Manchester United

Svar
Wellé

Re: Manchester United

Legg inn av Wellé »

Belinho skrev: man nov 22, 2021 11:24 am
Yesil skrev: man nov 22, 2021 10:33 am
Belinho skrev: man nov 22, 2021 10:00 am Ignorer.

Uansett, jeg tipper at hvis Ronaldo hadde presset litt bedre da Maguire fikk en elendig touch, mistet ball, for så å takle seg på rødt kort, så ville nok ikke Maguire fått en elendig touch, miste ball, og så takle på seg et rødt kort.
Ikke at jeg forventer at du forstår noe av dette, men poenget er altså at det kan tenkes at Maguire ikke hadde sett ut som en klovn i kamp etter kamp dersom hele laget jobbet sammen. Kanskje hadde man også klart å få spillere på andre lag til å se ut som klovner.
Sier du at enkeltespillere vil prestere bedre hvis hele laget spiller bedre? No shit.

Men nok en gang viser du veldig lite forståelse for hva som går galt i kampene, og spesielt hva gjelder Maguire. De fleste tabber Maguire gjør går utelukkende på hans svake bedømmelse og hans evne til å tiltrekke seg press med sitt utrolige svake tempospill. Å strekke det helt opp til en viss angrepsspiller er helt hinsides, og det kan man gjøre bare hvis man kjører en agenda - noe du gjør.

Bare se hvor dypt i hølet du er når du anklager angrepsspilleren vår for gjøre Maguire til en dårlig forsvarsspiller.
Det skyldes også at spillerne foran Maguire og resten av forsvarssrekka er helt bedritne på å gjøre seg spillbare. Ja, Maguire har vært begredelig og gjort mange enkeltfeil, men spillerne foran har ikke gjort jobben hans enkel med og uten ball. Maguire er ikke VvD, og det har man visst en stund, men det er nesten kun en spiller på det nivået som hadde vært god i det United-laget. Forhåpentligvis (ikke) så vil en ny trener både hjelpe med grunnspillet slik at Maguire & co har pasningsalternativer fremover i banen, og samtidig også sørge for at det er en bedre struktur i laget som faktisk beskytter forsvarsspillerne deres. Per nå så er det altfor lett å spille seg igjennom de to første pressleddene hos United, og da er forsvarsspillerne til United på en øy når de skal forsvare seg. Ektremt gode forsvarsspillere klarer det, og det er ikke deres forsvarsspillere per nå.

Dette er forøvrig det samme som Arsenal også har slitt med i en årrekke. Den eneste midtstopperen som har fremstått som virkelig god det siste 10-året er Koscielny, og selv han hadde en brøler av og til.

Jeg har ingen intensjon med å peke på Ronaldo som skyld for at dette skjer. Det er IKKE hans feil og problemene stikker langt dypere enn som så, men jeg mener det er helt legitimt å mene at han ikke har hjulpet med dette. Han er hverken flink til å gjøre seg spillbar når forsvarsspillerne har ballen og han gjør null og niks når United ikke har ballen. I seg selv så er ikke det kritisk, men når de offensive spillerne gjør nesten like lite i de to overnevnte punktene så er det fortsatt ikke ideelt. Jeg syns ikke Ronaldo er roten til problemet, men han hjelper på ingen måte, og burde etter min mening heller aldri ha blitt hentet.
Sist redigert av Wellé den man nov 22, 2021 11:39 am, redigert 1 gang totalt.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Moyes, Bruce eller Rodgers. Vær. Så. Snill.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Belinho skrev: man nov 22, 2021 11:24 am
Yesil skrev: man nov 22, 2021 10:33 am
Belinho skrev: man nov 22, 2021 10:00 am Ignorer.

Uansett, jeg tipper at hvis Ronaldo hadde presset litt bedre da Maguire fikk en elendig touch, mistet ball, for så å takle seg på rødt kort, så ville nok ikke Maguire fått en elendig touch, miste ball, og så takle på seg et rødt kort.
Ikke at jeg forventer at du forstår noe av dette, men poenget er altså at det kan tenkes at Maguire ikke hadde sett ut som en klovn i kamp etter kamp dersom hele laget jobbet sammen. Kanskje hadde man også klart å få spillere på andre lag til å se ut som klovner.
Sier du at enkeltespillere vil prestere bedre hvis hele laget spiller bedre? No shit.

Men nok en gang viser du veldig lite forståelse for hva som går galt i kampene, og spesielt hva gjelder Maguire. De fleste tabber Maguire gjør går utelukkende på hans svake bedømmelse og hans evne til å tiltrekke seg press med sitt utrolige svake tempospill. Å strekke det helt opp til en viss angrepsspiller er helt hinsides, og det kan man gjøre bare hvis man kjører en agenda - noe du gjør.

Bare se hvor dypt i hølet du er når du anklager angrepsspilleren vår for gjøre Maguire til en dårlig forsvarsspiller.
Dette er jo hele poenget. Laget har blitt svakere etter at Ronaldo kom inn. Presspillet er helt fraværende og aggresiviteten er død. Watford, og andre motstandere, får starte angrep i fred og ro, uten at de blir stresset opp og jaget.

Ingen sier at det er Ronaldo sin feil at Maguire gjør tabber, men ting henger ofte sammen. Maguire havner svært ofte i vanskelige situasjoner, enten i form av at det kommer veldig mye den veien, eller at det knapt er en Man Utd-spiller som gjør seg spillbar når han har ball. Ronaldo bidrar ikke til å gjøre noe av dette enklere. Tvert i mot.

Så kan jeg legge til at jeg mener at Maguire er en horribel fotballspiller. Han er virkelig elendig. Derfor trenger han mest av alle at resten av laget evner å vinne ballen igjen lenge før han må aksjon, og så høyt i banen som mulig. Enten det, eller at man ligger lavt, kompakt og med hele laget hardtarbeidende på riktig side. Man Utd bedriver ikke noen av delene, og Ronaldo minst av alle.

Edit: Ble mye rot her.
Sist redigert av Yesil den man nov 22, 2021 12:03 pm, redigert 6 ganger totalt.

Jack

Legg inn av Jack »


Wellé

Legg inn av Wellé »

Yesil skrev: man nov 22, 2021 11:39 am
Belinho skrev: man nov 22, 2021 11:24 am
Yesil skrev: man nov 22, 2021 10:33 am
Ikke at jeg forventer at du forstår noe av dette, men poenget er altså at det kan tenkes at Maguire ikke hadde sett ut som en klovn i kamp etter kamp dersom hele laget jobbet sammen. Kanskje hadde man også klart å få spillere på andre lag til å se ut som klovner.
Sier du at enkeltespillere vil prestere bedre hvis hele laget spiller bedre? No shit.

Men nok en gang viser du veldig lite forståelse for hva som går galt i kampene, og spesielt hva gjelder Maguire. De fleste tabber Maguire gjør går utelukkende på hans svake bedømmelse og hans evne til å tiltrekke seg press med sitt utrolige svake tempospill. Å strekke det helt opp til en viss angrepsspiller er helt hinsides, og det kan man gjøre bare hvis man kjører en agenda - noe du gjør.

Bare se hvor dypt i hølet du er når du anklager angrepsspilleren vår for gjøre Maguire til en dårlig forsvarsspiller.
La oss si at Man Utd gikk på banen i helgen, var aggressive og presset høyt med alle mann. Ville da Maguire og resten av forsvaret til Man Utd havnet i like mange kjipe situasjoner? Jeg tipper nei, og at Watford da ikke hadde klart å legge et så voldsomt press på Man Utd.

Og hva er en av konsekvensene av et slikt scenario? At Maguire hadde fått mer tid, mer rom, bedre forutsetninger for å lykkes.

Betyr dette at det er Ronaldo, og Ronaldo sin skyld alene? Nei. Men han forsterker og tydeliggjør problemet voldsomt.

Så kan jeg legge til at jeg mener at Maguire er en horribel fotballspiller. Han er virkelig elendig. Derfor trenger han mest av alle at resten av laget evner å vinne ballen igjen lenge før han må aksjon, og så høyt i banen som mulig.
Jeg er uenig i at Maguire er en horribel spiller.

Han er en god spiller, men som trenger at systemet rundt han fungerer, i likhet med de aller fleste spillere. Det er kun et fåtall enkeltspillere i verden (spesielt som forsvarsspillere) som klarer å skinne i et virkelig dysfunksjonelt lag, noe United har vært denne sesongen. Er han verdt de £80m som Man Utd betalte for han? Nei, åpenbart ikke, men jeg tror han er mer enn god nok til å kunne spille på et lag som skal kjempe om en CL-plass.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Wa11in skrev: man nov 22, 2021 11:07 am Forskjellen ligger i at Liverpool og Chelsea hadde klare langsiktige alternativer linet opp da de sparket Rodgers og Lampard. Hvorfor man ikke kvittet seg med Rodgers ved sesongslutt? Antakelig fordi man ønsket å gi det hele enda litt mer tid, og se hvordan ting gikk. Samtidig kjøpte man seg litt tid til å sondere terrenget for potensielle kandidater til å overta. Det er det siste her jeg reagerer på at Man Utd tilsynelatende ikke har evnet å gjøre.
Liverpool planla altså så jævla langsiktig at noen måneder tidligere var det Rodgers som var den langsiktige løsningen, til tross for at Klopp var tilgjengelig, helt til Brendan møtte veggen og klubben måtte agere. Hadde Lampard fått fortsette i Chelsea om ikke Tuchel var tilgjengelig, hadde Rodgers fått fortsette om ikke Klopp var tilgjengelig? Selvsagt ikke, klubbene hadde bare endt opp med noen andre, enten midlertidig eller på permanent basis, alt avhengig av alternativene. Hadde Rodgers fått fyken, fordi Klopp var tilgjengelig, hvis Liverpool ledet tabellen den sesongen? selvsagt ikke. Utfallet ble en langsiktig løsning fordi det tilfeldigvis var det åpenbare valget med både Tuchel og Klopp tilgjengelig. Det er synd at du ikke evner å være mindre selektiv. Hvis man først har tillit til managerne, som vi tilsynelatende hadde til Ole, og som Chelsea og Liverpool hadde til Lampard og Rodgers, så går det enten bra eller så når det et punkt hvor man ser at det gjør mer skade å beholde manageren enn å hente inn noen nye.
Wa11in skrev: man nov 22, 2021 11:07 am Er det så spesielt å hevde at det ikke er særlig godt håndtert?
Jeg var ikke klar over at folk stod i kø for å hevde at det er særlig godt håndtert? Tvert imot så er det jo stort sett bare kritikk å oppdrive? Det betyr jo ikke at man ikke tenke pittelitt nyansert om deler av situasjonen.
Wa11in skrev: man nov 22, 2021 11:07 am Midlertidige løsninger er ikke noe nytt nei, det er jeg med på. Men at det funker særlig bra? Nei, det er jeg ikke med på. Chelsea og Hiddink er unntaket som bekrefter regelen i mitt hode.
Avram Grant? Det er plenty med tilfeller, både positive og negative. Som med alt annet så avhenger det av hvem man henter inn.
Wa11in skrev: man nov 22, 2021 11:07 am Det må være lov til å mene noe om en prosess før man vet sluttresultatet eller..? Hvis ikke kan man jo bare legge ned alle foraer som inviterer til diskusjon, fordi man uansett vil sitte med fasit i hånd om en viss tid, noe som gjør alle diskusjoner i forkant overflødige?

Det kan godt hende at man får et oppsving resultatmessig nå som OGS er borte. Betyr det at klubbens håndtering har vært god, og at man bør slå seg til ro med det?
Har jeg sagt at man ikke kan mene noe om en prosess før man vet sluttresultatet?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Tror det skal godt gjøres å få inn et langsiktig førstevalg nå i november; de som er egnet for jobben har engasjementer i andre 8og gode) klubber. Så nå må en bare håpe det går så greit som det kan gå med MC/interim frem til sommeren. Jeg tror det blir ganske ille.

HVIS det er noe i snakket om at Poch allerede nå kunne tenkt seg å heller være i United, så må alt setts i bevegelse for å få det til. Om han er tilgjengelig fra sommeren av, må vi gjøre det samme.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Chromeback skrev: man nov 22, 2021 11:27 am Hello darkness, my old friend

Vil ikke gi fra seg makta helt enda nei..

Wellé

Legg inn av Wellé »

Hetfield skrev: man nov 22, 2021 12:20 pm
Chromeback skrev: man nov 22, 2021 11:27 am Hello darkness, my old friend

Vil ikke gi fra seg makta helt enda nei..
Alle United-fans:
https://www.google.com/search?q=here+we ... wxXCq5yUkM

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Jack_Daniels skrev: man nov 22, 2021 11:33 am Simon Stone melder Pochettino. Kanskje allerede nå.

Har som mange andre blitt inspirert av Bielsa-filosofien og skapt en moderne spillestil som får mye av ut spillerne han har til disposisjon. Bruno vil passe som hånd i hanske i 10er-rollen i hans system..

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Hetfield skrev: man nov 22, 2021 12:25 pm
Jack_Daniels skrev: man nov 22, 2021 11:33 am Simon Stone melder Pochettino. Kanskje allerede nå.

Har som mange andre blitt inspirert av Bielsa-filosofien og skapt en moderne spillestil som får mye av ut spillerne han har til disposisjon. Bruno vil passe som hånd i hanske i 10er-rollen i hans system..
Må si at jeg aldri har blitt særlig underholdt at fotballen til Poch, han slår meg også som en nestenmanager og det er ikke det vi trenger. Dog, enig i at Bruno antageligvis vil passe godt til hans system som Eriksen gjorde i Tottenham.
Totalt sett så mener jeg han ikke er i nærheten av Klopp/Pep, og da slår det meg som litt dødfødt å hente han.
Sist redigert av Mjordan23 den man nov 22, 2021 12:51 pm, redigert 1 gang totalt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Kunne kanskje fått en egen tråd på dette? Kjenner ikke retningslinjene her inne, men kjenner jeg Man Utd rett kan dette dra ut…

Liker tanken på Pochettino. Overrasket over hvor lavt i kurs han står i England (ref sosiale medier). ten Hag virker som alles favoritt. Jeg forstår veldig godt at han begeistrer, men jeg tror mange undervurderer verdien av arbeidsforholdene i Ajax. Kanskje også overgangen engelsk fotball vil kunne være.

Et annet ganske sentralt punkt er hvem som passer i organisasjonen. Vanskelig å mene mye om, men det slår meg at Pochettino, som alltid har ønsket mye innflytelse, kan være en ok match. For en ten Hag, som er vant med sportsdirektør og kanskje til og med en daglig leder, som involverer seg i den sportslige driften, kunne kanskje overgangen blitt vel stor?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

tbb skrev: man nov 22, 2021 12:42 pm Kunne kanskje fått en egen tråd på dette? Kjenner ikke retningslinjene her inne, men kjenner jeg Man Utd rett kan dette dra ut…

Liker tanken på Pochettino. Overrasket over hvor lavt i kurs han står i England (ref sosiale medier). ten Hag virker som alles favoritt. Jeg forstår veldig godt at han begeistrer, men jeg tror mange undervurderer verdien av arbeidsforholdene i Ajax. Kanskje også overgangen engelsk fotball vil kunne være.

Et annet ganske sentralt punkt er hvem som passer i organisasjonen. Vanskelig å mene mye om, men det slår meg at Pochettino, som alltid har ønsket mye innflytelse, kan være en ok match. For en ten Hag, som er vant med sportsdirektør og kanskje til og med en daglig leder, som involverer seg i den sportslige driften, kunne kanskje overgangen blitt vel stor?
Kanskje du kunne lage en ny tråd med nettopp dette innlegget?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 12:35 pm
Hetfield skrev: man nov 22, 2021 12:25 pm
Jack_Daniels skrev: man nov 22, 2021 11:33 am Simon Stone melder Pochettino. Kanskje allerede nå.

Har som mange andre blitt inspirert av Bielsa-filosofien og skapt en moderne spillestil som får mye av ut spillerne han har til disposisjon. Bruno vil passe som hånd i hanske i 10er-rollen i hans system..
Må si at jeg aldri har blitt særlig underholdt at fotballen til Poch, han slår meg også som en nestenmanager og det er ikke det vi trenger. Dog, enig i at Bruno antageligvis vil passe godt til hans system som Eriksen gjorde i Tottenham.
Totalt sett så mener jeg han ikke er i nærheten av Klopp/Pep, og da slår det meg som litt dødfødt å hente han.
Men hvem mener du da man bør hente evt. til sommeren som er realistisk? Klopp, Pep, Conte, Simeone, Nagelsmann, Ancelotti, Allegri og mest sannsynlig Zidane (Ryktes å vente på Frankrike-jobben, eller PSG hvis Poch trekker seg nå) er alle utilgjengelige..

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Kjøøør Poch!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Auff Poch inn mannen som ikke fikk til noe med Tottenham og sleit med PSG

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Hetfield skrev: man nov 22, 2021 12:57 pm
Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 12:35 pm
Hetfield skrev: man nov 22, 2021 12:25 pm

Har som mange andre blitt inspirert av Bielsa-filosofien og skapt en moderne spillestil som får mye av ut spillerne han har til disposisjon. Bruno vil passe som hånd i hanske i 10er-rollen i hans system..
Må si at jeg aldri har blitt særlig underholdt at fotballen til Poch, han slår meg også som en nestenmanager og det er ikke det vi trenger. Dog, enig i at Bruno antageligvis vil passe godt til hans system som Eriksen gjorde i Tottenham.
Totalt sett så mener jeg han ikke er i nærheten av Klopp/Pep, og da slår det meg som litt dødfødt å hente han.
Men hvem mener du da man bør hente evt. til sommeren som er realistisk? Klopp, Pep, Conte, Simeone, Nagelsmann, Ancelotti, Allegri og mest sannsynlig Zidane (Ryktes å vente på Frankrike-jobben, eller PSG hvis Poch trekker seg nå) er alle utilgjengelige..
Har nevnt Zidane, Ten Hag og Mancini som mine ønsker i allefall. Joachim Low kunne også vært en interessant mann å hente inn tror jeg. Poenget er at vi MÅ ha en manager som man mener/tror kan matche Pep/Klopp og akkurat det har jeg liten tro på at Poch vil klare. Vi kan ikke nøye oss med hylle 2 denne gangen.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 1:23 pm Vi kan ikke nøye oss med hylle 2 denne gangen.
Er det ikke bare Klopp og Guardiola som er hylle 1, da ?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 1:23 pm
Hetfield skrev: man nov 22, 2021 12:57 pm
Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 12:35 pm

Må si at jeg aldri har blitt særlig underholdt at fotballen til Poch, han slår meg også som en nestenmanager og det er ikke det vi trenger. Dog, enig i at Bruno antageligvis vil passe godt til hans system som Eriksen gjorde i Tottenham.
Totalt sett så mener jeg han ikke er i nærheten av Klopp/Pep, og da slår det meg som litt dødfødt å hente han.
Men hvem mener du da man bør hente evt. til sommeren som er realistisk? Klopp, Pep, Conte, Simeone, Nagelsmann, Ancelotti, Allegri og mest sannsynlig Zidane (Ryktes å vente på Frankrike-jobben, eller PSG hvis Poch trekker seg nå) er alle utilgjengelige..
Har nevnt Zidane, Ten Hag og Mancini som mine ønsker i allefall. Joachim Low kunne også vært en interessant mann å hente inn tror jeg. Poenget er at vi MÅ ha en manager som man mener/tror kan matche Pep/Klopp og akkurat det har jeg liten tro på at Poch vil klare. Vi kan ikke nøye oss med hylle 2 denne gangen.
Skjønner det, men hvis Poch er tilgjengelig nå så er det det beste man kan få tror jeg. Han er PL-proven og fikk både Souton og Spurs til å slå over sin vektklasse. Bielsa-inspirert, noe som er akkurat det man trenger for å få latsabbene våre i gir.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 1:23 pm
Har nevnt Zidane, Ten Hag og Mancini som mine ønsker i allefall. Joachim Low kunne også vært en interessant mann å hente inn tror jeg. Poenget er at vi MÅ ha en manager som man mener/tror kan matche Pep/Klopp og akkurat det har jeg liten tro på at Poch vil klare. Vi kan ikke nøye oss med hylle 2 denne gangen.
Löw har jo ikke gjort noe med et klubblag siden 2004. Og er Mancini et ,er spennende navn enn Pochettino? Jeg mener Poch er nærmere hylle 1 enn de to førstnevnete, spesielt Löw.
Sist redigert av KongOlav2 den man nov 22, 2021 1:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Boccherini skrev: man nov 22, 2021 1:26 pm
Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 1:23 pm Vi kan ikke nøye oss med hylle 2 denne gangen.
Er det ikke bare Klopp og Guardiola som er hylle 1, da ?
Kan vel diskuteres, men Zidane har jo vist at han takler press og leverer pokaler i Real. Mancini EM-vinner og får lagene sine til å spille god offensiv fotball.
Ten Hag er jo særdeles spennende han også og fotballen han står for hadde vært ekstremt spennende å se på OT tror jeg.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Hetfield skrev: man nov 22, 2021 1:27 pm
Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 1:23 pm
Hetfield skrev: man nov 22, 2021 12:57 pm

Men hvem mener du da man bør hente evt. til sommeren som er realistisk? Klopp, Pep, Conte, Simeone, Nagelsmann, Ancelotti, Allegri og mest sannsynlig Zidane (Ryktes å vente på Frankrike-jobben, eller PSG hvis Poch trekker seg nå) er alle utilgjengelige..
Har nevnt Zidane, Ten Hag og Mancini som mine ønsker i allefall. Joachim Low kunne også vært en interessant mann å hente inn tror jeg. Poenget er at vi MÅ ha en manager som man mener/tror kan matche Pep/Klopp og akkurat det har jeg liten tro på at Poch vil klare. Vi kan ikke nøye oss med hylle 2 denne gangen.
Skjønner det, men hvis Poch er tilgjengelig nå så er det det beste man kan få tror jeg. Han er PL-proven og fikk både Souton og Spurs til å slå over sin vektklasse. Bielsa-inspirert, noe som er akkurat det man trenger for å få latsabbene våre i gir.
Mulig han er Bielsa-inspirert, men jeg syns ikke det Tottenham leverte under han minnet meg særlig som villskapen til Bielsa. For meg fremstår han langt mer kontrollert og balansert i sin tilgang til kampene.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

KongOlav2 skrev: man nov 22, 2021 1:32 pm
Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 1:23 pm
Har nevnt Zidane, Ten Hag og Mancini som mine ønsker i allefall. Joachim Low kunne også vært en interessant mann å hente inn tror jeg. Poenget er at vi MÅ ha en manager som man mener/tror kan matche Pep/Klopp og akkurat det har jeg liten tro på at Poch vil klare. Vi kan ikke nøye oss med hylle 2 denne gangen.
Löw har jo ikke gjort noe med et klubblag siden 2004. Og er Mancini et ,er spennende navn enn Pochettino? Jeg mener Poch er nærmere hylle 1 enn de to førstnevnete, spesielt Löw.
Nei, men har har iallefall levert veldig godt med Tyskland og står for veldig offensiv fotball. Ikke enig i at Poch i nærmere hylle 1 enn resten, han har ikke vunnet en pokal av betydning engang enda.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 1:37 pm
Nei, men har har iallefall levert veldig godt med Tyskland og står for veldig offensiv fotball. Ikke enig i at Poch i nærmere hylle 1 enn resten, han har ikke vunnet en pokal av betydning engang enda.
Samtidig var også de siste årene med Löw som trener for Tyskland direkte svake. Han virket å miste helt grepet etter 2016-17. Poch har vist at han er en meget god lagbygger som klubbmanager. Det har iallfall ikke i Löw vist. Også usikker på Mancini der selv om han har klart bredere og mer variert erfaring enn Poch.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Laffano16 skrev: man nov 22, 2021 1:16 pm Auff Poch inn mannen som ikke fikk til noe med Tottenham og sleit med PSG
Bedre med Giggs, si.

Regista

Legg inn av Regista »

Er det så jævlig vanskelig å peke seg ut en manager som per dags dato spiller moderne og offensiv fotball? En topp trener for 3 år siden trenger ikke være topp i år. Fotballen er i konstant utvikling, mange managere henger ikke med.

Mener Erik Ten Hag er det desidert beste valget. Fremtidsrettet, innovativ og offensiv. I tillegg er han åpenbart dyktig taktisk og fotballfaglig. Det Ajax-laget i år er så vanvittig imponerende. Et av verdens beste lag.

Og hent Mazraoui samtidig!
Sist redigert av Regista den man nov 22, 2021 1:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

KongOlav2 skrev: man nov 22, 2021 1:40 pm
Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 1:37 pm
Nei, men har har iallefall levert veldig godt med Tyskland og står for veldig offensiv fotball. Ikke enig i at Poch i nærmere hylle 1 enn resten, han har ikke vunnet en pokal av betydning engang enda.
Samtidig var også de siste årene med Löw som trener for Tyskland direkte svake. Han virket å miste helt grepet etter 2016-17. Poch har vist at han er en meget god lagbygger som klubbmanager. Det har iallfall ikke i Löw vist. Også usikker på Mancini der selv om han har klart bredere og mer variert erfaring enn Poch.
At Low kanskje mistet litt grepet på slutten, er kanskje ikke så normalt med tanke på hvor lenge han hadde vært i jobben. Han fikk jo Tyskland til å fremstå som det beste offensive landslaget i verden under store deler av sine periode som trener og da selvsagt VM-gull.
Poch har gjort en solid jobb i Southampton/Tottenham, men jeg føler ikke at det gjør han til noe automatisk førstevalg i United som vil være en langt langt tøffere jobb. At han har en tendens til å ikke vinne pokalene når muligheten er der, er ikke noe godt omen som United-manager heller. For min del må neste manager helst ha vist at han er en vinner og spiller god offensiv fotball, og da blir ikke Poch den beste matchen i min verden.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Kan hende at Poch er litt forelska i oss.


Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Wa11in skrev: man nov 22, 2021 1:44 pm
Jeg vet virkelig ikke hva det er ved det jeg skriver som er så innmari vanskelig å forstå ... Da Liverpool sparket Rodgers, så var løsningen på plass i løpet av kort tid. Da Lampard ble sparket, var løsningen på plass i løpet av kort tid. Når United nå sparker sin manager, så er det ingen løsning på plass. Det skal først ansettes en midlertidig løsning, som igjen skal avløses av nok en midlertidig løsning.

Det er ikke sånn at Liverpool og Chelsea tilfeldigvis endte opp med gode løsninger. Det kalles god klubbdrift. Det er det jeg etterlyser når Man Utd nok en gang sparker manageren sin uten å ha noen løsning på plass.
Du surrer noe voldsomt avhengig av hvem som er involvert.
Brendan Rodgers var det langsiktige valget, til tross for at Klopp var tilgjengelig og Liverpool hadde hatt en skuffende sesong. At Klopp fortsatt var tilgjengelig månedsvis senere, når Rodgers møtte veggen og Liverpool ble tvunget til å agere, er en tilfeldighet både basert på resultatene til Liverpool og situasjonen til samtlige toppklubber i Europa som kunne vært aktuell. Å definere det som god klubbdrift, når det er en rekke tilfeldigheter som spiller inn, virker smått spesielt.

Chelsea har sparket managere i hytt og pine basert på hva som skjer internt i klubben og ikke hvem som er tilgjengelig på markedet. Denne gangen var Tuchel tilfeldigvis tilgjengelig og fremstår selvsagt som et soleklart langsiktig valg, mens andre ganger har de vært innom Grant, Matteo, Hiddink x2.
Wa11in skrev: man nov 22, 2021 1:44 pm Det var denne uttalelsen jeg reagerte på:
Harduetforslag skrev: man nov 22, 2021 10:33 am Realiteten er at man ikke aner hva den sportslige ledelsen nå tenker, nøyaktig hvor håpløst akkurat dette opplegget er avhenger jo av hva som skjer videre.
Nei, selvsagt vet man ikke hvor håpløst dette er før vi vet det. Det samme kunne man sagt dersom det var Arve Tellefsen som ble presentert som ny Man Utd-manager i morgen. Det bør likevel være innafor å komme med noen betraktninger. Sett utenfra ser hele prosessen rundt dette fullstendig håpløs ut. Og det vil jeg mene at den har vært, også dersom Man Utd skulle gå ut denne sesongen med en midlertidig løsning som gir noe bedre resultater. Det var jo nettopp dette som skjedde for 3 år siden, og den løsningen som ble gjort da synes jeg fremstår like meningsløs som det som skisseres opp nå.

Om jeg vet med 100% sikkerhet at dette går til helvete? Nei, selvfølgelig ikke, det er det jo ingen som vet. Men at Man Utd nok en gang går foran som et kremeksempel på dårlig klubbdrift synes jeg man kan påstå allerede nå, og likevel ha ordene sine i behold dersom resultatene skulle bedre seg ut denne sesongen.
Jeg ser ikke problemet med uttalelsen. Inntil vi vet hvem som blir ansatt som midlertidig manager, og så hvem som er permanent fra sommeren av, så vet vi heller ikke hva som har foregått bak kulissene. Blir Arve Tellefsen presentert som ny manager i morgen så vil jeg påstå at det har vært et imponerende stykke arbeid som ligger bak utnevnelsen. Blir det offentliggjort at f.eks Pochettino tar over til sommeren, eller Hag, og at det alltid har vært planen men at en midlertidig manager nå må inn pga hvordan sesongen har utartet seg, så er det plutselig mindre håpløst.

lsklars

Legg inn av lsklars »



Kapteinen taler igjen. Same shit, new week.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»