2021 Nitto ATP Finals

Svar
BioDex

Re: 2021 Nitto ATP Finals

Legg inn av BioDex »

Helt klart den beste kampen i turneringen til nå. Imponert over Zverev, som nok en gang slår Djoko i en viktig match. Men hvor mye har han igjen i tanken til finalen? Oppsettet med en kamp kl 15 og andre kamp kl 21 er helt håpløst. Stor fordel for Medvedev som nok er 100% uthvilt til finalen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: søn nov 21, 2021 8:47 am Helt klart den beste kampen i turneringen til nå. Imponert over Zverev, som nok en gang slår Djoko i en viktig match. Men hvor mye har han igjen i tanken til finalen? Oppsettet med en kamp kl 15 og andre kamp kl 21 er helt håpløst. Stor fordel for Medvedev som nok er 100% uthvilt til finalen.
Tja, det er i hvert fall ingen fordel. Samtidig er det jo ikke noe noe annerledes enn i andre turneringer utenom GS, dette. Da må en ofte spille kamp påfølgende dag selv om man har hatt kveldsmatch. Men ja, de kunne f. eks spilt 18:00 i går i stedet, så hadde en i hvert fall fått litt hvile på kvelden også.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Eller de kunne startet turneringen en dag tidligere, lørdag for en uke siden. Men tv bestemmer nok mye av dette, og en høy profilert match i prime time lørdag kveld er sikkert god butikkk. Jeg er spent på hvilken forfatning Zverev stiller i finalen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: søn nov 21, 2021 9:00 am Eller de kunne startet turneringen en dag tidligere, lørdag for en uke siden. Men tv bestemmer nok mye av dette, og en høy profilert match i prime time lørdag kveld er sikkert god butikkk. Jeg er spent på hvilken forfatning Zverev stiller i finalen.
Jepp, penga som styrer. Jeg mener jo at Zverev burde være så fysisk sterk at han skal holde greit i dag, men han merker det sikkert litt. Er mer usikker på det mentale her; enten har han fått en liten utladning, eller så går han på vannet etter den seieren i går. Jeg holder uansett Medvedev som favoritt i finalen, men det hadde jeg gjort uansett. Han har det med å dra spillere ned fra deres sedvanlige nivå, og så er han flink til å nøytralisere angrepene deres med å spille flatt og med god lengde rett på motstander, i stedet for å hele tida gå cross eller opp langs linja. Han har tatt luven helt av Zverev med den taktikken før, og han gjorde tidvis det samme med Ruud i semien.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Skraevadottir skrev: lør nov 20, 2021 11:57 pm Skal heller ikke glemme at han "bare" har en Masters-tittel ved siden av GS og en ATP250-tittel i tillegg til dette. Så det har, til tross for de tre GS-titlene, vært en sesong også med noen nedturer.
Nå kan man vel ikke si Djokovic har satset så mye på å vinne annet enn GS (og OL siden Golden Slam-muligheten forelå) i år, siden han har stått over hele 5 masters. Paris Masters ble vel en slags «mild» revansje. Så eneste skikkelige nedturene er nok OL og US Open, og til en viss grad gårsdagens tap.

Spennende til neste år, umulig å spå utfallet når de tre på topp på rankingen møtes (på HC), så får vi se om Tsitsipas finner formen igjen, og om Djokovic spiller AO.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Straks klart for spill i Torino nå. Holder Medvedev som knapp favoritt pga. hans evne til å bryte ned Zverev, men det er fortsatt en åpen kamp. Zverev må spille på sitt beste igjen, som mot Djokovic, for å vinne, og han må være smartere enn han ellers har vært mot russeren.

Ellers litt vanskelig å sjonglere sport nå: ATP-finale samtidig som Glimt spiller og at det er verdenscup i hopp. Blir nok tennis med litt fotball mellom slagene, så må hopperne ha meg unnskyldt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Veldig bra sett av Zverev. Server meget bra og gjør svært få feil. Medvedev ikke helt inne i det fra start. Hvis han ikke blir brutt selv i neste sett, har jeg tro på at han kan ta det i tiebreak eller lese seg såpass inn på serven til Zverev at han kan greie å bryte etter hvert. Syns også at han ikke har benytta seg så mye av taktikken ved å spille hardt og flatt midt på motstander. Men ikke enkelt når tyskeren dikterer såpass, og han leder fullt fortjent.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zverev bryter direkte i andre sett. Da kan dette fort være over allerede.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Utrolig som Zverev treffer kula. Samtidig har Medvedev altså så vidt over 50 % førsteserver inn, og det er naturligvis altfor dårlig.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Zverev er altså så solid. Ett game fra å ta tittelen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zverev tar det!

Ett break i hvert sett var det som skulle til, og da ble det 6-4, 6-4. Bunnsolid fra Zverev i dag, mens Medvedev ikke fikk spilt sitt spill, dels på grunn av ekstremt bra serving og lite feil fra Zverev, dels på grunn av for dårlig serving og litt for mange feil selv. Det blir som regel en kombinasjon.

Da har Zverev altså to sluttspillseire uten å ha vunnet en GS. Det er jo litt spesielt, egentlig, men jeg tror vi får se ham vinne enten Australian Open eller US Open neste år. Uten Djokovic i Australia vil det i hvert fall være veldig gode sjanser.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Meget imponerende av Zverev. Så ikke den komme, men Med var ikke helt på i dag. Skuffende finale, og nok en gang lurer jeg på hvorfor denne finalen ikke spilles i best av 5 set. Det er siste kamp på atp touren og da bør det avsluttes med stil.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: søn nov 21, 2021 8:02 pm Meget imponerende av Zverev. Så ikke den komme, men Med var ikke helt på i dag. Skuffende finale, og nok en gang lurer jeg på hvorfor denne finalen ikke spilles i best av 5 set. Det er siste kamp på atp touren og da bør det avsluttes med stil.
Enig der. Husker den episke finalen mellom Federer og Nalbandian i 2005.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»