Manchester United

Svar
Knaxern

Re: Manchester United

Legg inn av Knaxern »

Pochettino --> Man Utd
Zidane --> PSG

Så og si gjort, er nok klart i løpet av uken.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Mjordan23 skrev: tir nov 23, 2021 12:27 pm
Lezah skrev: tir nov 23, 2021 11:29 am Ref Bruno: Å være en skapende kraft er da ikke lett når det ikke fins et system? Han må jo prøve FIFA-pasninger ala den mot Spurs etc. Andre i tilsvarende roller på lag med etablerte spillemønstre kan jo til sammenligning slå i blinde fordi de vet hvilke løp folk går på og hvor de har hverandre.
Likevel er han den som har skapt mest av samtlige spillere i PL denne sesongen og muligens CL også, usikker på den siste. Selv om han absolutt har vært variabel spillemessig, så har jeg vanskelig å se for meg at man kommer bedre ut av det med å benke han. Dog, hviles innimellom bør han nok som alle andre. Skal også sies at han er hovedårsaken til at OGS har overlevd i nesten tre år i jobben.
Korrekt. Får vi inn noen som kan få oss til å spille fotball, så tror jeg Bruno kan levere helt vilt på alle områder. Han er en klassespiller men har som en del andre lidd undermanglende plan på banen, og så har han jo blitt jævlig frustrert, hvilket er skikkelig teit og fælt. (Jeg har det sånn med en kompis på FIFA, han klarer ikke å gå på åpenbare løpe og jeg kan kun nå ham hvis jeg treffer på sirkus-pasninger) ((For en sammenligning))

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

En ny toppmanager inn fulgt av en skikkelig god balanserende midtbanespiller og kanskje en høyreback inn (det siste er kanskje ikke et must, men når man ser på hva backene i Liverpool, Chelsea og City bidrar offensivt, så er AWB laaaaaaang bak disse), så kunne United fort vært en gullkandidat neste sesong. Synes de har et minst like godt mannskap per dags dato som Chelsea hadde da Tuchel tok over dem. Et par åpenbare hull må tettes, men ellers er det mye potensial i mannskapet spesielt fremover på banen.

startelver

Legg inn av startelver »

Alltid hyggelig å høre hva Alan Shearer har å si.

startelver

Legg inn av startelver »

Kent skrev: tir nov 23, 2021 12:15 pm Snart kan vi sende McTominay til League One hvor han hører hjemme, Fred tilbake til Øst-Europa og Pogba hjem til Frankrike. Matic får holde Mata med selskap på tribunen.

Får håpe Beek gleder seg nå, får endelig startplass i dette laget.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Robin skrev: tir nov 23, 2021 12:28 pm
Jeg synes det er veldig vanskelig å konkludere med kausaliteten oppe i alt dette. Man kan analysere seg frem til så mange naturlige feil i veldig mye av det de ulike spillerne gjør. Akkurat det var veldig lett med United under Solskjær.

Problemet for meg er at premisset for hva flere av spillerne skal gjøre er så uklare. Da kan man fint cherrypicke at man f.eks. forventer at Bruno skal droppe dypere og "ta mer tak i kampen" eller lignende eksempler du kommer med. Problemet er at han samtidig skal presse, stå for de avgjørende pasningene og ta bakromsløp. Er det realistisk å forvente at Bruno selv skal justere hva han hele tiden må gjøre for at United skal tikke best mulig?

For å ta de helt ekstreme motsetningene; Så er det veldig mye lettere å "ta" spillere og se hva som gjøres feil når det skurrer for Pool og CIty. For det er så tydelig - selv for "utrent" øyne hva som forventes i grove trekk av de ulike spillerne.
Jeg synes jo i høyeste grad det er realistisk å forvente at spillerne tilpasser seg underveis, og det gjelder selvsagt ikke bare Bruno. Jeg aner ikke hva man har lagt opp til i forkant, men Bruno har til tider fått mye kjeft fra sidelinjen for enten å forhaste seg eller fordi han går på løp fremfor å være tilgjengelig for en enkel pasning. The Athletic trekker jo bla frem at solo-presset til Bruno har vært gjenstand for kritikk internt, men hvorvidt det er noe sannhet i det er jo en annen sak. Skal han presse så mye alene, skal han ta bakromsløpene, hvem skal egentlig gi ballen til Rashford, Ronaldo og Sancho, når Bruno ofte går på løp i bakrom.

Mot Watford så er jo angrepsrekka vår omtrent frakoblet i vesentlige deler av kampen, mens Matic og McTominay har en vanskelig jobb med å både forsvare og få ballen høyere opp i banen slik at vi kan angripe. Når vi settes under så mye press at vi kontinuerlig gir bort ballen, så synes jo jeg det er naturlig at Bruno faller av og innser at her må han tenke 95% pasninger, være tilgjengelig for veggspill, og så kan han returnere til økt risiko lengre oppe. Vi kan jo ikke falle av med hele laget heller, Bruno er den mest naturlige med de 3 andre som er på topp.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Lezah skrev: tir nov 23, 2021 12:58 pm
Mjordan23 skrev: tir nov 23, 2021 12:27 pm
Lezah skrev: tir nov 23, 2021 11:29 am Ref Bruno: Å være en skapende kraft er da ikke lett når det ikke fins et system? Han må jo prøve FIFA-pasninger ala den mot Spurs etc. Andre i tilsvarende roller på lag med etablerte spillemønstre kan jo til sammenligning slå i blinde fordi de vet hvilke løp folk går på og hvor de har hverandre.
Likevel er han den som har skapt mest av samtlige spillere i PL denne sesongen og muligens CL også, usikker på den siste. Selv om han absolutt har vært variabel spillemessig, så har jeg vanskelig å se for meg at man kommer bedre ut av det med å benke han. Dog, hviles innimellom bør han nok som alle andre. Skal også sies at han er hovedårsaken til at OGS har overlevd i nesten tre år i jobben.
Korrekt. Får vi inn noen som kan få oss til å spille fotball, så tror jeg Bruno kan levere helt vilt på alle områder. Han er en klassespiller men har som en del andre lidd undermanglende plan på banen, og så har han jo blitt jævlig frustrert, hvilket er skikkelig teit og fælt. (Jeg har det sånn med en kompis på FIFA, han klarer ikke å gå på åpenbare løpe og jeg kan kun nå ham hvis jeg treffer på sirkus-pasninger) ((For en sammenligning))
Man kan jo egentlig bare tenke seg for noen tall Bruno kunne levert av tall i ett Pep-lag når man ser hva han klarer i ett lag der alt er avhengig av hva spillerne selv finner på. Bare han klarer å luke bort de mest håpløse feilpasningene sine....

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

KongOlav2 skrev: tir nov 23, 2021 1:05 pm En ny toppmanager inn fulgt av en skikkelig god balanserende midtbanespiller og kanskje en høyreback inn (det siste er kanskje ikke et must, men når man ser på hva backene i Liverpool, Chelsea og City bidrar offensivt, så er AWB laaaaaaang bak disse), så kunne United fort vært en gullkandidat neste sesong. Synes de har et minst like godt mannskap per dags dato som Chelsea hadde da Tuchel tok over dem. Et par åpenbare hull må tettes, men ellers er det mye potensial i mannskapet spesielt fremover på banen.
En skikkelig DM inn og annen høyreback enn AWB tror jeg er ett must og de neste logiske trekkene i troppen. Hele midtbanen er jo egentlig et eneste stort spørsmål i forhold til kvalitet og avganger....
Offensivt ville jo en dyktig manager kunne få til det helt store med de spillerne vi har, der ligger det enormt med potensiale dersom man klarer å sette ting i system og etablere gode relasjoner mellom spillerne.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Belinho skrev: tir nov 23, 2021 8:59 am
InsVerderben skrev: tir nov 23, 2021 12:20 am
greyserpent skrev: tir nov 23, 2021 12:08 am Poengmessig har Bruno vært fin for United.
Spillemessig har han sugd geit mer enn han har vært god, syns jeg.

Totalt sett, ja!
Synes han spesielt fra jan/feb- 2021 og til dags dato har vært altfor ustabil, blitt gitt for mye tillitt, spilt for mye og allikevel har OGS tviholdt ham på banen uten at han har levert stort.

Slikt holder selvfølgelig ikke i P.L. (eller i turneringer) og jeg skjønte aldri hvorfor han fikk spille så mye, på bakgrunn av dårlige kamper på rekke og rad og med gode alternativer på benken. Det går på OGS sin kappe.
Ikke glem heller at Bruno også blir benket flere ganger på landslaget. En grunn til det.
Helt klart og godt poeng!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Mjordan23 skrev: tir nov 23, 2021 2:28 pm
KongOlav2 skrev: tir nov 23, 2021 1:05 pm En ny toppmanager inn fulgt av en skikkelig god balanserende midtbanespiller og kanskje en høyreback inn (det siste er kanskje ikke et must, men når man ser på hva backene i Liverpool, Chelsea og City bidrar offensivt, så er AWB laaaaaaang bak disse), så kunne United fort vært en gullkandidat neste sesong. Synes de har et minst like godt mannskap per dags dato som Chelsea hadde da Tuchel tok over dem. Et par åpenbare hull må tettes, men ellers er det mye potensial i mannskapet spesielt fremover på banen.
En skikkelig DM inn og annen høyreback enn AWB tror jeg er ett must og de neste logiske trekkene i troppen. Hele midtbanen er jo egentlig et eneste stort spørsmål i forhold til kvalitet og avganger....
Offensivt ville jo en dyktig manager kunne få til det helt store med de spillerne vi har, der ligger det enormt med potensiale dersom man klarer å sette ting i system og etablere gode relasjoner mellom spillerne.
Dette innlegget støttes.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Problemet Ronaldo da dere

Lezah

Legg inn av Lezah »

Var godt for Sancho, håper et løsner litt nå.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Føler at den siste halvtimen i kveld er den første snevet av håp vi har sett på flere måneder. Som om noen skrudde på en bryter. Plutselig flyttet laget ballen bra, beveget seg, presset godt, og spilte smart. Og de så ikke lenger ut som smågutter.

Herlig at Sancho fikk goalen sin. Var veldig mye bedre i dag, selv om han ikke fikk ballen så mye i førsteomgang.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Moro for Beek å få en starter igjen, og ikke minst Sancho kanskje nå er i gang.

Bare å få Carrick på en 5-års.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Megapixsel skrev: tir nov 23, 2021 8:57 pm Problemet Ronaldo da dere
Pisspreik og tatt ut av sammenheng som vanlig fra den kanten.

Spent på hva en interim kan få til med dette laget ut sesongen om ikke PSG vil slippe Poch nå. Valverde er den det linkes til nå, før Poch er tilgjengelig i sommer.
Sist redigert av Hetfield den tir nov 23, 2021 9:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Belinho

Legg inn av Belinho »

Endelig så ser jeg en kamp hvor Bruno faktisk tar over kampen. Strålende kamp av han. Kunne egentlig ikke krever mer.
Og Rashford gjør sin beste kamp så langt. Stor kontrast fra de siste kampene.

Ronaldo gjør en skikkelig solid kamp i dag. Gjenvinner ball, dekker rom, scorer mål og er svært delaktig i mål nr 2. Registrer også 4 driblinger, mest av alle.

De siste 25 min var et snev av håp egentlig. Endelig var det noe deilig å se på.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Lezah skrev: tir nov 23, 2021 9:00 pm Var godt for Sancho, håper et løsner litt nå.
Veldig fortjent at han fikk målpoeng, har vært god de to siste kampene. Måtte det fortsette.
Deilig at laget holder nullen for en gangs skyld, merkverdig også hvordan kampen snudde da Bruno/Rashford kom innpå.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Mjordan23 skrev: tir nov 23, 2021 9:14 pm Deilig at laget holder nullen for en gangs skyld, merkverdig også hvordan kampen snudde da Bruno/Rashford kom innpå.
Joa, men det er mer DDG en flott defensiv struktur.

startelver

Legg inn av startelver »

Carrick må få mye av æren for dette, skal ha litt guts å starte med Sancho og Beek.

lsklars

Legg inn av lsklars »

startelver skrev: tir nov 23, 2021 9:31 pm Carrick må få mye av æren for dette, skal ha litt guts å starte med Sancho og Beek.
Enig. Skal ha litt baller for å starte med to spillere som er uprøvd på dette nivået.

Robin

Legg inn av Robin »

Harduetforslag skrev: tir nov 23, 2021 1:37 pm
Jeg synes jo i høyeste grad det er realistisk å forvente at spillerne tilpasser seg underveis, og det gjelder selvsagt ikke bare Bruno. Jeg aner ikke hva man har lagt opp til i forkant, men Bruno har til tider fått mye kjeft fra sidelinjen for enten å forhaste seg eller fordi han går på løp fremfor å være tilgjengelig for en enkel pasning. The Athletic trekker jo bla frem at solo-presset til Bruno har vært gjenstand for kritikk internt, men hvorvidt det er noe sannhet i det er jo en annen sak. Skal han presse så mye alene, skal han ta bakromsløpene, hvem skal egentlig gi ballen til Rashford, Ronaldo og Sancho, når Bruno ofte går på løp i bakrom.

Mot Watford så er jo angrepsrekka vår omtrent frakoblet i vesentlige deler av kampen, mens Matic og McTominay har en vanskelig jobb med å både forsvare og få ballen høyere opp i banen slik at vi kan angripe. Når vi settes under så mye press at vi kontinuerlig gir bort ballen, så synes jo jeg det er naturlig at Bruno faller av og innser at her må han tenke 95% pasninger, være tilgjengelig for veggspill, og så kan han returnere til økt risiko lengre oppe. Vi kan jo ikke falle av med hele laget heller, Bruno er den mest naturlige med de 3 andre som er på topp.
Du mener altså at spillerne selv skal tilpasse sin egen rolle? I utgangspunktet så skal et lag ha en idé og plan om hva man vil. Spillerne kan ikke selv bare justere dette alt ettersom hva de selv føler er feil. Det er bare surr og vil forkludre den overordna planen, med mindre man har innarbeida justeringer man er enige om.

Problemet mitt her, er som sagt, at man skal prøve å ta Bruno på dette her. Blir helt feil.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Det ble diskutert h.back her forleden.

Hadde dette vært FM eller FIfa Creer Mode, så hadde jeg solgt AWB og Dalot, hentet hjem Laird og kjøpt Trippier. Gitt Laird tid til å vende seg til nivået med ok spilletid som understudyen til Trippier. På sikt tar Laird over. Williams f.eks kan være backupen hans igjen, samma faen; jeg orker ikke flere sesonger med AWB.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Robin skrev: tir nov 23, 2021 9:59 pm
Harduetforslag skrev: tir nov 23, 2021 1:37 pm
Jeg synes jo i høyeste grad det er realistisk å forvente at spillerne tilpasser seg underveis, og det gjelder selvsagt ikke bare Bruno. Jeg aner ikke hva man har lagt opp til i forkant, men Bruno har til tider fått mye kjeft fra sidelinjen for enten å forhaste seg eller fordi han går på løp fremfor å være tilgjengelig for en enkel pasning. The Athletic trekker jo bla frem at solo-presset til Bruno har vært gjenstand for kritikk internt, men hvorvidt det er noe sannhet i det er jo en annen sak. Skal han presse så mye alene, skal han ta bakromsløpene, hvem skal egentlig gi ballen til Rashford, Ronaldo og Sancho, når Bruno ofte går på løp i bakrom.

Mot Watford så er jo angrepsrekka vår omtrent frakoblet i vesentlige deler av kampen, mens Matic og McTominay har en vanskelig jobb med å både forsvare og få ballen høyere opp i banen slik at vi kan angripe. Når vi settes under så mye press at vi kontinuerlig gir bort ballen, så synes jo jeg det er naturlig at Bruno faller av og innser at her må han tenke 95% pasninger, være tilgjengelig for veggspill, og så kan han returnere til økt risiko lengre oppe. Vi kan jo ikke falle av med hele laget heller, Bruno er den mest naturlige med de 3 andre som er på topp.
Du mener altså at spillerne selv skal tilpasse sin egen rolle? I utgangspunktet så skal et lag ha en idé og plan om hva man vil. Spillerne kan ikke selv bare justere dette alt ettersom hva de selv føler er feil. Det er bare surr og vil forkludre den overordna planen, med mindre man har innarbeida justeringer man er enige om.

Problemet mitt her, er som sagt, at man skal prøve å ta Bruno på dette her. Blir helt feil.
Skal ikke spillerne tilpasse seg etter utviklingen i kampen?

For ofte denne sesongen har Bruno vært et enmannsshow, en egen liten øy, som har vært frakoblet flyten i kampen, hasardiøse pasninger når selv de enkleste pasninger gikk til motstander. At han ikke skal få kritikk for det han leverer, og hvordan det påvirker laget, er for min del uforståelig.

I dag kommer han innpå og plasserer vel knapt en fot feil.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Young Boys utligner mot atalanta

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

.
Sist redigert av Knaxern den tir nov 23, 2021 10:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Og Young Boys tar ledelsen mot Atalanta

Kan ikke huske sist vi kunne senke skuldrene i den siste kampen av et gruppespill i CL.

Belinho

Legg inn av Belinho »

3-3 nå!

Saliph

Legg inn av Saliph »

3-3 nå.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Barcas avansement henger i en tynn tråd også.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Da kan vi jo rotere i siste kamp, da.

Ellers, ren bonus om vi får med oss noe mot russerklubben til helga. Etter det burde det være mulig å stable sammen en seiersrekke.
Sist redigert av Saliph den tir nov 23, 2021 10:55 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»