Må Stortingspresidenten gå av?

Svar
Folk_flesk

Re: Må Stortingspresidenten gå av?

Legg inn av Folk_flesk »

Hva med Gunnhild Nyborg? Kunne vært interessant å prøve med en stortingspresident i konstant eksistensiell krise.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Mange som takker nei. Og det sikkert uten at det betyr at reiseregninger og hybeladresser ikke tåler dagens lys.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Spesielt at Myrli får slike drittpakker fra innad i partiet, AP er virkelig et ekkelt rottereir full av folk med personlighetsbrister.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

sertono skrev: tir nov 23, 2021 8:50 pm "Det er flere grunner til at Arbeiderpartiets jakt på ny stortingspresident trekker ut i tid.Én av grunnene er at flere mulige kandidater ikke ønsker å bli stortingspresident. Denne opplysningen har NRK fått bekreftet av flere uavhengige kilder i Arbeiderpartiet."

Er vel en del med svin på skogen i den gjengen ja, ikke rart dette kommer til å ta tid :D
... er det sånn at et krav om plettfri vandel for å bli stortingspresident ville gjort det umulig å finne noen som helst til å bekle rollen?

Min første kommentar (i Ropstad-troppen) da stortingspresidentens påfunn ble kjent. Var egentlig mest ment som en spøk. Så feil man man ta.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Tidligere stortingspresident Eva Kristin Hansen bekjentgjør nå i Aftenpoften, via sin advokat, sitt syn på prosessen med å finne hvem som skal overta jobben etter henne. Eva Kristin Hansen mener at Eva Kristin Hansen er det naturlige valget til å ta over etter Eva Kristin Hansen. Dette viktige bidraget blir setter de nok umåtelig stor pris på i APs valgkomité.

Eva Kristin Hansen ville gå av som stortingspresident fordi hun antok hun var under politietterforskning. Nå avviser politiet at hun er det. – Stortinget bør utsette spørsmålet om å skifte president nå, sier advokat John Christian Elden.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Begynner å lure på om Eva Kristin Hansen er litt kort hvis hun virkelig tror på det vrøvlet til Elden om at hun fortsatt kan berge som stortingspresident. Elden virker å ha en egen evne til å holde folk inne i en boble. Ikke bare det; det virker som han forsterker bobla enda mer. Den perfekte advokat for folk som fortrenger virkeligheten.

guru

Legg inn av guru »

Hansen forstår virkelig ingenting. Er det virkelig mulig å være så nedsnødd? Som om hun skal gjenoppstå som Stortingspresident. Alt av tillit er forsvunnet, og hun forsetter å synke ned i gjørma etter å ha hyret Elden. Nå skal man altså lete etter ord og formuleringer som kan frikjenne henne? Elden får man bare ha unnskyldt, dette er jobben hans, og han er jurist. Han driter i om Hansen har tillit eller ikke. Han er vant til å forsvare kjeltringer.

Tror Eva Kristin Hansen på ramme alvor at hvis hun nå frikjennes fra straffeansvar, så er alt bra igjen? Snakk om å vise ræv til bevolkingen. Hun har utnyttet et regelverk til personlig vinning, og dette er helt bevisst. Alt for å tilordne seg mest mulig goder. Det er et faktum. Om det er et dårlig formulert regelverk, eller at det ikke holder til en evt. straff, er egentlig ganske underordnet saken. Hensikten med å ha pendlerbolig ligger der, og har gjort det hele veien. Og dette har hun utnyttet til det fulle, og det er hele det norske folk klar over, med unntak av henne selv åpenbart.

Trodde ikke det var mulig at Ropstad skulle ende opp med å bli selveste søndagsskolegutten etter hans skandale, men det er han nesten i ferd med å bli. Å være vitne til Hansens graving av sin politiske grav er fascinerende å være vitne til.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

"Gangsyn som en politiker" er i ferd med å befeste seg som et uttrykk.
Sist redigert av palimpsest den ons nov 24, 2021 9:01 am, redigert 1 gang totalt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Masud Gharakhani ser det ut til å bli nå. Norge kan få sin første norsk-iranske stortingspresident. Det er et langt mer spennende valg enn Hansen (til og med før hun gjorde seg uspiselig).

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:06 am Masud Gharakhani ser det ut til å bli nå. Norge kan få sin første norsk-iranske stortingspresident. Det er et langt mer spennende valg enn Hansen (til og med før hun gjorde seg uspiselig).
Han har kun en periode som stortingsrepresentant (+ en periode som vara). Er ikke det lite erfaring for en stortingspresident?

Fstop

Legg inn av Fstop »

Kuppmakeren fra Drammen AP som stortingspresident.. Det han var med på å gjøre dengang har fått AP til å endre på valgloven.. Nordmenn er virkelig seg selv lik
Sist redigert av Fstop den ons nov 24, 2021 9:21 am, redigert 1 gang totalt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

KongOlav2 skrev: ons nov 24, 2021 9:11 am
Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:06 am Masud Gharakhani ser det ut til å bli nå. Norge kan få sin første norsk-iranske stortingspresident. Det er et langt mer spennende valg enn Hansen (til og med før hun gjorde seg uspiselig).
Han har kun en periode som stortingsrepresentant (+ en periode som vara). Er ikke det lite erfaring for en stortingspresident?
Med tanke på historikk rundt pendlerboliger og reiseregninger osv er det ikke sikkert det er så dumt med kort fartstid på tinget.

ulefos

Legg inn av ulefos »

GoingKronos skrev: tir nov 23, 2021 10:22 pm AP er virkelig et ekkelt rottereir full av folk med personlighetsbrister.
dette sier mye om deg og lite om AP, skjønner du ikke det selv?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fstop skrev: ons nov 24, 2021 9:21 am Kuppmakeren fra Drammen AP som stortingspresident.. Det han var med på å gjøre dengang har fått AP til å endre på valgloven.. Nordmenn er virkelig seg selv lik
Hva var det som skjedde der?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Everenga skrev: ons nov 24, 2021 9:21 am
KongOlav2 skrev: ons nov 24, 2021 9:11 am
Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:06 am Masud Gharakhani ser det ut til å bli nå. Norge kan få sin første norsk-iranske stortingspresident. Det er et langt mer spennende valg enn Hansen (til og med før hun gjorde seg uspiselig).
Han har kun en periode som stortingsrepresentant (+ en periode som vara). Er ikke det lite erfaring for en stortingspresident?
Med tanke på historikk rundt pendlerboliger og reiseregninger osv er det ikke sikkert det er så dumt med kort fartstid på tinget.
Tenkte det samme. Heller en grønn stortingspresident enn en gammel traver som har "gått i læra" i stortingets korrupte praksiser.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:32 am
Everenga skrev: ons nov 24, 2021 9:21 am
KongOlav2 skrev: ons nov 24, 2021 9:11 am

Han har kun en periode som stortingsrepresentant (+ en periode som vara). Er ikke det lite erfaring for en stortingspresident?
Med tanke på historikk rundt pendlerboliger og reiseregninger osv er det ikke sikkert det er så dumt med kort fartstid på tinget.
Tenkte det samme. Heller en grønn stortingspresident enn en gammel traver som har "gått i læra" i stortingets korrupte praksiser.
Åh, det sitter nok i veggene.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:06 am Masud Gharakhani ser det ut til å bli nå. Norge kan få sin første norsk-iranske stortingspresident. Det er et langt mer spennende valg enn Hansen (til og med før hun gjorde seg uspiselig).
Det er mest kjedelig siden han var en stemme som var interessant i Ap og som partiet hadde behov for, nå blir han gjort om til en administrator. Han var tøff i å ta tak i innvandring og integreringspolitikken, og jeg håper at det ikke betyr at de helt urealistiske og følelsesstyrte igjen tar over dette politikkområdet

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:32 am
Everenga skrev: ons nov 24, 2021 9:21 am
KongOlav2 skrev: ons nov 24, 2021 9:11 am

Han har kun en periode som stortingsrepresentant (+ en periode som vara). Er ikke det lite erfaring for en stortingspresident?
Med tanke på historikk rundt pendlerboliger og reiseregninger osv er det ikke sikkert det er så dumt med kort fartstid på tinget.
Tenkte det samme. Heller en grønn stortingspresident enn en gammel traver som har "gått i læra" i stortingets korrupte praksiser.
Kjør inn dama fra Pasientfokus, hun kan umulig ha greid å rote seg inn i noe enda :D

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KingKongHalvor skrev: ons nov 24, 2021 9:34 am
Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:32 am
Everenga skrev: ons nov 24, 2021 9:21 am

Med tanke på historikk rundt pendlerboliger og reiseregninger osv er det ikke sikkert det er så dumt med kort fartstid på tinget.
Tenkte det samme. Heller en grønn stortingspresident enn en gammel traver som har "gått i læra" i stortingets korrupte praksiser.
Åh, det sitter nok i veggene.
De får re-lokalisere til Eidsvollsbygget.

Everenga

Legg inn av Everenga »

GoingKronos skrev: tir nov 23, 2021 10:22 pm Spesielt at Myrli får slike drittpakker fra innad i partiet, AP er virkelig et ekkelt rottereir full av folk med personlighetsbrister.
Men er det et problem at han har vært sammen med en 18 år gammel jente da han var 26? Jeg skal innrømme at jeg ikke har satt meg videre inn i dette men hadde han sentrale verv den gangen som tilsa et uforholdsmessig maktforhold?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:36 am
KingKongHalvor skrev: ons nov 24, 2021 9:34 am
Folk_flesk skrev: ons nov 24, 2021 9:32 am

Tenkte det samme. Heller en grønn stortingspresident enn en gammel traver som har "gått i læra" i stortingets korrupte praksiser.
Åh, det sitter nok i veggene.
De får re-lokalisere til Eidsvollsbygget.
Hadde vært artig, noe sier meg at man fortsatt hadde insistert på bolig i Oslo.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Everenga skrev: ons nov 24, 2021 9:37 am
GoingKronos skrev: tir nov 23, 2021 10:22 pm Spesielt at Myrli får slike drittpakker fra innad i partiet, AP er virkelig et ekkelt rottereir full av folk med personlighetsbrister.
Men er det et problem at han har vært sammen med en 18 år gammel jente da han var 26?
Nei, alt tyder på at det var en frivillig relasjon. Det var en ren drittpakke.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

toetoe skrev: ons nov 24, 2021 9:45 am Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.
Hun selv mener at hun har fulgt reglene og dermed er det bevist at hun har fulgt reglene?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Karatel skrev: ons nov 24, 2021 9:51 am
toetoe skrev: ons nov 24, 2021 9:45 am Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.
Hun selv mener at hun har fulgt reglene og dermed er det bevist at hun har fulgt reglene?
Selvfølgelig, hva mer forlanger du egentlig? ;)

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

toetoe skrev: ons nov 24, 2021 9:45 am Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.
Nja, det at ikke hun spesielt blir etterforsket betyr slett ikke at hun har fulgt reglene, eller at politiet ikke vil finne noe.
Så foreløpig renner det ikke noe egg.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Håper virkelig hun er like bitter som hun gir inntrykk av, for min del må hun gjerne forsure sitt liv med dum og selvrettferdig harme.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

toetoe skrev: ons nov 24, 2021 9:45 am Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.
Lurer på om hun noensinne vil forstå at problemet ikke er hvorvidt hun teknisk sett har brutt disse reglene eller ei?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KingKongHalvor skrev: ons nov 24, 2021 9:55 am
toetoe skrev: ons nov 24, 2021 9:45 am Se her ja, Hansen har fulgt reglene fullt ut:

– Jeg følte meg tvunget, selvfølgelig, til å beklage dette. Jeg mener selv jeg har fulgt regelverket til punkt og prikke.


Nå ser dere passe dumme ut, Fridiskusjon.no, med egg rennende nedover deres kyniske og mistenksomme ansikter.
Nja, det at ikke hun spesielt blir etterforsket betyr slett ikke at hun har fulgt reglene, eller at politiet ikke vil finne noe.
Så foreløpig renner det ikke noe egg.
Det Hansen har gjort er uansett umoralsk og uverdig for en stortingspresident. Så det er ikke sikkert at verken hun eller f.eks. Ropstad blir dømt. Men denne typen triksing for å berike seg selv må få konsekvenser i forhold til verv og tillit. Det later hun som hun ikke skjønner når hun utelukkende fokuserer på "reglene".

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»