Ipswich Town

Svar
Konstantinovič
Innlegg: 53

Ipswich Town

Legg inn av Konstantinovič »

FA Cup finalen 1978. Roger Osborne, en unsung hero, blir matchvinner i en fortjent seier mot favoritten Arsenal. Det er nok blant noe av det aller første jeg kan erindre av Ipswich i kamp. Men etter Bobby Robson-tida har klubben ligget litt utenfor sidesynet mitt. Portman Road er det man kaller 'a proper football ground'. Drakten ser igjen fortreffelig ut etter den fryktelige 'Magical Vegas'-greia. Lik musikken til Ed Sheeran eller ikke - det er likevel gull når en supporter er hovedsponsor. Byen Ipswich har et innbydende sentrum med mange lag historikk & arkitektur fra svunnen tid, noe det er lett å omfavne. Den ene lille skampletten klubben har er ansettelsen av Roy Keane - i mitt hode noe av det mest uspiselige på øyeriket. I sommer tegnet jeg ifollow-abonnement for sesongen, så får vi se hvor det ender. Klubben fikk nye eiere etter mange magre år med Marcus Evans, så selv om det er vedmodig at Suffolk-laget for første gang i historien ikke er i britiske hender virker det nye regimet lovende. En vill sommer på overgangsmarkedet har ført til 19 nye spillere, men det jeg har sett til nå peker ikke mot direkte opprykk. Det er 10 poeng opp til Rotherham på andreplass. I kveld møtes de to på Portman Road.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kul klubb. Dokumentaren om hedersmannen Bobby Robson på Netflix anbefales for the tractor boys.

Konstantinovič
Innlegg: 53

Legg inn av Konstantinovič »

Transfervinduet som var & nærmest må betegnes som revolusjon av spillerstallen:

IN: Wes Burns (Fleetwood, undisc), Lee Evans (Wigan, free), Rekeem Harper (West Brom, undisc), Macauley Bonne (QPR, loan), Vaclav Hladky (Salford, undisc), Matt Penney (Sheff Weds, free), Joe Pigott (AFC Wimbledon, free), Scott Fraser (MK Dons, undisc), George Edmundson (Rangers, undisc), Conor Chaplin (Barnsley, undisc), Louie Barry (Aston Villa, loan), Sone Aluko (Reading, free), Kyle Edwards (West Brom, free), Hayden Coulson (Middlesbrough, loan), Cameron Burgess (Accrington, undisc), Tom Carroll (QPR, free), Christian Walton (Brighton, loan), Bersant Celina (Dijon, loan), Sam Morsy (Middlesbrough, undisc)

OUT: Flynn Downes (Swansea, undisc), Andre Dozzell (QPR, £1m), Luke Chambers (Colchester, free), Gwion Edwards (Wigan, free), Cole Skuse (Colchester, free), James Wilson (Plymouth, free), David Cornell (contract terminated, joined Peterborough), Freddie Sears (Colchester, free), Alan Judge (Colchester, free), Oli Hawkins (Mansfield, undisc), Jack Lankester (Cambridge Utd, undisc), Aaron Drinan (Leyton Orient, undisc), Stephen Ward (Walsall, free), Teddy Bishop (Lincoln, undisc), Harry Wright (Fleetwood, free), Adam Przybek (Wycombe, free), Tyreece Simpson (Swindon, loan), Emyr Huws, Tristan Nydam (both released), Corrie Ndaba (Salford City, loan), Armando Dobra (Colchester United, loan)

Av de nye er det et stort antall som kommer i kategorien "jury's still out". Men de to keeperne virker stødige. Wes Burns på høyreflanken har bidratt positivt. Ipswich-fødte Macauley Bonne har scoret en rekke mål. Conor Chaplin har tidvis vist sine kvaliteter. Lee Evans ble betraktet som et kupp fra Wigan og har en god pasningsfot. Men selv om man må være tålmodig med så mye nytt som skal samspilles er det ingen tvil om at forventningene til sesongen var høyere. Av det jeg har sett er ikke laget godt nok til direkte opprykk. Men med noen gode jafs er alltid playoff innen rekkevidde. Manager Paul Cook har sverget til 4-2-3-1 så langt, med vekslende hell. Kampen i går mot Rotherham viste at han har liten evne til å omstille når det butter i mot. Når det går 92 minutter uten noe som treffer mellom stengene vil de fleste kalle det 'shocking' på hjemmebane.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Barry håper jeg kommer tilbake til oss i januar, for det utlånet har vært meget uheldig.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Konstantinovič skrev: ons nov 24, 2021 2:28 pm Andre Dozzell (QPR, £1m)
Synd han ikke ble værende for å opprettholde slektens jerngrep på klubben.

(Slekt=faren)

morrisey

Legg inn av morrisey »

Mitt første minne om Ipswich Town skriver seg tilbake til august 1973.
Aksla Stadion i Ålesund, 4000 på tribunene og David Johnson scoret to mål mot et sammensatt lag av Aafk og Skarbøvik.

Egentlig burde man hatt en tråd om disse besøkene fra engelske klubber på den tida. Hvert år var det jo en eller annen relativ storhet på besøk.
Et år var det til og med skotske Dunfermline, med selveste Geir Karlsen i mål som var på en liten visitt.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

Om det er mulig å komme med en obskur referanse til det unevnelige debattorget, så er det vel enkelte som gjerne skulle sett kampen mot Wiggen flyttet en runde fram:

Saturday 11th December
League One
Wigan Athletic15:00Ipswich Town

Saturday 18th December
League One
Ipswich Town15:00Sunderland

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Jeg digget Chris Kiwomya i barndommen.

WatchMaker

Legg inn av WatchMaker »

Vært fullt opptatt med jobb de siste ukene, så det var først søndag kveld jeg fikk med meg nyheten om at Ipswich Town og manager Paul Cook har skilt lag. Jeg er ingen fan av sparking av managere i hytt og pine, men nå er altså Ipswich Town på vei mot sin femte (5!) manager siden sommeren 2019... Jeg har sett Ipswich Town live i rundt 160 kamper i de siste 15 årene før Covid -19 satte verden på vent. Men, de senere årene har det blitt stadig enklere å velge bort Town på turene over dammen. Og det har overhodet ikke noe med mangelen på sportslige resultater å gjøre, jeg tar L1 over PL alle dager i uken.

En av årsakene er en større supportergruppering som har holdt på med syting og klaging i SoMe, konstant og 24-7, siden forholdet til Mick McCarthy surnet .Gloryhunters som vil til PL fortest mulig. I tillegg oppdaget jeg non league universet for alvor for 4-5 år siden, og jeg skal ærlig innrømme at der trives jeg langt bedre enn høyere oppe i pyramiden der penger er drivkraften og supporterne blir sett på som et nødvendig onde som skal melkes for det de er verdt. Kommer alltid til å reise til Ipswich, liker byen og har opparbeidet meg et stort kontaktnett opp gjennom årene. De to seneste turene dit i januar -20 valgte jeg imidlertid bort Portman Road og dro i stedet ut til Humber Doucy Lane og Ipswich Wanderers (non league step 6, eller nivå 10 for de som foretrekker den angivelsen). Det blir nok flere turer dit når ting forhåpentligvis normaliseres igjen.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

Ble dessverre ikke noe av de knallhete ryktene om at Neil Warnock skulle ta over Ipswich Town som sirkulerte her i førjulstidene. Gamblende menn hadde Warnock til og med som favoritt ifølge ymse oddskommisjonærer i England.

Da vet vi i hvert fall om én mann som gikk inn i årets mørkeste dag og priste lyset...

Konstantinovič
Innlegg: 53

Legg inn av Konstantinovič »

Da er sesongen 21/22 historie for Ipswich. Den endte med en skuffende 11.plass, hele 13 poeng opp til playoff. Laget ga supporterne en fin avslutning mot Charlton med en solid 4-0-seier. Tyreeq Bakinson åpnet med en perle i krysset, etterfulgt av to Wes Burns-scoringer og ett fra James Norwood. Men fasiten er at det resultatene ikke har vært gode nok. En horribel sesongstart der laget ikke vant på åtte forsøk i liga og cup. Det endte med Paul Cook-exit i begynnelsen av desember. Kieran McKenna var et spennende valg som erstatter. Han fikk mer fasong på laget, og en stund var playoff godt innen rekkevidde. Dessverre var ikke stabiliteten god nok. Cupene endte også tidlig. Røk på første hinder i ligacupen mot Newport, og tapte for Barrow i FA-cupens andre runde.

På spillerfronten har Wes Burns vært lyspunktet. Toppscorer med 13 nettkjenninger og 'Player of the Year'. Keeper Christian Walton er et scoop og er en solid sisteskanse på dette nivået. Luke Woolfenden har fått en ny vår i midtforsvaret etter at McKenna tok over. Macauley Bonne startet med å treffe på absolutt alt, og fikk 12 scoringer. Men det varte ikke, og reiser nok tilbake til Loftus Road. Ellers meldes det at James Norwood ikke får fornyet kontrakt, og heller ikke Tom Carroll. Hva som skjer med Bersant Celina er et åpent spørsmål...er under kontrakt med sin franske klubb og har foreløpig reist til Oslo med flyttelass blir det sagt.

Ellers er et annet lyspunkt at supporterne ikke har vendt laget ryggen. Et snitt på 21 779 er rimelig bra på nivå tre, med over 29 000 mot Sunderland som topp.

Konstantinovič
Innlegg: 53

Legg inn av Konstantinovič »

Det meldes at klubben har klart å fornye kontrakten med nøkkelspiller Wes Burns fram til 2025. Også Kayden Jackson har fått fornyet tillit og signert fram til 2024. Den 28 år gamle spissen som kom fra Accrington for £1,7m har klart å imponere manager McKenna: "He’s an incredibly hard worker in training and, before the injury, that hard work was showing in his performances. His rehab is going well and we are all looking forward to seeing him back in action come next season."

Konstantinovič
Innlegg: 53

Legg inn av Konstantinovič »

Mye vann har passert i bekken siden forrige oppdatering. Vi har vandret inn i 2023 og mannskapet til Kieran McKenna har etablert seg i toppen av League One. Etter 25 runder ligger laget på tredje plass, seks poeng opp til ledende Plymouth og to bak Sheffield Wednesday - med solid luke på ni poeng ned til Derby på fjerde. Men laget har vært på direkte opprykk helt siden august, noen feilskjær i det siste har ført til at Wednesday gled forbi.

Markante tilvekster som ble hentet inn i sommer: Freddie Ladapo, 29 år gammel spiss fra Rotherham. Leif Davis, 22 årig venstreback fra Leeds. Dominic Ball, 26 år gammel defensiv midtbane fra QPR. Greg Leigh, 27 årig venstreback fra Morecambe. Tyreece John-Jules, 21 år gammel spiss på lån fra Arsenal. Marcus Harness, 26 årig angriper fra Portsmouth.

Av disse har Ladapo notert seg for et voksent knippe scoringer. Davis har vært bra på venstrekanten og er assistkongen. Ball, som spilte i spann med Morsy på midten, er for tiden ute med skade.

Lagets store spiller er utvilsomt Conor Chaplin. Sammen med Wes Burns definitivt blant divisjonens beste offensivt. Ellers virker laget brukbart solid...kaptein Sam Morsy er samlingspunkt på midten, Luke Woolfenden fortsetter å være stødig i forsvaret. Ellers merker vi oss 19-åringen Cameron Humphreys som har vist lovende takter på midten.

Transfervinduet i januar: Massimo Luongo ankommer fra Middlesbrough. 30-åringen slapp ikke til på førstelaget til Boro de fire månedene han var der, men det stilles forhåpninger til 30-åringen fra Australia, som har vært innom Portman Road i yngre dager. Ellers jobbes det med å få inn en forsterkning eller to i angrepet.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Tractor boys seiler mot opprykk i år. Hyggelig å se at "vår" spiller Davis gjør det bra. Har faktisk registrert det Nådde ikke helt opp når han fikk sjansen i Leeds.

Konstantinovič
Innlegg: 53

Legg inn av Konstantinovič »

Smått utrolig at det tok Ipswich 13 år å komme seg til 4.runde i FA-Cupen. Men solide 4-1 mot Rotherham fra Championship i går sørget for at de er i hatten for neste runde. Målscorere Cameron Humphreys, Conor Chaplin (str), Freddie Ladapo og Wes Burns (str). Laget som slo ut Millers foran 15 728 tilskuere:

Hladky - Vincent-Young, Keogh, Edmundson, Davis - Evans, Humphreys - Chaplin,Aluko,Jackson - Ladapo.

Edwards, Leigh, Harness, Burns og Ahadme benyttede reserver.

Nysigneringen Luongo satt på benken og må vente på sin sjanse. Ellers på transferfronten er George Hirst fra Leicester og Nathan Broadhead som er svært interessante for klubben, sammen med Morgan Whittaker - tilbakekalt av Swansea etter et svært vellykket låneopphold hos Plymouth der han har scoret jevnt & trutt.


Konstantinovič
Innlegg: 53

Legg inn av Konstantinovič »

Optimismen er for alvor tilbake i Ipswich. Ni kamper på rad uten å slippe inn mål, de åtte siste med seier. Det har ført laget inn i topp to igjen, et par poeng bak ledende Plymouth. Sheffield Wednesday har lenge ridd på en voldsom medgangsbølge, men det er rusk i maskineriet nå. George Hirst, Conor Chaplin, Wes Burns og en straffe av Freddie Ladapo sørget for en relativt komfortabel seier mot Wycombe. Godt med folk på hjemmekampene - 28 511 i går.

Laget: Walton - Clarke, Woolfenden, Burgess, Davis - Morsy, Luongo - Burns, Chaplin, Broadhead - Hirst.

Konstantinovič
Innlegg: 53

Legg inn av Konstantinovič »

Mye å tenke på når nytt gressteppe skal legges etter sesongen:

As supporters will likely be aware, the Club will be replacing the current Portman Road pitch at the end of the 2022/23 season with a new, state-of-the-art surface.

Due to the necessarily extensive renovation works, we have been advised that the ashes of people previously interred at the stadium will inevitably be disturbed.


In their memory, the Club will be holding a memorial service for their family members to attend. The Club is in the process of contacting those family members for whom details are held/next of kin which it has on record.

Konstantinovič
Innlegg: 53

Legg inn av Konstantinovič »

Da er sommerens første signering på plass. Jack Taylor er ankommet fra Peterborough for £1,5m. Han er 25 år og blir beskrevet som en drivende god box-to-box-midtfelter. Spennende. Men det må nok inn litt flere forsterkninger om laget skal hevde seg i øvre sjikt av Championship.

Konstantinovič
Innlegg: 53

Legg inn av Konstantinovič »

Sesongen 23/24 er godt i gang - tre kamper unnagjort:

Sunderland v Ipswich 1-2 (Nathan Broadhead, George Hirst)
Town: Hladky, Donacien (Ball, 90+6), Woolfenden, Burgess, Burns, Morsy, Luongo, Davis (Leigh, 90+6), Chaplin (Hutchinson, 76), Broadhead (Harness, 73), Hirst (Ladapo, 76).

Subs: Slicker, Evans, Taylor, Jackson

Ipswich v Bristol Rovers 2-0 (LC 1) (Jack Taylor, Sone Aluko)
Town: Slicker, Ball (Clarke, 73), Edmundson, Baggott, Leigh, Evans (C), Taylor (Humphreys, 66), Jackson, Hutchinson (Aluko 66), Harness (Chaplin, 73), Ladapo (Hirst, 73).

Subs: Hayes, Bradshaw, Carr, Ayinde. Tilskuere: 15 047 (123 borte)

Ipswich v Stoke 2-0 (Luke Woolfenden, Kayden Jackson)

Town: Hladky, Donacien, Woolfenden, Burgess, Burns, Morsy (C), Luongo (Taylor, 90+1), Davis, Chaplin (Hutchinson, 83), Broadhead (Harness, 68), Hirst (Jackson, 68).

Subs: Slicker, Leigh, Ball, Evans, Ladapo. Tilskuere: 29 006 (1749 borte)


En sesongstart over all forventning, med andre ord. Laget fikk kjørt seg i perioder mot Sunderland, men mot Stoke var det solid. Viktig å få George Hirst i gang med scoring. Foreløpig mangler en viktig brikke i laget - keeper Christian Walton som er ute med skade, men Hladky har klart seg bra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»