Langrennssesongen 2021/22

Svar
tartaglia2

Re: Langrennssesongen 2021/22

Legg inn av tartaglia2 »

Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 1:26 pm Vanskelig øvelse å sammenligne løpene.
Er nesten umulig, men neste helg får vi svaret på om Karlsson er bedre enn Johaug og Olsson bedre enn Weng.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Testrenn 15km fri i Muonio i dag. Maltsev vant foran Yakimusjkin. Bols på 3.plass 10 sek etter. 4.Niskanen 18 bak og Usti på 11.plass knust med 44 sek.

På kvinnesiden vant Sorina 10 fri 13 sek foran Nepa med sexybaben Stepanova på 3.plass

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:25 pm
Neptun skrev: søn nov 21, 2021 12:21 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:14 pm Hehe, er nok ingen som kan slå det der, nei. Men jeg tror nok at såpass mange som Diggins, Andersson, Karlsson og Nepryaeva kunne kilt seg mellom henne og Weng. Kanskje også Brennan, Fossesholm og Østberg (vanskelig å si hva ståa er der, da).
Tvilsomt. Ganske sikker på at Heidi Wengs 2 løp denne helgen holder høy internasjonal klasse. Frida sikkert bedre, men omtrent som Ebba tipper jeg.
Andersson pleier å være bedre enn Karlsson i fri teknikk og var bedre enn Weng i hele fjor på intervallstart, så her ser jeg ingen grunn til at det du skriver skulle stemme. Nå kan det selvsagt hende at Karlsson slår Andersson i dag, men jevnt over har sistnevnte vært best i den stilarten, i hvert fall i verdenscupen.
Dagens løp bekrefter vel det jeg skrev, bortsett fra at jeg tror Frida Karlssons løp var på høyde med Heidi Weng's. Ikke noe mer målt mot løpere som ikke er i verdenstoppen.
Ebba Anderson klart bak Heidi. Charlotte Kalla er et trist synd pr. tiden. Så langt bak i dette som er hennes absolutte favorittdistanse :o

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Østberg Amundsen etter mitt syn den største favoritten i dag.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Moseby har skrudd opp farten nå.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Moseby ass!

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Svak avslutning av Moseby. Blir ikke pallen

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kenrojo skrev: søn nov 21, 2021 2:25 pm Østberg Amundsen etter mitt syn den største favoritten i dag.
Kan fort vinne ja...Men jeg tipper Røthe...

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Musgrave langt unna topp 10. For et vilt nivå det er i Norge om dagen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Neptun skrev: søn nov 21, 2021 2:20 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:25 pm
Neptun skrev: søn nov 21, 2021 12:21 pm

Tvilsomt. Ganske sikker på at Heidi Wengs 2 løp denne helgen holder høy internasjonal klasse. Frida sikkert bedre, men omtrent som Ebba tipper jeg.
Andersson pleier å være bedre enn Karlsson i fri teknikk og var bedre enn Weng i hele fjor på intervallstart, så her ser jeg ingen grunn til at det du skriver skulle stemme. Nå kan det selvsagt hende at Karlsson slår Andersson i dag, men jevnt over har sistnevnte vært best i den stilarten, i hvert fall i verdenscupen.
Dagens løp bekrefter vel det jeg skrev, bortsett fra at jeg tror Frida Karlssons løp var på høyde med Heidi Weng's. Ikke noe mer målt mot løpere som ikke er i verdenstoppen.
Ebba Anderson klart bak Heidi. Charlotte Kalla er et trist synd pr. tiden. Så langt bak i dette som er hennes absolutte favorittdistanse :o
Selvsagt spekulasjoner, dette, men jeg tipper at Karlsson er et sted rundt 15-20 sek bak Johaug og da ca det samme foran Weng.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Tønseth holder veldig høyt nivå, men er jo sjanseløs på verdenscup i Ruka.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Topp 30 på Iversen...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Torgeir Bjørn mener dette er det definitive gjennombruddet til Amundsen. For bronse i VM på samme distanse teller ikke…

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

For en enorm bredde det er i norsk herrelangrenn.
Om verdensmesteren på distansen ikke har en topp dag, så blir han slått av et kobbel løpere.
Virker som om bortimot 10 løpere kan vinne WC-renn.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Sterkt løp av Østberg Amundsen. Bør få den siste distanseplassen i Ruka.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

tartaglia2 skrev: søn nov 21, 2021 2:53 pm Sterkt løp av Østberg Amundsen. Bør få den siste distanseplassen i Ruka.
Syns Moseby bør få en plass også. 3 i går og 4 i dag og Ruka er en tour...
Sist redigert av sertono den søn nov 21, 2021 2:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Per nå er Norge bedre i fri enn i klassisk. Her har vi noe slik som seks eller sju medaljekandidater i OL. I klassisk har vi nok ikke mer enn tre eller fire.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 2:56 pm Per nå er Norge bedre i fri enn i klassisk. Her har vi noe slik som seks eller sju medaljekandidater i OL. I klassisk har vi nok ikke mer enn tre eller fire.
Skandale! Noen må gå!

På vegne av vanvittig mange.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

oddvar_kjempebra skrev: søn nov 21, 2021 2:58 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 2:56 pm Per nå er Norge bedre i fri enn i klassisk. Her har vi noe slik som seks eller sju medaljekandidater i OL. I klassisk har vi nok ikke mer enn tre eller fire.
Skandale! Noen må gå!

På vegne av vanvittig mange.
Haha! Ja, det gror ganske greit i norsk herrelangrenn...

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

Litt av eit nivå i Noreg, ja. Synd at me ikkje får sjå fleire på ein gang i verdscupsirkuset, men slik er det...

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Høres ut på Nossum som at Moseby får plassen.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

sertono skrev: søn nov 21, 2021 2:55 pm Syns Moseby bør få en plass også. 3 i går og 4 i dag og Ruka er en tour...
Er ikke tour der i år. Er sprint, klassisk intervallstart og jaktstart i skøyting.

Tipper de lar forhåndsuttaket stå med mindre Golberg trekker seg frivillig og da er det bare en ledig plass. Den går nok til Østberg Amundsen. Moseby må nok vente til Lillehammer med å gå verdenscup.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

tartaglia2 skrev: Er ikke tour der i år. Er sprint, klassisk intervallstart og jaktstart i skøyting.
Ja faen, my bad igjen :(

Armando71

Legg inn av Armando71 »

Syns det hørtes ut på Nossum som Moseby ligger godt an til å få den siste plassen.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

tartaglia2 skrev: søn nov 21, 2021 11:19 am
Neptun skrev: søn nov 21, 2021 11:12 am Skuffende deltagelse av landslagsløperne. Er de så trygge på å få gå i Ruka?
Alle landslagsløperne er forhåndsuttatt til Ruka. Vil tro Kalvå, Østberg, Weng, Fossesholm og Johaug er sikre på distanselaget, mens de øvrige seks er sikre på sprintlaget.
Det er jo litt trist om Silje Theodorsen ikke får gå fordi løpere som ikke gikk denne helgen er forhåndsuttatt.
Blir fort en sovepute for dem som nyter godt av dette og demoraliserende for dem som ikke får gå, uansett.
Føles nok veldig urettferdig.

Exes

Legg inn av Exes »

Hørtes ut på Nossum som at de vil bruke Ruka for å se aktuelle kandidater på 15 km klassisk i OL. Så spørs det hvilken av Østberg Amundsen, Røthe, Moseby eller Valnes de har mest tro på i OL på den distansen.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Exes skrev: søn nov 21, 2021 4:03 pm Hørtes ut på Nossum som at de vil bruke Ruka for å se aktuelle kandidater på 15 km klassisk i OL. Så spørs det hvilken av Østberg Amundsen, Røthe, Moseby eller Valnes de har mest tro på i OL på den distansen.
For å være ærlig har jeg mer tro på Golberg enn noen av de 4. Golberg på sitt beste er en potensiell gullvinner på 15 klassisk, mens de andre knapt nok vil kjempe om medalje på sitt beste. De 4 andre stiller nok sterkere enn Golberg på andre OL-distanser og det vil nok også ha noe å si når man bare kan ta ut åtte mann i troppen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Landslagsløperne er stort sett solide denne helgen. Golberg skuffer kraftig i går, men er ok i dag. Nyenget er vel den som er lengst unna av landslagsløperne. I tillegg skuffer jo Tønseth ved at han ikke klarer å komme opp på det nivået som kreves for en plass til neste helg.

Ellers leverer jo unggutta. Solid av Østberg Amundsen i dag, to gode renn av Moseby og brukbart også av Tildheim Andersen i dag.

De presumptivt nest beste (de på regionslag og privatlag) er derimot noe skuffende bortsett fra Turtveits løp i går. Stenshagen er langt nærmere gammel form enn i fjor, men fortsattt ikke god nok. Jenssen, Bruvoll, Augdal, Haga, etc., er heller ikke noe nærmere toppen enn de har vært tidligere.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

tartaglia2 skrev: søn nov 21, 2021 4:55 pm
Exes skrev: søn nov 21, 2021 4:03 pm Hørtes ut på Nossum som at de vil bruke Ruka for å se aktuelle kandidater på 15 km klassisk i OL. Så spørs det hvilken av Østberg Amundsen, Røthe, Moseby eller Valnes de har mest tro på i OL på den distansen.
For å være ærlig har jeg mer tro på Golberg enn noen av de 4. Golberg på sitt beste er en potensiell gullvinner på 15 klassisk, mens de andre knapt nok vil kjempe om medalje på sitt beste. De 4 andre stiller nok sterkere enn Golberg på andre OL-distanser og det vil nok også ha noe å si når man bare kan ta ut åtte mann i troppen.
Jeg er glad jeg ikke er i en slik situasjon at jeg må ta ut de 8 løperne som skal bekle alle 6 langrennsøvelser under OL. Her kan det fort hende man må vrake pallkandidater.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Neptun skrev: søn nov 21, 2021 3:46 pm Det er jo litt trist om Silje Theodorsen ikke får gå fordi løpere som ikke gikk denne helgen er forhåndsuttatt.
Blir fort en sovepute for dem som nyter godt av dette og demoraliserende for dem som ikke får gå, uansett.
Føles nok veldig urettferdig.
Vil ikke være helt rettferdig å vrake noen av de forhåndsuttatte heller. De har jo fått beskjed om at de er forhåndsuttatt og har nok langt opp både trening og rennprogram etter det.

Rennene i Ruka skal jo også fungere som OL-uttak og for å være ærlig syns jeg det gjør det ganske uinteressant å se Theodorsen der. I motsetning til Fossesholm og Østberg har hun ikke vist noen ting som kan tyde på at hun vil kjempe om en medalje i OL. Og i et OL-uttaksrenn vil jeg helst se hvordan potensielle medaljevinnere ligger an. Ikke løpere som kan kjempe om hederlige plasseringer selv om de potensielt er vår tredje/fjerde beste løper på en eller flere OL-distanser. Spiller sånn sett ingen rolle om Theodorsen eller Kalvå får gå i Ruka, men syns det er litt drøyt å vrake en forhåndsuttatt Kalvå når hun tross alt ble nummer 4 og går et av sine beste klassiskrenn på lørdag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»