Håndballjentene frem mot VM 2021

Svar
kibby

Re: Håndballjentene frem mot VM 2021

Legg inn av kibby »

LeSorcier skrev: tir nov 02, 2021 9:55 pm
kibby skrev: tir nov 02, 2021 7:12 pm Mange nye spillere i den russiske troppen, og Daria Dmitrieva er i hvert fall i bruttotroppen (kanskje hun snuser på et comeback?)
Hun russiske linjespilleren med asiatisk utseende (men russisk etternavn) er vel ganske god?
Liudmila Bodnieva har lagt opp for flere år siden.

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: man nov 08, 2021 9:50 am Troppen tas ut i morgen. Tror vi på noen overraskelser? Hadde vært gøy med både Valle Dahl og Obaidli, men tviler vel egentlig.
Håper på begge, men tror kun på en av dem. Jeg holder en knapp på Valle Dahl.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

kibby skrev: man nov 08, 2021 3:30 pm
LeSorcier skrev: tir nov 02, 2021 9:55 pm
kibby skrev: tir nov 02, 2021 7:12 pm Mange nye spillere i den russiske troppen, og Daria Dmitrieva er i hvert fall i bruttotroppen (kanskje hun snuser på et comeback?)
Hun russiske linjespilleren med asiatisk utseende (men russisk etternavn) er vel ganske god?
Liudmila Bodnieva har lagt opp for flere år siden.
Dæven, du har jo stålkontroll! Søkte opp navnet, og det var henne jeg tenkte på, ja.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Egentlig et veldig kjedelig uttak.
Marit Malm Frafjord ut, Maren Aardahl inn som eneste «overraskelse».


Troppen
Silje Solberg
Katrine Lunde

Camilla Herrem
Marit Røsberg Jacobsen
Sanna Solberg-Isaksen

Nora Mørk
Stine Bredal Oftedal
Silje Skogrand
Emilie Hegh Arntzen
Henny Reistad
Veronica Kristiansen
Moa Högdal
Kristine Breistøl

Kari Brattset Dale
Maren Aardahl
Vilde Mortensen Ingstad

Reserver:
Emilie Hovden
Rikke Granlund

frizz

Legg inn av frizz »

Håndballjentenes tropp tatt ut. Mye som forventet, men også noe rart. Moa Högdahl? Jaja. Personlig hadde jeg foretrukket disse endringene:

Hegh Arntzen -> Valle Dahl
Moa Högdahl -> Anniken Obaidli

Gøy med Maren Aardahl! Fortjent, vært god for Odense. Litt vemodig at man har sett det siste av Malm Frafjord på landslaget, vært en bauta gjennom utallige mesterskap.

Skjønner ikke helt den prioriteringen som blir gjort gang på gang med å ta med Skogrand på kant for å sette Mørk som 1er i forsvar når man har det lange byttet. Når Nora har det lange byttet kunne man enten 1) satt Mørk på benken og hatt Skogrand i angrep som back og stått 2er i forsvar selv, og fått en kantspesialist i angrep (og i forsvar, som står bedre 1er enn Nora). Eller 2) Hatt Veronica Kristiansen som h.back og stått høyre2 i forsvar, og igjen hatt kantspesialist i forsvar/angrep. 3) latt Nora stå 2er i forsvar selv, som en offensiv 2er synes jeg hun faktisk er en god forsvarsspiller, blir litt veik i en flat 6-0, men SÅ dårlig er hun ikke. Løsningen Thorir kjører med gjør at Skogrand ikke er komf som kant i angrep, og Nora ikke er komf som kant i forsvar. Når tette kamper skal avgjøres er det sånne ting som kan gjøre at det vipper i feil favør.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Thorir har vist seg som en elendig taktiker, han tar ut Hegh Arntzen igjen som om han tror han har funnet ut av hvordan det går an å få et angrepspill med henne som fungerer for det har han til gode å komme i nærheten av å få til, men kan være greit hvis hun skal være en ren forsvarsbauta istedenfor Frafjord.

Breistøl kommer nok til å sitte på den benken så mye at en kan lure på hvorfor hun i det hele tatt er med. Hergeirsson har aldri lyktes med noe annet enn fotrappe og fintesterke bakspillere, og blir totalt avkledd hvis motstander evner å finne et mottrekk mot hva disse kan finne på. Mest tydelig i semifinalen mot Spania for litt siden.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

frizz skrev: tir nov 09, 2021 12:47 pm Håndballjentenes tropp tatt ut. Mye som forventet, men også noe rart. Moa Högdahl? Jaja. Personlig hadde jeg foretrukket disse endringene:

Hegh Arntzen -> Valle Dahl
Moa Högdahl -> Anniken Obaidli

Gøy med Maren Aardahl! Fortjent, vært god for Odense. Litt vemodig at man har sett det siste av Malm Frafjord på landslaget, vært en bauta gjennom utallige mesterskap.

Skjønner ikke helt den prioriteringen som blir gjort gang på gang med å ta med Skogrand på kant for å sette Mørk som 1er i forsvar når man har det lange byttet. Når Nora har det lange byttet kunne man enten 1) satt Mørk på benken og hatt Skogrand i angrep som back og stått 2er i forsvar selv, og fått en kantspesialist i angrep (og i forsvar, som står bedre 1er enn Nora). Eller 2) Hatt Veronica Kristiansen som h.back og stått høyre2 i forsvar, og igjen hatt kantspesialist i forsvar/angrep. 3) latt Nora stå 2er i forsvar selv, som en offensiv 2er synes jeg hun faktisk er en god forsvarsspiller, blir litt veik i en flat 6-0, men SÅ dårlig er hun ikke. Løsningen Thorir kjører med gjør at Skogrand ikke er komf som kant i angrep, og Nora ikke er komf som kant i forsvar. Når tette kamper skal avgjøres er det sånne ting som kan gjøre at det vipper i feil favør.

Støttes, bra vurderinger. Skjønner heller ikke hvorfor ikke Nora kan stå i forsvar som H2 i 90% av kampene de spiller. Det er jo kun mot de aller beste lagene at hun blir for svak, har spilt mye i forsvar for Vipers og det har fungert ok. Kan jo fint spille forsvar mot alle lagene i innledende gruppe, eksempelvis. Og så kan Marit RJ ta seg av kanten begge veier. Hun er rågod i forsvar som H1 i Esbjerg og er også veldig treffsikker fremover. Mister de egenskapene med Nora som H1 i forsvar og Skogrand som kant i angrep. Skogrand var nesten skandaløst dårlig fremover som kant i Tokyo, men ble jo aldri tatt grep for å sette inn Marit RJ som kantspesialist når det buttet mot...

frizz

Legg inn av frizz »

^ enig, de gangene Nora svikter i forsvar er særlig utover i banen. Av de vi vet vi møter så utfordrer verken Romania eller Nederland særlig i rommet mellom 1 og 2 på den siden. Både Neagu og Abbingh går mest innover. Kunne kanskje blitt problemer mot Jamina Roberts og Sverige, men da fikk man heller løst det med Kristiansen eller Skogrand som back i den omgangen med det lange byttet.

Litt frustrerende at Thorir fortsetter å ta med de samme spillerne, om og om igjen, uten at man ser noen utvikling. Man trenger ikke ha et fenomenalt håndballhode for å se at Breistøl, Arntzen og Högdahl aldri kommer til å bli verdensklassespillere som kan bære Norge i fremtiden. Repeterer meg selv, men jeg mener Valle Dahl og Obaidli begge har potensiale til det. Burde i hvert fall fått sjansen, fremfor de andre jeg nevnte som har vært med av og på utallige ganger uten å virkelig ta sjansen. Vi spiller jo bare med Reistad, Kristiansen, Oftedal og Mørk bak i banen uansett.

kibby

Legg inn av kibby »

En sterk rekruttropp, som fort også kunne vært en mesterskapstropp.

https://www.handball.no/nyheter/2021/11 ... le-kamper/

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: tir nov 09, 2021 12:45 pm Egentlig et veldig kjedelig uttak.
Marit Malm Frafjord ut, Maren Aardahl inn som eneste «overraskelse».
Enig. I tillegg var Högdahl for meg noe overraskende, især da han sa at Skogrand skulle spille enda mer kant enn hun har gjort tidligere (er det mulig?! Hun har allerede spilt langt mer enn Røsberg J.)

Kjedelig uttak - men gøy med Aardahl! Hadde aldri trodd jeg skulle live to see the day da Frafjord faktisk ble vraket, men dette er jo ikke første gangen hun gjør comeback for et OL og påfølgende mesterskap for å gjøre det samme igjen fire år senere. Nok er nok, og det har Hergeirsson innsett. PÅ TIDE.

Litt merkelig å ta med EN fremtidsspiller. Her hadde man en perfekt mulighet til også å utelate andre som er i skorpa, og heller prøvd Obaidli og Valle Dahl, i tillegg til en kant eller to.

Merkelig at også Hovden er inne som førstereserve av utespillerne. Var helt ute i kulden sist. Aune spilte godt i begge kampene, og Høve leverte en flott og nærmest perfekt debut med 4 mål på 5 forsøk. Men hun er en spiller for fremtiden.

Som jeg har sagt før hadde det VMet også vært perfekt å utelate Lunde og Herrem, med samme forklaring på vrakingen av Frafjord: De er gode nok, men vi må tenke på OL om tre år. Lunde har allerede signalisert at hun ikke er med der, og Herrem vurderer nok fremtiden med tanke på flere barn. Perfekt å fått inn en Skogstrand eller Davidsen nå i mål, og en Næs Andersen på kant. Men neida. Nok et kjedelig og forutsigbart uttak.

Jeg er så lei.

Å tenke nytt er ikke akkurat filosofien til Herr Hergeirsson. Måtte han ikke få fornyet kontrakt etter 2024.

Og jeg døde litt, da Herrem sa hun var blitt gammel og Hergeirsson sa det ikke er noe som heter gammel i håndball. Tror kanskje ikke Linn-Kristin Riegelhuth Koren (da 32 i 2016) ser det på samme måte: https://www.tv2.no/a/8715945/ Dobbeltmoralen lenge leve. Men det er jo ikke først gang vi har sett det.

Og hvis Frafjord er for gammel, er nok Løke også ferdig for godt.

Og godt å få bekreftet at Vilde Ingstad var påtenkt en plass i OL-troppen (som forventet).

kibby

Legg inn av kibby »

frizz skrev: tir nov 09, 2021 12:47 pm Håndballjentenes tropp tatt ut. Mye som forventet, men også noe rart. Moa Högdahl? Jaja. Personlig hadde jeg foretrukket disse endringene:

Hegh Arntzen -> Valle Dahl
Moa Högdahl -> Anniken Obaidli

Gøy med Maren Aardahl! Fortjent, vært god for Odense.
Støttes 100 %.

kibby

Legg inn av kibby »

frizz skrev: tir nov 09, 2021 12:47 pm Skjønner ikke helt den prioriteringen som blir gjort gang på gang med å ta med Skogrand på kant for å sette Mørk som 1er i forsvar når man har det lange byttet. Når Nora har det lange byttet kunne man enten 1) satt Mørk på benken og hatt Skogrand i angrep som back og stått 2er i forsvar selv, og fått en kantspesialist i angrep (og i forsvar, som står bedre 1er enn Nora). Eller 2) Hatt Veronica Kristiansen som h.back og stått høyre2 i forsvar, og igjen hatt kantspesialist i forsvar/angrep. 3) latt Nora stå 2er i forsvar selv, som en offensiv 2er synes jeg hun faktisk er en god forsvarsspiller, blir litt veik i en flat 6-0, men SÅ dårlig er hun ikke. Løsningen Thorir kjører med gjør at Skogrand ikke er komf som kant i angrep, og Nora ikke er komf som kant i forsvar. Når tette kamper skal avgjøres er det sånne ting som kan gjøre at det vipper i feil favør.
Enig! Dette skrev jeg selv under OL. Skogrands uttelling fra kant under OL var attpåtil horribel. Hvorfor ikke la Skogrand få spille bak, også i angrep? Vi har bunnsolide høyrekanter i Røsberg J., Aune, Hovden og Høve. Også gode bakover. Mørk trenger ikke på død og liv alltid stå 2 x 30 i angrep. Mørk på kant i forsvar fungerer overhodet ikke. Hun var ene og alene skyld i to av målene i sluttminuttene i semifinalen mot Russland i OL fordi hun sov i forsvar.

Skogrand er fantastisk i angrep på sitt beste, som back. Og dermed er Högdahl overflødig i denne troppen. Högdahl (og Waade i angrep) er gode som innslagsspillere i en tropp når Mørk er skadet. Når Mørk er tilbake 100 % og trenger hvile kunne Skogrand bekledd den posisjonen uten problem - også i angrep. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke landslagsledelsen ser dette. Nei, da putter de heller inn på Veronica Kristiansen på høyreback. For et opplegg!

kibby

Legg inn av kibby »

Zorbeltuss skrev: tir nov 09, 2021 1:17 pm Thorir har vist seg som en elendig taktiker, han tar ut Hegh Arntzen igjen som om han tror han har funnet ut av hvordan det går an å få et angrepspill med henne som fungerer for det har han til gode å komme i nærheten av å få til, men kan være greit hvis hun skal være en ren forsvarsbauta istedenfor Frafjord.

Breistøl kommer nok til å sitte på den benken så mye at en kan lure på hvorfor hun i det hele tatt er med. Hergeirsson har aldri lyktes med noe annet enn fotrappe og fintesterke bakspillere, og blir totalt avkledd hvis motstander evner å finne et mottrekk mot hva disse kan finne på. Mest tydelig i semifinalen mot Spania for litt siden.
Jeg vet. Og også i VM-finalen 2017 og EM-finalen 2020, begge mot Frankrike. Når Kristiansen, Oftedal og Mørk blir låst opp gang på gang prøves ikke en engang Hegh Arntzen og Skogrand på backen, men han kaster inn på Tomac og Reistad (2020). Men hva med å la Breistøl få sjansen - og gjerne spille henne inn ordentlig i hele mesterskapet fremfor noen minutter når kampen i realiteten er avgjort og han forventer at de skal gjøre en forskjell. Det var det som gjorde at Helene Gigstad Fauske helt mistet piffen og selvtilliten etter nesten to hele mesterskap (VM 2017 og VM 2019) på benken... Samme skjebne led også Emilie Christensen og tildels Ingvild Bakkerud (som etter min smak er litt gull eller granbar, mest granbar). Litt i samme gate er Guro Nestaker (dog litt yngre). Her kunne man brukt VM til å spille inn Ragnhild Valle Dahl i denne posisjonen, i stedet f.eks en Emilie Hegh Arntzen. Men nei da. Og er det snakk om forsvar så kjøper jeg den, men Breistøl og Reistad er ikke akkurat dårlige forsvarsspillere de heller.
Sist redigert av kibby den tor nov 11, 2021 12:22 am, redigert 1 gang totalt.

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: tir nov 09, 2021 3:37 pm Støttes, bra vurderinger. Skjønner heller ikke hvorfor ikke Nora kan stå i forsvar som H2 i 90% av kampene de spiller. Det er jo kun mot de aller beste lagene at hun blir for svak, har spilt mye i forsvar for Vipers og det har fungert ok. Kan jo fint spille forsvar mot alle lagene i innledende gruppe, eksempelvis. Og så kan Marit RJ ta seg av kanten begge veier. Hun er rågod i forsvar som H1 i Esbjerg og er også veldig treffsikker fremover. Mister de egenskapene med Nora som H1 i forsvar og Skogrand som kant i angrep. Skogrand var nesten skandaløst dårlig fremover som kant i Tokyo, men ble jo aldri tatt grep for å sette inn Marit RJ som kantspesialist når det buttet mot...
Dette er så spot on, og rett og slett bare trist. Det er jammen tøft å være en kantspesialist på høyrekant i Norge. Vi så jo senest i EM 2020 hvordan han (ikke) klarte å balansere mellom Aune, Røsberg J. og Skogrand på kant i angrep. Skogrand er en fantastisk spiller, begge veier. Men en kantspiller er hun ikke. Med all respekt.

kibby

Legg inn av kibby »

frizz skrev: tir nov 09, 2021 9:16 pm ^ enig, de gangene Nora svikter i forsvar er særlig utover i banen. Av de vi vet vi møter så utfordrer verken Romania eller Nederland særlig i rommet mellom 1 og 2 på den siden. Både Neagu og Abbingh går mest innover. Kunne kanskje blitt problemer mot Jamina Roberts og Sverige, men da fikk man heller løst det med Kristiansen eller Skogrand som back i den omgangen med det lange byttet.

Litt frustrerende at Thorir fortsetter å ta med de samme spillerne, om og om igjen, uten at man ser noen utvikling. Man trenger ikke ha et fenomenalt håndballhode for å se at Breistøl, Arntzen og Högdahl aldri kommer til å bli verdensklassespillere som kan bære Norge i fremtiden. Repeterer meg selv, men jeg mener Valle Dahl og Obaidli begge har potensiale til det. Burde i hvert fall fått sjansen, fremfor de andre jeg nevnte som har vært med av og på utallige ganger uten å virkelig ta sjansen. Vi spiller jo bare med Reistad, Kristiansen, Oftedal og Mørk bak i banen uansett.
Igjen, dette er så sant som det er sagt. PS: Neagu er uansett ikke med i VM, men forstår poenget ditt.

Og ja. Det er så frustrerende. Nå er i det minste Tomac og Bakkerud ute, men ærlig talt: Også Breistøl og Hegh Arntzen har fått nok sjanser.

Og jeg er helt enig; både Valle Dahl og Obaidli har det potensialet. Og Nestaker hvis hun klarer å stabilisere seg litt mer.

Jepp, det er utelukkende kun de fire bakspillerne som benyttes. Resten er kun benkefyll. Og da kunne man nå tenkt på fremtiden og ta med noen førstereisspillere, for å kjenne litt på nivået. Men nei da.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

[/quote]

Og jeg døde litt, da Herrem sa hun var blitt gammel og Hergeirsson sa det ikke er noe som heter gammel i håndball. Tror kanskje ikke Linn-Kristin Riegelhuth Koren (da 32 i 2016) ser det på samme måte: https://www.tv2.no/a/8715945/ Dobbeltmoralen lenge leve. Men det er jo ikke først gang vi har sett det.

[/quote]


Kjenner jeg fortsatt er litt «bitter» på det der. Linka hadde nok hatt mange gode år igjen, og hun viste seg som en solid spiller for Larvik også i ettertid av «vrakingen».

Hvis det er tilfelle at man er gammel som 32 åring så må vel Mørk, Oftedal, Kristiansen være på vei ut snart også, i tillegg til Lunde, Løke og Herrem. Ser jo at det tydeligvis bare gjaldt Koren i sin tid. Han hadde vel ingen annen begrunnelse heller, for prestasjonsmessig var hun langt over Kurtovic og Aune i 2016.

Prestasjonsmessig er også Lunde og Herrem verdig en plass på laget, det er det ingen tvil om. Det er jo bare det at generasjonsskifte blir tøffere når den tid kommer. Det er ikke gitt at Solberg *2 holder på like lenge som Lunde og Herrem (plutselig legger de opp samtidig for alt vi vet), og da har vi bare per nå flere uerfarne landslagsspillere som kommer etter. Rikke Granlund fikk selvfølgelig en drømmedebut i fjor, men trenger mer erfaring på dette nivået. Samme med venstrekant - Næs Andersen som fyller 25 i år. Har haugevis med erfaring hos Vipers, men trenger mer tid på landslaget.

Følte at Hergeirsson tenkte bedre i starten med Mørk og spesielt Oftedal. Sistnevnte hadde ingen hovedrolle før 4/5 år etter debuten. Hun fikk bygge sten på sten sammen med erfarne Hammerseng- Edin og Breivang. Jeg ser dessverre ikke hvem som skal ta over for Bredal Oftedal per nå. Flere av de som er inne i troppen i dag er mer innslagsspillere enn spillere som kan ta ansvar for å lede laget! Der hadde vi trengt disse yngre som Obaidli og Valle Dahl.

Blir spennende å er veien videre. Det blir fort noen smeller når han mister spillere på veien som hittil har spilt hovedrollen i alle mesterskap.

frizz

Legg inn av frizz »

kibby skrev: tor nov 11, 2021 12:17 am
frizz skrev: tir nov 09, 2021 9:16 pm ^ enig, de gangene Nora svikter i forsvar er særlig utover i banen. Av de vi vet vi møter så utfordrer verken Romania eller Nederland særlig i rommet mellom 1 og 2 på den siden. Både Neagu og Abbingh går mest innover. Kunne kanskje blitt problemer mot Jamina Roberts og Sverige, men da fikk man heller løst det med Kristiansen eller Skogrand som back i den omgangen med det lange byttet.

Litt frustrerende at Thorir fortsetter å ta med de samme spillerne, om og om igjen, uten at man ser noen utvikling. Man trenger ikke ha et fenomenalt håndballhode for å se at Breistøl, Arntzen og Högdahl aldri kommer til å bli verdensklassespillere som kan bære Norge i fremtiden. Repeterer meg selv, men jeg mener Valle Dahl og Obaidli begge har potensiale til det. Burde i hvert fall fått sjansen, fremfor de andre jeg nevnte som har vært med av og på utallige ganger uten å virkelig ta sjansen. Vi spiller jo bare med Reistad, Kristiansen, Oftedal og Mørk bak i banen uansett.
Igjen, dette er så sant som det er sagt. PS: Neagu er uansett ikke med i VM, men forstår poenget ditt.

Og ja. Det er så frustrerende. Nå er i det minste Tomac og Bakkerud ute, men ærlig talt: Også Breistøl og Hegh Arntzen har fått nok sjanser.

Og jeg er helt enig; både Valle Dahl og Obaidli har det potensialet. Og Nestaker hvis hun klarer å stabilisere seg litt mer.

Jepp, det er utelukkende kun de fire bakspillerne som benyttes. Resten er kun benkefyll. Og da kunne man nå tenkt på fremtiden og ta med noen førstereisspillere, for å kjenne litt på nivået. Men nei da.
Åja, hvorfor ikke? Har jeg ikke fått med meg! Da burde Romania bli ganske grei skuring også da, er Pintea med?

Ja Tomac er ute, men kjente jeg ble litt oppgitt da jeg så at hun var i rekruttroppen. HVA i alle dager gjør hun der, skal vi satse på å utvikle en 31 år gammel middelmådig playmaker som burde vært ferdig på landslaget for LENGST, fremfor for eksempel Christine Karlsen Alver eller Helene Gigstad Fauske som er utelatt fra troppen? Litt samme med Bakkerud og Enkerud også, da ville jeg heller hatt med feks. Thale Rushfeldt Deila og Mona Obaidli eller en annen yngre spiller som virkelig kan bli noe stort i fremtiden. Synes det vokser godt i norsk håndball for tiden, det ser bedre ut for fremtiden enn det har gjort på mange år, men da MÅ vi ha en landslagsledelsen som tør å la de få prøve seg på det øverste nivået!!

Jeg har vært litt motstander av kritikken mot Hergeirsson, fordi synes ikke alternativene han har utelatt har vært så mye bedre. Årgangene 92-96 har vært dårlige på bakspillerplass i Norge. Da kan det liksom rettferdiggjøres at Breistøl, Hegh Arntzen, Bakkerud, Högdahl osv får prøve seg, men nå er det mange jenter i alderen 19-23 som har et kjempepotensiale som ikke får sjansen. På tide med nye krefter etter hvert, selv om Thorir tidvis har vært en veldig god landslagssjef.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Poenget med rekrutt-troppene ifb mesterskap er å holde de spillerne i gang som er reserve i tilfelle det skulle skje noe med spillerne i den uttatte troppen, så derfor den ser litt annerledes ut akkurat rundt mesterskap enn ellers i året, ref din kommentar om Tomac vs Alver, eksempelvis.

frizz

Legg inn av frizz »

Skogrand gravid og mister VM, landslagsledelsen vil bruke noen dager på å finne ut hvordan man erstatter henne. Hvem blir hentet inn? Aune/Hovden er jo naturlig, men prioriteringen med Skogrand har vært å ha en 2er for å erstatte Mørk.

Ttf

Legg inn av Ttf »

Kanskje det er bra at Skogrand ikke får blitt med, og at det da forhåpentligvis tvinger seg frem noen andre konstellasjoner som kan fungere bedre på høyresiden i forsvar. Det Nora presterte i forsvar mot Odense i Champions League var jo ikke akkurat verdensklasse.. Håper virkelig på spilletid for Jacobsen nå!

kibby

Legg inn av kibby »

LeSorcier skrev: man nov 08, 2021 5:06 pm
kibby skrev: man nov 08, 2021 3:30 pm
LeSorcier skrev: tir nov 02, 2021 9:55 pm

Hun russiske linjespilleren med asiatisk utseende (men russisk etternavn) er vel ganske god?
Liudmila Bodnieva har lagt opp for flere år siden.
Dæven, du har jo stålkontroll! Søkte opp navnet, og det var henne jeg tenkte på, ja.
Følg med i kommende VM - ser hun har blitt landslagssjef for Russland nå :)

kibby

Legg inn av kibby »

frizz skrev: man nov 22, 2021 11:11 am Skogrand gravid og mister VM, landslagsledelsen vil bruke noen dager på å finne ut hvordan man erstatter henne. Hvem blir hentet inn? Aune/Hovden er jo naturlig, men prioriteringen med Skogrand har vært å ha en 2er for å erstatte Mørk.
Så ikke den komme... :o Litt samme som sist hun var gravid. Da var hun i sitt livs form, og skulle endelig få en hovedrolle på backen på landslaget.

Hyggelig for henne, men litt strek i regningen for Norge.

Waade er ute med skade, og er den som har blitt prioritert i den posisjonen når Skogrand har vært ute. Jeg tipper Hovden går inn i troppen, og at Kristiansen/Reistad + Ingstad blir plassert der i forsvar.
Sist redigert av kibby den man nov 22, 2021 9:28 pm, redigert 1 gang totalt.

kibby

Legg inn av kibby »

Ttf skrev: man nov 22, 2021 1:25 pm Kanskje det er bra at Skogrand ikke får blitt med, og at det da forhåpentligvis tvinger seg frem noen andre konstellasjoner som kan fungere bedre på høyresiden i forsvar. Det Nora presterte i forsvar mot Odense i Champions League var jo ikke akkurat verdensklasse.. Håper virkelig på spilletid for Jacobsen nå!
Enig. For laget er dette helt klart utviklende. Både i forsvar og angrep. Skogrand skulle jo få mer spilletid enn ever som kant i angrep... :shock:

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

At Waade er ute er da ikke noe minus for Norge (kjipt for henne selvsagt) all den tid hun er en spillertype Hergeirsson ikke evner å få til å fungere på et nivå som trengs når en treffer på de beste lagene.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Zorbeltuss skrev: man nov 22, 2021 10:16 pm At Waade er ute er da ikke noe minus for Norge (kjipt for henne selvsagt) all den tid hun er en spillertype Hergeirsson ikke evner å få til å fungere på et nivå som trengs når en treffer på de beste lagene.
Waade i forsvar hadde hevet Norge nå som Skogrand er ute, så det er vel det Kibby tenker på. Blir spennende å se om de prioriterer forsvaret eller om Hovden går inn som backup for Røsberg. Ligger uansett an til mye spilletid for Røsberg (fortjent og endelig) i dette mesterskapet.

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: tir nov 23, 2021 9:25 am
Zorbeltuss skrev: man nov 22, 2021 10:16 pm At Waade er ute er da ikke noe minus for Norge (kjipt for henne selvsagt) all den tid hun er en spillertype Hergeirsson ikke evner å få til å fungere på et nivå som trengs når en treffer på de beste lagene.
Waade i forsvar hadde hevet Norge nå som Skogrand er ute, så det er vel det Kibby tenker på. Blir spennende å se om de prioriterer forsvaret eller om Hovden går inn som backup for Røsberg. Ligger uansett an til mye spilletid for Røsberg (fortjent og endelig) i dette mesterskapet.
Stemmer. Og ja, veldig fortjent og gledelig med Røsberg J.

Har et bittelite håp om Valle Dahl enda. For da kan Kristiansen stå høyre toer i forsvar.

kibby

Legg inn av kibby »

Blir uansett spennende å se Hovden få debuten på torsdag :)

kibby

Legg inn av kibby »

19-11 til pause over Nederland.

Denne 1.omgangen har vist det de siste 2-3 mesterskapene har vist, etter Reistads inntreden i laget blir Veronica Kristiansen overflødig på dette laget, og kan snart pensjoneres.

Flott innhopp av både forhatte og utskjelte Hegh Arntzen, og Högdahl. Ingstad tilbake med full power.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

27-12 foreløpig :D
Ren utklassing :lol:

kibby

Legg inn av kibby »

Tess Wester er en forferdelig målvakt... Annick Lipman, som tidvis har stått outstanding for Byåsen nok en sesong, sitter nok hjemme i Trondheim og river seg i håret. Skandaløst at hun ikke engang er i bruttotroppen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»