Manchester United

Svar
Hetfield

Re: Manchester United

Legg inn av Hetfield »

Lumanza skrev: søn nov 21, 2021 9:14 pm Enrique ryktene har begynt å svirre
Skjer ikke med kommende VM.

Da tror jeg mer på Lopetegui.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Reddington skrev: søn nov 21, 2021 9:28 pm
Saliph skrev: søn nov 21, 2021 8:53 pm Vet aldri i disse instafilter-tider.
Hehe, siktet mer til trav-lommeboka til Langli og utseendet til den yngre dama.
Hehe!

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Orakelet skrev: søn nov 21, 2021 9:12 pm
Harduetforslag skrev: søn nov 21, 2021 8:35 pm Lampard ble ikke dumpet fordi Tuchel plutselig var tilgjengelig.
Det tror jeg faktisk han ble. Chelsea scouter trenere kontinuerlig, også når de er fornøyd med sin nåværende trener. Grovt forenklet lå Tuchel inne i "trener-databasen" med 5 av 5 stjerner og Lampard hadde kun 4 av 5, så når Tuchel ble ledig...
Ja, det var nok helt sikkert stjernene og ikke 9 plassen etter 19 kamper, som gjorde at de sparket Lampard en måned etter at Tuchel fikk fyken i PSG.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Hvorfor i all verden hadde Lampard 4 stjerner, er vel det store spørsmålet.


Men uansett, jeg hadde valgt en femstjernerstrener foran en firestjernerstrener jeg også, så utvilsomt et smart valg av Chelsea.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

daoooo skrev: søn nov 21, 2021 8:17 pm Vi har sett tidvis like ræva ut (hvert fall forover) under både Moyes, Van Gaal og Mourinho. Jeg registrer at Morten Langli slakter Solskjær og rir bølgen om at han ikke kan noe taktisk. Men hva faen har Morten Langli noen gang gjort? Skalla lubben kar på snart 50 år som bare har ment masse piss.
Langli er jo den desidert mest uinteressante "eksperten" der ute. Selv Huseklepp evner å si noe halvfornuftig fra tid til annen. Skjønner virkelig ikke hva den manne tilfører i et studio. Mulig han er bra på hest eller hvor han opprinnelig kom fra... burde i såfall holdt seg til det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

fugletitteren skrev: søn nov 21, 2021 10:02 pm
daoooo skrev: søn nov 21, 2021 8:17 pm Vi har sett tidvis like ræva ut (hvert fall forover) under både Moyes, Van Gaal og Mourinho. Jeg registrer at Morten Langli slakter Solskjær og rir bølgen om at han ikke kan noe taktisk. Men hva faen har Morten Langli noen gang gjort? Skalla lubben kar på snart 50 år som bare har ment masse piss.
Langli er jo den desidert mest uinteressante "eksperten" der ute. Selv Huseklepp evner å si noe halvfornuftig fra tid til annen. Skjønner virkelig ikke hva den manne tilfører i et studio. Mulig han er bra på hest eller hvor han opprinnelig kom fra... burde i såfall holdt seg til det.
Han er vel fort Norges beste på å heve stemmen for å banke argumentene sine igjennom.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Går rykter om at Dalot begynte å lure på hvorfor AWB fikk tillit. Har han sett seg selv spille fotball? Må han bindes fast i en stol og se Villareal-kampen i reprise for å få et snev av selvinnsikt?

Martial har overlevd tre managere nå. Subba rundt i 6-7 år. Hva skal til for at han ikke overleverer en fjerde? Rekordbud?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Alsaker påstår at det faktum at Ronaldo kom inn, ble utslagsgivende for at OGS nå fikk sparken. Den mannen drukner jo i sin egen agenda, virker jo helt obsessed...
Sist redigert av fugletitteren den søn nov 21, 2021 10:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Reddington skrev: søn nov 21, 2021 10:24 pm Går rykter om at Dalot begynte å lure på hvorfor AWB fikk tillit. Har han sett seg selv spille fotball? Må han bindes fast i en stol og se Villareal-kampen i reprise for å få et snev av selvinnsikt?

Martial har overlevd tre managere nå. Subba rundt i 6-7 år. Hva skal til for at han ikke overleverer en fjerde? Rekordbud?
Martial har visst vært favorittspilleren til Joel Glazer, som har fredet ham fra å bli solgt, ifølge ESPN, Mirror etc. Men til og med Joel har visst fått nok nå.

Men Tony har jo kontrakt til 2024 og ~£250k i uka, så det blir neppe lett å bli kvitt den slabbedasken.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 10:20 pm
fugletitteren skrev: søn nov 21, 2021 10:02 pm
daoooo skrev: søn nov 21, 2021 8:17 pm Vi har sett tidvis like ræva ut (hvert fall forover) under både Moyes, Van Gaal og Mourinho. Jeg registrer at Morten Langli slakter Solskjær og rir bølgen om at han ikke kan noe taktisk. Men hva faen har Morten Langli noen gang gjort? Skalla lubben kar på snart 50 år som bare har ment masse piss.
Langli er jo den desidert mest uinteressante "eksperten" der ute. Selv Huseklepp evner å si noe halvfornuftig fra tid til annen. Skjønner virkelig ikke hva den manne tilfører i et studio. Mulig han er bra på hest eller hvor han opprinnelig kom fra... burde i såfall holdt seg til det.
Han er vel fort Norges beste på å heve stemmen for å banke argumentene sine igjennom.
Skulle akkurat til å si det samme.
Han har jo en uttalelse i dag angående prosjektet i United som er rimelig dødfødt, hvor han blant annet peker på at man skal gi beng i langtidsprosjekter.
Personlig ville jeg heller ha sagt at det er nettopp mangelen på et lengre perspektiv som ledet United inn i Mourinho blant annet.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Reddington skrev: søn nov 21, 2021 10:24 pm Går rykter om at Dalot begynte å lure på hvorfor AWB fikk tillit. Har han sett seg selv spille fotball? Må han bindes fast i en stol og se Villareal-kampen i reprise for å få et snev av selvinnsikt?
Alternativt kan han jo få se en reprise av prestasjonen hans mot Watford

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Reddington skrev: søn nov 21, 2021 10:24 pm Går rykter om at Dalot begynte å lure på hvorfor AWB fikk tillit. Har han sett seg selv spille fotball? Må han bindes fast i en stol og se Villareal-kampen i reprise for å få et snev av selvinnsikt?
Det handler vel litt om at han selv tror at han vil levere bedre enn AWB over tid hvis han hadde fått samme tillit som det sistnevnte har fått over tid.

Så denne tidligere i dag, og jeg kan fint forstå hvorfor Dalot kan lure på hvorfor AWB konstant blir foretrukket.



Men så trenger Dalot bare å levere en dårlig kamp også, så er han ute på ubestemt tid, mens AWB kan levere middelmådighet på middelmådighet gang på gang.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 10:49 pm
Reddington skrev: søn nov 21, 2021 10:24 pm Går rykter om at Dalot begynte å lure på hvorfor AWB fikk tillit. Har han sett seg selv spille fotball? Må han bindes fast i en stol og se Villareal-kampen i reprise for å få et snev av selvinnsikt?
Det handler vel litt om at han selv tror at han vil levere bedre enn AWB over tid hvis han hadde fått samme tillit som det sistnevnte har fått over tid.

Så denne tidligere i dag, og jeg kan fint forstå hvorfor Dalot kan lure på hvorfor AWB konstant blir foretrukket.



Men så trenger Dalot bare å levere en dårlig kamp også, så er han ute på ubestemt tid, mens AWB kan levere middelmådighet på middelmådighet gang på gang.
Når leverte Dalot en bra kamp?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Harduetforslag skrev: søn nov 21, 2021 10:51 pm
Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 10:49 pm
Reddington skrev: søn nov 21, 2021 10:24 pm Går rykter om at Dalot begynte å lure på hvorfor AWB fikk tillit. Har han sett seg selv spille fotball? Må han bindes fast i en stol og se Villareal-kampen i reprise for å få et snev av selvinnsikt?
Det handler vel litt om at han selv tror at han vil levere bedre enn AWB over tid hvis han hadde fått samme tillit som det sistnevnte har fått over tid.

Så denne tidligere i dag, og jeg kan fint forstå hvorfor Dalot kan lure på hvorfor AWB konstant blir foretrukket.



Men så trenger Dalot bare å levere en dårlig kamp også, så er han ute på ubestemt tid, mens AWB kan levere middelmådighet på middelmådighet gang på gang.
Når leverte Dalot en bra kamp?
Det var ikke det som var poenget mitt, men okei.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 10:49 pm
Reddington skrev: søn nov 21, 2021 10:24 pm Går rykter om at Dalot begynte å lure på hvorfor AWB fikk tillit. Har han sett seg selv spille fotball? Må han bindes fast i en stol og se Villareal-kampen i reprise for å få et snev av selvinnsikt?
Det handler vel litt om at han selv tror at han vil levere bedre enn AWB over tid hvis han hadde fått samme tillit som det sistnevnte har fått over tid.

Så denne tidligere i dag, og jeg kan fint forstå hvorfor Dalot kan lure på hvorfor AWB konstant blir foretrukket.



Men så trenger Dalot bare å levere en dårlig kamp også, så er han ute på ubestemt tid, mens AWB kan levere middelmådighet på middelmådighet gang på gang.
Selvfølgelig tror han det. Jeg reagerte bare på hvorfor (la godviljen til, og regnet med at han ikke var tilbakestående). Noe må man jo klare å vise, selv om man kun spiller en kamp her og der. Det klarer han ikke. Som sagt, kampen mot Villareal kan ses i reprise. Blir han bedre 1v1 defensivt ved å få flere kamper på rappen? Tvilsomt.

Hadde han hatt selvinnsikt hadde rapportene gått på at Dalot stusset på at det ikke ble hentet en ny Hb i sommer, slik at han fikk AWB ved siden av seg på benken.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Reddington skrev: søn nov 21, 2021 11:00 pm
Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 10:49 pm
Reddington skrev: søn nov 21, 2021 10:24 pm Går rykter om at Dalot begynte å lure på hvorfor AWB fikk tillit. Har han sett seg selv spille fotball? Må han bindes fast i en stol og se Villareal-kampen i reprise for å få et snev av selvinnsikt?
Det handler vel litt om at han selv tror at han vil levere bedre enn AWB over tid hvis han hadde fått samme tillit som det sistnevnte har fått over tid.

Så denne tidligere i dag, og jeg kan fint forstå hvorfor Dalot kan lure på hvorfor AWB konstant blir foretrukket.



Men så trenger Dalot bare å levere en dårlig kamp også, så er han ute på ubestemt tid, mens AWB kan levere middelmådighet på middelmådighet gang på gang.
Selvfølgelig tror han det. Jeg reagerte bare på hvorfor (la godviljen til, og regnet med at han ikke var tilbakestående). Noe må man jo klare å vise, selv om man kun spiller en kamp her og der. Det klarer han ikke. Som sagt, kampen mot Villareal kan ses i reprise. Blir han bedre 1v1 defensivt ved å få flere kamper på rappen? Tvilsomt.
Nå er det ikke nødvendigvis at de gutta på den lista der er så vanvittig mye bedre defensivt enn det Dalot er heller. TAA ble jo i samtlige storkamper over hvor elendig han var defensivt for ikke så alt for mange år siden.

Men nå var aldri poenget mitt heller at Dalot var en fantastisk høyreback, men at jeg forstår veldig godt hvorfor han stusser over hvorfor han ikke får flere sjanser, når han som blir prioritert er høyst middelmådig. Hvis han ikke hadde hatt den mentaliteten, så har han i hvert fall ingenting i en klubb som er så stor som det Man Utd er.

Corvus

Legg inn av Corvus »

fugletitteren skrev: søn nov 21, 2021 10:32 pm Alsaker påstår at det faktum at Ronaldo kom inn, ble utslagsgivende for at OGS nå fikk sparken. Den mannen drukner jo i sin egen agenda, virker jo helt obsessed...
I prinsippet kan det jo stemme, United har mistet førsteforsvareren sin, viktig i dagens fotball det. Men det er nok mange andre viktigere faktorer som spiller inn i tillegg.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 10:52 pm
Det var ikke det som var poenget mitt, men okei.
Det er få spillere jeg per dags dato misliker mer i egen klubb enn AWB. Det han leverer er så jævla dårlig at det er nesten ikke til å tro, det skorter så mye på spilleforståelsen hans at man nesten ikke skulle tro det var mulig.

Etter det røde kortet til AWB i CL så var det lite jeg ønsket mer enn at Dalot skulle vise seg frem, men tvert imot så ble det jo bare verre. Hadde han vært en hest så hadde han blitt avlivet etter Villarreal kampen. Forsvarsjobben hans på 4-1 målet til Watford er så fantastisk dårlig at det nesten topper det røde kortet til Maguire i ren udugelighet.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Corvus skrev: søn nov 21, 2021 11:07 pm
fugletitteren skrev: søn nov 21, 2021 10:32 pm Alsaker påstår at det faktum at Ronaldo kom inn, ble utslagsgivende for at OGS nå fikk sparken. Den mannen drukner jo i sin egen agenda, virker jo helt obsessed...
I prinsippet kan det jo stemme, United har mistet førsteforsvareren sin, viktig i dagens fotball det. Men det er nok mange andre viktigere faktorer som spiller inn i tillegg.
Herregud, enda en..
At presspillet til United har vært elendig, står ikke å faller på en spiller.
Og har man sett en United kamp eller tre denne sesongen skjønner man at problemene har vært så mye mer enn å snevre det ned til presspillet. At enkelte enkle sjeler vil lage et narrativ der Ronaldo sin retur er kimen til alt som har gått galt, bunner ikke ut i stor fotballforståelse men heller at man ønsker det skal være slik.

Skal man først gå etter enkeltspillere er det en rekke andre man kan trekke frem før ham. For å si det mildt.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 11:05 pm
Reddington skrev: søn nov 21, 2021 11:00 pm
Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 10:49 pm

Det handler vel litt om at han selv tror at han vil levere bedre enn AWB over tid hvis han hadde fått samme tillit som det sistnevnte har fått over tid.

Så denne tidligere i dag, og jeg kan fint forstå hvorfor Dalot kan lure på hvorfor AWB konstant blir foretrukket.



Men så trenger Dalot bare å levere en dårlig kamp også, så er han ute på ubestemt tid, mens AWB kan levere middelmådighet på middelmådighet gang på gang.
Selvfølgelig tror han det. Jeg reagerte bare på hvorfor (la godviljen til, og regnet med at han ikke var tilbakestående). Noe må man jo klare å vise, selv om man kun spiller en kamp her og der. Det klarer han ikke. Som sagt, kampen mot Villareal kan ses i reprise. Blir han bedre 1v1 defensivt ved å få flere kamper på rappen? Tvilsomt.
Nå er det ikke nødvendigvis at de gutta på den lista der er så vanvittig mye bedre defensivt enn det Dalot er heller. TAA ble jo i samtlige storkamper over hvor elendig han var defensivt for ikke så alt for mange år siden.

Men nå var aldri poenget mitt heller at Dalot var en fantastisk høyreback, men at jeg forstår veldig godt hvorfor han stusser over hvorfor han ikke får flere sjanser, når han som blir prioritert er høyst middelmådig. Hvis han ikke hadde hatt den mentaliteten, så har han i hvert fall ingenting i en klubb som er så stor som det Man Utd er.
Hvis man skal stusse over at man er bak en middelmådighet i køa, bør man være noe mer enn en middelmådighet selv. Det er han ikke. Tvert imot.

Så ser jeg delen med at man må ha en viss mentalitet for å spille for United. Usikker på om fullstendig mangel på selvinnsikt er det jeg setter høyest, men det er kanskje en del av pakka.

For øvrig er både James, Cancelo og TAA bedre enn Dalot defensivt. De to førstnevnte langt bedre. Sistemann gjør opp for seg offensivt. Det kan ikke sies om en viss portugiser.

Yesil

Legg inn av Yesil »

fugletitteren skrev: søn nov 21, 2021 10:32 pm Alsaker påstår at det faktum at Ronaldo kom inn, ble utslagsgivende for at OGS nå fikk sparken. Den mannen drukner jo i sin egen agenda, virker jo helt obsessed...
Ikke akkurat en sjokkerende påstand, iom. at Man Utd gikk fra å være et tidvis ganske bra defensivt kollektiv til å være helt jævla bedritne nesten over natten med den signeringen. Passer over hodet ikke inn i det Ole Gunnar gang på gang har uttalt at han ønsker å skape.

Og ja, fotball er faktisk så sammensatt at dersom det er én mann som ikke passer inn eller gjør jobben sin, så kan det sprekke fullstendig opp.

Å gå fra Cavani til Ronaldo når man ikke har ball må være helt jævlig å forholde seg til for de andre spillerne.

At det oppstår avstander og strekk i et lag når man plutselig skal legge tilrette for at en primadonna på topp skal få lunte rundt på topp er virkelig ikke overraskende. Det er jo nøyaktig dette ganske mange av oss så for seg at kom til å skje når Ronaldo ble signert. Helt åpenbart at det var en elendig og ikke minst helt unødvendig sportslig signering.

Hvorfor du tror dette er agenda-styrt fra Alsaker må gudene vite. Han er spot on, og Ronaldo er sannsynligvis den største enkeltfaktoren som gjør at dette laget ikke ser ut i måneskinn.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Reddington skrev: søn nov 21, 2021 11:19 pm
Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 11:05 pm
Nå er det ikke nødvendigvis at de gutta på den lista der er så vanvittig mye bedre defensivt enn det Dalot er heller. TAA ble jo i samtlige storkamper over hvor elendig han var defensivt for ikke så alt for mange år siden.

Men nå var aldri poenget mitt heller at Dalot var en fantastisk høyreback, men at jeg forstår veldig godt hvorfor han stusser over hvorfor han ikke får flere sjanser, når han som blir prioritert er høyst middelmådig. Hvis han ikke hadde hatt den mentaliteten, så har han i hvert fall ingenting i en klubb som er så stor som det Man Utd er.
Hvis man skal stusse over at man er bak en middelmådighet i køa, bør man være noe mer enn en middelmådighet selv. Det er han ikke. Tvert imot.

Så ser jeg delen med at man må ha en viss mentalitet for å spille for United. Usikker på om fullstendig mangel på selvinnsikt er det jeg setter høyest, men det er kanskje en del av pakka.

For øvrig er både James, Cancelo og TAA bedre enn Dalot defensivt. De to førstnevnte langt bedre. Sistemann gjør opp for seg offensivt. Det kan ikke sies om en viss portugiser.
Men har han noen gang fått mulighet over tid til å faktisk få prestere over tid? Nå spør jeg fordi jeg ikke har stålkontroll, så bare lurer. Det er ikke lett å være 22 år og kun få komme inn i ny og ne og aldri finne en rytme, spesielt for ett lag som til tider ser så ukoordinert ut som det United til tider har gjort under OGS.

Nå har jeg ikke sett mye av Dalot, men tviler sterkt på at Cancelo er særlig mye bedre defensivt enn landsmannen sin. Til tider er han mer angrepsspiller enn forsvarsspiller. Den største forskjellen er at de tre andre lagene spiller en fotball som lar backene pumpe oppover, enten i form av at man har tre bak for å demme opp, eller at man har hatt en rutinert makker ved siden av. Var det Matip som ofte reddet TAA defensivt i starten av karrieren hans? Ikke at det er så viktig, og ikke at jeg sammenligner kvalitetene til Dalot direkte heller med disse tre. De har helt andre forutsetninger for å spille på sine egne styrker.

Nå kommer Dalot sikkert aldri til å bli en verdensklasse-spiller, så det kommer vel uansett til å være en helt annen spiller som tar den høyreback-rollen i årene som kommer.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 11:28 pm Nå kommer Dalot sikkert aldri til å bli en verdensklasse-spiller, så det kommer vel uansett til å være en helt annen spiller som tar den høyreback-rollen i årene som kommer.
Håpet er vel at Laird skal ta steget opp. Har visst gjort sakene sine bra i Swansea denne høsten, uten at jeg har fulgt ham nøye.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 11:28 pm
Reddington skrev: søn nov 21, 2021 11:19 pm
Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 11:05 pm
Nå er det ikke nødvendigvis at de gutta på den lista der er så vanvittig mye bedre defensivt enn det Dalot er heller. TAA ble jo i samtlige storkamper over hvor elendig han var defensivt for ikke så alt for mange år siden.

Men nå var aldri poenget mitt heller at Dalot var en fantastisk høyreback, men at jeg forstår veldig godt hvorfor han stusser over hvorfor han ikke får flere sjanser, når han som blir prioritert er høyst middelmådig. Hvis han ikke hadde hatt den mentaliteten, så har han i hvert fall ingenting i en klubb som er så stor som det Man Utd er.
Hvis man skal stusse over at man er bak en middelmådighet i køa, bør man være noe mer enn en middelmådighet selv. Det er han ikke. Tvert imot.

Så ser jeg delen med at man må ha en viss mentalitet for å spille for United. Usikker på om fullstendig mangel på selvinnsikt er det jeg setter høyest, men det er kanskje en del av pakka.

For øvrig er både James, Cancelo og TAA bedre enn Dalot defensivt. De to førstnevnte langt bedre. Sistemann gjør opp for seg offensivt. Det kan ikke sies om en viss portugiser.
Men har han noen gang fått mulighet over tid til å faktisk få prestere over tid? Nå spør jeg fordi jeg ikke har stålkontroll, så bare lurer. Det er ikke lett å være 22 år og kun få komme inn i ny og ne og aldri finne en rytme, spesielt for ett lag som til tider ser så ukoordinert ut som det United til tider har gjort under OGS.

Nå har jeg ikke sett mye av Dalot, men tviler sterkt på at Cancelo er særlig mye bedre defensivt enn landsmannen sin. Til tider er han mer angrepsspiller enn forsvarsspiller. Den største forskjellen er at de tre andre lagene spiller en fotball som lar backene pumpe oppover, enten i form av at man har tre bak for å demme opp, eller at man har hatt en rutinert makker ved siden av. Var det Matip som ofte reddet TAA defensivt i starten av karrieren hans? Ikke at det er så viktig, og ikke at jeg sammenligner kvalitetene til Dalot direkte heller med disse tre. De har helt andre forutsetninger for å spille på sine egne styrker.

Nå kommer Dalot sikkert aldri til å bli en verdensklasse-spiller, så det kommer vel uansett til å være en helt annen spiller som tar den høyreback-rollen i årene som kommer.
Antagelig ikke AWB heller, men jeg ser hvor du vil hen.
Det finnes forferdelig lite motivasjon for Dalot å se på AWB levere slik som han gjør, få tillit etter tillit uavhengig av hvordan han spiller, samtidig som Dalot selv er forvist til benken i lang tid, spesielt etter en tålelig shitty kamp.
Men i utgangspunktet er vel verken AWB eller Dalot spillere man skal ha i en toppklubb.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 11:28 pm
Reddington skrev: søn nov 21, 2021 11:19 pm
Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 11:05 pm
Nå er det ikke nødvendigvis at de gutta på den lista der er så vanvittig mye bedre defensivt enn det Dalot er heller. TAA ble jo i samtlige storkamper over hvor elendig han var defensivt for ikke så alt for mange år siden.

Men nå var aldri poenget mitt heller at Dalot var en fantastisk høyreback, men at jeg forstår veldig godt hvorfor han stusser over hvorfor han ikke får flere sjanser, når han som blir prioritert er høyst middelmådig. Hvis han ikke hadde hatt den mentaliteten, så har han i hvert fall ingenting i en klubb som er så stor som det Man Utd er.
Hvis man skal stusse over at man er bak en middelmådighet i køa, bør man være noe mer enn en middelmådighet selv. Det er han ikke. Tvert imot.

Så ser jeg delen med at man må ha en viss mentalitet for å spille for United. Usikker på om fullstendig mangel på selvinnsikt er det jeg setter høyest, men det er kanskje en del av pakka.

For øvrig er både James, Cancelo og TAA bedre enn Dalot defensivt. De to førstnevnte langt bedre. Sistemann gjør opp for seg offensivt. Det kan ikke sies om en viss portugiser.
Men har han noen gang fått mulighet over tid til å faktisk få prestere over tid? Nå spør jeg fordi jeg ikke har stålkontroll, så bare lurer. Det er ikke lett å være 22 år og kun få komme inn i ny og ne og aldri finne en rytme, spesielt for ett lag som til tider ser så ukoordinert ut som det United til tider har gjort under OGS.
.
Usikker på om han har fått et run på 7-10 kamper, men jeg føler jeg har sett nok av Dalot. Spillere kan alltid gjemme seg bak manglende tillit og spilletid, men noen ganger blir det tydelig at spilleren ikke har kvaliteten man er på jakt etter. Det er eksempelvis ingen som savner Frimpong eller Lansbury i Arsenal, til tross for at de ikke fikk spille all verden. Uten videre sammenligning for øvrig.

Poenget var uansett bare å rante litt over fotballspillere som skyver ansvaret for lite utvikling over på andre, så det er i grunn litt irriterende at du skal valse inn her med litt rasjonelle argumenter og forvente en debatt:)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: søn nov 21, 2021 11:37 pm
Antagelig ikke AWB heller, men jeg ser hvor du vil hen.
Det finnes forferdelig lite motivasjon for Dalot å se på AWB levere slik som han gjør, få tillit etter tillit uavhengig av hvordan han spiller, samtidig som Dalot selv er forvist til benken i lang tid, spesielt etter en tålelig shitty kamp.
Men i utgangspunktet er vel verken AWB eller Dalot spillere man skal ha i en toppklubb.
Enig her ja, du oppsummerte egentlig poenget godt her.

Tror heller ikke at det er noen av disse to som kommer til å være ledestjerna langs høyrekanten for United i fremtiden, AWB kan fort muligens ha en squad-rolle, med mindre en klubb plutselig skulle finne på å kaste mye penger etter han (noe som ikke virker særlig realistisk pdd). Han kan eventuelt bli en habil backup som høyrestopper i en trebackslinje, men det kommer litt an på hvem som tar over klubben nå.

Om det blir Laird, som Saliph nevnte, eller noen andre er ikke godt å si, men man får håpe at United har noen navn på lista si. De hadde jo tross alt 480 navn på lista før AWB ble hentet inn, hvis det jeg har lest tidligere i dag stemmer.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Yesil skrev: søn nov 21, 2021 11:23 pm Hvorfor du tror dette er agenda-styrt fra Alsaker må gudene vite. Han er spot on, og Ronaldo er sannsynligvis den største enkeltfaktoren som gjør at dette laget ikke ser ut i måneskinn.
Fullstendig BS. Selvsagt. Snedig hvordan disse Poolrottene som pisser i tråden alle som en er skjønt enige om at Ronaldos manglende press ene og alene er skyld i Uniteds elendig høst. Søtt. Vi som faktisk ser kampene har altså en noe annet oppfatning. At superfan og æresmedlem Alsaker er på linje med sine medsupportergjøker er lite overraskende, gitt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 11:45 pm
De hadde jo tross alt 480 navn på lista før AWB ble hentet inn, hvis det jeg har lest tidligere i dag stemmer.
Mistenker at lista ble uoverkommelig lang, og at de ble såpass forvirret at de bare landet på AWB

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Reddington skrev: søn nov 21, 2021 11:42 pm
Poenget var uansett bare å rante litt over fotballspillere som skyver ansvaret for lite utvikling over på andre, så det er i grunn litt irriterende at du skal valse inn her med litt rasjonelle argumenter og forvente en debatt:)
Haha beklager, jeg skulle ha visst bedre, her legger jeg meg paddeflat :lol: :lol: Da skal jeg deg rante videre i fred! :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Harduetforslag skrev: søn nov 21, 2021 11:47 pm
Chromeback skrev: søn nov 21, 2021 11:45 pm
De hadde jo tross alt 480 navn på lista før AWB ble hentet inn, hvis det jeg har lest tidligere i dag stemmer.
Mistenker at lista ble uoverkommelig lang, og at de ble såpass forvirret at de bare landet på AWB
Haha, nå savner jeg tomlene fra VGD. Det er nok ikke langt fra sannheten heller, når man ser på resten av strategien deres de siste årene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»