Manchester United

Svar
Hetfield

Re: Manchester United

Legg inn av Hetfield »

startelver skrev: man nov 22, 2021 6:23 pm Interessant , det er val kanskje en switch på gang hvis de rike eierne til PSG ønsker Zidane inn asap ,

Poch til United kan fort skje da.
Kan være det frister Mbappe til å forlenge også.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Wellé skrev: man nov 22, 2021 9:10 am
Reddington skrev: søn nov 21, 2021 11:42 pm

Usikker på om han har fått et run på 7-10 kamper, men jeg føler jeg har sett nok av Dalot. Spillere kan alltid gjemme seg bak manglende tillit og spilletid, men noen ganger blir det tydelig at spilleren ikke har kvaliteten man er på jakt etter. Det er eksempelvis ingen som savner Frimpong eller Lansbury i Arsenal, til tross for at de ikke fikk spille all verden. Uten videre sammenligning for øvrig.

Poenget var uansett bare å rante litt over fotballspillere som skyver ansvaret for lite utvikling over på andre, så det er i grunn litt irriterende at du skal valse inn her med litt rasjonelle argumenter og forvente en debatt:)
Wow! Rimelig random callback. Nesten imponert over at det var de to første eksemplene du ville dra frem. Frimpong har tilsynelatende lagt opp for for 4 år siden, mens Lansbury har vært en evig Championship-spiller.

Selve argumentet er jo heller ikke på sin plass da vi hadde klart bedre midtbanespillere på det tidspunktet enn det AWB har levert United.

Igjen, WOW!
Newsflash; det var poenget.

Newsflash vol.2; alt må ikke tas så bokstavelig.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Mjordan23 skrev: man nov 22, 2021 9:43 am
Reddington skrev: søn nov 21, 2021 11:53 am
Yesil skrev: søn nov 21, 2021 11:50 am
Hadde vært kult om han gjorde det såpass bra at han ble signert permanent.

Men hvem er egentlig aktuelle som midlertidig manager ut sesongen da? Type Carrick/Fletcher? Allardyce, Bruce eller Hughes? Er det egentlig noe mer spennende enn dette tilgjengelig?
Blanc nevnes. Ble også nevnt i 2018.
Blanc var nok langt mer kvalifisert enn OGS til å hentes inn i 2018, for å si det mildt. Kan være en bra løsning å hente inn nå, positiv til det dersom man absolutt skal gå for en midlertidig manager.
Ellers er det Zidane, Mancini eller ten Hag for min del som neste manager inn. Zidane har levert i en stor klubb der presset er ekstremt og ten Hag er ultraspennende og har gjort Ajax til et meget underholdende lag å se på.
Rogers og Poch er jeg mer skeptiske til.
Kjenner lite til Blanc som trener. Har uansett ikke særlige forhåpninger til en midlertidig trener ut sesongen. Komme inn med litt ny motivasjon, korrigere/forbedre grunnspill og presspill, samt fjerne en del klippekort? Inn blant topp fire og et litt artig run i CL må sies å være godkjent.

Hvorfor kritisk til Poch?

Personlig skeptisk til Zidane. Prater han i det hele tatt engelsk? Alltid sett på han som en «man-management»-trener. Er det det United trenger nå?

Pochettino og Ten Hag for meg. Potter som outsider.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Med tanke på jobben som ble gjort i Tottenham, så håper jeg virkelig på poch. Det hjelper på at han er en likandes type også, uten at det er et argument i seg selv.

Stialex

Legg inn av Stialex »


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Wellé skrev: man nov 22, 2021 11:43 am
Yesil skrev: man nov 22, 2021 11:39 am
Belinho skrev: man nov 22, 2021 11:24 am

Sier du at enkeltespillere vil prestere bedre hvis hele laget spiller bedre? No shit.

Men nok en gang viser du veldig lite forståelse for hva som går galt i kampene, og spesielt hva gjelder Maguire. De fleste tabber Maguire gjør går utelukkende på hans svake bedømmelse og hans evne til å tiltrekke seg press med sitt utrolige svake tempospill. Å strekke det helt opp til en viss angrepsspiller er helt hinsides, og det kan man gjøre bare hvis man kjører en agenda - noe du gjør.

Bare se hvor dypt i hølet du er når du anklager angrepsspilleren vår for gjøre Maguire til en dårlig forsvarsspiller.
La oss si at Man Utd gikk på banen i helgen, var aggressive og presset høyt med alle mann. Ville da Maguire og resten av forsvaret til Man Utd havnet i like mange kjipe situasjoner? Jeg tipper nei, og at Watford da ikke hadde klart å legge et så voldsomt press på Man Utd.

Og hva er en av konsekvensene av et slikt scenario? At Maguire hadde fått mer tid, mer rom, bedre forutsetninger for å lykkes.

Betyr dette at det er Ronaldo, og Ronaldo sin skyld alene? Nei. Men han forsterker og tydeliggjør problemet voldsomt.

Så kan jeg legge til at jeg mener at Maguire er en horribel fotballspiller. Han er virkelig elendig. Derfor trenger han mest av alle at resten av laget evner å vinne ballen igjen lenge før han må aksjon, og så høyt i banen som mulig.
Jeg er uenig i at Maguire er en horribel spiller.

Han er en god spiller, men som trenger at systemet rundt han fungerer, i likhet med de aller fleste spillere. Det er kun et fåtall enkeltspillere i verden (spesielt som forsvarsspillere) som klarer å skinne i et virkelig dysfunksjonelt lag, noe United har vært denne sesongen. Er han verdt de £80m som Man Utd betalte for han? Nei, åpenbart ikke, men jeg tror han er mer enn god nok til å kunne spille på et lag som skal kjempe om en CL-plass.

Ja, synes ditt innlegg gir et riktigere bilde av problemstillingen og når det gjelder Ronaldo? Skal ikke dra det for langt men var/er ikke fan av at han ble hentet...!
Sist redigert av InsVerderben den man nov 22, 2021 9:31 pm, redigert 1 gang totalt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Stialex skrev: man nov 22, 2021 8:22 pm https://youtu.be/8qXM61doqAE
Tipper du har Karl & Co. på DVD.

Stialex

Legg inn av Stialex »

Saliph skrev: man nov 22, 2021 9:26 pm
Stialex skrev: man nov 22, 2021 8:22 pm https://youtu.be/8qXM61doqAE
Tipper du har Karl & Co. på DVD.
Du, det skulle jeg gjerne hatt, men tror du må lete andre steder! Du kan sikkert få kjøpt en sånn online.

Dog ser jeg ikke helt relevansen ift. at "Solskjær" selv sier at tom. Djemba-Djemba hadde gjort en bedre figur som manager i Utd.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

lsklars skrev: man nov 22, 2021 2:31 pm

Kapteinen taler igjen. Same shit, new week.

"Sticking together, find something within ourselves, want to succeed...?" Hjelpes!

Harry bør kanskje begynne å jobbe hardt, vise innsats og prestere på banen før han utfrodrer treneren i garderoben på taktikk/strategi under kamp, eller åpner kjeften offentlig.
Han, m.fl. i dette United-laget har endel å svare for, mye å forbedre og DÈT uansett hvem som er manager.

Med det sagt, Harry har kommet med uttalelser der han også tar sin del av skylden (også på vegne av laget) for at dette ikke gikk lenger og at Ole måtte "betale prisen!"
Fint av kapteinen og jeg skal vel ikke være for krass..!

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Synes vel gutta i studio (

har noen meget gode poenger her og må med tristhet innrømme at dagens stall tidvis framstår som noe illojale, "bortskjemte" og ikke helt profesjonelle!
Uansett hvilken manager som kommer inn, vil vedkommende møte utfordringer og det virker å være et grunnleggende problem med noen av spillere i troppen som ikke helt har skjønt "greia" og som trenger et kraftig tupp i ræva.
Misunner ikke den neste manageren som kommer inn, men vedkommende bør være tøff og visse spillere vil forhåpentligvis få en "realitycheck" av en annen verden og bli plassert på benken, for det er på høy tid at de lærer og om ikke er transferlista neste stopp.

OGS fullførte ikke "opprydningsjobben" (umulig oppgave?) prøvde å gjøre alle fornøyde, det funket dårlig og var èn grunn til at han feilet. Nestemann inn bør virkelig "røske opp" og være en jævel med visjon...!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Poengmessig har Bruno vært fin for United.
Spillemessig har han sugd geit mer enn han har vært god, syns jeg.

Bongis

Legg inn av Bongis »

greyserpent skrev: tir nov 23, 2021 12:08 am Poengmessig har Bruno vært fin for United.
Spillemessig har han sugd geit mer enn han har vært god, syns jeg.
Det oppsummerer vel spillestilen hans. Han gir kanskje 9 feilpasninger og 1 assist, men jeg tar gjerne det foran 9 gode pasninger og 1 stor målsjanse.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

greyserpent skrev: tir nov 23, 2021 12:08 am Poengmessig har Bruno vært fin for United.
Spillemessig har han sugd geit mer enn han har vært god, syns jeg.

Totalt sett, ja!
Synes han spesielt fra jan/feb- 2021 og til dags dato har vært altfor ustabil, blitt gitt for mye tillitt, spilt for mye og allikevel har OGS tviholdt ham på banen uten at han har levert stort.

Slikt holder selvfølgelig ikke i P.L. (eller i turneringer) og jeg skjønte aldri hvorfor han fikk spille så mye, på bakgrunn av dårlige kamper på rekke og rad og med gode alternativer på benken. Det går på OGS sin kappe.

Robin

Legg inn av Robin »

Bongis skrev: tir nov 23, 2021 12:19 am
greyserpent skrev: tir nov 23, 2021 12:08 am Poengmessig har Bruno vært fin for United.
Spillemessig har han sugd geit mer enn han har vært god, syns jeg.
Det oppsummerer vel spillestilen hans. Han gir kanskje 9 feilpasninger og 1 assist, men jeg tar gjerne det foran 9 gode pasninger og 1 stor målsjanse.
Men er vel en konsekvens av den enorme friheten OGS har gitt de offensive? Når det skurrer - som det oftest har gjort, står mye på at Bruno må finne på noe genialt. Uansett hvor han er med ballen. Ikke noe naturlig mønster som spiller han god i fine posisjoner og da blir det blandet kost. Ofte veldig påtatt behov for å gjøre noe hver gang han får ballen.

Føler meg veldig sikker på at om man hadde puttet Bruno inn for KdB i City, hadde det ikke vært stor forskjell eller rare tapet.

Belinho

Legg inn av Belinho »

InsVerderben skrev: tir nov 23, 2021 12:20 am
greyserpent skrev: tir nov 23, 2021 12:08 am Poengmessig har Bruno vært fin for United.
Spillemessig har han sugd geit mer enn han har vært god, syns jeg.

Totalt sett, ja!
Synes han spesielt fra jan/feb- 2021 og til dags dato har vært altfor ustabil, blitt gitt for mye tillitt, spilt for mye og allikevel har OGS tviholdt ham på banen uten at han har levert stort.

Slikt holder selvfølgelig ikke i P.L. (eller i turneringer) og jeg skjønte aldri hvorfor han fikk spille så mye, på bakgrunn av dårlige kamper på rekke og rad og med gode alternativer på benken. Det går på OGS sin kappe.
Ikke glem heller at Bruno også blir benket flere ganger på landslaget. En grunn til det.

Belinho

Legg inn av Belinho »

Robin skrev: tir nov 23, 2021 2:10 am
Bongis skrev: tir nov 23, 2021 12:19 am
greyserpent skrev: tir nov 23, 2021 12:08 am Poengmessig har Bruno vært fin for United.
Spillemessig har han sugd geit mer enn han har vært god, syns jeg.
Det oppsummerer vel spillestilen hans. Han gir kanskje 9 feilpasninger og 1 assist, men jeg tar gjerne det foran 9 gode pasninger og 1 stor målsjanse.
Føler meg veldig sikker på at om man hadde puttet Bruno inn for KdB i City, hadde det ikke vært stor forskjell eller rare tapet.
Dette er egentlig et hån mot KdB. Kan du fotball, så sier du ikke noe sånn.

Robin

Legg inn av Robin »

Belinho skrev: tir nov 23, 2021 9:00 am
Dette er egentlig et hån mot KdB. Kan du fotball, så sier du ikke noe sånn.
Definitivt satt på spissen. Mest for å illustrere at det uheldigvis for Bruno er et par hakk vanskeligere å prestere for både Portugal og United, enn Kdb for Belgia og City. KdB er antageligvis en bedre spiller en Bruno. Selv om jeg personlig ikke tror nivåforskjellen mellom de to er all verden.
KdB har vesentlige bedre forutsetninger for å være både god og jevn i prestasjonene sine, enn Bruno. Illustrert greit i 18/19 da KdB ikke rundet 1000 minutter i ligaen og City allikevel cruiset inn til 98 poeng. Både fordi erstatterne er gode, men også fordi City-systemet er så bra at man ikke merker det i så stor grad som man skulle tro. At en av verdens beste spillere forsvinner.

Så det jeg finner finurlig er fjaset om Bruno sine prestasjoner, ikke myntet på deg nødvendigvis. Hadde man puttet De Bruyne inn i United hadde han slitt tilsvarende i perioder over tid. Og City hadde klart seg ganske greit vice versa med Bruno, tror jeg.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Reddington skrev: man nov 22, 2021 6:26 pm
Wellé skrev: man nov 22, 2021 9:10 am
Reddington skrev: søn nov 21, 2021 11:42 pm

Usikker på om han har fått et run på 7-10 kamper, men jeg føler jeg har sett nok av Dalot. Spillere kan alltid gjemme seg bak manglende tillit og spilletid, men noen ganger blir det tydelig at spilleren ikke har kvaliteten man er på jakt etter. Det er eksempelvis ingen som savner Frimpong eller Lansbury i Arsenal, til tross for at de ikke fikk spille all verden. Uten videre sammenligning for øvrig.

Poenget var uansett bare å rante litt over fotballspillere som skyver ansvaret for lite utvikling over på andre, så det er i grunn litt irriterende at du skal valse inn her med litt rasjonelle argumenter og forvente en debatt:)
Wow! Rimelig random callback. Nesten imponert over at det var de to første eksemplene du ville dra frem. Frimpong har tilsynelatende lagt opp for for 4 år siden, mens Lansbury har vært en evig Championship-spiller.

Selve argumentet er jo heller ikke på sin plass da vi hadde klart bedre midtbanespillere på det tidspunktet enn det AWB har levert United.

Igjen, WOW!
Newsflash; det var poenget.

Newsflash vol.2; alt må ikke tas så bokstavelig.
Ta det med ro, var bare sjokkert over valget ditt av eksempler :lol:

Robin

Legg inn av Robin »

En spiller som i mine øyne aldri hadde hatt en sjanse i Solskjær-fotball, Donny, sklir kanskje rett inn i et Pochettino-lag? Er vel ikke helt usannsynlig at man hadde fått se Bruno i Eriksen-rollen.

----------CR7
Sancho-DvdB-Bruno ?

Synes forresten denne er interessant. Samstemmer veldig med inntrykket man har av at presset er veldig all-over the place. Så lite koordinert og samstemt at det oftere gjør skade enn at man tjener noe på det. Legger opp til at flere spillere ofte ender opp med å se dumme ut fordi man blir etterlatt i håpløse situasjoner som følgefeil.

Liten forskjell mellom CR7 og Kane for øvrig. Lewandowski med rett over 11 pressures per 90 og Benzema rett over 9 iflg. Fbref.



Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Robin skrev: tir nov 23, 2021 10:53 am En spiller som i mine øyne aldri hadde hatt en sjanse i Solskjær-fotball, Donny, sklir kanskje rett inn i et Pochettino-lag? Er vel ikke helt usannsynlig at man hadde fått se Bruno i Eriksen-rollen.

----------CR7
Sancho-DvdB-Bruno ?

Synes forresten denne er interessant. Samstemmer veldig med inntrykket man har av at presset er veldig all-over the place. Så lite koordinert og samstemt at det oftere gjør skade enn at man tjener noe på det. Legger opp til at flere spillere ofte ender opp med å se dumme ut fordi man blir etterlatt i håpløse situasjoner som følgefeil.

Liten forskjell mellom CR7 og Kane for øvrig. Lewandowski med rett over 11 pressures per 90 og Benzema rett over 9 iflg. Fbref.


CR7 er ikke en alenespiss. Det funket aldri i Juventus, og han spilte aldri i den rollen i Real Madrid. Han trenger en spisspartner. Det er helt åpenbart.

Yesil

Legg inn av Yesil »

greyserpent skrev: tir nov 23, 2021 12:08 am Poengmessig har Bruno vært fin for United.
Spillemessig har han sugd geit mer enn han har vært god, syns jeg.
Over 2 mnd siden forrige avslutning på mål. Ronaldo har jo tatt helt knekken på Bruno, nå handler det bare om å mate beistet.

Robin

Legg inn av Robin »

k9b skrev: tir nov 23, 2021 10:57 am
CR7 er ikke en alenespiss. Det funket aldri i Juventus, og han spilte aldri i den rollen i Real Madrid. Han trenger en spisspartner. Det er helt åpenbart.
Det vet nok du mye bedre enn meg. Det blir spennende å se hvordan en mer kompetent trener velger å løse dette.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ref Bruno: Å være en skapende kraft er da ikke lett når det ikke fins et system? Han må jo prøve FIFA-pasninger ala den mot Spurs etc. Andre i tilsvarende roller på lag med etablerte spillemønstre kan jo til sammenligning slå i blinde fordi de vet hvilke løp folk går på og hvor de har hverandre.

Armando71

Legg inn av Armando71 »

Robin skrev: tir nov 23, 2021 10:53 am En spiller som i mine øyne aldri hadde hatt en sjanse i Solskjær-fotball, Donny, sklir kanskje rett inn i et Pochettino-lag? Er vel ikke helt usannsynlig at man hadde fått se Bruno i Eriksen-rollen.

----------CR7
Sancho-DvdB-Bruno ?

Synes forresten denne er interessant. Samstemmer veldig med inntrykket man har av at presset er veldig all-over the place. Så lite koordinert og samstemt at det oftere gjør skade enn at man tjener noe på det. Legger opp til at flere spillere ofte ender opp med å se dumme ut fordi man blir etterlatt i håpløse situasjoner som følgefeil.

Liten forskjell mellom CR7 og Kane for øvrig. Lewandowski med rett over 11 pressures per 90 og Benzema rett over 9 iflg. Fbref.



Syns Liverpools første mål på Old Trafford er et godt eksempel på det du skriver her vedrørende press.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

At Bruno hadde fungert ypperlig i City er nok ikke akkurat urimelig, han hadde gått inn i et system hvor styrkene gjerne blitt fremhevet mens svakhetene usynliggjøres.

Til gjengjeld er det vanskelig å se for seg at De Bruyne ikke hadde løftet Manchester United, hvor han hadde vært langt flinkere til å ta på seg ansvaret med å trekke ned i midtbanen og fordele ballen. Kontra Bruno, som ofte er litt for opptatt av å motta ballen i farlig posisjon hvor det plutselig blir Matic/Fred/McTominay som skal spille han gjennom. Slik vi stiller for tiden, så er vi avhengig av at Bruno tar mer tak i kampen og bidrar til å roe ned spillet når det er behov for det, der har han sviktet fullstendig. Samme gjelder jo utfordringen med at Bruno presser for mye på egenhånd og etterlater seg rom. Det hele topper seg jo mot Watford, når det er Ronaldo som plutselig trekker ned i banen for å sørge for at vi beholder ballen i noen flere trekk. Det hadde nok fungert bedre hadde vi kjørt med Donny inn på midten sammen med to andre, og at Rashford/Sancho ofres for å få plass til Bruno

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »


Kent

Legg inn av Kent »

Snart kan vi sende McTominay til League One hvor han hører hjemme, Fred tilbake til Øst-Europa og Pogba hjem til Frankrike. Matic får holde Mata med selskap på tribunen.


Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Lezah skrev: tir nov 23, 2021 11:29 am Ref Bruno: Å være en skapende kraft er da ikke lett når det ikke fins et system? Han må jo prøve FIFA-pasninger ala den mot Spurs etc. Andre i tilsvarende roller på lag med etablerte spillemønstre kan jo til sammenligning slå i blinde fordi de vet hvilke løp folk går på og hvor de har hverandre.
Likevel er han den som har skapt mest av samtlige spillere i PL denne sesongen og muligens CL også, usikker på den siste. Selv om han absolutt har vært variabel spillemessig, så har jeg vanskelig å se for meg at man kommer bedre ut av det med å benke han. Dog, hviles innimellom bør han nok som alle andre. Skal også sies at han er hovedårsaken til at OGS har overlevd i nesten tre år i jobben.
Sist redigert av Mjordan23 den tir nov 23, 2021 12:33 pm, redigert 1 gang totalt.

Robin

Legg inn av Robin »

Harduetforslag skrev: tir nov 23, 2021 12:03 pm At Bruno hadde fungert ypperlig i City er nok ikke akkurat urimelig, han hadde gått inn i et system hvor styrkene gjerne blitt fremhevet mens svakhetene usynliggjøres.

Til gjengjeld er det vanskelig å se for seg at De Bruyne ikke hadde løftet Manchester United, hvor han hadde vært langt flinkere til å ta på seg ansvaret med å trekke ned i midtbanen og fordele ballen. Kontra Bruno, som ofte er litt for opptatt av å motta ballen i farlig posisjon hvor det plutselig blir Matic/Fred/McTominay som skal spille han gjennom. Slik vi stiller for tiden, så er vi avhengig av at Bruno tar mer tak i kampen og bidrar til å roe ned spillet når det er behov for det, der har han sviktet fullstendig. Samme gjelder jo utfordringen med at Bruno presser for mye på egenhånd og etterlater seg rom. Det hele topper seg jo mot Watford, når det er Ronaldo som plutselig trekker ned i banen for å sørge for at vi beholder ballen i noen flere trekk. Det hadde nok fungert bedre hadde vi kjørt med Donny inn på midten sammen med to andre, og at Rashford/Sancho ofres for å få plass til Bruno
Jeg synes det er veldig vanskelig å konkludere med kausaliteten oppe i alt dette. Man kan analysere seg frem til så mange naturlige feil i veldig mye av det de ulike spillerne gjør. Akkurat det var veldig lett med United under Solskjær.

Problemet for meg er at premisset for hva flere av spillerne skal gjøre er så uklare. Da kan man fint cherrypicke at man f.eks. forventer at Bruno skal droppe dypere og "ta mer tak i kampen" eller lignende eksempler du kommer med. Problemet er at han samtidig skal presse, stå for de avgjørende pasningene og ta bakromsløp. Er det realistisk å forvente at Bruno selv skal justere hva han hele tiden må gjøre for at United skal tikke best mulig?

For å ta de helt ekstreme motsetningene; Så er det veldig mye lettere å "ta" spillere og se hva som gjøres feil når det skurrer for Pool og CIty. For det er så tydelig - selv for "utrent" øyne hva som forventes i grove trekk av de ulike spillerne.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Hetfield skrev: man nov 22, 2021 3:34 pm Fotballanalytiker Øivind Eide er enig med deg mjordan. Han anbefaler Low som midlertidig med opsjon for forlengelse.
Så det ja, syns jo det vil være litt merkelig om han ikke ble vurdert som interim i det minste. Potensielt kunne han vært en meget god manager for oss og tyske trenere er jo offensive så det holder i stilen, noe man har savnet på OT.
Dog, ikke enig med Eide at Rogers er en langsiktig løsning å gå for......

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»