalere etterhvert.

Men pass på, hovedpersonen dør, og morderen går fri i siste episoden.
► Show Spoiler
Serien leverte! Bra dialog og intensitet. Gir den 7,5 av 10.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»